Päivän suoritus taas.
Napsautan hämeenlinnan kohalla vakkarin 110 nopeuteen. Samointein ohitan jonkun vanhemman japsikipon joka ajoi varmaan tasan 100. Ohituksen jälkeen tämä alkoi kelata vauhtia perääni ja ajeli varmaan n.20 km minun perässä. Tämän jälkeen hävisi kauemmaksi taakse.
Vähän ennen lempäälää samainen auto ilmestyy jälleen taakse ja ohittaa. Vakkari edelleen 110 kmh. Noin kilsan päässä ohituksesta ko auto tulee jälleen perse edellä vastaan. Tällä kertaa polkasen ohi 130kmh vauhtia ja jätän kunnon hajuraon. Tämän jälkeen ei enää näkynyt.
Mikä oikeasti on niin vaikeaa kanssa autoilijan nopeuden hahmottamisessa? Ymmärrän vielä jos joku ajaa eri vauhtia tien eri osuuksilla, mutta minkä helvetin takia ohituksen jälkeen nopeutta lasketaan jotta saman einarin saa jälleen ohittaa????
En edes viitsi ajatella tilannetta jossa en olisi laittanut 130 kmh vauhtia, vaan olisin ohittanut 110kmh vauhdilla jälleen. Eiköhän sieltä olisi taas tultu jossain kohtaa ohi.
Toinen asia josta tääläkin on keskusteltu on tuo eteen liittyminen. Osapuulleen 10 autoa tuli ohitse myöhäisillan ajosiivulla, näistä yksi osasi jättää eteen liittyessään enemmän kuin 5 auton verran tilaa väliin. Yhdelläkään ketään peräs. Sitä odotellessa kun pääsee takasin ton lisäpitkillä varustetun kulkineen rattiin. Joku varmaan luonnehtii mulkuksi, mutta joku raja tälläkin.
Napsautan hämeenlinnan kohalla vakkarin 110 nopeuteen. Samointein ohitan jonkun vanhemman japsikipon joka ajoi varmaan tasan 100. Ohituksen jälkeen tämä alkoi kelata vauhtia perääni ja ajeli varmaan n.20 km minun perässä. Tämän jälkeen hävisi kauemmaksi taakse.
Vähän ennen lempäälää samainen auto ilmestyy jälleen taakse ja ohittaa. Vakkari edelleen 110 kmh. Noin kilsan päässä ohituksesta ko auto tulee jälleen perse edellä vastaan. Tällä kertaa polkasen ohi 130kmh vauhtia ja jätän kunnon hajuraon. Tämän jälkeen ei enää näkynyt.
Mikä oikeasti on niin vaikeaa kanssa autoilijan nopeuden hahmottamisessa? Ymmärrän vielä jos joku ajaa eri vauhtia tien eri osuuksilla, mutta minkä helvetin takia ohituksen jälkeen nopeutta lasketaan jotta saman einarin saa jälleen ohittaa????
En edes viitsi ajatella tilannetta jossa en olisi laittanut 130 kmh vauhtia, vaan olisin ohittanut 110kmh vauhdilla jälleen. Eiköhän sieltä olisi taas tultu jossain kohtaa ohi.
Toinen asia josta tääläkin on keskusteltu on tuo eteen liittyminen. Osapuulleen 10 autoa tuli ohitse myöhäisillan ajosiivulla, näistä yksi osasi jättää eteen liittyessään enemmän kuin 5 auton verran tilaa väliin. Yhdelläkään ketään peräs. Sitä odotellessa kun pääsee takasin ton lisäpitkillä varustetun kulkineen rattiin. Joku varmaan luonnehtii mulkuksi, mutta joku raja tälläkin.
Viimeksi muokattu: