- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 894
Tuleekohan tolle rekkapenalla tosta mitään kun ylinoputta alussa kuitenkin reilusti.
Minkä mukaa? Meinaat että 20€ kiinan kamera on se luotettavin lähde ylinopeudelle?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuleekohan tolle rekkapenalla tosta mitään kun ylinoputta alussa kuitenkin reilusti.
Olisin enemmän kuin kiinnostunut lukemaan erityisesti tuon taksikuskin kootut selitykset tilanteesta.
Kertoo paljon siitä miten jälkeenjäänyt idea koko talvirajoitus on. Hyvin voisi pitää sen 120 talvella ja kesällä 140.
Katottiinko me samaa videota?Tässä videossa https://v.ylilauta.org/82/9797750b.mp4 sellaista kohtaa ei ollut.
Siinä vaiheessa kun välimatka meinaa alkaa kasvamaan (taksi ilmeisesti koittaa sitä taktiikkaa että ajaisi lujempaa) niin videolla näkyy että kuvajaa kiihdyttää (jopa sen videon nopeuslukeman perusteella).
Taksi alkaa kiihdyttää, kuvaajaa alkaa kiihdyttämään.Katottiinko me samaa videota?
Autojen välinen etäisyys on lyhimmillään kohdassa 14s. Kuvaajan nopeus tällöin 78km/h, kuten myös taksin, koska ajavat samaa vauhtia. Kohdassa 17s etäisyys on kasvanut auton mitalla ja nopeus kuvaajalla 74km/h. Kohdassa 19s kuvaaja ilmeisesti alkaa kiihdyttämään, luultavasti ennakoi etäisyyden taksiin jatkavan kasvua, nopeus hänellä 75km/h.
Kummatkin huomattiin että kuvaaja kiihdytti, sen sijaan että hän olisi yrittänyt jättää sitä turvaväliä, niin sai päähänsä lähteä taksin perään.Tässä vaiheessa taksi alkaa kouluttaamaan jarruttelemalla. Siis siinä vaiheessa, kun kuvaajan auto on jäämässä kauemmaksi.
:-(Ihan samalla tavalla toimisin itsekin vastaavassa tilanteessa.
Mistä tieto että 20€ kiinan kamera ? Tatska tuulilasissa, niin täytyy olla myös kameran kiina kuraa ja kuski sitten ihan toistamaata.Minkä mukaa? Meinaat että 20€ kiinan kamera on se luotettavin lähde ylinopeudelle?
mutta ei tuossa tilanteessa, missä eteen tulevalla on edessään satoja metrejä tyhjää baanaa, ole mitään tarvetta vedellä hätäjarrutuksia vain sen takia, ettei turvaväli olisi hetkellisesti liian pieni ja edessä menevä kokisi tästä ahdistusta.
Mistä tieto että 20€ kiinan kamera ? Tatska tuulilasissa, niin täytyy olla myös kameran kiina kuraa ja kuski sitten ihan toistamaata.
Videon perusteella rekalla saatto olla sitä vauhtia, kameran valmistusmaasta riippumatta.
En ymmärrä edes mikä tuossa olisi väärin. Jos joku tulee mun eteen ja minä moottorijarruttamalla valun lähelle häntä, on mielestäsi ymmärrettävää, että eteen tullut tästä alkaa osoittamaan mieltään?
Amattilaiseta voidaan ja on syytäkin odottaa vähän enemmän kuin tavalliselta uunolta.Ihan jo mielensäpahoittajien vuoksi toivoisin että rahtari saa tästä korkeintaan rikesakon, mutta koska eletään oikeusmurhasuomessa niin eiköhän raskaskuskikin saa sanktionsa kymmenkertaisena kuten tapana on...
Tuosta voin kyllä olla samaa mieltä. Rekkakuskit usein on ammattilaisia, kun taas taksin rattiin tuntuu todellakin pääsen ihan kaikenlaisia uunoja, jotka kuitenkin kokevat olevansa muiden autoilijoiden yläpuolellaAmattilaiseta voidaan ja on syytäkin odottaa vähän enemmän kuin tavalliselta uunolta.
Juu, mutta meille hän jakanut katsottavaksi tuon videon, jonka perusteella näyttää että vauhtia on. siis muutenkin kuin se tekstin perusteella.Kyllä se vauhti sitten katsotaan aivan muualta kuin kamerasta...
Yleisellä tasolla samaa mieltä. Se moottorijarrutus juttu on ihan eri silloin jos tuossa rekka olisi ajanut alunperin hiljempää, havainnut auton kaistanvaihtoaikeet jne, niin eihän tuossa varmaan olisi mitään jaettavaa.En ymmärrä edes mikä tuossa olisi väärin. Jos joku tulee mun eteen ja minä moottorijarruttamalla valun lähelle häntä, on mielestäsi ymmärrettävää, että eteen tullut tästä alkaa osoittamaan mieltään?
Kuullostaa toki paremmalta kuin se että lähti tuuppaamaan.Ja kuten moni muukin sanoi, kuorma-autokuski todennäköisesti ennakoi omaa kiihdytystään kun oletti taksin kiihdyttävän (koska etäisyys kasvoi).
Tuosta voin kyllä olla samaa mieltä. Rekkakuskit usein on ammattilaisia, kun taas taksin rattiin tuntuu todellakin pääsen ihan kaikenlaisia uunoja, jotka kuitenkin kokevat olevansa muiden autoilijoiden yläpuolella
Tarkennetaan nyt sen verran vielä, että kun taksi kolmannen kerran painoi jarrut pohjaan, niin ei mielestäni ole mitään epäselvää mikä kuorma-autokuskin ajatus oli siinä vaiheessa. Puhuin aiemmassa viestissä tilanteesta ennen, kuin taksikuski jarrutti kertaakaan. Siis hetkellä, kun etäisyys taksikuskiin vielä kasvoi.Kuullostaa toki paremmalta kuin se että lähti tuuppaamaan.
Pelkältä Tuuppaamiselta se toki näyttää jos lähtee tuolla tavalla "ennakoimaan"
Ok, samasta puhuttiin, se että rekkakuski alkaa lisämään vauhtia tilanteessa missä taksikuski lisää vauhti, niin se näyttää tuuppaamiselta. Se turvaväli puuttu siinä vaiheessa, joten "ennakointi" kuullostaa teon kaunistelua.Tarkennetaan nyt sen verran vielä, että kun taksi kolmannen kerran painoi jarrut pohjaan, niin ei mielestäni ole mitään epäselvää mikä kuorma-autokuskin ajatus oli siinä vaiheessa. Puhuin aiemmassa viestissä tilanteesta ennen, kuin taksikuski jarrutti kertaakaan. Siis hetkellä, kun etäisyys taksikuskiin vielä kasvoi.
Rekkapena saanee _korkeintaan_ rikesakon, jos toista epäillään törkeästä liikenneturvallsuuden vaarantamisesta niin kyllä "rekkapenan" syyttömyysaste on pari decadia alempi olit sä henkilökohtaisesti mitä mieltä tahansa.Ei kukaan ole muuta väittänytkään. Mutta samalla tavalla pitää tulla sanktiota sille rekkapenalle, kun ei se ollut tuossa perseilyssä yhtään sen syyttömämpi osapuoli.
Poliisilla kuitenkin kohtuullinen valta käyttää harkintaa niin ei yhtään yllättäisi että kukaan ei jaksa lähteä paikan päälle laskemaan kaistaviivoista todellisia etäisyyksiä josta saisi laskettua todellisen nopeuden
Rekkapena hidasti vauhtia siinä vaiheessa kun taksi tuli eteen, mutta sen jälkeen tämä alkoi hiillostamisen, eikä tehnyt käytännössä mitään estääkseen törmäystä (varsinkaan sitä jälkimmäistä), joten aika erikoista olisi, jos ei tälle tule mitään sanktioita. Se on selvää, että taksisuhari tuon sekoilun aloitti, mutta rekkapena jatkoi. En näe näissä hirveästi eroa mulkkuus-asteikolla. Klassista "meidän äiti tekee parempaa ruokaa kuin teidän äiti" -vänkäystä, mutta auton ratista käsin. Tällainen on ikävän yleistä, mutta se ei tarkoita, että sitä pitäisi suvaita.Rekkapena saanee _korkeintaan_ rikesakon, jos toista epäillään törkeästä liikenneturvallsuuden vaarantamisesta niin kyllä "rekkapenan" syyttömyysaste on pari decadia alempi olit sä henkilökohtaisesti mitä mieltä tahansa.
Poliisilla kuitenkin kohtuullinen valta käyttää harkintaa niin ei yhtään yllättäisi että kukaan ei jaksa lähteä paikan päälle laskemaan kaistaviivoista todellisia etäisyyksiä josta saisi laskettua todellisen nopeuden-> voivat todeta kameran näyttämän nopeuden "sinne päin" jolloin 87km/h raja ei ylity eikä näin poliisin toimivaltuudet poliisihallituksen ohjeistuksen mukaan riitä ylinopeussakkoon (oikeus antaa sakon 1km/h ylityksestä, mutta jutun pitäisi jotenkin penan osalta ensin päätyä sinne).
Poliisi voisi myös epäillä turvavälin puutteesta, mutta sen tekeminen olisi käytännössä vaatinut "aktiivista" jarruttamista alusta asti -> taksi koko sopan aloitti ja jatkoi ja sai nenilleen -> joten poliisin on aika helppo katsoa tätäkin läpi sormien kun käytännössä tilanteessa oli vain 1 täysi mulkku jota ilmeisesti siis epäillään törkeästä, pena vain vetoaa ennalta-arvaamattomaan toimintaan ja case on aika lailla taputeltu niin kauan kunhan ei myönnä _tahallaan_ ajaneen päin...
Varmasti siihen ammattikuntaan sisältyy sellaisiakin, joiden ei pitäisi olla sillä alalla lainkaan. Sehän nyt on selvää. "Vain taivas on rajana perseilylle" lienee kuitenkin jo liioittelua.Varmaan moni rekkakuski lukeutuu ammattilaiseksi, jolla on pelisilmää ja taitoa, mutta on siellä joukossa ihan reilusti näitä portsarihenkisiä säheltäjiäkin, joiden virtuaalipippeli kasvaa autoon istuttaessa ja vain taivas on rajana perseilylle.
Mikä tuossa oli ihmeellistä tai yllättävää, kun kyse on Venäjästä? Siellä kuvatuissa kojelautakameravideoissa kyllä näkee niin uskomatonta tieraivoa, kädettömiä kuskeja ja kaikenlaisia tilanteita, että eipä hirveästi enää mikään yllätä.Lisää brake check -rekkapenailua, tällä kerralla venäjältä:
White van brake checks Semi Truck Driver, other trucks drivers teach him a lesson. : JusticeServed
Missasin varmaan jotain, sillä minulle ei näy mitään sellaista viestiä, missä olisi sanottu tuossa olevan jotain "ihmeellistä tai yllättävää"? Postasin sen, kun sattui osumaan niin hyvin tähän "rekkapenat sekoilevat" -aiheeseen.Mikä tuossa oli ihmeellistä tai yllättävää, kun kyse on Venäjästä? Siellä kuvatuissa kojelautakameravideoissa kyllä näkee niin uskomatonta tieraivoa, kädettömiä kuskeja ja kaikenlaisia tilanteita, että eipä hirveästi enää mikään yllätä.
Jos tuossa ei ollut mitään ihmeellistä eli postaamisen arvoista, niin mikä on tuon videon pointti tässä keskustelussa muuta kuin se että se vaan sattuu liittymään aiheeseen?Missasin varmaan jotain, sillä minulle ei näy mitään sellaista viestiä, missä olisi sanottu tuossa olevan jotain "ihmeellistä tai yllättävää"? Postasin sen, kun sattui osumaan niin hyvin tähän "rekkapenat sekoilevat" -aiheeseen.
Voisin katsoa videoita, joissa taksikuskit sekoilee, kumminkin kyse ollut nyt raskaasta-ajoneuvosta ja taksista, eli molemmat "ammattikuljettajia"Jos tuossa ei ollut mitään ihmeellistä tai postaamisen arvoista, niin mikä on tuon videon pointti muuta kuin se että se vaan sattuu liittymään aiheeseen?
Netti on täynnä satoja videoita, joissa henkilöautoilijat sekoilevat. Aletaanko analysoimaan ne tässä yksitellen?
Ei taksinkuljettajilta vaadita mitään ammattipätevyyttä mikä taas raskaassa liikenteessä on yhtenä vaatimuksena, että työkseen voi autoa ajaa.Voisin katsoa videoita, joissa taksikuskit sekoilee, kumminkin kyse ollut nyt raskaasta-ajoneuvosta ja taksista, eli molemmat "ammattikuljettajia"
Niin no, ketjun aihe on "mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa", joten jos sieltä löytyy sellaisia videoita, jotka mielestäsi ärsyttävät sinua ja ansaitsevat keskustelua täällä, niin sitten sinun varmaan kannattaa sellaisia tänne postata. Mikä siis oli pointtisi?Jos tuossa ei ollut mitään ihmeellistä eli postaamisen arvoista, niin mikä on tuon videon pointti tässä keskustelussa muuta kuin se että se vaan sattuu liittymään aiheeseen?
Netti on täynnä satoja videoita, joissa henkilöautoilijat sekoilevat. Aletaanko analysoimaan ne tässä yksitellen?
No videolla rekkakuskit perseilivät ja that's about it...erittäin vilkasta keskustelua odotellessa. Eiköhän lähes jokainen ole nähnyt noita Venäjällä kuvattuja dashcam videoita.Niin no, ketjun aihe on "mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa", joten jos sieltä löytyy sellaisia videoita, jotka mielestäsi ärsyttävät sinua ja ansaitsevat keskustelua täällä, niin sitten sinun varmaan kannattaa sellaisia tänne postata. Mikä siis oli pointtisi?
Ajolupa vaaditaan.Ei taksinkuljettajilta vaadita mitään ammattipätevyyttä mikä taas raskaassa liikenteessä on yhtenä vaatimuksena, että työkseen voi autoa ajaa.
Joo ja tuon saadakseen ei tarvitse tehdä käytännössä mitään. Kirjallinen koe ja homma selvä.Ajolupa vaaditaan.
Taksinkuljettajan ajolupa | Traficom
Mä en kyllä edes ymmärrä mikä ”hiillostus” tossa muka edes on ollut. Jos tuolla muutaman sekunnin lähietäisyydellä kokee painostusta, niin varmaan aika ahdistavaa on kehillä ajella. Rekkapena ajoi kuten kuka tahansa muu, kun liittymästä tullaan eteen. Kaasulta pois ja liittyjä kerää sitten kalunsa ja tekee välin. Kaikki näytti menevän ihan normaalisti kunnes taksi päätti alkaa sekoilemaan. Brake checkiä kun alkaa rekalle tekemään, niin ihan turha alkaa itkemään ”turvavälin” perään.Tossa kehällä kun noita on itsellekin sattunut (rekka hiillostanut perässä) niin olen vaan vaihtanut kaistaa pois alta. En ymmärrä miksi pitäisi alkaa vetämään tollaisia itkupotkuraivareita jarrun kanssa etenkin kun tilaa on reilusti.
Ihan samalla tavalla sielä kehäteillä tulisi pitää turvavälit järkevällä tasolla, jotta koko pääkaupunkiseutu ei kippaisi katolleen jos jotain yllättävää sattuu tulemaan eteen, mutta eihän se ole mahdollista, kun sitten ei ehtisi ajallaan töihin ja kun joku kuitenkin vaihtaisi kaistaa eteen ja mitä näitä koottuja selityksiä nyt olikaan.Mä en kyllä edes ymmärrä mikä ”painostus” tossa muka edes on ollut. Jos tuolla muutaman sekunnin lähietäisyydellä kokee painostusta, niin varmaan aika ahdistavaa on kehillä ajella. Rekkapena ajoi kuten kuka tahansa muu, kun liittymästä tullaan eteen. Kaasulta pois ja liittyjä kerää sitten kalunsa ja tekee välin. Kaikki näytti menevän ihan normaalisti kunnes taksi päätti alkaa sekoilemaan. Brake checkiä kun alkaa rekalle tekemään, niin ihan turha alkaa itkemään ”turvavälin” perään.
Ihan samalla tavalla sielä kehäteillä tulisi pitää turvavälit järkevällä tasolla, jotta koko pääkaupunkiseutu ei kippaisi katolleen jos jotain yllättävää sattuu tulemaan eteen, mutta eihän se ole mahdollista, kun sitten ei ehtisi ajallaan töihin ja kun joku kuitenkin vaihtaisi kaistaa eteen ja mitä näitä koottuja selityksiä nyt olikaan.
Kyllä minä siellä ajan paljonkin ja siksi en ihmettelekään uutisointia useamman auton kolareista. Itse asiassa niitä tapahtuu jopa yllättävän vähän.Ei ne ole koottuja selityksiä. Näistä turvaväleistä ulisee vain ne, jotka eivät kehillä aja pätkääkään. Helsingin liikennemäärillä ja kaistojen määrällä se on sula mahdottomuus.
Sama koskee ihan mitä tahansa muutakin isoa kaupunkia jossa olen ajellut. Miami, pariisi, Bangkok jne.
Ei sitä turvaväliä tarvitse ja kuulu pitää kaikissa tilanteissa aina ja iänkaikkisesti. Maantiellä ohituksissa, 4-kaistaisilla liittymissä jne. se väli hetkellisesti pienenee ja tämä on täysin ok. Tässäkin rekka käyttäytyi täysin oikein vallitsevan ajokulttuurin mukaisesti. 99,9% tapauksista se taksi olisi kadonnut maisemaan ja turvaväli ok. Nyt tuli se 0,01% tilastotappio-avohoitopotilas eteen. Ei tuollaiseen pysty tai pidä varautua, yksikin vapaalla kaistalla väylällä liittymän kohdalla hidastelija/jarruttelija saa koko ko. liittymän täysin sekaisin.Ihan samalla tavalla sielä kehäteillä tulisi pitää turvavälit järkevällä tasolla, jotta koko pääkaupunkiseutu ei kippaisi katolleen jos jotain yllättävää sattuu tulemaan eteen, mutta eihän se ole mahdollista, kun sitten ei ehtisi ajallaan töihin ja kun joku kuitenkin vaihtaisi kaistaa eteen ja mitä näitä koottuja selityksiä nyt olikaan.
Muuten ainakin osittain totta, mutta rekan olisi pitänyt osata jättää enemmän väliä viimeistään sen ensimmäisen brake checkin jälkeen, mutta kun ei vaan luonto antanut periksi. Varmaan juuri joku "turvavälit ovat maalaisille ja muille pelkureille" -asenne kuskilla.Ei sitä turvaväliä tarvitse ja kuulu pitää kaikissa tilanteissa aina ja iänkaikkisesti. Maantiellä ohituksissa, 4-kaistaisilla liittymissä jne. se väli hetkellisesti pienenee ja tämä on täysin ok. Tässäkin rekka käyttäytyi täysin oikein vallitsevan ajokulttuurin mukaisesti. 99,9% tapauksista se taksi olisi kadonnut maisemaan ja turvaväli ok. Nyt tuli se 0,01% tilastotappio-avohoitopotilas eteen. Ei tuollaiseen pysty tai pidä varautua, yksikin vapaalla kaistalla väylällä hidastelija saa koko ko. liittymän täysin sekaisin.
Ei sitä turvaväliä tarvitse ja kuulu pitää kaikissa tilanteissa aina ja iänkaikkisesti. Maantiellä ohituksissa, 4-kaistaisilla liittymissä jne. se väli hetkellisesti pienenee ja tämä on täysin ok. Tässäkin rekka käyttäytyi täysin oikein vallitsevan ajokulttuurin mukaisesti. 99,9% tapauksista se taksi olisi kadonnut maisemaan ja turvaväli ok. Nyt tuli se 0,01% tilastotappio-avohoitopotilas eteen. Ei tuollaiseen pysty tai pidä varautua, yksikin vapaalla kaistalla väylällä liittymän kohdalla hidastelija/jarruttelija saa koko ko. liittymän täysin sekaisin.
Helppo se on toki huudella hyvällä harkinta-ajalla, mutta en mä ainakaan ensimmäisen jälkeen vielä mitään olisi ymmärtänyt. Varsinkaan, kun mitään varsinaista hiillostusta ei edes ollut. Vaikea myös arvioda paljonko muu liikenne vaikutti rekkaan ja kuskiin, kyse ei kuitenkaan mistään hätätilanteesta vielä siinä vaiheessa ollut eli pitää katsoa ympärilleenkin. Sen jälkeen tulikin reippaat jarrut taksilta ja vielä jatkoi jarrua. Rekkakuski vilkas taakse ja se oli sit siinä? En mä kyllä millään vääntäis tuota tasapeliksi.Muuten ainakin osittain totta, mutta rekan olisi pitänyt osata jättää enemmän väliä viimeistään sen ensimmäisen brake checkin jälkeen, mutta kun ei vaan luonto antanut periksi. Varmaan juuri joku "turvavälit ovat maalaisille ja muille pelkureille" -asenne kuskilla.
Kyllä siinä oli ihan selvästi kaksi tilastotappiota vastakkain.
Jos joku ajaa oikeasti satasen alueella seitsemää kymppiä, niin luulisi että yleensä on joku ihan hyvä syy.
Jos se syy on se että luulee tai epäilee ajavan 80 alueella, niin se on ihan hyvä syy, saati jos syy on vielä painavampi.
130 vauhti muualla kuin moottoritiellä on aika vaikea edes hepposesti perustella, saati alkaa parjaamaa allerajoitusten ajavia.
Sinänsä ihan jännä että meidän mielestä on ihan ok jokin 10, jopa 20kmh mittarinoepusmarginaali suurimpaan sallittuun, kunhan se ehdottomasti on plusmerkkinen, ja ihan ok, jos jokin "tyhmä" alempirajoitus skipataan kokonaan, mutta voi sitä onnetonta jolla vaihtuväli on myös miinus merkkinen, tai jäänyt jokin korkeampi rajoitus huomaamatta.
Helppo se on toki huudella hyvällä harkinta-ajalla, mutta en mä ainakaan ensimmäisen jälkeen vielä mitään olisi ymmärtänyt. Varsinkaan, kun mitään varsinaista hiillostusta ei edes ollut. Vaikea myös arvioda paljonko muu liikenne vaikutti rekkaan ja kuskiin, kyse ei kuitenkaan mistään hätätilanteesta vielä siinä vaiheessa ollut eli pitää katsoa ympärilleenkin. Sen jälkeen tulikin reippaat jarrut taksilta ja vielä jatkoi jarrua. Rekkakuski vilkas taakse ja se oli sit siinä? En mä kyllä millään vääntäis tuota tasapeliksi.
En kyllä yhtään ihmettele miksi taksilla paloi hihat rekkaan.
Kun tuolla Kehä 3 rekat painaa 89 rajoitinta vasten ja aina kun auto on edessä niin roikutaan kyllä vaarallisen lähellä. Ei se toki oikeuta brake checkaamaan..
Jännä juttu, että nopeudet nähdään täysin vastakkaisina, sillä lain mukaan rekka ajaa törkeää ylinopeutta, kun taas taksi menee sitä suurinta sallittua.
Jos tilanne olisi toisin päin, eli rekka olisi liittymässä, olisi nopeus todennäköisesti huomattavasti vielä matalampi, mutta se tuntuu sen sijaan olevan yleisesti huomattavasti hyväksytympää, että raskas liikenne tunkee väleihin joihin nopeus tai aika ei yksinkertaisesti riitä.
Mitä tulee tuohon videon tilanteeseen, en yhtään ihmettelisi jos rekan kuskille tulee pidempikin ajokielto.