Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Viimeksi muokattu:
Mikä tuossa oli ihmeellistä tai yllättävää, kun kyse on Venäjästä? Siellä kuvatuissa kojelautakameravideoissa kyllä näkee niin uskomatonta tieraivoa, kädettömiä kuskeja ja kaikenlaisia tilanteita, että eipä hirveästi enää mikään yllätä.
Missasin varmaan jotain, sillä minulle ei näy mitään sellaista viestiä, missä olisi sanottu tuossa olevan jotain "ihmeellistä tai yllättävää"? Postasin sen, kun sattui osumaan niin hyvin tähän "rekkapenat sekoilevat" -aiheeseen.
 
Missasin varmaan jotain, sillä minulle ei näy mitään sellaista viestiä, missä olisi sanottu tuossa olevan jotain "ihmeellistä tai yllättävää"? Postasin sen, kun sattui osumaan niin hyvin tähän "rekkapenat sekoilevat" -aiheeseen.
Jos tuossa ei ollut mitään ihmeellistä eli postaamisen arvoista, niin mikä on tuon videon pointti tässä keskustelussa muuta kuin se että se vaan sattuu liittymään aiheeseen?

Netti on täynnä satoja videoita, joissa henkilöautoilijat sekoilevat. Aletaanko analysoimaan ne tässä yksitellen?
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuossa ei ollut mitään ihmeellistä tai postaamisen arvoista, niin mikä on tuon videon pointti muuta kuin se että se vaan sattuu liittymään aiheeseen?

Netti on täynnä satoja videoita, joissa henkilöautoilijat sekoilevat. Aletaanko analysoimaan ne tässä yksitellen?
Voisin katsoa videoita, joissa taksikuskit sekoilee, kumminkin kyse ollut nyt raskaasta-ajoneuvosta ja taksista, eli molemmat "ammattikuljettajia"
 
Jos tuossa ei ollut mitään ihmeellistä eli postaamisen arvoista, niin mikä on tuon videon pointti tässä keskustelussa muuta kuin se että se vaan sattuu liittymään aiheeseen?

Netti on täynnä satoja videoita, joissa henkilöautoilijat sekoilevat. Aletaanko analysoimaan ne tässä yksitellen?
Niin no, ketjun aihe on "mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa", joten jos sieltä löytyy sellaisia videoita, jotka mielestäsi ärsyttävät sinua ja ansaitsevat keskustelua täällä, niin sitten sinun varmaan kannattaa sellaisia tänne postata. Mikä siis oli pointtisi?

Viimeisten parin sivun verran aiheena ovat olleet mm. juuri nämä brake check -tilanteet ja niissä sekoilevat rekkapenat ja tuo edellinen video liittyi suoraan siihen. Ja kyllä, ennen kuin päädyt kysymään, niin ammattitaidottomat yhdistelmäkuskit ärsyttävät ihan helvetisti, olivat nämä nyt sitten minkä maan kansalaisia tahansa. Samalla tavalla ärsyttävät myös perseilevät taksikuskit, eli eivät nämä sulje toisiaan pois yhtälöstä.
 
Niin no, ketjun aihe on "mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa", joten jos sieltä löytyy sellaisia videoita, jotka mielestäsi ärsyttävät sinua ja ansaitsevat keskustelua täällä, niin sitten sinun varmaan kannattaa sellaisia tänne postata. Mikä siis oli pointtisi?
No videolla rekkakuskit perseilivät ja that's about it...erittäin vilkasta keskustelua odotellessa. Eiköhän lähes jokainen ole nähnyt noita Venäjällä kuvattuja dashcam videoita.



 
Viimeksi muokattu:
Ihme pelle tuo videon taksikuski. Miksi siihen eteen pitää tulla hidastelemaan? Joku teiden ritari taas, joka opettaa muille nopeusrajoitukset? Jos tykkäät körötellä, niin vaihtaa kaistan sen rekan jälkeen. Ihan samaa täytyy ihmetellä yleisestikkin liikenteessä. Kaikilla aina hirveä kiire eteen, mutta sitten alkaa se matelu kun päästään eteen. Ihan sama tullaanko kolmion takaa eteen, rapilta tai jostain parkkipaikalta. Motarilla ajat esim. GPS mukaan 105, niin kyllähän se siihen eteen pitää päästä rampilta kiilaamaan vaikka takana ei ole ketään. Heti kun ollaan päästy eteen aloitetaan hidastamaan. Motarilla näistä nyt onneksi pääsee ohi, mutta vituttaa se nyt kun sitä paskaa ja kiviä pitää siihen eteen tulla heittämään ja hidastelemaan.
 
Tossa kehällä kun noita on itsellekin sattunut (rekka hiillostanut perässä) niin olen vaan vaihtanut kaistaa pois alta. En ymmärrä miksi pitäisi alkaa vetämään tollaisia itkupotkuraivareita jarrun kanssa etenkin kun tilaa on reilusti.
Mä en kyllä edes ymmärrä mikä ”hiillostus” tossa muka edes on ollut. Jos tuolla muutaman sekunnin lähietäisyydellä kokee painostusta, niin varmaan aika ahdistavaa on kehillä ajella. Rekkapena ajoi kuten kuka tahansa muu, kun liittymästä tullaan eteen. Kaasulta pois ja liittyjä kerää sitten kalunsa ja tekee välin. Kaikki näytti menevän ihan normaalisti kunnes taksi päätti alkaa sekoilemaan. Brake checkiä kun alkaa rekalle tekemään, niin ihan turha alkaa itkemään ”turvavälin” perään.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en kyllä edes ymmärrä mikä ”painostus” tossa muka edes on ollut. Jos tuolla muutaman sekunnin lähietäisyydellä kokee painostusta, niin varmaan aika ahdistavaa on kehillä ajella. Rekkapena ajoi kuten kuka tahansa muu, kun liittymästä tullaan eteen. Kaasulta pois ja liittyjä kerää sitten kalunsa ja tekee välin. Kaikki näytti menevän ihan normaalisti kunnes taksi päätti alkaa sekoilemaan. Brake checkiä kun alkaa rekalle tekemään, niin ihan turha alkaa itkemään ”turvavälin” perään.
Ihan samalla tavalla sielä kehäteillä tulisi pitää turvavälit järkevällä tasolla, jotta koko pääkaupunkiseutu ei kippaisi katolleen jos jotain yllättävää sattuu tulemaan eteen, mutta eihän se ole mahdollista, kun sitten ei ehtisi ajallaan töihin ja kun joku kuitenkin vaihtaisi kaistaa eteen ja mitä näitä koottuja selityksiä nyt olikaan.
 
Ihan samalla tavalla sielä kehäteillä tulisi pitää turvavälit järkevällä tasolla, jotta koko pääkaupunkiseutu ei kippaisi katolleen jos jotain yllättävää sattuu tulemaan eteen, mutta eihän se ole mahdollista, kun sitten ei ehtisi ajallaan töihin ja kun joku kuitenkin vaihtaisi kaistaa eteen ja mitä näitä koottuja selityksiä nyt olikaan.

Ei ne ole koottuja selityksiä. Näistä turvaväleistä ulisee vain ne, jotka eivät kehillä aja pätkääkään. Helsingin liikennemäärillä ja kaistojen määrällä se on sula mahdottomuus.

Sama koskee ihan mitä tahansa muutakin isoa kaupunkia jossa olen ajellut. Miami, pariisi, Bangkok jne.
 
Ei ne ole koottuja selityksiä. Näistä turvaväleistä ulisee vain ne, jotka eivät kehillä aja pätkääkään. Helsingin liikennemäärillä ja kaistojen määrällä se on sula mahdottomuus.

Sama koskee ihan mitä tahansa muutakin isoa kaupunkia jossa olen ajellut. Miami, pariisi, Bangkok jne.
Kyllä minä siellä ajan paljonkin ja siksi en ihmettelekään uutisointia useamman auton kolareista. Itse asiassa niitä tapahtuu jopa yllättävän vähän.

Eniten huolestuttaa, kun ei porukka ymmärrä pidentää välejä huonolla kelillä, vaan vetävät silloinkin samalla tavalla pelkällä tuurilla ja katsoen suunnilleen kalenterista, ettei tässä viimeksikään sattunut mitään.
 
Ihan samalla tavalla sielä kehäteillä tulisi pitää turvavälit järkevällä tasolla, jotta koko pääkaupunkiseutu ei kippaisi katolleen jos jotain yllättävää sattuu tulemaan eteen, mutta eihän se ole mahdollista, kun sitten ei ehtisi ajallaan töihin ja kun joku kuitenkin vaihtaisi kaistaa eteen ja mitä näitä koottuja selityksiä nyt olikaan.
Ei sitä turvaväliä tarvitse ja kuulu pitää kaikissa tilanteissa aina ja iänkaikkisesti. Maantiellä ohituksissa, 4-kaistaisilla liittymissä jne. se väli hetkellisesti pienenee ja tämä on täysin ok. Tässäkin rekka käyttäytyi täysin oikein vallitsevan ajokulttuurin mukaisesti. 99,9% tapauksista se taksi olisi kadonnut maisemaan ja turvaväli ok. Nyt tuli se 0,01% tilastotappio-avohoitopotilas eteen. Ei tuollaiseen pysty tai pidä varautua, yksikin vapaalla kaistalla väylällä liittymän kohdalla hidastelija/jarruttelija saa koko ko. liittymän täysin sekaisin.
 
Ei sitä turvaväliä tarvitse ja kuulu pitää kaikissa tilanteissa aina ja iänkaikkisesti. Maantiellä ohituksissa, 4-kaistaisilla liittymissä jne. se väli hetkellisesti pienenee ja tämä on täysin ok. Tässäkin rekka käyttäytyi täysin oikein vallitsevan ajokulttuurin mukaisesti. 99,9% tapauksista se taksi olisi kadonnut maisemaan ja turvaväli ok. Nyt tuli se 0,01% tilastotappio-avohoitopotilas eteen. Ei tuollaiseen pysty tai pidä varautua, yksikin vapaalla kaistalla väylällä hidastelija saa koko ko. liittymän täysin sekaisin.
Muuten ainakin osittain totta, mutta rekan olisi pitänyt osata jättää enemmän väliä viimeistään sen ensimmäisen brake checkin jälkeen, mutta kun ei vaan luonto antanut periksi. Varmaan juuri joku "turvavälit ovat maalaisille ja muille pelkureille" -asenne kuskilla.

Kyllä siinä oli ihan selvästi kaksi tilastotappiota vastakkain.
 
Ei sitä turvaväliä tarvitse ja kuulu pitää kaikissa tilanteissa aina ja iänkaikkisesti. Maantiellä ohituksissa, 4-kaistaisilla liittymissä jne. se väli hetkellisesti pienenee ja tämä on täysin ok. Tässäkin rekka käyttäytyi täysin oikein vallitsevan ajokulttuurin mukaisesti. 99,9% tapauksista se taksi olisi kadonnut maisemaan ja turvaväli ok. Nyt tuli se 0,01% tilastotappio-avohoitopotilas eteen. Ei tuollaiseen pysty tai pidä varautua, yksikin vapaalla kaistalla väylällä liittymän kohdalla hidastelija/jarruttelija saa koko ko. liittymän täysin sekaisin.


Väitän, että ainakin 99.9999999% tapauksissa liittyjä lähtee mielenosoituksensa jälkeen kasvattamaan vauhtia eikä tahalleen jättäydy rekan alle.

Rekka kuitenkin jo hyvin hiljensi 95 - - - > 54 nopeuteen, vaikka ajettiin 80 alueella. Ei tulisi kaikille mieleenkään, että joku sekopää tuollaisen hidastamisen päätteeksi vielä lyö jarrunsa lukkoon haluten tahallaan kolariin.
 
Muuten ainakin osittain totta, mutta rekan olisi pitänyt osata jättää enemmän väliä viimeistään sen ensimmäisen brake checkin jälkeen, mutta kun ei vaan luonto antanut periksi. Varmaan juuri joku "turvavälit ovat maalaisille ja muille pelkureille" -asenne kuskilla.

Kyllä siinä oli ihan selvästi kaksi tilastotappiota vastakkain.
Helppo se on toki huudella hyvällä harkinta-ajalla, mutta en mä ainakaan ensimmäisen jälkeen vielä mitään olisi ymmärtänyt. Varsinkaan, kun mitään varsinaista hiillostusta ei edes ollut. Vaikea myös arvioda paljonko muu liikenne vaikutti rekkaan ja kuskiin, kyse ei kuitenkaan mistään hätätilanteesta vielä siinä vaiheessa ollut eli pitää katsoa ympärilleenkin. Sen jälkeen tulikin reippaat jarrut taksilta ja vielä jatkoi jarrua. Rekkakuski vilkas taakse ja se oli sit siinä? En mä kyllä millään vääntäis tuota tasapeliksi.
 
Joku muistutti turvaväleistä kehäteillä. Ruuhka-ajan vinkki: älä seuraa edessä ajavan auton perää, vaan aseta turvaväli sitä seuraavan auton suhteen sopivaksi. Reagoi myös sen (tai vielä mieluiten lähimpänä horisonttia olevan) auton reaktioihin. Näin vältät ketjukolari, pystyt ajamaan ennakoivasti ja silti tielle mahtuu useampi Antti ilman että kaikki joutuu pysähtymään.

Jos et näe edellä ajavan läpi, sitten turvaväli kuntoon. Tieliikennelain vaatimus pystyä pysäyttämään auto tien näkyvällä osalla on tässäkin mielessä aika hyvä sääntö.
 
Jos joku ajaa oikeasti satasen alueella seitsemää kymppiä, niin luulisi että yleensä on joku ihan hyvä syy.
Jos se syy on se että luulee tai epäilee ajavan 80 alueella, niin se on ihan hyvä syy, saati jos syy on vielä painavampi.

130 vauhti muualla kuin moottoritiellä on aika vaikea edes hepposesti perustella, saati alkaa parjaamaa allerajoitusten ajavia.

Sinänsä ihan jännä että meidän mielestä on ihan ok jokin 10, jopa 20kmh mittarinoepusmarginaali suurimpaan sallittuun, kunhan se ehdottomasti on plusmerkkinen, ja ihan ok, jos jokin "tyhmä" alempirajoitus skipataan kokonaan, mutta voi sitä onnetonta jolla vaihtuväli on myös miinus merkkinen, tai jäänyt jokin korkeampi rajoitus huomaamatta.

Se ettei osaa lukea liikennemerkkejä on aika helvetin huono syy ajaa 30 kilsaa tunnissa alinopeutta. Jopa "kiire" on sentään jonkinlainen syy vetää 30 yli. Joskaan ei hyvä syy mutta silti parempi
 
Helppo se on toki huudella hyvällä harkinta-ajalla, mutta en mä ainakaan ensimmäisen jälkeen vielä mitään olisi ymmärtänyt. Varsinkaan, kun mitään varsinaista hiillostusta ei edes ollut. Vaikea myös arvioda paljonko muu liikenne vaikutti rekkaan ja kuskiin, kyse ei kuitenkaan mistään hätätilanteesta vielä siinä vaiheessa ollut eli pitää katsoa ympärilleenkin. Sen jälkeen tulikin reippaat jarrut taksilta ja vielä jatkoi jarrua. Rekkakuski vilkas taakse ja se oli sit siinä? En mä kyllä millään vääntäis tuota tasapeliksi.

Kyllä se idiootti tässä oli se taksikuski. Näki, että takaa tullaan kovempaa, niin miksi siihen eteen piti tunkea matelemaan? Joko painaa sitä kaasua tai sitten himmaa ja menee taakse. Sitten piti vielä alkaa leikkimään jarrun kanssa. Vasemmalla näkyi kaksi kaistaa, jonne olisi voinut siirtyä. Olisi mennyt vaikka sen volvon taakse, mutta ei piti alkaa "opettamaan" raskastakalustoa. Tälläiset pellet voisi kyllä suosiolla viedä ajokorttinsa takaisin poliisille. Brittitutkimus: Yleistyvä liian hitaasti ajaminen aiheuttaa liikennekuolemia ja vakavia loukkaantumisia
 
kuopion motarilla töistäpois liikenne menee 80km/h laitimmaista kaistaa vaikka 100km/h rajoitus,ja jokainen tuntuu pitävän sopivaa väliä edelle menijään, jotta rampilta tulija pääsee suoraan letkaan. Mut sittenku sinne se joku urpo työntää 50km/h väliin niin kaaos on valmis syntymään. Sitä enne koko homma pelittäny systemaattisesti
 
En kyllä yhtään ihmettele miksi taksilla paloi hihat rekkaan.
Kun tuolla Kehä 3 rekat painaa 89 rajoitinta vasten ja aina kun auto on edessä niin roikutaan kyllä vaarallisen lähellä. Ei se toki oikeuta brake checkaamaan..
 
En kyllä yhtään ihmettele miksi taksilla paloi hihat rekkaan.
Kun tuolla Kehä 3 rekat painaa 89 rajoitinta vasten ja aina kun auto on edessä niin roikutaan kyllä vaarallisen lähellä. Ei se toki oikeuta brake checkaamaan..

Jos sulla palaa noin nopeasti hermot niin suosittelen käyttämään julkisia. Taxikuski itse aiheutti itselleen ongelmat tulemalla siihen eteen hitaampaa kuin muu tien liikenne, hermo meni alta 10s ja sitten aletaan vielä jarruttelemaan. :facepalm:
 
Jännä juttu, että nopeudet nähdään täysin vastakkaisina, sillä lain mukaan rekka ajaa törkeää ylinopeutta, kun taas taksi menee sitä suurinta sallittua.

Jos tilanne olisi toisin päin, eli rekka olisi liittymässä, olisi nopeus todennäköisesti huomattavasti vielä matalampi, mutta se tuntuu sen sijaan olevan yleisesti huomattavasti hyväksytympää, että raskas liikenne tunkee väleihin joihin nopeus tai aika ei yksinkertaisesti riitä.

Mitä tulee tuohon videon tilanteeseen, en yhtään ihmettelisi jos rekan kuskille tulee pidempikin ajokielto.
 
Jännä juttu, että nopeudet nähdään täysin vastakkaisina, sillä lain mukaan rekka ajaa törkeää ylinopeutta, kun taas taksi menee sitä suurinta sallittua.

Jos tilanne olisi toisin päin, eli rekka olisi liittymässä, olisi nopeus todennäköisesti huomattavasti vielä matalampi, mutta se tuntuu sen sijaan olevan yleisesti huomattavasti hyväksytympää, että raskas liikenne tunkee väleihin joihin nopeus tai aika ei yksinkertaisesti riitä.

Mitä tulee tuohon videon tilanteeseen, en yhtään ihmettelisi jos rekan kuskille tulee pidempikin ajokielto.

Mistä näit tutkalukemat?
 
En kyllä yhtään ihmettele miksi taksilla paloi hihat rekkaan.
Kun tuolla Kehä 3 rekat painaa 89 rajoitinta vasten ja aina kun auto on edessä niin roikutaan kyllä vaarallisen lähellä. Ei se toki oikeuta brake checkaamaan..

Ylipäätään missä tahansa missä 80 rajoitus niin yritäpä pitää yllä 80km/h todellista nopeutta. Ihan mahdoton yhtälö kun rekat painaa sen n. 90 rajotinta vasten. Sit tullaan perseeseen hiillostamaan kun ajan muka liian hiljaa.
 
Ei sitä turvaväliä tarvitse ja kuulu pitää kaikissa tilanteissa aina ja iänkaikkisesti....

Ei ne ole koottuja selityksiä. Näistä turvaväleistä ulisee vain ne, jotka eivät kehillä aja pätkääkään. Helsingin liikennemäärillä ja kaistojen määrällä se on sula mahdottomuus. ...
Mä en kyllä edes ymmärrä mikä ”hiillostus” tossa muka edes on ollut.

Taksia kritisoitu että vaihto liian lähelle rekkaa, siinä vaiheessa kun kuvaajan olettaisi nähneet kun taksi vaihtaa kaistaa, oli siihen taksiin vajaa kaksisekunttia matkaa. Jos sellaiset turvavälit on ok, niin se vähän syö sitä taksi syyttelyä touhun aloittamisesta.


Mä en kyllä edes ymmärrä mikä ”hiillostus” tossa muka edes on ollut. Jos tuolla muutaman sekunnin lähietäisyydellä kokee painostusta, niin varmaan aika ahdistavaa on kehillä ajella. Rekkapena ajoi kuten kuka tahansa muu, kun liittymästä tullaan eteen. Kaasulta pois ja liittyjä kerää sitten kalunsa ja tekee välin. Kaikki näytti menevän ihan normaalisti kunnes taksi päätti alkaa sekoilemaan. Brake checkiä kun alkaa rekalle tekemään, niin ihan turha alkaa itkemään ”turvavälin” perään.

Videon perusteella ei se taksin vauhti erityisen hitaalta vaikuttanut, vaan rekka oli se joka meni lujaa.
Taksi myös kiihdytti, mutta rekka kiihdytti perään.


Kyllä se idiootti tässä oli se taksikuski. Näki, että takaa tullaan kovempaa, niin miksi siihen eteen piti tunkea matelemaan? Joko painaa sitä kaasua tai sitten himmaa ja menee taakse.
Jos se rekka ei ollut hälytysajossa oleva paloauto (tai jotain muuta sellaista, jotain sinistä vilkuu lasista), niin miksi rekka kuski olettaisi että muut tekisivät hänelle tilaa, koska hän ajaa ylinopeutta ja lujempaa kuin muu liikennevirta. Päinvastoin, oletus pitäisi olla että eteen liittyy hiljempaa ajavia.

Ihmetyttää miksi niin moni pitää jotekin oikeutettuna että moinen kuski lähtee sitten kouluttamaan tietämättömiä ajamalla päälle.

Olisi mennyt vaikka sen volvon taakse,

Jos se olisi pyrkinyt sen taakse, olisi taksin ensin hijennettävä että se onnituisi turvallisesti, mutta taisi takaluukussa olla rekka tuuppimassa.


En kannata saati kiittele taksin toteuttamaa jarrivilkuttelua, mut hämmästelen sitä että miksi muiden autoilijen pitäisi itse alkaa tötöileen että joku toinen ammattitörttöiliä voisi jatkaa touhuaan. Siis esim , miksei taksi alkanut ajamaan ylinopeutta, miksi taksi ei koukannut Volvon eteen tai konttiin jne. Jotta Rekkakoski voisi jatkaa valitsemallaan tiellä.
 
Ei ne ole koottuja selityksiä. Näistä turvaväleistä ulisee vain ne, jotka eivät kehillä aja pätkääkään. Helsingin liikennemäärillä ja kaistojen määrällä se on sula mahdottomuus.
No jos turvaväli oli riittävä, niin sitten se rekka ajoi tahallaan perään, no niin moni on epäillytkin.
Mutta noin ihan rehdisti, oliko se rekan pitämä turvaväli videossa ihan oikeasti mielestäsi riittävä ?

Helsingin liikennemäärillä ja kaistojen määrällä se on sula mahdottomuus.
Konsteja on mm nopeuksien laskeminen.

Olet oikeassa että nykyisin jo keskimäärin on alle hyvänkelin suositusten, mutta tässä rekan tapauksessa se tuli ihan eri tasolle ja lähti vielä perään tilanteessa jossa se oli vielä lähellä.
 
Jännä juttu, että nopeudet nähdään täysin vastakkaisina, sillä lain mukaan rekka ajaa törkeää ylinopeutta, kun taas taksi menee sitä suurinta sallittua.

Jos tilanne olisi toisin päin, eli rekka olisi liittymässä, olisi nopeus todennäköisesti huomattavasti vielä matalampi, mutta se tuntuu sen sijaan olevan yleisesti huomattavasti hyväksytympää, että raskas liikenne tunkee väleihin joihin nopeus tai aika ei yksinkertaisesti riitä.

Mitä tulee tuohon videon tilanteeseen, en yhtään ihmettelisi jos rekan kuskille tulee pidempikin ajokielto.
En nyt puutu mihinkään muuhun, mutta tottakai se on hyväksytympää rekan liittyä liittymästä hitaampana. Koska jos se ei niin tekisi niin teillä seisoisi lähes kaikki liittymät kun siellä olisi rekat parkissa odottamassa sitä sopivaa väliä mihin mahtuisi. Kun henkilöauto kiihtyy, jos kuski vaan painaa kaasua.

Ja tämä nyt sitten vain yleisellä tasolla liittymättä tuohon taksin ja rekan videoon, jossa molemmat minusta perseilevät yhtälailla.
 
No jos turvaväli oli riittävä, niin sitten se rekka ajoi tahallaan perään, no niin moni on epäillytkin.
Mutta noin ihan rehdisti, oliko se rekan pitämä turvaväli videossa ihan oikeasti mielestäsi riittävä ?


Konsteja on mm nopeuksien laskeminen.

Olet oikeassa että nykyisin jo keskimäärin on alle hyvänkelin suositusten, mutta tässä rekan tapauksessa se tuli ihan eri tasolle ja lähti vielä perään tilanteessa jossa se oli vielä lähellä.

Uskokaa nyt jo, että aivan riittävät välit Pk-seudulle.

Tuo taksin käytös on juuri samanlaista, kuin lantapunteilla, jotka tulevat Pk-seudulle aiheuttamaan liikennekaaoksia. Karkkila, Klaukkala, Nurmijärvi, Hyvinkää, tervakoski jne.
 
En nyt puutu mihinkään muuhun, mutta tottakai se on hyväksytympää rekan liittyä liittymästä hitaampana. Koska jos se ei niin tekisi niin teillä seisoisi lähes kaikki liittymät kun siellä olisi rekat parkissa odottamassa sitä sopivaa väliä mihin mahtuisi. Kun henkilöauto kiihtyy, jos kuski vaan painaa kaasua.

Ja tämä nyt sitten vain yleisellä tasolla liittymättä tuohon taksin ja rekan videoon, jossa molemmat minusta perseilevät yhtälailla.

En ole tästä eri mieltä, mutta yllättävän usein sillä raskaalla työnnetään myös sellaisiin väleihin, joihin sillä ei ole mitään asiaa.

Esimerkiksi kolmion takaa maantielle niin, että koko jono joutuu pysähtymään raskaan ajoneuvon taakse 80 nopeudesta.

Videolla kun tilanne on marginaalisesti toisin päin, ei rakastaasta vehkeestä tunnu löytyvän lainkaan jarruja, ja lopuksi ajaa perään, vaikka vieressä on kaistoja vapaana joista voisi ajaa ohi, jos kerran pakko on päästellä kovempaa kuin suurinta sallittua.

Ja silti kommenteissa vikaa nähdään lähinnä taksikuskissa, joka kyllä kieltämättä näkyy myös tuolla tien päällä.
 
Mistä näit tutkalukemat?
Mihin tarvitset erillisiä tutkalukemia? Alueella on 80km/h rajoitus. Videossa näkyy, että rekka ajaa selvästi muuta liikennettä kovempaa, eikä ole todennäköistä että kaikki muut ajaisivat alle rajoituksen. Kamerakuvassa näkyy gps:n tarjoama nopeuslukema, joka sekin tukee tuota huomiota. Vaikka gps-lukema ei täysin oikea olisikaan, kuten jotkut ovat skenaarioineet kamerakuvan laadusta johdetun mahdollisen valmistajamaan perusteella, niin ei se varmasti siltikään paljoa heitä.

Videon perusteella ei se taksin vauhti erityisen hitaalta vaikuttanut, vaan rekka oli se joka meni lujaa.
Niinpä, taksi liittyy liikennevirtaan suunnilleen samaa nopeutta kuin muu liikenne, korkeintaan noin 2km/h hitaampaa. Rekka on se, joka jyrää takaa päälle muita kovempaa.

Jos se rekka ei ollut hälytysajossa oleva paloauto (tai jotain muuta sellaista, jotain sinistä vilkuu lasista), niin miksi rekka kuski olettaisi että muut tekisivät hänelle tilaa, koska hän ajaa ylinopeutta ja lujempaa kuin muu liikennevirta. Päinvastoin, oletus pitäisi olla että eteen liittyy hiljempaa ajavia.
Se sininen heijastus oli niitä rekkapenojen käyttämiä "tässä ajaa masa" -valotauluja, tai vastaavia tosi hienoja koristeita. :D

Ihmetyttää miksi niin moni pitää jotekin oikeutettuna että moinen kuski lähtee sitten kouluttamaan tietämättömiä ajamalla päälle.
Ei tuolle urpoilulle sentään kovin montaa puolustelijaa ole löytynyt, mutta ainahan näitä on muutama.

En kannata saati kiittele taksin toteuttamaa jarrivilkuttelua, mut hämmästelen sitä että miksi muiden autoilijen pitäisi itse alkaa tötöileen että joku toinen ammattitörttöiliä voisi jatkaa touhuaan. Siis esim , miksei taksi alkanut ajamaan ylinopeutta, miksi taksi ei koukannut Volvon eteen tai konttiin jne. Jotta Rekkakoski voisi jatkaa valitsemallaan tiellä.
Ei pidä provosoitua, vaikka provosoidaan. Tämä ei nyt toteutunut kummankaan osapuolen toimesta.
 
Ylipäätään missä tahansa missä 80 rajoitus niin yritäpä pitää yllä 80km/h todellista nopeutta. Ihan mahdoton yhtälö kun rekat painaa sen n. 90 rajotinta vasten. Sit tullaan perseeseen hiillostamaan kun ajan muka liian hiljaa.

Se on ihan hyvä, että ne rekat ajelevat tasaisella hieman yli, kun ne tahtovat hyytyä mäkiin (kun lasti on raskaampi) esim sen 10-15 km/h.

Mitä taas tulee ruuhkassa rekan liittymiseen liikennevirtaan, niin kannattaa huomioida, että se kiihtyy hitaasti. Koska kuitenkin rekkaliikenne on ensisijaista (tavaroiden on pakko liikkua), niin kyllä muilla on oltava aikaa hidastaa, ilman turhaa urputusta.
 
En nyt puutu mihinkään muuhun, mutta tottakai se on hyväksytympää rekan liittyä liittymästä hitaampana. Koska jos se ei niin tekisi niin teillä seisoisi lähes kaikki liittymät kun siellä olisi rekat parkissa odottamassa sitä sopivaa väliä mihin mahtuisi. Kun henkilöauto kiihtyy, jos kuski vaan painaa kaasua.
Hyvä huomio, jota käytän aasinsiltana noihin turvaväleihin, ne ovat myös tuonkaltaisilla teillä myös tiä varten että sinne liikennevirtaa voi yleensäkkin liittyä. ja ne taaksejäävät voivat ilman ihan tolkutonta jojo vaikutusta sovittaa välin uudestaan.

Uskokaa nyt jo, että aivan riittävät välit Pk-seudulle.

Siis tuo rekan valitsema turvaväli? hyvin tuntu riittävän kun ajoi edelläolevan perään...

Videon perusteella tuonkaltaisessa liikenteessä voisi ihan hyvin olla ns asialliset turvavälit, josta ei haittaa, vaan päinvastoin sujuvampaa, nopeampaa liikenettä.

Tuo taksin käytös on juuri samanlaista, kuin lantapunteilla, jotka tulevat Pk-seudulle aiheuttamaan liikennekaaoksia. Karkkila, Klaukkala, Nurmijärvi, Hyvinkää, tervakoski jne.
Olisko jotain ongelmaa jossain muualla jos tuolliasta taksin tyyppistä käytöstä jatkuvasti tienpäällä kohtaa.
 
Hyvä huomio, jota käytän aasinsiltana noihin turvaväleihin, ne ovat myös tuonkaltaisilla teillä myös tiä varten että sinne liikennevirtaa voi yleensäkkin liittyä. ja ne taaksejäävät voivat ilman ihan tolkutonta jojo vaikutusta sovittaa välin uudestaan.



Siis tuo rekan valitsema turvaväli? hyvin tuntu riittävän kun ajoi edelläolevan perään...

Videon perusteella tuonkaltaisessa liikenteessä voisi ihan hyvin olla ns asialliset turvavälit, josta ei haittaa, vaan päinvastoin sujuvampaa, nopeampaa liikenettä.


Olisko jotain ongelmaa jossain muualla jos tuolliasta taksin tyyppistä käytöstä jatkuvasti tienpäällä kohtaa.

No ei ole. Kertoo siitä että et aja tuota väliä päivittäin.


Lantapunteille ohje miten ajaa kehätiellä on moottoriteillä:

1.Moottoritielle liitytään vallitsevalla nopeudella. Ei 60km/h ja ängetään muiden eteen. Jos et uskalla ajaa esim. 100km/h, niin käytä vanhaa tietä tai julkisia.

2. Sovita se nopeus rampilta siten, että moottoritietä ajavat eivät joudu väistelemäön.

3. Älä liity vasemmalle kaistalle jos sieltä tulee nopeampia ohi. Se rekka joka on näkynyt 10km suoralla puoli tuntia ei voi tulla yllätyksenä että pitää vetää heti vasemmalle. Teillä on ihan hyvin aikaa odottaa, kun muut menevät ohi ja sitten vasta ohittaa se rekka. Eikä tarvitse ihmetellä miksi porukka on perseessä kiinni. Tämä on teille skoda, Toyota, huyndai, kia ja Nissan qashqai kuljettajille.

4. Jos jostain syystä ängette eteen, niin painakaa sitä kaasua, ohittakaa ripeästi ja palatkaa omalle kaistalle. Ette jää jurnuttamaan vasenta kaistaa.

5. Jarruvalojen vilkuttelijat. Te olette munineet jos pitää vilkutella valoja. Jos ette pärjää liikennevirrassa, että pitää alkaa protestoimaan, niin menkää kiltisti Vr:llä. Jos perävalojen vilkuttelu on ainoa taito liikenteessä, niin ei kannata ihmetellä miksi taustapeilissä loistaa pitkät valot.

6. Tämä menee pohjois-suomen kuljettajille. Meillä on rampeissa herrasmiessopimus. Jos sieltä on liittymässä porukkaa samalle kaistalle ruuhka-aikaan, niin jokainen kuljettaja päästää vuorollaan yhden eteensä. Muun suomen runkkarit tunnistaa siitä, että väli kiilataa umpeen eikä päästetä eteen.

7. Tämäkin koskee lantapuntteja. Jos sulla on kameran kohdalla auton mittarissa 80km/h, niin et sä jumalauta ala hidastelemaan lisää kun ajat jo ennestään alinopeutta. Lataa playkaupasta tomtom nopeuskameravaroitin tai avaa maps. Mikään ei ole juntimpaa, kuin sahailla nopeutta.

8. Pysy oikealla kaistalla ja anna muiden ajaa vasenta kaistaa jos oma kompetenssi on ajaa alinopeutta.
 
No ei ole. Kertoo siitä että et aja tuota väliä päivittäin.


Lantapunteille ohje miten ajaa kehätiellä on moottoriteillä:

1.Moottoritielle liitytään vallitsevalla nopeudella. Ei 60km/h ja ängetään muiden eteen. Jos et uskalla ajaa esim. 100km/h, niin käytä vanhaa tietä tai julkisia.

2. Sovita se nopeus rampilta siten, että moottoritietä ajavat eivät joudu väistelemäön.

3. Älä liity vasemmalle kaistalle jos sieltä tulee nopeampia ohi. Se rekka joka on näkynyt 10km suoralla puoli tuntia ei voi tulla yllätyksenä että pitää vetää heti vasemmalle. Teillä on ihan hyvin aikaa odottaa, kun muut menevät ohi ja sitten vasta ohittaa se rekka. Eikä tarvitse ihmetellä miksi porukka on perseessä kiinni. Tämä on teille skoda, Toyota, huyndai, kia ja Nissan qashqai kuljettajille.

4. Jos jostain syystä ängette eteen, niin painakaa sitä kaasua, ohittakaa ripeästi ja palatkaa omalle kaistalle. Ette jää jurnuttamaan vasenta kaistaa.

5. Jarruvalojen vilkuttelijat. Te olette munineet jos pitää vilkutella valoja. Jos ette pärjää liikennevirrassa, että pitää alkaa protestoimaan, niin menkää kiltisti Vr:llä. Jos perävalojen vilkuttelu on ainoa taito liikenteessä, niin ei kannata ihmetellä miksi taustapeilissä loistaa pitkät valot.

6. Tämä menee pohjois-suomen kuljettajille. Meillä on rampeissa herrasmiessopimus. Jos sieltä on liittymässä porukkaa samalle kaistalle ruuhka-aikaan, niin jokainen kuljettaja päästää vuorollaan yhden eteensä. Muun suomen runkkarit tunnistaa siitä, että väli kiilataa umpeen eikä päästetä eteen.

7. Tämäkin koskee lantapuntteja. Jos sulla on kameran kohdalla auton mittarissa 80km/h, niin et sä jumalauta ala hidastelemaan lisää kun ajat jo ennestään alinopeutta. Lataa playkaupasta tomtom nopeuskameravaroitin tai avaa maps. Mikään ei ole juntimpaa, kuin sahailla nopeutta.

8. Pysy oikealla kaistalla ja anna muiden ajaa vasenta kaistaa jos oma kompetenssi on ajaa alinopeutta.

Näiden perusteella olisi muiden tielläliikkujien kannalta huomattavasti turvallisempaa, kun vain palauttaisit kortin lähimmälle poliisiasemalle, ja kulkisit matkasi jalan.
 
Näiden perusteella olisi muiden tielläliikkujien kannalta huomattavasti turvallisempaa, kun vain palauttaisit kortin lähimmälle poliisiasemalle, ja kulkisit matkasi jalan.

En usko. 20 vuoden aikana tasan 0 kolaria ja sujuvaa liikkumista. Jos pks liikenne pelottaa tai ei hyväksy em. Sääntöjä, niin kannattaa mennä julkisilla.

Suurimmat turvallisuusuhat tulevat muilta paikkakunnilta ja nimenomaan alinopeus, joka kolareita aiheuttaa kehillä.
 
En usko. 20 vuoden aikana tasan 0 kolaria ja sujuvaa liikkumista. Jos pks liikenne pelottaa tai ei hyväksy em. Sääntöjä, niin kannattaa mennä julkisilla.

Suurimmat turvallisuusuhat tulevat muilta paikkakunnilta ja nimenomaan alinopeus, joka kolareita aiheuttaa kehillä.

Liikenne kyllä pelottaa ihan muuallakin kuin pks-seudulla, lähinnä juuri tämän tyyppisten "keksin-itse-liikennesäännöt-ja-kuvittelen-että-kaikki-osaavat-niitä-noudattaa" kuskien toimesta, johon useimmiten yhdistyy liikenneraivo, törkeä piittaamattomuus ja yleinen sujuvan liikenteen paskominen.

Jos ei tieliikennelaki kelpaa yhteisiksi säännöiksi, on tosiaan kortin palauttaminen lähimmälle asemalle kaikille turvallisin vaihtoehto, ruumita kyllä tulee tuolla asenteella ennen pitkää. Varsinkin kun tuudittautuu omaan täydelliseen ajamiseen.
 
Liikenne kyllä pelottaa ihan muuallakin kuin pks-seudulla, lähinnä juuri tämän tyyppisten "keksin-itse-liikennesäännöt-ja-kuvittelen-että-kaikki-osaavat-niitä-noudattaa" kuskien toimesta, johon useimmiten yhdistyy liikenneraivo, törkeä piittaamattomuus ja yleinen sujuvan liikenteen paskominen.

Jos ei tieliikennelaki kelpaa yhteisiksi säännöiksi, on tosiaan kortin palauttaminen lähimmälle asemalle kaikille turvallisin vaihtoehto, ruumita kyllä tulee tuolla asenteella ennen pitkää. Varsinkin kun tuudittautuu omaan täydelliseen ajamiseen.
Menikö sulla Diplomaatin provosoiva kirjoitustyyli tunteisiin? Ei tossa listassa ole mitään liikennesääntöjä rikkovaa tai liikenneturvallisuutta vaarantavaa asiaa. Mikäli siis noudattaa kyseisen listan vinkkejä.
 
Liikenne kyllä pelottaa ihan muuallakin kuin pks-seudulla, lähinnä juuri tämän tyyppisten "keksin-itse-liikennesäännöt-ja-kuvittelen-että-kaikki-osaavat-niitä-noudattaa" kuskien toimesta, johon useimmiten yhdistyy liikenneraivo, törkeä piittaamattomuus ja yleinen sujuvan liikenteen paskominen.

Jos ei tieliikennelaki kelpaa yhteisiksi säännöiksi, on tosiaan kortin palauttaminen lähimmälle asemalle kaikille turvallisin vaihtoehto, ruumita kyllä tulee tuolla asenteella ennen pitkää. Varsinkin kun tuudittautuu omaan täydelliseen ajamiseen.

Kerro mikä noissa listauksissa on väärin? Ihan oikeita pointteja mitä päivittäin näen yli 50 000km ajavana.

Mikä tuossa on ongelma? En koe, että ajaisin turvallisuudesta pittaamattomasti. Päivittäin vain tulee näitä "kuljettajia" eteen joille esimerkiksi tuo rekka tulee yllättäen eteen.

Yksikään ihminen ei ole kertonut vastausta miksi väliin pitää änkeä vaikka voit odottaa hetken ja antaa muiden mennä. Itse kuitenkin on pussittanut pois, niin miksi menet muiden tuloksi???
 
Menikö sulla Diplomaatin provosoiva kirjoitustyyli tunteisiin? Ei tossa listassa ole mitään liikennesääntöjä rikkovaa tai liikenneturvallisuutta vaarantavaa asiaa. Mikäli siis noudattaa kyseisen listan vinkkejä.

Tuota, oletko tästä ihan varma?

Otetaanpa esimerkiksi kohta 1:

No ei ole. Kertoo siitä että et aja tuota väliä päivittäin.


Lantapunteille ohje miten ajaa kehätiellä on moottoriteillä:

1.Moottoritielle liitytään vallitsevalla nopeudella. Ei 60km/h ja ängetään muiden eteen. Jos et uskalla ajaa esim. 100km/h, niin käytä vanhaa tietä tai julkisia.

Eli raskaalla liikenteellä ei ole mitään asiaa moottoritielle?

Vai koskeeko tämä vain henkilöautoja. Vai myös pakettiautoja.

Talvella ei kenelläkään ole moottoritielle asiaa?

Mistä kristallipallosta pitäisi tietää millä vehkeellä ja mihin näillä ohjeille voisi ajaa?

No ei ole. Kertoo siitä että et aja tuota väliä päivittäin.

3. Älä liity vasemmalle kaistalle jos sieltä tulee nopeampia ohi. Se rekka joka on näkynyt 10km suoralla puoli tuntia ei voi tulla yllätyksenä että pitää vetää heti vasemmalle. Teillä on ihan hyvin aikaa odottaa, kun muut menevät ohi ja sitten vasta ohittaa se rekka. Eikä tarvitse ihmetellä miksi porukka on perseessä kiinni. Tämä on teille skoda, Toyota, huyndai, kia ja Nissan qashqai kuljettajille.

4. Jos jostain syystä ängette eteen, niin painakaa sitä kaasua, ohittakaa ripeästi ja palatkaa omalle kaistalle. Ette jää jurnuttamaan vasenta kaistaa.

Eli koska osa haluaa ajaa laittomuuden puolella, niin muidenkin täytyy niin tehdä, jos haluaa ohittaa hitaampia?

Itselle on ainakin huomattavasti helpompi mennä liikennesääntöjen mukaan, kuin tukeutua random-raivoajan kristallipalloon.
 
En kyllä yhtään ihmettele miksi taksilla paloi hihat rekkaan.
Kun tuolla Kehä 3 rekat painaa 89 rajoitinta vasten ja aina kun auto on edessä niin roikutaan kyllä vaarallisen lähellä. Ei se toki oikeuta brake checkaamaan..

Miksi siihen eteen piti änkeä? Ihan vaan kiusatakseen? Taakse ei tietenkään voi rampilta/liittymäkaistalta tulla, koska silloin ei pääse pelleilemään siihen eteen. Eikä voi tietenkään vaihtaa toiselle kaistalle? Ei se nyt niin voi mennä, että eteen saa työntäytyä ihan miten huvittaa ja alkaa siinä sitten jarruttelemaan, koska mä voin. Tuollaiset pellet kyllä vituttaa liikenteessä keskimäärin aika usein. Ihme teiden ritareita, jotka yrittää muita "kouluttaa". Viime kesänä tuli yksi sankari, joka yritti vasenta kaistaa tukkia ajamalla ~85 kun oikealla kaistalla meni rekka (100 rajoitus). Rekka sitten meni rampista pois, niin minun edellä oleva ohitti sen oikealta kaistalta, joka oli tyhjänä kun rekka lähti rampista. Tämä seurauksena toki pellen piti lähteä kiihdyttämään, että ei kukaan pääsisi ohi (seuraava rekka oli reilun kilometrin päässä edellä). Kun edellä menevä pääsi oikealta ohi, niin vaihtoi oikealla kaistalla ja alkoi pitkiä vilkutella (oli hämärää niin näkyi). No itse ohitin sen sitten vasemmalta, niin pelle vaihtoi sitten vasemmalle kaistalle ja alkoi mulle vilkutella pitkiä. :facepalm:
 
Parkkipaikkojen sankarit, roska-auto tällä kertaa...

Auto parkissa taloyhtiön nimetyllä paikalla. Viime viikon loppupuolella autoa päin ajettu niin että takavalo on aivan palasina ja niin myös takalasi ja takaluukun kaasujousi. Pellissäkin luonnollisesti painumaa.

Osumakohta rinnan korkeudella alueella joka on puskureita monta senttiä sisemmässä. Puskureissa ei mitään jälkiä, joten mikään normaali ajoneuvo ei ole ollut kyseessä. Aamulla auto kunnossa ja 15 aikoihin naapuri havainnut että lasi paskana. Ainoa ajoneuvo joka sinä aikana kulkenut vierestä joka tuon vahingon saisi aikaa on roska-auto joka joutuu peruuttamaan vinosti auton vierestä molokkien viereen.

Kuski kieltää osuneensa ja yhtiö pesee kätensä kuskin lausuman perusteella. Osa-kasko ei korvaa mitään koska vastapuoli ei selvillä...

Hieno joulu kun omakustanteena pitää puhdistaa ja vaihtaa uusi takalasi autoon. Lisäksi takavalot ovat tietenkin jossain hevonkuusessa ja saapuvat ties milloin perille, eli auto ajokelvoton...


Kirsikkana kakun päällä että alle viikon sisään pitäisi muuttaa toista sataa kilsaa...
 
Parkkipaikkojen sankarit, roska-auto tällä kertaa...

Auto parkissa taloyhtiön nimetyllä paikalla. Viime viikon loppupuolella autoa päin ajettu niin että takavalo on aivan palasina ja niin myös takalasi ja takaluukun kaasujousi. Pellissäkin luonnollisesti painumaa.

Osumakohta rinnan korkeudella alueella joka on puskureita monta senttiä sisemmässä. Puskureissa ei mitään jälkiä, joten mikään normaali ajoneuvo ei ole ollut kyseessä. Aamulla auto kunnossa ja 15 aikoihin naapuri havainnut että lasi paskana. Ainoa ajoneuvo joka sinä aikana kulkenut vierestä joka tuon vahingon saisi aikaa on roska-auto joka joutuu peruuttamaan vinosti auton vierestä molokkien viereen.

Kuski kieltää osuneensa ja yhtiö pesee kätensä kuskin lausuman perusteella. Osa-kasko ei korvaa mitään koska vastapuoli ei selvillä...

Hieno joulu kun omakustanteena pitää puhdistaa ja vaihtaa uusi takalasi autoon. Lisäksi takavalot ovat tietenkin jossain hevonkuusessa ja saapuvat ties milloin perille, eli auto ajokelvoton...


Kirsikkana kakun päällä että alle viikon sisään pitäisi muuttaa toista sataa kilsaa...

Eikö pääse katsomaan ajossa ollutta autoa? Nuo paskakuskit eivät yleensä kattele liikenteessä yhtään mitään. Nimimerkillä kokemusta on.
 
Eikö pääse katsomaan ajossa ollutta autoa? Nuo paskakuskit eivät yleensä kattele liikenteessä yhtään mitään. Nimimerkillä kokemusta on.
Jos tapausta ei nähty, niin sehän on vain silkka oletus Pihassa on voinut liikkua myös joku muu kulkuneuvo, joka osui siihen autoon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 141
Viestejä
4 653 546
Jäsenet
76 380
Uusin jäsen
labris

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom