- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 196
Ajoiko se siis pimeällä pelkillä parkeilla kerta valot oli 0-asennossa, eikä yhtään ihmetellyt huonoa näkyvyyttä. Ratkaisuna pakottaa pitkät päälle painamalla viiksestä koko ajan.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajoiko se siis pimeällä pelkillä parkeilla kerta valot oli 0-asennossa, eikä yhtään ihmetellyt huonoa näkyvyyttä. Ratkaisuna pakottaa pitkät päälle painamalla viiksestä koko ajan.
Ajoiko se siis pimeällä pelkillä parkeilla kerta valot oli 0-asennossa, eikä yhtään ihmetellyt huonoa näkyvyyttä. Ratkaisuna pakottaa pitkät päälle painamalla viiksestä koko ajan.
Tietysti katsoin videon, aika sherlokki täytyy olla että siitä saa selvää palaako valot. Ei kiinnostanut niin paljoa että olisin tihrustanut näkyykö puissa valoa. Sitäpaitsi muissa autoissa se käyttäytyisi just noin eli nollalla palaa vain parkit.Mondeossa palaa valot 0-asennossa, mutta pitkät ei pysy päällä, pitäisikö eka katsoa video ennen kuin laukoo tyhmyyksiä?
Taitaa kyllä suurimmassa osassa tuollaisissa vanhoissa Suomeen ennen EU:n valodirektiiviä myydyissä autoissa olla niin, että nolla-asennossa on ajovalot aina päällä ja parkeille on oma asentonsa siinä kytkimessä. Juontaa siis ajalta kun täällä piti valot olla aina päällä, Keski-Euroopassa ei, niin tänne myytäviin autoihin ne kytkettiin sitten tuolla tavalla.Sitäpaitsi muissa autoissa se käyttäytyisi just noin eli nollalla palaa vain parkit.
Aiemminkin maininnut mutta kovasti pidän Volvon ja Saabin tavasta kytkeä valot: 0 - kaikki pimeenä, parkit on parkit sitten valot päällä. Katkaisimeen ei tarvitse koskea, antaa olla vaan aina päällä. Sammuu ne sitten kun auton sammuttaa.Tietysti katsoin videon, aika sherlokki täytyy olla että siitä saa selvää palaako valot. Ei kiinnostanut niin paljoa että olisin tihrustanut näkyykö puissa valoa. Sitäpaitsi muissa autoissa se käyttäytyisi just noin eli nollalla palaa vain parkit.
Tänään Kehä I muistaakseni jossain Pakilan kohdilla liikenneturvallisuuskamera väläytteli aamuyön pimeydessä kaikille. Siellä sitten paniikkijarrutuksia ja yhteistä sekoilua joka puolella. Kovin turvallista.
Joo siis tuota kamerapelleilyä on kyllä jatkuvasti. Vituttaa aivan suunnattomasti. Nyt tuo yksi kamera väläytteli kaikille nopeudesta riippumatta. Mulle välähti n. 65 km/h vauhdista. Mikä lie ollut syynä.joka päivä ajan kehillä ja sama show päällä, ajan cruisen kanssa mittarin mukaan 90km/h eli suurinta sallittua 84km/h, joku hermanni roikkuu perseessä kunnes kameran kohdalla jää kilometrin jälkeen ja taas hetken päästä roikkuu takakontissa.
Sitten jos menen oikealle kaistalle että päästän tämän ohi tai hän menee oikealta ohi niin minä joudun polkemaan jarrua joka kameran kohdalla kun mennään 70km/h ettei vain välähdä.
Joo siis tuota kamerapelleilyä on kyllä jatkuvasti. Vituttaa aivan suunnattomasti. Nyt tuo yksi kamera väläytteli kaikille nopeudesta riippumatta. Mulle välähti n. 65 km/h vauhdista. Mikä lie ollut syynä.
Tai jäistä.Märkää autoa joutuu kyllä usein käyttämään kauemmin jos haluaa nähdä ikkunasta ulos, onkohan sekin tarpeetonta.
Mondeossa palaa valot 0-asennossa, mutta pitkät ei pysy päällä, pitäisikö eka katsoa video ennen kuin laukoo tyhmyyksiä?
Totta, mutta sitten taas toisaalta on tuo kyllä ihan yhtä urpoa sieltä valmistajankin puolelta, että pitää erikseen kääntää jotain toista nappia, jotta toisen nappulan toimintalogiikkaa saadaan muutettua. Varmaan tuossa joku byrokraattien sekoilu on taustalla, mutta ei se siitä yhtään vähemmän typerää tee.Ei helvetti. Ei jumalauta.
Siinä tiivistettynä apout 75% autoilijoista jotka tuolla ajelee ties minkänäköisillä valoilla kun ne oman auton toiminnot ei vaan kiinnosta vittujakaan.
Totta, mutta sitten taas toisaalta on tuo kyllä ihan yhtä urpoa sieltä valmistajankin puolelta, että pitää erikseen kääntää jotain toista nappia, jotta toisen nappulan toimintalogiikkaa saadaan muutettua. Varmaan tuossa joku byrokraattien sekoilu on taustalla, mutta ei se siitä yhtään vähemmän typerää tee.
Joo, en minä sitä tarkoittanutkaan, mutta tuli vaan mieleen, kun tuo valojen toimintalogiikka tuntuu olevan niin perverssi lähes autossa kuin autossa.Ei se silti poista kuskin velvollisuutta tietää miten se oma kulkine toimii, oli logiikat miten päin vittua tahansa.
Mutta siteerakseni tätiäni joka sanoi "ei mun tartte tietää miten se toimii, mähän vaan ajan sillä"
Kuten myös (ainakin) '07 Astrassa, minen sitten ole oikein ymmärtänyt ideaa että miksi pitää namiskuukkeli erikseen kääntää pitkät asentoon. Auton ollessa käynnissä ajovalot ovat päällä, oli asento sitten 0, parkit tai pitkät...
Off-parkit-päällä-automaatti, ei pitäisi olla vaikeaa?Joo, en minä sitä tarkoittanutkaan, mutta tuli vaan mieleen, kun tuo valojen toimintalogiikka tuntuu olevan niin perverssi lähes autossa kuin autossa.
Ei tuo nyt minusta mitenkään perverssiä ole; jos pitkiä tarvitaan niin tarvitaan myös yömoodia ajovaloista, joten tuo muistuttaa kuskia vaihtamaan sen päälle autoissa, joissa ei hämärätunnistinta ole.Joo, en minä sitä tarkoittanutkaan, mutta tuli vaan mieleen, kun tuo valojen toimintalogiikka tuntuu olevan niin perverssi lähes autossa kuin autossa.
Ei tuo nyt minusta mitenkään perverssiä ole; jos pitkiä tarvitaan niin tarvitaan myös yömoodia ajovaloista, joten tuo muistuttaa kuskia vaihtamaan sen päälle autoissa, joissa ei hämärätunnistinta ole.
Ja tosiaankin tuo nyt ei tosiaankaan ole mikään Fordin erikoisominaisuus vaan ihan yleistä monessakin merkissä.
Ei vaikeaa, vaan typerää. Kun käynnistän auton, haluan että valot syttyvät samalla ja että myös pitkät toimivat tarvittaessa. Jos tarvitsen pelkkiä parkkeja, se on harvinainen poikkeustilanne, jonka voin aktivoida kytkimestä. Päivävaloautomatiikka ei liity tähän mitenkään, joskaan siitä ei varsinkaan ledivaloilla varustetuissa autoissa ole meillä muuta kuin haittaa muutenkaan.Off-parkit-päällä-automaatti, ei pitäisi olla vaikeaa?
Tuossa ei ole mitään typerää. Valot automaatilla ne toimivat oikein, päällä asennossa kaikki palavaa päivälläkin.Ei vaikeaa, vaan typerää. Kun käynnistän auton, haluan että valot syttyvät samalla ja että myös pitkät toimivat tarvittaessa. Jos tarvitsen pelkkiä parkkeja, se on harvinainen poikkeustilanne, jonka voin aktivoida kytkimestä. Päivävaloautomatiikka ei liity tähän mitenkään, joskaan siitä ei varsinkaan ledivaloilla varustetuissa autoissa ole meillä muuta kuin haittaa muutenkaan.
Nyt monissa autoissa pitää väännellä kytkimiä edestakaisin eri tilanteissa, eivätkä tavikset tiedä miksi ja miten.
Tämäkin voisi ihan hyvin toimia niin, että ei tarvitse ensin kääntää kytkintä, vaan että "yömoodi" kytkeytyy päälle automaattisesti heti kun laittaa pitkät päälle. Tarvittaessa sitten vielä tästä joku indikaattori mittaritauluun, kun kuitenkin joku alkaa muuten möyhöämään, että maailma tuhoutuu jos ajetaan vahingossa yömoodissa kun kuski erehtyi laittamaan pitkät päälle päivällä.Ei tuo nyt minusta mitenkään perverssiä ole; jos pitkiä tarvitaan niin tarvitaan myös yömoodia ajovaloista, joten tuo muistuttaa kuskia vaihtamaan sen päälle autoissa, joissa ei hämärätunnistinta ole.
Paitsi että monissa autoissa homma menee niin, että jos kytkin on automaatilla, ei voi käyttää niitä pitkiä kuin väläytykseen, vaan pitää laittaa kytkin siihen on-asentoon, josta päästäänkin taas tämän keskustelun alkuun. Ja jos kytkin jää siihen on-asentoon, kun poistuu autosta, niin auto piipittää kuskin perään kuin pikkulintu nälissään ja se pitää hiljentää kääntämällä kytkintä. Olikohan vielä niinkin, että joissakin autoissa näin käy myös automaattiasennolla?Tuossa ei ole mitään typerää. Valot automaatilla ne toimivat oikein, päällä asennossa kaikki palavaa päivälläkin.
En tiedä oletko huomannut, mutta sinä tunnut suosittelevan tuota kortin poistamista vähän väliä ja suunnilleen kaikesta.Jos ei osaa edes valoja tarkistaa ei pitäisi omistaa ajokorttia.
Missä romuissa tuollaista? Kuulostaa äärimmäisen typerältä.Paitsi että monissa autoissa homma menee niin, että jos kytkin on automaatilla, ei voi käyttää niitä pitkiä kuin väläytykseen, vaan pitää laittaa kytkin siihen on-asentoon, josta päästäänkin taas tämän keskustelun alkuun. Ja jos kytkin jää siihen on-asentoon, kun poistuu autosta, niin auto piipittää kuskin perään kuin pikkulintu nälissään ja se pitää hiljentää kääntämällä kytkintä. Olikohan vielä niinkin, että joissakin autoissa näin käy myös automaattiasennolla?
Jaa sekö että jos valot ovat on-asennossa, niin auto huutaa valojen olemisesta päällä kun ottaa avaimet taskuun ja avaa oven? En nyt lonkalta osaa sanoa tuohon mitään tiettyä, mutta on noita tullut vuosien varrella vastaan useampiakin. Automaattiasennossa piippaamisesta en ole varma, voi olla että se on väärä muistikuva ja siksi sen tuolla tavalla mainitsinkin, mutta tosiaan automaattiasennossa ei sitten välttämättä toimi ne pitkät.Missä romuissa tuollaista? Kuulostaa äärimmäisen typerältä.
No ei sitten ole, voitit.Niin se että auto-asennossa piippaisi tai ei pitkät toimi. Ei varmasti ole missään.
Niin ja ylipäänsä se on tärkeä toiminto, joka pitää olla käytettävissä vaikka olisi muuten mokannut.Ja eiköhän tuo vain pitkien vilkutus valot poissa asennossa johdu ihan vaan siitä, että maissa joissa ei päivällä valoja käytetä eikä ole tälläistä vanhaa automaattisesti valot päällä systeemiä niin voi kuitenkin vilkuttaa ilman valojen päällelaittoa.
Incredible buff tuossa juuri sanoi, että ei voi pitää paikkaansa, joten olet väärässä.Valojen kytkentälogiikasta vielä, omassa kiesissä pitkiä ei saa kytkettyä päälle pysyvästi (vilkutus onnistuu) mikäli ulkona on valoisaa. Eikä se muistaakseni riipu siitä onko valoviiksi asennossa Auto vai On (ajovalot päällä).
Et vissiin taas oikein sisäistänyt. Pitkät ei mene auto-asennossa päälle, kun on valoisaa ja miksi pitäisikään mennä. Sitten kun automatiikka on sytyttänyt ajovalot siinä auto-asennossa niin varmastikin pitkät sitten menee päälle.Incredible buff tuossa juuri sanoi, että ei voi pitää paikkaansa, joten olet väärässä.
Kohta joku tulee varmasti vielä kertomaan, kuinka et vaan hallitse autosi tekniikkaa ja että sinulta pitäisi ottaa sen vuoksi kortti pois.
Totta helkutissa sisäistin. Siinä sanottiin ihan selvästi että pmatil2:n autossa pitkät eivät mene päälle auto-asennossa. Sinä vastaavasti sanoit muutamaa viestiä aiemmin, että näin ei varmasti ole missään autossa.Et vissiin taas oikein sisäistänyt. Pitkät ei mene auto-asennossa päälle, kun on valoisaa ja miksi pitäisikään mennä. Sitten kun automatiikka on sytyttänyt ajovalot siinä auto-asennossa niin varmastikin pitkät sitten menee päälle.
Kyllä 607 Pösössä ainakin menee pimeällä.Kolmessa viimeisessä automerkissä (Pösö, Ford, Rellu x2) ei pitkät kytkeydy päälle automaattiasennossa, on sitten valoisaa tai pimeää.
Vasta kytkettyään valot "päälle" kytkeytyy myös pitkät kunnolla.
Niin menee myös 807, mutta nämä molemmat taitavat olla niin vanhoja ettei niissä ole varsinaista päivävaloja vain vanha automatiikka.Kyllä 607 Pösössä ainakin menee pimeällä.
Kolmessa viimeisessä automerkissä (Pösö, Ford, Rellu x2) ei pitkät kytkeydy päälle automaattiasennossa, on sitten valoisaa tai pimeää.
Vasta kytkettyään valot "päälle" kytkeytyy myös pitkät kunnolla.
No tuohon oli laitettu sumareiden tilalle päiväajovalot ja diagboxilla otettu "vanha automatiikka" pois päältä. Sen jälkeen sytytti valoisuusanturin perusteella (tai jos käytti pyyhkijöitä pidempään) ajovalot "yöasentoon".Niin menee myös 807, mutta nämä molemmat taitavat olla niin vanhoja ettei niissä ole varsinaista päivävaloja vain vanha automatiikka.
Vai Lancia tai sitikkaJa tuo 807 ei ole oikea Pösö vaan Fiat
Kolmessa viimeisessä automerkissä (Pösö, Ford, Rellu x2) ei pitkät kytkeydy päälle automaattiasennossa, on sitten valoisaa tai pimeää.
Vasta kytkettyään valot "päälle" kytkeytyy myös pitkät kunnolla.
Kyllä 607 Pösössä ainakin menee pimeällä.
Pitkistä valoista en ole varma, mutta voisi kuvitella että ne toimivat myös automaatilla jos ajovalot ovat päällä. Valot päällä asennossa ne sammuvat kun auton lukitsee.Paitsi että monissa autoissa homma menee niin, että jos kytkin on automaatilla, ei voi käyttää niitä pitkiä kuin väläytykseen, vaan pitää laittaa kytkin siihen on-asentoon, josta päästäänkin taas tämän keskustelun alkuun. Ja jos kytkin jää siihen on-asentoon, kun poistuu autosta, niin auto piipittää kuskin perään kuin pikkulintu nälissään ja se pitää hiljentää kääntämällä kytkintä. Olikohan vielä niinkin, että joissakin autoissa näin käy myös automaattiasennolla?
En tiedä oletko huomannut, mutta sinä tunnut suosittelevan tuota kortin poistamista vähän väliä ja suunnilleen kaikesta.
Toisekseen, eihän tässä ole kukaan sanonut, että ei osaisi käyttää niitä valoja, vaan että ei tekisi mieli ränkätä kytkimiä, kun saman voisi saada aikaiseksi automaattisestikin. Digitalisaatio laahaa tässäkin jälkijunassa monien automerkkien/mallien kohdalla.
Minulla on jo auto, jossa kaikki toimii haluamallani tavalla valokytkimen automaatti-asennossa.Pitkistä valoista en ole varma, mutta voisi kuvitella että ne toimivat myös automaatilla jos ajovalot ovat päällä. Valot päällä asennossa ne sammuvat kun auton lukitsee.
Osta auto, käännä kytkin on tai auto asentoon ja aja, ei tarvi ränkätä kuin kerran
Mitenköhän Kanadassa. Käsittääkseni siellä ainakin ennen (aikana ennen päivävaloja) ajettiin päivällä lähivalot edessä, mutta ilman takavaloja. Luulisi, että pimeällä pimeäperäiset autot olisivat siellä todellinen ongelma.Juuri näin, toi 0-asennossa ajovalot päällä on vaan suomalainen poikkeus. Siksi täällä nyt ihmetellään pimeäperäisiä autoja, kun etelämmässä iloitaan päiväajovaloista.
Tämän lisäksi kun oman kotteron kans 90km/h mittarilukema on jo 87km/h todellista, eli siinä ja siinä että tuleeko sakot. Tarkistakaa perkele ne mittarivirheet ennen kuin alatte syyttämään muita "alinopeutta" ajamisesta. Ei ne heitot ole enää nykyautoissa mallia 20km/h 100km/h nopeudessa kuten wanhoissa kaukoidän tuotteissa.joka päivä ajan kehillä ja sama show päällä, ajan cruisen kanssa mittarin mukaan 90km/h eli suurinta sallittua 84km/h, joku hermanni roikkuu perseessä kunnes kameran kohdalla jää kilometrin jälkeen ja taas hetken päästä roikkuu takakontissa.
Sitten jos menen oikealle kaistalle että päästän tämän ohi tai hän menee oikealta ohi niin minä joudun polkemaan jarrua joka kameran kohdalla kun mennään 70km/h ettei vain välähdä.
Mitenköhän Kanadassa. Käsittääkseni siellä ainakin ennen (aikana ennen päivävaloja) ajettiin päivällä lähivalot edessä, mutta ilman takavaloja. Luulisi, että pimeällä pimeäperäiset autot olisivat siellä todellinen ongelma.