Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Näin joulun lähestyessä vakavasti kaasujalkavammaisia on tiet täynnä.

Eilen aamuna tyypillinen vaaleansininen "ostan auton joka todistaa että olen munaton ja köyhä" Corolla köröttelemässä 80 alueella 40 vauhtia kaupungin sisääntulotiellä. Hyvä keli. Kuiva tie. Liikennettä reilusti.

Kyllä näistä pitäisi sakottaa, ja oikein kunnolla.

Traktorikin peräkärryn kanssa hinkusi jonossa ohi tästä URPOSTA muijansa kanssa kohti Prismaa adventin valmistelutuotteita hakemaan...

Näitä avautumisia on kyllä välillä kiva tulla lukemaan ja naureskelemaan. :D
 
Jos joku osais selittää mulle, mutta siis itse kun ajelen harvoin moottoriteillä, esim Helsingistä Kotkaan, niin pimeällä normi lähivalot ei riitä. Kaukovalot pakko pitää päällä. Aika moni siinä vilkuttaa takaisin jne ja luulin olevani väärässä ennen kun luin tän:

LähiTapiola - virhe
 
Itse totesin tuossa muutama vuosi sitten, että kaukovalot päällä näkyy esim hirven jne silmä todella paljon paremmin. Niimpä kävin ajamaan aina kaukovalot päällä (Kun ei ole vastaantulijoita), myös valaistuilla tieosuuksilla, jos on hirvivaara alue..
 
Aamun kehäykkösen ruuhkassa ärsytti edellä ajava sininen Seat Leon. Ajotyyli oli aivan mielettömän ärsyttävä. Aina kun jono liikahti, ei Seat liikahtanut useaan sekuntiin ja kun lähti liikkeelle, valutti hiljalleen vauhtiin ja lopuksi äkkijarrutus. Ja tämä toistui Leppävaarasta aina Keilaniemeen saakka. Ohi ei päässyt, koska vasemmalla kaistalla päättymätön jono kanssa-autoilijoita.

Lopulta Seatin kääntyessä Keilaniemeen ja itse jatkaessa kohti länsiväylää, totuus paljastui. Kännykkä loimotti kädessä eli ilmeisesti ei jaksanut keskittyä ajamiseen sen puhelimen sijaan.
 
Jos joku osais selittää mulle, mutta siis itse kun ajelen harvoin moottoriteillä, esim Helsingistä Kotkaan, niin pimeällä normi lähivalot ei riitä. Kaukovalot pakko pitää päällä. Aika moni siinä vilkuttaa takaisin jne ja luulin olevani väärässä ennen kun luin tän:

LähiTapiola - virhe

Tästä poikkeuksena ovat oikealle kaartuvat tieosuudet, joilla kaukovalot voivat aiheuttaa ajamista haittaavaa häikäisyä. Silloin on syytä vaihtaa lähivaloille, jos vastaantulevia on.

Tuon kun kaikki idiootit ymmärtäis. Täysin turha toivo. Sit on erikseen ne mulkut, joilla on helvetillinen lisävalopatteristo jonkun korkean auton keulassa. Saisi hirttää munistaan lähimpään puuhun. Oli suora osuus tai ei, niin nuo häikäisevät aivan törkeästi. Ei rekatkaan vastaavaa patteristoa vastaantulijoiden silmiin paahda.

e: Ihan vaan pohdinnan tasolle, että 1-tiellä on aika vähän sellaisia suoria, jossa voisi molemminpuolin pitää ongelmitta pitkiä. Yleensä aina kaartaa jompaan kumpaan suuntaan.
 
Jos joku osais selittää mulle, mutta siis itse kun ajelen harvoin moottoriteillä, esim Helsingistä Kotkaan, niin pimeällä normi lähivalot ei riitä. Kaukovalot pakko pitää päällä. Aika moni siinä vilkuttaa takaisin jne ja luulin olevani väärässä ennen kun luin tän:

LähiTapiola - virhe
Ja sitten tuollaisen artikkelin ottaa ja joku perusmallin toppahousu, joka "viisaampiensa" ohjeistamana päättää ajaa kaikkialla pitkät päällä. Ei helvetti sentään.
 
Jos joku osais selittää mulle, mutta siis itse kun ajelen harvoin moottoriteillä, esim Helsingistä Kotkaan, niin pimeällä normi lähivalot ei riitä. Kaukovalot pakko pitää päällä. Aika moni siinä vilkuttaa takaisin jne ja luulin olevani väärässä ennen kun luin tän:

LähiTapiola - virhe

Näitä vilkuttelijoita näkee lähinnä niiltä, jotka ajavat 90-luvun ruoskilla eivätkä tajua, että nykyajan autoissa palaa pitkät kokoajan. Valokuvio vaan siirtyy valojen toimesta kohdatessa reunoihin.
 
Näitä vilkuttelijoita näkee lähinnä niiltä, jotka ajavat 90-luvun ruoskilla eivätkä tajua, että nykyajan autoissa palaa pitkät kokoajan. Valokuvio vaan siirtyy valojen toimesta kohdatessa reunoihin.
Hieman tyhmempi saattais luulla, että ne vilkuttelee kun häikäistyy :kahvi: Ei vaadi 1-tiellä kuin keskikaiteen väärään kohtaan, niin se "älykäs" järjestelmä on täysin nollat taulussa sen suhteen tuleeko sieltä joku vastaan vai ei. Matkalla on vielä muutama mukava oikean mutka, jossa sisäkaarteen kaistat aavistuksen korkeammmalla.
 
Näitä vilkuttelijoita näkee lähinnä niiltä, jotka ajavat 90-luvun ruoskilla eivätkä tajua, että nykyajan autoissa palaa pitkät kokoajan. Valokuvio vaan siirtyy valojen toimesta kohdatessa reunoihin.
Jos automatiikka ontuu niin pahasti että valojen takia väläytän pitkiä, niin se pirun hienosto häikijä kannattaa joko viedä huoltoon valojärjestelmän takia taikka manuaalisesti näpäyttää ajovalot päälle kun tulee porukkaa vastaan.

Syyttä en valoja väläytä, mutta silloin kun täydellä loimolla tulee xenonit vastaan niin on vähän pakko koittaa joten huikata että liikenneturvallisuus vaarantuu.

Ja ei johdu siitä ettenkö tunnistaisi hyvin ohjattua valokeilaa. Ihan eri asia kun sellainen tulee vastaan kuin nuo sokaisijat.
 
Nykyautoissa yleistyvät kosketusnäytöstä valikon kautta säädettävät tuulettimet pitäisi kieltää samaan syssyyn. Eihän noiden käyttö eroa mitenkään telineessä olevan kännykän räpeltämisestä.

Niiden käyttö on jo kielletty jos se haittaa tai vaarantaa ajamista. Telineessä olevaa kännykkää koskee sama sääntö, eli ei sekään ole automaattisesti kiellettyä. Vain kännykkä kädessä on suoraan kielletty.

Tekninen laite ajon aikana
98 §
Teknisen laitteen käyttäminen

Ajoneuvossa ei saa ajon aikana käyttää teknistä laitetta tai järjestelmää siten, että sen käyttäminen haittaa tai vaarantaa ajoneuvolla ajamista.

Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja tai raitiovaunun kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää viestintävälinettä siten, että pitää sitä kädessään.
 
Jos automatiikka ontuu niin pahasti että valojen takia väläytän pitkiä, niin se pirun hienosto häikijä kannattaa joko viedä huoltoon valojärjestelmän takia taikka manuaalisesti näpäyttää ajovalot päälle kun tulee porukkaa vastaan.

Syyttä en valoja väläytä, mutta silloin kun täydellä loimolla tulee xenonit vastaan niin on vähän pakko koittaa joten huikata että liikenneturvallisuus vaarantuu.

Ja ei johdu siitä ettenkö tunnistaisi hyvin ohjattua valokeilaa. Ihan eri asia kun sellainen tulee vastaan kuin nuo sokaisijat.

Syyttä suotta väläyttelijöitä näkee silti. Väläytetään siksi koska valot eivät vilkahda lyhkäsiksi. Tietämättömyys kyseessä.
 
Ja sen tunnistaa mistä?
Sen huomaa siitä, että vastaantulija lyö pitkät päälle vastaan tullessa, kun uudella autolla ei ole tapahtunut huomattavaa valotehon vähenemistä yhtäkkiä vaan logiikka on jo muutamaa kilometria ennen kohtaamista ruvennut pimentämään vastaantulijan sektoria...

Tähän vastauksena pitää lyödä omat pitkät päälle ja aika nopeasti sieltä häviää ne omat halogeenituikut pimeäksi.

Mersulla olen kyllä ottanut tavaksi mäkisessä maastossa lyödä automatiikan pois päältä, kun näen rekan tulevan vastaan. Niissä on kaikkea ledivaloa, jota automatiikka ei tunnista ja kuljettaja on selvästi korkeampana kuin valaisimet, joten automatiikka ei tahdo tunnistaa ajoissa. Rekat kyllä antavat myös palautteen tarvittaessa asiallisesti.
 
Sen huomaa siitä, että vastaantulija lyö pitkät päälle vastaan tullessa, kun uudella autolla ei ole tapahtunut huomattavaa valotehon vähenemistä yhtäkkiä vaan logiikka on jo muutamaa kilometria ennen kohtaamista ruvennut pimentämään vastaantulijan sektoria...

Tähän vastauksena pitää lyödä omat pitkät päälle ja aika nopeasti sieltä häviää ne omat halogeenituikut pimeäksi.

Mersulla olen kyllä ottanut tavaksi mäkisessä maastossa lyödä automatiikan pois päältä, kun näen rekan tulevan vastaan. Niissä on kaikkea ledivaloa, jota automatiikka ei tunnista ja kuljettaja on selvästi korkeampana kuin valaisimet, joten automatiikka ei tahdo tunnistaa ajoissa. Rekat kyllä antavat myös palautteen tarvittaessa asiallisesti.
Mersun uudet ILS ledit toimivat varmaan useissa tilanteissa ok mutta märkä tienpinta, katuvalot ja hajavaloa niin vastaantulijalle vilkkuu melkoisesti kun ei oikein osaa haarukoida mihin asti pitäisi keilaa näyttää ja levittää. Huomattavasti mukavampi silti kohdata liikenteessä kuin Toyotan adaptiiviset ledivalot jotka usein välkkyvät kuin hälyytysajossa.
 
Niiden käyttö on jo kielletty jos se haittaa tai vaarantaa ajamista. Telineessä olevaa kännykkää koskee sama sääntö, eli ei sekään ole automaattisesti kiellettyä. Vain kännykkä kädessä on suoraan kielletty.

Tämä oli mulle hyvä tietää kun autossa on Pioneerin bt-soitin johon puhelin kiinnittyy kakkosnäytöksi. Vähän miettinyt virnaomaisen kantaa asiaan kun puhelimen näyttöä tulee varsinkin ajon alkumetreillä näpyteltyä. Ei silti tule mieleenkään spotify soittolistoja alkaa muokkaamaan liikenteessä.:)
 
Sen huomaa siitä, että vastaantulija lyö pitkät päälle vastaan tullessa, kun uudella autolla ei ole tapahtunut huomattavaa valotehon vähenemistä yhtäkkiä vaan logiikka on jo muutamaa kilometria ennen kohtaamista ruvennut pimentämään vastaantulijan sektoria...

Tähän vastauksena pitää lyödä omat pitkät päälle ja aika nopeasti sieltä häviää ne omat halogeenituikut pimeäksi.

Mersulla olen kyllä ottanut tavaksi mäkisessä maastossa lyödä automatiikan pois päältä, kun näen rekan tulevan vastaan. Niissä on kaikkea ledivaloa, jota automatiikka ei tunnista ja kuljettaja on selvästi korkeampana kuin valaisimet, joten automatiikka ei tahdo tunnistaa ajoissa. Rekat kyllä antavat myös palautteen tarvittaessa asiallisesti.
Mites ne rekat sen palautteen antaa eri tavalla kuin tavalliset autoilijat :bored: Aikamoista satuilua sulla koko juttu, mistä lie olet keksinyt että tavalliset autoilijat muka pitkien vaihtoa kyttää? Kyllä ainakin itse reagoin vain ja ainoastaan sokaiseviin valoihin. Jotka taitaa sun autosta löytyä... Keksit vaan muita tekosyitä miksi palautetta satelee :tdown:
 
Mites ne rekat sen palautteen antaa eri tavalla kuin tavalliset autoilijat :bored: Aikamoista satuilua sulla koko juttu, mistä lie olet keksinyt että tavalliset autoilijat muka pitkien vaihtoa kyttää? Kyllä ainakin itse reagoin vain ja ainoastaan sokaiseviin valoihin. Jotka taitaa sun autosta löytyä... Keksit vaan muita tekosyitä miksi palautetta satelee :tdown:
Ok. Et tainnut lukea, mutta ei se mitään...
 
Tämä oli mulle hyvä tietää kun autossa on Pioneerin bt-soitin johon puhelin kiinnittyy kakkosnäytöksi. Vähän miettinyt virnaomaisen kantaa asiaan kun puhelimen näyttöä tulee varsinkin ajon alkumetreillä näpyteltyä. Ei silti tule mieleenkään spotify soittolistoja alkaa muokkaamaan liikenteessä.:)
Näpyttele ennen lähtöä tai ole näpyttelemättä.

Nykymaailmassa pitäis kieltää kaikki viihdelaitteet ajoneuvoista kun ihmisillä on nykyään mitä luovimpia tapoja perustella miks JUST MUN ja JUST NYT on PAKKO käyttää puhelinta.

Uliuli "mutku radiokin"...
 
Viimeksi muokattu:
Ok. Et tainnut lukea, mutta ei se mitään...
Kerro nyt vaan miten ne rekat nyt "ammattimaisesti" kommunikoivat vs. tavikset. Ihan samalla tavalla ne rekat väläyttelee, mitä nyt yleensä valopatteri "hieman" isompi. Mut hei, jatka toki siinä uskossa, että ne muut autoilijat on vaan tyhmiä, kun eivät ymmärrä uutta hienoa teknologiaa :tup: Mun mielestä loogisempi selitys olisi, että ne tuikut häikäisee kaikesta älystä huolimatta.
 
Näitä vilkuttelijoita näkee lähinnä niiltä, jotka ajavat 90-luvun ruoskilla eivätkä tajua, että nykyajan autoissa palaa pitkät kokoajan. Valokuvio vaan siirtyy valojen toimesta kohdatessa reunoihin.
90% näistä systeemeistä ei myöskään toimi ilmeisesti siten kuten kuuluu.

Paras oli firman tourani jossai pitkät meni päälle kun vastaantulija ilmaantui mutkan takaa.

Jos valot vilkkuu vastaantulijoilla niin on jotakin pielessä omien valojen kanssa kyllä, oli ne sitten millaiset vain.
 
Kerro nyt vaan miten ne rekat nyt "ammattimaisesti" kommunikoivat vs. tavikset. Ihan samalla tavalla ne rekat väläyttelee, mitä nyt yleensä valopatteri "hieman" isompi.
Ajaa vähän enemmän maantiellä niin huomaa, että uusissa autoissa on vaan tehokkaammat valot kuin niissä ysärin ruoskissa, joissa on tuikkuina jotkut halogeenit. Saatat myös huomata, että on helppo erottaa onko autossa pitkät päällä vai vain hyvät valot. Rekkakuskit selvästi myös asian ovat huomanneet, koska eivät koskaan vilkuta automaattivaloista ellei sitten satu tuo mainitsemani mäkinen maasto, jolloin rekka pääseekin lähestymään "alakautta" eikä mutkasta, jolloin automatiikka ei pysy välttämättä mukana hytin ollessa niin eri korkeudella kuin valot ja tosiaan näissä pitää muistaa vaihtaa automagiikka pois. Tosiaan valtaosa henkilöautokuskeistakin osaa erottaa milloin on pitkät päällä ja milloin ei. Vain esim. 500 km matkalla ehkä yksi on eri mieltä ja sekin kyllä tosiaan huomaa erheensä, kun pitkiä vilkauttaa. Ehkä ajat liian halvoilla autoilla?
 
Hyvät valot vai "hyvät valot". Ajaa ihan helvetisti tuolla maanteillä, niin törmää kyllä liian usein jannuihin joiden valoshow:t ovat kaikkea muuta kuin hyvät. Ihana yrittää katsella sinne oikealle pimeään metsään, että ei sokaistuisi täysin. Ja kuitenkin koko auto täyttyy jumalan valosta, ja saa taas hetken puolisokeana odotella että hämäränäkö parantuu.

Tämä ongelma on minusta ilmestynyt vasta viime vuosina, tai sitten ikä vie näköä nopeammin kuin haluaisin.
 
Tänään sai taas ihailla automaattivalottomuutta ykköstiellä, kun sateisessa ja muutenkin harmaassa kelissä jotkut ajelevat onnellisena ilman minkäänlaista tuikkua takana.
 
Näpyttele ennen lähtöä tai ole näpyttelemättä.

Nykymaailmassa pitäis kieltää kaikki viihdelaitteet ajoneuvoista kun ihmisillä on nykyään mitä luovimpia tapoja perustella miks JUST MUN ja JUST NYT on PAKKO käyttää puhelinta.

Uliuli "mutku radiokin"...
Ei sitä jaksa odotella kun yhteys muodostuu ja sovellus käynnistyy ym. Sitten ruutuun lävähtää teksti jossa kerrotaan kuinka vaarallista on käyttää sovellusta liikenteessä ja se pitää kuitata ok-painikkeesta:):):). Muutamassa laina-autossa on monitoiminäyttö antanut tehdä radiolle ja soittimille kaikkia säätöjä mutta navigointia ei ole saanut käynnistettyä ilman pysähtymistä.
 
Ajaa vähän enemmän maantiellä niin huomaa, että uusissa autoissa on vaan tehokkaammat valot kuin niissä ysärin ruoskissa, joissa on tuikkuina jotkut halogeenit. Saatat myös huomata, että on helppo erottaa onko autossa pitkät päällä vai vain hyvät valot. Rekkakuskit selvästi myös asian ovat huomanneet, koska eivät koskaan vilkuta automaattivaloista ellei sitten satu tuo mainitsemani mäkinen maasto, jolloin rekka pääseekin lähestymään "alakautta" eikä mutkasta, jolloin automatiikka ei pysy välttämättä mukana hytin ollessa niin eri korkeudella kuin valot ja tosiaan näissä pitää muistaa vaihtaa automagiikka pois. Tosiaan valtaosa henkilöautokuskeistakin osaa erottaa milloin on pitkät päällä ja milloin ei. Vain esim. 500 km matkalla ehkä yksi on eri mieltä ja sekin kyllä tosiaan huomaa erheensä, kun pitkiä vilkauttaa. Ehkä ajat liian halvoilla autoilla?
Valojen teho ei liity millään tavalla vastaantulijoiden häikäisyyn jos valot ovat oikein suunniteltu ja kunnossa, oli niissä älyä tai ei. Jo pelkästään tuo kertomasi paljastaa että jotain on autosi valoissa vialla jos saat noin paljon "palautetta" tienpäällä?
Ettet vain ajaisi 15 vuotta vanhalla Skodalla jossa xenon valot? Onneksi nuo ovat jo harvassa mutta aikanaan häikäisivät aivan helvetisti, myös Honda edusti samaan aikaan xenon tuikuillaan. Molempien autojen valot ovat heikot mutta häikäisy on maksimoitu.
 
Hyvät valot vai "hyvät valot". Ajaa ihan helvetisti tuolla maanteillä, niin törmää kyllä liian usein jannuihin joiden valoshow:t ovat kaikkea muuta kuin hyvät. Ihana yrittää katsella sinne oikealle pimeään metsään, että ei sokaistuisi täysin. Ja kuitenkin koko auto täyttyy jumalan valosta, ja saa taas hetken puolisokeana odotella että hämäränäkö parantuu.

Tämä ongelma on minusta ilmestynyt vasta viime vuosina, tai sitten ikä vie näköä nopeammin kuin haluaisin.

Pistäppä toinen silmä kiinni kun seuraavan kerran tulee vastaan, ja avaa se sitten kun menee ohi. Näet paremmin kun se toinen silmä ei kerennyt luomen läpi saada niin paljoa valoa.
 
Valojen teho ei liity millään tavalla vastaantulijoiden häikäisyyn jos valot ovat oikein suunniteltu ja kunnossa, oli niissä älyä tai ei. Jo pelkästään tuo kertomasi paljastaa että jotain on autosi valoissa vialla jos saat noin paljon "palautetta" tienpäällä?
Ettet vain ajaisi 15 vuotta vanhalla Skodalla jossa xenon valot?
Voi olla, että ajan väärällä autolla, mersu on vaihtumassa kyllä. Anteeksi tästä.
 
Näitä vilkuttelijoita näkee lähinnä niiltä, jotka ajavat 90-luvun ruoskilla eivätkä tajua, että nykyajan autoissa palaa pitkät kokoajan. Valokuvio vaan siirtyy valojen toimesta kohdatessa reunoihin.
Kun ajat pitkät päällä vastaan, ajat pitkät päällä vastaan. Ihan sama, millainen markkinamiehen kehuma pelleautomatiikka romussa on.
 
90% näistä systeemeistä ei myöskään toimi ilmeisesti siten kuten kuuluu.

Paras oli firman tourani jossai pitkät meni päälle kun vastaantulija ilmaantui mutkan takaa.

Jos valot vilkkuu vastaantulijoilla niin on jotakin pielessä omien valojen kanssa kyllä, oli ne sitten millaiset vain.
Jep. Vaikka niissä valmistajan tekemissä animaatioissa näyttää hienolta kun valot kiertää vastaantulijat, mutta ei todellisuudessa taida ihan niin hyvin toimia. Ei sellaisia sensoreja ole olemassakaan millä ne muut autot tunnistetaan niin tarkasti kuin animaatiot antaa ymmärtää. Saati että niitä valoja pystyisi niin tarkasti säätämään.
 
Eipä ole minua häikinyt. Sitäpaitsi motarilla kuuluu ajaa pitkät päällä koko ajan muutenkin.
Juu kiitos vaan, mukava ohitella porukkaa jotka eivät tajua pistää niitä saatanan pitkiä pois kun tulee ohitetuksi. Ellei omista tummennettuja peilejä niin sokaistuminen on lähes varmaa.

Näiden kohdalla tekisi mieli palata taakse ja pistää itse pitkät päälle. Jonkunlainen työvalo takakontissa olisi hyvä muistutin varmaan myös, sillä varmaan karistaisi perseessä roikkujatkin.
 
Kun ajat pitkät päällä vastaan, ajat pitkät päällä vastaan. Ihan sama, millainen markkinamiehen kehuma pelleautomatiikka romussa on.

Tuli muuten äskettäin testattua tällaista automagiikkaa, kun uudessa autossa tällaiset varjostavat valot löytyy. Ajelin 2-kaistaista valtatietä viitisenkymmentä kilometria pimeässä ja jatkuvasti pitkät päällä. Vastaantulijoita oli kymmeniä, ellei satoja eikä yhtään kertaa tullut vilkutuksia vastaantulijoilta. Olin toki valmiina kääntämään valot pois tarpeen tullen.

Kyllä sen ihan silmälläkin näki miten vastaantulijan kohdalla valot vasemmasta laidasta painui ihan tienpintaan ja oikean puolen valokuviokin muuttui, ihan hienosti pelasi kyllä. Yllätyin positiivisesti, toimi paremmin kuin kuvittelin.
 
Mua tökkii noissa automaattisissa pitkissä se, että ne eivät pysty ihmisen tasolle suorituksessaan. Aika monesti on lävähtänyt vastaantulijalta pitkät päin naamaa, kun sopivasti kumpuilevalla tiellä mun valot ovat kadonneet hetkeksi automatiikan näkyvistä ja tietokone on kuvitellut vastaantulijan (eli minun) kadonneen yhtäkkiä jonnekin.
 
Ilmeisesti on. Omassa ajovalot syttyvät aika herkästi kun alkaa hämärtämään ja myös jos sadetunnistin aktivoituu.
Aika harvassa autossa taitaa olla kytketty sadetunnistimeen. En kyllä tajua miksi, koska aika yksinkertainen juttu se olisi laittaa ja auttaisi jo aika paljon.
 
Tänään sai taas ihailla automaattivalottomuutta ykköstiellä, kun sateisessa ja muutenkin harmaassa kelissä jotkut ajelevat onnellisena ilman minkäänlaista tuikkua takana.
Äsken motarilla lumipyryssä tuli valkoinen auto pimeä perse edellä vastaan. Ohittelin sitten, niin oli näemmä kuitenkin etusumarit jaksanut ruuvata päälle :D
 
Vai olikohan kyseessä Volvo, Volkkari, Skoda, Mitsu ja mitä näitä nyt on kellä muutamassa mallissa on päiväajovalot etusumareiden paikalla ja perse pimeänä samaan aikaan.
Kyllä ne sumarit oli, sen verran kirkkaasti valaisivat ja auto taisi olla Opel. Voihan se toki olla, että tuossa yksilössä oli takavalot rikki.
 
Onkohan edes laillinen sellainen auto, jossa saa etusumuvalot päälle niin että perä on pimeänä? Mulla ei ainakaan ole ollut yhtäkään jossa tuo onnistuisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 243
Viestejä
4 656 849
Jäsenet
76 390
Uusin jäsen
Leevi Tapiola

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom