Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Edit: Saako muuten pisin vittuja ajelevia fillaristeja potkia? Entäpä kävelijöitä?
Jos joskus osuu kohdalle kävelijä joka melkein meinaa tappaa sinut, niin ehkä pieni näpäytys voi olla paikallaan.
Jos sä ehdit monottaa sitä autoa kylkeen niin varmaan ehdit nostaa kansainvälisen kehumismerkinkin esille
Jos kuski ei tajua pysähtyä silloin kun pitää, niin miten voi ajatella sellaisen ottavan vastaan mitään muutakaan näköärsykettä ympäristöstä - varsinkaan takaa tai takaviistosta.

Jos joskus osuu kohdalle kävelijä joka melkein meinaa tappaa sinut, niin ehkä pieni näpäytys voi olla paikallaan.

Jos kuski ei tajua pysähtyä silloin kun pitää, niin miten voi ajatella sellaisen ottavan vastaan mitään muutakaan näköärsykettä ympäristöstä - varsinkaan takaa tai takaviistosta.

Fillaristeja on kyllä sattunutkin. Tyydyin huutelemaan homovittua, ei käyny mielessä ruveta survomaan vanteita solmuun.

Jos pakko on toisen autoon kajota, niin sen äänen saa tehtyä kyllä vaikka kopauttamalla rystysillä siihen ikkunaan kun toi "ei siitä jälkeä jää" kenkiminen yleensä niitä jälkiä kuitenkin jättää

Jos pakko on toisen autoon kajota, niin sen äänen saa tehtyä kyllä vaikka kopauttamalla rystysillä siihen ikkunaan kun toi "ei siitä jälkeä jää" kenkiminen yleensä niitä jälkiä kuitenkin jättää
No kyllähän se käsi itselläkin ensimmäisenä heilahtaa. En ole vielä yhtäkään autoa potkinut. Mutta en silti suuresti tuomitse vaikka joku tuollaistakin tekisi.

No kyllähän se käsi itselläkin ensimmäisenä heilahtaa. En ole vielä yhtäkään autoa potkinut. Mutta en silti suuresti tuomitse vaikka joku tuollaistakin tekisi.

Et kunnioita toisten omaisuutta tai näe toisen omaisuuden vahingoittamista tuomittavana asiana vai mikä juttu?

Henkeen tai terveyteen kohdistuva uhka menee omaisuuden suojan yli.

Jos sä potkit sitä kylkeen, se kohdistuva uhka on todennäköisesti jo mennyt ohi? Vai miten se estää tuota uhkaa toteutumasta?

Tuo logiikka on vaan siitä paska, että samalla logiikalla mä olisin täysin oikeutetusti saanut potkia ne vanteet siltä fillaristilta solmuun kun meinas ajaa mun yli. Jos nyt vaan kuitenkin jätettäs ne toisten omaisuudet rikkomatta.

Noissa tilanteissa kävelijän on aina hyvä monottaa sen auton kylkeen. Mikäli nopeus ei ole liian kova.

Huonohampaiselle hyvä keino saada uusi hammasremontti :D Tosin alkuun aika kivuliasta jossei ole puudutusta päällä,,,,,,

Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että jos toisen omaisuus on turvallisuutta vaarantavaa mallia ja siihen koskemisella saavutetaan tilanteeseen parannus, on koskeminen syytä tehdä.

Jos sä potkit sitä kylkeen, se kohdistuva uhka on todennäköisesti jo mennyt ohi? Vai miten se estää tuota uhkaa toteutumasta?

Se saattaa vaikka pelastaa sen seuraavan jalankulkijan hengen seuraavalla suojatiellä.

Ja tuossahan siis vaan tapahtuu törmäys, joka johtuu siitä, että auto syyllistyy törkeään liikenteen vaarantamisen ajaessaan suojatien eteen pysähtyneen auton ohi pysähtymättä.

Kyllä sillä jalankulkijalla on oikeus juosta siitä suojatien yli jalka edellä tavalla miten sitä huvittaa, se törmäys siihen autoon on täysin sen autoilijan vika, koska siitä ei pitäisi olla menossa mitään autoa.

Haluaisin nähdä sen autoilijan, joka alkaa haastamaan kävelijää oikeuteen vahingonteosta kun kävelijä tormää autoon suojatiellä auton ylittäessä suojatietä väistämättä toisen auton pysähdyttyä päästämään kävelijän yli. Ja poliisin ja oikeuden reaktion tähän.

Viimeksi muokattu:
Mä ainaki ajan päälle jos mun autoa potkitaan. Ei kun hitto, sekoitin taas todellisuuden ja tekkiläiset väkivaltafantasiat kuten nämä potkijatkin.

autistinen_fantasia.jpg

Kyllähän tuollainen autoilija, joka yrittää ajaa ihmisen päälle suojatiellä, pienen monottamisen kylkeen ansaitsisi.

En ymmärrä:confused: Vai meinaatko että se autoilija haluaa sen liikenteen vaarantamisesta saadun sakon lisäksi tuomion pahoinpitelystä?

On näitäkin joskus nuoruudessa tullut nähtyä. Tuota liikenteen vaarantamista on hankala jälkeenpäin todistaa, jossei silminnäkijöitä ole jäänyt paikalle, mutta turpaanvedosta jää yleensä selvät jäljet.

On näitäkin joskus nuoruudessa tullut nähtyä. Tuota liikenteen vaarantamista on hankala jälkeenpäin todistaa, jossei silminnäkijöitä ole jäänyt paikalle, mutta turpaanvedosta jää yleensä selvät jäljet.

:facepalm:

Jospa miettisit, mistä tilanteesta tässä puhuttiin:

Tilanteessa, jossa auto ohittaa suojatien eteen pysähtyneen toisen auton, on aina silminnäkijänä sen toisen auton kuski. Ja se yleensä todistaa aika mielellään sitä liikennettä vaarantanutta autoilijaa vastaan

Tilanteessa, jossa auto ohittaa suojatien eteen pysähtyneen toisen auton, on aina silminnäkijänä sen toisen auton kuski. Ja se yleensä todistaa aika mielellään sitä liikennettä vaarantanutta autoilijaa vastaan

Huoh... 1)saattaa katsoa juuri toiseen suuntaan 2) häntä ei vain kiinnosta jäädä katsomaan asian selvittelyä

Jos kukaan ei alle jää niin ruuhkatilanteessa harvaa kiinnostaa jäädä paikanpäälle, varsinkin jos siellä jotain auton potkimista tapahtuu

E: Ja tässä puhuttiin auton potkimisesta jos joku ei pysähdy suojatien eteen eikä siitä, että olisi joku jäänyt alle ja vammautunut, joka on aivan eri tilanne

Huoh... 1)saattaa katsoa juuri toiseen suuntaan

Kuinka typeriä argumentteja pitää jälkikäteen keksiä kun ei vaan voi myöntää, ettei alunperin (eikä näköjään vieläkään) ajatellut yhtään koko asiaa.

Se pysähtynyt autoilija on sen tietä ylittävän jalankulkijan sekä suojatien nähnyt, koska on pysähtynyt päästämään sitä yli.

Ja kuvitteletko oikeasti, että autoilija voi olla huomaamatta, kun hänen ohitseen ajaa toinen auto?

Pelkästään yhdistelmä suojatie+oma pysähtyminen riittää siihen, että tämä pysähtynyt autoilija tietää sen ohittavan auton syyllistyneen törkeään liikenteen vaarantamiseen. Mitään muuta hänen ei tarvitse nähdä.

Ps.
Jos oma havainnointikykysi on sitä tasoa, että et huomaa, jos ohitsesi ajaa toinen auto, suosittelen pysymään poissa auton ratista.

Ja kuvitteletko oikeasti, että autoilija voi olla huomaamatta, kun hänen ohitseen ajaa toinen auto?

Kyllä voi, näitä näkee päivittäin liikenteessä. Kännykkä on yksi hyvä häiriötekijä. Itse kuljet varmaan julkisilla niin ei satu niin silmään :D

Kyllä voi, näitä näkee päivittäin liikenteessä. Kännykkä on yksi hyvä häiriötekijä.

Tässä tapauksessa vaan tuo pysähtynyt auto on se, joka sitä liikennettä on seurannut, koska on tajunnut pysähtyä päästämään sitä kävelijää sen tien yli.

Ajatus siitä, että autoilija ensin seuraa liikennettä kunnolla, pysähtyy päästämään jalankulkijan tien yli ja sitten parissa sekunnissa kaivaa kännykän esille somettaaksen sen parin sekunnin ajan kun odottaa että kävelijä ylittää hänen edessään on todella typerä.

Siinä vaiheessa kyllä keskitytään siihen, että katsotaan että koska se jalankulkija on mennyt tien yli että voidaan vapautta kytkin ja jatkaa matkaa.

Itse kuljet varmaan julkisilla niin ei satu niin silmään :D

Julkisia käyttänyt koko vuonna n. 4 kertaa.

Että ei voisi pahemmin pieleen mennä.

Mutta joo, onnistuit kyllä keksimään vielä edellistä viestiäsikin typerämmän ja paikkansapitämättömämmän argumentin, että onnittelut siitä.

Viimeksi muokattu:
Itse et ymmärtänyt edes ensimmäisen viestini pointtia, jossa puhuttiin auton potkimisesta ja siitä että sillä voi olla seuraamuksia

:facepalm:+:facepalm:=:tup:

Itse et ymmärtänyt edes ensimmäisen viestini pointtia, jossa puhuttiin auton potkimisesta ja siitä että sillä voi olla seuraamuksia

:facepalm:+:facepalm:=:tup:

Sinä et tiedä mitään siitä, mitä minä olen ymmärtänyt ja mitä minä en ole ymmärtänyt. En ole tietääkseni vastannut mitään "ensimmäiseen viestiisi" vaan vain myöhempiin viesteihisi jossa keksit mitä typerimpiä selityksiä sille miksi pysähtynyt autoilija ei muka näkisi hänen ohitseen törkeästi liikennettä vaarantaen ajavaa autoa.

Että hienoa maalitolppien siirtelyä ja paskanpuhumista.

En ole tietääkseni vastannut mitään "ensimmäiseen viestiisi" vaan vain myöhempiin viesteihisi....

Ensimmäisessä viestissäni oli se jutun alku ja kun et sitä ymmärtänyt niin jatkokin on turhaa. Mutta kiva, että jatkoit jauhaa paskaa useamman viestin voimin :cool: Seuraavaksi kun potkit jonkun autoa niin varo ettei se ole ison bullmentulan maasturi

Ensimmäisessä viestissäni oli se jutun alku ja kun et sitä ymmärtänyt niin jatkokin on turhaa.

Ymmärsin oikein hyvin. Ja edelleen maalitolppien siirtely jatkuu.

Mutta kiva, että jatkoit jauhaa paskaa useamman viestin voimin :cool: Seuraavaksi kun potkit jonkun autoa niin varo ettei se ole ison bullmentulan maasturi

En ole koskaan (ainakaan yli 10-vuotiaana) potkinut kenenkään minulle tuntemattoman henkilön autoa (joskus tainnut potkaista hyvin hiljaa vitsillä kaverin auton rengasta. Ja sitä mitä olen joskus ihan pikkunaperona tehnyt, en muista).

Motarilla ohittaessani kahta perätysten olevaa rekkaa, joku teinipelle päätti tulla suoraan kiihdytyskaistalta aivan mun eteen. Oli niin lähellä, että piti käydä tarkistamassa oliko puskurissa mustaa maalia. :/

Mikäs hkultalalla nyt mättää? Muistelisin että aiemmin oltu keskimääräistä skarpimmalla otteella tässä ketjussa mukana, mutta nyt on tullut ohivetoja jo parin sivun verran. Onko kaikki kunnossa?

Viime ja tällä viikolla on vituttanut sivutieltä eteen änkevät autoilijat, jotka eivät sitten aja nopeusrajoituksen mukaan tai pumppaavat vauhtia edes takaisin. Minua ei haittaa jos joku ahtaa itsensä lyhyeen väliin, mutta sitten pitää se nopeus sovittaa kohdalleen ja lopettaa se helvetin pumppaaminen.

Paikallinen bussiyhtiökin on havaintojen perusteella siirtynyt näin talven korvilla ajelemaan entistä enemmän mittarinopeuksia, eli auto kerää mukavasti jonoa peräänsä eikä ainakaan auta aikatauluissaan pysymistä. Alkaa olla äkkiä vaaranpaikkoja kun aamuruuhkassa joku tempaisee vasemmalle kaistalle päästäkseen köröttelijän ohi ja takaisin vihreään aaltoon.

Eilen neljä kertaa piti väistää ettei olisi kolissut. Ensimmäisellä kerralla joku idiootti ruskealla Toyota Avensiksella peruuttaa kiertoliittymän viereistä kiihdytyskaistaa pitkin vastaan (linnanmaan kiertoliittymän vieressä kun prismasta käännytään yliopistolle päin, oululaiset tietää) ja ei urpo torven soitosta välittänyt kun pitää peruuttaa saatana kun hän ajoi väärästä liittymästä. Sitten toinen vetää vaan audillansa pakkahuoneenkadun ja isokadun risteyksessä isokatua pitkin pimeässä risteyksessä hidastamatta menemään (hänellä kolmio ja risteyksessä on huono näkyvyys, eli siitä pitää ajaa hitaasti ja varovaisesti kokoajan oikealle katsoen) ja tälle sai myös torvea soittaa ennen kuin heräsi. Kolmas sankari pyöräilee kaarlenväylää pitkin samaan suuntaan minun kanssa (olin menossa hakemaan asiakasta kaupungin pääkirjastosta) ja koukkaa suoraan eteen vasemmalta oikealle katsomatta taaksensa. Neljäs tulee kasarmintien tietyömaan tilapäisissä liikennevaloissa vastaan päin punaisia, kääntyi sitten sähköyhtiön pihalle kuitenkin.

Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa liikenteessä kun ei välitetä paskan vertaa? Oli hyvin stressaava työpäivä näin rehellisesti sanottuna. Toivottavasti ei tänään uudestaan.

Viime ja tällä viikolla on vituttanut sivutieltä eteen änkevät autoilijat, jotka eivät sitten aja nopeusrajoituksen mukaan tai pumppaavat vauhtia edes takaisin. Minua ei haittaa jos joku ahtaa itsensä lyhyeen väliin, mutta sitten pitää se nopeus sovittaa kohdalleen ja lopettaa se helvetin pumppaaminen.

Tämä. Miksi helvetissä pitää ängetä siihen eteen ja kiihdyttää pintakaasulla siten, että itse joutuu jarrua polkemaan? Kaiken huippuna vielä se, että itseni takaa ei ole tulossa ketään muita eli olisi voinut odottaa sen kymmen sekuntia. Itse lämään kaasun pohjaan aina jos liityn vähänkään pieneen väliin jotta takana tulija ei joudu hidastamaan (kertaakaan ei ole joutunut hidastamaan mun takia vaan on yleensä jäänyt reilu väli vaikka olisi kärry perässä). Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys liikenteessä.

Tänään Taksi Helsingin paku Kehä 2:lla, ihmettelin kun heilui kaistalla. Kuski perkele luki kirjaa ohjaamossa. Vaikka pidin tööttiä pohjassa vierellä niin siinä se kirja pysyi tiukasti naaman edessä. Ei vittu vaan voi käsittää.

Nämä landet jotka tunkevat moottoritiellä kaatosateessa ohittajien kaistalle vaikka tilaa ei ole siten, että jouduin jarruttamaan vauhtia, että urpo ei kilkannut etupuskuria.

No ei muuta, kuin pitkät päälle ja tappituntunalla ajoa, että mulkku väistyy oikealle kaistalle.

Ihan urpoa toimintaa.

Otithan rekkarin ylös. Alkais tapahtumaan kun työnantaja tietäisi tuosta.
Jotenkin siinä ihmetellessä jäi katsomatta. Normaalitilassa olisin varmastikin poiminut. Aion kyllä huomenna kirjoittaa firmalle.

Samalla pätkällä kävi viimeksi toisen taksifirman osalta lähes samoin. Seilasi pitkin molempia kaistoja. Somalialaisen näköisellä tyypillä puhelin korvalla ja toisella kädellä piti vielä viittoa ohjeita.

Kumpikaan ei ollut Husu ja tämä viimeisin 50-60 vuotias suomalaisen näköinen mies.

Nämä landet jotka tunkevat moottoritiellä kaatosateessa ohittajien kaistalle vaikka tilaa ei ole siten, että jouduin jarruttamaan vauhtia, että urpo ei kilkannut etupuskuria.

No ei muuta, kuin pitkät päälle ja tappituntunalla ajoa, että mulkku väistyy oikealle kaistalle.

Ihan urpoa toimintaa.
Nämä stadilaiset jotka kuvittelevat omistavansa moottoritien ja ajelevat ylinopeutta vasempaa kaistaa ja sitten kun normaalia nopeutta ajavat siirtyvät samalle kaistalle osoittavat mieltään ajamalla perseessä kiinni ilman turvaväliä ja pitämällä lainvastaisesti pitkiä päällä.

No ei muuta, kuin annan vauhdin hidastua kohdalla jossa oikeallakin kaistalla on joku niin ei mulkku pääse ohi ja ehkä ymmärtää yskän (tuskin).

Ihan urpoa toimintaa.

Toim. huom. ei aikaakaan kun yksi tuollainen SUV-sankari jostain kandaharin tai Baghdadin seuduilta osoitti yo. tyylisesti mieltään kun ajelin muiden ohi vasenta kaistaa ~87 km/h todellista 80 alueella ja kovasti yritti juuri oikealta koukkaillen jonossa ohi, huonolla onnella tietenkin, silmät naamasta pullistellen ja kädet heiluen. Kun lopulta pääsi ohi niin katosi horisonttiin 40+km/h ylinopeudella - toki varmasti kiroten meitä hitaampia kuljettajia...

Nyt kun kelit hämärtyy taas syksyllä, vituttaa nämä ilman ajovaloja ajavat. Havaintojen mukaan Toyotoissa on sen verran paskat systeemit, että ei uudemmissakaan syty ajovalot eteen ja taakse automaattisesti päälle. Valojen väläyttely ei auta mitään, äänimerkki ei auta mitään jatketaan sillä apinakiikulla ajamista kun mitään ei olisi edes tapahtunut.:rage::shifty:

Nyt kun kelit hämärtyy taas syksyllä, vituttaa nämä ilman ajovaloja ajavat. Havaintojen mukaan Toyotoissa on sen verran paskat systeemit, että ei uudemmissakaan syty ajovalot eteen ja taakse automaattisesti päälle. Valojen väläyttely ei auta mitään, äänimerkki ei auta mitään jatketaan sillä apinakiikulla ajamista kun mitään ei olisi edes tapahtunut.:rage::shifty:
Tuli muuten just omalle mutsille raivottua kyseisestä asiasta. Vastauksena odotettu "mutta tässähän on automaattiset valot."
Mutta ku ne ei vittu ole päällä, ni laita ne päälle ja kato ennen lähtöä että sulla ne valot palaa!

Onneksi nyt on lisävalokanki asennettu keulalle. Loppuu näiden kyrpien hyppiminen silmille jotka ei osaa laittaa lyhyitä. Veikkaan että kun läväyttää kangen päälle niin muistuu mieleen aika nopeasti että ne lyhyetkin on keksitty.

Samaten kaikki kiilaajat ja 2m eteen liittyvät lasinpaskantajatkin saavat oman osansa.

Ainiin ja näkeehän niillä ajaa myös eteenpäinkin.

Tämä. Näitä saisi poliisi kyllä alkaa hiljalleen sakottamaan kun tulee liikenteessä vastaan. Ihan sama miten niille vilkuttelee (edellispäivänä kun seisoin yhden takana joka oli kovasti vaihtamassa pimeällä sadekelilä ruuhkassa kaistaa ja vilkautin sille niin lähdettyään liikkeelle polkaisi vain jarrua merkiksi - varmaan kuvitteli että hoputin liikkeelle :rolleyes:).

Viimeksi pimeällä, sateella ajeli joku Kia -kuski perse täysin pimeänä. Tuolla kun mummeli menee motarille ajelemaan jotain "turvallista" 70:iä pimeällä ja vesisateella niin peräänajon vaara on enemmän kuin todellinen jonkun tullessa about rajoituksen mukaan takaa...

Tuli muuten just omalle mutsille raivottua kyseisestä asiasta. Vastauksena odotettu "mutta tässähän on automaattiset valot."
Mutta ku ne ei vittu ole päällä, ni laita ne päälle ja kato ennen lähtöä että sulla ne valot palaa!
Tässä on varmasti yksi suurimmista syistä perä pimeänä ajavista. Luulen, että moni ajaisi silti päivävaloilla vaikka olisi lähtiessä katsonut että valot palaa. Päivävalotkin heijastuu melko paljon tiestä ja autotallin seinästä.

Kerran ajoin uuden valkoisen pikkumersun takana lumisateessa kaupunkialueella. Tällä toki perä pimeänä ja pidin sitten valoshow'ta takana. Tämä pysähtyi ja tiedusteli mitä koitan kertoa. Sanoin, että tällä kelillä olisi syytä kääntää myös takavalot päälle. Hän vastasi painokkaasti, että hänellä on valot päälle. Pyysin katsomaan ja hän taisi itsekin yllättyä valojen palamattomuudesta. Ohjeistin, että huonolla kelillä valot pitää kääntää itse katkaisijasta päälle.

Onneksi nyt on lisävalokanki asennettu keulalle. Loppuu näiden kyrpien hyppiminen silmille jotka ei osaa laittaa lyhyitä. Veikkaan että kun läväyttää kangen päälle niin muistuu mieleen aika nopeasti että ne lyhyetkin on keksitty.

Samaten kaikki kiilaajat ja 2m eteen liittyvät lasinpaskantajatkin saavat oman osansa.

Ainiin ja näkeehän niillä ajaa myös eteenpäinkin.
Ymmärtänet kumminkin, että vastaantulija voi tavalisilla pitkillä ajaa n. 150 metrin päähän ennen kuin sinua todennäköisesti alkaa häikäistä, mutta sinun on vaihdettava amisvalosi pois n. kilometrin päässä vastaantulijasta?

Asiaton käytös
Nämä stadilaiset jotka kuvittelevat omistavansa moottoritien ja ajelevat ylinopeutta vasempaa kaistaa ja sitten kun normaalia nopeutta ajavat siirtyvät samalle kaistalle osoittavat mieltään ajamalla perseessä kiinni ilman turvaväliä ja pitämällä lainvastaisesti pitkiä päällä.

No ei muuta, kuin annan vauhdin hidastua kohdalla jossa oikeallakin kaistalla on joku niin ei mulkku pääse ohi ja ehkä ymmärtää yskän (tuskin).

Ihan urpoa toimintaa.

Toim. huom. ei aikaakaan kun yksi tuollainen SUV-sankari jostain kandaharin tai Baghdadin seuduilta osoitti yo. tyylisesti mieltään kun ajelin muiden ohi vasenta kaistaa ~87 km/h todellista 80 alueella ja kovasti yritti juuri oikealta koukkaillen jonossa ohi, huonolla onnella tietenkin, silmät naamasta pullistellen ja kädet heiluen. Kun lopulta pääsi ohi niin katosi horisonttiin 40+km/h ylinopeudella - toki varmasti kiroten meitä hitaampia kuljettajia...

S

Viimeksi muokattu:
Sinäkö olet se vitun idiootti joka tunkee väliin vaikka tilaa ei ole ja tilaa olisi, kun antaisi parin auton mennä.

Mutta ei persaukinen tunkee väkisin kaatosateella ja heikolla näkyvyydellä väliin.

Siis sun mielestä ihan hyväksyttävää toimintaa teiltä lantapunteilta?

Vttu mitä porukkaa
pointti.jpg

... vastailen sitten tarkemmin kun nähdään johtaako kielenkäyttö varoitukseen vai ei (mulla johti aiemmin).

Voit vastata myös nyt. Millä oikeudella käännät eteen itsekkäästi vaikka tilaa ei ole?

Nyt kunnon perustelut.

Kyllä olisi poliisilla syytä ottaa joku ajovalojen tarkastelukampanja tulille ja lätkiä samantien sakkoa kaikille jotka ajelee valoitta tai jollain päivävalojen paskeilla tuolla talvisessa täyspilvisyydessä kovalla sateella, nyt on joku valotoopejen sesonki oikein, en ole aikaisempina vuosina koskaan nähnyt näin paljon täysin pimeitä autoja liikenteessä.

Liekö kaikki taajamauunot ja eläkeläiset vaihtaneet autoa uudempaan ja ei tajuta miten ne valot toimii nykyään vai mikä kumma näissä mättää...

Tuo valohomma on kyllä mielenkiintoinen, ottaen huomioon tämä muutoin hyvin tiukka Byroslavia mitä autoihin tulee. :think:
Muistan vuonna -87 kun faijan vania rekisteröitiin, niin siitä piti kytkeä pois keltaiset etusivuhuomiovalot ettei ihmiset luule niitä vilkuiksi. Takana sai samat valot palaa kunhan valon takareunaan lyötiin kumilipare joka esti valon näkymisen taaksepäin. True story. :facepalm:
Että tollasiin asioihin täällä kiinnitetään huomiota mutta pimeä perse ei kiinnosta ketään.
Focuksessa onneksi valot syttyy hyvin herkästi ja pimeä perä on käytännössä mahdottomuus.

Kokeilin tuossa parina kirkkaampana päivänä ajella päivävaloilla. Ei pystynyt jatkamaan kovin pitkään kun mittaristo oli liian pimeä. Silleen hyvä juttu, ei ainakaan jää vahingossa auto liian pimeäksi muille. Mittaristossa pitäisi olla sopeutuva taustavalaistus mutta en minä ainakaan sitä ole huomannut. Mittarit ihan mustana ja viisarit hehkuu vähän, eikä viitsi tolppien kanssa arvailla, onko nopeus 60 vai 70 km/h.

Liekö kaikki taajamauunot ja eläkeläiset vaihtaneet autoa uudempaan ja ei tajuta miten ne valot toimii nykyään vai mikä kumma näissä mättää...
Kun autoja katsoo niin suuren osan ajasta kyseessä on todellakin sellainen uudehko pikkuauto tyyliin Yaris, joka on mummeleiden ja pappojen suosiossa. Joka tapauksessa kuskeja jotka kesä mökkireissuja lukuunottamatta harvoin poistuvat (onneksi) taajamasta.

Pointti tuli kyllä kaikille selväksi kertomattakin.

Tervemenoa ämpärijonoon.
Hyvä että ymmärsit. Kaikki eivät ymmärrä sarkasmia siinä määrin että olisivat tajunneet lähes identtisesti kirjoitetun viestini olevan sarkasmia (pl. viimeinen kappale); mielestäni on (tragi)koomista että rikkeen osuessa kohdalle poltetaan käämit ja tehdään vähintäänkin yhtä laiton ja turvaton temppu "kostoksi"...

Kannattaa noita pimeänä ajavia huomauttaa mielummin pistämällä itseltä valot pois ja heti takaisin päälle pari kertaa. Tehoaa huomattavasti paremmin kun pitkien välkytys. Pitkien välkytys voi meinata niin montaa asiaa että kaikki ei tajua tosta ajovalojaan tsekata.

Semonen viritys rakenneltu TYKSin T-sairaalan pihasta tuleville että pakko kysyä kantaa. Risteyksessä valot. Kuvitellaan, etä minä olen A, punainen nuoli, joku X on sininen. Molemmilla vihreät. Kumpi väistää? Huomattava on,

että sininen tulee sairaala-alueelta.
upload_2019-11-14_16-47-7.png

Statistiikka

Viestiketjuista
269 174
Jäsenet
76 402
Uusin jäsen
Harley2008

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom