Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Mites näille pitikään tehdä?
- Takasumuvalo päälle
- Lasinpesunestesäiliö tyhjäksi
- Jarruvalojen välke
- Hidastelu
- Vilkku vasemmalle, hidastaminen kävelyvauhtiin ja nilkka ojossa horisonttiin
Saa tulla kokeilemaan Oulussa Raitotietä välillä Vaalantie - Saunamajurintie. Tosin kun olen itse ajanut rajoituksen mukaista nopeutta niin ei ne tietyn näköiset autot ole alkaneet ajamaan kilpaa. Muista onkin sitten paljon enämpi harmia, kun tuolla pätkällä on infraan nähden kohtuuttoman alhainen rajoitus.
 
Tuli eilen taas ajettua Mli - Jkl väliä edestakaisin. Pisti kyllä ihmetyttämään tämä possujunassa ajelu taas vaihteeksi. Viimeeksi valitin muistaakseni vuosi sitten tänne että ajetaan rekan takakontissa kiinni niin nyt pisti sitten silmään että ajetaan 3-6 auton letkassa auton mitta väliä edellä menevään. Ja se miksi tämä rupesi jopa naurattamaan niin loskapaskaa lentää ja vesi pöllyää.

Jonon kaikki takimmaiset autot ajeli tyytyväisenä pyyhkimet heiluen tasaisen tahdikkaasti ja ensimmäinen auto lasit kirkkaana . Ja näitä possujunia tuli vastaan tuossa lyhyellä matkalla yksi per 10km ja sama ralli kaikilla.
 
Tuli eilen taas ajettua Mli - Jkl väliä edestakaisin. Pisti kyllä ihmetyttämään tämä possujunassa ajelu taas vaihteeksi. Viimeeksi valitin muistaakseni vuosi sitten tänne että ajetaan rekan takakontissa kiinni niin nyt pisti sitten silmään että ajetaan 3-6 auton letkassa auton mitta väliä edellä menevään. Ja se miksi tämä rupesi jopa naurattamaan niin loskapaskaa lentää ja vesi pöllyää.

Jonon kaikki takimmaiset autot ajeli tyytyväisenä pyyhkimet heiluen tasaisen tahdikkaasti ja ensimmäinen auto lasit kirkkaana . Ja näitä possujunia tuli vastaan tuossa lyhyellä matkalla yksi per 10km ja sama ralli kaikilla.
Sitä asvalttipaskaa on myös kiva koittaa puhistaa tuulilasista, on aika tiukassa. Tästä tietysti saamme kiittää nastarengaskuskeja ja märkää keliä, autokaan ei liikaantunut edes sateella aikasemmin, mutta nyt riitti yksi ajokerta.
 
Nyt kun alkaa olla lunta tuolla maanteillä, niin huomaa miten suoraan ajaessa osataan ajaa sitä omaa kaistaa, mutta annas olla kun tulee mutka, niin ajourat kulkee yleensä keskiviivan päällä, välillä jopa vastaantulevien puolella!

On se kummallisen vaikeaa ajaa sitä omaa kaistaa. Ja ongelmahan tässä on _kaikki_ jotka vaan vetää sokeasti sitä samaa uraa. Lopulta kaikkien muidenkin olla pakko ajaa sitä uraa turvallisuussyistä.

Paras oli, kun eilen oli kaarteessa ajourat malliltaan )) (( eli ulkokaarre ajanut sisältä ja toisesta suunnasta tulevat ajaneet poikkeuksellisesti ulkoreunaansa.

Siinä kun ajetaan uria pitkin niin isomman auton vastaantullessa voi sanoa hei hei vasemman puolen sivupeileille. Ja jos viime hetkellä päätät nousta urista, niin siinä ajokokeessa ei kannata sössiä.
 
Nyt kun alkaa olla lunta tuolla maanteillä, niin huomaa miten suoraan ajaessa osataan ajaa sitä omaa kaistaa, mutta annas olla kun tulee mutka, niin ajourat kulkee yleensä keskiviivan päällä, välillä jopa vastaantulevien puolella!

On se kummallisen vaikeaa ajaa sitä omaa kaistaa. Ja ongelmahan tässä on _kaikki_ jotka vaan vetää sokeasti sitä samaa uraa. Lopulta kaikkien muidenkin olla pakko ajaa sitä uraa turvallisuussyistä.

Paras oli, kun eilen oli kaarteessa ajourat malliltaan )) (( eli ulkokaarre ajanut sisältä ja toisesta suunnasta tulevat ajaneet poikkeuksellisesti ulkoreunaansa.

Siinä kun ajetaan uria pitkin niin isomman auton vastaantullessa voi sanoa hei hei vasemman puolen sivupeileille. Ja jos viime hetkellä päätät nousta urista, niin siinä ajokokeessa ei kannata sössiä.

Joo tuo oli kyllä maantiellä eilen enemmän sääntö kuin poikkeus. Urat oli ajettu keskiviivalle niin kiva oli väistellä rekkoja kun 5-10cm loskaa joka välissä. Yhden kerran irtosi renkaat tiestä kun väistin rekkaa jolla metsäkone kyydissä, loskaliirto ihan mielenkiintoinen kyllä. No eipä tuo sen suuremmin haitannut, ratti suorassa ja painoin lisää kaasua (4wd) niin tavattiin taas asfaltti.
 
Joo tuo oli kyllä maantiellä eilen enemmän sääntö kuin poikkeus. Urat oli ajettu keskiviivalle niin kiva oli väistellä rekkoja kun 5-10cm loskaa joka välissä. Yhden kerran irtosi renkaat tiestä kun väistin rekkaa jolla metsäkone kyydissä, loskaliirto ihan mielenkiintoinen kyllä. No eipä tuo sen suuremmin haitannut, ratti suorassa ja painoin lisää kaasua (4wd) niin tavattiin taas asfaltti.
Tää on taas niitä aikoja kun loskaa on ajoradoilla, joskus reilustikin keskellä tai reunoilla. Loskaliirto vie autoa aivan eri tavalla käsistä kuin ns. vesiliirto. Kokemattomampi kuski on pihalla tilanteessa ja sitten auto vie kuskia. Loput luetaan onnettomuusuutisista.
 
Eräs Pohjois-Pohjanmaan ambulanssin miehistö teki tuossa pari päivää sitten erittäin selväksi sen, että heidän tehtävänsä on potilasturvallisuuden ja kaikkien muiden tien päällä liikkujien hengen vaarantaminen, eikä kenenkään hengen pelastaminen. Kumma kyllä palokunnan puolelta vastaavaa perseilyä ei näe käytännössä koskaan.
Palokunnan kuskit koulutetaan hälytysajoon samoin poliisit, ambulanssikuskeja ei. Näin oli asian laita ainakin vielä pari vuotta sitten, tuskin muuttunut mihinkään. Turvaväli noilla on tuntematon käsite ainakin niillä kerroilla kun on taakseni lanssi ilmaantunut. Kuorkilla kun olin liikenteessä ja lanssi ajoi pidemmän matkaa perässä niin sai aina mutkassa vilkaista peileistä että vieläkö tuo on perässä, suoralla kun ei nähnyt.

Se kännykän näplääminen ja somettaminen olisi todellakin suotavaa tehdä jossain muualla kuin liikenteessä. Toinen asia minkä todistin niin joku ei halunnut jäädä yhdistelmän taakse niin liittyi tielle tuon eteen, eikä se auto näyttänyt kiihtyvän enää tuon jälkeen kun jouduttiin himmaamaan vauhtia 80 -->50. Ajoin yhdistelmän perässä.
 
Vaikka en ymmärrä pätkääkään sitä, että edes ohitusaikeissa roikuttaisiin perässä - turvavälin päästä kun näkee paremmin ja ohitusta varten saa riittäväm nopeuseron jo omalla kaistalla - niin vielä vähemmän ymmärrän sitä, että ajetaan suurehkolla nopeuserolla takaa väli kiinni ja jäädään sitten siihen, ilman minkäänlaisia ohitusaikeita.

100 km matkalla sattui kaksi tällaista taakse. Ensimmäinen ajeli n. 20 km perässä ja vasta kun joku lähti perässäni olleesta ja minusta ohi, lähti perskärpänen tämän ohittajan perään. Sinne katosivat näkyvistä 10 metrin välillä.

Seuraava tuli ensin melkein puskuriin kiinni, sitten jäi taajaman ohi ajettaessa kauas taakse ja sitten ilmestyi nopeasti taas perääni. Itse ajelin koko ajan 84 km/h mittarinopeutta vakkarilla, eikä rajoitus muuttunut missään vaiheessa. Sitten tuli ohituskaista, eikä sankari vieläkään osoittanut mitään ohittamishaluja, vaikka väläytin vilkkua oikealle. Viimein lähti ohi kun tiputin nopeutta kuuteenkymppiin ja siirryin tien reunaan hankeen ajelemaan.
 
Joku sankari bemarilla päätti sunnuntaina reippaassa sateessa pujotella kehä 3:lla. Vauhti nyt ei hirveä ollut mutta kyllä siinä kaikki tila ja kaistat käytettiin, liityntäkaistoista lähtien ja jos mutterikasa vain väliin mahtui niin sinne siis. Että vaikka kuski osaisi itse ajaakkin ja auto pysyy lapasessa, huonolla näkyvyydellä ja reippaalla sateella saattaa joku muu päätyä hätiköityyn ratkaisuun.
 
Autoilijoiden käyttäytyminen suojateiden kohdalla jaksaa ihmetyttää kerta toisensa jälkeen. Niinkin selvä asia, kuin suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittaminen pysähtymättä. Isänpäivän kunniaksi 2 tilannetta;
Ensimmäinen kävelijän roolissa, kun Töölössä ylitin suojatietä, jonka eteen pysähtyi oikean kaistan auto antamaan tietä. Vasemman kaistan Auris jatkoi täysin hidastamatta suojatien ohi siinä kohtaa kun itse olin pysähtyneen auton keulan kohdalla suojatiellä.
Toinen tilanne samassa risteyksessä autoilijan roolissa. Muutama kävelijä lähestyy suojatietä selkeillä elkeillä ylittää tie. Minä pysähdyn antamaan tietä, mutta takanani ajanut A6 vaihtaa kaistaa ja ohittaa suojatien omien havaintojen mukaan kiihdyttäen. Myönnettäköön että teknisesti ottaen en ollut vielä pysähtynyt tässä tilanteessa, mutta miellän selkeän hidastamisen suojatien edessä aikeeksi pysähtyä väistämään suojatiellä olevia, jolloin kyseinen peliliike audikuskilta oli omiaan aiheuttamaan vaaraa suojatien mahdollisille käyttäjille.

Huomionarvoista molemmissa tapauksissa on se, että suojatien jälkeen autoilijoilla oli punaiset liikennevalot noin 100m suojatien jälkeen odottamassa molemmilla kerroilla.
 
Tää on taas niitä aikoja kun loskaa on ajoradoilla, joskus reilustikin keskellä tai reunoilla. Loskaliirto vie autoa aivan eri tavalla käsistä kuin ns. vesiliirto. Kokemattomampi kuski on pihalla tilanteessa ja sitten auto vie kuskia. Loput luetaan onnettomuusuutisista.
Ja tuossa eräällä pikkutiellä, mitä tulee ajeltua, on urat yleensä mutkassa ihan vastaantulijan kaistalla kun niin paljon oiottu. Nopeutta ei paljoa ole mutta kyllä se loska herkästi vie kun on pakko sinne reunaan vetää että mahtuu kohtaamaan. Tilanteen hankaluutta lisää se että kunta ei koe ko. tien auraamista kuin korkeintaan ö-luokan prioriteettina (sama tie kuntarajan jälkeen onkin heti paremmin aurattu).
 
Noissa tilanteissa kävelijän on aina hyvä monottaa sen auton kylkeen. Mikäli nopeus ei ole liian kova.

Olisko jotain spraymaalin tapaista joka kuitenkin lähtee helposti pois. Sydämentykytystä se kuskille aiheuttaisi kun ekan kerran huomaa mutta ei isompaa haittaa. Mutta kai siitäkin haitantekosyytteeen voisi saada.
 
Mitä helvettiä? Ei kai toisten omaisuutta tarvitse sentään alkaa vandalisoimaan?
Parempi on kopauttaa esim. nyrkillä ikkunaan tms. Tosin ohiajavaan autoon ei ehkä helppoa. Itse olen josku kopauttanut pihatieltä jalkakäytävälle syöksähtäviä autoja.
 
Jos ja kun autolla on vauhtia yhtään kävelyvauhtia reippaammin, en lähtisi omia raajoja riskeeraamaan tuossa. Joskus olen läimäyttänyt kämmenellä taksin takalasiin, kun taksi rullasi kävelyvauhtia suojatien yli vaikka olin suojatiellä jo hyvän matkaa kävellyt ylitysaikeissa, mutta tosiaan hieman eri asia jos autolla on vauhtia 30km/h+.
 
Mitä helvettiä? Ei kai toisten omaisuutta tarvitse sentään alkaa vandalisoimaan?
Eihän se mitään vandalisointia ole. Jos joku väistämisvelvollisena ajaa suoraan eteen niin saattaahan siitä joku osuma silloin seurata ;)
 
Noissa monotuksissa "ei jää jälkeä" ajattelu on vähän virheellistä, kun sopivasta kohtaa pellit voi painahtaa lommolle melko vähästä tai maalipinta ottaa osumaa vaikka kivestä kengänpohjassa.

En tapaa ajella muiden päälle suojateillä tai muutenkaan tahi autojen maalipinnasta kovin tarkka ole mutta jos joku alkas mun autoa potkimaan niin joutus melko tiukan keskustelun käymään.

Edit: Saako muuten pisin vittuja ajelevia fillaristeja potkia? Entäpä kävelijöitä?
 
Noissa monotuksissa "ei jää jälkeä" ajattelu on vähän virheellistä, kun sopivasta kohtaa pellit voi painahtaa lommolle melko vähästä tai maalipinta ottaa osumaa vaikka kivestä kengänpohjassa.

En tapaa ajella muiden päälle suojateillä tai muutenkaan tahi autojen maalipinnasta kovin tarkka ole mutta jos joku alkas mun autoa potkimaan niin joutus melko tiukan keskustelun käymään.

Edit: Saako muuten pisin vittuja ajelevia fillaristeja potkia? Entäpä kävelijöitä?
Tässä taitaa nyt olla se, että sinne peltilaatikon sisälle ei oikein saa kontaktia huutamalla tms. Pyöräilijä/kävelijä kuulee varmasti, jos perään huutaa.
 
Itse näyttelin kerran niin kuin olisin astumassa suoraan auton eteen, vaikka itseasiassa pysähdyin. Kuski hienosta meni kyyryyn ratin takana painoi lisää kaasua että ehtisi alta.:lol:


Vattu kun vatuttaa tuo limingantullin risteys. Kyltit näyttää selkeästi just ennen risteysaluetta että keskikaistalta mennään suoraan, keskustaan.
Silti sieltä risteysalueella kaikki ajaa niin kuin zombit myös torinrantaan kääntyvien oikeanpuoleiselle kaistalle.
Miten voi olla että yhdeltä kaistalta saa ilman vilkkua mennä mille kaistalle haluaa risteysalueella?

Nytkin olisi tullut kylkeen jos olisin alkanut pullikoimaan. No, ehkä kesällä kun maalataan kaistaviivat se huomataan...
 
Tässä taitaa nyt olla se, että sinne peltilaatikon sisälle ei oikein saa kontaktia huutamalla tms. Pyöräilijä/kävelijä kuulee varmasti, jos perään huutaa.

Jos sä ehdit monottaa sitä autoa kylkeen niin varmaan ehdit nostaa kansainvälisen kehumismerkinkin esille
 
Edit: Saako muuten pisin vittuja ajelevia fillaristeja potkia? Entäpä kävelijöitä?
Jos joskus osuu kohdalle kävelijä joka melkein meinaa tappaa sinut, niin ehkä pieni näpäytys voi olla paikallaan.
Jos sä ehdit monottaa sitä autoa kylkeen niin varmaan ehdit nostaa kansainvälisen kehumismerkinkin esille
Jos kuski ei tajua pysähtyä silloin kun pitää, niin miten voi ajatella sellaisen ottavan vastaan mitään muutakaan näköärsykettä ympäristöstä - varsinkaan takaa tai takaviistosta.
 
Jos joskus osuu kohdalle kävelijä joka melkein meinaa tappaa sinut, niin ehkä pieni näpäytys voi olla paikallaan.

Jos kuski ei tajua pysähtyä silloin kun pitää, niin miten voi ajatella sellaisen ottavan vastaan mitään muutakaan näköärsykettä ympäristöstä - varsinkaan takaa tai takaviistosta.

Fillaristeja on kyllä sattunutkin. Tyydyin huutelemaan homovittua, ei käyny mielessä ruveta survomaan vanteita solmuun.

Jos pakko on toisen autoon kajota, niin sen äänen saa tehtyä kyllä vaikka kopauttamalla rystysillä siihen ikkunaan kun toi "ei siitä jälkeä jää" kenkiminen yleensä niitä jälkiä kuitenkin jättää
 
Jos pakko on toisen autoon kajota, niin sen äänen saa tehtyä kyllä vaikka kopauttamalla rystysillä siihen ikkunaan kun toi "ei siitä jälkeä jää" kenkiminen yleensä niitä jälkiä kuitenkin jättää
No kyllähän se käsi itselläkin ensimmäisenä heilahtaa. En ole vielä yhtäkään autoa potkinut. Mutta en silti suuresti tuomitse vaikka joku tuollaistakin tekisi.
 
No kyllähän se käsi itselläkin ensimmäisenä heilahtaa. En ole vielä yhtäkään autoa potkinut. Mutta en silti suuresti tuomitse vaikka joku tuollaistakin tekisi.

Et kunnioita toisten omaisuutta tai näe toisen omaisuuden vahingoittamista tuomittavana asiana vai mikä juttu?
 
Henkeen tai terveyteen kohdistuva uhka menee omaisuuden suojan yli.

Jos sä potkit sitä kylkeen, se kohdistuva uhka on todennäköisesti jo mennyt ohi? Vai miten se estää tuota uhkaa toteutumasta?

Tuo logiikka on vaan siitä paska, että samalla logiikalla mä olisin täysin oikeutetusti saanut potkia ne vanteet siltä fillaristilta solmuun kun meinas ajaa mun yli. Jos nyt vaan kuitenkin jätettäs ne toisten omaisuudet rikkomatta.
 
Noissa tilanteissa kävelijän on aina hyvä monottaa sen auton kylkeen. Mikäli nopeus ei ole liian kova.

Huonohampaiselle hyvä keino saada uusi hammasremontti :D Tosin alkuun aika kivuliasta jossei ole puudutusta päällä,,,,,,
 
Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että jos toisen omaisuus on turvallisuutta vaarantavaa mallia ja siihen koskemisella saavutetaan tilanteeseen parannus, on koskeminen syytä tehdä.
 
Jos sä potkit sitä kylkeen, se kohdistuva uhka on todennäköisesti jo mennyt ohi? Vai miten se estää tuota uhkaa toteutumasta?

Se saattaa vaikka pelastaa sen seuraavan jalankulkijan hengen seuraavalla suojatiellä.

Ja tuossahan siis vaan tapahtuu törmäys, joka johtuu siitä, että auto syyllistyy törkeään liikenteen vaarantamisen ajaessaan suojatien eteen pysähtyneen auton ohi pysähtymättä.

Kyllä sillä jalankulkijalla on oikeus juosta siitä suojatien yli jalka edellä tavalla miten sitä huvittaa, se törmäys siihen autoon on täysin sen autoilijan vika, koska siitä ei pitäisi olla menossa mitään autoa.

Haluaisin nähdä sen autoilijan, joka alkaa haastamaan kävelijää oikeuteen vahingonteosta kun kävelijä tormää autoon suojatiellä auton ylittäessä suojatietä väistämättä toisen auton pysähdyttyä päästämään kävelijän yli. Ja poliisin ja oikeuden reaktion tähän.
 
Viimeksi muokattu:
Mä ainaki ajan päälle jos mun autoa potkitaan. Ei kun hitto, sekoitin taas todellisuuden ja tekkiläiset väkivaltafantasiat kuten nämä potkijatkin.

autistinen_fantasia.jpg
 
Kyllähän tuollainen autoilija, joka yrittää ajaa ihmisen päälle suojatiellä, pienen monottamisen kylkeen ansaitsisi.
 
En ymmärrä:confused: Vai meinaatko että se autoilija haluaa sen liikenteen vaarantamisesta saadun sakon lisäksi tuomion pahoinpitelystä?

On näitäkin joskus nuoruudessa tullut nähtyä. Tuota liikenteen vaarantamista on hankala jälkeenpäin todistaa, jossei silminnäkijöitä ole jäänyt paikalle, mutta turpaanvedosta jää yleensä selvät jäljet.
 
On näitäkin joskus nuoruudessa tullut nähtyä. Tuota liikenteen vaarantamista on hankala jälkeenpäin todistaa, jossei silminnäkijöitä ole jäänyt paikalle, mutta turpaanvedosta jää yleensä selvät jäljet.

:facepalm:

Jospa miettisit, mistä tilanteesta tässä puhuttiin:

Tilanteessa, jossa auto ohittaa suojatien eteen pysähtyneen toisen auton, on aina silminnäkijänä sen toisen auton kuski. Ja se yleensä todistaa aika mielellään sitä liikennettä vaarantanutta autoilijaa vastaan
 
Tilanteessa, jossa auto ohittaa suojatien eteen pysähtyneen toisen auton, on aina silminnäkijänä sen toisen auton kuski. Ja se yleensä todistaa aika mielellään sitä liikennettä vaarantanutta autoilijaa vastaan

Huoh... 1)saattaa katsoa juuri toiseen suuntaan 2) häntä ei vain kiinnosta jäädä katsomaan asian selvittelyä

Jos kukaan ei alle jää niin ruuhkatilanteessa harvaa kiinnostaa jäädä paikanpäälle, varsinkin jos siellä jotain auton potkimista tapahtuu

E: Ja tässä puhuttiin auton potkimisesta jos joku ei pysähdy suojatien eteen eikä siitä, että olisi joku jäänyt alle ja vammautunut, joka on aivan eri tilanne
 
Huoh... 1)saattaa katsoa juuri toiseen suuntaan

:facepalm:

Kuinka typeriä argumentteja pitää jälkikäteen keksiä kun ei vaan voi myöntää, ettei alunperin (eikä näköjään vieläkään) ajatellut yhtään koko asiaa.

Se pysähtynyt autoilija on sen tietä ylittävän jalankulkijan sekä suojatien nähnyt, koska on pysähtynyt päästämään sitä yli.

Ja kuvitteletko oikeasti, että autoilija voi olla huomaamatta, kun hänen ohitseen ajaa toinen auto?

Pelkästään yhdistelmä suojatie+oma pysähtyminen riittää siihen, että tämä pysähtynyt autoilija tietää sen ohittavan auton syyllistyneen törkeään liikenteen vaarantamiseen. Mitään muuta hänen ei tarvitse nähdä.



Ps.
Jos oma havainnointikykysi on sitä tasoa, että et huomaa, jos ohitsesi ajaa toinen auto, suosittelen pysymään poissa auton ratista.
 
:facepalm:
Ja kuvitteletko oikeasti, että autoilija voi olla huomaamatta, kun hänen ohitseen ajaa toinen auto?

Kyllä voi, näitä näkee päivittäin liikenteessä. Kännykkä on yksi hyvä häiriötekijä. Itse kuljet varmaan julkisilla niin ei satu niin silmään :D
 
Kyllä voi, näitä näkee päivittäin liikenteessä. Kännykkä on yksi hyvä häiriötekijä.

:facepalm:

Tässä tapauksessa vaan tuo pysähtynyt auto on se, joka sitä liikennettä on seurannut, koska on tajunnut pysähtyä päästämään sitä kävelijää sen tien yli.

Ajatus siitä, että autoilija ensin seuraa liikennettä kunnolla, pysähtyy päästämään jalankulkijan tien yli ja sitten parissa sekunnissa kaivaa kännykän esille somettaaksen sen parin sekunnin ajan kun odottaa että kävelijä ylittää hänen edessään on todella typerä.

Siinä vaiheessa kyllä keskitytään siihen, että katsotaan että koska se jalankulkija on mennyt tien yli että voidaan vapautta kytkin ja jatkaa matkaa.

Itse kuljet varmaan julkisilla niin ei satu niin silmään :D

:facepalm:

Julkisia käyttänyt koko vuonna n. 4 kertaa.

Että ei voisi pahemmin pieleen mennä.

Mutta joo, onnistuit kyllä keksimään vielä edellistä viestiäsikin typerämmän ja paikkansapitämättömämmän argumentin, että onnittelut siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse et ymmärtänyt edes ensimmäisen viestini pointtia, jossa puhuttiin auton potkimisesta ja siitä että sillä voi olla seuraamuksia

:facepalm:+:facepalm:=:tup:
 
Itse et ymmärtänyt edes ensimmäisen viestini pointtia, jossa puhuttiin auton potkimisesta ja siitä että sillä voi olla seuraamuksia

:facepalm:+:facepalm:=:tup:

Sinä et tiedä mitään siitä, mitä minä olen ymmärtänyt ja mitä minä en ole ymmärtänyt. En ole tietääkseni vastannut mitään "ensimmäiseen viestiisi" vaan vain myöhempiin viesteihisi jossa keksit mitä typerimpiä selityksiä sille miksi pysähtynyt autoilija ei muka näkisi hänen ohitseen törkeästi liikennettä vaarantaen ajavaa autoa.

Että hienoa maalitolppien siirtelyä ja paskanpuhumista.
 
En ole tietääkseni vastannut mitään "ensimmäiseen viestiisi" vaan vain myöhempiin viesteihisi....

Ensimmäisessä viestissäni oli se jutun alku ja kun et sitä ymmärtänyt niin jatkokin on turhaa. Mutta kiva, että jatkoit jauhaa paskaa useamman viestin voimin :cool: Seuraavaksi kun potkit jonkun autoa niin varo ettei se ole ison bullmentulan maasturi
 
Ensimmäisessä viestissäni oli se jutun alku ja kun et sitä ymmärtänyt niin jatkokin on turhaa.

Ymmärsin oikein hyvin. Ja edelleen maalitolppien siirtely jatkuu.

Mutta kiva, että jatkoit jauhaa paskaa useamman viestin voimin :cool: Seuraavaksi kun potkit jonkun autoa niin varo ettei se ole ison bullmentulan maasturi

En ole koskaan (ainakaan yli 10-vuotiaana) potkinut kenenkään minulle tuntemattoman henkilön autoa (joskus tainnut potkaista hyvin hiljaa vitsillä kaverin auton rengasta. Ja sitä mitä olen joskus ihan pikkunaperona tehnyt, en muista).
 
Motarilla ohittaessani kahta perätysten olevaa rekkaa, joku teinipelle päätti tulla suoraan kiihdytyskaistalta aivan mun eteen. Oli niin lähellä, että piti käydä tarkistamassa oliko puskurissa mustaa maalia. :/
 
Mikäs hkultalalla nyt mättää? Muistelisin että aiemmin oltu keskimääräistä skarpimmalla otteella tässä ketjussa mukana, mutta nyt on tullut ohivetoja jo parin sivun verran. Onko kaikki kunnossa?
 
Viime ja tällä viikolla on vituttanut sivutieltä eteen änkevät autoilijat, jotka eivät sitten aja nopeusrajoituksen mukaan tai pumppaavat vauhtia edes takaisin. Minua ei haittaa jos joku ahtaa itsensä lyhyeen väliin, mutta sitten pitää se nopeus sovittaa kohdalleen ja lopettaa se helvetin pumppaaminen.

Paikallinen bussiyhtiökin on havaintojen perusteella siirtynyt näin talven korvilla ajelemaan entistä enemmän mittarinopeuksia, eli auto kerää mukavasti jonoa peräänsä eikä ainakaan auta aikatauluissaan pysymistä. Alkaa olla äkkiä vaaranpaikkoja kun aamuruuhkassa joku tempaisee vasemmalle kaistalle päästäkseen köröttelijän ohi ja takaisin vihreään aaltoon.
 
Eilen neljä kertaa piti väistää ettei olisi kolissut. Ensimmäisellä kerralla joku idiootti ruskealla Toyota Avensiksella peruuttaa kiertoliittymän viereistä kiihdytyskaistaa pitkin vastaan (linnanmaan kiertoliittymän vieressä kun prismasta käännytään yliopistolle päin, oululaiset tietää) ja ei urpo torven soitosta välittänyt kun pitää peruuttaa saatana kun hän ajoi väärästä liittymästä. Sitten toinen vetää vaan audillansa pakkahuoneenkadun ja isokadun risteyksessä isokatua pitkin pimeässä risteyksessä hidastamatta menemään (hänellä kolmio ja risteyksessä on huono näkyvyys, eli siitä pitää ajaa hitaasti ja varovaisesti kokoajan oikealle katsoen) ja tälle sai myös torvea soittaa ennen kuin heräsi. Kolmas sankari pyöräilee kaarlenväylää pitkin samaan suuntaan minun kanssa (olin menossa hakemaan asiakasta kaupungin pääkirjastosta) ja koukkaa suoraan eteen vasemmalta oikealle katsomatta taaksensa. Neljäs tulee kasarmintien tietyömaan tilapäisissä liikennevaloissa vastaan päin punaisia, kääntyi sitten sähköyhtiön pihalle kuitenkin.

Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa liikenteessä kun ei välitetä paskan vertaa? Oli hyvin stressaava työpäivä näin rehellisesti sanottuna. Toivottavasti ei tänään uudestaan.
 
Viime ja tällä viikolla on vituttanut sivutieltä eteen änkevät autoilijat, jotka eivät sitten aja nopeusrajoituksen mukaan tai pumppaavat vauhtia edes takaisin. Minua ei haittaa jos joku ahtaa itsensä lyhyeen väliin, mutta sitten pitää se nopeus sovittaa kohdalleen ja lopettaa se helvetin pumppaaminen.

Tämä. Miksi helvetissä pitää ängetä siihen eteen ja kiihdyttää pintakaasulla siten, että itse joutuu jarrua polkemaan? Kaiken huippuna vielä se, että itseni takaa ei ole tulossa ketään muita eli olisi voinut odottaa sen kymmen sekuntia. Itse lämään kaasun pohjaan aina jos liityn vähänkään pieneen väliin jotta takana tulija ei joudu hidastamaan (kertaakaan ei ole joutunut hidastamaan mun takia vaan on yleensä jäänyt reilu väli vaikka olisi kärry perässä). Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys liikenteessä.
 
Tänään Taksi Helsingin paku Kehä 2:lla, ihmettelin kun heilui kaistalla. Kuski perkele luki kirjaa ohjaamossa. Vaikka pidin tööttiä pohjassa vierellä niin siinä se kirja pysyi tiukasti naaman edessä. Ei vittu vaan voi käsittää.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 234
Viestejä
4 418 288
Jäsenet
73 332
Uusin jäsen
masay

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom