Tämä. Muutenkin tuntuu että vilkku on noin 40% autoista lisävaruste.Tieliikenneympyröissä vilkun pois jättäminen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä. Muutenkin tuntuu että vilkku on noin 40% autoista lisävaruste.Tieliikenneympyröissä vilkun pois jättäminen.
No kun on katellut tolla vähän ripeämmällä saapilla tuota 1.6 avensisten ym kikottimien parin kilometrin kestävää kiihdytysmatkaa niin todellakin vedän suoraan vasemmalle rampista jos vain tilaa on.Otsasuonen saa tykyttämään kuskit jotka "etuilevat" 4-kaistaisella ja muuallakin. Tarkoitan esim. sitä kun letkassa noustaan motarille tukkirekan taakse niin jonosta takaa vedetään suoraan vasemmalle kaistalle ja blokataan ne edellä ajavat odottamaan kun upealla työsuhdekulkimella kyykytetään köyhiä. Kun noi päänahat on saatu saalistettua nämä tampiot siirtyvät rekan eteen oikealle kaistalle ajamaan - 5km/h alle rajoituksen.
Ensin ajattelin kinnerini pakoputken nelituumaisen ulostulon aiheuttavan noi kouristukset mutta kun parin auton takaakin tehdään noita liikkeitä... mikä näitä vaivaa?
Huonoina päivinä täytyy myöntää että on tullut itsekkin perseiltyä kun on huomannut että takana oleva aikoo pussittaa niin polkaissut kylmästi edelle ja vetänyt 100 metrin etumatkan. Tuosta kun tiputtaa rajoitusnopeuteen niin näyttää kiire loppuneen...
Oma arvaukseni on että ehkä on tullut tavaksi polkea tsi-dsg autoa aina lappu lattiassa ja tuntuu että liikenteessä normaali sykkeellä liikkujat jäävät jalkoihin. Toisaalta voihan se olla ihan tietoistakin, ei tarvii olla isoa vikaa jos se on päässä.
Luovuttaja ei ole sen kummemmin "vastuussa" ellei tietoisesti lainaa esimerkiksi pakoautoksi.Lainaa ja lainaisin itsekin kaverille kun näki miten naurettavasta casesta lähti kortti.
Eihän taida edes olla omalla vastuulla jos kaveri ajaa kortitta. Toisinkuin kännitapauksissahan omistaja vastuussa?
Otsasuonen saa tykyttämään kuskit jotka "etuilevat" 4-kaistaisella ja muuallakin. Tarkoitan esim. sitä kun letkassa noustaan motarille tukkirekan taakse niin jonosta takaa vedetään suoraan vasemmalle kaistalle ja blokataan ne edellä ajavat odottamaan kun upealla työsuhdekulkimella kyykytetään köyhiä. Kun noi päänahat on saatu saalistettua nämä tampiot siirtyvät rekan eteen oikealle kaistalle ajamaan - 5km/h alle rajoituksen.
Ensin ajattelin kinnerini pakoputken nelituumaisen ulostulon aiheuttavan noi kouristukset mutta kun parin auton takaakin tehdään noita liikkeitä... mikä näitä vaivaa?
Huonoina päivinä täytyy myöntää että on tullut itsekkin perseiltyä kun on huomannut että takana oleva aikoo pussittaa niin polkaissut kylmästi edelle ja vetänyt 100 metrin etumatkan. Tuosta kun tiputtaa rajoitusnopeuteen niin näyttää kiire loppuneen...
Oma arvaukseni on että ehkä on tullut tavaksi polkea tsi-dsg autoa aina lappu lattiassa ja tuntuu että liikenteessä normaali sykkeellä liikkujat jäävät jalkoihin. Toisaalta voihan se olla ihan tietoistakin, ei tarvii olla isoa vikaa jos se on päässä.
Esimerkiksi Sepänkylän ohitustien pohjoispäässä on piirrelty useamman kymmentä metriä keltaista sulkualuetta tiehen ennen vasemman kaistan alkamista. Sitä käyttäen ovat kiireisemmät välillä ottaneet varaslähtöjä. Kun olen itse jo polkaissut vauhtia ja olen vaihtamassa kaistaa välittömästi vasemman kaistan alkaessa, joudun sitten jarruttamaan takaa laittomasti tulevien vuoksi. Usein nämä tukkijat ovat juuri sellaisia kuin Pavosen Heskan tapauksessa, eli heidät saa ohittaa itse heti perään.Jotain muuta tuossa on.
Kuvitellaan että ollaan se autoedulla huristeleva, kesä rajoitukset. Ajetaan ramppia ja sovitetaan vauhti tutulle motarille sopivaksi, siellä sitten vastassa > neljän ajoneuvon letka jota vetää tukkirekka (jolla vauhti 80km/h, no ehkä jopa 90km/h), hiljennänkö ja jään jonon hännille, vai vaihdan vaapaalle ohituskaistalle.
Mahdollisesti tuossa käynyt vielä silla tavalla että tuo jono on tullut suurinpiirtein "peräedellä" vastaan, jonka seuraksena tämä pelle on sitten joutunut tekemään vähän liiannopeat ratkaisut.
Ymmärsin ehkä väärin, mutta haisi kovasti tuollaiselta
Tilanne sitten ihan toinen jos on sen oman vauhdin ja tilan ottanut ja siinä vähän hinosäätään kiihdystykaistalla ja takana kontissa tullut ottaa sen sun kaavaileman paikan, ehkä jopa sulkiviivan ylittäen. tosin ei vaan sovi tuohon kuvaukseen, ei sieltä pariautoa taaempaa rampilta ruohiko-ojien yli yleensä ketään työsuhdehäsläriä kiilaile.
Jotain muuta tuossa on.
Kuvitellaan että ollaan se autoedulla huristeleva, kesä rajoitukset. Ajetaan ramppia ja sovitetaan vauhti tutulle motarille sopivaksi, siellä sitten vastassa > neljän ajoneuvon letka jota vetää tukkirekka (jolla vauhti 80km/h, no ehkä jopa 90km/h), hiljennänkö ja jään jonon hännille, vai vaihdan vaapaalle ohituskaistalle.
Mahdollisesti tuossa käynyt vielä silla tavalla että tuo jono on tullut suurinpiirtein "peräedellä" vastaan, jonka seuraksena tämä pelle on sitten joutunut tekemään vähän liiannopeat ratkaisut.
Ymmärsin ehkä väärin, mutta haisi kovasti tuollaiselta
Tilanne sitten ihan toinen jos on sen oman vauhdin ja tilan ottanut ja siinä vähän hinosäätään kiihdystykaistalla ja takana kontissa tullut ottaa sen sun kaavaileman paikan, ehkä jopa sulkiviivan ylittäen. tosin ei vaan sovi tuohon kuvaukseen, ei sieltä pariautoa taaempaa rampilta ruohiko-ojien yli yleensä ketään työsuhdehäsläriä kiilaile.
Kerropa mikä siitä tekee laitonta? Ei ruuhkassa ole laitonta ajaa kaistan mahdollistamaa nopeutta. Enemmän tuo kuulostaa siltä, että koko ohitusjono on laiskuuttaan unohtunut sinne vasurille. Monta kertaa nähnyt tolkuttomasti tyhjää oikealla jossain pitkällä suoralla ”koska rekka”. Olen samaa mieltä, että tuollainen ajo on huono idea, mutta pääosin ne häiriöt kyllä syntyvät vasurin tappituntumalla ajavista ”minun eteen et tule” reaktioista. Sopivaan turvaväliin tuo sujahtaa ja poistuu ilman ongelmia.Ruuhkaisella mottoritiellä ajellessa ärsyttää ihan törkeästi kuskit jotka ohittavat hitaan ajoneuvon ohitusjonoa oikealta puolelta ja sitten juuri ennen hidasta ajoneuvoa tunkevat ohituskaistalle ja sitten takas oikealle ja sama juttu seuraavan kohdalla, vaikka se letka olisi yhtenäinen seuraavaankin rekkaan asti. Aiheuttaa todella pahaa jojo -effekitä ja vielä laitonta. Sitten kun et päästä tätä idiottia eteesi, niin tältä palaa päreet lopullisesti.
Tuo vaatii myös vähän pelisilmää siinä vaiheessa kun on vaihtamassa sinne vasemmalle kaistalle. Tosiaan jos turvavälit on kohdallaan, ei ole mikään ongelma pujahtaa sinne väliin. Itse ajelen aina adapatiivisen vakkarin kera, ja noissa tilanteissa pitää tajuta ohittaa se. Muuten käy siten, että vaihtaessa sinne vasemmalle auto jarruttaa ihan tarpeettomasti ja taatusti tulee jojo-liikettä.Kerropa mikä siitä tekee laitonta? Ei ruuhkassa ole laitonta ajaa kaistan mahdollistamaa nopeutta. Enemmän tuo kuulostaa siltä, että koko ohitusjono on laiskuuttaan unohtunut sinne vasurille. Monta kertaa nähnyt tolkuttomasti tyhjää oikealla jossain pitkällä suoralla ”koska rekka”. Olen samaa mieltä, että tuollainen ajo on huono idea, mutta pääosin ne häiriöt kyllä syntyvät vasurin tappituntumalla ajavista ”minun eteen et tule” reaktioista. Sopivaan turvaväliin tuo sujahtaa ja poistuu ilman ongelmia.
Kesärajoitukset, moottoritie ?En tarkoittanut tuota vaan että nouset sitä tuttua ramppia edelläsi kaksi autoa, heti tukkirekan taakse. Päästätkö nuo kaksi edellä ajavaa vaihtamaan vasemmalle kaistalle vai runttaatko täysiä ohi koko letkasta kun oletat että edellä ajavat jäävät kuitenkin nyhjäämään rekan taakse.
Ihmettelin kanssa että miten sen väliintulon estää...Kerropa mikä siitä tekee laitonta? Ei ruuhkassa ole laitonta ajaa kaistan mahdollistamaa nopeutta. Enemmän tuo kuulostaa siltä, että koko ohitusjono on laiskuuttaan unohtunut sinne vasurille. Monta kertaa nähnyt tolkuttomasti tyhjää oikealla jossain pitkällä suoralla ”koska rekka”. Olen samaa mieltä, että tuollainen ajo on huono idea, mutta pääosin ne häiriöt kyllä syntyvät vasurin tappituntumalla ajavista ”minun eteen et tule” reaktioista. Sopivaan turvaväliin tuo sujahtaa ja poistuu ilman ongelmia.
Kerropa mikä siitä tekee laitonta? Ei ruuhkassa ole laitonta ajaa kaistan mahdollistamaa nopeutta. Enemmän tuo kuulostaa siltä, että koko ohitusjono on laiskuuttaan unohtunut sinne vasurille. Monta kertaa nähnyt tolkuttomasti tyhjää oikealla jossain pitkällä suoralla ”koska rekka”. Olen samaa mieltä, että tuollainen ajo on huono idea, mutta pääosin ne häiriöt kyllä syntyvät vasurin tappituntumalla ajavista ”minun eteen et tule” reaktioista. Sopivaan turvaväliin tuo sujahtaa ja poistuu ilman ongelmia.
Se, että väität tuota laittomaksi, niin tee siitä laitonta. Kaistalla saa ajaa kaistan suomaa nopeutta. Ja mitä ajojärjestykseen tulee, niin älä nyt sinäkin ala vuoronumeroita jakamaan. Kuten totesin, tuo ajotapa on huono idea sen takia, että siinä vasurijunassa on iso kasa hermoheikkoja pikkusieluja, jotka vetää herneet nenään. Ei tuo tilanne eroa mitenkään siitä, että siinä oikealla joku ajaisi vähän vasuria hitaammin, ja joka sitten liittyy vasurille vielä hitaamman ohittamiseksi. Paitsi toki vuoronumero-kasetti-meni tyyppien mielestä, kun joku ehkä pääsee nopeammin perille. FYI: Aja itse sitä kautta jos ahdistaa toisen "etu", sulla on ihan samat mahdollisuudet.Jokainen auto siinä vasemmalla kaistalla haluaisi siitä rekasta ohi. Kaikki jonottavat sitä rekan ohi pääsyä.
Ainoastaan hälytysajoneuvoilla on joku oikeus päästä sen jonon ohi aiemmin kuin "omalla vuorolla".
Ja niistä sitä vasenta kaistaa ajavista autoista osa tajuaa että turvavälin pitäminen on yleisen liikenneturvallisuuden kannalta fiksu asia.
Se, että oikealta kaistalta voi tulla normaalin ajojärjestyksen vastaisesti ja laittomasti ohittaen kusipäitä jotka pitävät omaa kiirettään muiden kiirettä tärkeämpänä, ja ainoa tapa suojautua tältä on olla jättämättä eteensä sitä turvaväliä, on erittäin huono asia.
Eli tässä tilanteessa nuo oikealta ohittavat ja sieltä väliin kiilaavat kusipäät efektiivisesti rankaisevat niitä autoilijoita, jotka ajavat sääntöjen mukaan ja turvallisesti ja pitävät sen turvavälin. Tämä tekee tästä vielä tuplasti kusipäisempää.
Heh, ei se moottoritien vasen kaista ole mikään jonotuskaistaJokainen auto siinä vasemmalla kaistalla haluaisi siitä rekasta ohi. Kaikki jonottavat sitä rekan ohi pääsyä.
Ainoastaan hälytysajoneuvoilla on joku oikeus päästä sen jonon ohi aiemmin kuin "omalla vuorolla".
Ja niistä sitä vasenta kaistaa ajavista autoista osa tajuaa että turvavälin pitäminen on yleisen liikenneturvallisuuden kannalta fiksu asia.
Se, että oikealta kaistalta voi tulla normaalin ajojärjestyksen vastaisesti ja laittomasti ohittaen kusipäitä jotka pitävät omaa kiirettään muiden kiirettä tärkeämpänä, ja ainoa tapa suojautua tältä on olla jättämättä eteensä sitä turvaväliä, on erittäin huono asia.
Eli tässä tilanteessa nuo oikealta ohittavat ja sieltä väliin kiilaavat kusipäät efektiivisesti rankaisevat niitä autoilijoita, jotka ajavat sääntöjen mukaan ja turvallisesti ja pitävät sen turvavälin. Tämä tekee tästä vielä tuplasti kusipäisempää.
Jos joku tyhjällä tiellä unohtunut kaverinsa kanssa vasemmalle, lisäksi ajaa hitaasti , niin se kovasti erilainen tilanne kuin mitä aiemmat on kommentoineet.Onhan noita tilanteita monenlaisia. Aika usein tilanne on se että ei siinä vasemmalla edes jonoteta minkään rekan ohi, vaan jossain kilsan päässä oikealla kaistalla on bussi ja vasemman kaistan letkaa vetää joku taneli joka ei tajua mistään mitään.
Tämä pitää paikkansa ainakin Suomessa.Se, että väität tuota laittomaksi, niin tee siitä laitonta. Kaistalla saa ajaa kaistan suomaa nopeutta.
Sen saa monista volkkarikonsernin autoista pois päältä (VCDS:n avulla) jos haluaa, vaihtamalla moduulin 13tuo Volkkarin vakkari ei anna oikealle siirryttäessä ajaa vasemmalla ajavan (vakkarin ennen kaistanvaihtoa seuraaman ajoneuvon) ohi?
Se, että väität tuota laittomaksi, niin tee siitä laitonta. Kaistalla saa ajaa kaistan suomaa nopeutta. Ja mitä ajojärjestykseen tulee, niin älä nyt sinäkin ala vuoronumeroita jakamaan. Kuten totesin, tuo ajotapa on huono idea sen takia, että siinä vasurijunassa on iso kasa hermoheikkoja pikkusieluja, jotka vetää herneet nenään. Ei tuo tilanne eroa mitenkään siitä, että siinä oikealla joku ajaisi vähän vasuria hitaammin, ja joka sitten liittyy vasurille vielä hitaamman ohittamiseksi. Paitsi toki vuoronumero-kasetti-meni tyyppien mielestä, kun joku ehkä pääsee nopeammin perille. FYI: Aja itse sitä kautta jos ahdistaa toisen "etu", sulla on ihan samat mahdollisuudet.
Ruuhkaisella mottoritiellä ajellessa ärsyttää ihan törkeästi kuskit jotka ohittavat hitaan ajoneuvon ohitusjonoa oikealta puolelta ja sitten juuri ennen hidasta ajoneuvoa tunkevat ohituskaistalle ja sitten takas oikealle ja sama juttu seuraavan kohdalla, vaikka se letka olisi yhtenäinen seuraavaankin rekkaan asti. Aiheuttaa todella pahaa jojo -effekitä ja vielä laitonta. Sitten kun et päästä tätä idiottia eteesi, niin tältä palaa päreet lopullisesti.
Oikealta koukkijallakkin saattaa olla maltti tiukilla, vai hyvää hyvyyttäännkö noin tekee ?Kuten totesin, tuo ajotapa on huono idea sen takia, että siinä vasurijunassa on iso kasa hermoheikkoja pikkusieluja, jotka vetää herneet nenään.
Tuosta olen aivan samaa mieltä, jos joku pitäisi joukosta poimia pois, niin tuollainen.e: Kyllä se kusipää on ihan joku muu kuin se oikeaa kaistaa ajava, jos tietoisesti vetää turvavälin kiinni jonkun toisen ajamista estääkseen. Suojautuminen![]()
No mutta katsos kun vetoketjuperiaate ja muut tekkiläisten kootut selityksetSellainen ärsyttää, kun jossain kohtaa toinen kaista päättyy, niin vaikka ihmiset tietää sen, niin silti pitää ruuhka-aikaan tuutata oikeaa kaistaa hemmetinmoista vauhtia ohi jonoutuneen jatkuvan kaistan aina sinne päähän asti ja sitten tunkea väliin. En ilmeisesti ole ainoa, jota ärsyttää, kun jatkuvasti ainakin tuossa Itäväylällä Mellunmäen kohdalla näkee kavereita, jotka tarkoituksella ajaa kiinni edellä ajavan puskuriin, ettei oikealta syöksähdetä väliin.
Jep. Vetoketjuperiaate toimii muuten ihan hienosti tuossa Itäväylälläkin vähän aiemmin. Eli tilaa annetaan, kun ajoissa alkaa ihmiset siirtymään sille hitaammalle kaistalle. Mutta sitten on nämä älypäät, jotka vetää 100km/h ohi oikealta bemarillaan tai mersullaan ajatuksena vain ohittaa mahdollisimman monta. Sit sitä kaistaa yritetään vaihtaa kohdassa, jossa liikennevalojen ja kaistan päättymisen välissä ei kauhean monen auton mittaa ole, joten se tungeksiminen aiheuttaa yleensä vielä tukkeita siihen risteyksen keskelle.No mutta katsos kun vetoketjuperiaate ja muut tekkiläisten kootut selitykset![]()
Eikö oma kaista silloin vedä nopeammin, jos vasemmalla yksi hidas auto ja ajelet yksin oikealla kaistalla rajoituksen mukaan?Oikealta ohittaminen on kielletty moottoritiellä paitsi jos olosuhteet ovat sellaiset, että oma kaista vetää nopeammin. Saattaisi tosiaan tuo syyllisyys langeta tuolle hitaalle ohittajalle.
Sellainen ärsyttää, kun jossain kohtaa toinen kaista päättyy, niin vaikka ihmiset tietää sen, niin silti pitää ruuhka-aikaan tuutata oikeaa kaistaa hemmetinmoista vauhtia ohi jonoutuneen jatkuvan kaistan aina sinne päähän asti ja sitten tunkea väliin. En ilmeisesti ole ainoa, jota ärsyttää, kun jatkuvasti ainakin tuossa Itäväylällä Mellunmäen kohdalla näkee kavereita, jotka tarkoituksella ajaa kiinni edellä ajavan puskuriin, ettei oikealta syöksähdetä väliin.
Sellainen ärsyttää, kun jossain kohtaa toinen kaista päättyy, niin vaikka ihmiset tietää sen, niin silti pitää ruuhka-aikaan tuutata oikeaa kaistaa hemmetinmoista vauhtia ohi jonoutuneen jatkuvan kaistan aina sinne päähän asti ja sitten tunkea väliin. En ilmeisesti ole ainoa, jota ärsyttää, kun jatkuvasti ainakin tuossa Itäväylällä Mellunmäen kohdalla näkee kavereita, jotka tarkoituksella ajaa kiinni edellä ajavan puskuriin, ettei oikealta syöksähdetä väliin.
Edellä kommentoi sitä että siellä oikella menee niitä rekkoja harvakseltaan ja ohituskaistalla menee jonossa autoja asiallisella nopeudella.Siellä mitään vuoroja jaeta. Jos vasurilla on oikeasti puolen kilsan pötkö autoja niin tottakai ajan oikeata hamaan tappiin ja sitten vasemmalle.
Käytän tätä aasinsiltana.Jonon(tähän riittää 2 autoa) voi myös ohittaa oikealta motarilla eikä tämä ole kielletty.
Jep! Kaistat loppuun ja vetoketjulla kiinni. Ei se ole mitään kiilaamista. Ei vaikka ajaisi yksin jonon ohi ja liittyisi vasta kaistan lopussa.Onhan se nyt tyhmää pitää toinen kaista tyhjänä. Jos hiukan viitsisi jonossa välejä pitää, liittyminen sujuisi nopeutta pudottamatta vetoketjuperiaatteella ja molemmat kaistat vetäisivät hyvin.
Kannattaisi alkaa opetella ajoissa: Tunnetko tämän uuden liikennemerkin? Näin se toimii
Mielipide:Onhan se nyt tyhmää pitää toinen kaista tyhjänä. Jos hiukan viitsisi jonossa välejä pitää, liittyminen sujuisi nopeutta pudottamatta vetoketjuperiaatteella ja molemmat kaistat vetäisivät hyvin.
Kannattaisi alkaa opetella ajoissa: Tunnetko tämän uuden liikennemerkin? Näin se toimii
Voin kuvitella, vähän hunommin kiihtyvällä jättää vähän niukemman turvavälin ajatuksena että se edessä oleva on kohta siellä >sadanmetrin päässä ja se että itse ei olisi tientukkona.Varmaan jonkinlainen kestoaihe tässä ketjussa mutta toistetaan silti.
Mikä ihme siinä on kun kiihdytyskaistalla ei osata kiihdyttää? Kyllä taas tänään alkoi otsassa suoni pullistumaan kun "kiihdytin" jonkun urpon perässä kiihdytyskaistalla satasen alueelle. Vauhtia puolen kilometrin jälkeen n.40km/h, viimeisellä sadalla metrillä löytyi kaasupoljin siitä saksan seisojasta. Ongelmana tässä on se että itse ajat täyteen kuormatulla vanhalla Transitilla, tuolla tarvitsisi koko kiihdytyskaistan jouhevaa liittymistä varten.
Google Maps
Tässä yksi paikka turussa jossa ihmiset rakastaa jonottaa oikealla kaistalla vaikka vasen kaista yleensä lähes tyhjä.
En tunne kohtaa, mutta ilmeisesti ensin on liikennevalot ja sen jälkeen kaista päättyy? Ilmeisesti näitä paikkoja, jossa kohteliaisuudesta näppärästi lähes puolitetaan liikennevalojen läpäisykyky, kun istutaan sillä yhdellä kaistallaJep. Vetoketjuperiaate toimii muuten ihan hienosti tuossa Itäväylälläkin vähän aiemmin. Eli tilaa annetaan, kun ajoissa alkaa ihmiset siirtymään sille hitaammalle kaistalle. Mutta sitten on nämä älypäät, jotka vetää 100km/h ohi oikealta bemarillaan tai mersullaan ajatuksena vain ohittaa mahdollisimman monta. Sit sitä kaistaa yritetään vaihtaa kohdassa, jossa liikennevalojen ja kaistan päättymisen välissä ei kauhean monen auton mittaa ole, joten se tungeksiminen aiheuttaa yleensä vielä tukkeita siihen risteyksen keskelle.
Tosta tulee mieleen ainakin yksi paikka Kotkassa, varmaan näitä on ympäri maata. Tullaan motarilta ylös ja lähdetään keskustaan päin. Kuvassa vasemmalta tuleville on oma kaista ja motarilta tuleville on oma kaista, tie jatkuu siis keskustaan kohti kaksikaistaisena. Ei mitään ongelmaa.Tuossa on tuota "kiihdytyskaistaa" KILOMETRI niin mikä aivovamma saa lyömään liinat kiinni ensimäisellä metrillä!?
Tosta tulee mieleen ainakin yksi paikka Kotkassa, varmaan näitä on ympäri maata. Tullaan motarilta ylös ja lähdetään keskustaan päin. Kuvassa vasemmalta tuleville on oma kaista ja motarilta tuleville on oma kaista, tie jatkuu siis keskustaan kohti kaksikaistaisena. Ei mitään ongelmaa.
PAITSI kun tuohon on pitänyt tuo kolmio istuttaa! Paikkaa tuntematon kun tuohon tulee vielä vaikka vähän huonoissa keliolosuhteissa, niin kolmiosta tulee äkkiseltään mieleen että nyt pitää katsoa tuleeko vasemmalta ketään ettei aja päälle. Jarrut kiinni ja kaikki takana tulevat kiroaa raskaasti.
https://goo.gl/maps/nMURKiV4VzidU92e8
Sitä varten kun joku päivä poikkeusolosuhteet kaventaa tuon jatkon yksikaistaiseksi ilman että pystyy erottamaan kumpi kaista puuttuu. Rajoitus on yli 40 niin tuo ei voi muuttua tasa-arvoiseksi ja liikennemerkkien asetusohje määrää sen kolmion sinne silloin laittamaan.
Tuntematta paikkaa, niin olen samaa mieltä, mutta esitän myös vastakkaisen mielipiteen.En tunne kohtaa, mutta ilmeisesti ensin on liikennevalot ja sen jälkeen kaista päättyy? Ilmeisesti näitä paikkoja, jossa kohteliaisuudesta näppärästi lähes puolitetaan liikennevalojen läpäisykyky, kun istutaan sillä yhdellä kaistallaJos yhden asian olen pk-seudulta ruuhkista oppinut, niin ensin selvitetään valot jos on tyhjää ja sen jälkeen arvotaan mahdollinen kaista. Kuten edellä totesin, saa itse suorittaa saman, jos kateutta pukkaa.
Ei avautunut mikä tuossa kolmiossa on ongelma ? Jos et halua tuossa muuttaa mitään mikä vaikuttaa ajamiseen, niin mihin pyrit tuolla sujuvoittamisella ?Olen nyt 20v tuosta ajanut, kertaakaan ei ole ollut sellaista "poikkeusolosuhdetta" että toinen kaista olisi poissa käytöstä tai sitä ei voi erottaa että kumpi kaista puuttuu, aina se asetusohje ei toimi niinkuin on suuniteltu.
Kyllä tuossa on lainsäätäjän peiliin katsomisen paikka ja miettiä että jos oikeasti liikenteestä halutaan sujuvampaa niin näin se ei toteudu. Suomi on maa missä on pakko liikkua autolla ja koko yhteiskunta ei edes toimi ilman sitä 9miljrdia euroa mitä sieltä pumpataan niin ihan jo ilmaston ym. takia ja kaikkien yhteisen edun takia olisi hyvä että liikenne mitä on ja tulee aina olemaan olisi mahdollisimman esteetöntä ja luontevaa. Mitä vähemmän sen auton tarvii tuolla liikenteessä olla, sitä vähemmän päästöjä.
Ei avautunut mikä tuossa kolmiossa on ongelma ? Jos et halua tuossa muuttaa mitään mikä vaikuttaa ajamiseen, niin mihin pyrit tuolla sujuvoittamisella ?
Jos haet sitä että säästettäisiin rahaa, niin pienistähän ne säästöt syntyy ja joku voisi ynnäillä mitä vaikutus olisi jos merkit jätettäisiin pois, jos ei tulevassa lakiuudistuksessa, niin sitten joskus vuosikymmenten päästä, jos siis on kannattava homma.
Se poisottaminen pitäisi toimi sitten vähän laajemmin , eli ei malli missä eri maakunnissa eri tavat.
Jos yksittäisessä paikassa huomattava ongelma, niin kiertokonsti voisi olla sellainen että muutetaan paikkaa sellaiseksi että syntyy vähemmän väärinymmärryksiä.
Kyllä tuossa on lainsäätäjän peiliin katsomisen paikka ja miettiä että jos oikeasti liikenteestä halutaan sujuvampaa niin näin se ei toteudu.
Ok, oli aasinsilta vähän suurempaan.Sujuvampaan liikenteeseen ei nyt yksittäinen kolmio vielä vaikuta, mutta jos siihen ynnätään turhat punaiset valot, ylipäätänsä turhat risteykset ja se että oikealle saisi kääntyä punaisia päin helpottaisi monessa paikassa liikenteen sujumista huomattavasti.
En tiedä miksi valot, mutta voisi kuvitella että ihan turvallisuuden kannalta, ja on autoilijallekkin helmpompi.Miksi tuossa on valot kun 25m päässä on toinen suojatie ja vielä liikenneympyrässä missä kolmiot että kaikki autot väistää kumminkin!?![]()