Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässähän ei olisi mitään pahaa, jos kaikki osaisivat tuon tavan ja käyttäisivät sitä oikein. Ei tartte kuin mennä länsinaapuriin, niin homma toimii. Eli villkku vasemmalle liikenneympyrän sisäänpäin niin kauan, kun ympyrässä on tarkoitus ajaa, ja sitten vilkku oikealle kun siitä on tarkoitus poistua. Sujuvoittaa erittäin paljon liikenneympyrässä ajelua.
Vilkku vasemmalle on hyvä merkki siitä, että vilkuttaja ei tiedä mitä tekee. Minulle se on signaali, että vilkuttaja saattaa tehdä ihan mitä tahansa.Liikenneympyrään ajaessa vilkuttajat tekisi kyllä mieli kuristaa. Tänäänkin joku ajeli tummalla mazda 3:lla sujuvasti liikenneympyrään vilkku sisään päin. Hieno siinä sitten arpoa että mistäköhän liittymästä se meinaa pihalle sujauttaa. V!"UN idiootit sanon minä.
Tässähän ei olisi mitään pahaa, jos kaikki osaisivat tuon tavan ja käyttäisivät sitä oikein. Ei tartte kuin mennä länsinaapuriin, niin homma toimii. Eli villkku vasemmalle liikenneympyrän sisäänpäin niin kauan, kun ympyrässä on tarkoitus ajaa, ja sitten vilkku oikealle kun siitä on tarkoitus poistua. Sujuvoittaa erittäin paljon liikenneympyrässä ajelua.
Vilkku oikealle ennen ympyrää tarkoittaa, että vilkuttaja aikoo poistua ympyrän ensimmäisestä liittymästä. Autokoulun kirjassakin opetettiin toimimaan näin.
Tuohon vain ei voi luottaa jos on itse odottamassa ympyrään liittymistä, varsinkin isomissa ympyröissä joissa voi tulkita että useampi liittymä lähtee ns. oikealle.Vilkku oikealle ennen ympyrää tarkoittaa, että vilkuttaja aikoo poistua ympyrän ensimmäisestä liittymästä. Autokoulun kirjassakin opetettiin toimimaan näin.
Pitää paikkansa, eikä se vilkku valitettavasti velvoita kääntymään/poistumaan sen osoittamaan suuntaan.Tuohon vain ei voi luottaa jos on itse odottamassa ympyrään liittymistä, varsinkin isomissa ympyröissä joissa voi tulkita että useampi liittymä lähtee ns. oikealle.
Niin? Edellinen liittymähän on "ohitettu" tai sitä ei ole, jos poistuu ensimmäisestä liittymästä. Siksi siinä tapauksessa laitetaan vilkku ennen ympyrää.Vitut. Se vilkku laitetaan päälle vasta sitten kun on edellisen liittymän kohdalla tai mielellään snadisti aikasemmin, riippuen miten se ympyrä toimii.
Ainiin, piti ajatella sitä joka on liittymässä siellä muutaman kymmenen tai sadan metrin päässä...
Sille voi näyttää keskisormea ja toivoa että omaan autoon tulee uuta peltiä.
Pitää paikkansa, eikä se vilkku valitettavasti velvoita kääntymään/poistumaan sen osoittamaan suuntaan.
Niin? Edellinen liittymähän on "ohitettu" tai sitä ei ole, jos poistuu ensimmäisestä liittymästä. Siksi siinä tapauksessa laitetaan vilkku ennen ympyrää.
Sitä että ajotyyli on ennakoitavaa. Tässä vielä rautakankea:Jep se edellinen liittymä on ohitettu, mutta olet menossa seuraavaan. En ymmärrä mitä haet tolla ajotyylilläs.
ihan turha vilkku
(kuva ei ole Suomesta)
En voi ottaa vastuuta siitä, jos joku ei jaksa lukea 32 sanan viestiäni loppuun asti ja poimii sieltä epäoleellisuudet.Juuri joku tossa kirjoitti että pitäisi vasemmalle vilkuttaa ja joku tosta taas ottaa ohjeet
Pitäähän sitä mahdollisimman pian tehdä tilaa heille, jotka ajavat mielivaltaista ylinopeutta ohituskaistaa.Tässä ajellut nyt muutaman kuukauden motarilla työmatkaa jossa kaksi kaistaa suuntaansa. Voisiko joku kertoa miksi ohitustilanteen jälkeen pitää tulla heti oikealle kaistalle takaisin puskuria hipoen turvaväleistä välittämättä?
Baanaa olisi edessä vaikka kuinka ajaa edemmäs ennen kuin ryhmittyy takaisin oikealle kaistalle. Näitä tilanteita on päivittäin kymmeniä. Olisin erittäin kiitollinen jos joku kertoo tälle ilmiölle hyvän selityksen, ettei tarvitsisi purra hammasta turhaan päivittäin tuon typerän käytöksen vuoksi.
Vaikka näiden ohittajien takaa ei olisi näköpiirissä ketään niin silti tämä ilmiö tapahtuu.Pitäähän sitä mahdollisimman pian tehdä tilaa heille, jotka ajavat mielivaltaista ylinopeutta ohituskaistaa.
Totta, mutta tämä varmasti osaltaan ohjaa käyttäytymistä, vaikkei ketään takana olisikaan.Vaikka näiden ohittajien takaa ei olisi näköpiirissä ketään niin silti tämä ilmiö tapahtuu.
Joku persereikä ajoi sunnuntai-iltana maantiellä ihan liian lähellä. Hetken katselin touhua ja laitoin takasumuvalon päälle, kuten tapanani on. Vähän selväpäisempihän huomaa ja tajuaa toimivansa väärin. Mitä teki tämä mulkku? Arvasitte oikein, laittoi kaukovalot päälle. On se nyt saatana.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä porukkaa, joka lähtee vaarantamaan liikennettä aktiivisella väkivallalla tuntemattomia muita tienkäyttäjiä kohtaan. Normaalin kaaharin, rattijuopon tai narkkariautovarkaan motiivit ovat aivan selkeät ja ymmärrettävät näihin verrattuna.
Tuulilasin peseminen toimii näihin paljon paremmin.Joku persereikä ajoi sunnuntai-iltana maantiellä ihan liian lähellä. Hetken katselin touhua ja laitoin takasumuvalon päälle, kuten tapanani on. Vähän selväpäisempihän huomaa ja tajuaa toimivansa väärin. Mitä teki tämä mulkku? Arvasitte oikein, laittoi kaukovalot päälle. On se nyt saatana.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä porukkaa, joka lähtee vaarantamaan liikennettä aktiivisella väkivallalla tuntemattomia muita tienkäyttäjiä kohtaan. Normaalin kaaharin, rattijuopon tai narkkariautovarkaan motiivit ovat aivan selkeät ja ymmärrettävät näihin verrattuna.
Nopeuden pudottaminen toimii parhaiten näille. Siinä kun ruvetaan ajelemaan 20-30 alle rajoituksen niin yleensä rupeaa turvavälikin kasvamaan ja voi taas kiihdytellä normaalinopeuteen.
Tosin jos jonossa ajelee niin vähän epäreilua niitä muita kohtaan sitten.
Tähän on ehkä paras taktiikka ajaa silloin niin oikealla kuin kaista antaa myöten. Silloin näkyy ohittavan peileissä mahdollisimman myöhään ja samalla on itse kaukana siitä kivi-vaaravyöhykkeeltä.Totta, mutta tämä varmasti osaltaan ohjaa käyttäytymistä, vaikkei ketään takana olisikaan.
Itsekin saanut öisin vittuuntua näihin sankareihin jotka ohittaa ja heti eteen paskomaan lasia. Oon tässä kohtaa itse sitten vaihtanut ohituskaistalle ja ajanut sitä kunnes toinen häviää matkoihinsa.
Itse jos öisin ohittelen niin väh. 500m ennen kuin takaisin omalle kaistalle, jos on kurakelit siis ja ei ketään takana. Rekkakuskeillekkin vähän rauhaa.
Mopojen kohdalla tuo on vielä parempi keino. En sitten tiedä imppaavatko pakokaasuja vai yrittävätkö nuohota pakoputkea, mutta etäisyys on välillä sitä luokkaa.Tuulilasin peseminen toimii näihin paljon paremmin.
Hidastaminen ja sivuun ajaminen sekä nopeuden lisääminenhän ne ainoat asialliset vaihtoehdot ovat. Tällä kertaa poistuin ripeästi kun suora tie aukesi ja näkyvyys riitti. Hidasteleminen on periaatteessa riski, koska näin väkivaltaisissa tapauksissa homma voi teoriassa mennä fyysisen tieraivon puolelle. Sitä ei koskaan tiedä, montako niitä on ja mitä aseita niillä on.Häikäiset taaksepäin ja ihmettelet kun idiootti vastaa takas Ei noita ”keskusteluita” voi voittaa. Päästää sitten vaikka ohi, jos oikein häiritsee. Tosin kerran yks vajakki ei 1-tiellä mennyt millään ohi
Tai vilkku vasemmalle ja hidas lähes pysähtyminen, minkä jälkeen täysi syöttö. En tosin ollut ihan niin triggeröitynyt tällä kertaa - ja on viime kerrasta jo liki 10 vuotta. Ei noin saa tehdä. Saisi.Harvemmin se vauhdin pudottaminen tollaisille luupäille toimii. Ainoastaan pysähtyminen toimii ja vilkku oikealle kokoajan.
Humppaa sen vauhdin kanssa niin tulee väliä nopeasti. Välillä rajotuksen mukaan sitten 20kmh alle rajotuksen niin varmaan väliä alkaa syntymään. Mutkaan tmv voit myös "jarruttaa" painamalla hellästi jarrua.Joku persereikä ajoi sunnuntai-iltana maantiellä ihan liian lähellä. Hetken katselin touhua ja laitoin takasumuvalon päälle, kuten tapanani on. Vähän selväpäisempihän huomaa ja tajuaa toimivansa väärin. Mitä teki tämä mulkku? Arvasitte oikein, laittoi kaukovalot päälle. On se nyt saatana.
En ole koskaan ymmärtänyt tätä porukkaa, joka lähtee vaarantamaan liikennettä aktiivisella väkivallalla tuntemattomia muita tienkäyttäjiä kohtaan. Normaalin kaaharin, rattijuopon tai narkkariautovarkaan motiivit ovat aivan selkeät ja ymmärrettävät näihin verrattuna.
Vielä paremmin takalasin peseminen. Varsinkin jos suutin sojottaisi vähän ohi lasista.Tuulilasin peseminen toimii näihin paljon paremmin.
No en kyllä sanois näin. Jollain automerkeillä on meinaan sellainen valonheitin, että oksat pois. Länärillä kerran katselin pitkän suoran toiseen päähän, että mikä luonnonkatastrofi siellä on sattunut. Ei ollut kuin joku sankari sumari päällä...Jos takasumari edellämenevällä häiritsee tienpäällä niin eikös se tarkoita että olet silloin liian lähellä?
Tässä ajellut nyt muutaman kuukauden motarilla työmatkaa jossa kaksi kaistaa suuntaansa. Voisiko joku kertoa miksi ohitustilanteen jälkeen pitää tulla heti oikealle kaistalle takaisin puskuria hipoen turvaväleistä välittämättä?
Baanaa olisi edessä vaikka kuinka ajaa edemmäs ennen kuin ryhmittyy takaisin oikealle kaistalle. Näitä tilanteita on päivittäin kymmeniä. Olisin erittäin kiitollinen jos joku kertoo tälle ilmiölle hyvän selityksen, ettei tarvitsisi purra hammasta turhaan päivittäin tuon typerän käytöksen vuoksi.
Näin idioottiin liittymättä on kyllä jännää, miten täällä ei osata omistaa avoautoa tai ajaa kangaskattoisella. Ei sitä tarvitse miksikään kesäautoksi dedikoida. Minäkin ajoin viimeksi tänään avoautolla -3 asteen pakkasessa. Ihan samalla lailla se talvet menee kuin kesätkin, ja toisella tavalla asiaa katsoen menee talvella kuten kovakattoinenkin. Lähinnä katto on materiaaleista riippuen jopa helpompi puhdistaa pakkautuneesta jäästä jos joutuu ulos pysäköimään pidemmäksi aikaa.Helppo seurata sählääjän menoa, kun kukaan muu ei ajanut avoautolla tuolla -3' kelissä E18 pitkin..
Kyllä käyn useastikkin. Ajan yleensä motaria noin 5kmh ylinopeutta vakkari päällä juuri siitä syystä, että rekoista ym. hitaammista ajoneuvoista ohitus sujuu ripeästi. Näin ollen ne jotka ajaa vielä kovempaa ohitseni ja palaavat keulani eteen, voisivat vain jatkaa matkaansa 200m ohituskaistalla ennen kuin vaihtavat kaistaa takaisin.Käytkö koskaan itse ohituskaistalla? Voi olla esimerkiksi ihan sellainen yksinkertainen syy, että ajat ohituskaistaa alle muun liikenteen nopeuden ja palaat ohituksen jälkeen hyvin hitaasti takaisin. Toinen ärsytystä aiheuttava ajaja on ohituskaistalle ilman syytä maleksimaan jäävät minulla on oikeus - tyypit. Siis ne jotka mielestään saavat jäädä ohituskaistalle ajelemaan omien, ikuisuuden kestävien, ohitusten väliseksi ajaksi kun eivät jaksa palata omalle kaistalleen.
Kyllä käyn useastikkin. Ajan yleensä motaria noin 5kmh ylinopeutta vakkari päällä juuri siitä syystä, että rekoista ym. hitaammista ajoneuvoista ohitus sujuu ripeästi. Näin ollen ne jotka ajaa vielä kovempaa ohitseni ja palaavat keulani eteen, voisivat vain jatkaa matkaansa 200m ohituskaistalla ennen kuin vaihtavat kaistaa takaisin.
Minullakin on lähipiirissä henkilö joka ajaa työkseen ja on päivittäin päissään. Kerran on tainnut 10 vuoden aikana jäädä kiinni ratista.
Olin kerran illalla liikenteessä ja toisella puolen risteystä oli bemari kaikki valot pimeänä, ei näyttänyt edes vilkkua kääntyessään. Valot vaihtui vihreäksi ja väläytin tälle pitkiä mutta ei tämä tajunnut mitään. Käännyin sen perään ja seuraavassa risteyksessä menin rinnalle. Ratissa oli nuorehko nainen joka kääntyi viimein katsomaan naama norsunvitulla kun tööttäsin pari kertaa. Näytin kädellä liikettä jolla valokytkintä käännetään, sitten vasta naisella välähti ja näytti peukkua sytytettyään ajovalotAamulla Kehä 1. Nuori nainen pää alaspäin puhelimessa. Ei edes kahdesti töötätessä nostanut päätänsä liikenteeseen.
Lisätaan peltipoliiseja ja lasketaan sakotusrajaa niin kyl se siitäMitä tulee noihin sekopäisiin suorituksiin liikenteessä. Tosiasiassa nykyään liikenteessä varsin moni ajaa päissään tai lääketokkurassa. Kiinnijäämisen riski on nimittäin aivan olematon valvonnan puutteen takia. Minullakin on lähipiirissä henkilö joka ajaa työkseen ja on päivittäin päissään. Kerran on tainnut 10 vuoden aikana jäädä kiinni ratista.
Autoliiton mukaan lähes kaikissa kuolonkolareissa lääkkeet tai alkoholi olivat jossain määrin osallisia.
Jos on lähtenyt ohittaa kun kaistavapaa, eli ei ole siellä menevän eteen mennyt, niin minkä teet jos ohituksen aikana joku taakse liimaatuu?Vastauksen perusteella yhä enemmän uskon siihen, että syynä on yksinkertaisesti se kun palaat ohituksen jälkeen kaistalle niin hitaasti.
Jos jätät ohituksen jälkeen 200 metriä ohitettavaan, tulee monelle perässäsi hinaavalle tylsää odotellessa.