Kohteliaisuus vaikkapa? En tiedä, mutta aika huvittavaa perustella vaikkapa Kehä 2:n hinaaminen vasenta kaistaa Matinkylästä Viheriin, koska "menen sieltä kuitenkin vasemmalle Viherlaaksoon niin turhaa vaihtaa kaistaa muutamaksi kilometriksi"
Liikenteessä jos jengi joustaisi puolin ja toisin niin siellä olisi kaikilla paljon mukavampaa. Nykyinen liikennekulttuuri täällä on lähinnä ... idiotismia MinäMinäMinien, kotipoliisihermannien sekä näennäisesti heikkolahjaisten (ajamisen pelko ym ym.) arpoessa keskenään siitä kuka menee minnekin ja ketä on seuraavien liikennevalojen kuningas.
Itse voin vaihtaa (ja vaihdankin) oikealle milloin tahansa jos takana tuntuu tulevan kiireisempi heppu. Aivan sama onko se virolainen raksapetteri 001-EST -kilvillä, perkeleen teinitööninki-BMW tai öky-AUDI tappajakaahari vai esimerkiksi taksikuski joka tulee perseeseen kiinni. Mitä kauempana noista (ja muutamista muista toheloista) pääsee olemaan, sen parempi. Jännä homma kuinka iso osa kotipoliisispedeistä ottaa vastaavanlaisen oikealle kaistalle nopeammalle tilan antamisen / "väistämisen" suorastaan henkilökohtaisena, tunteisiin voimakkaasti menevänä saatanasta seuraavana manööverinä?? Ja näiden asenne on juurikin tätä perisuomalaista parhautta, eli MINÄ ajan tässä suurinta sallittua nopeutta, MINUN auton mittariheitto on x km/h, kyllä MINÄ sen tiedän enkä MINÄ väistä tästä ketään koska MINUN ei tarvitse väistää ketään koska MINÄ saan ajaa tässä tätä nopeutta, koska MINÄ en ole ikinä ajanut kolarin kolaria enkä MINÄ ole ikinä saanut sakon sakkoa koska MINÄ olen keskivertoa selkeästi parempi kuljettaja eikä MINULLA ole mikään kiire minnekään.
-Siitä vain kotipoliisit ruksia ruutuun sen mukaan mikä noista MINÄ -kohdista on lähinnä omaa käyttäytymistä liikenteessä.