- Liittynyt
- 18.12.2016
- Viestejä
- 1 196
Jos muistelet ensimmäisiä mopoja niin niissä oli polkimetkin polkupyörästä lähtöisyyden takia.Eli sieltä noi jäänteet eikä taluttamisen helppouksista.
Minun tai sinun mielipiteillä ei ole asias väliä. Moottoripyörän taluttamisesta napsahtaa sakot kortittomuudesta jos sulla ei A-korttia ole. Kun taasen mopon taluttamisesta ei tule sanktioita vaikka olisit niin nuori että tarvisit mopokortin. Ja kuten toi alkoholin vaikutuksena oleminenkin niin polkupyörän ja mopon taluttaminen on lain mukaan sallittua, koska olet jalankulkija. Moottoripyörän et koska olet aina kuljettaja.
Niin oli juu, ja kyllä, ei ole meidän mielipiteillä väliä koska asiahan puitaisiin myöhemmin oikeudessa jos siitä sakot minulle lätkäistäisiin (on mulla muuten isoA mutta leikitään nyt vaikka että bensa loppuisi ja käyn kittaan kaljaa hatutukseen huivin täyteen josta työnnellen sit kotiin).
Siltikään en ole moottoripyörän taluttamisesta samaa mieltä koska sain ensimmäisen yli 50cc pyörän kun olin 8v. 12v olin kun työnsin 125cc pyörää soramontulle jos oli poliisit passissa, ja vannottivat siinä ettet sitten aja sinne julkista tietä (tietysti ajoin sen lyhyen matkaa kun ei kukaan nähnyt). 16v työntelin myös kevaria, jota ei lainsäädännön vuoksi voi laskea mopoksi. Voidaan tietysti ajatella että poliisit katsoivat aina sormien läpi, mutta omalla kokemuksella pidän todennäköisempänä että lukevat lain kirjainta niin kuin minä?
Ainiin, olen myös työntänyt 600cc pyörää poliisien ohi yli suojatien, eikö niistä kukaan sitten tiedä mitä laki sanoo jalankulkijoista, eikö vaan välitä vai onko se todella niin että mp:tä työntävä jalankulkija on todella jalankulkija?
Mihin perustuu väite että moottoripyörää työntävä on aina kuljettaja?