• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

f9e976a2ffbec9b11ef92544e6082eb3.png


Nämä aasit joiden takia liikenne pysähtyy.


Tuli tästä mieleen, että mun ryhmittyminen riippuu täysin takana tulevasta. Jos mun takana ajaa joku ihan perseessä kiinni, ni ryhmityn vittuillakseni niin, että se joutuu pysähtymään. Jos takana tuleva pitää hyvää turvaväliä, ni sit ryhmityn oikein.
Ärsyttää perseessä ajelijat.
 
Tuli tästä mieleen, että mun ryhmittyminen riippuu täysin takana tulevasta. Jos mun takana ajaa joku ihan perseessä kiinni, ni ryhmityn vittuillakseni niin, että se joutuu pysähtymään. Jos takana tuleva pitää hyvää turvaväliä, ni sit ryhmityn oikein.
Ärsyttää perseessä ajelijat.
Väärin :D
 
Itse hiihdän perseessä hetken sen jälkeen kun on työntänyt väkisin eteen kolmion takaa. Ehkä huomaa, että tuli vähän liian pieneen rskoon mentyä.
 
Kolumni: Rattimiehille voisi myöntää taitavan kuljettajan lätkän, joka oikeuttaisi ylinopeuteen

Oikein kovat rattimiehet sitten varmasti ovat niin hyviä ajamaan että samalla lätkällä tulisi kertoimeksi kymmenen sakkotilanteissa, koska osaava kuski ei riko varmaankaan lakia vahingossa.

Ei muuten ollenkaan paha idea ottaa lätkiä käyttöön. Vanha 80-lätkä pakolliseksi autoon jos jää kiinni ylinopeudesta, voisi pienentää yllättävän paljon autojen nopeuseroja eri tilanteissa. Vaikka sitten vuoden jälkeen voisi 1000€/kerta maksavassa ajokokeessa koittaa saada lätkä pois.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo nyt on vaan tyhmä idea että osa kuskeista saisi ajaa kovempaa kuin muut. Juuri nopeuserothan niitä vaaratilanteita aiheuttaa.

Sinäänsä kyllä tuo kolumnin pointti, että ylinopuden tehovalvontapäivillä ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa, on ihan totta.
 
On se stna että täytyy vetää satasesta liinat kiinni, jotta saa otettua moottoritien vastapuolen kolarista valokuvan iltapäivälehtiin. Mitenkään se onnettomuus ei muuten voinut vaikuttaa oman puolen liikenteeseen. Edes hälytysajoneuvoja ei ollut minun puolella.
Oliko Hyvinkään kohdalla?
 
Eiköhän liikenteen sujuvuutta parantaisi kun lisättäisiin joku nopeusrajotuksen noudatusvelvollisuus, eli maantiellä esim. tulisi myös ajaa sitä satasta jos lätkä niin käskee. Olosuhteet sitten erikseen.

Saataisiin nämä kuppaajat pois joilla vakkari joku 85 ja sama nopeus pysyy mitä vain lätkä näyttää. Kaikki ajaisi samaa nopeutta niin loppuisi kaahaaminenkin kun ei ole sitä ohitustarvetta jatkuvasti.

Eilen ajoin Tampereelta poriin, kuudesta sai mennä ohi, kaikki ajoi alle 100 satasen alueella. Ajaisivat satasta niin ei tarvitse ohitella.
 
Ai että pakotetaan ajamaan sitä nopeutta mitä kyltissä lukee :D ei hyvää päivää, eiköhän se ole parempi, että ne ketkä nyt tuntevat tarvetta ajavan esim. 85 100 alueella niin ajavat. Ohi saa mennä kiireiset jos halajaa. Porintiellä tulee joka päivä ajettua eikä nykyään aina jaksa alkaa ohittelemaan, letkan mukana vaan. Toki jos joku yksittäisauto siinä edessä kovin hidastelee niin ohi, mutta ei nyt niin kova kiirus ole itsellä, että jos pari minuuttia kauemmin menee niin päivän aikataulut olisi pielessä.

Tuolla kyllä näkyy niitä sankareita, kun on kymmenen auton jono niin eiköhän se viimeinen auto lähde ohittelemaan sieltä ja yleensä tuolla 20km matkalla on hyvällä tuurilla päässyt melkein jo jonon kärkeen -_-
 
Ai että pakotetaan ajamaan sitä nopeutta mitä kyltissä lukee :D ei hyvää päivää, eiköhän se ole parempi, että ne ketkä nyt tuntevat tarvetta ajavan esim. 85 100 alueella niin ajavat. Ohi saa mennä kiireiset jos halajaa. Porintiellä tulee joka päivä ajettua eikä nykyään aina jaksa alkaa ohittelemaan, letkan mukana vaan. Toki jos joku yksittäisauto siinä edessä kovin hidastelee niin ohi, mutta ei nyt niin kova kiirus ole itsellä, että jos pari minuuttia kauemmin menee niin päivän aikataulut olisi pielessä.

Tuolla kyllä näkyy niitä sankareita, kun on kymmenen auton jono niin eiköhän se viimeinen auto lähde ohittelemaan sieltä ja yleensä tuolla 20km matkalla on hyvällä tuurilla päässyt melkein jo jonon kärkeen -_-

Porintie nyt onkin varsinainen Le Mans. Ohituskaistoja aika vähän niin porukalle tulee pakonomainen tarve runtata kärkeen niillä vähäisillä pätkillä. Auta armias, jos joku ei aja yhtä lujaa kuin minä!

Edit. Jos molemmat puhutaan VT2:sta?
 
Ärsyttää tässäkin ketjussa ne sankarit jotka provosoituvat ja joilla on tarve kostaa tavalla tai toisella niille, jotka ovat heitä vastaan rikkoneet. Sen verran usein tulee liikenteessä tilanteita, joissa toinen on perseessä kiinni, ajaa liian hitaasti tai kovaa, tulee kolmion takaa eteen, ryhmittyy väärin, tukkii väylän, tekee turhan ja vaarallisen ohituksen jne. Saisi kokoajan olla ärsyyntymässä jos noita jää vellomaan päässä. Välillä toki vituttaa aivan huolella, mutta silti parempi vain pitää mölyt mahassa ja ajaa itse esimerkillisesti.
 
Eilen ajoin Tampereelta poriin, kuudesta sai mennä ohi, kaikki ajoi alle 100 satasen alueella. Ajaisivat satasta niin ei tarvitse ohitella.
Ajoin tuota väliä työmatkana, porin torilta 11 tien päähän (eli E12 ristykseen) joka päivä 59min +-2min, kelistä riippumatta. Talvella muistaakseni +5min mutta sama +-2 toleranssi. On tästä toki jo joitain vuosia aikaa että en tiedä onko rajoituksia kuinka paljon nerffattu mutta sellainen +15 yli tuli ajettua ja jokainen auto ohitettua. Vastaantulevaa liikennettä todella vähän...
Tuolla kyllä näkyy niitä sankareita, kun on kymmenen auton jono niin eiköhän se viimeinen auto lähde ohittelemaan sieltä ja yleensä tuolla 20km matkalla on hyvällä tuurilla päässyt melkein jo jonon kärkeen -_-
No on kyllä ihan pudasta kädettömyyttä, tuon 20 autoa ohittaa about tarvittaessa jo häijään yhdellä suoralla. Tampereelta Poriin päin niin välillä oli jo tuon verran ohitettuna ennen murhasaareen siltaa, ko. tiellähän nyt voi käytännössä ohittaa ihan koska vaan koska vastaantulevaa liikennettä ei juuri ole (tai on tämäkin tietysti voinut vuosien saatossa muuttua, mutta tuskin). Jos tarkoitit 2-tietä niin ihan hyvin siinäkin ohitse pääsee, ei ole toistaiseksi tarvinnut körötellä missään jonossa kovin kauaa, muutaman kilsan matkalla on tuollaisestakin jonosta päässyt pääsääntöisesti kokonaan ohi (eikä tuollaisia jonoja ole edes juuri vastaan tullut, yleensä max 5-10 autoa + rekka tai kaksi, ehkä kolmekin).
 
Eilen kymppitiellä kohti Hämeenlinnaa ajaessa Mazda tuli vauhdilla oikealta kolmion takaa eteen. En olisi ehtinyt jarruttamaan, mutta väistin keltaisten viivojen yli vastaantulevien kaistan kautta. En ehtinyt katsoa oliko luuri korvalla vai joku vanhus. Kääntyi kuitenkin heti pois, kun seurasin peilistä.
 
Porintie nyt onkin varsinainen Le Mans. Ohituskaistoja aika vähän niin porukalle tulee pakonomainen tarve runtata kärkeen niillä vähäisillä pätkillä. Auta armias, jos joku ei aja yhtä lujaa kuin minä!

Edit. Jos molemmat puhutaan VT2:sta?
Juurikin siitä, varsinkin kuuden aikaan aamulla kun töistä lähtee Karkkilasta tonne Helsingin suuntaan ajelemaan kotiopäin niin välillä kyllä aika villiä touhua näkyy. Onhan siinä muutama ohituskaista mitkä helpottaa mutta melkein jokapäivä joku sankari siellä aiheuttaa muille autoille vähän lähelläpiti tilanteita.
 
Juurikin siitä, varsinkin kuuden aikaan aamulla kun töistä lähtee Karkkilasta tonne Helsingin suuntaan ajelemaan kotiopäin niin välillä kyllä aika villiä touhua näkyy. Onhan siinä muutama ohituskaista mitkä helpottaa mutta melkein jokapäivä joku sankari siellä aiheuttaa muille autoille vähän lähelläpiti tilanteita.

Koitappa joskus Vihtijärventietä Vihtijärvelle ja sieltä Klaukkalan kautta Hämeenlinnanväylälle, jos ei reitti kierrä liikaa. Meininki varsinkin Vihtijärventiellä vasta villiä onkin...
 
Ai että pakotetaan ajamaan sitä nopeutta mitä kyltissä lukee :D ei hyvää päivää, eiköhän se ole parempi, että ne ketkä nyt tuntevat tarvetta ajavan esim. 85 100 alueella niin ajavat. Ohi saa mennä kiireiset jos halajaa. Porintiellä tulee joka päivä ajettua eikä nykyään aina jaksa alkaa ohittelemaan, letkan mukana vaan. Toki jos joku yksittäisauto siinä edessä kovin hidastelee niin ohi, mutta ei nyt niin kova kiirus ole itsellä, että jos pari minuuttia kauemmin menee niin päivän aikataulut olisi pielessä.

Tuolla kyllä näkyy niitä sankareita, kun on kymmenen auton jono niin eiköhän se viimeinen auto lähde ohittelemaan sieltä ja yleensä tuolla 20km matkalla on hyvällä tuurilla päässyt melkein jo jonon kärkeen -_-
Ne kurppaajat alkaa vituttamaan aika nopeesti kun käyttää vakkaria. Nopeus vaihtelee miten sattuu ja pakko pistää vakkaria pois. Siinä on itelle jo ihan tarpeeksi syytä vetää ohi noista hidastelijoista.
 
Satasen lätkä ja porukka hengailee possujunassa 80:n mittarivauhtia, mikäs sen kivempaa. :rolleyes: Pori - Rauma väli on vahva tässä.
 
50 km pätkä. Voin lohduttaa, että optimitilanteessa, jossa voisit posottaa täysin esteettä koko matkan 100 km/h säästäisit kokonaiset 7,5 minuuttia.
 
Ne kurppaajat alkaa vituttamaan aika nopeesti kun käyttää vakkaria. Nopeus vaihtelee miten sattuu ja pakko pistää vakkaria pois. Siinä on itelle jo ihan tarpeeksi syytä vetää ohi noista hidastelijoista.
Jos ei vakionopeuden säädintä kerran osata manuaalisesti käyttää, niin miksi sitten et käytä sellaista mikä säätää automaattisesti välin edellä ajavan auton mukaan.

Itsekkin eilen ajoin Jyväskylä Varkaus välin 85km/h koko välin, ja mukavan tasaista oli ajella. Jos olisin ajellut 100km/h rajoitus pätkillä sitä satasta niin olisi heti tullut aina ohittettavia kuorma-autoja henkilöautoja sekä kytättäviä valvontakameroita että loppuiko 100 nopeus vai oliko tämä kamera tässä 80km/h 300m pätkä alueella..
 
Itsekkin eilen ajoin Jyväskylä Varkaus välin 85km/h koko välin, ja mukavan tasaista oli ajella. Jos olisin ajellut 100km/h rajoitus pätkillä sitä satasta niin olisi heti tullut aina ohittettavia kuorma-autoja henkilöautoja sekä kytättäviä valvontakameroita että loppuiko 100 nopeus vai oliko tämä kamera tässä 80km/h 300m pätkä alueella..
Näinhän se pitääkin ajaa, siis niin että on itselle lepposinta. Se, että jos ärsyyntyy ohitettavista ja/tai ohittajista niin on vain peiliinkatsomisen paikka.

Tosin eiköhän tähänkin joku paremmin tietävä tule kohta kertomaan kuinka paljon hävisit aikaa tuolla 130km pätkällä kun et posottanut 20-30kmh kovempaa ja kuinka pitää kiikuttaa korttia poliisiasemalle, kun ei uskalla ajaa ton lujempaa :D
 
Näinhän se pitääkin ajaa, siis niin että on itselle lepposinta. Se, että jos ärsyyntyy ohitettavista ja/tai ohittajista niin on vain peiliinkatsomisen paikka.
Aika harva niistä ärsyyntyy. Jos ärsyyntyy, niin siitä, että ohitettavan nopeus seilaa (mutkissa 80, suorilla 95) ja vasemman puolen renkaat kulkee keskiviivan päällä. Tai kun ohittava tulee lähes konttiin kiinni. Parhaassa tapauksessa vielä odottaa sitä kilometrin tyhjää suoraa tappituntumalla.
 
Näistä tilanteista poliisi ottaa kortin välittömästi pois. Aivan käsittämätön törkeä liikenteen vaarantaminen tuossa tilanteessa on..:rage:

Ja hyvä näin, kelailin pari kertaa tuota (kannattaa katsoa) ja huomaattekos kauanko menee ennenkuin jarruvalot edes syttyvät? :shifty:
 
Näistä tilanteista poliisi ottaa kortin välittömästi pois. Aivan käsittämätön törkeä liikenteen vaarantaminen tuossa tilanteessa on..:rage:

Jos vaan kuski saadaan selville niin aivan varmasti on kortti hyllyllä hyvän aikaa. Noissa ei paljon armoa poliisilta heru.
 
Jos vaan kuski saadaan selville niin aivan varmasti on kortti hyllyllä hyvän aikaa. Noissa ei paljon armoa poliisilta heru.

Eikä pitäisikään herua, tuo on yksittäinen tärkein osattava asia liikenteessä. Jos vain jokaiseen risteyseen olisi vara pistää kamera niin jokaikiseltä kuskilta, joka ei osaa noissa kohdissa pysähtyä pitäisi kortti ottaa poikkeuksetta pois.
 
Liikenteessä eniten ärsyttää :
- hidas liikkeellelähtö liikennevaloista. Mikä siinä on niin vaikeaa nostaa kytkin ja painaa kaasua tarpeeksi saavuttaen mahdollisimman nopeasti suurimman sallitun nopeuden sen jälkeen kun valot on muuttunut punaisesta keltaiselle?
- (turha) jarruttaminen. Moottorijarrulla pärjää yllättävän pitkälle oli alla sitten manuaalinen diesel tai bensa auto. Henkilökohtaisesti en vaan ymmärrä ihmisiä ketkä jarruttavat liikenteessä tilanteissa joissa hieman pidempi turvaväli ja ennakoivampi ajotyyli eliminoisivat jarrutuksen tarpeen. Kaiken huippu on ne kuskit ketkä ajavat edellä olevan perseesä kiinni jarruvalot vilkkuen.
:facepalm:
 
Jos ei vakionopeuden säädintä kerran osata manuaalisesti käyttää, niin miksi sitten et käytä sellaista mikä säätää automaattisesti välin edellä ajavan auton mukaan.

Itsekkin eilen ajoin Jyväskylä Varkaus välin 85km/h koko välin, ja mukavan tasaista oli ajella. Jos olisin ajellut 100km/h rajoitus pätkillä sitä satasta niin olisi heti tullut aina ohittettavia kuorma-autoja henkilöautoja sekä kytättäviä valvontakameroita että loppuiko 100 nopeus vai oliko tämä kamera tässä 80km/h 300m pätkä alueella..
Muuten hyvä mutta ei tollasta ole kuin pari vuotta vanhoissa autoissa ja vakkaria ei jaksaisi kokoajan ruuvata eestaas.
 
Muuten hyvä mutta ei tollasta ole kuin pari vuotta vanhoissa autoissa ja vakkaria ei jaksaisi kokoajan ruuvata eestaas.
Ihan näin sivuhuomautuksena tuohon että mulla on tuollainen 2001 mallin nissanissa joten kyllä niitä on vähän enemmän kuin pari vuotta vanhemmissa autoissa.
 
Suomen umpipöljä autoverokäytäntöhän se pitää huolen, että autot on pääsääntöisesti hankittu mahdollisimman köyhällä karvalakkivarustuksella. Etäisyyden tunnistavaa vakkaria löytyy sen takia lähinnä kovan rahan premiumeista.
Kukapa osaisi selittää oululaisille, että vihreä valo liikennevaloissa tarkoittaa saa mennä..
 
Viimeksi muokattu:
Suomen umpipöljä autoverokäytäntöhän se pitää huolen, että autot on pääsääntöisesti hankittu mahdollisimman köyhällä karvalakkivarustuksella. Etäisyyden tunnistavaa vakkaria löytyy sen takia lähinnä kovan rahan premiumeista.
Kukapa osaisi selittää oululaisille, että vihreä valo liikennevaloissa tarkoittaa saa mennä..
Ne odottaa niitä risteävältä tulevia punaisia päin ajavia...
 
Viime perjantaina taajamassa oli joku hermanni hidastelemassa. Ja hidastelulla tarkoitan että nopeus oli 40 km/h alueella 30-35 km/h ja sama jatkui 50 km/h alueella. Sedästä meni ohi KAIKKI heti kun tuli sopiva rako. Ne jotka ei menneet, keräsivät nopeasti pitkän jonon peräänsä. Autossaan ei näyttänyt olevan mitään vikaa, ei savutusta, ei heittelehtimistä, eikä väistänyt bussipysäkeille. Luurikaan ei ollut korvalla kun ohittaessa katsoin. Valoistakin lähti kuin täi tervassa :D

Keli oli tosiaan hyvä; kuiva tie ja aurinko paistoi.
 
Robottiautoilua odottelemassa kun autot ajaa kaikki tasan sallittua nopeutta metrin päässä toisistaan eikä ketään vituta :)
 
Taitaa robottiautot vielä pitkään mennä paljon ihmiskuskeja hitaammin kaikki tilanteet, jos ne pyrkivät ajamaan vauhteja joissa kaikissa tilanteissa pystyy estämään kolarit.
 
Kolumni: Rattimiehille voisi myöntää taitavan kuljettajan lätkän, joka oikeuttaisi ylinopeuteen

Oikein kovat rattimiehet sitten varmasti ovat niin hyviä ajamaan että samalla lätkällä tulisi kertoimeksi kymmenen sakkotilanteissa, koska osaava kuski ei riko varmaankaan lakia vahingossa.

Ei muuten ollenkaan paha idea ottaa lätkiä käyttöön. Vanha 80-lätkä pakolliseksi autoon jos jää kiinni ylinopeudesta, voisi pienentää yllättävän paljon autojen nopeuseroja eri tilanteissa. Vaikka sitten vuoden jälkeen voisi 1000€/kerta maksavassa ajokokeessa koittaa saada lätkä pois.
En tykännyt yhtään miten artikkeli alkaa ihan fiksusti perustellen ja sitten puolivälissä lyödään ihan läskiksi.
 
Taitaa robottiautot vielä pitkään mennä paljon ihmiskuskeja hitaammin kaikki tilanteet, jos ne pyrkivät ajamaan vauhteja joissa kaikissa tilanteissa pystyy estämään kolarit.

Ne ei koskaan pysty kaikissa tilanteissa estämään kolareita. Se ei vaan ole mahdollista. Mutta väitän, että jo nyt autonomiset autot pystyvät ajamaan turvallisesti ihmistä nopeammin. Ja vielä paremmin siinä vaiheessa, kun ihmiskuskit saadaan pois teiltä suhaamasta.
 
Varmaan johduu siitä, että koko ajatus on lähtökohtaisesti absurdi eikä tule koskaan tapahtumaan.
No absurdi ja absurdi. Ei lainkaan absurdimpi kuin mitä suomen nopeusvalvonta ja -rajoitukset kokonaisuutena. Tai oikeastaan täällähän on ihan kulttuurissa se, että jos itse ei jotain etua saa niin täytyy varmistaa ettei muutkaan saa. Tasaisen kurjaa kaikille.

Moottoriteillä voisi toimia systeemi, jossa rajoituskyltti osoittaa oikealla kaistalla suurimman sallitun nopeuden, ja vasemmalla kaistalla pienimmän sallitun nopeuden.
 
No absurdi ja absurdi. Ei lainkaan absurdimpi kuin mitä suomen nopeusvalvonta ja -rajoitukset kokonaisuutena. Tai oikeastaan täällähän on ihan kulttuurissa se, että jos itse ei jotain etua saa niin täytyy varmistaa ettei muutkaan saa. Tasaisen kurjaa kaikille.

Moottoriteillä voisi toimia systeemi, jossa rajoituskyltti osoittaa oikealla kaistalla suurimman sallitun nopeuden, ja vasemmalla kaistalla pienimmän sallitun nopeuden.

Melkein saisi olla sitten se kolme kaistaa suuntaansa, ettei nopeusero rekkojen ja muiden 80km/h ajavien ja viereisellä kaistalla 120km/h ja 250km/h posottavien välillä kasva liian suureksi. Lisäksi jotain pitäisi keksiä teiden urittumiselle. Keväällä kun joku tusinaurpo ajaa noissa 10cm urissa niin paljon kuin viritetty penari kulkee niin tulee rumaa jälkeä.
 
Melkein saisi olla sitten se kolme kaistaa suuntaansa, ettei nopeusero rekkojen ja muiden 80km/h ajavien ja viereisellä kaistalla 120km/h ja 250km/h posottavien välillä kasva liian suureksi. Lisäksi jotain pitäisi keksiä teiden urittumiselle. Keväällä kun joku tusinaurpo ajaa noissa 10cm urissa niin paljon kuin viritetty penari kulkee niin tulee rumaa jälkeä.
Kyllä muiden liikennesääntöjen tulisi silti olla voimassa. Vaaraa ei saa aiheuttaa, oli rajoitus sitten mitä tahansa. Saksassahan tuo baanoilla toimii ihan hyvin - siellä ihmiset ovat pakotettuja ajattelemaan omilla aivoillaan.
 
Kyllä muiden liikennesääntöjen tulisi silti olla voimassa. Vaaraa ei saa aiheuttaa, oli rajoitus sitten mitä tahansa. Saksassahan tuo baanoilla toimii ihan hyvin - siellä ihmiset ovat pakotettuja ajattelemaan omilla aivoillaan.

Siellä onkin min. 3 kaistaa per suunta eikä tuollaisia helvetinkuruja pääse syntymään kun nastarenkaat on tuntematon käsite.
 
Aivan uskomatonta perseilyähän Suomessa on paikoitellen nopeusrajoitukset. Esimerkiksi tuossa vieressä on nelikaistainen tie ja keskellä kaide muuttuvine nopeusrajoituksineen. Talvella tie umpijäässä ja rajoitus 100 km/h. Kesällä auringonpaisteessa puolestaan sama 100 km/h :facepalm:.

Kesällä tuossa voisi heittämällä olla 200 km/h. Tosin tällöin kiihdytyskaistat aiheuttaisivat vieläkin enemmän ongelmia, kun nykyiselläänkin urpoilla oman paskakotteron kiihdyttäminen jopa 80 km/h nopeuteen tuottaa ylivoimaisia ongelmia.
 
Aivan uskomatonta perseilyähän Suomessa on paikoitellen nopeusrajoitukset. Esimerkiksi tuossa vieressä on nelikaistainen tie ja keskellä kaide muuttuvine nopeusrajoituksineen. Talvella tie umpijäässä ja rajoitus 100 km/h. Kesällä auringonpaisteessa puolestaan sama 100 km/h :facepalm:.

Kesällä tuossa voisi heittämällä olla 200 km/h. Tosin tällöin kiihdytyskaistat aiheuttaisivat vieläkin enemmän ongelmia, kun nykyiselläänkin urpoilla oman paskakotteron kiihdyttäminen jopa 80 km/h nopeuteen tuottaa ylivoimaisia ongelmia.

Tämäkään ei olisi ongelma, jos kaistoja käytettäisiin kuten Saksan autobaanoilla, joissa mitä oikealla ajetaan hitaampaa ja vasemmalla nopeampaa. Oikeanpuoleisella kaistalla ajetaan sielläkin sitä 80-100 km/h vauhtia ja sieltä myös liitytään ja poistutaan.
 
Tänään taas tuli ajettua tku-lieto väliä ruuhka-aikaan ja normiaikaan. Tuolla välillä on toteutettu hienosti rajoitukset, eli ruuhka-aikoina rajoitus on 60 ja muina aikoina 70. Saisi yleistyä koska saa aikaan paljon tasaisemman liikennevirran niihin aikoihin kun tiellä tarvitaan välityskykyä.

Jos on sitä mieltä että nopeusrajoituksen nosto sujuvoittaa liikennevirtaa/tien välityskykyä niin faktaa pöytään mutun sijaan sitten, ok?
 
50 km pätkä. Voin lohduttaa, että optimitilanteessa, jossa voisit posottaa täysin esteettä koko matkan 100 km/h säästäisit kokonaiset 7,5 minuuttia.

Kuka ajan säästämisestä puhu? Ja samapa tuo yhteen kertaan on, mutta sitten kun sitä ravaa edes takas päivittäin.

Ihan näin sivuhuomautuksena tuohon että mulla on tuollainen 2001 mallin nissanissa joten kyllä niitä on vähän enemmän kuin pari vuotta vanhemmissa autoissa.

Mikä sulla on, joku Nissan Cima?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Viestejä
4 486 019
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom