Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Hollola-Lahti. Joka ainut kerta kun siitä ajaa, niin janarit vetää kilometritolkulla rintarinnan jonot perässä nelikaistasella. Tottakai siinä saakin ajaa vasemmalla, mutta joku roti pitäs olla jos ei ole menossa ihan hetken päästä valoista vasemmalle. Ensin tietyömaalla 70@50, sitten rintarinnan 65@70 ja sitten Lahden keskustan kohdalla 65@50 ja moottoritiellä 110-120@120 vasenta kaistaa niin kauan kuin rekkoja näkyy horisontissa. Tästä on suomalainen autoilija tehty. :facepalm:

Jos oikealla kaistalla on väli, mihin edellä ajava voisi poistua "häiritsemästä" vasemman kaistan liikennettä ja häiritsemättä oikean kaistan liikennettä, niin silloin voi käyttää oikean puoleisinta pedaalia ja tehdä oman ratkaisun.
 
Tämä! Jos ajetaan hitaasti! Niin sitten pidetään ne turvavälit että sieltä pääsee ohittamaan jokaisen 1 kerrallaan ja annetaan sitä tietä, väistetään ja katsotaan että porukka pääsee ohi, sitä sallittua nopeusrajoitusta kunnioittaen! Mutta kun monesti tämä 8 letka ajaa siten, että niiden ohittaminen on mahdotonta!
Ei ole tämmöistä mahdottomuutta tullut vielä tässä elämässä vastaan. Käytännössä kukaan ei aja alle 5m välillä eli väliin mahtuu aina ja jos ei jostain ihmeen erikoispoikkeus syyn takia mahdu, niin kyllä sitä tilaa kummasti tulee kun vaan väkisin työntää siihen väliin. Jos takana torvi soi tai valot vilkkuu niin kaveri vaan indikoi että on kykenemätön ajamaan liikenteessä, ei siitä kannata stressata, ja kun 5sec tai 2min päästä ohitat seuraavan niin voi luvata että sinne taakse se kädetön kaveri jää potemaan mielipahaansa...
 
Sitä varten on peilit. Vaikka ajan n. 130km/h gepsiä, niin aina joku tulee alitehoisella taunuksella eteen. Miksi? Tuo on törkeää piittaamattomuutta olla katsomatta peileistä ennen kuin lähtee ohitukseen. Miksi pitää ajaa moottoritiellä saati lähteä ohittamaan jos nopeus on luokkaa 100kmh???

Voi olla, että on katsottu peiliin, mutta syystä tai toisesta ei ole huomattu, autossa touhuillaan nykyään kaikenlaista. Tai sitten on tosiaan piittaamattomuutta...

Omat juttuni koskivat enemmän tilanteita, joissa mahdollinen takaa tulija tulee TÖRKEÄÄ ylinopeutta. En minä ainakaan osaa olla varuillaan moottoritielläkään, että piste peilissä onkin vatipää, joka ajaa lähemmäs 300km/h. Hämärässä / pimeässä tilanne huomattavasti hankalampi.

Mulle nämäkään tilanteet ei tule jatkossa enää olemaan ongelma, koska Taunus meni vaihtoon ja tilalle tulee loppuun asti viritetty Laada!
 
Juurikin tämä. Itse teen näissä tapauksissa niin, että etäisyys edelläajavaan on tuo parkkitutkan verran ja tarvittaessa valojen väläytys, niin yleensä katoaa edestä.
Lopettakaa tuo itkuvauvaräyhääminen tien päällä. Ohi mennään jos on tarvetta. Itse poistun paikalta muita häirittemättä.
 
Lopettakaa tuo itkuvauvaräyhääminen tien päällä. Ohi mennään jos on tarvetta. Itse poistun paikalta muita häirittemättä.

Pointti oli se, että pysytään siellä oikealla kaistalla eikä kimpoilla vasemmalle kaistalle tukkimaan liikennettä.

Maalaisilla on suuri ongelma ymmärtää moottoritiellä ajamisen säännöt.
 
:facepalm:

Oletko koskaan sattunut kuulemaan sellaisesta asiasta kuin "turvaväli" ?

En. Jos ajan vakkarilla vasenta kaistaa ja eteen pomppaa yllättäen mäntti maalainen, niin silloin ajetaan puskurissa kiinni.

Ihan oma syy. Omalla toiminnalla voi välttää etten aja puskurissa on se, että et jumalauta vaihda sitä kaistaa mun eteen vaan mun jälkeen
 
En. Jos ajan vakkarilla vasenta kaistaa ja eteen pomppaa yllättäen mäntti maalainen, niin silloin ajetaan puskurissa kiinni.

Ihan oma syy. Omalla toiminnalla voi välttää etten aja puskurissa on se, että et jumalauta vaihda sitä kaistaa mun eteen vaan mun jälkeen

Eikö sulla ole adaptiivista vakkaria? Se vähän auttaisi tuohon hölmöilyysi. Toki tuolla järjenjuoksulla suosittelen sulle Onnibussia, riittänee sun lompakolle.
 

No siinä tapauksessa suosittelen menemään uudelleen autokouluun. Siellä kyllä yleensä tällaiset asiat opetetaan.

(Vai onko alla kentien vain viritetty mopoauto, ettei sitä autokoulua ole edes vielä käyty?)

Jos ajan vakkarilla vasenta kaistaa ja eteen pomppaa yllättäen mäntti maalainen, niin silloin ajetaan puskurissa kiinni.

Ihan oma syy. Omalla toiminnalla voi välttää etten aja puskurissa on se, että et jumalauta vaihda sitä kaistaa mun eteen vaan mun jälkeen

:facepalm:

Se, että muut tekee (usein vahingossa vahingossa) jotain hiukan typerää liikenteessä ei anna sinulle mitän oikeutta käyttäytyä (täysin suunnitellusti ja tarkoituksella) vielä paljon vaarallisemmin ja typerämmin liikenteessä.

Mistä muuten tunnistat, ajaako sitä toista autia maalainen vai kaupunkilainen? Ja jos on syntyyt maalla, mutta asunut jo 20 vuotta kaupungissa, onko maalainen vai kaupunkilainen?

Ja maalaisilla on muuten autoissaan usein peräkoukku. Se tekee pienestäkin hipaisusta helposti mukavan reiän siihen syyläriisi siten että se oma matkasi tyssää ja edessä on kiva reissu hinausauton kyydissä korjaamolle, mutta edessäoleva auto ei vielä ota siitä kontaktistä mitään vahinkoa.

Ja niin, jos takanaolija ei osaa sitä turvaväliä jättää, ainoa keino miten edessäolija voi sen turvavälin jättää on hidastaminen sen perseessäroikkujan valitseman turvavälin mukaiseen nopeuteen. Se ei ainakaan nopeuta sen perseesäroikkujan perillepääsyä.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö sulla ole adaptiivista vakkaria? Se vähän auttaisi tuohon hölmöilyysi. Toki tuolla järjenjuoksulla suosittelen sulle Onnibussia, riittänee sun lompakolle.

Sehän ei vaikuta kuitenkaan siihen perseilijään, joka tekee idioottimaisen kaistan vaihdon.

Tältä foorumiltako ne köröttelijät sitten ilmoittautuivat, kun useampi on jo viestien perusteella ilmoittanut tekevänsä typeriä kaistan vaihdoksia vaikka nopeampi on tulossa takaa. Näiltä kortti pois ehdottomasti.
 
Pointti oli se, että pysytään siellä oikealla kaistalla eikä kimpoilla vasemmalle kaistalle tukkimaan liikennettä.

Maalaisilla on suuri ongelma ymmärtää moottoritiellä ajamisen säännöt.
Ymmärrän kilahtelun, kun joku hyökkää suoraan eteen 100@120, mutta harrastamaasi hiillostamista tapahtuu myös silloin, kun ajaa vasemmalla hitaampia ohittavan rekan perässä. Toivottavasti et aja myös silloin tappituntumalla.

Joillain meillä maalaisilla on toisinaan tapana pienesti nypätä käsijarrusta hiillostajien edessä ;)
 
Aamulla oli taas tälläinen perässä roikkuja kusipää takana. Luuli pystyvänsä puskemaan koko jonoa ajamalla 70km/h vauhdissa alle metrin päähän mun puskurista. Jostain syystä alkoi nopeus pudota aika nopeasti.
 
Aamulla oli taas tälläinen perässä roikkuja kusipää takana. Luuli pystyvänsä puskemaan koko jonoa ajamalla 70km/h vauhdissa alle metrin päähän mun puskurista. Jostain syystä alkoi nopeus pudota aika nopeasti.
Toi on oikeasti jännä ilmiö. Eriasia protestoida ohituskaistalla hidastelusta kuin jonossa, missä se hillostettava ei mahda jonon nopeudelle mitään.
 
Diplomaattihan ajaa ainakin motarilla juuri oikein ; moottoritiellä kuuluukin väistää oikealle kaistalle jos takaa tulee nopeampia, eikä kihnuttaa alinopeutta vasenta kaistaa.

Väistän itse aina oikealle jos joku tulee takaa nopeampaa, vaikka ajan 120 alueella GPS nopeutta ~128/129 vakkarilla. Ei mua haittaa tippaakaan vaikka jollain on kiireempi.

Harmillisesti suomesta löytyy runsaasti tätä jullipäistä väkeä joka ajaa Avensiksellaan "mittarin mukaan" 115 km/h motarilla jolloin todellinen nopeus on ~100 ja "opetusmielessä" vaihtavat tahallaan kaistaa siihen nopeampaa tulevan keulan eteen "koska ylinopeus on kiellettyä" ja jäävät siihen piruuttaan jurnuttamaan pitkäksi aikaa että "ylinopeustelija opppisi olemaan".
 
Vaasasta Turkuun ja takaisin oli suhteellisen rauhallinen pätkä, mutta olihan sielläkin pari idioottia tiellä.

- Kolme kertaa tuli ohituskaistalla joku n. metrin päähän roikkumaan. Kaksi näistä palasi oikealle kaistalle taakseni, vaikka ohituskaistaa olisi riittänyt vaikka kuinka.

- Turussa sataman lähellä pikkuteillä ajellessani taksi tuli ensin taakse roikkumaan ja jarruvalojen väläytyksen jälkeen lähti ohittamaan. Ohitus jatkui mm. yhden risteysalueen ohi vastaantulijoiden kaistalla. Minulla nopeutta n. 35 km/h, taksilla ainaski 42. Kääntyi pois kaksi korttelia ohituksen jälkeen.

- Kahden auton mittaiset ruuhkat. Näitä tuli ohiteltua varmaan kymmenen. Siis muutoin tyhjällä tiellä kaksi autoa ajaa kiinni toisissaan, eikä taaimmaisella oli mitään aikeita ohittaa.

- Sitten vielä ei-kovin-leveä kuljetus puolenyön aikaan. Nopeus oli suurimmaksi osaksi 89 km/h, mikä jo osaltaan vaikeutti ohitusta, mutta enemmän ärsytti, ettei rekalla eikä saattoautolla kummallakaan näemmä toiminut pitkät ajovalot. Hankala oli ohittaa kun näkyvyys oli n. 50 metriä eteenpäin. Lopulta pääsin ohi kun joku reikäpää veti täysin tuurilla ohituskieltoalueella pujotellen minun ja karavaanin ohitse ja tämän takavalojen perusteella pystyi arvioimaan, miten tie edellä jatkuu.
 
Joudun (puoli)vastentahtoisesti autoilemaan myös Itä-Suomessa ja yleensä menee puolisen päivää, että tottuu paikalliseen liikennekulttuuriin. Liekö itärajan säteilyvaikutusta, mutta – ainakin omien havaintojeni mukaan –perseily on idässä ihan eri luokkaa verrattuna muuhun maahan. Tässä kaksi suosikkiani viime viikon lopulta:

1) Valitetaan parkkipaikkojen puutetta, mutta kadunvarsipaikat täytetään jättäen rivin eteen ja taakse n. 4/5 auton mittainen tyhjä tila. Tyhjät, autojen välissä olevat kadunvarsipaikat täytetään siten, että varmasti saadaan se kahden auton tila tuhlattua.

2) Jarrutetaan vihreisiin valoihin ja sitten, keltaisen syttyessä painetaan kaasua. Olen arvuutellut itsekseni, onko kyse jostain liikenteellisestä varttiryssäbingosta, jossa yritetään saada mahdollisimman monta takana tulevaa autoa jäämään punaisiin valoihin.

Yleisesti ottaen hommaa riivaa sellainen ylivarovaisuus yhdistettynä täysin puuttuvaan haluun edesauttaa liikenteen yleissujuvuutta: riittää kun ”mie” ehdin.

Hemmetti, että nyppii joskus. Hmm… tämän olisi voinut kai laittaa myös Mikä tänään vituttaa -lankaan.
 
Väistän itse aina oikealle jos joku tulee takaa nopeampaa, vaikka ajan 120 alueella GPS nopeutta ~128/129 vakkarilla. Ei mua haittaa tippaakaan vaikka jollain on kiireempi.

Väistätkö myös jos tuon seurauksena pääset ajelemaan pieneen väliin muutaman kilometrin 80km/h, jotta takaasi tuleva 130km/h kuski ei joutuisi tiputtamaan nopeuttaan 2km/h muutamaksi sekunniksi? Kai se raja jossain kohtaa tulee vastaan vai oikeastikko aina tarkoittaa aina?

Omasta mielestä periaate että kovempaa ajamalla saa häiritä vapaasti muuta liikennettä on aika outo.
 
Diplomaattihan ajaa ainakin motarilla juuri oikein ; moottoritiellä kuuluukin väistää oikealle kaistalle jos takaa tulee nopeampia, eikä kihnuttaa alinopeutta vasenta kaistaa.

Väistän itse aina oikealle jos joku tulee takaa nopeampaa, vaikka ajan 120 alueella GPS nopeutta ~128/129 vakkarilla. Ei mua haittaa tippaakaan vaikka jollain on kiireempi.

Harmillisesti suomesta löytyy runsaasti tätä jullipäistä väkeä joka ajaa Avensiksellaan "mittarin mukaan" 115 km/h motarilla jolloin todellinen nopeus on ~100 ja "opetusmielessä" vaihtavat tahallaan kaistaa siihen nopeampaa tulevan keulan eteen "koska ylinopeus on kiellettyä" ja jäävät siihen piruuttaan jurnuttamaan pitkäksi aikaa että "ylinopeustelija opppisi olemaan".

Juurikin tämä. Nämä avensis kuskit ovat itsekeskeisiä kusipäitä.

Itse ajan juuri samalla nopeudella, kuin sinä ja väistän heti oikealle jos takaa tulee nopeampi. Noin 95% vuodessa saa koko matkan ajaa vasenta kaistaa tuolla nopeudella.
 
Diplomaattihan ajaa ainakin motarilla juuri oikein ; moottoritiellä kuuluukin väistää oikealle kaistalle jos takaa tulee nopeampia, eikä kihnuttaa alinopeutta vasenta kaistaa.

Väistän itse aina oikealle jos joku tulee takaa nopeampaa, vaikka ajan 120 alueella GPS nopeutta ~128/129 vakkarilla. Ei mua haittaa tippaakaan vaikka jollain on kiireempi.

Harmillisesti suomesta löytyy runsaasti tätä jullipäistä väkeä joka ajaa Avensiksellaan "mittarin mukaan" 115 km/h motarilla jolloin todellinen nopeus on ~100 ja "opetusmielessä" vaihtavat tahallaan kaistaa siihen nopeampaa tulevan keulan eteen "koska ylinopeus on kiellettyä" ja jäävät siihen piruuttaan jurnuttamaan pitkäksi aikaa että "ylinopeustelija opppisi olemaan".
Pahoittelut kun sotken tätä öyhötystä faktalla, mutta 115 km/h mittarin mukaan on 111 km/h todellista nopeutta ( Avensis -15 ), kunhan pidetään renkaat alkuperäisen kokoisina.
 
Pointti oli se, että pysytään siellä oikealla kaistalla eikä kimpoilla vasemmalle kaistalle tukkimaan liikennettä.

Maalaisilla on suuri ongelma ymmärtää moottoritiellä ajamisen säännöt.
Mikäs määritelmä tuo lande on tällä kertaa, kun joillakin se on alkavinaan jo kehä3:n ulkopuolella?
Sehän ei vaikuta kuitenkaan siihen perseilijään, joka tekee idioottimaisen kaistan vaihdon.

Tältä foorumiltako ne köröttelijät sitten ilmoittautuivat, kun useampi on jo viestien perusteella ilmoittanut tekevänsä typeriä kaistan vaihdoksia vaikka nopeampi on tulossa takaa. Näiltä kortti pois ehdottomasti.
En ihmettele, jos joku menee vakkarikuskin eteen, kun heillä se ohitus kestää joskus minuutteja.
 
Siis kummalla nyt kestää. Se joka ajaa 130kmh gps:ää vaiko avensis kuskilla, joka yllättäen huomaa edessä ajavan rekkacolonnan ja kääntää takaa tulevien eteen @110km/h
 
Siis kummalla nyt kestää. Se joka ajaa 130kmh gps:ää vaiko avensis kuskilla, joka yllättäen huomaa edessä ajavan rekkacolonnan ja kääntää takaa tulevien eteen @110km/h
Kyllä se yleisin minun huomaama vakkarikuskin tekemä ohitus on mallia lähes samaa vauhtia vierellä ajaen.
 
Kyllä se yleisin minun huomaama vakkarikuskin tekemä ohitus on mallia lähes samaa vauhtia vierellä ajaen.

Et ilmeisesti aja kovin paljoa moottoriteillä. Tai sitten nuo on juuri niitä skoda-kuljettajia, jotka ohittavat hengenheimolaisiaan avensiksissa.
 
Et ilmeisesti aja kovin paljoa moottoriteillä. Tai sitten nuo on juuri niitä skoda-kuljettajia, jotka ohittavat hengenheimolaisiaan avensiksissa.
Normaalia ohittajaa ei välttämättä tunnista, että käyttääkö se vakkaria vai ei, mutta nuo on selviä tapauksia. Se edellinen tarkan nopeuden ohittaja ajoi Audilla eli oikeassa olit, että Skodahan se vain oli.
 
Diplomaattihan ajaa ainakin motarilla juuri oikein ; moottoritiellä kuuluukin väistää oikealle kaistalle jos takaa tulee nopeampia, eikä kihnuttaa alinopeutta vasenta kaistaa.
Moottoritiellä kuuluu ajaa korkeintaan 120 km/h, ohittaa hitaammat vasemmalta ja palata oikealle, kun siellä on riittävästi tilaa tehdä niin turvallisesti. Luullakseni 130 km/h, 95 % vasemmalla kaistalla ja takaluukkuun roikkumaan jos edellä olevat eivät väistä ei täytä yhtään näistä kohdista.
 
Juurikin tämä. Nämä avensis kuskit ovat itsekeskeisiä kusipäitä.

Itse ajan juuri samalla nopeudella, kuin sinä ja väistän heti oikealle jos takaa tulee nopeampi. Noin 95% vuodessa saa koko matkan ajaa vasenta kaistaa tuolla nopeudella.
Kai meet sinne rekan taakse nuhjaamaan 80kmh kun takaa tulee joku kovempaa?

90% näistä keisseistä kun tekee tilaa kovempaa tulijoille loppuu meno siinä kohtaa kun perä on kuskin oven kohdalla. Siinähän sitten odottelet 1.5km ennenkuin tämä sankari päässyt ohi. Varsinkin jos itellä vakkari päällä niin ei tunnu kukaan pääsevän ohi ainakaan ylämäkeen. Muutenhan voisi hellätä kaasua.
 
Ei käsijarrun kytkeminen sytytä jarruvaloja.

Jos arvaan oikein, niin se taisi olla tässä nimenomaan pointtina.
Arvasit oikein ;)
Mikäs määritelmä tuo lande on tällä kertaa, kun joillakin se on alkavinaan jo kehä3:n ulkopuolella?
Kehäteiden ulkopuolella. Näin Helsingistä katsoen pakko tässä yhteydessä olettaa, että kyse on Pietarin kehäteistä.
Et ilmeisesti aja kovin paljoa moottoriteillä. Tai sitten nuo on juuri niitä skoda-kuljettajia, jotka ohittavat hengenheimolaisiaan avensiksissa.
Ei taida sinunkaan motarikokemukset ainakaan kovin laajalta alueelta olla. Pääkaupunkiseudun kehäteiden välillä arvaan ma. Ihan samanlaisia nutaajia löytyy myös niiden 530d:n ja E350:n puikoista. Anna tilaa, niin kuolleeseen kulmaan jää. Tästä huolimatta annan tilaa. Jos en jaksa possujunaa, ajan motarilla rajoitus + 20. Tällöin nopeammat osaavat toimia, kun saavat latua.
Niin, enkä hiillosta kenenkään kontissa. Olen jo sen verran iso, että osaan tehdä asialle jotain, enkä vaan kiukuttele peukalo perseessä. :)
Tarkoituksella kiusaavat erikseen, mutta niistä ei nyt ole kyse.
 
Kai meet sinne rekan taakse nuhjaamaan 80kmh kun takaa tulee joku kovempaa?

90% näistä keisseistä kun tekee tilaa kovempaa tulijoille loppuu meno siinä kohtaa kun perä on kuskin oven kohdalla. Siinähän sitten odottelet 1.5km ennenkuin tämä sankari päässyt ohi. Varsinkin jos itellä vakkari päällä niin ei tunnu kukaan pääsevän ohi ainakaan ylämäkeen. Muutenhan voisi hellätä kaasua.

Siis onko suomalaiset oikeasti näin typeriä, että pitää mennä rekan taakse nyhjäämään???? Siis oikeasti.

Näissä tapauksissa painan kaasua sen verran, että pääsen rekan ohi ja voin sitten laskea nopeutta. Jos siinä on useampi niin mennään kaikkien niiden ohi.

Ei elämästä tarvitse tehdä niin vaikeaa etenkään sujuvasta ajamisesta.
 
Vituttaa pussittajat Kehä kolmosella. Eka ajetaan 100 km/h ja kameran kohdalla jarrutellaan 80.

Tommosen kaaharin eteenkään ei voi vaihtaa kaistaa kun saat perässäroikkujan 100% varmuudella.

Ongelma tulee siinä esiin kun itse ajat vaikka 80 oikeaa kaistaa ja jono tulee perä edellä vastaan 65 km/h juuri kameran kohdalla.
Koita tässä sitten ennakoida kaistanvaihto kun vasemmalla kaistalla vedetään 100->80.
 
Viimeksi muokattu:
Joudun (puoli)vastentahtoisesti autoilemaan myös Itä-Suomessa ja yleensä menee puolisen päivää, että tottuu paikalliseen liikennekulttuuriin. Liekö itärajan säteilyvaikutusta, mutta – ainakin omien havaintojeni mukaan –perseily on idässä ihan eri luokkaa verrattuna muuhun maahan. Tässä kaksi suosikkiani viime viikon lopulta:

1) Valitetaan parkkipaikkojen puutetta, mutta kadunvarsipaikat täytetään jättäen rivin eteen ja taakse n. 4/5 auton mittainen tyhjä tila. Tyhjät, autojen välissä olevat kadunvarsipaikat täytetään siten, että varmasti saadaan se kahden auton tila tuhlattua.

2) Jarrutetaan vihreisiin valoihin ja sitten, keltaisen syttyessä painetaan kaasua. Olen arvuutellut itsekseni, onko kyse jostain liikenteellisestä varttiryssäbingosta, jossa yritetään saada mahdollisimman monta takana tulevaa autoa jäämään punaisiin valoihin.

Yleisesti ottaen hommaa riivaa sellainen ylivarovaisuus yhdistettynä täysin puuttuvaan haluun edesauttaa liikenteen yleissujuvuutta: riittää kun ”mie” ehdin.

Hemmetti, että nyppii joskus. Hmm… tämän olisi voinut kai laittaa myös Mikä tänään vituttaa -lankaan.
En minä ainakaan PKS-alueella asuvana ja kyllä usein Itä-Suomessa ajelleena, huomaa juurikaan eroa.
Peräkärryn kanssa meni sujuvasti edes takaisin kesällä, mistä aito yllätys.

Pakko nyt sanoa, että ennemmin menen ohi kun nysvään takana 80kmh-alueella ajelevasta autosta ihan turvallisesti, ja lähden valoista ripeästi.

Jos nyt sen ohituksen turvallisesti teen ja joku vilkuttelee, näytän peukkua takalasin läpi.
Eipä ole montaa vilkuttelijaa ollut.
 
Siis onko suomalaiset oikeasti näin typeriä, että pitää mennä rekan taakse nyhjäämään???? Siis oikeasti.

Näissä tapauksissa painan kaasua sen verran, että pääsen rekan ohi ja voin sitten laskea nopeutta. Jos siinä on useampi niin mennään kaikkien niiden ohi.

Ei elämästä tarvitse tehdä niin vaikeaa etenkään sujuvasta ajamisesta.
No kunhan ajattelin, sanoit että teet tilaa heti niin kait se sitten tarkoittaa, että sitä tehdään heti.

Siellä on usein vähän enemmän ohitettavaa kun yksi rekka.

Tokihan sitä voi ajella sitten vaikka 160kmh kun joku hiillostaa perseessä jos siitä tykkää, itse ainakin ajan sitä vauhtia mitä rajoituskyltissä lukee +10kmh ja teen tilaa kun sitä on ja pussitusriskiä ei tule.
 
Harmittaa kyllä jos itse ajaa 120 gps mukaan motarilla ja 100 ajava tulee eteen, mutta sama oikeus niillä satasta ajavilla on ohittaa se 90 rekka tms kuin muillakin,

ja joo, nykyään ihan pirun paljon näkee noita jotka lähtee kiihdyttämään kun on ohi tulossa,
 
Harmittaa kyllä jos itse ajaa 120 gps mukaan motarilla ja 100 ajava tulee eteen, mutta sama oikeus niillä satasta ajavilla on ohittaa se 90 rekka tms kuin muillakin,
Mikäs oikeus kenelläkään on vaihtaa kaistaa niin, että takaa tuleva joutuu jarruttamaan?
 
Mikäs oikeus kenelläkään on vaihtaa kaistaa niin, että takaa tuleva joutuu jarruttamaan?
Yritätkö nyt tahallasi sotkea keskenään kaistanvaihdon siten, että viereistä kaistaa ajava joutuu jarruttamaan onnettomuuden välttääkseen, ja kaistanvaihdon tyhjälle kaistalle siten, että satojen metrien päästä takaa tuleva joutuu puolen minuutin päästä hidastamaan?

Jälkimmäisessä tapauksessa oikeus on tasan yhtä suuri kuin jos ajelisi hitaammin yksikaistaisella tiellä. Liikenteessä on muitakin. Joskus joutuu hidastamaan.
 
Olin tuossa kuorma-autolla motarilla ja kehällä liikenteessä ja voi helvetti tuota autoilijoiden typeryyttää.

Ensinnäkin, se kuorma-auto ei mene 90km/h kovempaa, silti joka kolmas autoilija ajoi aivan perseeseen kiinni, jarrutti ja vaihtoi kaistaa ja lähti uudestaan kiihdyttämään, toljottavat suu auki ja kännykkä naaman edessä:facepalm:

Sitten kun sieltä tulee useampi auto niin tämä idiootti hyppää sinne vasemmalle kaistalle kaikkien eteen ja kihnuttaa juuri ja juuri 100 ohi keräten kymmenen auton jonon siihen:darra:

Kehällä ajetaan niin lähellä takana etten näe peileistä pahimmillaan kahta autoa, sama kun laitan vilkun päälle liittyäkseni kehälle, motarille tms. niin väli vain vedetään kiinni ymmärtämättä sitä tosiasiaa etten voi mitenkään saada siinä 100m aikana kiihtymään sitä malmikasaa tavoitenopeuteen, saatikka motarilla kun ei mene kuin sen 90km/h. Sitten joudun hyppää jarrulle ja aloittamaan koko kiihdytyksen uudestaan hidastaen vielä useamman ajoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 338
Viestejä
4 656 787
Jäsenet
76 422
Uusin jäsen
miro123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom