- Liittynyt
- 24.10.2016
- Viestejä
- 994
Vieläkö joku kuvittelee säästävänsä vilkkureleitä?
Ota muut huomioon ja laita vilkut päälle ajoissa.
Ota muut huomioon ja laita vilkut päälle ajoissa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo on tulkinnanvaraista mikä vaarantaa muita ja mikä ei. Poliisisetä ei tietenkään pidä turvallisista ohituksista.Eiköhän se idea ole että vaikka ohituksilla säästäisi useamman tunnin, niitä ei silti tehdä jos se ei onnistu vaarantamatta muita.
Poliisisedällä ei ole mitään turvallisia ohituksia vastaan. Itsekeskeiset kuskit määrittelevät sanan "turvallisuus" merkityksen uudelleen itsellensä sopivaan muotoon.Tuo on tulkinnanvaraista mikä vaarantaa muita ja mikä ei. Poliisisetä ei tietenkään pidä turvallisista ohituksista.
Varsin vaikeeta vilkuilla milloin risteävälle liikenteelle syttyy punainen ennakoiden omaa vihreetä ja vaihteen heittämistä silmään.Liikennevaloista lähteminen, erityisesti kääntyville tarkoitetuista valoista lähteminen. Voisi olla skarppina ja lähteä heti edellisen auton perään eikä vasta alkaa arpomaan vaihdetta. Tuplasti mahtuisi kulkemaan autoja vihreillä valoilla. Erityisesti täällä Tampereella Kaukajärvelle käännyttäessä Kangasalta päin valot vihreänä todella lyhyen aikaa.
Moni perustelee sitä irrotinlaakerin kulumisella (ainakin aiemmin mulle noin perusteltu oikeessa elämässä) ja siksi kommentoin noin ettei sekään ole esteenä ennakoinnille.Miksei sitä vaihdetta voi pitää silmässä jo valmiiksi?
Varsin vaikeeta vilkuilla milloin risteävälle liikenteelle syttyy punainen ennakoiden omaa vihreetä ja vaihteen heittämistä silmään.
Harvemmin ne päätä silittävät ylinopeudesta.Poliisisedällä ei ole mitään turvallisia ohituksia vastaan. Itsekeskeiset kuskit määrittelevät sanan "turvallisuus" merkityksen uudelleen itsellensä sopivaan muotoon.
Nimenomaan, ennakoida voi sen vaihteen kanssa olipa jonossa missä kohti hyvänsä. Itsehän pidän vaan laatikon D:llä.Ensinnäkin, jos ei ole jonossa ensimmäisenä, ei tarvi katsoa mitään muuta kuin omaa liikennevaloaan.
Toisekseen, kyllä sen vaihteen voi laittaa silmään jo aiemmin.
Tämä, lisäksi sitten vielä sen valoista kääntymisen jälkeen voisi painaa sitä v***n kaasua, mutta mihinpä sitä enää kiire kun itse valoista päässyt körötellessä sillä ykkösellä 5km/h pitkän matkaa ja vaaaarovasti kakkoselle vaihtaen ja hiiiljakseen sinne 20km/h vauhtiin kiihdytellen.Liikennevaloista lähteminen, erityisesti kääntyville tarkoitetuista valoista lähteminen. Voisi olla skarppina ja lähteä heti edellisen auton perään eikä vasta alkaa arpomaan vaihdetta. Tuplasti mahtuisi kulkemaan autoja vihreillä valoilla. Erityisesti täällä Tampereella Kaukajärvelle käännyttäessä Kangasalta päin valot vihreänä todella lyhyen aikaa.
Niin, tuohan tie ei ole ikinä tyhjä ja tuollatavalla urpoilu vaarantaa aina toiset. En minä ainakaan osaa varoa, että ohittaessani alitehoisella Taunuksellani hitaampaa rekkaa moottoritiellä, niin samaan aikaan joku puskee takaa lähemmäs 300 km/h.
Mä katselen usein kevyen liikenteen valoista milloin itelle on edes mahdollista vaihtua vihreät.Varsin vaikeeta vilkuilla milloin risteävälle liikenteelle syttyy punainen ennakoiden omaa vihreetä ja vaihteen heittämistä silmään.
Mä katselen usein kevyen liikenteen valoista milloin itelle on edes mahdollista vaihtua vihreät.
Jos olisikin ainoa viivästys se, että se ensimmäinen jonossa lähtee hitaasti liikkeelle, mutta kun se seuraavakin jättää jonkun kymmenen metrin turvavälin tai rullaa hissun kissun risteyksen läpi.
Hollola-Lahti. Joka ainut kerta kun siitä ajaa, niin janarit vetää kilometritolkulla rintarinnan jonot perässä nelikaistasella. Tottakai siinä saakin ajaa vasemmalla, mutta joku roti pitäs olla jos ei ole menossa ihan hetken päästä valoista vasemmalle. Ensin tietyömaalla 70@50, sitten rintarinnan 65@70 ja sitten Lahden keskustan kohdalla 65@50 ja moottoritiellä 110-120@120 vasenta kaistaa niin kauan kuin rekkoja näkyy horisontissa. Tästä on suomalainen autoilija tehty.
Juurikin tämä. Itse teen näissä tapauksissa niin, että etäisyys edelläajavaan on tuo parkkitutkan verran ja tarvittaessa valojen väläytys, niin yleensä katoaa edestä.
En käyttäisi termiä "hyvä kikka".Tää on hyvä kikka.
Hollola-Lahti. Joka ainut kerta kun siitä ajaa, niin janarit vetää kilometritolkulla rintarinnan jonot perässä nelikaistasella. Tottakai siinä saakin ajaa vasemmalla, mutta joku roti pitäs olla jos ei ole menossa ihan hetken päästä valoista vasemmalle. Ensin tietyömaalla 70@50, sitten rintarinnan 65@70 ja sitten Lahden keskustan kohdalla 65@50 ja moottoritiellä 110-120@120 vasenta kaistaa niin kauan kuin rekkoja näkyy horisontissa. Tästä on suomalainen autoilija tehty.
Ei ole tämmöistä mahdottomuutta tullut vielä tässä elämässä vastaan. Käytännössä kukaan ei aja alle 5m välillä eli väliin mahtuu aina ja jos ei jostain ihmeen erikoispoikkeus syyn takia mahdu, niin kyllä sitä tilaa kummasti tulee kun vaan väkisin työntää siihen väliin. Jos takana torvi soi tai valot vilkkuu niin kaveri vaan indikoi että on kykenemätön ajamaan liikenteessä, ei siitä kannata stressata, ja kun 5sec tai 2min päästä ohitat seuraavan niin voi luvata että sinne taakse se kädetön kaveri jää potemaan mielipahaansa...Tämä! Jos ajetaan hitaasti! Niin sitten pidetään ne turvavälit että sieltä pääsee ohittamaan jokaisen 1 kerrallaan ja annetaan sitä tietä, väistetään ja katsotaan että porukka pääsee ohi, sitä sallittua nopeusrajoitusta kunnioittaen! Mutta kun monesti tämä 8 letka ajaa siten, että niiden ohittaminen on mahdotonta!
Sitä varten on peilit. Vaikka ajan n. 130km/h gepsiä, niin aina joku tulee alitehoisella taunuksella eteen. Miksi? Tuo on törkeää piittaamattomuutta olla katsomatta peileistä ennen kuin lähtee ohitukseen. Miksi pitää ajaa moottoritiellä saati lähteä ohittamaan jos nopeus on luokkaa 100kmh???
Lopettakaa tuo itkuvauvaräyhääminen tien päällä. Ohi mennään jos on tarvetta. Itse poistun paikalta muita häirittemättä.Juurikin tämä. Itse teen näissä tapauksissa niin, että etäisyys edelläajavaan on tuo parkkitutkan verran ja tarvittaessa valojen väläytys, niin yleensä katoaa edestä.
Lopettakaa tuo itkuvauvaräyhääminen tien päällä. Ohi mennään jos on tarvetta. Itse poistun paikalta muita häirittemättä.
Kuuluuko tuohon "kaupunkilaisten säännöstöön" myös opetusmielessä edellä menevän puskurissa kiinni roikkuminen?Maalaisilla on suuri ongelma ymmärtää moottoritiellä ajamisen säännöt.
Kuuluuko tuohon "kaupunkilaisten säännöstöön" myös opetusmielessä edellä menevän puskurissa kiinni roikkuminen?
Sikäli kuuluu mikäli edessa oleva on tien tukkona.
Sikäli kuuluu mikäli edessa oleva on tien tukkona.
Juurikin tämä. Itse teen näissä tapauksissa niin, että etäisyys edelläajavaan on tuo parkkitutkan verran ja tarvittaessa valojen väläytys, niin yleensä katoaa edestä.
Oletko koskaan sattunut kuulemaan sellaisesta asiasta kuin "turvaväli" ?
En. Jos ajan vakkarilla vasenta kaistaa ja eteen pomppaa yllättäen mäntti maalainen, niin silloin ajetaan puskurissa kiinni.
Ihan oma syy. Omalla toiminnalla voi välttää etten aja puskurissa on se, että et jumalauta vaihda sitä kaistaa mun eteen vaan mun jälkeen
En. Jos ajan vakkarilla vasenta kaistaa ja eteen pomppaa yllättäen mäntti maalainen, niin silloin ajetaan puskurissa kiinni.
Ihan oma syy. Omalla toiminnalla voi välttää etten aja puskurissa on se, että et jumalauta vaihda sitä kaistaa mun eteen vaan mun jälkeen
Jos ajan vakkarilla vasenta kaistaa ja eteen pomppaa yllättäen mäntti maalainen, niin silloin ajetaan puskurissa kiinni.
Ihan oma syy. Omalla toiminnalla voi välttää etten aja puskurissa on se, että et jumalauta vaihda sitä kaistaa mun eteen vaan mun jälkeen
Eikö sulla ole adaptiivista vakkaria? Se vähän auttaisi tuohon hölmöilyysi. Toki tuolla järjenjuoksulla suosittelen sulle Onnibussia, riittänee sun lompakolle.
Ymmärrän kilahtelun, kun joku hyökkää suoraan eteen 100@120, mutta harrastamaasi hiillostamista tapahtuu myös silloin, kun ajaa vasemmalla hitaampia ohittavan rekan perässä. Toivottavasti et aja myös silloin tappituntumalla.Pointti oli se, että pysytään siellä oikealla kaistalla eikä kimpoilla vasemmalle kaistalle tukkimaan liikennettä.
Maalaisilla on suuri ongelma ymmärtää moottoritiellä ajamisen säännöt.
Ei käsijarrun kytkeminen sytytä jarruvaloja.Joillain meillä maalaisilla on toisinaan tapana pienesti nypätä käsijarrusta hiillostajien edessä
Jos arvaan oikein, niin se taisi olla tässä nimenomaan pointtina.Ei käsijarrun kytkeminen sytytä jarruvaloja.
Toi on oikeasti jännä ilmiö. Eriasia protestoida ohituskaistalla hidastelusta kuin jonossa, missä se hillostettava ei mahda jonon nopeudelle mitään.Aamulla oli taas tälläinen perässä roikkuja kusipää takana. Luuli pystyvänsä puskemaan koko jonoa ajamalla 70km/h vauhdissa alle metrin päähän mun puskurista. Jostain syystä alkoi nopeus pudota aika nopeasti.
Niin ja olin vielä oikealla kaistalla.Toi on oikeasti jännä ilmiö. Eriasia protestoida ohituskaistalla hidastelusta kuin jonossa, missä se hillostettava ei mahda jonon nopeudelle mitään.
No kyllä näitä tapauksia valitettavasti on vieläkin elossa ihan riittävästi...Toi diplomaatti on joku trolli. Ei kukaan oikeasti voi olla noin tyhmä ja vielä olla elossa tuolla ajotavalla. :-D
Väistän itse aina oikealle jos joku tulee takaa nopeampaa, vaikka ajan 120 alueella GPS nopeutta ~128/129 vakkarilla. Ei mua haittaa tippaakaan vaikka jollain on kiireempi.
Diplomaattihan ajaa ainakin motarilla juuri oikein ; moottoritiellä kuuluukin väistää oikealle kaistalle jos takaa tulee nopeampia, eikä kihnuttaa alinopeutta vasenta kaistaa.
Väistän itse aina oikealle jos joku tulee takaa nopeampaa, vaikka ajan 120 alueella GPS nopeutta ~128/129 vakkarilla. Ei mua haittaa tippaakaan vaikka jollain on kiireempi.
Harmillisesti suomesta löytyy runsaasti tätä jullipäistä väkeä joka ajaa Avensiksellaan "mittarin mukaan" 115 km/h motarilla jolloin todellinen nopeus on ~100 ja "opetusmielessä" vaihtavat tahallaan kaistaa siihen nopeampaa tulevan keulan eteen "koska ylinopeus on kiellettyä" ja jäävät siihen piruuttaan jurnuttamaan pitkäksi aikaa että "ylinopeustelija opppisi olemaan".