Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Suunnitteilla ollut pitkään moottoritie joka oikaisee tuon sumpun. Punainen on nykyinen tie ja vihreä olisi uutta motaria.

13-3-10472467.jpg

Tämä olisi kyllä suuri parannus. Tuo nykyinen on ihan hirveä tilanne kun siinä on sekä itä-länsi-suuntainen(esim. tampere-kuopio) liikenne että etelä-pohjois-suuntainen(esim. helsinki-oulu) samalla hikisellä pikkutiellä ja se kulkee vielä tuon häröpallo-liikenneympyrän kautta
 
Tämä olisi kyllä suuri parannus. Tuo nykyinen on ihan hirveä tilanne kun siinä on sekä itä-länsi-suuntainen(esim. tampere-kuopio) liikenne että etelä-pohjois-suuntainen(esim. helsinki-oulu) samalla hikisellä pikkutiellä ja se kulkee vielä tuon häröpallo-liikenneympyrän kautta

Nyt tuossa pätkällä suurimman ongelman tekee päin persettä ajavat autoilijat, ei niinkään sillan pullonkaula. Toki se ABC:n liittymä on mitä on, mutta on se sujuvoitunut todella paljon siitä mitä se oli.
 
Autoilija ajoi 264 kilometrin tuntinopeutta Lohjalla... Ei ole kaverilla järki paljon ole päätä pakottanut. Toivottavasti tulee sellaine rankku, että tuntuu.
Autoilija ajoi 264 kilometrin tuntinopeutta Lohjalla – Poliisi: ”Tämä oli tehtaalta lähtiessä tehty sellaiseksi, että se kulkee enemmän kuin perheautot”
Ajankohta oli vähän väärä...

Mun puolestani ainakin väki saa öisin ajaa tuolla mitä haluaa, kunhan ei vaaranna muiden turvallisuutta, ts. tien pitäisi olla tyhjä.

Tämä kaverihan oli kys. vauhtia ohitellut jengiä, siinä voi olla vähän tekemistä omalla kaistalla pysymisessä jo.
 
Mites tälläinen kiertoliittymä, piirsin tuohon ton viivan kun siinä on nykyään sulkuviiva, eli tuosta oikean puoleisesta kaistasta mennään heti pois oikealle, sulkuviivahan kieltää autoilijaa vaihtamasta kaistaa ja silti tuossa meinaa tulla autot kylkeen kun vaihtavat kaistaa sulkuviivan yli.

adwfasdg.JPG
 
Pitää varmaan alkaa kunnon kyttääjäksi jollain 360 asteen autokameralla. Videot vaan polliisille pahimmista sikailuista. Eilen kehäykkösellä länteen ajellessani ihmettelin, kun tila-auto sekoili nopeuden ja ajolinjojen kanssa - no ohi katsomaan, mikä suhari siellä on ratissa, ja toki kyseessä oli joku nuorehko soccer mom, joka naputteli tekstiviestiä katse lähempänä syliä kuin tietä. Skidit kyydissä tietenkin. Vittu että taas vitutti.
 
Mites tälläinen kiertoliittymä, piirsin tuohon ton viivan kun siinä on nykyään sulkuviiva, eli tuosta oikean puoleisesta kaistasta mennään heti pois oikealle, sulkuviivahan kieltää autoilijaa vaihtamasta kaistaa ja silti tuossa meinaa tulla autot kylkeen kun vaihtavat kaistaa sulkuviivan yli.

adwfasdg.JPG

Onko tuossa siis ympyrää lähestyessä/ympyrään saavuttaessa oikealta tulijoilla kaksi kaistaa? toinen menee ympyrän ohi oikealle, toinen tulee itse ympyrään? Sitten tilanne ihan selvä, jos on oikeanpuoleisella kaistalla, saa ajaa vain kääntyen oikealle; Jos haluaa mennä jonnekin muualle, pitää ennen ympyrää ottaa vasen kaista.

Yleensä tuollaisssa rakennetaan joku ihan fyysinen este näiden kaistojen väliin, että se "oikealle menijöiden ohituskaista" on ihan erillään itse ympyrästä.
 
Onko tuossa siis ympyrää lähestyessä/ympyrään saavuttaessa oikealta tulijoilla kaksi kaistaa? toinen menee ympyrän ohi oikealle, toinen tulee itse ympyrään? Sitten tilanne ihan selvä, jos on oikeanpuoleisella kaistalla, saa ajaa vain kääntyen oikealle; Jos haluaa mennä jonnekin muualle, pitää ennen ympyrää ottaa vasen kaista.

Yleensä tuollaisssa rakennetaan joku ihan fyysinen este näiden kaistojen väliin, että se "oikealle menijöiden ohituskaista" on ihan erillään itse ympyrästä.

Kyllä, näkyy kuvassa, mutta selvensin vielä nuolilla.

Itse tulen usein tuolta oikealta sitä laitimmaista kaistaa ja käännyn siis heti oikealla kuten pitääkin, kuvan suuntaan menevät vaan meinaa tulla kylkeen kun vaihtavat kaistaa tuon sulkuviivan yli, se on niin vaikeaa joskus toi liikenne.

adfasdf.JPG
 
Kyllä, näkyy kuvassa, mutta selvensin vielä nuolilla.

Itse tulen usein tuolta oikealta sitä laitimmaista kaistaa ja käännyn siis heti oikealla kuten pitääkin, kuvan suuntaan menevät vaan meinaa tulla kylkeen kun vaihtavat kaistaa tuon sulkuviivan yli, se on niin vaikeaa joskus toi liikenne.

adfasdf.JPG
Itsekin olen tässä samassa risteyksessä monesti kironnut edessä olevaa, joka seisoo tuossa oikealla kaistalla eikä uskalla mennä ympyrään, kun siellä on joku ajamassa tuota sisempää kaistaa. Mielestäni tuossa on päivänselvä tilanne, eli ympyrässä olevilla ei ole mitään asiaa tuolla oikealle kaistalle, joten sitä pitkin ympyrään ajaessa ei ole ketään väistettäviä (paitsi kevyt liikenne).
 
Itsekin olen tässä samassa risteyksessä monesti kironnut edessä olevaa, joka seisoo tuossa oikealla kaistalla eikä uskalla mennä ympyrään, kun siellä on joku ajamassa tuota sisempää kaistaa. Mielestäni tuossa on päivänselvä tilanne, eli ympyrässä olevilla ei ole mitään asiaa tuolla oikealle kaistalle, joten sitä pitkin ympyrään ajaessa ei ole ketään väistettäviä (paitsi kevyt liikenne).

Kesällä menin prätkällä siihen ekan auton viereen kun oli joku ruuhka tilanne ja se sisempi kaista oli tukossa pitkälle sinne tammistoon asti. Sanoin ystävällisesti että voit ajaa siitä että siinä on sulkuviiva että ei ne aja päälle, heti kun lähdin siitä niin meinas joku tulla mun kylkeen:facepalm: No sai sitten keskustella uudestaan kun herra ei ymmärtänyt mitä virkaa sulkuviivalla on:facepalm:
 
Ajankohta oli vähän väärä...

Mun puolestani ainakin väki saa öisin ajaa tuolla mitä haluaa, kunhan ei vaaranna muiden turvallisuutta, ts. tien pitäisi olla tyhjä.

Tämä kaverihan oli kys. vauhtia ohitellut jengiä, siinä voi olla vähän tekemistä omalla kaistalla pysymisessä jo.

Niin, tuohan tie ei ole ikinä tyhjä ja tuollatavalla urpoilu vaarantaa aina toiset. En minä ainakaan osaa varoa, että ohittaessani alitehoisella Taunuksellani hitaampaa rekkaa moottoritiellä, niin samaan aikaan joku puskee takaa lähemmäs 300 km/h.
 
Mites tälläinen kiertoliittymä, piirsin tuohon ton viivan kun siinä on nykyään sulkuviiva, eli tuosta oikean puoleisesta kaistasta mennään heti pois oikealle, sulkuviivahan kieltää autoilijaa vaihtamasta kaistaa ja silti tuossa meinaa tulla autot kylkeen kun vaihtavat kaistaa sulkuviivan yli.

adwfasdg.JPG
Meille rakennettiin yhteen hankalaan risteykseen vähän samantyyppinen ratkaisu. Valtatien risteyksestä lähtee kaksi kaistaa, joista oikeanpuoleinen vain käväisee ympyrässä eli kääntyy käytännössä heti oikealle pois. Selkeät opasteet niin tiessä kuin kylttinäkin ennen ympyrää että ei voi väittää, etteikö kerrottaisi miten täytyy ajaa.

Ja joka helvetin kerta vasenta kaistaa ajaessa pelottaa, että siitä oikealta kaistalta yritetään jatkaa ympyrään kun tilaa on vain yhdelle autolle. Mulla on nyt kaksi kertaa ollut kylkiosuma hyvin lähellä, eikä lohduta vaikka kolaritilanteessa olisin se syytön osapuoli.
 
Niin, tuohan tie ei ole ikinä tyhjä ja tuollatavalla urpoilu vaarantaa aina toiset. En minä ainakaan osaa varoa, että ohittaessani alitehoisella Taunuksellani hitaampaa rekkaa moottoritiellä, niin samaan aikaan joku puskee takaa lähemmäs 300 km/h.
No aika harvakseltaan se tyhjä tosiaan on mutta on siellä yöllä tullut joskus ajeltua eikä ristinsielua missään.

Varmaan ne pitkät suorat, hyvä näkyvyys ja mäet houkuttaa koittamaan vähän.
 
Meille rakennettiin yhteen hankalaan risteykseen vähän samantyyppinen ratkaisu. Valtatien risteyksestä lähtee kaksi kaistaa, joista oikeanpuoleinen vain käväisee ympyrässä eli kääntyy käytännössä heti oikealle pois. Selkeät opasteet niin tiessä kuin kylttinäkin ennen ympyrää että ei voi väittää, etteikö kerrottaisi miten täytyy ajaa.

Ja joka helvetin kerta vasenta kaistaa ajaessa pelottaa, että siitä oikealta kaistalta yritetään jatkaa ympyrään kun tilaa on vain yhdelle autolle. Mulla on nyt kaksi kertaa ollut kylkiosuma hyvin lähellä, eikä lohduta vaikka kolaritilanteessa olisin se syytön osapuoli.

Suuri ongelma suomessa on siinä, ettei tajuta, että väärään suuntaan kääntyminen ei ole katastrofi. Jos ollaan ryhmitytty väärin, ei olisi mikään ongelma kääntyä laillisesti sinne "väärään" suuntaan minne se oma kaista vie, ja sitten esim. sadan metrin päässä risteyksen jälkeen tehdä u-käännös, palata risteykseen ja kääntyä siitä oikeaan suuntaan. Mutta sen sijaan aletaan tekemään mitä ihmeellisempiä kiilailuita ja häsläämisiä, että saadaan kääännyttyä sinne haluamaansa suuntaan jonne ei siltä kaistalta, missä on, suoraan ja laillisesti pääse.

Tätä toki pahentaa se, että suomalainen liikennesuunnittelu ei ole kovin u-käännös-ystävällinen; Risteyksestä väärään suuntaan kääntyminen voi joskus tarkoittaa selvästi pidempää ylimääräistä lenkkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri näin. Tuokin ympyrä vaan jakelee liikenteen muutamalle tienpätkälle, jonka varressa on kauppoja ja liiketiloja ja olisi helppo vetäistä ympäri ja oikeaan suuntaan. Oli se silti ennen vielä pahempi, vasemmalle kääntyminen usein mahdotonta ruuhka-aikaan ja etenkin julkinen liikenne oli pulassa.
 
No aika harvakseltaan se tyhjä tosiaan on mutta on siellä yöllä tullut joskus ajeltua eikä ristinsielua missään.

Varmaan ne pitkät suorat, hyvä näkyvyys ja mäet houkuttaa koittamaan vähän.

Syksyinen ilta, hyvä näkyvyys ja nastalautaan... antaa mennä vaan :). Jos ei ole ristinsieluja katsomassa kaahailuja, niin yleisönä on sitten ainakin metsäneläviä, hirviä, villisikoja ja sen sellaisia mönkijäisiä. Täytyy myöntää, että kyllähän mäkin aina luukutan Taunuksellani alamäkeen sen mitä pääsen eli ainakin sataakolmeakymppiä.
 
Jos ei ole ristinsieluja katsomassa kaahailuja, niin yleisönä on sitten ainakin metsäneläviä, hirviä, villisikoja ja sen sellaisia mönkijäisiä.
Eivät ne motarille normaalisti pääse aitojen takia joten möllöttäkööt siellä katselemassa.

Pari vuotta sitten tuli tuolla Lohjan ja Salon välillä kokeiltua keskellä yötä mitä vanha raato kulkee ja gepsin mukaan karvan yli 250 kävi vauhtia ennen kuin aloin hiljentelemään. Enää en viitsisi kokeilla, nyt sen tietää että tuon verran ainakin.
 
Tänään meni käpy ihan totaalisesti, 100kmh rajoitusalueella semmoinen 8 auton letka ajeli 75-80kmh. Vaihtoehdot oli lonnia niiden perässä ~30km, tai mennä törkeästi ohi.
 
Eivät ne motarille normaalisti pääse aitojen takia joten möllöttäkööt siellä katselemassa.

Pari vuotta sitten tuli tuolla Lohjan ja Salon välillä kokeiltua keskellä yötä mitä vanha raato kulkee ja gepsin mukaan karvan yli 250 kävi vauhtia ennen kuin aloin hiljentelemään. Enää en viitsisi kokeilla, nyt sen tietää että tuon verran ainakin.

Mm. tämä kokeilemisen vuoksi on hyvä olla esim. niitä lentokenttä kiihdytyksiä, vaikka omakohtaista kokemusta ei olekaan.

Jos joku nyt mietti sen ulosajon vuoksi niiden järkevyyttä.

Mutta on nuo motarit välillä hieman mutkaisia ja kuoppaisia, niin joka paikassa ei kuitenkaan välttämättä kannata niitä huippuja kokeilla, vaikka muita ei näkyisikään.

Itse olen koittanut huippuja lentokoneiden varalaskukentällä.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään meni käpy ihan totaalisesti, 100kmh rajoitusalueella semmoinen 8 auton letka ajeli 75-80kmh. Vaihtoehdot oli lonnia niiden perässä ~30km, tai mennä törkeästi ohi.
Ja törkeillä ohituksilla säästö ajassa ideaali tilanteessa on viitisen minuuttia, joten voi miettiä että onko mitään järkeä.
 
Tänään lähdin ohittamaan rekkaa, vilkku päällä normaalin kolme vilausta ja vilkku yhä päällä siirryin ohittamaan. Saatana heitti ilman vilkkua siihen mun eteen. Pitipä kaivaa jarru poljinta tulipellistä asti takas kabiiniin.
Ei takuulla ollut se rahti minuuttia nopeammin Turussa tuolla ohituksella. Olispa katsonut peliin.
 
Eivät ne motarille normaalisti pääse aitojen takia joten möllöttäkööt siellä katselemassa.

Pari vuotta sitten tuli tuolla Lohjan ja Salon välillä kokeiltua keskellä yötä mitä vanha raato kulkee ja gepsin mukaan karvan yli 250 kävi vauhtia ennen kuin aloin hiljentelemään. Enää en viitsisi kokeilla, nyt sen tietää että tuon verran ainakin.
Kerran oon peuroja nähnyt aidan sisäpuolella jossain lempäälän kohdilla 3v aikana, on tullut varmaan semmonen 20tkm motaria/vuosi.

Omaa saapikasta on tullut kanssa joskus vähän koeponnisteltua n. 240kmh saakka, suoralla pätkällä motaria jonka tiesi valmiiksi, että ei ole kuoppia ym. Toijalaa ennen on suoria joilla kerkeää kyllä tarpeeksi tehokkaalla vehkeellä kelaamaan aikamoisen vauhdin. Tyhjähän se pätkä saa olla, täysin edesvastuutonta lähteä kortinlähtövauhtia ajelemaan muiden seassa.
 
Tänään meni käpy ihan totaalisesti, 100kmh rajoitusalueella semmoinen 8 auton letka ajeli 75-80kmh. Vaihtoehdot oli lonnia niiden perässä ~30km, tai mennä törkeästi ohi.
Tämä! Jos ajetaan hitaasti! Niin sitten pidetään ne turvavälit että sieltä pääsee ohittamaan jokaisen 1 kerrallaan ja annetaan sitä tietä, väistetään ja katsotaan että porukka pääsee ohi, sitä sallittua nopeusrajoitusta kunnioittaen! Mutta kun monesti tämä 8 letka ajaa siten, että niiden ohittaminen on mahdotonta! Ja jos joku sanoo, että minuutti sinne tänne, niin entäs jos ne ajais 60km/h, 50km/h... Siksi tänne pitäisi oikeasti saada myös turvaväli valvonta, eikä pelkkää nopeusvalvontaa!
 
Minuutti sinne tänne on aika suhteellinen käsite. 8 tunnin työpäivässä 6 minuutin lisäyksen piti saada Suomen talous kuntoon, mutta 30min ajomatkalla 6 minuuttia on merkityksetön ajansäästö :D

Eiköhän se idea ole että vaikka ohituksilla säästäisi useamman tunnin, niitä ei silti tehdä jos se ei onnistu vaarantamatta muita.
 
Kannattaa myös muistaa, että vaikka kävisit kusella 10min ohituksen jälkeen ja se ohitettu menee siitä, säästettyä aikaa se silti on.

Periaatekysymys se on. Jossei alennu nussuttamaan jonkun Yaristontun takana lähestulkoon ikinä (ts. Ohittaa nämä aina kun se on @Tommy Goldfish ohjeilla mahdollista) niin kyllä se kertynyt säästö on loppukädessä aika suuri. Ja pienemmät bensakulut + lisääntynyt turvallisuus (ei tarvi ajaa rekkojen perässä ja/tai todistaa bmw/audimiesten hienoja ohituksia ylämäkeen ja miettiä millon napsahtaa.

Paras on kun ajaa ihan omassa ylhäisyydessään sen 5kmh+ rajoitukseen mikäli vain keli sallii, ne menee ohi sitten jotka haluaa.

Kontissakin viihtyvän porukan määrä minimoituu kun pysyy pois possujonoista.

Ja kuten @finphenom mainitsi, monesti noissa ajetaan niillä 20-30m väleillä. Sitten vilkutellaan valoja kun ohitat nämä ja survot itsesi näihin väleihin. Toisaalta kyllä sitä tilaa usein syntyy kun laitat vilkun päälle ja alat siirtämään itseäsi siihen väliin.
 
Itse ohitan aina kun mahdollista jos edessä kökkijöillä on mun ihannenopeutta (rajoitus +8 km/h todellista) matalampi nopeus. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin edellä menijöiden vauhdin humppaaminen 0-15 km/h alinopeutta sekä heidän ilmeisen epävarmuuden mukanaan tuoman äkillisten jarrutusten riski (kameratolppa). Aivan sama säästääkö ajassa minuutin tai viistoista.
 
Ajallinen säästökin alkaa olla jo huomattava jos vedetään jotain Oulu-Hki väliä missä noita Versoja pyörii letkaa vetämässä varmaan 20 km välein. Sikäli kun joku matkailuauto/peräkärrymaajussi ei ole ehtinyt ensin.
 
heidän ilmeisen epävarmuuden mukanaan tuoman äkillisten jarrutusten riski (kameratolppa)
Tuossa onkin se seuraava ärsyyntymisen aihe. Ne saatanan kameratolpat ei lähettele sakkolappuja jos ajat rajoitusten mukaan, niiden kohdalla ei tarvi jarrutella alinopeudelle. Meillä on valtatiellä yhdessä pitkässä loivassa alamäessä 60 km/h alueella kameratolppa. Joka ikinen aamu siinä aletaan paniikkijarruttamaan ja valutaan 50 km/h nopeudella ohi ettei se vaan yllätä ja nappaa kuvaa jollain kerralla. Silloin kun olen päässyt ajamaan tyhjää tietä, ei ole oikeastaan tarvinnut jarruun koskea kun moottorijarrutus on pitänyt nopeuden ihan sopivana ilman sakkoja.
 
Liikennevaloista lähteminen, erityisesti kääntyville tarkoitetuista valoista lähteminen. Voisi olla skarppina ja lähteä heti edellisen auton perään eikä vasta alkaa arpomaan vaihdetta. Tuplasti mahtuisi kulkemaan autoja vihreillä valoilla. Erityisesti täällä Tampereella Kaukajärvelle käännyttäessä Kangasalta päin valot vihreänä todella lyhyen aikaa. :rage:
 
Liikennevaloista lähteminen, erityisesti kääntyville tarkoitetuista valoista lähteminen. Voisi olla skarppina ja lähteä heti edellisen auton perään eikä vasta alkaa arpomaan vaihdetta. Tuplasti mahtuisi kulkemaan autoja vihreillä valoilla. Erityisesti täällä Tampereella Kaukajärvelle käännyttäessä Kangasalta päin valot vihreänä todella lyhyen aikaa. :rage:
Varsin vaikeeta vilkuilla milloin risteävälle liikenteelle syttyy punainen ennakoiden omaa vihreetä ja vaihteen heittämistä silmään.
 
Varsin vaikeeta vilkuilla milloin risteävälle liikenteelle syttyy punainen ennakoiden omaa vihreetä ja vaihteen heittämistä silmään.

Ensinnäkin, jos ei ole jonossa ensimmäisenä, ei tarvi katsoa mitään muuta kuin omaa liikennevaloaan.

Toisekseen, kyllä sen vaihteen voi laittaa silmään jo aiemmin.
 
Ensinnäkin, jos ei ole jonossa ensimmäisenä, ei tarvi katsoa mitään muuta kuin omaa liikennevaloaan.

Toisekseen, kyllä sen vaihteen voi laittaa silmään jo aiemmin.
Nimenomaan, ennakoida voi sen vaihteen kanssa olipa jonossa missä kohti hyvänsä. Itsehän pidän vaan laatikon D:llä.
 
Liikennevaloista lähteminen, erityisesti kääntyville tarkoitetuista valoista lähteminen. Voisi olla skarppina ja lähteä heti edellisen auton perään eikä vasta alkaa arpomaan vaihdetta. Tuplasti mahtuisi kulkemaan autoja vihreillä valoilla. Erityisesti täällä Tampereella Kaukajärvelle käännyttäessä Kangasalta päin valot vihreänä todella lyhyen aikaa. :rage:
Tämä, lisäksi sitten vielä sen valoista kääntymisen jälkeen voisi painaa sitä v***n kaasua, mutta mihinpä sitä enää kiire kun itse valoista päässyt körötellessä sillä ykkösellä 5km/h pitkän matkaa ja vaaaarovasti kakkoselle vaihtaen ja hiiiljakseen sinne 20km/h vauhtiin kiihdytellen.
 
Jos olisikin ainoa viivästys se, että se ensimmäinen jonossa lähtee hitaasti liikkeelle, mutta kun se seuraavakin jättää jonkun kymmenen metrin turvavälin tai rullaa hissun kissun risteyksen läpi.

Tuo on semmoinen, mikä alkaa kyllä syömään miestä ihan kunnolla. Toinen vastaava on nämä, jotka ajelee 10 alle rajoituksen kohti 100m päässä olevia vihreitä valoja. Sitten kun valot alkaa vaihtua niin painetaan kaasu pohjaan ja kerkeävät nipin napin läpi valoista, kun itse jäät sitten odottelemaan seuraavia. Rajoitusten mukaan ajaessa olisi mennyt läpi vielä kaksi autoa itsesi lisäksikin läpi.
 
Niin, tuohan tie ei ole ikinä tyhjä ja tuollatavalla urpoilu vaarantaa aina toiset. En minä ainakaan osaa varoa, että ohittaessani alitehoisella Taunuksellani hitaampaa rekkaa moottoritiellä, niin samaan aikaan joku puskee takaa lähemmäs 300 km/h.

Sitä varten on peilit. Vaikka ajan n. 130km/h gepsiä, niin aina joku tulee alitehoisella taunuksella eteen. Miksi? Tuo on törkeää piittaamattomuutta olla katsomatta peileistä ennen kuin lähtee ohitukseen. Miksi pitää ajaa moottoritiellä saati lähteä ohittamaan jos nopeus on luokkaa 100kmh???
 
Jos olisikin ainoa viivästys se, että se ensimmäinen jonossa lähtee hitaasti liikkeelle, mutta kun se seuraavakin jättää jonkun kymmenen metrin turvavälin tai rullaa hissun kissun risteyksen läpi.

Ja sitten se kolmas auto alkaa hidastelemaan, jos ne valot vaikka vaihtus kohta taas punaiseksi...
 
Hollola-Lahti. Joka ainut kerta kun siitä ajaa, niin janarit vetää kilometritolkulla rintarinnan jonot perässä nelikaistasella. Tottakai siinä saakin ajaa vasemmalla, mutta joku roti pitäs olla jos ei ole menossa ihan hetken päästä valoista vasemmalle. Ensin tietyömaalla 70@50, sitten rintarinnan 65@70 ja sitten Lahden keskustan kohdalla 65@50 ja moottoritiellä 110-120@120 vasenta kaistaa niin kauan kuin rekkoja näkyy horisontissa. Tästä on suomalainen autoilija tehty. :facepalm:
 
Hollola-Lahti. Joka ainut kerta kun siitä ajaa, niin janarit vetää kilometritolkulla rintarinnan jonot perässä nelikaistasella. Tottakai siinä saakin ajaa vasemmalla, mutta joku roti pitäs olla jos ei ole menossa ihan hetken päästä valoista vasemmalle. Ensin tietyömaalla 70@50, sitten rintarinnan 65@70 ja sitten Lahden keskustan kohdalla 65@50 ja moottoritiellä 110-120@120 vasenta kaistaa niin kauan kuin rekkoja näkyy horisontissa. Tästä on suomalainen autoilija tehty. :facepalm:

Juurikin tämä. Itse teen näissä tapauksissa niin, että etäisyys edelläajavaan on tuo parkkitutkan verran ja tarvittaessa valojen väläytys, niin yleensä katoaa edestä.
 
Yksi riihimäkeläinen tuttava kysyi ajettuaan kerran Riksusta Kouvolaan ja takaisin että eikö täällä päin osata ajaa kun kaikki vetää samaa, usein alinopeuksista vauhtia molempia kaistoja kumpaankin suuntaan. Korostuu etenkin talvella, jolloin tuossa seitsemänkympin alueella täytyy vauhti pudottaa varmuudeksi kuuteenkymppiin. Itse asiassa niin käy heti kun sataa vaikka vettä.

Kehätie ei valmistu yhtään liian aikaisin.
 
Juurikin tämä. Itse teen näissä tapauksissa niin, että etäisyys edelläajavaan on tuo parkkitutkan verran ja tarvittaessa valojen väläytys, niin yleensä katoaa edestä.

Toinen hyvä on ajaa aivan vasemmassa laidassa VILKKU vasemmalle jatkuvasti vilkuttaen. Taatusti näkee tausta, sivu jne peileistä että jotakin on omassa ajamisessa pielessä kun muut ei mahdu omatahtisen ohi..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 338
Viestejä
4 656 787
Jäsenet
76 422
Uusin jäsen
miro123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom