- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 382
Haluatko yrittää uudelleen?Ainoastaan kun auton nopeus on 1 km/s eli 3.6 km/h.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haluatko yrittää uudelleen?Ainoastaan kun auton nopeus on 1 km/s eli 3.6 km/h.
Kaksi virhettä, eikö ne kumoa toisensa km/s ja .Haluatko yrittää uudelleen?
Haluatko yrittää uudelleen?
Laitetaanpa lisämausteeksi vielä tämä Haaransillan kaksikaistainen liikenneympyrä, jossa on joka suunnasta liikennemerkeillä joko osoitettu tai siten jätetty osoittamatta erilainen käytäntö kaistojen suhteen.Ihmiset ajavat kaksikaistaisiin liikenneympyröihin ihan miten sattuu. Selvästi ei osata hahmottaa miten se vasemmanpuoleinen kaista toimii, vaan ajetaan oikeaa kaistaa koko roskan läpi. Niin yleistä tuo, että nykyään osaa jo varautua olevan n. 65% mahdollisuus, että oikeaa kaistaa ajava poistuu vasta kolmannesta liittymästä ulos.
No mitä hemmettiä. 3 metriä 40 km/h nopeudessa on n. 270 millisekuntia. Pistä nolla perään niin on sopiva turvaväli.
Ja 3 metriä on sopiva turvaväli, kun nopeus on korkeintaan 5 km/h.Sanoin, että ruuhkassa ja kaupungin keskustassa. Nopeus on silloin paljon alle 40 kmh.
Ja 3 metriä on sopiva turvaväli, kun nopeus on korkeintaan 5 km/h.
Turun seudulla oli perjantaina luvaton autojen ja moottoripyörien kokoontuminen. Kokoontumiseen osallistui noin sata ajoneuvoa
Laitetaanpa lisämausteeksi vielä tämä Haaransillan kaksikaistainen liikenneympyrä, jossa on joka suunnasta liikennemerkeillä joko osoitettu tai siten jätetty osoittamatta erilainen käytäntö kaistojen suhteen.
Joku keksi apinoida tämän heti: Poliisi keskeytti luvattomat kiihdytysajot Lempäälässä – hurjia ylinopeuksia ja paljon ihmisiä katsomassaJot ei mee ihan offtopiciks, niin uutiseen viitaten piittaamattomuus liikenteessä.
Mutta sitten mieltä jäi askarruttamaan, pitääkö sitä pyytää poliisilta lupa, jos vaikka jonkun autokerhon jäsenet päättävät kerääntyä jollekin ABC asemalle kahvittelemaan?
Turun seudulla luvaton ajoneuvojen kokoontuminen – takaa-ajo, kolareita ja törkeitä ylinopeuksia
- Turun Sanomat
Niihnän tuo näyttäs olevan https://goo.gl/maps/w6YtztgwwMs7ezBr5 . En yritäs survoa tuonne tukkirekan rinnalle. Tiemerkintäkin poikkeaa opastekylteistä.Parastahan siinä on, että sisäkaistalta ei pääse Jyväskylään kääntymään, vaikka moottoritiellä niin annetaankin ymmärtää.
Jos tielle mahtuu vierekkäin kaksi autoa, siinä on lain tarkoittaman kaistan määritelmän mukaan kaksi kaistaa.
Tuo 2 kaistaisten liikenneympyöröiden suunnittelun toimivuus vaihtelee kovaa. Se on kiva kun ympyrän sisäkaista loppuukin kuin seinään ja se muuttuukin kokonaan toiseksi sisäkaistaksi jolle päästäkseen taitetaan yhtä-äkkiä hitosti lisää vasemmalle. Samaan kasaan on lisätty sitten neljännesmittaisia kolmansia kaistoja yms. Siihe ku ajat ekaakertaa paikkakunnalla niin kivutonta se ei ole.
Minä kanssa ihmettelin, että mikä tämä kommentti oli, että kaikissa kaksikaistaisissa ympyröissä pitäisi oikealta kaistalta poistua viimeistään toisesta liittymästä. Ei se mikään sääntö ole, kuten mm. juuri tuo Vaajakosken ympyräkin osoittaa. Tuo ympyrä muuten toimii mainiosti.Sitten on näitä kaksikaistaisia joista saa molemmilta kaistoilta ajaa 3. liittymään ja ihmiset ihmettelee miksi niin ajetaan...
Minä kanssa ihmettelin, että mikä tämä kommentti oli, että kaikissa kaksikaistaisissa ympyröissä pitäisi oikealta kaistalta poistua viimeistään toisesta liittymästä. Ei se mikään sääntö ole, kuten mm. juuri tuo Vaajakosken ympyräkin osoittaa. Tuo ympyrä muuten toimii mainiosti.
Suunnitteilla ollut pitkään moottoritie joka oikaisee tuon sumpun. Punainen on nykyinen tie ja vihreä olisi uutta motaria.
Tämä olisi kyllä suuri parannus. Tuo nykyinen on ihan hirveä tilanne kun siinä on sekä itä-länsi-suuntainen(esim. tampere-kuopio) liikenne että etelä-pohjois-suuntainen(esim. helsinki-oulu) samalla hikisellä pikkutiellä ja se kulkee vielä tuon häröpallo-liikenneympyrän kautta
Ajankohta oli vähän väärä...Autoilija ajoi 264 kilometrin tuntinopeutta Lohjalla... Ei ole kaverilla järki paljon ole päätä pakottanut. Toivottavasti tulee sellaine rankku, että tuntuu.
Autoilija ajoi 264 kilometrin tuntinopeutta Lohjalla – Poliisi: ”Tämä oli tehtaalta lähtiessä tehty sellaiseksi, että se kulkee enemmän kuin perheautot”
Onko tuossa siis ympyrää lähestyessä/ympyrään saavuttaessa oikealta tulijoilla kaksi kaistaa? toinen menee ympyrän ohi oikealle, toinen tulee itse ympyrään? Sitten tilanne ihan selvä, jos on oikeanpuoleisella kaistalla, saa ajaa vain kääntyen oikealle; Jos haluaa mennä jonnekin muualle, pitää ennen ympyrää ottaa vasen kaista.
Yleensä tuollaisssa rakennetaan joku ihan fyysinen este näiden kaistojen väliin, että se "oikealle menijöiden ohituskaista" on ihan erillään itse ympyrästä.
Itsekin olen tässä samassa risteyksessä monesti kironnut edessä olevaa, joka seisoo tuossa oikealla kaistalla eikä uskalla mennä ympyrään, kun siellä on joku ajamassa tuota sisempää kaistaa. Mielestäni tuossa on päivänselvä tilanne, eli ympyrässä olevilla ei ole mitään asiaa tuolla oikealle kaistalle, joten sitä pitkin ympyrään ajaessa ei ole ketään väistettäviä (paitsi kevyt liikenne).
Itsekin olen tässä samassa risteyksessä monesti kironnut edessä olevaa, joka seisoo tuossa oikealla kaistalla eikä uskalla mennä ympyrään, kun siellä on joku ajamassa tuota sisempää kaistaa. Mielestäni tuossa on päivänselvä tilanne, eli ympyrässä olevilla ei ole mitään asiaa tuolla oikealle kaistalle, joten sitä pitkin ympyrään ajaessa ei ole ketään väistettäviä (paitsi kevyt liikenne).
Ajankohta oli vähän väärä...
Mun puolestani ainakin väki saa öisin ajaa tuolla mitä haluaa, kunhan ei vaaranna muiden turvallisuutta, ts. tien pitäisi olla tyhjä.
Tämä kaverihan oli kys. vauhtia ohitellut jengiä, siinä voi olla vähän tekemistä omalla kaistalla pysymisessä jo.
Meille rakennettiin yhteen hankalaan risteykseen vähän samantyyppinen ratkaisu. Valtatien risteyksestä lähtee kaksi kaistaa, joista oikeanpuoleinen vain käväisee ympyrässä eli kääntyy käytännössä heti oikealle pois. Selkeät opasteet niin tiessä kuin kylttinäkin ennen ympyrää että ei voi väittää, etteikö kerrottaisi miten täytyy ajaa.
No aika harvakseltaan se tyhjä tosiaan on mutta on siellä yöllä tullut joskus ajeltua eikä ristinsielua missään.Niin, tuohan tie ei ole ikinä tyhjä ja tuollatavalla urpoilu vaarantaa aina toiset. En minä ainakaan osaa varoa, että ohittaessani alitehoisella Taunuksellani hitaampaa rekkaa moottoritiellä, niin samaan aikaan joku puskee takaa lähemmäs 300 km/h.
Meille rakennettiin yhteen hankalaan risteykseen vähän samantyyppinen ratkaisu. Valtatien risteyksestä lähtee kaksi kaistaa, joista oikeanpuoleinen vain käväisee ympyrässä eli kääntyy käytännössä heti oikealle pois. Selkeät opasteet niin tiessä kuin kylttinäkin ennen ympyrää että ei voi väittää, etteikö kerrottaisi miten täytyy ajaa.
Ja joka helvetin kerta vasenta kaistaa ajaessa pelottaa, että siitä oikealta kaistalta yritetään jatkaa ympyrään kun tilaa on vain yhdelle autolle. Mulla on nyt kaksi kertaa ollut kylkiosuma hyvin lähellä, eikä lohduta vaikka kolaritilanteessa olisin se syytön osapuoli.
No aika harvakseltaan se tyhjä tosiaan on mutta on siellä yöllä tullut joskus ajeltua eikä ristinsielua missään.
Varmaan ne pitkät suorat, hyvä näkyvyys ja mäet houkuttaa koittamaan vähän.
Eivät ne motarille normaalisti pääse aitojen takia joten möllöttäkööt siellä katselemassa.Jos ei ole ristinsieluja katsomassa kaahailuja, niin yleisönä on sitten ainakin metsäneläviä, hirviä, villisikoja ja sen sellaisia mönkijäisiä.
Eivät ne motarille normaalisti pääse aitojen takia joten möllöttäkööt siellä katselemassa.
Pari vuotta sitten tuli tuolla Lohjan ja Salon välillä kokeiltua keskellä yötä mitä vanha raato kulkee ja gepsin mukaan karvan yli 250 kävi vauhtia ennen kuin aloin hiljentelemään. Enää en viitsisi kokeilla, nyt sen tietää että tuon verran ainakin.
Ja törkeillä ohituksilla säästö ajassa ideaali tilanteessa on viitisen minuuttia, joten voi miettiä että onko mitään järkeä.Tänään meni käpy ihan totaalisesti, 100kmh rajoitusalueella semmoinen 8 auton letka ajeli 75-80kmh. Vaihtoehdot oli lonnia niiden perässä ~30km, tai mennä törkeästi ohi.
Perinteinen perusvirhe, ohituksen hyöty lasketaan vain säästyneessä ajassa eikä matkan sujuvuudelle anneta mitään arvoa.Ja törkeillä ohituksilla säästö ajassa ideaali tilanteessa on viitisen minuuttia, joten voi miettiä että onko mitään järkeä.
Ja 23 minuuttia vähemmän ratissa raivoamista, näen tässä paljonkin järkeäJa törkeillä ohituksilla säästö ajassa ideaali tilanteessa on viitisen minuuttia, joten voi miettiä että onko mitään järkeä.
Kerran oon peuroja nähnyt aidan sisäpuolella jossain lempäälän kohdilla 3v aikana, on tullut varmaan semmonen 20tkm motaria/vuosi.Eivät ne motarille normaalisti pääse aitojen takia joten möllöttäkööt siellä katselemassa.
Pari vuotta sitten tuli tuolla Lohjan ja Salon välillä kokeiltua keskellä yötä mitä vanha raato kulkee ja gepsin mukaan karvan yli 250 kävi vauhtia ennen kuin aloin hiljentelemään. Enää en viitsisi kokeilla, nyt sen tietää että tuon verran ainakin.
Tämä! Jos ajetaan hitaasti! Niin sitten pidetään ne turvavälit että sieltä pääsee ohittamaan jokaisen 1 kerrallaan ja annetaan sitä tietä, väistetään ja katsotaan että porukka pääsee ohi, sitä sallittua nopeusrajoitusta kunnioittaen! Mutta kun monesti tämä 8 letka ajaa siten, että niiden ohittaminen on mahdotonta! Ja jos joku sanoo, että minuutti sinne tänne, niin entäs jos ne ajais 60km/h, 50km/h... Siksi tänne pitäisi oikeasti saada myös turvaväli valvonta, eikä pelkkää nopeusvalvontaa!Tänään meni käpy ihan totaalisesti, 100kmh rajoitusalueella semmoinen 8 auton letka ajeli 75-80kmh. Vaihtoehdot oli lonnia niiden perässä ~30km, tai mennä törkeästi ohi.
Minuutti sinne tänne on aika suhteellinen käsite. 8 tunnin työpäivässä 6 minuutin lisäyksen piti saada Suomen talous kuntoon, mutta 30min ajomatkalla 6 minuuttia on merkityksetön ajansäästö
Tuossa onkin se seuraava ärsyyntymisen aihe. Ne saatanan kameratolpat ei lähettele sakkolappuja jos ajat rajoitusten mukaan, niiden kohdalla ei tarvi jarrutella alinopeudelle. Meillä on valtatiellä yhdessä pitkässä loivassa alamäessä 60 km/h alueella kameratolppa. Joka ikinen aamu siinä aletaan paniikkijarruttamaan ja valutaan 50 km/h nopeudella ohi ettei se vaan yllätä ja nappaa kuvaa jollain kerralla. Silloin kun olen päässyt ajamaan tyhjää tietä, ei ole oikeastaan tarvinnut jarruun koskea kun moottorijarrutus on pitänyt nopeuden ihan sopivana ilman sakkoja.heidän ilmeisen epävarmuuden mukanaan tuoman äkillisten jarrutusten riski (kameratolppa)