Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Toissapäivänä ajoin 60km/h ja 80km/h tietä jossa suurin osa tota kasikympin nopeusrajoitusta. Noudatin suurinta sallittua nopeutta niin silti ei aikaakaan kun taakseni kasaantu 4 autoa jokainen aivan toisensa puskurissa kiinni ja yksi siis minun tietysti. Tie on sen verran mutkainen ja liikennettä oli että ohi eivät lähteneet vaan jonossa mentii noin 10km ja minähän en ala nostamaan nopeutta ylinopeudeksi vaan sen takia että joku roikkuu lähellä, oikeastaan päinvastoin mitä lähemmäs joku tulee niin sitä hitaammin alan ajamaan ihan vaan viestiäkseni että mene joko ohi tai peräänny hieman..
kun se yksi pitkä suora tuli että pääsivät ohittamaan jumalauta kaksi autoa ampu aivan täysillä ohi yksi volvo ja yksi katumaasturi.. volvo palas kaistalle ja jatko kiihytystä ja katumaasturi vastaantulijoiden kaistalla yritti päästä volvosta ohi ja volvokuski ei himmaillu vaan jatko kiihytystä eikä päästäny tota toista autoa ohi.. en varmaksi osaa sanoa niiden vauhtia suoran päässä veikkaan 130km/h vähintään kohtuu uusia autoja ja nehän kiihtyy tosta 80km/h vauhdista aika ripeästi vielä tonne puoleentoistasataan ja suora oli pitkä. Vastaan tuli bussi jolloin volvo ilmeisesti päästi sen maasturin kaistalle. Aivan vitun älytöntä touhua ei saatana teidän olis pitäny nähdä toi tilanne ei se tässä kerrottuna kuullosta kummoselta mutta livenä nähtynä ajattelin että juuri tossa on yksi syy minkätakia esim nokkakolareita tapahtuu.. kuka osaa odottaa että tollasella tiellä joku tulee vastaa sun kaistalla noin puoltatoistasataa...vituttaa!
 
Miksi ihmiset eivät katsele peileistä esim. moottoriteillä? Jatkuvasti joutuu todistamaan sitä, että kun ajat vasenta kaistaa vakkarilla, niin helposti yhden käden sormilla laskettava määrä per suunta tunkee aina joku Skodalla ajava eteen 110km/h vauhdilla.

Onko se liian vaativaa ennakoida edessä ajavaa rekkaa siten, että ohittaa sen vasta, kun rajoituksen mukaan ajavat ovat menneet ohi? Miksi pitää tunkea viime hetkellä eteen ja sitten päivitellä somessa, kun ajetaan puskurissa kiinni?
 
Toissapäivänä ajoin 60km/h ja 80km/h tietä jossa suurin osa tota kasikympin nopeusrajoitusta. Noudatin suurinta sallittua nopeutta niin silti ei aikaakaan kun taakseni kasaantu 4 autoa jokainen aivan toisensa puskurissa kiinni ja yksi siis minun tietysti. Tie on sen verran mutkainen ja liikennettä oli että ohi eivät lähteneet vaan jonossa mentii noin 10km ja minähän en ala nostamaan nopeutta ylinopeudeksi vaan sen takia että joku roikkuu lähellä, oikeastaan päinvastoin mitä lähemmäs joku tulee niin sitä hitaammin alan ajamaan ihan vaan viestiäkseni että mene joko ohi tai peräänny hieman..
kun se yksi pitkä suora tuli että pääsivät ohittamaan jumalauta kaksi autoa ampu aivan täysillä ohi yksi volvo ja yksi katumaasturi.. volvo palas kaistalle ja jatko kiihytystä ja katumaasturi vastaantulijoiden kaistalla yritti päästä volvosta ohi ja volvokuski ei himmaillu vaan jatko kiihytystä eikä päästäny tota toista autoa ohi.. en varmaksi osaa sanoa niiden vauhtia suoran päässä veikkaan 130km/h vähintään kohtuu uusia autoja ja nehän kiihtyy tosta 80km/h vauhdista aika ripeästi vielä tonne puoleentoistasataan ja suora oli pitkä. Vastaan tuli bussi jolloin volvo ilmeisesti päästi sen maasturin kaistalle. Aivan vitun älytöntä touhua ei saatana teidän olis pitäny nähdä toi tilanne ei se tässä kerrottuna kuullosta kummoselta mutta livenä nähtynä ajattelin että juuri tossa on yksi syy minkätakia esim nokkakolareita tapahtuu.. kuka osaa odottaa että tollasella tiellä joku tulee vastaa sun kaistalla noin puoltatoistasataa...vituttaa!

No mutta kyllä peltipoliisi hoitaa tällaiset kaaharit. ;)
 
Tulipa valoristeyksessä poliisiauto päin punaisia. Ei siinä mitään ongelmaa ollut mutku sillä oli vain vilkkuvalot päällä, pilli ei soinut. Eikäs pitäisi molempien toimia tuollaisissa tilanteissa?
 
Kuolleessa kulmassa nutaajat, eli ns. vakkariohittelijat. Itsellä normaali liikennevirran vauhti oikealla kaistalla, ja huomasin toki jo kaukaa että takana joku ajelee sillä +1km/h nopeuserolla vasenta.

Hävisi peileistä kun saavutti minut, ja jäi siihen vasemman takakulman tienoille nysväämään. Näkyi toki kun kuikuili ja käänsi päätä. Napautin vakkarista pari pykälää alemmas että menis ohi ja se teki vissiin saman kun pysyi siellä katveessa. Napautin neljä kertaa ylös, sama juttu. Pääsi ohi lopulta, ja tottakai silleen vittumaisesti "puskuria viistäen" ihan eteen vaikka tilaa olis ollu se 200 metriä ainakin ennen seuraavaa autoa. Tää oli varmaan sellanen tilanhahmotusvammanen kaikin tavoin.
 
Kolmostiellä Tampereelta pohjoiseen kaikki kuten ennenkin:

- Satasen alueella seilataan 70-90 km/h kunnes ohituskaista alkaa - Tällöin ilmeisesti aika monella tuntuu oikean puoleinen jalka kramppaamaan, jolloin nopeus nouseekin 110 km/h tuntumaan vaan laskeakseen takaisin pohjamutiin ohituskaistan loputtua
- Ohituskaistojen loppupäässä harjoitellaan tiivistä taskuparkkeerausta änkeämällä kolme autoa 15 metrin matkalle, vauhtia tosin on se reilu satanen kaikilla
- Seppuku-luokan joukkopsykoosiohitukset kolmosen kinttupolkua muistuttavilla osuuksilla, vaikka juuri äsken iloinen jonomme ohitti kyltin, jossa kerrotaan ohituskaistan alkavan kahden kilometrin päästä

Mitäpä tuohon sanomaan enää lisää. Aivan käsittämätöntä kusipäisyyttä puoleen ja toiseen. Harmi kun Parkanon Shellillä ei tarjota eutanasiaa ateriavaihtoehtona. Sopisi kovin monelle teiden ritarille, ennen kuin tappavat jonkun sivullisen sekoilullaan.
 
Vihreän aallon muilta pilaavat mittarinopeuden ajajat on alkaneet ärsyttää vähitellen. Nykyään on kuitenkin apuvälineet tarkistaa se oma mittarivirhe helposti, jotta ajeltaisiin liikennevaloketjun kannalta sopivalla nopeudella eikä reipasta alinopeutta. Mittarinopeuden käyttöön syyllistyy yllättävän usein myös ns. ammattiautoilijat bussien rateissa. En ihmettele enää yhtään, että aikataulut alkaa venymään heti aamusta kun ne on laskettu eri keskinopeudelle kuin mitä todellisuudessa ajellaan. Toisaalta näin viime viikolla bussin näyttämässä kiertoliittymän läpi vilkkua vasemmalle, että tuntuu olevan vähän ohuessa ihan perusjutut..
 
Busseilla on tosin tunnistimet erikseen ts vihreä aalto odottamassa. Siellä liikennevalossa on sellainen pieni vilkkuva piste, joka kertoo että nyt on bussi saapumassa, niin vihreä valo pysyy päällä.
 
Ehkä on, ehkä ei.. riippuu varmaan tiestä. Ei osa busseista muuten ajelisi kuuttakymppiä kun ajamalla seitsemänkympin alueella 70-75 km/h pysyy aallossa nätisti lähemmäs kymmenen kilometrin ajan.
 
Muistankohan väärin mutta mun mielestä ei sallita lain puitteessa kahteen suuntaan ryhmittäytymistä yhdellä kaistalla? Siitä huolimatta se on näppärää.
Jos tielle mahtuu vierekkäin kaksi autoa, siinä on lain tarkoittaman kaistan määritelmän mukaan kaksi kaistaa.
 
Busseilla on tosin tunnistimet erikseen ts vihreä aalto odottamassa. Siellä liikennevalossa on sellainen pieni vilkkuva piste, joka kertoo että nyt on bussi saapumassa, niin vihreä valo pysyy päällä.

Parilla paikallislinjalla suomessa oli tuollainen käytössä kun viimeksi asiasta luin. Onko laajentunut ja mistä tästä löysit tietoa?
 
Tulipa valoristeyksessä poliisiauto päin punaisia. Ei siinä mitään ongelmaa ollut mutku sillä oli vain vilkkuvalot päällä, pilli ei soinut. Eikäs pitäisi molempien toimia tuollaisissa tilanteissa?

Ei tarvi soida. Tehtävästä riippuen voivat kulkea vaiti, mutta tietysti erityistä varovaisuutta noudattaen kuten yleensäkin jos ovat hälytystehtävällä.

"ääni- ja valomerkkejä antavalle hälytysajoneuvolle -- on -- annettava esteetön kulku."
Tieliikennelaki 267/1981 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®

Eli pilli ja vilkut pitää olla päällä, jos haluaa muiden antavan esteettömän kulun.

En nopeasti löytänyt saako pelkillä vilkuilla ajaa päin punaisia tai muuten poiketa liikennesäännöistä. Luulisi, että saa, jos tehtävä sitä edellyttää. Eri asia on sitten milloin voidaan tehtävän katsoa edellyttävän kyseistä toimintaa.
 
Kolaroijat, jotka pakenee tapahtuneen jälkeen paikalta vaikka tasantarkkaan hoksivat kämminsä! Ovat luusereita, pelkureita ja selkärangattomia paskiaisia joita joutais hieman kouluttaa! Vieläpä näiltä iäkkäimmiltä miehiltä odottais hieman enempi vastuunottoa vahingon sattuessa, vaan ei, eipä se niin näytä menevän nykymaailmassa. :rage:
 
Ainakin kaupunkialueella yleensä käyttävät päivällä hälytysääniä koska vilkkuvalot pelkästään eivät niin helposti valoisalla näy, mutta
yöaikaan menevät pelkillä hälytysvaloilla jotka on pimeällä helppo huomata kaukaakin.

Ja mielestäni hyvä niin, vituttaisi herätä vartin välein jossain mannerheimintiellä/pasilassa ohi ajaviin hälytysneuvoihin.
 
Eli jatkossa kun ambulanssi tulee perästä pelkät vilkut päällä niin voin huoletta ajella väistämättä ajoneuvoa?
Lain mukaan kyllä. Mikään tuskin kieltää väistämästä, kunhan sen tekee ennalta-arvattavasti ts. ei äkkijarrutuksia tms. Kannattaa lisäksi tiedostaa, ettei sireeniä välttämättä aina kuule niin selkeästi kuin voisi kuvitella.
 
Oon kitissy tästä aiemminkin, mutta taskuparkkeerauksen vaikeus. Ajelet kadulla etsien parkkipaikkaa. Huomaat sopivan raon, laitat vilkun päälle ja jarruttelet että pääset peruuttamaan siihen koloon. Tämähän ei mene takanatulevan päähän, että mä saatan olla pakittamassa siihen vapaaseen ruutuun. Mulla vilkku päällä, pakki pykälässä ja selkeä aikomus mennä perse edellä siihen vapaaseen paikkaan.

Arjen sankari(tar) tulee kiinni hanuriin, tööttää ja viittoilee että mitähän herra siinä nyt yrittää. No parkkiin, mutta en nyt pysty, kun tuo sun auto on siinä mun puskurissa kiinni.

Se että laittaa vilkun, hidastaa ja sompailee ruutuun takaperin, on joillekkin käsittämätön yhtälö. Pitäis vaan vissiin sneikata vauhdilla keula edellä ja jättää perä puoliksi ajoradalle ja keula jalkakäytävälle.
 
Oon kitissy tästä aiemminkin, mutta taskuparkkeerauksen vaikeus. Ajelet kadulla etsien parkkipaikkaa. Huomaat sopivan raon, laitat vilkun päälle ja jarruttelet että pääset peruuttamaan siihen koloon. Tämähän ei mene takanatulevan päähän, että mä saatan olla pakittamassa siihen vapaaseen ruutuun. Mulla vilkku päällä, pakki pykälässä ja selkeä aikomus mennä perse edellä siihen vapaaseen paikkaan.

Arjen sankari(tar) tulee kiinni hanuriin, tööttää ja viittoilee että mitähän herra siinä nyt yrittää. No parkkiin, mutta en nyt pysty, kun tuo sun auto on siinä mun puskurissa kiinni.

Se että laittaa vilkun, hidastaa ja sompailee ruutuun takaperin, on joillekkin käsittämätön yhtälö. Pitäis vaan vissiin sneikata vauhdilla keula edellä ja jättää perä puoliksi ajoradalle ja keula jalkakäytävälle.

Noita aina välillä tulee, itse alan liikutella autoa muutaman sentin kerrallaan taaksepäin kunnes takana välähtää ja saavun noihin paikkoihin niin että keula käy koukkaamassa hieman siellä tien reunassa kolon kohdalla, ihan vaan antaakseni takaa tuleville lisävihjeen. Aina joskus takana ei hetkeen välähdä ja parhaimmillaan olen sitten odottanut jonkun minuutin tätä tapahtuvaksi.
 
keula käy koukkaamassa hieman siellä tien reunassa kolon kohdalla, ihan vaan antaakseni takaa tuleville lisävihjeen

Tää on hyvä kikka, mutta kiireiset bisnesleidit ei sitä aina muista, kun pitää somettaa, ajaa ja syödä lounasta samaan aikaan :rofl:
 
Tuolta parkkipaikalta tullaan kääntyvälle etuajo-oikeutetulle kolmion takaa ja alla vielä lisäkilpi Olet väistämisvelvollinen. Silti sieltä aina silloin tällöin joku koittaa keulaan osua. Kuten tämäkin tyyppi. Toivottavasti pelästyi sen verran, että ensi kerralla varoo.

Mielenkiintoista.Missäs tällainen risteys sijaitsee?
 
Nyt minulle on perusteltu niin huolellisesti tarve pysäköidä (ja nimenomaan pysäköidä) keskelle pyörätietä oikein kahden auton voimin, etten enää ihmettele tukkeita nähdessäni.

Jalkakäytävän puolta törkeästi liikennettä vaarantaen tukosta ohittaessani huomautin auton vieressä sen jalkakäytävän tukkeena röökillä olleille töimiehille, että olisi kaksi parkkipaikkaa kirjaimellisesti siinä autojen vieressä. Tiukka vasta-argumentaatio kuului: ja kukahan ne maksaa, säkö hä?

:facepalm:
 
Nyt otti itselläkin päähän vanha kunnon ohituskaista kisakuski. Pitkällä näkyy kaksi rekkaa ja tie jatkuu keskikaiteellaa ohituskaistan
jälkeen. No ite jatkan semmosta yhdeksää kymppiä rekkojen takia ja edellä menevä ottaa ne kiinni ohituskaistalla mutta ei ehdi ohi ja tulee lopulta 70-80 vauhtia perä edellä vastaan.
 
Oon kitissy tästä aiemminkin, mutta taskuparkkeerauksen vaikeus. Ajelet kadulla etsien parkkipaikkaa. Huomaat sopivan raon, laitat vilkun päälle ja jarruttelet että pääset peruuttamaan siihen koloon. Tämähän ei mene takanatulevan päähän, että mä saatan olla pakittamassa siihen vapaaseen ruutuun. Mulla vilkku päällä, pakki pykälässä ja selkeä aikomus mennä perse edellä siihen vapaaseen paikkaan.

Arjen sankari(tar) tulee kiinni hanuriin, tööttää ja viittoilee että mitähän herra siinä nyt yrittää. No parkkiin, mutta en nyt pysty, kun tuo sun auto on siinä mun puskurissa kiinni.

Se että laittaa vilkun, hidastaa ja sompailee ruutuun takaperin, on joillekkin käsittämätön yhtälö. Pitäis vaan vissiin sneikata vauhdilla keula edellä ja jättää perä puoliksi ajoradalle ja keula jalkakäytävälle.
Tää on muuttunut kovasti viime vuosina. 2000-luvun alussa sai ihan rauhassa vetää ruutuun ja tilaa sai. Nyt tuntuu monilla menevän pasmat ihan sekaisin kun pitäisi jotain edes yrittää ajatella.
 
Tää on muuttunut kovasti viime vuosina. 2000-luvun alussa sai ihan rauhassa vetää ruutuun ja tilaa sai. Nyt tuntuu monilla menevän pasmat ihan sekaisin kun pitäisi jotain edes yrittää ajatella.

Kuin myös pasmat sekaisin niillä, jotka pysähtyvät kadulle mutta eivät laita vilkkua ajoissa päälle jotta voisi ymmärtää pysköintiaikeet. Minkäs teet, kun toinen pysähtyy yhtäkkiä, väliä pari metriä ja takana kolmas auto. Ei voi peruutella, ohi ei pääse kun vastaan tulee autoja. Anna sinä sitten tilaa.
 
Kuin myös pasmat sekaisin niillä, jotka pysähtyvät kadulle mutta eivät laita vilkkua ajoissa päälle jotta voisi ymmärtää pysköintiaikeet. Minkäs teet, kun toinen pysähtyy yhtäkkiä, väliä pari metriä ja takana kolmas auto. Ei voi peruutella, ohi ei pääse kun vastaan tulee autoja. Anna sinä sitten tilaa.
No se on kyllä toinen. Vilkun käytössä on muutenkin unohtunut sen tärkein funktio: ilmoittaa muille aikeistaan. Monet taitavat luulla että se saa auton kääntymään paremmin kun vasta kääntäessä aloitetaan vilkutus.

Kun taskuparkkeeraan, laitan vilkun heti kun näen slotin, pysäytän ensimmäisen kerran vapaan tilan kohdalle, jotta takana oleva pysähtyy. Sitten otan auton mitan eteenpäin ja peruutan ruutuun. Silti välillä käy niin, että joku kuroo tuon auton välin umpeen. En pysty mitenkään ymmärtämään miten voi niin nollat taulussa ajella.
 
Kuin myös pasmat sekaisin niillä, jotka pysähtyvät kadulle mutta eivät laita vilkkua ajoissa päälle jotta voisi ymmärtää pysköintiaikeet. Minkäs teet, kun toinen pysähtyy yhtäkkiä, väliä pari metriä ja takana kolmas auto. Ei voi peruutella, ohi ei pääse kun vastaan tulee autoja. Anna sinä sitten tilaa.
Jossain vähän vieraammassa paikassa se hyvä pysäyttämispaikka saattaa tulla aika äkkiä. Ei kannata ajaa niin lähellä edellä ajavassa kiinni ettei pääse peruuttelematta kiertämään ohi jos toinen päättääkin pysähtyä. Kaksi metriä pitäisi kyllä jo riittää autolla kuin autolla.
 
Jossain vähän vieraammassa paikassa se hyvä pysäyttämispaikka saattaa tulla aika äkkiä. Ei kannata ajaa niin lähellä edellä ajavassa kiinni ettei pääse peruuttelematta kiertämään ohi jos toinen päättääkin pysähtyä. Kaksi metriä pitäisi kyllä jo riittää autolla kuin autolla.

Kieltämättä jos vaikka edessä ei olekkaan selkeät vilkunkäytöt niin vaatii todellista osaamattomuutta jos ajaa niin kiinni toisissa ettei edes ohjaamalla enää pääse ohi ilman peruuttamista. Vaihtoehtoisesti jos ei vaan osaa kääntää sitä rattia tarpeeksi, näitäkin tapaa joilla kädet lukkiutuu sinne vakiopaikoille ja irti ei voi päästää jotta ratin saisi reunaan. :nb:
 
Ihmiset ajavat kaksikaistaisiin liikenneympyröihin ihan miten sattuu. Selvästi ei osata hahmottaa miten se vasemmanpuoleinen kaista toimii, vaan ajetaan oikeaa kaistaa koko roskan läpi. Niin yleistä tuo, että nykyään osaa jo varautua olevan n. 65% mahdollisuus, että oikeaa kaistaa ajava poistuu vasta kolmannesta liittymästä ulos.
 
Kieltämättä jos vaikka edessä ei olekkaan selkeät vilkunkäytöt niin vaatii todellista osaamattomuutta jos ajaa niin kiinni toisissa ettei edes ohjaamalla enää pääse ohi ilman peruuttamista. Vaihtoehtoisesti jos ei vaan osaa kääntää sitä rattia tarpeeksi, näitäkin tapaa joilla kädet lukkiutuu sinne vakiopaikoille ja irti ei voi päästää jotta ratin saisi reunaan. :nb:

Parin- kolmen metrin turvaväli kutistuu aika äkkiä kun edessä ajava äkkiä jarruttaa. Toki vois olla pidempikin väli. Käsi ylös: Kuinka monella kaupunkiruuhkassa on yli 3 metrin turvaväli?
 
Parin- kolmen metrin turvaväli kutistuu aika äkkiä kun edessä ajava äkkiä jarruttaa. Toki vois olla pidempikin väli. Käsi ylös: Kuinka monella kaupunkiruuhkassa on yli 3 metrin turvaväli?

Jossain valoissa seistessä tai muuten jumittavassa jonossa kolme metriä on ok. Ruutukaavalla ajaessa kolmen-neljänkympin vauhdissa se kolme metriä on mopoauton pituus ja edessä olevan kontti tulee tutuksi niinkuin @antti Alienkin totesi. Mitä helvettiä siellä autokouluissa tapahtuu? Kolme. Metriä. Sopiva. Turvaväli.
 
Parin- kolmen metrin turvaväli kutistuu aika äkkiä kun edessä ajava äkkiä jarruttaa. Toki vois olla pidempikin väli. Käsi ylös: Kuinka monella kaupunkiruuhkassa on yli 3 metrin turvaväli?
Toki haluaisin sen olevan jopa kuusi, mutta sitten siihen änkee kokoajan lisää mikä ei nopeuta.
Ei ne autot pysähdy 40 km/h nopeudesta nollaan lukkojarruillakaan hetkessä.
 
Viimeksi muokattu:
Näinhän se oikeasti on mutta ei toimi käytännössä.

Toimii hyvin. Paikallaan seistessä tai jonossa valuttaen hitaasti se kolme metriä on ok. Hyvät kanssa-autoilijat pitää olla jos kolmen metrin väli edelläajavaan on ihan ok siellä jos mennään kovempaa. Jos siis mennään liikennevirrassa muitten mukana.
 
Toimii hyvin. Paikallaan seistessä tai jonossa valuttaen hitaasti se kolme metriä on ok. Hyvät kanssa-autoilijat pitää olla jos kolmen metrin väli edelläajavaan on ihan ok siellä jos mennään kovempaa. Jos siis mennään liikennevirrassa muitten mukana.
Se taitaa olla juuri se normaali tilanne, ei huolta.
 
Toki haluaisin sen olevan jopa kuusi, mutta sitten siihen änkee kokoajan lisää mikä ei nopeuta.
Ei ne autot pysähdy 40 km/h nopeudesta nollaan lukkojarruillakaan hetkessä.
Haluaisin kyllä nähdä sen tilanteen kun kuuden metrin väliin tunkee kokoajan autoa. Kyllähän tuossa nyt kuitenkin jää keskimääräisellä autolla vajaa metri väliä molempiin suuntiin
Useat ei saa tuollaiseen väliin edes tehtyä taskupysäköintiä
 
Haluaisin kyllä nähdä sen tilanteen kun kuuden metrin väliin tunkee kokoajan autoa. Kyllähän tuossa nyt kuitenkin jää keskimääräisellä autolla vajaa metri väliä molempiin suuntiin
Useat ei saa tuollaiseen väliin edes tehtyä taskupysäköintiä
Ne useat eivät ole niitä harvoja joita tuntuu riittävän.
 
Turvavälien toinen tarkoitus ruuhkassa on juuri se että siellä on välejä jos tarvitsee vaihtaa kaistaa. Kun niitä ei ole niin liikenne jumiutuu kun hidastetaan odottamaan paikkaa siellä kaistalla mitä tarvitsisi että pääsee oikeaan suuntaan. Kun siellä sitten hidatetaan niin kaikki takanaolijat hidastaa myös.
 
Turvavälien toinen tarkoitus ruuhkassa on juuri se että siellä on välejä jos tarvitsee vaihtaa kaistaa. Kun niitä ei ole niin liikenne jumiutuu kun hidastetaan odottamaan paikkaa siellä kaistalla mitä tarvitsisi että pääsee oikeaan suuntaan. Kun siellä sitten hidatetaan niin kaikki takanaolijat hidastaa myös.
Näin käytännössä.
 
Kieltämättä jos vaikka edessä ei olekkaan selkeät vilkunkäytöt niin vaatii todellista osaamattomuutta jos ajaa niin kiinni toisissa ettei edes ohjaamalla enää pääse ohi ilman peruuttamista. Vaihtoehtoisesti jos ei vaan osaa kääntää sitä rattia tarpeeksi, näitäkin tapaa joilla kädet lukkiutuu sinne vakiopaikoille ja irti ei voi päästää jotta ratin saisi reunaan. :nb:

Autonmitta väliä edellä menijään myös kaupungissa pysähtyessä niin jää aikaa hieman reagoida jos jotain yllättävää sattuu.
Samoin jos on hieman väliä edellä olijaan niin pääsee vielä sompailemaan pois jos edelläolija jostain syystä hajoaa siihen eteen.
Jos kaikki tappituntumalla takana niin silloinhan se jono ei siintä änähdä mihinkään suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa noissa kerrotuissa turvaväleissä metrit heittää. Kolme metriä taajamanopeuksissa tarkoittaa käytännössä sitä, että kun edellä manuaalikuski löysää kaasun kokonaan, lähtee molemmat autot vauriokorjaamolle hakemaan uutta muovia. Kolme metriä tarkoittaa sitä, ettei itse näe tien pintaa lainkaan. Eikö hinausköydetkin tuppaa olemaan 5-6 metriä?
Ja kuuden metrin väliin kaistaa vaihtaessa tunkee Suomessa 1/1 000 000 kuskia. Lisäksi täytyy ihmetellä, miksi siihen väliin ei saisi päästää kaistanvaihtajaa?
 
Taitaa noissa kerrotuissa turvaväleissä metrit heittää. Kolme metriä taajamanopeuksissa tarkoittaa käytännössä sitä, että kun edellä manuaalikuski löysää kaasun kokonaan, lähtee molemmat autot vauriokorjaamolle hakemaan uutta muovia. Kolme metriä tarkoittaa sitä, ettei itse näe tien pintaa lainkaan. Eikö hinausköydetkin tuppaa olemaan 5-6 metriä?
Ja kuuden metrin väliin kaistaa vaihtaessa tunkee Suomessa 1/1 000 000 kuskia. Lisäksi täytyy ihmetellä, miksi siihen väliin ei saisi päästää kaistanvaihtajaa?

Niinpä.

Joku on tainnut sekoittaa metrit ja sekunnit keskenään.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 311
Viestejä
4 490 714
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom