Tuota tapahtuu muuallakin Vantaalla moottoritie-liittymissä. Esim. muutama kilometri aiemmin Korsossa ihmiset liittyvät tielle 60-80km/h vauhdilla vaikka kyse on 120-rajoitusalueesta. Jatkuvasti näkee paniikkijarrutuksia ja vaaratilanteita kun tiellä olevat eivät tajua väistää vasemmalle kaistalle. Viimeksi pari päivää sitten tuli tilanne missä edessä ollut auto tuli sitä n. 60km/h vauhtia ja kuikuili moottoritien suuntaan. Minä ja muut takana tulleet liityimme moottoritielle ja lähimme kiihdyttämään. Moottoritiellä oli melko autiota joten siirryin nopeasti suoraan vasemmalle kaistalle. Tuloksena oli se, että meitä oli yhdessä kohtaa kolme rinnakkain: Minä vasemmalla kaistalla, toinen auto oikealla kaistalla ja tämä uuvattihidastelija ajoi reunaviivan oikealla puolella kun ei päässyt liittymään moottoritielle.Hiukan hämmentää mieltä, kun tässä GMaps linkin osoittamassa kohdassa porukka hyvin usein ajaa 75-80 km/h ja kiihdyttää sataseen _vasta liityttyään_ motarille. Tuossa ei todellakaan ole kyse siitä, etteikö voisi tai ehtisi kiihdyttää, tai olisi huono näkyvyys.
Mikä **ttu siinä on, ettei ymmärretä kiihdyttää siihen nopeuteen, mitä liikennevirta etenee tiellä, johon on liittymässä?
Kysyjille tiedoksi: osaan jättää moisiin tapauksiin riittävän välin, jotta voin itse liittyä motarille haluamallani nopeudella. Varsinaista ongelmaa ei tästä itselleni koidu (kuten ei aiemmin keskustelussa olleesta "pussituksestakaan"), mutta ärsyyntymiskynnys ylittyy.
Minäkään en ymmärrä, että miksi ihmeessä kiihdyttäminen pitää aloittaa vasta moottoritiellä, eikä jo kiihdytyskaistalla? Kyse ei voi olla pelosta, koska nämä kuskit varmasti tietävät, että moottoritielle liittyminen on helpompaa ja turvallisempaa kun ajaa sitä yleisen liikennevirran nopeutta; paljon helpompi reagoida.