- Liittynyt
- 31.07.2019
- Viestejä
- 1 964
Edellisen auton FIAMM Ecoforce AGM oli kolmen talven jälkeen vielä täydessä iskussa, vaikka suurin osa ajosta oli pätkäajoa ja Webastoa käytin runsaasti. Lataus CTEK:llä kerran per 1 - 2 viikkoa aina välissä. Auto meni vaihtoon niin en tiedä, olisiko akku kestänyt vielä neljännenkin talven tai siitä pitemmällekin.
No, uudemmanVokkelon edit. siis Volvon alkuperäisakku alkoi kiukuta jo neljäntenä talvenaan. Vaikka oli varmuudella maantieajossa niin täyteen ajettu kuin KERS-systeemien aikana auto antaa edes ladata, niin etenkin vähän rapeammalla pakkasella ei Webastoa monesti saanut enää seuraavina päivinä käyntiin kuin kerran tai pari akun alhaisen varauksen takia. Käynnistymisessä ei ongelmia joten sinnittelin nyt joulukuuhun asti. Ammattilaisen testeri kertoi, että vähän heikolta näyttää joten uusi Varta AGM laitettiin. Saattanut olla Varta se alkuperäinenkin akku. Ennemmin olisin ottanut FIAMM:in koska edellinen sellainen toimi niin hyvin, mutta niitä myyvään firmaan olisi ollut pitempi matka niin vaihdatin lähemmässä liikkeessä laiskuuttani.
Vartan maine toki on hyvä mutta en nyt ihan tiedä onko sillekään katetta ainakaan pitkäikäisyyden puolesta. Edellisessä autossa Vartan normaali lyijyakku meni jo kahdessa talvessa niin paskaksi että kesälämpimillä auto jo valitti varauksen loppumista, mikä onkin ensimmäinen kerta omalle kohdalle minkään akun kanssa. Webaston käyttö ja pätkäajo olivat tietysti normaalille akulle myrkkyä vaikka säännöllisesti latasinkin, mutta kesto oli normaaliakin huonompi silti.
No, uudemman
Vartan maine toki on hyvä mutta en nyt ihan tiedä onko sillekään katetta ainakaan pitkäikäisyyden puolesta. Edellisessä autossa Vartan normaali lyijyakku meni jo kahdessa talvessa niin paskaksi että kesälämpimillä auto jo valitti varauksen loppumista, mikä onkin ensimmäinen kerta omalle kohdalle minkään akun kanssa. Webaston käyttö ja pätkäajo olivat tietysti normaalille akulle myrkkyä vaikka säännöllisesti latasinkin, mutta kesto oli normaaliakin huonompi silti.
Viimeksi muokattu: