Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

PMDG tulee aina hitaasti mutta varmasti. Liikaa en juuttuisi tähän viikkoon tai muuhunkaan päivämäärään. Kuitenkin alkukesään mennessä varmaan julkaistaan, koska betatestissä on jo tubettajien käsissä ym.
 
Ilmeisesti täällä ei hirveästi ole Xbox pelaajia mutta kysytään nyt kuitenkin että onko muutaman viime päivityksen jälkeen ollut kaatumisongelmia? Käytännössä ehkä joka viidennellä kerralla pääsee pelaamaan kun se kaatuu koko ajan joko world mapissa tai siinä vaiheessa ku pitäisi mennä lentämään. Useampaan kertaan asennettu uudelleen mutta ei se ole kummentunut vaan samat viat palaa aina takas.
 
Ilmeisesti täällä ei hirveästi ole Xbox pelaajia mutta kysytään nyt kuitenkin että onko muutaman viime päivityksen jälkeen ollut kaatumisongelmia? Käytännössä ehkä joka viidennellä kerralla pääsee pelaamaan kun se kaatuu koko ajan joko world mapissa tai siinä vaiheessa ku pitäisi mennä lentämään. Useampaan kertaan asennettu uudelleen mutta ei se ole kummentunut vaan samat viat palaa aina takas.

Cloud Gamingissa One S:llä on ollut nyt useasti pätkimistä, kerran oli se kursori tjsp. ihan hukassa, eli peli latautui pelaamiskelvottomaksi.
 
PMDG ilmeisesti tuli myyntiin ja sivut nurin välittömästi :D

E: itellä pukkas server erroa mut nyt taas aukee ilman et sais klikattua osta nappia.
 
Olikos toi Fenixin versio siis maksullinen?
On maksullinen. Pitäisi olla yksi parhaimmista lisärikoneista mitä millekkään simulle on tehty.

PMDG ilmeisesti tuli myyntiin ja sivut nurin välittömästi :D

E: itellä pukkas server erroa mut nyt taas aukee ilman et sais klikattua osta nappia.

00.27 laitoin tilauksen ja 03.59 tuli koodi sähköpostiin. Taisi olla muutamia muitakin tilaajia liikkeellä kun serverit meni nurin vaikka missään tapauksessa niin ei pitäny käydä.
 
Cloud Gamingissa One S:llä on ollut nyt useasti pätkimistä, kerran oli se kursori tjsp. ihan hukassa, eli peli latautui pelaamiskelvottomaksi.
Mulla on storesta ostettu digiversio eli luulis toimivan mutta onhan tuo nykyisellään aika pelikelvoton.
 
On maksullinen. Pitäisi olla yksi parhaimmista lisärikoneista mitä millekkään simulle on tehty..

Tämä. Ainakin TFF on tuota kehunut vuolaasti sen mitä on NDA antanut periksi. Itse odotan kovasti vaikka GA lentäjä lähtökohtaisesti olenkin. PMDG 737 tuli myös hankittua mutta en ole korkannut vielä.
 
Journey Flight part 1 in the books :cigar2:

Syksyn puolella päätin että lennän pakkasia pakoon Hyvinkäältä Gibraltarille. Noh, matka kaiken kaikkiaan perhe-elämän sivussa vähän piteni mutta tänään ollaan perillä. Reitti meni seuraavien stoppien kautta:

EFHV-EFHF-EETN-EVRA-EPOK-EKRN-EKBI-EHGG-EBOS-LFOB-LFEJ-LFBZ-LELL-LEVC-LEAM-LXGB

10 maata, 20h 48 minuuttia Turbo Arrowin puikoissa ja kone on nyt Euroopan eteläkärjessä. Luonnollisesti nälkä kasvoi syödessä niin seuraava Journey vie sitten villin Afrikan halki Kapkaupunkiin. Reittiä ja aikataulua en ole edes alkanut suunnitella mutta kone on sama JustFlightin PA28R Turbo Arrow. Laitan muutaman kuvan vielä reissulta:

EFHVstartti.jpg

Startti Hyvinkään lentokentältä 30.10.21 17:53. Alla maata halkoo päärata mistä pikkuikkunan vieressä haarautuu Hangon rata.

Riikan-rannikko.jpg

Latvian rannikko Riikaan lähestyessä. Hiekkarantaa silmänkantamattomiin.

EKRN-lahetyminen.jpg

Harvoja ilta-/yölähestymisiä, tällä kertaa aletaan valmistautumaan Bornholmiin laskeutumiseen.

alankomiaden-ylla.jpg

Alankomaissa oltiin pilvessä oikeastaan koko ajan kun siellä hengattiin...

schipol.jpg

...mikä näkyi myös Schipolin yli mentäessä.

pariisi.jpg

Pariisi ja syy miksi photogrammetry meni pois käytöstä :rofl:

biarritz.jpg

Ranskan länsirannikko, Biarritz

andorra-la-vella.jpg

Pyreneiden ylitys, Andorra-La-Vella

circuit-ricardo-tormo.jpg

Circuit Ricardo Tormo, Valencia

aurinkorannikko.jpg

Suomalaisten paratiisi, vasemmalla Malaga, oikealla Fuengirola.

finishline.jpg

Maalisuora

LXGB.jpg

Perillä Gibraltarin auringossa.

reitti.jpg

Siitä vielä kokonainen reitti suorina viivoina.
 
1652549740911.png

PMDG 737 koeajolla ihan hyvä myötätuuli Uudessa-Seelannissa. Reilua tuhat kilometriä tunnissa painetaan pohjoseen.
 
Ajattelin ostaa ohjaimet ja kokeilla lentämistä. onko toi logitechin ohjain ihan ok tähän hommaan vai ostanko suoraan tuon honeycombin yoken ja vipuset? Oon yrittänyt googlata vähän asiaa ja isoimpana erona lienee tuo yoken akselin liikkuminen vasen oikea 45 vs 90 astetta.. onko väliä? Mielipiteitä tai suosituksia pc käyttöön?
 
Ajattelin ostaa ohjaimet ja kokeilla lentämistä. onko toi logitechin ohjain ihan ok tähän hommaan vai ostanko suoraan tuon honeycombin yoken ja vipuset? Oon yrittänyt googlata vähän asiaa ja isoimpana erona lienee tuo yoken akselin liikkuminen vasen oikea 45 vs 90 astetta.. onko väliä? Mielipiteitä tai suosituksia pc käyttöön?
Jos olet vasta kokeiluvaiheessa niin reilun 50€ Logitech Extreme 3D Pro -sauvaohjaimella pärjää ihan hyvin. Seuraava askel ois joku 250€ hotas Thrustmaster T.16000M FCS Flight Pack -peliohjainsetti jossa on myös kaasu ja polkimet. Sitten on vielä kallisluokka, esim. Virpil:in laatukamppeet on verojen postikulujen kanssa hintaluokkaa: kaasu 500€, polkimet 450€, joystick 500-900€

Yokea tai vipuja en suosittele, paitsi jos olet varma että tulet lentelemään vain tiettyjä siviilikoneita. Mulla esim. lentosimuinnostus kasvoi ja siirryin nopeasti FS2020:n jälkeen DCS:ään. Nyt tulee pelattua vain sitä ja hotaksella voi lentää kaikkia koneita, myös helikoptereita.

Ite alotin tuolla 50€ Logitechillä ja kuukauden jälkeen ostin kiinalaisen 100€ hotas:in ilman polkimia. Sitte pikku hiljaa olen päivitelly polkimilla ja paremmalla throttlella. Joystickina on vielä vähän kämänen kiinalainen.
 
Ajattelin ostaa ohjaimet ja kokeilla lentämistä. onko toi logitechin ohjain ihan ok tähän hommaan vai ostanko suoraan tuon honeycombin yoken ja vipuset? Oon yrittänyt googlata vähän asiaa ja isoimpana erona lienee tuo yoken akselin liikkuminen vasen oikea 45 vs 90 astetta.. onko väliä? Mielipiteitä tai suosituksia pc käyttöön?
Niin ja nykyään kaikki auto- ja lentosimut tukee VR:ää, eli pääset istumaan oikeasti sinne ohjaamoon ja ottaa mahan pohjasta ku kone lähtee maasta.

Jos budjetti ei meinaa antaa periksi niin ostaisin halvemman ohjaimen ja kaveriksi VR-vehkeet. Halpa Oculus Quest 2 350€ on oma suositus, ei tarvi mitään majakoita asennella katon rajaan ja lasit toimii myös yksinään ilman PC:tä.
 
Viimeksi muokattu:
Miten Series X:llä otetaan kuvia lennosta. Controllikaavioissa ei ole mitään "ota kuva" painiketta yms(?) Siis kun pädillä pelataan.
 
Jos sitä capture tms painiketta meinaat niin sen ongelma on ettei kaikissa ohjaimissa ole sitä, esim Eliteissä ei ole. Plus konsoleissa vältän visusti käyttämästä mitään sosiaalisuuteen viittaavaa, en myöskään koskaan niillä moninpelaa.
 
Niin ja nykyään kaikki auto- ja lentosimut tukee VR:ää, eli pääset istumaan oikeasti sinne ohjaamoon ja ottaa mahan pohjasta ku kone lähtee maasta.

Jos budjetti ei meinaa antaa periksi niin ostaisin halvemman ohjaimen ja kaveriksi VR-vehkeet. Halpa Oculus Quest 2 350€ on oma suositus, ei tarvi mitään majakoita asennella katon rajaan ja lasit toimii myös yksinään ilman PC:tä.

Hyvä pointti tuon hotaksen kanssa, varsinkin tosiaan helikopterit ja DCS näytti mielenkiintoiselta. VR vehkeetkin löytyy jo.. taidan lähteä tuon thrustmasterin setillä eteenpäin kun siinä on nuo polkimetkin, eikä ole pahan hintainen. Kiitos neuvoista!
 
Niin ja nykyään kaikki auto- ja lentosimut tukee VR:ää, eli pääset istumaan oikeasti sinne ohjaamoon ja ottaa mahan pohjasta ku kone lähtee maasta.

Jos budjetti ei meinaa antaa periksi niin ostaisin halvemman ohjaimen ja kaveriksi VR-vehkeet. Halpa Oculus Quest 2 350€ on oma suositus, ei tarvi mitään majakoita asennella katon rajaan ja lasit toimii myös yksinään ilman PC:tä.
Kuinka pätevä tuo oculus on lentelyyn ja vaikka dcs:ään?
 
Kuinka pätevä tuo oculus on lentelyyn ja vaikka dcs:ään?
Quest1 ja Quest2 on ainoat lasit joita oon käyttäny niin hankala sanoa miten vertautuu muihin. Aivan ylivertainen se kumminkin on monitoriin verrattuna. Monitori on silti tarkempi ja sillekin löytyy kannattajat.

Pienet hankaumat, naarmut ja yksityiskohdat ohjaamossa erottaa hyvin FS2020:ssa ja DCS:ssä, mutta kovin pientä fonttia mittaristosta näkee vain kurkottamalla eteenpäin tai painamalla zoom-pikanappia joka mulla on joystickissa. Sama koskee vihujen koneita, ettei niitä erota kovin kaukaa.

Grafiikka-asetuksia joutuu kummassakin lentosimussa laskemaan reilusti, mutta minua se ei ole haitannut yhtään kun ohjaamossa olo on niin iso asia. Ohjaamon yksityiskohdat on muutenki tekstuureja eikä vaikuta framerateen. Maassa olevat puut taas vaikuttaa enemmän. EDIT2: Paitsi FS2020:ssa, se piirtää Suomen tiheät metsät hyvin eikä frame rate pääse laskemaan matalammallakaan.

FS2020 VR-käytettävyys jää zoom-nappiin ja mahdollisuuteen käyttää hiirtä tai oculuksen ohjaimia ohjaamon nappien paineluun. DCS:n VR-käytettävyys on erittäin hyvä, useampi zoom-nappi ja monia keinoja painella ja väännellä ohjaamon nupikoita. Oma suosikki on pieni tähtäin lasien keskellä ja kun katson jotain nappia niin voin painaa on/off/väännä-myötäpäivään/väännä-vastapäivään pikanappeja joystickista tai throttlesta. Ei tarvi koskaan nostaa käsiä pois, eikä tarvi muistella mitään CTRL+SHIFT+K näppäinyhdistelmiä, tuskailla ettei mahdu pikanäppäimet joystickiin tai throttleen. VR:nä lentäessä ei voi käyttää näppistä ollenkaan, jopa välilyönnin painaminen on erittäin hankalaa vaikka näppiksen ois asetellu tuttuun paikkaan.

EDIT: IL-2 pyörii hyvin varmaan koneella kun koneella VR:nä, mutta sen pelaaminen jääny vähälle kun ohjaamon nappeja ei voi painella kuin pikanäppäimillä.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan hiukan hölmö kysymys, mutta osaako jengi täällä vertailla keskenään DC-6, 146 Professional:ia ja 737? Mietin että että laittaisi jonkun uuden koneen, mutta hiukan vaikeuksia päättää. Ilmeisesti nämä 737 ja 146 on ns. "study level" koneita ja DC-6 kohtuu lähellä sellaista?.

Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia edellä mainittujen koneiden realismista, hauskuudesta yms.
 
Lentämiseen pitää käyttää aikaa silloin kun sitä on. Journey Flight pt.2 - Looking for the Cape of Good Hope starttasi nyt.

lahto.jpg


Kone tankattu ja huollettu, reitti syötetty GTN750:iin, cleared for taxi. Tästä se lähtee, katsotaan koska se päättyy. Koneessa reilut 21 lentotuntia ennen tätä vetoa. Ensimmäinen lentopätkä vie Gibraltarilta Bechariin aivan Marokon ja Algerian rajalle Algerian puolelle. (LXGB-DAOR). Huomatkaa LV- ja ALT valot jotka eivät olleet riittävät kertomaan että laturi ei ollut päällä (kaivetaas ne tsekkilistat taas esiin) :rofl: Lievä hämmennyksen aihe kun rullauksen lopussa koko kone sammui, onneksi hoksottimet toimivat ja laturin päällelaitolla selvittiin katastrofilta.

gibraltarinsalmi.jpg


Euroopan pölyt jäi taakse, tuulen käännyttyä otettiin volttilähtö niemen yli mutta näin sai ainakin mukavammat maisemat.

tangier.jpg


Luonnollisesti paikka mistä seikkailu Afrikassa alkaa on Tanger, Marokko, se Afrikan Tähden lähtöpaikka :) Taustalla Gibraltarinsalmi ja Pedro Valienten rantaa.

saharaan.jpg


Reissun ehkä ennakkoon odotetuin osa alkoi tästä. Marokon vuoristo jää taakse ja edessä on vain Saharan autiomaata silmänkantamattomiin.

bechar-algeria.jpg


Ensimmäisen legin finalissa Becharissa, Algeriassa Boudghene Ben Ali Loftin (DAOR) lentokentän kiitotielle 18. Lentoaika 2h 36min ja legin pituus 378 nm. Pisin veto siis tällä reissulla kokonaisuudessaan.
 
Varmaan hiukan hölmö kysymys, mutta osaako jengi täällä vertailla keskenään DC-6, 146 Professional:ia ja 737? Mietin että että laittaisi jonkun uuden koneen, mutta hiukan vaikeuksia päättää. Ilmeisesti nämä 737 ja 146 on ns. "study level" koneita ja DC-6 kohtuu lähellä sellaista?.

Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia edellä mainittujen koneiden realismista, hauskuudesta yms.

En vertailusta tiedä, kun itsellä vaan 737:stä kokemusta, mutta kyllä ainakin järjestelmäpuolella on ihan "study level". Tietysti dynamiikka ja lento-ominaisuudet on osaltaan rajalliset jo MSFS:stä itsestään johtuen. Mutta täysin realistista kokemusta on simulaattorissa joka tapauksessa melko mahdotonta saavuttaa, joten kannattaa vaan keskittyä nauttimaan siitä mikä on mahdollista - ja sekin on nykyään paljon se. Itsellä ollut PMDG 737 FSX-versiosta lähtien. Se on sopivan haastava. Ei myöskään liian moderni tai automatisoitu, mutta ei tarvitse insinöörikään olla että sen onnistuu saamaan liikkeelle, ilmaan ja myös laskeutumaan onnistuneesti :)

Jokaisen semi-vakavan virtuaalipilotin pakkohankinta, sanoisin.
 
Varmaan hiukan hölmö kysymys, mutta osaako jengi täällä vertailla keskenään DC-6, 146 Professional:ia ja 737? Mietin että että laittaisi jonkun uuden koneen, mutta hiukan vaikeuksia päättää. Ilmeisesti nämä 737 ja 146 on ns. "study level" koneita ja DC-6 kohtuu lähellä sellaista?.

Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia edellä mainittujen koneiden realismista, hauskuudesta yms.

Jos on tosissaan lentosimuloinnin kanssa ja lentää isoilla koneilla niin PMDG:n DC-6 ja 737 sekä tulossa oleva Fenix A320 on ihan kirkkainta timanttia. Millään noista ei oikein voi mennä pieleen. Boeing ja A320 on vähän niinkuin appelsiini ja mandariini, toiset tykkää toisesta ja toisinpäin. DC-6 sitten ihan mielettömän tarkasti mallinnettu vintage-kone kaikkine vipuineen ja mittareineen. Jos yksi pitäisi nimetä niin 737 on hyvä all-around kone, A320-lentämistä voi kokeilla FBW:n versiolla ilmaiseksi ja jos sen koneen järjestelmät innostavat niin sitten päivittää sen halutessa Fenixiin.
 
Pieni korjaus mutta tämähän on jo julkaistu. Ja on ihan loistava ostos. Vähän raskaampi on kuin esim FBW tai PMDG 737 mutta ihan hyvin toimii silti. Itsellä jäi kyllä muut koneet hangaariin Fenixin oston jälkeen.

Kappas, olin siinä uskossa että oli vielä pre-release.
 
Quest1 ja Quest2 on ainoat lasit joita oon käyttäny niin hankala sanoa miten vertautuu muihin. Aivan ylivertainen se kumminkin on monitoriin verrattuna. Monitori on silti tarkempi ja sillekin löytyy kannattajat.

Pienet hankaumat, naarmut ja yksityiskohdat ohjaamossa erottaa hyvin FS2020:ssa ja DCS:ssä, mutta kovin pientä fonttia mittaristosta näkee vain kurkottamalla eteenpäin tai painamalla zoom-pikanappia joka mulla on joystickissa. Sama koskee vihujen koneita, ettei niitä erota kovin kaukaa.

Grafiikka-asetuksia joutuu kummassakin lentosimussa laskemaan reilusti, mutta minua se ei ole haitannut yhtään kun ohjaamossa olo on niin iso asia. Ohjaamon yksityiskohdat on muutenki tekstuureja eikä vaikuta framerateen. Maassa olevat puut taas vaikuttaa enemmän. EDIT2: Paitsi FS2020:ssa, se piirtää Suomen tiheät metsät hyvin eikä frame rate pääse laskemaan matalammallakaan.

FS2020 VR-käytettävyys jää zoom-nappiin ja mahdollisuuteen käyttää hiirtä tai oculuksen ohjaimia ohjaamon nappien paineluun. DCS:n VR-käytettävyys on erittäin hyvä, useampi zoom-nappi ja monia keinoja painella ja väännellä ohjaamon nupikoita. Oma suosikki on pieni tähtäin lasien keskellä ja kun katson jotain nappia niin voin painaa on/off/väännä-myötäpäivään/väännä-vastapäivään pikanappeja joystickista tai throttlesta. Ei tarvi koskaan nostaa käsiä pois, eikä tarvi muistella mitään CTRL+SHIFT+K näppäinyhdistelmiä, tuskailla ettei mahdu pikanäppäimet joystickiin tai throttleen. VR:nä lentäessä ei voi käyttää näppistä ollenkaan, jopa välilyönnin painaminen on erittäin hankalaa vaikka näppiksen ois asetellu tuttuun paikkaan.

EDIT: IL-2 pyörii hyvin varmaan koneella kun koneella VR:nä, mutta sen pelaaminen jääny vähälle kun ohjaamon nappeja ei voi painella kuin pikanäppäimillä.
Tuleekos tuon Quest 2:n mukana valmiiksi sopiva piuha jolla lasit saa toimimaan FS2020:n ja DCS:n kanssa vai pitääkö juuri tuo Link piuha ostaa erikseen?

Kai se on pakko nyt kesällä hypätä VR kelkkaan.
 
Quest1 ja Quest2 on ainoat lasit joita oon käyttäny niin hankala sanoa miten vertautuu muihin. Aivan ylivertainen se kumminkin on monitoriin verrattuna. Monitori on silti tarkempi ja sillekin löytyy kannattajat.

Pienet hankaumat, naarmut ja yksityiskohdat ohjaamossa erottaa hyvin FS2020:ssa ja DCS:ssä, mutta kovin pientä fonttia mittaristosta näkee vain kurkottamalla eteenpäin tai painamalla zoom-pikanappia joka mulla on joystickissa. Sama koskee vihujen koneita, ettei niitä erota kovin kaukaa.

Grafiikka-asetuksia joutuu kummassakin lentosimussa laskemaan reilusti, mutta minua se ei ole haitannut yhtään kun ohjaamossa olo on niin iso asia. Ohjaamon yksityiskohdat on muutenki tekstuureja eikä vaikuta framerateen. Maassa olevat puut taas vaikuttaa enemmän. EDIT2: Paitsi FS2020:ssa, se piirtää Suomen tiheät metsät hyvin eikä frame rate pääse laskemaan matalammallakaan.

FS2020 VR-käytettävyys jää zoom-nappiin ja mahdollisuuteen käyttää hiirtä tai oculuksen ohjaimia ohjaamon nappien paineluun. DCS:n VR-käytettävyys on erittäin hyvä, useampi zoom-nappi ja monia keinoja painella ja väännellä ohjaamon nupikoita. Oma suosikki on pieni tähtäin lasien keskellä ja kun katson jotain nappia niin voin painaa on/off/väännä-myötäpäivään/väännä-vastapäivään pikanappeja joystickista tai throttlesta. Ei tarvi koskaan nostaa käsiä pois, eikä tarvi muistella mitään CTRL+SHIFT+K näppäinyhdistelmiä, tuskailla ettei mahdu pikanäppäimet joystickiin tai throttleen. VR:nä lentäessä ei voi käyttää näppistä ollenkaan, jopa välilyönnin painaminen on erittäin hankalaa vaikka näppiksen ois asetellu tuttuun paikkaan.

EDIT: IL-2 pyörii hyvin varmaan koneella kun koneella VR:nä, mutta sen pelaaminen jääny vähälle kun ohjaamon nappeja ei voi painella kuin pikanäppäimillä.
Omat PC pelaamiset jääneet kyllä kymmen vuoden taakse, ja niin myös pc-kalusto. Mutta nyt alkoi taas polttelemaan lentosimu ja ajosimut. Ja tietysti ne pitäisi VR-laseilla toimia. Mutta kuinka tehokasta konetta siihen tarvitaan ja mitkä ovat käytännössä parhaat lasit tähän lentosimuun?

Tarviikos nuo Quest lasit facebook tilin? Muistelisin lukeneeni jostakin että tarvitsee. Silloin jää kyllä valitettavasti nämä vehkeet kauppaan.
 
Omat PC pelaamiset jääneet kyllä kymmen vuoden taakse, ja niin myös pc-kalusto. Mutta nyt alkoi taas polttelemaan lentosimu ja ajosimut. Ja tietysti ne pitäisi VR-laseilla toimia. Mutta kuinka tehokasta konetta siihen tarvitaan ja mitkä ovat käytännössä parhaat lasit tähän lentosimuun?
3000-sarjalaisella tai vastaavan tehoisella pärjää Quest 2:n kanssa. Paras hinta-laatusuhde mielestäni lasit/PC-komboa ajatellen. Jos kaipaa parempaa, maksaa lasit selkeästi enemmän ja myös koneelta aletaan vaatia enemmän eikä esim. 3060 enää riitä. Quest ei ole täydellinen lentosimun mittaristojen ja nappien käyttöä ajatellen, mutta ehdottomasti toimiva vehje. Ainut VR josta itsellä kokemusta. (Oman koneen speksit RTX 3060 TI ja Ryzen 5600X, jolla pyörii ihan riittävän hyvin).

Tarviikos nuo Quest lasit facebook tilin? Muistelisin lukeneeni jostakin että tarvitsee. Silloin jää kyllä valitettavasti nämä vehkeet kauppaan.
Tarvitsee kyllä. Ei toki tarvitse olla omalla nimellä vaan blanco tili luonnollisesti käy, mutta jos Meta aka Facebookin seuranta häiritsee tai vastustaa periaatteellisesti niin nämä Meta Questit joutuu unohtamaan.
 
Omat PC pelaamiset jääneet kyllä kymmen vuoden taakse, ja niin myös pc-kalusto. Mutta nyt alkoi taas polttelemaan lentosimu ja ajosimut. Ja tietysti ne pitäisi VR-laseilla toimia. Mutta kuinka tehokasta konetta siihen tarvitaan ja mitkä ovat käytännössä parhaat lasit tähän lentosimuun?

Tarviikos nuo Quest lasit facebook tilin? Muistelisin lukeneeni jostakin että tarvitsee. Silloin jää kyllä valitettavasti nämä vehkeet kauppaan.
Näyttiksen pitää piirtää kummallekin silmälle oma kuvansa lasien resoluutiolla. Hatusta vetämällä sanoisin että katsomalla 4K reson testejä peleistä saa jotain hajua mikä näyttis sopii. On myös mahdollista säätää render scalea pienemmäksi joka sitten venytetään lasien resoon, nostaa frame ratea kuulemma reilusti mutta ite en ole kokeillu. Varmaan tuo RTX 3060ti on hyvä. Minun RTX2080ti:llä ei ole ollut ongelmia autopelien kanssa, mutta lentosimuissa joutuu laskemaan asetuksia paljonkin.

Entinen Oculus, nykyinen Meta Quest vaatii facebook-tunnuksen. En ole sitä edes ajatellut kun sitä tarvi vain ekalla käyttöönottokerralla. Lasit ei heittele facebookin aikajanalle mitään Käyttäjä katsoo taas VR-pokea ilmoituksia.

Ite ostaisin vieläkin Quest 2:n koska se on ainoa stand-alone headset eli pystyn makoilemaan sohvalla ja värkkäämään juttuja lasit päässä ilman PC:tä. Pelkästään simukäyttöön varmaan ostaisin puolet kalliimman ja hitusen paremman HP Reverb v2 jota Sampsa testasi kuukausi sitten.

Tässä on yleinen VR-headset ketju ettei täytetä tätä. VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)
 
Tulipa viimein laitettua oikeaan globaaliin lentoliikenteeseen ja flight planeihin pohjautuva AIG Traffic modi. Hirveä säätö ja lentoyhtiöiden datat pitää yksitellen latailla, mutta on kyllä mahtava fiilis kun VIIMEIN lentoasemat on oikeasti täynnä eri mallisia ja värillisiä koneita, niillä on oikeat realistiset lentoreitit ja ATC jauhaa tauotta. Voi olla varmaan vanha uutinen monille täällä, mutta itse olen kyllä fiiliksissä kun tämän tänään bongasin. Täysi game changer. :tup:

Most_top.png

roma.png

top.png
 
Tuplat tulee, mutta tulkoot koska hommasin Simworks Studiosin Kodiak 100 Series II koneen.

Ajattelin lentää tuolla pätkissä Helsingistä Lappiin ja Pohjois-Norjaan ja sieltä sitten joko Islantiin tai Huippuvorille josta Kanadan kautta USA:n ja Karibialle. Nyt kuitenkin ihan ensi alkuun piti testilento tehdä:

Nousu Tampere-Pirkkalasta n. 07:30 aamulla:
nousu.png


Vaja tunti myöhemmin Helsinki Vantaan ILS 22L glideslopessa loppusuoralla:
lasku.png


Ja lopulta Kentällä:
onground.png


En ole mikään ammattipilotti enkä osaa antaa täydellistä arvostelua, mutta kokonaisuutena mukava ja hauska pikkukone, joka on tehty erittäin yksityiskohtaisesti. Ei mikään maailman helpoin, mutta ei todellakaan kohtuuttoman vaikea kone. Tuotteen mukana tulee useita eri konfiguraatioita: Matkustaja, rahti, matkustaja/rahti-hybridi ja laskuvarjohyppy-variantit.

Suosittelen :tup:
 
Tuplat tulee, mutta tulkoot koska hommasin Simworks Studiosin Kodiak 100 Series II koneen.

Ajattelin lentää tuolla pätkissä Helsingistä Lappiin ja Pohjois-Norjaan ja sieltä sitten joko Islantiin tai Huippuvorille josta Kanadan kautta USA:n ja Karibialle. Nyt kuitenkin ihan ensi alkuun piti testilento tehdä:

Nousu Tampere-Pirkkalasta n. 07:30 aamulla:
nousu.png


Vaja tunti myöhemmin Helsinki Vantaan ILS 22L glideslopessa loppusuoralla:
lasku.png


Ja lopulta Kentällä:
onground.png


En ole mikään ammattipilotti enkä osaa antaa täydellistä arvostelua, mutta kokonaisuutena mukava ja hauska pikkukone, joka on tehty erittäin yksityiskohtaisesti. Ei mikään maailman helpoin, mutta ei todellakaan kohtuuttoman vaikea kone. Tuotteen mukana tulee useita eri konfiguraatioita: Matkustaja, rahti, matkustaja/rahti-hybridi ja laskuvarjohyppy-variantit.

Suosittelen :tup:
On loistava tuote, suosittelen myös :tup: Missionary Bush Pilot -kanava Youtubessa on hyvä lähde hakea inspiraatiota Kodiak-puskalentelyyn.
 
Aeroplane Heaven näköjään lyönyt kättä päälle Mikkisoftan kanssa ja DC-3 tulee 40th anniversary editionissa ilmaiseksi.

Here is just a small sampling of what simmers will find in the Microsoft Flight Simulator 40th Anniversary Edition:

Historical Aircraft:

  • Wright Flyer
  • Ryan NYP (“Spirit of St. Louis”)
  • Douglas DC-3
  • De Havilland Canada DHC-2-Beaver
Helicopters:

  • Bell-407
  • Guimbal Cabri G2
Gliders:

  • DG Flugzeugbau LG8-18
  • DG Flugzeugbau DG1001E neo
True-to-Life Airliner:

  • Airbus A310


Many of these aircraft were made in collaboration with the best third-party developers including iniSimulations, MilViz, Bluemesh, Aeroplane Heaven, and others.
 



Eilisessä Microsoftin esityksessä näytettiin tuo parin minuutin traileri FS2020 40th Anniversary Editionista. Helikoptereiden lisäksi kiinnostaa purjekoneet... Ja vanhat koneet. Näköjään kaikki kiinnostaa. :D

Ei ole tullu pelattua taas pitkään aikaan, mutta nuita haluttaa kyllä kokeilla. Jokohan VR-käytettävyys on parantunu? Autopilotin nupeissaki tais olla jotain häikkää, vai eikö niille ollu pikanäppäintä ollenkaan?
 
Tästä on varmasti ollut paljon viestejä aikasemmin mutta ei jaksa koluta kaikkia sivuja läpi, niin olisko jollain vr asetuksia jakaa et sais vähän suuntaa mihin kannattaisi lähteä. Oculus Quest 2 käytössä.
 
Onko kukaan kuullut mitään siitä ATR koneesta jota hehkutettiin ajat sitten tulevaksi?
 


10 minuutin päästä klo. 20 tulee vielä Xbox Games Extended Showcase jossa on lisätietoa eilen kerrotuista peleistä ja varmaan tulee lisäjuttua FS2020 uusista koneista sun muusta. Eilen tais olla pelkkä traileri ja koneiden nimet.
 


10 minuutin päästä klo. 20 tulee vielä Xbox Games Extended Showcase jossa on lisätietoa eilen kerrotuista peleistä ja varmaan tulee lisäjuttua FS2020 uusista koneista sun muusta. Eilen tais olla pelkkä traileri ja koneiden nimet.
Taitaa olla World Update 10 julkaisu samassa paketissa.
 
World Update 10 tuli hetki sitten saataville. Steam versio valittaa että pitäis päivittää peli, mutta mulla on muut lataukset vielä meneillään.
 
Joo World Update 10 on siis jenkkilä ja trailerikin tuli nyt ulos:




Näemmä Beechcraft Model 18:sta tuli myös oma trailer (ilmeisesti maksullinen kone):

 
Viimeksi muokattu:
Joo World Update 10 on siis jenkkilä ja trailerikin tuli nyt ulos:




Näemmä Beechcraft Model 18:sta tuli myös oma trailer (ilmeisesti maksullinen kone):


Eikö tuo usa ollut jo aiemmin yksi world update, onkohan tämä joku parannus siihen?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 900
Viestejä
4 515 397
Jäsenet
74 507
Uusin jäsen
Pasanen15

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom