Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

VR lentelijöille pikku vinkki, mitä voi kokeilla. Hyperthreading pois päältä. Itsellä hävisi microstutteria sillä. Ja tietty CPU:n lämmöt putosi. G2:lla tällä hetkellä Karibialla GPU laulaa fps 45 rajoitettuna 89% ja 68c, mutta toi CPU! 19% loadilla ja 49c. Oikein hyvä. Ja ylikellottamalla prossua ei saa kyllä kaipaamansa perffiä yhtään, olen erittäin tyytyväinen 1.144 vCoren 4,8ghz:n 9900KS prossuuni. GPU on 3080ti alivoltitettuna (0.900 voltit, 1965mhz kellot)
 
VR lentelijöille pikku vinkki, mitä voi kokeilla. Hyperthreading pois päältä. Itsellä hävisi microstutteria sillä. Ja tietty CPU:n lämmöt putosi. G2:lla tällä hetkellä Karibialla GPU laulaa fps 45 rajoitettuna 89% ja 68c, mutta toi CPU! 19% loadilla ja 49c. Oikein hyvä. Ja ylikellottamalla prossua ei saa kyllä kaipaamansa perffiä yhtään, olen erittäin tyytyväinen 1.144 vCoren 4,8ghz:n 9900KS prossuuni. GPU on 3080ti alivoltitettuna (0.900 voltit, 1965mhz kellot)
Saako tuon HTn jotenkin pois päältä windöwsestä käsin, vai onko pakko härppiä biosia?
 
Bitsumin Lasso ohjelmassa on vaihtoehto, että ottaa HT:n pois, mutta en kyllä tiedä onko se sama kuin natiivi poisotto BIOS:sta.
 
Uudesta Twin Otterista mielenkiintoinen postaus joka selittää kehittäjien näkökantaa Very Disappointed in the Aerosoft Twin Otter
"But the simple fact is that the MSFS Twin Otter is darned close to selling more copy in 5 days than the Twin Otter Extended did in 5 years. That is why every add-on developer dropped P3D. That is why so many decided not to go for complex products but for things customers wanted. Nobody has released a seriously complex add-on for MSFS, nobody knows if there is even a market. Looks at my friends at PMDG, would you have believed four years ago they would release an add-on that uses default gauges? I would not. But I sure understand why they did! "

Eli asiakaspohja on täysin erilainen ja nyt ei enää yritetä tehdä study-level koneita vaan koneita massoille ja niistä saa paljon enemmän rahaa. Toisessa kohdassa hän sanoi että hardcore simmerit eivät edes vaihada MSFS:ään joten asiakaspohja puuttuu senkin takia. Saati sitten että P3D:n tarkasti mallinnettua konetta myytiin 20.000 siinä missä MSFS:ssä halvempaa kaksi miljoonaa. Luulen kuitenkin että jossain vaiheessa tulee noita paremmin mallinnettujakin mutta ei kehittäjät niistä saa samalla tavalla omiaan takaisin.

Ketju oli poistunut, mutta cachesta löytyi tämä viesti jota varmaan tarkoitit:
Meanwhile, over on the Aerosoft MSFS Twin Otter forum, MK (who tells it like it is) had THIS to say:
"The simple fact is that there will not be a lot of real complex aircraft that run fully inside the sim for some time to come. What we did in FSX and P3D for the Twin Otter Extended would likely be possible but it would be mighty complex and would result in a more expensive product. The Twin Otter Extended started out as a product that was 10 euro/dollar more expensive this one, had less models, a far less extended manual and did not look nearly as good. It simply is a different product, different project definitions. If you take inflation in mind, the new Twin Otter is 13 euro/dollar cheaper.
Let me give a bit more background.
FSX addons stopped selling around 2015 (the release of FSX Steam did boost it and to our surprise, COVID did as well). But we stopped doing FSX add-ons around 2014 because there was simply no market.
P3D add-ons replaced that to a certain degree. But the amount of potential customers was fraction of those we had for FSX. At the best of times there were possible 20.000 users willing to pay for add-onsm on P3D. Now these are rather special customer, they are very much into systems. An only English manual was okay. Support was limited because these customers are pretty educated. This led to add-on around and over 100 dollar/euro. If one of those 20.000 customers wanted your product it did not matter a lot what it cost. But P3D add-on stopped selling in 2019, commercially it is dead as a dodo. Just checked what has been released in 2021. If somebody released a expensive product it came with guaranteed discount for the MSFS version.
MSFS add-on sell like it is 2005 (the previous heyday of FS add-ons). Instead of 20k customers you have 2 million. Sales numbers are simply incomparable. BUT, a big but… you are dealing with a very different kind of customer. Around 20% of CRJ customers did not understand why the flightplan would not be activated (you need to copy if to the active FP). Around the same percentage had problems starting the engines. Around 5% said they wanted their money back because ‘it did not work’ (of course after telling them to check the tutorials that was sorted out). Not a problem at all because sales were so good we were happy to hire more support staff.
So what we end up with is a very different market. A very small high end, who for the largest part is not even considering moving to MSFS (and I think that is a correct decision) from P3D. And a huge market that is just getting into Flightsim and does not have the experience most people on this forum have. The middle bit seems totally missing at this moment and is very hard to get to. That is why most not released DLC you see discussed is either very complex or rather simple. Inside the sim (marketplace / Xbox) or done in a way that makes it impossible to get on the marketplace and Xbox. Now, clearly some things went wrong in this release and we are evaluating that to make sure it is not repeated. We have fixed (or at least to some big degree) all the known issues that are in our control and that update will be around soon.
But the simple fact is that the MSFS Twin Otter is darned close to selling more copy in 5 days than the Twin Otter Extended did in 5 years. That is why every add-on developer dropped P3D. That is why so many decided not to go for complex products but for things customers wanted. Nobody has released a seriously complex add-on for MSFS, nobody knows if there is even a market. Looks at my friends at PMDG, would you have believed four years ago they would release an add-on that uses default gauges? I would not. But I sure understand why they did!
So if people say we go for the money, I would counter that we go for the flight simmers that actually buy our products right now. And yes, we love to sell tens of thousands of products instead of thousands. Do we leave the high end simmers behind in that? I think so. But Aerosoft does not create the market, we make what we believe people will buy. I think there will be super high end add-ons for MSFS at some point. I think there is a market for >100 euro/dollar add-ons when the products are good enough to ask for that price. It is not Aerosofts market (PMDG always provided those products for us) but right now, without access to the massive sales on the marketplace? I would hate to invest half a million in that. Just read Robert Randazzo’s comments in the last few weeks and you see why we decided not to go there. Also read why he decided not to go for high end prices. Where we deliver many variants of an aircraft, PMDG products will be highly focused and you will have to buy other variants (and thus the same systems, base modeling etc). A different way of managing the same problem, high end, high priced products are simply extremely hard at this moment.
While it is clear that as project manager I really want the update that solves most of the issues out, I am super happy about the product. It sells seriously well, I did on release and it did today. The whole team has been working 16 hour days to solve and tests the issues we know about. Should they have been attacked before release? Probably. The issue is that when you are dealing with over a dozen of shops, marketing campaigns, Microsoft Marketplace who has been super kind to give us preferential treatment, ect, planning is not only about bugs that need flattened. Delaying a release at a late moment means very serious consequences. If you are a developer with one product and few sale channels that is simply not an issue. I fondly remember when, I as project manager, could decide on a release date. Now I set one and the moment I do, it is set in concrete.
As said, the update we are testing at this very moment fix most of the open issue we have. The sound set is worked on for four days, autopilot issue has been found etc."

Itse en kyllä näe oikein mikä se ongelma on jos 5% on halunnut rahat takaisin koska meni sormi suuhun. Kyllä sillä 2 miljoonalla myydyllä kappaleella pitäisi voida olla huomattavasti enemmän liikkumavaraa tehdä tasan sen tasoisia ja laatuisia koneita kuin itse haluaa vs. 20 tuhannella vaikka osa porukasta ei sitä osaisikaan ehkä heti arvostaa. Ei mikään pakota tekemään yksinkertaista jos kerran taloudelliset realiteetit on pikemminkin sellaiset että on varaa tehdä vaikka pitkään ja hartaastikin vaan se on sitten ihan oma valinta. Mutta tämä kun oli ilmeisesti suunnattu hc-simuilijoille joiden mielestä FS2020 on liian yksinkertainen lelu niin ehkä tuo on väärä tulkinta ja kaveri yrittää lähinnä vaan selittää heille miksei niitä P3D tai FSX modeja ole kannattavaa julkaista eikä niinkään tehdä mitään linjavetoja että hänen mielestään MSFS2020:lle kannattaa pistää tusinatavaraa ulos.

edit:

No kyllä tässä ilmeisesti sittenkin on pitkälti kyse sen perustelusta miksi asiakkaille pitäisi sekundankin kelvata. Tossa "se olisi ollut kalliimpi" perustelussa ei kyllä oo tasan mitään järkeä jos kerran myynnissä on satakertainen ero, eihän hinnottelu ole mikään kysynnästä riippumaton vakio.

Täällä ilmeisesti toi alkuperäinen postaus:
 
Viimeksi muokattu:
Julkaisun aikaan tätä tuli viimeksi hetki kokeiltua 2080 superilla. Nyt kun t.16000m hotas tilattu ja rautakin paljon parempaa, niin voisi taas latailla tuon "pikkufilun" koneelle. Onko tätä julkaisun jälkeen saatu optimoitua parempaan? Muistelisin, että jossain yksinkertaisessa maastossa toimi oikein hyvin ja sulavasti, mutta isommat kaupungit olivatkin sitten eri juttu. Tokihan se on luonnollistakin. Ainakaan se livesää ei itsellä toiminut oikein. Olikohan jossain Bahamalla hirmumyrsky oikeasti, mutta pelissä samalla alueella mukavan aurinkoista
 
Mikä rasva tuohon muuten paras, itsellä alkaa takeltelemaan..

Joku kiinteähkö, litkurasvat nyt ei kauaa auta. Ite olen rasvaillu tota FCS:n kaasua rc-autojen iskarirasvalla. :D
Sormen päähä tosiaa tippa salvaa, sormi siitä kaasun keskeltä reiästä sisää ja ne liukukiskot tuntuu reiän molemmin puolin. Purkaa ei tartte ellei nyt ihan autistisen tarkkaan halua rasvata.
 

NIS, FSR, World scale ja motion leap tuki MSFS;ään.
 

NIS, FSR, World scale ja motion leap tuki MSFS;ään.

Mä oon ollut ihan fiiliksissä nyt viime päivinä kun pääsin eroon G2:ssa double vision efektistä, missä lähellä olevat objektit näkyy tuplana kovemmassa vauhdissa. Ratkaisu oli laittaa lasit 60hz ja rajoittaa fps 60fps ja löytää sellaiset asetukset, että mun käytössä olevilla koneilla tuo fps pysyy 60fps maaseuduilla, vuoristoissa jne. En oikein tykkää kaupungeissa lennellä enää, kun ne vie niin paljon FPS:ssää, varsinkin photogrammetry. Ollut oikein kivaa vaihdella vaan maata ja katsoa flightsim.to:sta scenery mapista vaan kenttiä läheltä toisiaan ja asennella niitä ja lennellä sitten kentiltä toiselle. Malawi oli ihan kiva, vähän erilaista maastoa.

Tässä nää mun asetukset, jos joku haluaa kokeilla ja päästä eroon artifageista ja stutterista.

PC:
3080ti slightly oc´d
9900KS clocked to stable 4,8ghz
Hyper Threading OFF (BIOS)

G2
60hz (not 90hz!)

MSFS2020
Render scaling 100
TLod 100
OLod 100
Terrain Shadows: OFF (this is FPS gainer)
Supersampling 8X (no fps loss)

NVIDIA CONTROL PANEL
Low Latency mode: ULTRA
Max Frame Rate 60
Power management mode: PREFER MAXIMUM PERFORMANCE
Anisotropic sample optimization: OFF
Negative LOD bias: CLAMP
Texture Filtering: HIGH QUALITY (No fps loss)
Threaded Optimization: OFF
Vertical Sync: FAST
VR pre-rendered frames: 1

OXR DEV TOOLS
Custom render scale 100%
Motion reprojection OFF

OXR TOOLKIT
FSR 70%
Sharpnes 80%
World scale 90%
FOV 95-100%
Prediction dampening -20%

KONEET

Propellimodatut (poistaa propelit joka koneesta)
scratchs-modattu (poistaa naarmuja koneiden tuulilasista)
heat reactor steam modattu (kuuman höyryn poisto, mikä tulee turboprobsta ja jeteistä)
co-pilotin poisto (aircraft.cfg)

Jos joku haluaa kokeilla esim C208b:llä, niin tässä mun kokoamana ja myös tehty modipaketti, missä on koneista otettu propelit pois ja myös naarmuja poistettu Corstens_PROP_GLASS_MOD.zip Nämä koneet mukana (propelit ja asobon naarmupohja poistettu, jota moni kone käyttää): https://i.postimg.cc/rFv6JWwS/aircrafts-VR-mod.jpg
 
Laittelin muutamia asetuksia high/ultra, mm. Contact shadows, ambient occlusion ja muutama muu mitä en muista.

Hämmentävää ettei noilla ollut vaikutusta fps mitenkään merkittävästi. Esim. Vegas-SF välillä A320 ei mitään vaikutusta, muutakuin siis mun mielestä paljon parempi fiilis kun grafiikassa on muutamia yksityiskohtia enemmän.

Noi voi enemmän kyllä ottaa tehoja sitten kun Hawkilla ajaa matalalla, eikä välttämättä siihen sovi, mutta CA koneilla lennellessä kyllä pidän nuo päällä.

Täytyy tosin kokeilla noita Corstenin asetuksia.

Mutta joka tapauksessa, nykyään tämän saa kyllä pyörimään hyvin, eikä enää ärsytä kuten ehkä pelin alkuvaiheilla kun suorituskyky oli kehno.

Jokohan 5080:lla saa laittaa kaikki tappiin ja 90 fps?
 
Muutama osin wtf bugi eiliseltä: Kööpenhaminassa aloittelin lentoa Boeingin dreamlinerilla. Pyysin ground servicelta matkustajasillan kytkemistä, peli kaatui herjaan, että lentokone crashasi, koska koneen runko ylirasittui. Selvä. Korjaantui vaihtamalla lentokone, mutta siinä kävi sitten niin, että lähestyessäni EFHK:ta cessnan suihkukoneella, alkoi herja "stall, stall". Tulin siihen lopputulokseen, että korkeus ja nopeusanturit jäässä ja eivät välitä oikeaa tietoa. Kenttä oli näkyvissä, joten koneen sain maahan, mutta loppulaskun matkustusmukavuutta en kommentoi. Jos tärkeät anturit uhkaa jäätyä, niin eikös koneen pitäisi osata ilmoittaa siitä, nyt ilmoitukset jäi tulematta.

Mites muilla, onko ollut mielenkiintoisia vikoja pelissä?
 
lähestyessäni EFHK:ta cessnan suihkukoneella, alkoi herja "stall, stall". Tulin siihen lopputulokseen, että korkeus ja nopeusanturit jäässä ja eivät välitä oikeaa tietoa. Kenttä oli näkyvissä, joten koneen sain maahan, mutta loppulaskun matkustusmukavuutta en kommentoi. Jos tärkeät anturit uhkaa jäätyä, niin eikös koneen pitäisi osata ilmoittaa siitä, nyt ilmoitukset jäi tulematta.


Minkälaisella kohtauskulmalla olit laskeutumassa? Jos keula on liian ylhäällä niin stall warning alkaa soimaan ja silloin se toimii ihan oikein.
 
Muutama osin wtf bugi eiliseltä: Kööpenhaminassa aloittelin lentoa Boeingin dreamlinerilla. Pyysin ground servicelta matkustajasillan kytkemistä, peli kaatui herjaan, että lentokone crashasi, koska koneen runko ylirasittui. Selvä. Korjaantui vaihtamalla lentokone, mutta siinä kävi sitten niin, että lähestyessäni EFHK:ta cessnan suihkukoneella, alkoi herja "stall, stall". Tulin siihen lopputulokseen, että korkeus ja nopeusanturit jäässä ja eivät välitä oikeaa tietoa. Kenttä oli näkyvissä, joten koneen sain maahan, mutta loppulaskun matkustusmukavuutta en kommentoi. Jos tärkeät anturit uhkaa jäätyä, niin eikös koneen pitäisi osata ilmoittaa siitä, nyt ilmoitukset jäi tulematta.

Mites muilla, onko ollut mielenkiintoisia vikoja pelissä?

Kummalla Cessnalla lensit, Longitudessa ilmoitus tulee, mutta CJ4 ei, siinä on omat indikaattorinsa jäätymiselle mutta eivät ole ilmoituksia vaan valoja. En tosin tiedä onko kummankaan version toiminnot pelissä ohjelmoituna.
 
Onko tällä pelillä väliä hommaako tämän steamista vs. ms storesta? Suosituksia kummasta kannattaa?
 
Onko tällä pelillä väliä hommaako tämän steamista vs. ms storesta? Suosituksia kummasta kannattaa?
Eipä sinänsä. Tosin store versiossa saat myös xbox version käyttöoikeuden. Yleensä myös jos tulee uusia juttuja, niin ne tulevat ensin store versioon, kuten kävi uusien patchien betojen kanssa.
 
Eipä sinänsä. Tosin store versiossa saat myös xbox version käyttöoikeuden. Yleensä myös jos tulee uusia juttuja, niin ne tulevat ensin store versioon, kuten kävi uusien patchien betojen kanssa.
Eikös tuossa ollut vielä sellainen erikoisuus että riippumatta mistä ostat sen niin peli oikeasti päivittyy vasta kun sitä käyttää, ja taustalla se päivittää vain jotain random-shittiä Storen ja Steamin kautta? Muistan vaan kun ihmettelin tota Store versiolla ja joku sanoi täällä että se on ominaisuus että noin se toimii.
 
Onko tällä pelillä väliä hommaako tämän steamista vs. ms storesta? Suosituksia kummasta kannattaa?

Kannattaa harkita myös Game Passia. Eurolla saat kokeilla kuukauden peliä. Ja sitten voit ostaa jos vielä jaksat lennellä ja haluat ostaa pelin itsellesi. Toki kandee miettiä Game Passia muutoinkin, mielestäni aivan loistava palvelu PC-käyttäjän näkökulmasta. MSFS on mukana kk-hinnassa.
 
Oliko joskus MS-Storen päivitysjutuissa ongelmia vs. Steam. Muistelisin lukeneeni joistain ongelmista.

Itsellä Steam versio toiminut kyllä hyvin.
 
Onko tällä pelillä väliä hommaako tämän steamista vs. ms storesta? Suosituksia kummasta kannattaa?
Mulla on Steamistä, mutta nyt ostaisin pelaisin ilmaiseksi MS Storesta ku hommasin PC Game Passin 9€/kk (eka kk 1€). Kannattaa tutustua mitä siellä on, tulee paljon halvemmaksi... Itehän oon heittäny satoja euroja kankkulan kaivoon ku oon ostanu Steamistä semmosia mitä ois tuolta saanu ilmaseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ainakin toiminut ihan hyvin. Niin hyvin, ettei se ainakaan ole syy maksaa Steamin hintoja.
Ei kai noissa hinnoissa suurta eroa ole lukuunottamatta juuri tuota gamepass-versiota, tosin MS storesta saa gamepass-jäsenenä kai aina 20% alennuksen ja jälleenmyyjiltä saattaa tietysti saada paremmin alennuksia tosta Windows storen avaimesta myös. Itse ostin Steamiin kun oli jokin aika sitten alennuksessa mutta mitään universaalia syytä tuota suosia ei varmastikaan ole.
 
Itsellä on
Onko tällä pelillä väliä hommaako tämän steamista vs. ms storesta? Suosituksia kummasta kannattaa?

Mulla on kokemusta vain MS Storen puolelta mutta summaisin seuraavasti...

Riippumatta siitä mistä ostaa niin kaupan kautta automaattipäivittyy vain updater eli pieni muutaman gigan osa pelistä ja peli pitää käynnistää jotta saa ladattua varsinaisen päivityksen in-game updaterilla. Pienenä nyanssina Steam kuitenkin ilmoittaa vähän selkeämmin päivityksistä jolloin tajuaa käynnistää pelin ladatakseen varsinaisen päivityksen eikä se tule vastaan vasta siinä kohtaa kun haluaisi pelata. Päivitykset ovat kuitenkin kymmeniä gigatavuja niin päivitysten kanssa pitää vähän ennakoida ellei ole todella nopeaa nettiyhteyttä.

MS Storen suurin ongelma suhteessa Steamiin on sen todella typerä tapa asentaa noita pelejä yleisesti. Pelit hyödyntävät kovalevyjen juureen tulevaa WindowsApps -kansiota, johon on poistettu Windowsin peruskäyttäjältä pääsy. Itse pelin asennuskansion voi kyllä valita (kunhan on tarkkana asennusvaiheessa) mutta joskus ongelmatapauksissa toi WindowsApps tulee vastaan ja hakkaat vähän päätä seinään päästäksesi siihen käsiksi. Lisäksi asennuspaikan muuttamiset ja kaikki muut tämmöiset Steamin peruskauraa olevat ominaisuudet kyllä onnistuu mutta ovat vaikeammin hajautetun valikkoviidakon kautta toteutettu.

Steamin pienenä haittana on ollut että joidenkin yksittäisten patchien yhteydessä on ollut hetken (vissiin muutamia tunteja) jotain haasteita päivitysten kanssa. Eli kyllä se välillä saattaa vähän näkyä että MS Store on se ns. primäärialusta kehittäjälle. Mutta sanoisin että ne on kyllä korjattu käsittääkseni aina hyvin nopeasti.

Jos vähänkään kiinnostus peliin mietityttää niin suosittelisin aluksi testaamaan peliä MS Storen kautta Game Passilla. Samalla näkee miten store toimii. Siihen on noita kuukausi eurolla tarjouksia jatkuvasti ja välillä saa 3kk samaan hintaan. Vaara tosin piilee että käy niin kuin minulla eli olen nyt vetänyt pari vuotta Game Passin/MS Storen kanssa kun alunperin oli tarkoitus vain testata muutama kuukausi ja sitten Steamista koko peli. :D
 
Viimeksi muokattu:
Vaara tosin piilee että käy niin kuin minulla eli olen nyt vetänyt pari vuotta Game Passin/MS Storen kanssa kun alunperin oli tarkoitus vain testata muutama kuukaisi ja sitten Steamista koko peli.

Menee ohi ketjun aiheen, mutta itselläni pelimenot ovat laskeneet merkittävästi kun maksan (täyttä hintaa) Game Passista. Eli saan samalla noin 2-3 AAA-pelin hinnalla vuodessa ihan hemmetisti enemmän laadukasta pelattavaa kuin mitä aiemmin. Ja siis myös MSFS2020:n. Ehdottomasti kandee Game Passilla ensin testata tätä. Ja 99% tapauksista noilla kansioilla ja niiden oikeiksilla ei ole mitään merkitystä. Lähes aina pelit toimivat ilman että sinne tarvitsee mennä puukottamaan yhtään mitään. Ainoa poikkeus oli Rift Breakerin bugi, jonka takia piti jotain konffitiedostoa säätämään - jos oikein muistan.
 
Menee ohi ketjun aiheen, mutta itselläni pelimenot ovat laskeneet merkittävästi kun maksan (täyttä hintaa) Game Passista. Eli saan samalla noin 2-3 AAA-pelin hinnalla vuodessa ihan hemmetisti enemmän laadukasta pelattavaa kuin mitä aiemmin. Ja siis myös MSFS2020:n. Ehdottomasti kandee Game Passilla ensin testata tätä. Ja 99% tapauksista noilla kansioilla ja niiden oikeiksilla ei ole mitään merkitystä. Lähes aina pelit toimivat ilman että sinne tarvitsee mennä puukottamaan yhtään mitään. Ainoa poikkeus oli Rift Breakerin bugi, jonka takia piti jotain konffitiedostoa säätämään - jos oikein muistan.

Jooh onhan toi sinänsä halpa ainakin toistaiseksi ja tonne tulee etenkin Microsoftilta kyllä ihan hyviä pelejä koko ajan. Kääntöpuolena sitten se että mitä enemmän sinne niitä tulee niin sitä vaikeampi tota on lopettaa ja vaihtaa perinteiseen. Toisaalta et voi vaikuttaa siihen mitä tulee ja mitä lähtee. Enkä olisi yllättynyt jos ton hinta lähtisi vähitellen nouseen kun aluksi on pari vuotta huokuteltu porukkaa sisään.

Mitä kansioihin tulee niin joo harvemminhan noita tulee mutta sen kerran kun tulee niin kiroaa ton virityksen kyllä jonnekin alimpaan helvettiin. Kerran muistaakseni MSFS:n päivityksen yhteydessä jouduin ton kanssa tappeleen ku piti poistella joku rikkinäinen updater. Toinen taisi olla kun piti vaihtaa kovalevyltä toiselle kun rupesi tila loppuun.
 
Toi flybywiren 320 ei toimi, jää latamaan ikuisuudeksi kun yrittää lentämään sekä tota orbis md-10 en saanut toimimaan. Onko näissä joku jippo? Lentokonehalliin kun valitsee 320:sen kuva pyörii tyhjän tilan ympäri.
 
Joskus A320 ladannut mullakkin minuutteja, ehkä pahimmillaan 10-15. Yleensä jonkun päivityksen jälkeen.

Käytätkö flybywiren installeria?
 
En, kyllä se jäi saunassa käynnin ajaksi latautumaan ja vieläkin juoksi numerot tossa lautaspalkin päällä. Latauspalkki oli mennyt loppuun asti.
 
Miten se FBW on ladattu jos ei installerilla? Jos kyseessä on marketplace versio joka poistettiin aikoja sitten sieltä niin ei se ole pitkään aikaan toiminut.

Ensiksi varmistaa että communityssä ei ole vanhempaa versiota fbw:stä eikä se näy content profilessa.

FlyByWire Simulations tuolta lataa tuon installerin ja sillä sitten asentaa itse koneen, suosittelen DEV versiota.

ensimmäinen käynnistys asennuksen/päivityksen jälkeen on hidas, seuraavat sitten lataa nopeampaa.
 
Miten se FBW on ladattu jos ei installerilla? Jos kyseessä on marketplace versio joka poistettiin aikoja sitten sieltä niin ei se ole pitkään aikaan toiminut.

Ensiksi varmistaa että communityssä ei ole vanhempaa versiota fbw:stä eikä se näy content profilessa.

FlyByWire Simulations tuolta lataa tuon installerin ja sillä sitten asentaa itse koneen, suosittelen DEV versiota.

ensimmäinen käynnistys asennuksen/päivityksen jälkeen on hidas, seuraavat sitten lataa nopeampaa.

Saa sen FBW sivuilta ladattua ainakin.
 
Saa sen FBW sivuilta ladattua ainakin.

Ai niinpäs näköjään.
Tuo installer on kyllä hyvä kun näyttää jos on päivityksiä tullut.

Joku muu modi/livery saattaa myös aiheuttaa ettei lataa kentälle. En nyt ulkoa muista mitkä semmosia oli mutta jonku sim updaten jälkeen osa muuttu toimimattomiksi
 
SU5 rikkoi noita yhteensopivuuksia. Sen takia esimerkiksi flightsim.to ssa on se compatibility-kohta mistä selviää onko ko. lisuri vahvistettu toimivaksi uusimman SU:n kanssa.
 
Käynnistin taas simun pienen tauon jälkeen, ja se tarjosi 16,53 gigan pakollista päivitystä. Tämähän ei olisi muuten ongelma, mutta jostakin syystä 16 gigan sijasta minun täytyykin latailla 106 gigaa:

flightsim.JPG

Nopeus näyttää olevan keskimäärin 10 megabittiä/s, eli päivitykseen vierähtää n. 24 tuntia. Jep jep.

Saako Flight Simulatorin jotenkin päivittymään automaattisesti taustalla niin, että se olisi aina lähtövalmiina, vaikka en käynnistäisikään sitä muutamaan viikkoon?
 
Olikos täällä SDK-osaajia? @Corsten ?

Olen tehnyt tämän miehen tutorialien avulla omaa projektia:



Esimerkkinä yksi videoista.

Hakemistorakenne on nyt luotu, pystyn lisäilemään tavaraa projektiin yms. Inspector ei build vaiheessa ilmottele sen suuremmin virheistä, mutta en millään ilveellä saa Blenderillä tehtyä objektia projektiin. Objekti ei tule näkyviin "Objects" valikkoon, missä näyttäisi olevan likipitäen kaikki asobon ja 3rd-party objektit.

Olen exportannut objektin käyttäen Blender2MSFS add-onia, ja exporttaus ainakin näennäisesti on ok, se muodostaa 3 erillistä tiedostoa joista yksi xml, yksi itse objekti ja yksi bin.

Nuo tiedostot on polussa "Projekti/PackageSources/sairaala-modelLib/talo/"

objektin nimi on myös tuo "talo" eikä se sisällä mitään kuvamuotoisia textuureita, vain värejä jotka ovat MSFS-standard

Kaikki apu otetaan vastaan jotta saisin Jyväskylän sairaalan tuonne ja pääsisi hekolla laskeutumaan sinne...


Jos täällä osaajia niin voidaan jatkaa YVeellä.
 
Onko muilla ongelmaa VR:n puolella taikka muuten että ohjelma ei reagoi enää kontrolloihin? Esimerkiksi hotaksen kaasukomennot eivät välity. Tuohon auttaa kun heiluttelee hiirtä jotta ohjaimet aktivoituvat. Joskus aiemmin oli sama vika jos oli ATC-ikkuna aktiivisena, voi olla että se nytkin aktivoituu itsestään.

Toinen ongelma on Goshawkin kanssa siinä että lentäjä kytkeytyy päälle VR:ssä kesken kaiken ja siten naama tulee näkökenttään. Tämän saa pois kun käy ulkonäkymässä ja palaa takaisin mutta vika voi uusiutua. Eniten nämä molemmat ongelmat tuottavat ongelmia laskeutumistoimenpiteiden aikana kun olisi muutakin tekemistä. Onko joku saanut ratkaistua jos on huomannut vian?
 
Olikos täällä SDK-osaajia? @Corsten ?

Olen tehnyt tämän miehen tutorialien avulla omaa projektia:



Esimerkkinä yksi videoista.

Hakemistorakenne on nyt luotu, pystyn lisäilemään tavaraa projektiin yms. Inspector ei build vaiheessa ilmottele sen suuremmin virheistä, mutta en millään ilveellä saa Blenderillä tehtyä objektia projektiin. Objekti ei tule näkyviin "Objects" valikkoon, missä näyttäisi olevan likipitäen kaikki asobon ja 3rd-party objektit.

Olen exportannut objektin käyttäen Blender2MSFS add-onia, ja exporttaus ainakin näennäisesti on ok, se muodostaa 3 erillistä tiedostoa joista yksi xml, yksi itse objekti ja yksi bin.

Nuo tiedostot on polussa "Projekti/PackageSources/sairaala-modelLib/talo/"

objektin nimi on myös tuo "talo" eikä se sisällä mitään kuvamuotoisia textuureita, vain värejä jotka ovat MSFS-standard

Kaikki apu otetaan vastaan jotta saisin Jyväskylän sairaalan tuonne ja pääsisi hekolla laskeutumaan sinne...


Jos täällä osaajia niin voidaan jatkaa YVeellä.


Tule Discordiin niin saat parhaiten ohjeita:
 
Olikos täällä SDK-osaajia? @Corsten ?

Olen tehnyt tämän miehen tutorialien avulla omaa projektia:



Esimerkkinä yksi videoista.

Hakemistorakenne on nyt luotu, pystyn lisäilemään tavaraa projektiin yms. Inspector ei build vaiheessa ilmottele sen suuremmin virheistä, mutta en millään ilveellä saa Blenderillä tehtyä objektia projektiin. Objekti ei tule näkyviin "Objects" valikkoon, missä näyttäisi olevan likipitäen kaikki asobon ja 3rd-party objektit.

Olen exportannut objektin käyttäen Blender2MSFS add-onia, ja exporttaus ainakin näennäisesti on ok, se muodostaa 3 erillistä tiedostoa joista yksi xml, yksi itse objekti ja yksi bin.

Nuo tiedostot on polussa "Projekti/PackageSources/sairaala-modelLib/talo/"

objektin nimi on myös tuo "talo" eikä se sisällä mitään kuvamuotoisia textuureita, vain värejä jotka ovat MSFS-standard

Kaikki apu otetaan vastaan jotta saisin Jyväskylän sairaalan tuonne ja pääsisi hekolla laskeutumaan sinne...


Jos täällä osaajia niin voidaan jatkaa YVeellä.

No minähän tein tämä pdf:n just näitä varten kun itse tätä harjoittelin: 3D_mallinnusohje_aloittelijoille_tekijänä_Corsten.pdf Oisko tuosta apua. Tuon PDF:n avulla mä tein itsekin muutoksia Helsinki Landmarkseihin, kun olin unohtanut jos miten asia tehtiin. Mutta Discordin puolella on tosiaan Sceneryn tekijlille oma alafoorumi, joista yksi on jopa suljettu (pääsee sisään kysäisemällä). Siellä on legendaarisia MSFS2020 sceneryn tekijöitä apua antamassa (WildLynxPilot, Kumihiiri, Epix, Mörkö).
 
No minähän tein tämä pdf:n just näitä varten kun itse tätä harjoittelin: 3D_mallinnusohje_aloittelijoille_tekijänä_Corsten.pdf Oisko tuosta apua. Tuon PDF:n avulla mä tein itsekin muutoksia Helsinki Landmarkseihin, kun olin unohtanut jos miten asia tehtiin. Mutta Discordin puolella on tosiaan Sceneryn tekijlille oma alafoorumi, joista yksi on jopa suljettu (pääsee sisään kysäisemällä). Siellä on legendaarisia MSFS2020 sceneryn tekijöitä apua antamassa (WildLynxPilot, Kumihiiri, Epix, Mörkö).

Nopeasti kännykällä lukasin ja itsellä ongelma on 9. kohta, eli ei ilmesty objekti sinne listaan. Täytyy koneella tutkailla asiaa lisää ja liittyä Discordiin.

Noin yleisesti pelaamisesta, on nyt aika mukava lennellä kun world scalen saa säädettyä kohdilleen, ja GA-lentokoneet varsinkin, tuntuvat oikean kokoisilta. Säätelin mielestäni A320 ja Hawkin referenssiä käyttäen koneet oikean kokoiseksi ja päädyin lukemaan 88%, se on ehkä vähän isompi kun oikeasti, mutta mittareista saa ainakin mukavammin selvää.

Kaikenkaikkiaan FSR 70% ja terävöitys 40% ja nVidian uusimmat ajurit (vaikutti itsellä positiivisesti) niin lentely on nyt kyllä mukavaa vaikka käytän nykyään aika korkeita asetuksia grafiikan puolella.
 
Täytyy varmistaa vielä tuo ettei ole päällekkäin mitään. Mitään asetuksia en ole kyllä muuttanut.

Löysin just langan MSFS omalta foorumilta, että vastaavaa on ilmennyt muillakin ohjaimilla Sim Update 6:n jälkeen. Hotfixiä odotellessa. Joku siellä häiritsee ohjainliikkeiden rekisteröintiä ohjelmatasolla.

Tällaista tämä simun alkutaival on ollut viimeisen 1,5 vuotta, että jotain hajoaa joillakin käyttäjillä syystä X. Monelta häiriöltä oon tähän asti välttynyt, mutta nyt hajos pelattavuus täällä päässä.
Mulla täsmälleen sama ongelma,ensinmäinen rullaus onnistuu portilta kiitoradalle ,mutta laskeutumisen jälkeen ei enään pelitä konetta ei pysty hallitsemaan ohjaimella.
 
Nopeasti kännykällä lukasin ja itsellä ongelma on 9. kohta, eli ei ilmesty objekti sinne listaan. Täytyy koneella tutkailla asiaa lisää ja liittyä Discordiin.

Noin yleisesti pelaamisesta, on nyt aika mukava lennellä kun world scalen saa säädettyä kohdilleen, ja GA-lentokoneet varsinkin, tuntuvat oikean kokoisilta. Säätelin mielestäni A320 ja Hawkin referenssiä käyttäen koneet oikean kokoiseksi ja päädyin lukemaan 88%, se on ehkä vähän isompi kun oikeasti, mutta mittareista saa ainakin mukavammin selvää.

Kaikenkaikkiaan FSR 70% ja terävöitys 40% ja nVidian uusimmat ajurit (vaikutti itsellä positiivisesti) niin lentely on nyt kyllä mukavaa vaikka käytän nykyään aika korkeita asetuksia grafiikan puolella.
Veikkaan, että virhe on tapahtunut jo blenderöinnissä. Jos mulla ei ole ilmestunyt objekti, olen aloittanut alusta. Suosittelen tekemään koko homman alusta, mutta blenderin projektijutusta alkaen. Eli kun sulla on blenderissä projekti tallennettu, tallenna se uudella nimellä ja tee sille uusi msfs2020 projektikansio ohjeiden mukaan. Sitten vaan ohjeiden kanssa step by step eteenpäin.
 
Tänään pitäs ilmeisesti tulla uutta sim updatea. Toivottavasti saisivat korjattua nuo landing challenget kun ei oikein pisteet tallennu, vain arvosana. Joskus kesän jälkeen havahduin tuohon.

Mones aikaan nuo on yleensä tullut tännepäin?
 
Tänään pitäs ilmeisesti tulla uutta sim updatea. Toivottavasti saisivat korjattua nuo landing challenget kun ei oikein pisteet tallennu, vain arvosana. Joskus kesän jälkeen havahduin tuohon.

Mones aikaan nuo on yleensä tullut tännepäin?

Kait UTC 17:00, edellinen tosin tuli joskus muulloin koska Australia, muistaakseni...
 
Onko muilla onnistunut tän päivän päivitys? Täällä Päivitys jumittui 2%:iin, odottelin puoli tuntia ja suljin päivityksen ja pelin niin ei suostunut peli enää käynnistymään. Poistin pelin Steamkirjastosta, latasin ja käynnistin uudestaan ja taas on jumissa 2%:ssa. Pitää varmaan seuraavaksi poistaa pelin asennus kokonaan ja alottaa puhtaalta pöydältä. Kaks edellistä päivitystä mennyt sukkana sisään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 926
Viestejä
4 516 445
Jäsenet
74 511
Uusin jäsen
huygens

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom