Masennus

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 554
Se on, eivät lääkkeet ole mitään hyviä, ylimääräisiä kemikaaleja ja maksa tykkää hyvää :(
ja oi sitä elämää kun saattoi mennä minne vain ilman että tartti muistaa ottaa lääkekaappia mukkaan....

Naurattaa kun lääkärit ja tutkijat tietävät tosi vähän ihmisen psyykeestä sekä aivoista.
Sitten sitä yritetään hoitaa jotenkin "kuuntelemalla"

Minusta kaiken syynä on 2020, eli hektinen väärä elämä jota tieto-yhteiskunta ajaa pakosti käyttämään.
pahimmat ovat kaikki jotka ajavat käyttämään atk:ta, uutisissakin on "iso juttu Helsingissä, katso tarkemmin netistä" :( fitsi, ihme touhua.
sitähän varten on telkka ja uutiset olemassa, nyt luetellaan vain että uutinen1 katso netistä, uutinen2 katso netistä jne..

Vähemmästäkin ihminen suivaantuu..
Hyvää alkuviikkoa kaikille <3
Kunnon psykologia/psykiatria/psykoterapeuttia ei liene helppo löytää. Itse en ole käynyt kuin yhden psykologin ja yhden psykiatrin läpi, huokuu aina läpi psykiatrista kiire, psykologi taas ei ole niin pitkästi kykeneväinen.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Kunnon psykologia/psykiatria/psykoterapeuttia ei liene helppo löytää. Itse en ole käynyt kuin yhden psykologin ja yhden psykiatrin läpi, huokuu aina läpi psykiatrista kiire, psykologi taas ei ole niin pitkästi kykeneväinen.

Mää en edes tiedä noitten eroja, eikä kiinnosta, kunhan osaa eläytyä mukaan ja kuunnella vastavuoroisesti.
näitä;"niih, kyllä, juuh, aivan, se on sitä" pälättäjiä on riittävästi maailmassa tullut ja menee, nähtykin parit :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hyvää maanantaita, katetrit tilattu torstaina tullee.
pakkasta öisin.
mietin asioita liikaa, ei oikein kiva.
eilen iltapäivätorkut niin vasta 02 sain unen päästä kiinni ja 10:ltä ylös, olin liian pirteä.
eilen juttelin yhden "tuttavan" kanssa, ja sillä itsellä menee huonosti niin alkoi minua neuvomaa
"kun sinä soitat joka päivä enkä osaa auttaa, hanki tyttöystävä" ei uskonut kun sanoin että olen muitten tuttavien kanssa sinkkuja maailman loppuun saakka.
pitää jättää sitten soittamatta joka päivä, sillähän sitä enemmän asiaa aina on mitä minulla, mutta varmaankin kaipaa (taas) minua psykiatriksi, en oikein pidä siitä :(

Jauhaa aina samaa asiaa, eikä pääse puusta pitkälle, hänen periaattensa on että valitan kaikille ja kaikki auttavat minua, minä en taas ketään. olkoot sitten viikon rauhassa.
vähän alkaa liikaa "avautumaan-valittamaan" niin laitan puhelinnumeronkin mustalle listalle.

En tykkää naisista, en näe mitää ihmeellistä naisissa, äiti kasvatti 40veeksi, 40vuotta näin sitten naista, enkä itse tahdo enempää ketään nalkuttamaan.
naiset näemmä pitää omia puoliaan, että minä ja minä ja me olemme kivoja, vakio tyyli että elämänkumppani on pakollinen ja kiva, minusta ei.
eihän minun ole pakko sitä kuunnella kun en vastaile puhelimeen.

Onneksi olen nyt positiivisella päällä.
Koittakaas jaksaa tämäkin eka arkipäivä brot <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Mitenkäs muitten alkuviikko mennynnä?
käväsin tänään lekurille, ei ole masislääkkeitä kelakorvattavaksi että saisi kelakorttiin merkinnän.
sitten flunssapiikkiä ja apteekkisopparia onnistui.
Kaikki muutkin sanoo että rivatrilia yritetään ajaa alas koko Suomesta.
Kyllästyin hyväksikäyttäjiin ja puhelin kiinni, pitäisi ottaa itseään niska kiinni ja pitää kylmästi viikko kiinni.
ne ketkä tulee niin tulee oven taakse, ne ketkä eivät tule niin kivat etteivät sitten tule.
vitutusta kasvaa taas.
olen ehkä liian herkkä mutta se on sitä elämää :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Onkos muilla koskaan ollut samaa, että tekee mieli tehdä jotain hullua?
tappaa kaikki taikka katsoa että vetää ranteet auki...
Mulla on välillä tosi tuskaa että saan pidettyä itseni aisoissa.

Sitten vielä välillä "nukun huonosti" ja katson että uni on toinen minäni toisessa elämässä, rinnakkaisessa sellaisessa ja pelkään että herään siellä seuraavana aamuna.
ei yhtään kivaa olla tällainen, tai sit liiottelen ja mielikuvitus saa valtaa liiaksi.
ehkä huominen on parempi, en tiedä...

En panikoisisi ja ottaisi yhteyttä mihinkään psykahoitajaan, kerran vaan soitin hoitajalle ja kerroin että tahdon tappaa kaikki
niin se ylireagoi ja sanoi että heti hoitoon. höh..

tavallinen tunari, eihän se voi tietää musta mitään kun soitin vaan tavalliseen päivystävälle tavalliselle hoitsulle.

Katsotaan miten tämä tästä lähtee menemään.
Kohta perjantai ja viikonloppua...

edit: kotona jälleen 18:36.
pikkasen parempi olo, funtsin tuossa vaan että olen aina ollut niin säällinen ja kiltti, tekisi mieli välillä oikein kunnolla riehua.
ehkä jumppasali olisi kiva paikka, vaan 10e/kk 06-16 välisen ajan. viimeksi tosin käväsin siellä ja sain taudin sieni-infektion kun porukat ei aina putsaa
välineitä kautta istuimia vaikka pitäisi ennen ja jälkeen käytön.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Onkos muilla koskaan ollut samaa, että tekee mieli tehdä jotain hullua?
tappaa kaikki taikka katsoa että vetää ranteet auki...
Totta kai. Kiitos terapian mä osaan käsitellä mieleen nousevia "voispa mennä alas parvekkeelta" -ajatelmia sellaisina ettei ne ole ns. mun omia ajatuksia eikä niille siis tarvitse antaa yhtään prosessointiaikaa, ottaa vaan mindfulnessotteella "ai jaa, tommonen, evvk". Mielihän tuottaa päivässä joku 60K ajatelmaa, joista vain pieni osa valmistuu oikeiksi ajatuksiksi ja sitten reunoille jää näitä tällaisia.

Mulle tuli terapiassa sekin yllätyksenä että jokaisella on joskus hulluja "hyppäänpä tuon tuolta tulevan bussin alle" ajatelmia, ei vain meillä pöpeillä :)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Tänään nukuin paremmin 23-10, näin kivoja unia taas. tosin unet keskeytti dogi joka tahtoi pissille patiolle 06 :(

Totta kai. Kiitos terapian mä osaan käsitellä mieleen nousevia "voispa mennä alas parvekkeelta" -ajatelmia sellaisina ettei ne ole ns. mun omia ajatuksia eikä niille siis tarvitse antaa yhtään prosessointiaikaa, ottaa vaan mindfulnessotteella "ai jaa, tommonen, evvk". Mielihän tuottaa päivässä joku 60K ajatelmaa, joista vain pieni osa valmistuu oikeiksi ajatuksiksi ja sitten reunoille jää näitä tällaisia.

Mulle tuli terapiassa sekin yllätyksenä että jokaisella on joskus hulluja "hyppäänpä tuon tuolta tulevan bussin alle" ajatelmia, ei vain meillä pöpeillä :)

Aijaah, kiitosta tiedosta, mä kun olen tottunut elämään aina kiltisti sääntöjen mukaan, pelkään että pimahdan ja kaadan kahvit pannusta kaverin päähän pumpputermarin sijaan ja alan raivoomaan ja heittelen kamoja, voisi sinänsä tehdä hyvää paineille, mutta kannattaisi varmaan toteuttaa toi jossain auto-romuttamolla :)

Mä mietin turhan usein, että puukotanpas tuota, tai viilllän vatsani auki ja ihailen vereni punaisuutta.
Ei mulla edes mene huonosti, mutta luojalle kiitos aikoinaan en saanut hankittua kun 22:n kiväärin, sillä en viitsinyt itseäni teilta, mutta käsiasei olisi aivan toinen asia.
en varmaankaan ymmärrä (paremminkin en välitä) että elämä päättyy sitten siihen, se on vain menolippu.

mutta kun helvetti tämä päättyy muutenkin höh.
Voisihan sitä hoitaa asiat esim. kunnolla ettei jää koiran syötäväksi himaan ja mätänee vuodeksi, esim. jeppelaitokselle menee koiran kanssa ja sanoo että pitäkää tästä huolta ja sitten ampuu aivonsa pihalle, ne saa siivota omat sotkusta.

En tykkää viiltelystä se tuntuu pahalta kun pyörtyilee, sellainen nopea nips-naps sopisi hyvin.

Enkä jaksa näitä psykia jotka manailee "ajattele läheisiäsi , heille se olisi todellakin rankkaa" vitut, ne ajattele minua nytkään niin miksi sitten.

En ymmärrä miksi ihmiset sanovat että itsari on viimeinen keino, se on vaan kertalaakista.
sitten psykat vielä, että se on avunhuuto, sekö sitten ei ole jos menee ea-polille ja huutaa kurkku suorana että mä tulen hulluksi, eikä lääkkeet auta..

Nooh, tänään kerholla leffa-ilta.
parasta kun ei mieti liikaa, aivot vaan tottuneet käymään duunissa ylikierroksilla ja nyt kun ei ole mitään tekemistä niin tuntuu tyhmältä.

Hyvää viikonloppua.
enkä usko tohon perjatain 13pv juttuun, ne on vain numeroita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Onkos muilla koskaan ollut samaa, että tekee mieli tehdä jotain hullua?
tappaa kaikki taikka katsoa että vetää ranteet auki...
Mulla on välillä tosi tuskaa että saan pidettyä itseni aisoissa.

Sitten vielä välillä "nukun huonosti" ja katson että uni on toinen minäni toisessa elämässä, rinnakkaisessa sellaisessa ja pelkään että herään siellä seuraavana aamuna.
ei yhtään kivaa olla tällainen, tai sit liiottelen ja mielikuvitus saa valtaa liiaksi.
ehkä huominen on parempi, en tiedä...

En panikoisisi ja ottaisi yhteyttä mihinkään psykahoitajaan, kerran vaan soitin hoitajalle ja kerroin että tahdon tappaa kaikki
niin se ylireagoi ja sanoi että heti hoitoon. höh..

tavallinen tunari, eihän se voi tietää musta mitään kun soitin vaan tavalliseen päivystävälle tavalliselle hoitsulle.

Katsotaan miten tämä tästä lähtee menemään.
Kohta perjantai ja viikonloppua...

edit: kotona jälleen 18:36.
pikkasen parempi olo, funtsin tuossa vaan että olen aina ollut niin säällinen ja kiltti, tekisi mieli välillä oikein kunnolla riehua.
ehkä jumppasali olisi kiva paikka, vaan 10e/kk 06-16 välisen ajan. viimeksi tosin käväsin siellä ja sain taudin sieni-infektion kun porukat ei aina putsaa
välineitä kautta istuimia vaikka pitäisi ennen ja jälkeen käytön.
Mulla on masennukseen ja ahdistukseen 225mg Venlafaxin ja 15mg Abilify. Lisäksi aamulla 25mg Ketipinor ja päivällä tai iltapäivällä toinen 25mg Ketipinor.

Eilen luin tuon Abilify lääkkeen haittavaikutuksista ja yhtenä kerrottiin juuri ahdistuneisuus. Siitä tulikin sitten mieleen, että jos kysyisi lääkäriltä joskus tuota Ketipinoria Abilifyn tilalle. Vaarana vaan taitaa olla lihominen.

Totta kai. Kiitos terapian mä osaan käsitellä mieleen nousevia "voispa mennä alas parvekkeelta" -ajatelmia sellaisina ettei ne ole ns. mun omia ajatuksia eikä niille siis tarvitse antaa yhtään prosessointiaikaa, ottaa vaan mindfulnessotteella "ai jaa, tommonen, evvk". Mielihän tuottaa päivässä joku 60K ajatelmaa, joista vain pieni osa valmistuu oikeiksi ajatuksiksi ja sitten reunoille jää näitä tällaisia.

Mulle tuli terapiassa sekin yllätyksenä että jokaisella on joskus hulluja "hyppäänpä tuon tuolta tulevan bussin alle" ajatelmia, ei vain meillä pöpeillä :)
Kerroitkin hyvin tuosta jutusta :)


Mutta Memorylle, niin mulla koitetaan myös lääkkeillä saada pääkoppaa kuntoon. Terapiakin varmaan olisi hyvä, mutta ei itse jaksa oikein. Taisin jo aikaisemmin kirjoittaa, että 25mg Ketipinor poistaa ahdistusta ihmeen tehokkaasti. Vaikka ei olekaan ahdistuslääke.

Tuli myös mieleen, että ihan kävelyllä tai juoksulla saisi myös purettua niitä oloja? Tai sitten esim. se jumppasali.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Elämässä pitää repäistä kun paskat on housuissa.
kaikki kusipäät soittelee VAIN kun tarttee jotain, sanoin sitten KAIKKI liittymät irti paitsi netin.
Oppikoota paskapäät saatana!

Kerholla porukat tahtoi kattoa leffaa, sitten ne ketkä tahto kattoa ei tänään tullu.,
sitten muutamat ketkä tuli ihmetteli "miten se päättyi" kun ei saatanan kusipäät edes viitsineet seurata vaan korttipeli oli tärkeämpi.
Olkoot perkele!
minä niille närhen munat näytän :rage:

@jm82 Mä tahtoisin vaan että koko helevetin paska elämä loppuisi, ei tarvitsi miettiä viittä sekuntia pidempää niin oikein haluaisin aloittaa viidennen maailman sodan, koko helvetin paskapää jumalan duunit hevon fittuun..

Sitten kun vielä sanon netin irti niin säästän 100e/kk mania, ja olen sitten vain lankaliittymän ja faksin kanssa sekä rakkaan koiran kanssa kolmistaan <3
Turhuuden turhuus, koko ihmisen elämä on täyttä paskaa
Tulis rutto ja tappais kaikki!
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Oli vähäsen huono yö, 03:n aikaan heräsin että sähköshokit kulki pitkin kroppaa ja tuli yö-paniikkikohtaukssia,, vaikka on 0.5mg:n rivat vähennyksessä niin otin 5kpl.
huomenna sitten jos pärjäilisi ilman.
paskamaiset noi sähköshokit ympäri kehoa...

Taas tyhmä lauantai tyhmässä elämässä :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Nyt parempi olo, otin opamoxia 15mg*2 ja nukuin kauniisti 15-18.
aamupäivällä pakotin itseni ruokakauppaan vettä tuli kuin aisaa.
sitten tuttavalle kaffelle ja korjasin sen iphonet (päivitin) ja tietisikan myöskin.
20e tienattu.
huomenna ehkä tokmannille hakemaan 3*suklaakonvehtia namia :)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Otin iltikset ja tietty nukutti vasta 03, nooh sitten koisittiin 12:Taan ihan hyvä tase.
huomenna soitan lekurille että vaikka valvira suosittaa että rivatrilit pitää kaiklta ottaa poies niin ei multa.
hoitsu sanoi että on tavista että viekkareina tulee sähköshokkeja jne.
mutta kun helvetti kukaan ei tiedä kauanko noi kestää.
onko perkele niin paha asia että syö rivoja?
mielummin ei syö ja on maansa myynyt, tahtoo puukottaa kaikki, nähdä verta, on äkäinen kuin talvikarhu ja saa säkäreitä? NOT.
sanon tämän psykan lääkärille huomenna hemmetti.
Nyt mennään ojasta allikoon.

Ensin 88 alettiin kokeilee lääkkeitä, sitten saatiin 10vuodessa hyvät, nyt 30vuoden päästä lyricat ja rivat vittuun, ei kiitos, liikaa kamaa menee veke.
Hyvää alkuviikkoa kaikille <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Onneksi lekuri soitti ja oli fiksu, jatketaan sitten 2*0.5mg:lla kokeillen menemään eikä aleta vähentää ollenkaan.
siitä sitten katsotaan miten olo muuttuu, nykyään olen ottanut 4*0.5mg.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ei kuulosta @Memory tuo sinun meininki masennukselta. Mielenterveyshäiriö kylläkin. Onko muita diagnooseja annettu?
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Tässähän näitä on vara mistä valita.

...

Pelkkää "Määrittämätön, määrittämätön" :(
Iso peukku, että kuitenkin jaksat painaa eteenpäin:thumbsup: Itse olen huomannut, että ulkoilu piristää kummasti. Ei tule esim pää kipeäksi niin helposti.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Iso peukku, että kuitenkin jaksat painaa eteenpäin:thumbsup: Itse olen huomannut, että ulkoilu piristää kummasti. Ei tule esim pää kipeäksi niin helposti.

Kiitos, miulla hauveli joka käyttää ulkona useasti. lisäksi teen vapaa-ehtoisduunia joka arkipäivä 2-3h.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Itse aion kysyä lääkäriltä, jos saisi vähän muutettua juttuja ja kysyä miten saattaisi vaikuttaa. Eli vaihtaa Abilify 15mg -> Ketipinor Depot 400-800mg? Koska nyt menee 2x25mg päivän aikana ja 50mg illalla normaalia Ketipinoria, joka on lyhytvaikutteista. Joskus on mennyt 200mg Ketipinoria unettomuuteen.

Saa nähdä mitä lääkäri on mieltä. Nyt kun ottaa päivällä ketipinoria, niin olo on suht normaali. Jos en taas ota, niin on ahdistavaa oloa ja ei pysty keskittymään niin tarkasti. Nyt oon käyttänyt myös Venlafaxin 150mg.

Kiitos, miulla hauveli joka käyttää ulkona useasti. lisäksi teen vapaa-ehtoisduunia joka arkipäivä 2-3h.
Hyvä juttu.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hyvää viikonloppua kaikille mielenterveys-kuntoujille enää 27 yötä jouluun, saa nähdä meneekö masennuksen parissa sitten.
nyt ottanut relaa lonkeroo 7.5% ruuan kanssa yhden, elämä on elämää.
katsonut areenasta 1985:n sisko ja sen veli pätkiä, neil hardwickin tekeleitä, tampere huumoria tosi kiva kun saa kunnolla nauraa.
Mitenkäs muut?

ottanut kohta kaikki ihmisten numerot veke kännystä paitsi sisko ja broidi, muut saa mennä helvettiin
kun on niin vaikeeta sitten jutella olevinaan "jaah, mää katson mäkihyppyä, se on tärkeä"
no kato sitten, tulen hautajaisiis kusee kukkasille .
vituttaa että ne ihmiset jotka tahtoo olla tekemisssä VAIN kun tarttee jotain!

Pitää ensi kerralla kun ne tarvii jotain sanoa "hommaa huorasi muualta, mulle riitti"

Anoin ja ehkä saan diakonilta jouluruokaa varten 50e, ensi viikolla.
normisti lämmin ateria maksaa 2.10e/vrk.
jouluna 8e/vrk.

nooh kerran täällä eletään.
että silleen sitten.

Koittakaas jaksaa brot
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Kaikki menee päin persettä. Koko syksyn on ollu yleistynyt ahdistushäiriö ja viimeiset pari viikkoa on ollut vielä ahdistuskin. Koulu jäi kesken kun loppui motivaatio koko hommaan ja kun ei löytynyt työharjoittelupaikkaa joka olisi kestänyt kevääseen asti. Hammaslääkärin peruin kun ahdistus oli niin voimakasta etten jaksanut edes lähteä kotoa...

Naapuri paikkakunnalla yksinäisten hoitola meni kiinni koronan takia että ei tarvi mennä enää sinnekään. Mutta nyt sitten selvitetään olisiko mulla mahdollista päästä terapiaan tai edes johonkin masentuneiden hoitolaitokseen.

Viime viikolla pelasin yksinäisten hoitolassa kimbleä, tulin finaalissa 4 sijalle mikä oli odotuksiin nähden pirun hyvä. Ja hyvältä tuntui myös kun työharjoittelija oli aamulla sanonut mulle että tulithan sää, mää jo odotinkin sua.

Tämä viikko on sitten siivottua ja pelattu Wreckfestiä, mitäpä tässä muutakaan tekisi.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Kaikki menee päin persettä. Koko syksyn on ollu yleistynyt ahdistushäiriö ja viimeiset pari viikkoa on ollut vielä ahdistuskin. Koulu jäi kesken kun loppui motivaatio koko hommaan ja kun ei löytynyt työharjoittelupaikkaa joka olisi kestänyt kevääseen asti. Hammaslääkärin peruin kun ahdistus oli niin voimakasta etten jaksanut edes lähteä kotoa...

Naapuri paikkakunnalla yksinäisten hoitola meni kiinni koronan takia että ei tarvi mennä enää sinnekään. Mutta nyt sitten selvitetään olisiko mulla mahdollista päästä terapiaan tai edes johonkin masentuneiden hoitolaitokseen.

Viime viikolla pelasin yksinäisten hoitolassa kimbleä, tulin finaalissa 4 sijalle mikä oli odotuksiin nähden pirun hyvä. Ja hyvältä tuntui myös kun työharjoittelija oli aamulla sanonut mulle että tulithan sää, mää jo odotinkin sua.

Tämä viikko on sitten siivottua ja pelattu Wreckfestiä, mitäpä tässä muutakaan tekisi.
koulun kanssa on välillä vaikeeta, mäkin ekan amiksen vuoden aikana mietin että hemmetti mitä asioita, ei osaa mitään. peruskoulussa matikka 5:n niin ei oikein taidot riittäneet, muutaman kerran ajattelin että nyt saa luvan loppua, en vaa kykene.

nyt tuli tiukat korona jutut, r-kioskillakin väki joi kahvinsa ulkona kun sisä-oleskelu on kielletty, ja ostareissa ei saa enää hengailla, eli ikkunaostokset jää väliin.

kiva että työharjoittelija oli sentään positiivinen, mua käytettiin monessa duunipaikassa hyväksi, burouttia, sukulainen tuli mun sijalle, mä sain fudut, sitten toisessa duunissa samaa juttua, sit ihmetellään "miksi sinä ole katkera elämälle" :(

mä pitelen kerhoa pystyssä, eilen oli vain 5 kävijää, mutta ei se mitään, paikan pitää olla auki perjantaisin 16-19 niin siellä mää kattelin leffoja videotykiltä, ja kuten arvata saattoi yksi neiti tule 15 vaille vielä kaffelle.
en mä ole siellä itseäni varten vaan muita varten.
nukkumaan 02 systeri tuli herättää 10:ltä, nyt ihan kääk olo, nukkumaan heti.

en jaksele laitella kavereiden numeroita takaisin phonee, tulee vaan soiteltua ja ne inisee että on kiire ja kiire, sitten kun niille sopii niin ei ole kiire.
soittavat "mitäs sulle kuuluu?"
vastaan alkaen "aikas.." -kesketys-
"niin minä vaan kun poika on paha ja minä hajoan tänne kotiin ja jna..."

aina sitä perkeleen levyä, minä ja monet muut pärjää ilman terapiaa, mutta nämä , käy terapiassa toistakymmentä vuotta ja vielä niin samaa levyä jankkaa,
en ymmärrä :(

eilen tuli tekstari että olenko loukannut sinua kun et vastaa? laitoin replyn että "et ole, olen väsy :("
ei siis aina jaksa!
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Eilen oli pinna tiukalla, opamoxia 2*15mg ja sitten unilääke ja koisimaan kauniisti 21, koiran jätin käyttämättä 23:n lenkillä, 18:n aikaan käytiin jo pitkä.
sitten se herätti jo 07:ltä, mutta tulihan tarpeeksi nukuttua, pitää vaan ottaa rennosti.
huokaus..
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Kaks viikkoa töitä, sitten on kuntoutusviikko jonka perään viikko talvilomaa. Onneksi kuitenkin oma läppäri päätti eilen seota updaten yhteydessä. Vittu.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Kaks viikkoa töitä, sitten on kuntoutusviikko jonka perään viikko talvilomaa. Onneksi kuitenkin oma läppäri päätti eilen seota updaten yhteydessä. Vittu.

Et ole ainoa, monilla muillakin sekosi kone.
six en otakaan mitään 10:ä koneeseen koska tulee pakkopäivitykset :(
menee vaan hermot ja toiset menee heti giganttii ostaa uutta masiinaa höh
Hyvää alkavaa viikkoa <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Eilen päivittelin SSD:n vaihdon yhteydessä erästä läppäriä niin toimii ihan ok.
Muutamat sika päivitykset ovat riettaita esim. Intelin koneille ja toiset vain läppäreille, mutta pääasiassa intelin prosareiden kanssa ongelmat
mm. äänet häviää=jää superhiljaisex, netti katoaa, screeni freesaa, asensin win7:n ja toimii upeasti, muuten hemmot olisi ostanut uutta konetta.

edit
Osaan jo kuunnella kavereita ilman että otan niitten jutuista paineita, kuten ennnen.
on tärkeetä että kuuntelee ja kommentoi mutta ei saa ottaa siitä itselleen paineita ja menettää yöuniaan.
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Huokaus, nukuin hyvin 01-12, ensin pirteämpi olo tila.
Nyt kokeilin soitella kavereita ja tuttavia läpitte, eivät vastaa,
sitten jos vastaa niin omat murheet kerrrotaan sitten "nooh nähdään taas".
Masentaa, pelottaa sikana minlälainen joulu tulee, paniikkia on kohta päällänsä.

Kerhonkin pitäminen tuntuu yhdentekevältä, kaikki alkaa tuntua yhden tekevältä.
kaipa se siitä sitten joskus iloksi muuttuu, viimeistään hautajaisissa.

aina päivät ovat ns. samanlaisia, vaikka kerhon väki tuleeekin eriaikaan ja tekee mun elämän suolasta syötävää kiitos heille.
Olenkin kiittänyt heitä monesti, he kiittävät minua joka kerta että kiitos että jaksat pitää tätä, ilman sua ei tätä olisi enää olemassa
ja koronan vuoksi kaikki muut paikat mm. uimahallit ovat suljettu.

Eilen Lahti oli 4:nä listalla, aina kärjessä, nyt mustana kartassa.
Onneksi ihmiset ymmärtää pukea maskin naamaan,
ei se välttämättä mikään siunaus ole, äsken just radiosta tuli että Black Friday jonossa 24 oli ollut kaveri maskin kanssa ja sillä todettu tauti.
nyt etsitään että onko muita ketkä oli sen lähellä.
en jaksa edes mainita tuon kakka-taudin nimeä, olkoon sitten vaan tauti.

Näyttää että siitä tulee kansallinen riesa, ja siihen auttaa vain rokote, kuten polio ja tuhkarokko jne.
Sääli vaan että tulee meikän elinaikana, kait se sitten piti tulla.
En edes katso masentavia dokkareita telkasta "maailma hukkuu muoviin, jeesus tulee helvetti on irti, kaikki tuhoutuu" jessus.

Johan aspat ovat sanoneet että lopettakaa toi paskan jauhaminen, se tulee mikä tulee.
ei sitä tartte kylvää tyyliin "AI, sinä olet iloinen kuules tätä dataa, maailma tuhoutuu ja sinäkin kuolet 100vuoden päästä, itke mielummin"

Ihme touhua, pakko kirjoittaa jonnekkin muuten pää hajoaa.

Voi olla että liika nukkuminenkin sekoittaa päätä ja tekee pahaa oloa, kun nukkuu 11h, mutta jos on pakko (kuten tammikuussa syövän kontrolli) herätä 07-08 niin olen ihan tööt, turha lekurin kysellä mitään, olen nukkumassa ja vastaan vaan että "jooh, kaipa niin".
sitten olen fitsin kiukkunen jos on pakko nousta aamulla 07:n pintaan, toki jos koiro herättää niin on asia erikseen.

Onkos muilla samanlaista oireilua, että on ilta-yö-virkkuinen ihminen.
mä tykkään yöstä on hiljaista ja saa olla omassa rauhassa.
en tykkää katsella iltapäivällä telkkaa ollenkaan se painottuu vain 18-01:n välille..

Pelkään usein että tulen hulluksi, joku hiton psykoosi tulee päällensä ja sekoan kuin käkikello.
psyka sanoi 30vuotta sitten että niin kauan kuin itse tiedostaa olevansa hullu ei voi olla hullu,
toikin hullu sana on kokenut inflaation, eli sitä ei enää pahemmin sanota kenestäkään....

Sitten tulee uusivuosi, ja pommit, sitten koiran kanssa ollaan verhojen takana, se pelkää sikana niitä paukkuja,
meillä on pyörätie 7m:n päässä, eli ihan ikkunan takana pommitellaan.

Lääkitys on kunnossa niin se on vahva turva, ettei ole mitään hätää.
opamoxia en ota päivisin koska se alkaa väsyttää, vaikka on paniikkikohtauksiin ja masikseen sekä unilääkkeeksi.

Koittakaas työ sitten voida paremmin :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Terve, masis vähäsen helpotti kun kaveri keksi atk-auto duunia.
toissapäivänä KARMEA migreerikohtaus kun hitto, onneksi meni ennen nukkumaan menoa ohitse.
käytin dogin ulkona pimeällä ja kaikki valopylväät kävi kirkkaudella silmiin aivan sikana.
nyt mennään kivasti, tuetaan toisiamme.

Kertokaas miten teidän päivänne menee.

Enää 21yötä jouluun <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Parempi olo jälleen viikonlopun akkujen lataamisen jälkeen.
luojalle lykkyä että saan jatkaa rivarilin syöntiä 2*0.5mg eikä oteta veke.
vähäsen tilanne rauhoittunut, systeri ottaa päähän, se taaskin syötti koiraani
sikana "ota nami, ota puruluuta, ota purkkiruokaa"
kohta sanon sille että vien sen sitten saman tien piikille kun meinaat tappaa sen yli-lihavuuteen :(

Ei oikein ole sillä kaikki kotona.
kerholla on paljon ja paljon mielenterveyskuntoujia, kyllä siellä sitten näkee meitä moneen junaan mahtuvia, ei hyvää päivää huh huh.
tuntui ihmeelliseltä itsepäisyyspäivä, se oli pyhäpäivä ja nyt normaali arki.
Aurinko paistelee ja kirkas pakkas-sää, vähäsen tuo positiivisuutta elämään.

Koittakaas jaksaa veljekset ja siskokset <3
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Meinaa lähteä viinan kanssa läträys taas käsistä, onneks ensi viikolla on Kelan kuntoutusviikko, jos sieltä sais imettyä sen verran hyviä viboja että sais vähän nenänvalkaisua aikaan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Meinaa lähteä viinan kanssa läträys taas käsistä, onneks ensi viikolla on Kelan kuntoutusviikko, jos sieltä sais imettyä sen verran hyviä viboja että sais vähän nenänvalkaisua aikaan.

Mulla vähäsen samaa, kaveri tuo virusta lonkeroo 20e/case, suomessa maksaa 60e/case, välillä otan 1-2 relaksia varten, ei masenna niin pahasti.
jokaisella pitää olla pienet paheensa, ei siitä muuten mitään tule <3

edit: nyt kerholta himaan, pelottaa aivan sikana miten pää kestää joulun.
kuten kerroin, viime joulu oli karmeeta masista, pitää koettaa ottaa rennosti.
viime jouluna ei ollut iptv:tä, eli ei kunnon katseltavaa telkasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Masentuneet yms.

Miten on koronasulku vaikuttanut arkeenne, onko ollut enemmän masennusta kun nyt uimahallit, leffateatterit kiinni, kuntosalitkin ?

Tehän ette toki aina jaksa muutenkaan noihin lähteä, mutta nyt ei voikaan, vaikka olisi hyväkin lähtöfiilis niinä yksittäisinä päivinä...
Mitä tässä voi enää tehdä jos ne ainoatkin nautinnot viedään pois eli esim. uinti hallissa ?

Toinen kysymys olenko mahdollisesti skitsoidi, jos minulla ei ole yhtäkään kaveria, en halua kavereita, ja nautin yksinolosta?

Minkälaiset kriteerit skitsoidille, diagnoosiin ? Pystyn kommunikoimaan ihmisten kanssa, mutta en mielellään joukoissa, vaan kahdestaan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Masentuneet yms.

Miten on koronasulku vaikuttanut arkeenne, onko ollut enemmän masennusta kun nyt uimahallit, leffateatterit kiinni, kuntosalitkin ?

Tehän ette toki aina jaksa muutenkaan noihin lähteä, mutta nyt ei voikaan, vaikka olisi hyväkin lähtöfiilis niinä yksittäisinä päivinä...
Mitä tässä voi enää tehdä jos ne ainoatkin nautinnot viedään pois eli esim. uinti hallissa ?

Toinen kysymys olenko mahdollisesti skitsoidi, jos minulla ei ole yhtäkään kaveria, en halua kavereita, ja nautin yksinolosta?

Minkälaiset kriteerit skitsoidille, diagnoosiin ? Pystyn kommunikoimaan ihmisten kanssa, mutta en mielellään joukoissa, vaan kahdestaan.

Ei vaikuta minnuun, toki ikkuna-ostokset ovat vähentyneet kun ovat ostareiden penkit viety veke.
Aikoinaan kävin kuntosalilla 06 aamulla jo, mutta sain niistä nahkasista välineistä sieni-infektion ja sen jälkeen loppu lyhyeen, kun kaikki eivät pesseet välineitä ennen ja jälkeen :(
meillä onneksi kerho on auki, se on sosialinen kuntoutus ei harrastustoiminta.

Samaa minulla, todettiin skitsoidi persoonaallisuus, siinä taustana muutto-aalto peruskoulun aikana ja sama intissä, nyt olen enemmän sosiaalinen ja lekuri sanoi että voitaisiin ottaa skitsoidi diagnoosi veke, mutta olen parhaimillani yksinään, ei tartte näytellä mitään missään..

Minä en halua kavereita koska menetän ne kuitenkin kun kuolen joskus, ihan hullu ajatus.
mulla diagnoosi "viihtyy sairaalloisen hyvin yksin"
yksinäinen duunikin on parasta mitä tiedän.
tosin nyt johdan päihde ja mielenterveyskuntoujien kerhotoimintaa, pakosta, koska kukaan muu ei sitä vastuuta ottanut :)
onpahan jotain kivaa tekemistä.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Masentuneet yms.

Miten on koronasulku vaikuttanut arkeenne, onko ollut enemmän masennusta kun nyt uimahallit, leffateatterit kiinni, kuntosalitkin ?

Tehän ette toki aina jaksa muutenkaan noihin lähteä, mutta nyt ei voikaan, vaikka olisi hyväkin lähtöfiilis niinä yksittäisinä päivinä...
Mitä tässä voi enää tehdä jos ne ainoatkin nautinnot viedään pois eli esim. uinti hallissa ?

Toinen kysymys olenko mahdollisesti skitsoidi, jos minulla ei ole yhtäkään kaveria, en halua kavereita, ja nautin yksinolosta?

Minkälaiset kriteerit skitsoidille, diagnoosiin ? Pystyn kommunikoimaan ihmisten kanssa, mutta en mielellään joukoissa, vaan kahdestaan.
1. Ei juuri mitenkään, koska olen asosiaalinen syrjäänvetäytyjä. Kirjastojen kiinniolo vähän vitutti, mutta kotonakin on about sata lukematontakin kirjaa.

1b. Pakkaa termariin kuumaa keittoa/teetä/kovaa teetä/tms. ja lähde pitkälle kävelylle luontoon. Lue kirjaa. Pelaa Skyrimiä. Meditoi. Tee mitä tahansa millä onnistut harhauttamaan itseäsi siitä kuinka paskoja aikoja nämä ovat.

2. Et ole (luulen). Taudinkuvaan yleisestikin liittyy syrjäänvetäytyminen koska se on turvallista jne. Mutta mielenterveyttä koskee sama kuin ruumiinkin teveyttä: jos epäilet että jokin on vialla ja se alkaa haitata sinua, mene lääkäriin. Teet vaikka lista epäilyistäsi etukäteen jos puhuminen tuntuu vaikealta (tätä kun osaisin itse noudattaa...).
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Mites muilla menee?
pahasti meinaa tulla masennusta ja paniikkia kun joulu lähenee.
huokaus. maskit päällänsä aina muualla kuin kotona, ulkona ja kaupoissa lähinnä.
nukuin vähäsen huonosti, 22-04, sitten kelaan hakemusta tekemään.
sitten nukkumaan 08:30-13:00 että sain vähäsen akkuja ladattua.
mulla ollut välillä pahaa huimausta aamulla, en tykkää siitä yhtään.
mietin että onko asento-huimausta vaiko sitten mirtzapin ja opamoxin yhdistelmä jos nukun huonosti.

Koittakaas pärjäillä.
minä jännitän uutta vuotta, taas paukutellaan ja koira on säikkynä.
<3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Hedaria, en tiedä mistä johtuu.
varmaankin kun eräs rouva valitteli eilen puhelimessa tunnin verran.
sitten muisti "sinäkin saat soittaa hänelle ja purkaa oloasi jos tahdot"
soitin sitten tänään ja kerroin kuulumisia niin 5min:n päästä "kuules, nyt pitää mennä" :)

eli ei oikein pelaa tämä tasa-arvoisuuden jutut joka paikassa.
kerhossa kaveria autettiin toisen kanssa ja juteltiin mm. joulun masennuksesta, jotain hyvää saatiin aikaiseksi.
mutta juuri nämä hyväksikäyttäjät ovat sitten pahimpia.

Aina sitä helvetin samaa levyä:"mitä teen kun leipä on pyöreä ja reikä on soikea? mitä minä teen, auta minua"
sitten vaikka kakkosnelosesta ja harjateräksestä vääntää niin "juuh, asia taitaa tosiaankin olla näin, kiitos neuvoista"

Sitten menee 30minsaa ja taas soi "mitä minä teen kun leipä on edelleenkin pyöreä ja reikä on soikea? minä tässä mietin tätä asiaa koko yön"

ei hyvää päivää, minä en käy psykiatrilla, mutta nämä valittelijat "minä olen käynyt 20 vuotta VAIN psykalla käyn terapoimassa"

Mitä helve..... minulle oli vain viitisen vuotta, sitten psyka totesi "täällä on pahemmin sairaita, uusi lääkkeesi terppa-asemalla ja koita pärjätä, soronoo"
fittu, siinä se oli se menetys, sitten toiset itkee "Minä olen käynyt vasta elämääni lävitse 20vuotta ja vielä on asiat kesken"
kait ne perkele on kesken kun aina aloitetaan aakkosten ensimmäisestä kirjaimesta, eikä uskota mitä terppa sanoo.
aina vaan jauhetaa samaa kakkaa, terapiat ovat "kasvamista" eikä sitä että jauhetaa samaa kakkaa 100:lla 20vuoden ajan.
Hankkisi kuuron kissan ja terapoisi sen kanssa sitten :(

Tekopyhyyttä "jos sulla on vaikeeta niin vuoroin vieraissa sitten" NOT NEVER!
Pitäiskö jaksaa mennä suihkuun, kun hikoilen talvitakki päällänsä ulkona kävellessä.
huomenna alan tekee torttuja, perjantaina pikkujoulut kerholla 16-19 välisen ajan..

En viitsi ottaa opamoxia nyt, kun se alkaa väsyttää ja pitää viedä dogi ulos vielä 23:n maissa.
koittakaas pärjätä brot. kertokaa jotain miten teilllä menee, onko teillä tällaisia ristejä kannettavana.

<3
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Olenkohan masentunut nykyään ?

Teen kolmatta vuotta työtä 40h vko ja nykyään tuntuu ettei jaksa enää. On niin mahdottoman tylsää edes mietitä työn tekemistä. Otan toki asioita itselleni, mutta niiden tekemisessä voi kestää, jos ylipäätään jaksaa kaikkea ottaa. Vapaa-ajalla tuntuu että ne vähätkin jutut mitkä kiinnosti vietiin pois eli mahdollisuus uida ja käydä leffoissa. Musiikkia kuuntelen ja se onkin rutiini elämässäni ilman ystäviä.

Mulla on myös henkilökohtaisia asioita tehdä, eli kirjoitan esim. tekstejä ja niitäkin useita, joita pitäisi kehitellä mutta ei vaan jaksa.

Seksi sinänsä kiinnostaa, mutta sitäkään ei ole ollut aikoihin. Itsemurha-ajatuksia ei ole, mutta nukkuisin nykyistä pidempään.

Viikonloppuna nukun arjen univelat pois ainakin 9-10h. Arkena on unet ollut Fitin mukaan 6.5-7.5h.

Mä kerroin viime viikolla esimiehelle että toivoisin ettei työsoppariani jatkettaisi enää neljännelle vuodelle.

Kyseenalaistan osaamistani, vaikka minua kehutaan että teen työt hyvin, minkä osaan.

En tunne olevani ahdistunut, vaan pystyn elämään hyvin ilman järeitä ajatuksia. Tuntuu kuitenkin että ei enää jaksaisi muuta tehdä kuin pakolliset.

Ei ole itsemurha-ajatuksia enkä millään tavalla satuta itseäni (ei viiltelyä, en pidä itseäni tyhmänä yms). Itsetunto ei ole hauras, vaan sanoisin olevani vahva.

Mieliala on sellaiset 6/10 ollut, vaikuttaako se koronasulku ja se talvipimeys myös mielialaan? Millä selität, että viime talvena jaksoin tehdä töitä hyvin?

Eli se kaupassa käynti, lenkkeily ja kunnosta pitäminen, koneella istun joskus puoliväkisin. Siivota pystyn kerran viikossa.

Eiliseltä en muista otinko vitamiinit d ja omega. Mun ajatukset tällä hetkellä on, että loppuispa työ niin voisi kerätä itsensä taas.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Nukkumaan 23, sitten 08 koiraa kakille ja takaisin nukkumaan 12:Taan saakka.
jotenkin olen poissa olevan tuntuinen, reagoin ulkoympäristöön mutta pää tuntuu sumealta.
ihan kuin en olisi oma itseni taikka sitten vaan mietin liikoja, lisätään tämä vanhuuden tauteihin.

@kntkvtknt Moro, masennusta voi olla monisäikeistä ja eri-asteista,
Se on hyvä että nukut viikonloppuisin akut täyteen ja univelat veke.
mä stressaan sillä että näen tosi tarkkoja ja stressaavia unia, välillä olen väsyneempi herätessä kuin nukkumaan menessä.
Juuhh, kaikki paikat ovat nyt kiinni. Musiikki on mukavaa, sillä on todistetusti rentouttava ja stressiä vapauttava vaikutus.

Mä nukuin masiksena ilman koiraa 20h/vkr:ssa, sitten kyllästyin siihen.
Sä nukut hyvin, mä eläkeläisenä nukun 12h yleensä.
Ettei sitten duunissasi tule burnouttia? mulla meni harrastus ja duuni sekaisin ja se teki pahan burnoutin?

Sitä se on, minäkin ennen nautin joulun ajasta, nyt pelkään ja masennun, sitä oli jo viime jouluna, en pidä tästä tavasta.

Se voipi olla että tarvitset pidemmän loman kuin viikonlopun että saat relattua kunnolla.
välillä viikonloppuina vaan laskee aikaa että kohta taas se duunirumba alkaa, ei kivaa...

Kuulostaa minulta lievältä masennukselta, stressiltä, mieli-alan vaihteluilta.
mites muut sanoo?
<3
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Nukkumaan 23, sitten 08 koiraa kakille ja takaisin nukkumaan 12:Taan saakka.
jotenkin olen poissa olevan tuntuinen, reagoin ulkoympäristöön mutta pää tuntuu sumealta.
ihan kuin en olisi oma itseni taikka sitten vaan mietin liikoja, lisätään tämä vanhuuden tauteihin.

@kntkvtknt Moro, masennusta voi olla monisäikeistä ja eri-asteista,
Se on hyvä että nukut viikonloppuisin akut täyteen ja univelat veke.
mä stressaan sillä että näen tosi tarkkoja ja stressaavia unia, välillä olen väsyneempi herätessä kuin nukkumaan menessä.
Juuhh, kaikki paikat ovat nyt kiinni. Musiikki on mukavaa, sillä on todistetusti rentouttava ja stressiä vapauttava vaikutus.

Mä nukuin masiksena ilman koiraa 20h/vkr:ssa, sitten kyllästyin siihen.
Sä nukut hyvin, mä eläkeläisenä nukun 12h yleensä.
Ettei sitten duunissasi tule burnouttia? mulla meni harrastus ja duuni sekaisin ja se teki pahan burnoutin?

Sitä se on, minäkin ennen nautin joulun ajasta, nyt pelkään ja masennun, sitä oli jo viime jouluna, en pidä tästä tavasta.

Se voipi olla että tarvitset pidemmän loman kuin viikonlopun että saat relattua kunnolla.
välillä viikonloppuina vaan laskee aikaa että kohta taas se duunirumba alkaa, ei kivaa...

Kuulostaa minulta lievältä masennukselta, stressiltä, mieli-alan vaihteluilta.
mites muut sanoo?
<3
Kiitos, mä vaan toivon että joskus voisit elää normaalia elämää.

Minulla se saattaakin olla tosiaan stressiä työstä. Kovaa suorituspainetta harjoittelijana. Odotetaan liikaa ja neuvoja en saa niin paljoa kuin pitäisi. Jos kysyn, pientiimissä kaikilla aina jotain palaveria, tai muuta työtä, etteivät ehdi aina neuvoa. En voi tulla asiantuntijaksi, jos ei ensin joku näytä asiat. Ne asiat mitkä osaan, ovat vähentyneet, koska palvelutapahtumia on ulkoisettu muille firmoille esim. laitehankinnat.

Ennen sentään asentelin käyttäjille työvälineitä, nyt tulee ulkopuolinen firma asennuksiin. Kumma kun on ei oma henkilöstö kelpaa?

Firman työntekijät laittavat niissä asioissa yhteyttä meihin, joita ei muiden firmojen kautta hoideta, ja nekin on vähentyneet. Vaativia pyyntöjä en osaa hoitaa.

Vapaa-ajallakin oli vaikeuksia tarttua oman elämän tehtäviin. Harrastaa ei ehdi 40h työviikon takia. Työterveyspsykologi epäili, että olisin uupunut tilanteeseen. Suositti, että jätän sopparin uusimatta.

Työttömänä suositteli sitten menemään kuntouttavaan työtoimintaan joka ei olisi niin raskasta minulle 4 h päivässä 2-4 päivää viikossa.

Epäili etten pystyisi jatkamaan tässä kuitenkaan, tai saattaisin jopa masentua, jos tilanne säilyy samana. Esimies on tietoinen asiasta, että en itsekään haluaisi jatkaa.

Myönsi kyllä virheensä, että oli ehkä huono juttu siirtää osan tehtävistä ulkopuolisille, kun olisin ne itsekin pystynyt hoitamaan paljon edullisemmin firmalle.

Jotenkin vaan tuntuu että kun tilanne on nyt ollut kuukausia tämä, että sitä vaan odottaa viikonloppua, ja silloin on ihan ok fiilis, jaksaa jotain tehdäkin. Mutta sitten taas maanantai.

Nykyään ei muuta osaa miettiä kuin työasioita ja ettei osastomme oikein toimi siellä. Palaverit venyvät 30 minuutista pariin tuntiin, tuntuu että aikaa menee kamalasti hukkaan turhuuksiin.

Mutta sitten apua ei saa kuitenkaan, että osaisi jotain muutakin tehdä kuin noita jo opittuja perusasioita.

On se vaikeaa tämä 40h työviikko. Ehkä pitäisi katsoa alanvaihtoa myös.

Stressaavia unia en ole nähnyt, mutta paljon on painajaismaisia unia ollut. On sekin tietysti kurjaa, jos joudut stressaamaan kaikesta.

Ei ole helppoa tämä elämä... en ymmärrä miten jotkut jaksaa vielä ylitöitä tehdä ja olla päivystäjinä osastollamme. Mä oon aina kieltäytynyt niistä, kun jo se normipanos tuottaa tarpeeksi...
Rahakaan ei motivoi minua, lisäksi olen huomannut että tosi hiljaisesti puhun välillä kun ei ole se paras fiilis päällä. Ja kehossa muutenkin outoja tuntemuksia välillä.

Välillä ei edes kuuntele mitä sanotaan kun just ne työasiat vie sen huomion. Parasta olisi tosiaan varmaan olla uusimatta sopparia, ei ole hyvä työpaikka enää...
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Huokaus, nyt alkoi helpottaa elämä.
Ensiksi aamulla heräsin pirteänä, iloisena, otin tuossa "lähdenpäs kauppaan kun on joulumieltä"
pääsin kauppaan maskin kanssa, siellä on karmeasti väkeä ja ahtaat välit, siitä se helvetti alkoi, mummot , paapat, pariskunnat tukki 50cm:n väylät kokonaan, olisi pitänyt kiertää koko puulaaki että olisin päässyt niiden ohitse ottamaan viereiseltä hyllyltä kinkkua :(

Nooh, katselin ja sain 700g:n joululaatikot jokaista makua 3kpl. 3.15e/kpl pvm 30.12 riittää minulle.
Sitten kinkkusiivuja paketti 1kg suomalainen 12e, otanpa niitä kaksi pakettia.
Sitten vähäsen joulua, otanpa siitä 3:n hyasintin paketin vitosella.
sitten yx pappa, joka ei kuule eikä näe, meni luukulle "minä lähettäisin nämä, kyllä pitäisi ehtiä ennen joulua" ojensi kirjeet sekä 5e:n setelin huokaus.
pleksi välissä kaikilla maskit, kukaan ei kuule mitään missään, myyjä huutaa "PITÄÄKÖ KERITÄ ENNEN JOULUA"
paappa "kyllä pitää"
myyjä:" SITTEN PITÄÄ LAITTAA PLUSSA MERKIT MUKAAN" (alkaa hieromaan laatikoita ja kello käy) sanoo lopulta 6.50e, "TARVITAAN LISÄÄ RAHAA"
Pappa kuuntelee, ojentaa 20e:n setelin ottaa 5e:sen takaisin.

Sitten menen maitohyllylle, siis YRITÄN, kulmassa idiootti laittanut -30%:n alehyllyn kylmä sellaisen, nooh, siinä pari mummua synnyttää jotain.
mulkaisen pahasti "niin että tota pitäisi päästä kärryjen ohitte, jos alan kiertämään niin menee koko kaupan kiertämiseksi että saan neljä viiliä teitin takaa 2e:lla"
lopulta mummu säästää 20c ja ottaa yhden vispipuuron, meinasin ärähtää "tarviiiko rouva vielä kolehtirahaa? mulla on ylimääräinen kymppi taskussa perkele"

Siis aivan helvettiä koko kauppareissu, oli kuin perseeseen ammuttu karhu kun pääsin himaan :sfacepalm:

pakko oli ottaa opamoxia ja kattoa iptv:stä smitshonian channelilta risteilijä-eurooppa dokkaria, nukun yön ylitse ja ehkä sitten elämä taas näyttää "kivalta" :(

Minä kun "niin viattomana läksin kauppaan, dimppa dimppa, minä hyräilen joululauluja ja olen onnellinen, haukkaan raitista ilmaa ja menen iloisesti shoppailee"

Ehkä olen jotenkin skitsomaaninen ja ikääntyessäni pinna tosi tiukalla, tahdon mätkiä kaikki nyrkillä naamaa...
kerran rivatrilia vähennettäessä tuli oireita,ja sanoin sitten ea-polin rouvalle puhelimessa "mun lääkkeiden alas-ajo ei oikein pelaa, kirjaa nämä viekkarit ylös, mä tahdon vaan tappaa kaikki maailman ihmiset"

Vastasi puhelimessa:"hyvä luoja sentään, sitten sinun on parasta heti tulla osastolle"
mää siihen "en kykene , mulla on terapiakoira jolle ei ole hoitajaa, kyllä se tästä lutviutuu kun otan normaali annoksen lääkkeitä"
niinkuin (ehkä ) lutviutuikin, vielä en ole ketään tappanut, pinna on kyllä välillä sika kireellä.
Onkos muilla sellaisia aikoja että kaikki fituttaa ja menee päin helvettiä??

Nyt sain vähäsen hyvää mieltä, sain duunipalkaksi hyvän pöytäkoneen, en saanut sitä kaupaksi 90e:lla.
laitoin sitten sen Lahjoitetaan osastolle, kun yleensä laitan ruokapaketin avun tarvisevalle Jouluksi, nyt ei ole varaa, mutta 150e:n arvoinen tietokonepaketti on kiva.
pystyy jopa pelaamaan eikä vaan nettailee :)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Kiitos, mä vaan toivon että joskus voisit elää normaalia elämää.

Minulla se saattaakin olla tosiaan stressiä työstä. Kovaa suorituspainetta harjoittelijana. Odotetaan liikaa ja neuvoja en saa niin paljoa kuin pitäisi. Jos kysyn, pientiimissä kaikilla aina jotain palaveria, tai muuta työtä, etteivät ehdi aina neuvoa. En voi tulla asiantuntijaksi, jos ei ensin joku näytä asiat. Ne asiat mitkä osaan, ovat vähentyneet, koska palvelutapahtumia on ulkoisettu muille firmoille esim. laitehankinnat.
Minä olen masentunut.
Minä mietin nykyään kun olen wanha kääkkä, 53veetä että onkohan näin; ettei mulla olekaan masista?
että intin 87-88 aikana ja sen jälkeen tuli kakka-olot, kun tuli Tenoxin viekkarit (lopetin ne seinään ilman valvontaan kotiuttamispäivänä), sitten tuli keliakia ja laktoosi-intoleranssi, eikä 88 tiedetty keliakiasta mitään, vasta 1990 se tuli suomeen tiedoksi, olin varmaan ruumiillisestikin niin paskana, ehkä en ollutkaan masis.

nykyään tahdon monesti vaan kuolla, hankin äitini eläissä mustasta-pörssistä kiväärin ja meinasin tappaa itteni, oli vain 22:n eikä googletuksen mukaan sillä saanut kuin jäämään itsensä vihannekseksi, luovuin siitä ja toimitin paketin jepari-asemalle "muka löysin ne" ..

mietin monesti, että luojalle kiitos en saanut haluamaani käsi-asetta, se olisi liian helppoa, en osaa jotenkin ajatella tuota, mutta liipasimen painallus poistaisi kaikki ongelmat,
en vaan varmaankaan ymmärrä seuraamuksia, toivoisin että pääsisin kokeilemaan miltä kuoleminen tuntuu ja sitten vielä takaisin ja osaisin arvostaa elämääni suuremmin.
mutta kun se itsari on sitten virallinen menolippu, ei palautus-oikeutta eikä takuuta :(

Minä kaipaan hirveästi kuolemaa, tykkään nukkua, mutta en liikaa, siinä ollaan toimettomassa tiedottomassa tilassa.
Minä en rakasta ketään enkä mitään, en edes maailmaa.
Kerran sanoin pastorille "rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi, mites sitten jos vihaan itseäni"?
oli pappi hiljaa :(

Harjoittelu-jutut ovat kovia, paljon näyttämisen paineita.
Sitten kaikki on "harjoittelijan syytä".
minä kerran olin kuorma-auto kuskin harjoittelijana ja wanhat kääkät potki päähän, syytti ja huuteli
minä reppana junnuna yritin "en minä kun ..." sitten oli muu wanha jengi ja työkaverit heti toppuuttelemassa "älä nyt sano enää yhtään enempää, pahemmat vaan tilannetta" :(

Työttömänä suositteli sitten menemään kuntouttavaan työtoimintaan joka ei olisi niin raskasta minulle 4 h päivässä 2-4 päivää viikossa.
Tuo on todella hyvä, liian monet polttaa itsensä loppuu.
Tiesitkö esim. sitä, että mikrotukihenkilöt ja ohjelmoijat aloittavat uran varhain ja ovat polttaneet itsensä työkyvyttömyys-eläkkeelle 30veenä jo !

Ei ole helppoa tämä elämä... en ymmärrä miten jotkut jaksaa vielä ylitöitä tehdä ja olla päivystäjinä osastollamme. Mä oon aina kieltäytynyt niistä, kun jo se normipanos tuottaa tarpeeksi...
Rahakaan ei motivoi minua, lisäksi olen huomannut että tosi hiljaisesti puhun välillä kun ei ole se paras fiilis päällä. Ja kehossa muutenkin outoja tuntemuksia välillä.
Ei ole veliseni, minulla todettu skitsoidi persoonallisuus, viihdyn sairaalloisen hyvin yksin.
välillä hain vartijan uralle, koska olisin tykännyt yksin tehdä yötöitä joissain partioissa firmoissa ja laitoksissa.
en päässyt, sanottiin että kaikki aloittaa kaupan vartijoina, evvk.
nyt voi olla tilanne toinen 20vuoden jälkeen, nyt näin vanhana en jaksaisi tuota, jalat muutenkin huonot.

Minäkään en tykkää rahasta, roomalaiset jo teki siiitä helvetin, kaikki tapettiin rahojen takia, sitä saa olla että saa ruokaa, mutta ei liikaa, ei pidä liiasta rahasta.

Hyvä että ajattelet itseäsi, terveyttä ei rahalla korvata millään.

Kauniita unia, enää 5 yötä jouluun <3
:shug:
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Oma työterveyslääkäri ehdotteli työpaikan vaihtoa vastaavista syistä. Joulukalenteria avaan 3-6 pv välein kun lapset huomauttelee etten oo aukaissut. Melkein 2v siinä meni kun itse teetettyyn kylppäriin sai jonkunlaisen mono vahvistimen tilattua niin pitäs alkaa kaiutinpaikkaa merkkaamaan ja poraamaan (parempaa laatua ois halunnut mutta hinta tuntui moninkertaistuvan niin kokeillaan nyt tolla edukkaalla ensin että kunhan toimii ja JBL Extreme 2 tuli välissä hankittua)
Uudesta lumilingosta meni heittotorven korkeussäätö irti niin sekin vielä.

E: uutena tilattuun pösöön joku meni klommon kohauttaa meni vastapuolen vakuutusten kautta maalautettavaksi yksi paneeli ja lumiste jäi kiinnittämättä kesän jäljiltä 100% oma moka niin katotaan kohta paljonko kattopeltiä raapinut :beye:
Vaikuttaisi olevan harvinaista mallia, käytännössä melkein täysillä varusteilla 5008 ja ainoastaan - 18 vissiin vain tumman sininen metalliväri + vaalea puolinahkasisusta ollut specsattavissa katalogin mukaan. Olivat siirtyneet +10k€ GT varustetasoon.

Positiivista, PS5 onni sattui kohdalleen ensimmäisten joukossa sen sai mutta posti onnistui sen alunperin lähettää eri paikkakunnalle +500km päähän niin sai vasta 4pv päästä kuin olisi julkaisussa pitänyt.

Blackfridaysta hankittu tarjous Philips Ambilight TV 58" käy takuukeikan vantaalla

Osaa se vastustaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
Tuo oli hyvä tieto tuo että vartijaksi ei pääse vartioimaan heti jotain vähemmän ihmispaljoista paikkaa.

Vaikka en ilmeisesti skitsoidi olekaan, mä en pidä ihmisjoukoista. Mun on parempi yksin ja töissäkin tykkäisin eniten työstä jossa en saisi keltään puhelinsoittoja tai sähköposteja.

Tein kuntouttavana juuri tätä työtä ja oli energiaa täysin eri tavalla. Tänä yönä nukuin 9t33m.

Ystäviä minulla ei ole, pakkokin tässä on jättää se soppari uusimatta kolmannelle vuodelle kun ei vain enää nappaa se työn tekeminen.

Rasittaa edes koko ajatus mikrotukihenkilönä oleminen eläkkeeseen asti. Varsinkin jos joutuu tosi useasti ulkomaan koneisiin olemaan yhteydessä firmassa. Kysyvät että printteri ei toimi, niin aika hankala sanoa siihen mitään, jos kukaan osastoltani ei kerro edes mikä printteri siinä on, ja vielä se ekstraba ettei paikan päällä ole auttamassa. Todella vetää koville ja joka päivä samoja kysymyksiä ihmisillä.

Pahintahan just se että olen harjoittelija ja esimies odottaa ehkä liikaa, samalla mun työtä on ulkoistettu muualle eli vähän niin kuin istun kädet taskussa töissä... kun ei vain tiedä miten tehdä asioita.

Ja ne joita vähänkin osas, niin ulkoistettu muualle tai tiketteinä vähentynyt tosi paljon (voi olla joulu syyn), mutta vähemmän tulee niitä jotka voin tehdä, jo kuukauden parin ajan.

Kukaan ei neuvo, sulta vaan oletetaan että kolmessa vuodessa sä jo osaat... jos haluaisin ottaa mitä en osaa työn alle.

Suosittelen kaikille, kuunnelkaa itseänne. Te tiedätte mikä on parasta teille. Työn ei saisi uuvuttaa tai viedä masikseen.
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
@kntkvtknt juuh tietokonehommat ovat perseestä, niitä itse 30v tehneenä tiedän niistä jotain, spesial softista en mitään, mutta minusta kaikki atk joutaisi laivaan ja upottaa ahvenanmaalle, ne vie ihmisiltä duunit, ovat kakkoja, ennen oli lähettejä, sisälähetit jne. nyt epostia.
sitten mummuille ja paapoille sanotaan kun tulee setelin ja laskun kanssa pankkiin:
"varaa aika netistä, hanki atk:ta ja tunnusluvut ja korttia ja maksa 8e/kk palvelumaksua ja mene atk-kurssille, hanki nettti ja muuta shittiä"
mummo-paappa vaan "minä kun tahtoisin maksaa tämän 5e:n laskun joka on paperilla a4:lla"
ei käy, osta koko paletti ja pilaa elämäsi, hanki pasketta atk:ta nurkkaa mätänee, sitten koneet kaatuu ja ihmettelet ja soitat atk-tukeen, sieltä tulee hemmo näppäimistöä vähäsen hakkaa ja kuittaa siitä 50e:n laskun, mitään ei kerro missä vika :(

muille atk:n opettaminen on välillä, VÄLILLÄ kivaaa mutta usein tuskaa, tiedän kokemuksesta.
amiksessa olin sijaisopena Ruotsin kielen kurssilla ja matikassa, fittu että oli hauskaa, sitten viikon työsalipuolella auto-asentaja linjalla, oli hiton kivaa
30veenä olla 17-18 vee kakaroiden kanssa katsamassa.
Mites sulla, sä olet sen verran nuori että menee tuolleen?
'

Itse tykkään kun olen jo 53 niin tehdä nuorten viattomien "lasten" kanssa duunia, ne eivät kiroile ja se kunnioitus sinua kohtaa on pyyteetöntä. <3
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 234
@kntkvtknt juuh tietokonehommat ovat perseestä, niitä itse 30v tehneenä tiedän niistä jotain, spesial softista en mitään, mutta minusta kaikki atk joutaisi laivaan ja upottaa ahvenanmaalle, ne vie ihmisiltä duunit, ovat kakkoja, ennen oli lähettejä, sisälähetit jne. nyt epostia.
sitten mummuille ja paapoille sanotaan kun tulee setelin ja laskun kanssa pankkiin:
"varaa aika netistä, hanki atk:ta ja tunnusluvut ja korttia ja maksa 8e/kk palvelumaksua ja mene atk-kurssille, hanki nettti ja muuta shittiä"
mummo-paappa vaan "minä kun tahtoisin maksaa tämän 5e:n laskun joka on paperilla a4:lla"
ei käy, osta koko paletti ja pilaa elämäsi, hanki pasketta atk:ta nurkkaa mätänee, sitten koneet kaatuu ja ihmettelet ja soitat atk-tukeen, sieltä tulee hemmo näppäimistöä vähäsen hakkaa ja kuittaa siitä 50e:n laskun, mitään ei kerro missä vika :(

muille atk:n opettaminen on välillä, VÄLILLÄ kivaaa mutta usein tuskaa, tiedän kokemuksesta.
amiksessa olin sijaisopena Ruotsin kielen kurssilla ja matikassa, fittu että oli hauskaa, sitten viikon työsalipuolella auto-asentaja linjalla, oli hiton kivaa
30veenä olla 17-18 vee kakaroiden kanssa katsamassa.
Mites sulla, sä olet sen verran nuori että menee tuolleen?
'

Itse tykkään kun olen jo 53 niin tehdä nuorten viattomien "lasten" kanssa duunia, ne eivät kiroile ja se kunnioitus sinua kohtaa on pyyteetöntä. <3
Joo ei voi kyllä mitään atk hommia suositella. Meillä talossa pisimmät 20 vuotta atk-hommissa, en tiedä kuinka jaksaa se rouva.

Hän jää ylitöihinkin jos tulee joku palvelinrikko, koska muuten tuotanto seis... minä sanonut aina että minuuttiakaan en ylityötä tee. Mun aika on se liukuvasti 8h ja sitten pois... päivystää en aio.

Mä olen kohta 30, niin varmaan se tässä rasittanut eniten, että vuosia vaan vierii ja mitään mitä haluaisi tehdä ei työn takia ehdi... niinkin yksinkertainen asia kuin Jopo jäänyt tosi vähälle käytölle.

Ei ole aikaa tai ei ole energiaa. Olen nuori, mutta kaipa tämä ajanpuute iskee ja se työilmapiiri, vaikkei ole edes phimmasta päästä.

Tätä ketjua kun lukee, niin aika monella asiat on todellakin pahemmin kuin minulla. Oikein itkettää miten huonosti asiat voikaan mennä toisille.

Nostan hattua kaikille, jotka jaksatte tässä maailmassa kulkea.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Joo ei voi kyllä mitään atk hommia suositella. Meillä talossa pisimmät 20 vuotta atk-hommissa, en tiedä kuinka jaksaa se rouva.

Hän jää ylitöihinkin jos tulee joku palvelinrikko, koska muuten tuotanto seis... minä sanonut aina että minuuttiakaan en ylityötä tee. Mun aika on se liukuvasti 8h ja sitten pois... päivystää en aio.

Mä olen kohta 30, niin varmaan se tässä rasittanut eniten, että vuosia vaan vierii ja mitään mitä haluaisi tehdä ei työn takia ehdi... niinkin yksinkertainen asia kuin Jopo jäänyt tosi vähälle käytölle.

Ei ole aikaa tai ei ole energiaa. Olen nuori, mutta kaipa tämä ajanpuute iskee ja se työilmapiiri, vaikkei ole edes phimmasta päästä.

Tätä ketjua kun lukee, niin aika monella asiat on todellakin pahemmin kuin minulla. Oikein itkettää miten huonosti asiat voikaan mennä toisille.

Nostan hattua kaikille, jotka jaksatte tässä maailmassa kulkea.

Mä tein ylitöitä, niin kateelliset katsoivat ja manailivat pomoille "toi tekee varmaankin omia duuneja meidän laitteilla, koska EI kukaan JÄRKEVÄ tee ilmaiseksi ylitöitä"
mä siis tein ilmases 16:n jälkeen jopa 19:taan saakka ylitöitä, ei voinut lähteä noin vain kotia, kun paikat levällään.

Ajanpuute on paha, sitä oppii monet sitten wanhana että "olisinpa nuorempana ollut fiksu ja ja..."
turha sitten arkun ääressä enää suunnitella tulevaa :(

Kiitos, me olemme täällä keskutelemassa asioista jotka ovat arkoja, täällä voi kertoa kaikki ilman että tulee tuomioita.
ei kuules olekaan pientä ongelmaa , älä vaan vähättele itseäsi <3

Olisi mukavaa että muutkin kertoisivat täällä vertaistukena ongelmistaan ja ratkaisuistaan.

Jaksuja Sinulle, kertoile miten sitten etenet elämässä, älä unohda meitä <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
Nukkumaan vasta 01,koska otin iltikset.
näen joka iltis ja yö kunnolla kivoja kurssi-unia.
en tiedä, kun toiset sanoo että jos näkee unta niin ei ole syvässä unessa joka on se tarpeellinen, tiedä sitten.
Nyt on aikas positiivinen mieli.

Sydämiä kaikille herroille , rouville, neideille ja luoduille. <3
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Vituttaa.
Tajusin että mulla ei ole koskaan ollut mitään virallista masennusdiagnoosia. Ennen 2011 syksyä voin hyvin, lukuunottamatta yksinäisyyttä jota sitten menin valittamaan mielenterveyslääkärille. Tämä käynti sattui vielä kaamosmasennuksen aikaan joten mieliala ei ollut kovin hyvä. Ja tuon takia sitten sain masennuslääkkeet, lääkärin pikadiagnoosin mukaan olin masentunut. Ja siitä alkoi helvetti.


Tuli masennusoireet, ahdistusoireet, yleistynyt ahdistushäiriöt ja ties mitä joista ei ollut tietoakaan ennen 2011 syksyä. 2016 lopulla lopetin lääkkeet ja voin tosi hyvin 2018 alkuun jolloin hammaslääkärissä tuli aika karuja uutisia. Tuo sitten laukaisi yleistyneen ahdistushäiriön. En kuitenkaan ymmärtänyt että kyseessä olisi ollut ihan itse ilman lääkkeitä hoidettava asia vaan menin taas mielenterveyslääkärille joka määräsi lääkkeitä. Ja lopputuloksen voi lukea tästä ketjusta.

Nyt sitten kadun sitä että menin koskaan koskemaan masennuslääkkeisiin. Ties kuinka monta ongelmaa olisi vältetty jos olisin jättänyt lääkkeet ottamatta.
Yleistynyt ahdistushäiriö tulee taas joulun alla mieleen mutta se korvautuu onneksi vitutuksella kun ajattelen että olen vuosia syönyt lääkkeitä turhaan.

Kunhan tuo nykyinen lääkäri tulee lomilta niin se saa sitten kertoa miten nuo lääkkeet ajetaan alas. On tässä 9 vuoden aikana opittu jo aika hyvin erottamaan yleistynyt ahdistushäiriö ja kaamosmasennus ahdistuksesta ja "oikeasta" masennuksesta.

Harmi vain että tuo lääkäri oli myös portti yksinäisten hoitolaitokseen. Ja tuolloin luulin että kun lääkäri jotain lääkkeitä määrää niin ne on sitten otettava.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 667
@cl0 lääkkeet ovat ylimääräistä kamaa elimistöön, ei yhtään hyvää.
mutta pienempi paha on se monille pienempi paha.
jos lääkkeet auttaa niin ei tarvitse ottaa viinaa tms. relaxantteja.

Minäkin mietin nykyään että olinko todellakin masentunut intin jälkeen vaiko pelkästään viekkareita tenoxista ja keliakia + laktoosi-intoleranssi jotka olivat hoitamatta.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
@cl0 lääkkeet ovat ylimääräistä kamaa elimistöön, ei yhtään hyvää.
mutta pienempi paha on se monille pienempi paha.
jos lääkkeet auttaa niin ei tarvitse ottaa viinaa tms. relaxantteja.

Minäkin mietin nykyään että olinko todellakin masentunut intin jälkeen vaiko pelkästään viekkareita tenoxista ja keliakia + laktoosi-intoleranssi jotka olivat hoitamatta.
Joo joillekin ne lääkkeet auttavat. Mutta joillekin nuo masennuslääkkeet taas eivät auta mitään, kuulun siihen jälkimmäiseen ryhmään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 664
Viestejä
4 187 927
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom