Masennus

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Paha olo taas, päivällä ja aamulla oli kiva, iltapäivällä taas multipersoonallisuutta sekä paniikkikohtauksia, en tiennyt kuka olen ja missä olen.
en tiedä kun ei pitäisi alkoittaa rivaa omin nokkineen, ehkä se siitä rauhottuu, joskos se on siitä edes kiinni.
hmm karmeaa kun itse kuuntelee että kuka siinä oikein puhuu, tulee epätodellinen olo ja ruumista irtautumisen fiilis, ei yhtään mukavaa :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Yö sitten meni miten meni, mirtza piti ottaa kokonainen, se auttoi, mutta karmeita painajaisia näin.
mirtza vaan tekee sen, että ihonalais suonia kutittaa ja raavituttaa hitsisti, ihan kuin olisi jotain kissa-allergiaa tms. vaikkei minulla olekkaan kissaa.
sitten aamulla ja loppupäivä pää on sekaisin, sehän kuuluu mirtzapinin käyttöön yleisesti.
½tabu=1vrk pöhnää
1tabu=3vrk pöhnää :(

valitse siinä sitten pienempi paha, ei kivaa..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
302
hmm karmeaa kun itse kuuntelee että kuka siinä oikein puhuu, tulee epätodellinen olo ja ruumista irtautumisen fiilis, ei yhtään mukavaa :(
Itse kokenut samaa, syy aina liian pitkä unettomuus. Kun nukahtaa edes pariksi tunniksi niin "äänet" katoaa saman tien.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Itse kokenut samaa, syy aina liian pitkä unettomuus. Kun nukahtaa edes pariksi tunniksi niin "äänet" katoaa saman tien.

tuo on ihan syvältä, jollei saa nukuttua :(
ilkeää edes keskustella kun meinaa tulla paniikki päällensä, sitten kun on vielä ajettu rivat alat niin siinä se, ei pääse totemaan
"ai paniikki tulossa, onhan lääkkeet kunnossa? ai ei ole ahaa. -> tulee paniikki ja paha juttu"
mutta eilenkin kun otin kahvia kerholla niin totesin vaaan että relaa ei mitään hätää :(

kyllä se kait tästä.
hankalaa kun psyka ei antanut unilääkkeitä kunnollisia vaan mirtzaa josta tulee pöpperö olo seuraavaksi päiväksi :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Eilen oli TOSI paha ja paskaimainen olotila, soitin akuuttiin "emme voi neuvoa ketään ottamaan lääkkeitä".
Siispä sitten 20:n maissa otin ja aloitin uudestaan rivatril 4*0.5mg ja yön nukuin PITKÄSTÄ AIKAA ILMAN PAINAJAISIA SEKÄ KUNNOLLA!!!

En enää heräillyt kesken unien että nyt kuolen ja paniikkikohtauksiin, eilen oli taas koko päivä ruumiista irtautumisongelmaa, itse kun puhuin niin tuli paskamaisen epätodellinen olo että kuka nyt puhuu, olenko se minä, ja nukuin ilman unilääkkeitä 10h ihan tuosta vaan ilman katkoja, nyt soitan psykalle ja sanon että paljon isompii paha lopettaa rivat kun että se kuulemma EI ole masennuslääke vaan elilepsialääke, eli kyllä helvetti tota jatketaan :(

Eilen kaatoin kahvia termariiin niin tuli kauheat paniikit että nyt kuolen tähän paikkaan :(


hyvää viikonloppua kaikille <3
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Bentsoviekkarit kestää todella pitkään. Itsellä meni xanoria 8v ja lopetus oli suoraan helvetistä. Ainakin 6kk olo oli hirveä. Suosittelen että kärvistelet nyt vaan väkisin ilman bentsoja, muuten olet ikuisesti koukussa niihin. Itsellä lähti paniikit ja masennukset pois kun lopetin lääkkeet (tietenkin pikkuhiljaa) ja päihteet kokonaan. Nyt on ollut todella hyvä olla jo vuosikausia. Tsemppiä!
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Bentsoviekkarit kestää todella pitkään. Itsellä meni xanoria 8v ja lopetus oli suoraan helvetistä. Ainakin 6kk olo oli hirveä. Suosittelen että kärvistelet nyt vaan väkisin ilman bentsoja, muuten olet ikuisesti koukussa niihin. Itsellä lähti paniikit ja masennukset pois kun lopetin lääkkeet (tietenkin pikkuhiljaa) ja päihteet kokonaan. Nyt on ollut todella hyvä olla jo vuosikausia. Tsemppiä!

Musta tuntuu että haitat ovat pahemmat mitä hyödyt tjsp.
Mutta mulla oli samaa aiemmin seronilin kanssa, lopetettiin eli ajettiin alas ja sitten tuli sähköshokkeja päästä jalkoihin koko kroppaan ja sitten huimausta sekä itkukohtauksia, katsoin 22:n uutisia ja aloin itkemään sikana, fittu! kävin monella lääkärillä sekä akuutissa, niin kaikki vaan sanoi että "ei se siitä johdu, nämä eivät kuulu sen viekkareihin"
sitten otin yhden annoksen ja heti 3h:n päästä helpotti olo :(
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Musta tuntuu että haitat ovat pahemmat mitä hyödyt tjsp.
Mutta mulla oli samaa aiemmin seronilin kanssa, lopetettiin eli ajettiin alas ja sitten tuli sähköshokkeja päästä jalkoihin koko kroppaan ja sitten huimausta sekä itkukohtauksia, katsoin 22:n uutisia ja aloin itkemään sikana, fittu! kävin monella lääkärillä sekä akuutissa, niin kaikki vaan sanoi että "ei se siitä johdu, nämä eivät kuulu sen viekkareihin"
sitten otin yhden annoksen ja heti 3h:n päästä helpotti olo :(
Kyllä nuo kuullostaa juuri ssri-lääkkeen viekkareilta. Niistäkin on kokemusta (efexor ainakin) varmaan +10v meni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Mutta mulla oli samaa aiemmin seronilin kanssa, lopetettiin eli ajettiin alas ja sitten tuli sähköshokkeja päästä jalkoihin koko kroppaan ja sitten huimausta sekä itkukohtauksia, katsoin 22:n uutisia ja aloin itkemään sikana, fittu! kävin monella lääkärillä sekä akuutissa, niin kaikki vaan sanoi että "ei se siitä johdu, nämä eivät kuulu sen viekkareihin"
sitten otin yhden annoksen ja heti 3h:n päästä helpotti olo :(
Senoril samoin kun vaikka Venlafaxin latistaa tunteita. Sitten kun lopettaa sen lääkkeen niin olo on taas normaali ja voi vaikka itkeä jollekin vähäpätöiselle asialle. Mutta sitten kun lääkkeen taas aloittaa, niin tunteet latistuu takaisin.

Itse huomasin tuon eron kun Venlafaxin (SNRI) vaihdettiin Noritren lääkkeeseen ja tuo jälkimmäinen kun tuntui miedommalta. Olo on siis varmaan lähempänä normaalia, eli itkeäkin voi, jos on jotain syytä.

Muistaakseni Duloxetine (SNRI) lääkkeen lopetuksessa tuli kanssa jotain sähköshokkeja vähäsen.

Nuohan ei pitäisi olla koukuttavia, mutta ne Bentsot taas on, eli lopettaminen on vaikeampaa. Itse varmaan yrittäisin käyttää vain yhtä tablettia? Eli mahdollisimman pienellä?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Minä taas en pitänyt itsestäni rivan lopettamisen jälkeen, mulle tuli tappamisen halu, mää tahdoin tappaa kaikki.
kaikki ihmiset mm. tuttavat joiden kanssa keskustelin niin kuvittelin että miten tapahtuisi jos puukottaisin sitä voiveitsellä, musta tuli hirveän väkivaltainen, sitten se suuttumus, ärtymys. joku selitti jotain asiaa niin minä olin heti että "painu helvettiin senkin vitun paskasäkki, sä et tiedä mitään, vikkukos siinä uliset, kuole helvettiin"
sopii miettiä mitä tuo tekee ihmissuhteille :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Eilen oli TOSI paha ja paskaimainen olotila, soitin akuuttiin "emme voi neuvoa ketään ottamaan lääkkeitä".
Siispä sitten 20:n maissa otin ja aloitin uudestaan rivatril 4*0.5mg ja yön nukuin PITKÄSTÄ AIKAA ILMAN PAINAJAISIA SEKÄ KUNNOLLA!!!

En enää heräillyt kesken unien että nyt kuolen ja paniikkikohtauksiin, eilen oli taas koko päivä ruumiista irtautumisongelmaa, itse kun puhuin niin tuli paskamaisen epätodellinen olo että kuka nyt puhuu, olenko se minä, ja nukuin ilman unilääkkeitä 10h ihan tuosta vaan ilman katkoja, nyt soitan psykalle ja sanon että paljon isompii paha lopettaa rivat kun että se kuulemma EI ole masennuslääke vaan elilepsialääke, eli kyllä helvetti tota jatketaan :(

Eilen kaatoin kahvia termariiin niin tuli kauheat paniikit että nyt kuolen tähän paikkaan :(


hyvää viikonloppua kaikille <3
Mulla lääkäri määräsi nukkumiseen 25-200mg Ketipinoria. Se nukuttaa kanssa aika hyvin.
Ketiapiinia käytetään myös virallisen käyttöaiheensa ulkopuolella kroonisen ja vaikeahoitoisen unettomuuden hoitoon[2].

Nyt lääkäri on sanonut että voisi lopettaakin, mutta melkein sen 50mg pitää ottaa, että saa nukuttua.

Abilify myös rauhoittaa oloa, mutta ei kyllä nukuta ollenkaan. Varmaan psykologin tutkimuksissa selviää jotain lisää. En kyllä osaa sanoa mitä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 813
Teillä joilla on uniongelmia niin oletteko kokeilleet illalla poistaa sinistä valoa? Mulla ei ole masennusta, mutta unenlaatuun ja nukahtamisen helppouteen vaikuttaa sininen valo ihan valtavasti. Ilmeisesti minulle hyvinkin pieni määrä valoa tuhoaa melatoniinintuoton ja ei väsytä.

Mulle toimiva setti on 2h ennen nukkumista sinistä valoa poistavat lasit päähän. Tuntia ennen nukkumaanmenoa kaikki ruudut ja valot kiinni(tietokone, telkkari,kännykkä, valot,...). Luen kindleä pimeässä lasit päässä ton viimeisen tunnin.

Näyttöjen/luurin sinistä valoa poistavat ominaisuudet ei toimi mulle. Pakko mennä äärimmäisen kautta, että melatoniinintuotto pelaa ja tulee ihan sairaan kova väsytys näillä keinoin. Ei edes pysty pysymään hereillä, kun noudattaa protokollaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Ei ole tullut tuota kokeiltua. Mulla vuorotyö sotki nukkumista, kun piti olla yölläkin töissä. Viikonloppuisin oli sitten usein migreeniä, kun saikin nukkua vähän pidempään.

Nyt meen nukkumaan klo 21.00 tai vähän myöhemmin. Pysyy unirytmi tasaisena.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 813
Se on niin helppo terveen huudella sivusta. Ei noita tajua ennen kuin osuu omalle kohdalle. Nimimerkillä työuupumuksesta toipunut. Vuosikausia sitä jaksoi ennen kuin seinä tuli kovaa vastaan ja sitten otti kauan toipua. En osaa kuvitella miten kamalaa masennus on, kun pelkkä uupumuskin oli paha rasti.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Se on niin helppo terveen huudella sivusta. Ei noita tajua ennen kuin osuu omalle kohdalle. Nimimerkillä työuupumuksesta toipunut. Vuosikausia sitä jaksoi ennen kuin seinä tuli kovaa vastaan ja sitten otti kauan toipua. En osaa kuvitella miten kamalaa masennus on, kun pelkkä uupumuskin oli paha rasti.

Ihan samaa mieltä, minun aggressio-paineeni purkautui eilen, viestini poistettiin hyvä niin mutta samalla tuo halveerava uuden käyttäjänkin teksti poistettiin.
Ei tarvitse tulla vakavaan sairaus-ketjuun vähättelemään että masennus ja paniikit ovat vain tekosairauksia ja itse-aiheutettuja :(

Kiitos syssille.

Samaa kuten @finWeazel minulla oli kanssa burn outia, meni duunissa sekaisin harrastukset ja työ, työ-aika oli 08-16 niin tein omilla avaimilla 05-23 väliä, tiedät mitä siitä seurasi :( nytkin vielä 30vuotta sen jälkeen näen painajaisia asioista, todella karmeetan.


nyt kun otan rivaa 4*0.,5 niin nukun todella kauniisti 23-09 ihan ilman mitään unilääkkeitä :tup:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Keskustelu auttaa aina ja omista kokemuksista on hyvä myös kertoa, kun ne voivat auttaa muita.

Onko tästä tullut joku sirkuspelle hermanni-season?
kun aina pitää olla pätemässä
"mää katton kun topissa on masennus kettu ja mää meen sinne kertoo että masennus on vaan sokeritauti, se paranee kun ui 2km/viikossa"
Jollei ole mitään asiaa niin parasta näitten skitsojen pysyä omassa maatuska leirissään!

Nykyään on kaikki avolla, eikä kunnon vertaistukea saa, niin onko se joltain poies jos joku hakee vertaistukea netistä? onko? täh??
Jos katsoo että netissä on ketju "minun pippelini on liian pieni" niin jollei ole omaa kokemusta taikka tietoa niin turhaa mennä tuohon ketjuun ilkkuu
"käytä duracell kondoomia ja vedä kätees"

Kertoo aikas paljon näitten "skitsojen" kommenteista että voisi olla kasvatuslaitos oikea paikka !

Nykyään on terveydenhuolto niin kuralla ettei pääse kuin ea-polille purkamaan pahaa oloaan, onko joltain poies jos netissä yhdessä ketussa jutellaan tästä että mää tahdon tappaa kaikki? onko ? täh? täällä joku voi sanoa että nuku yön ylitte ennenkuin menet tappaa mummoja ja sehän usein auttaakin.

@joku puhuu ihan asiaa.

No tämä. Vertaistuki on verstaistukea netissäkin.

Totta turiset, vertaistukea voi saada vaikka hissikyydin aikana :tup:
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Teillä joilla on uniongelmia niin oletteko kokeilleet illalla poistaa sinistä valoa? Mulla ei ole masennusta, mutta unenlaatuun ja nukahtamisen helppouteen vaikuttaa sininen valo ihan valtavasti. Ilmeisesti minulle hyvinkin pieni määrä valoa tuhoaa melatoniinintuoton ja ei väsytä.

Mulle toimiva setti on 2h ennen nukkumista sinistä valoa poistavat lasit päähän. Tuntia ennen nukkumaanmenoa kaikki ruudut ja valot kiinni(tietokone, telkkari,kännykkä, valot,...). Luen kindleä pimeässä lasit päässä ton viimeisen tunnin.

Näyttöjen/luurin sinistä valoa poistavat ominaisuudet ei toimi mulle. Pakko mennä äärimmäisen kautta, että melatoniinintuotto pelaa ja tulee ihan sairaan kova väsytys näillä keinoin. Ei edes pysty pysymään hereillä, kun noudattaa protokollaa.
Mulla on koneella f.lux joka himmentää näyttöä auringon nousun ja -laskun mukaan. Ellei muuta niin vähentää silmien rasitusta. Lisäksi sen jälkeen kun otan illalla lääkkeet ja melatoniinin, menen (unihygieniaoppien vastaisesti) sänkyyn lukemaan ainoana valona pään takana oleva herätysvalolamppu. Tämä on meikäläisellä auttanut nukahtamisvaikeuksiin, pelkkä melatoniini ei riittänyt. Lisäksi itseni pakottaminen noudattamaan samanlaista vuorokausirytmiä joka päivä - lääkkeet klo 21, valot pois viimeistään klo 22, herätys klo 06 - auttaa myös.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 813
Mulla on koneella f.lux joka himmentää näyttöä auringon nousun ja -laskun mukaan. Ellei muuta niin vähentää silmien rasitusta. Lisäksi sen jälkeen kun otan illalla lääkkeet ja melatoniinin, menen (unihygieniaoppien vastaisesti) sänkyyn lukemaan ainoana valona pään takana oleva herätysvalolamppu. Tämä on meikäläisellä auttanut nukahtamisvaikeuksiin, pelkkä melatoniini ei riittänyt. Lisäksi itseni pakottaminen noudattamaan samanlaista vuorokausirytmiä joka päivä - lääkkeet klo 21, valot pois viimeistään klo 22, herätys klo 06 - auttaa myös.
Kokeilin tuota vuosi sitten, mutta ei toiminut mulle. Tarvin ton vajaan tunnin pimeässä lasit päässä kindlen lukemista. Toi tekee niin kovan väsytyksen että alkaa pilkkimään ja tuntuu kuin paikalleen nukahtaisi. Ilman tota sydeemiä ei tule väsy ja vois kukkua koko yön yli.

Sopivat punaiset valot ei kai haittaisi, kun melatoniintuotto on siniseen valoon sidottu. En ole jaksanut lamppuja vaihtaa, kun pimeässä lukeminen ei ahdista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Kokeilin tuota vuosi sitten, mutta ei toiminut mulle. Tarvin ton vajaan tunnin pimeässä lasit päässä kindlen lukemista. Toi tekee niin kovan väsytyksen että alkaa pilkkimään ja tuntuu kuin paikalleen nukahtaisi. Ilman tota sydeemiä ei tule väsy ja vois kukkua koko yön yli.

Sopivat punaiset valot ei kai haittaisi, kun melatoniintuotto on siniseen valoon sidottu. En ole jaksanut lamppuja vaihtaa, kun pimeässä lukeminen ei ahdista.
Äänikirjat toimii itselle parhaiten. Ainakin audiblen appi on hyvä, kun siinä saa asettaa uniajastimen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Vähän positiivisia fiiliksiä tänne välillä.

Oon saanut kirjoitettua useamman sivun opparia taas, vaikka vielä eilen oli hirveä stressi tästä. Seminaarikin sovittu alustavasti ensi viikolle. Pitkästä aikaa fiilis että tästähän voi joskus valmistua :)
Voi aika hyvällä mielellä ottaa pari pitkää tänään ja katsella UCL:n pelejä. Jotenkin helpompi mennä nukkumaankin, kun ei tunne syyllisyyttä tekemättömistä jutuista.

Kitaransoittokin on ollut nyt tosi hyvä henkireikä, vaikka taidot on edelleen aika minimaaliset. Se on yllättävän hyvä rauhoittumiskeino, kun kitara on siinä työpöydän vieressä telineessä. Vitutukseen voi rämpyttää vaikka niitä muutamaa sointua jonka osaa ja viiden minuutin päästä on taas vähän parempi fiilis.

Ulkonakin on taas pitkästä aikaa muuta kuin sadetta. Ehkä tästä saa itsensä taas lenkille. Harrastukset tuntuu olevan itselle aika toimivia itsehoitokeinoja tällä hetkellä.

Tsemppiä kaikille muillekin. Ehkä tää kevät ja aurinko vähän jeesaa mieltä jokaiselle :)
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 931
Pari päivää itelläkin ollu snadisti parempaa mieltä koomassa makaamisen sijaan. Saanu jopa nostettua pari kertaa käsipainoa edes.
Eihän toi kestovitutus taustalta mihinkään katoa, mutta se pienikin asia minkä saa tehtyä jeesannu oloa. Ja toki toi ttjm:n sanoma aurinko. Vaikka sen takia kämppä näyttää läävältä pölykerroksen takia varsinkin kun mustia huonekaluja.
Päivä kerrallaan ja jos se päiväkin tuntuu liian lyhyeltä ajalta niin mennään viikko kerrallaan eteenpäin. Ei se aika taaksepäinkään kulje vaikka kuinka toivois.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Pari päivää itelläkin ollu snadisti parempaa mieltä koomassa makaamisen sijaan. Saanu jopa nostettua pari kertaa käsipainoa edes.
Eihän toi kestovitutus taustalta mihinkään katoa, mutta se pienikin asia minkä saa tehtyä jeesannu oloa. Ja toki toi ttjm:n sanoma aurinko. Vaikka sen takia kämppä näyttää läävältä pölykerroksen takia varsinkin kun mustia huonekaluja.
Päivä kerrallaan ja jos se päiväkin tuntuu liian lyhyeltä ajalta niin mennään viikko kerrallaan eteenpäin. Ei se aika taaksepäinkään kulje vaikka kuinka toivois.

Viikonloppua jälleen, onneksi aurinko paistaa niin on vähäsen positiivisempi olotila.
koko viikko oli kiireistä niin ei jäänyt liikoja aikoja märehtiä omaa itseään.
alkoholi jäänyt veke kun olen ottanut kipulääkettä selkää varten, ehkä huomenna sitten rentoudun kunnolla.
kirjoitin valmiiksi lekurille mitkä vaivat tuli kun rivatrilit ajettiin alas, että paasen kirjoittaen lisää rivaa vaan, ei kantsi alkaa leikkimään pois ottamisella kun on todella rajut oireet, olkoot sitten viekkareita tms. mutta ei ole mitään hemmetin järkeä olla himassa kun pelkää ulkona mennä että tappaa jonkun :(
aivan skitsoa touhua.

Onneksi on koiro joka pitää huolta.
Hyvää viikonloppua kaikille.
kertokaa ja purkakaa pahaa oloanne tänne edes, niin sekin voi helpottaa. mulla on nyt vaihteeksi virtaa kuunnella ja avustella :thumbsup:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Lääkäri soitteli kuten oli sovittu, ei antanut popsia lopun elämäänsä näitä rivoja, on kuulemma niin karmean tappo pahat oireet.
nyt sentään lasketaan 0.5 tabua 3kk:n välein eikä 2viikon välein, saapa vähäsen rauhaa sitten, ettei taas tule ihmisten tappamis-halut mielee ja psykedeelisia olotiloja :( seurataan nyt sitten.
 

wzu

Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
312

Laitan tämän mieluummin tänne, koska tuolla IT-ketjussa on suuri riski saada syyllistämistä ja vihamielisyyttä niskaan tilanteestani. Itse en autismista kärsi, mutta vähän samantyyppinen tilanne muutoin. IT-inssiksi valmistuminen 2010-luvun alussa keskelle taantumaa ja Nokian irtisanomisia oli kyllä todella tyhjä arpa kohdallani. Olen ollut nyt lähes 10 vuotta työelämän ulkopuolella, ja olen tällä hetkellä määräaikasella työkyvyttömyyseläkkeellä (kuntoutustuella) mt-ongelmien takia, yksi niistä juurikin masennus. Kaikki tähänastiset kuntoutus- ja uudellenkouluttautumisyritykset ovat epäonnistuneet kohdallani. Olen kamppaillut lähes koko elämäni ajan riittämättömyyden tunteen kanssa, ja nämä kokemukset ovat vain vahvistaneet sitä käsitystä. Ihmisarvokin tuppaa nykyään määräytymään sen perusteella, oletko töissä vai et, ja tämä taas näkyy kohdallani ahdistuneisuutena ja eristäytymisenä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Olen kamppaillut lähes koko elämäni ajan riittämättömyyden tunteen kanssa, ja nämä kokemukset ovat vain vahvistaneet sitä käsitystä. Ihmisarvokin tuppaa nykyään määräytymään sen perusteella, oletko töissä vai et, ja tämä taas näkyy kohdallani ahdistuneisuutena ja eristäytymisenä.
Tähän voin tavallaan samaistua. Jostain yläasteajasta asti toitotettiin esimerkiksi, miten mun sukupolven pitää puhua sujuvasti ainakin n-määrää kieliä. N oli aina kolme tai suurempi. Sitten sellaisia ihmisiä löytyy oikeasti aika vähän.
Vähän samanlaista tulevaisuuden suunnittelua yhteiskunnan tasolla, mitä kiinalaiset vanhemmat miettii niille esikoispojille.
Sitten ihmetellään miten nykysukupolvi masentuu, kun on ladattu aivan liian kovat odotukset. Vittu omien vanhempien aikana oltiin tyytyväisiä että päästiin oman alan töihin. Kyllä se ura siellä sitten lähtee nousuun, jos siihen panostaa.
 
  • Tykkää
Reactions: wzu

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660

Laitan tämän mieluummin tänne, koska tuolla IT-ketjussa on suuri riski saada syyllistämistä ja vihamielisyyttä niskaan tilanteestani. Itse en autismista kärsi, mutta vähän samantyyppinen tilanne muutoin. IT-inssiksi valmistuminen 2010-luvun alussa keskelle taantumaa ja Nokian irtisanomisia oli kyllä todella tyhjä arpa kohdallani. Olen ollut nyt lähes 10 vuotta työelämän ulkopuolella, ja olen tällä hetkellä määräaikasella työkyvyttömyyseläkkeellä (kuntoutustuella) mt-ongelmien takia, yksi niistä juurikin masennus. Kaikki tähänastiset kuntoutus- ja uudellenkouluttautumisyritykset ovat epäonnistuneet kohdallani. Olen kamppaillut lähes koko elämäni ajan riittämättömyyden tunteen kanssa, ja nämä kokemukset ovat vain vahvistaneet sitä käsitystä. Ihmisarvokin tuppaa nykyään määräytymään sen perusteella, oletko töissä vai et, ja tämä taas näkyy kohdallani ahdistuneisuutena ja eristäytymisenä.

Laitan kuitenkin, koita jaksaa. tämä on kyllä kakka-lause :(
ei ihmisen arvo määräydy töitten mukaan, susta voi tulla vaikka mikä ihminen ja olet toisille tärkeä, olet meille tässä ketjussa tärkeä.
mä olen ollut 2008:sta eläkkeellä ja teen vapaa-ehtoisduunia atk:sta, ne maksaa mitä maksaa jos on varaa.
mä sain uudelleen koulutuksen kivasti, ensin puhelinasentaja, sitten mikrotuki, sitten kyrpiinnyin ja paloin loppuun ja uusi alku ajoneuvo-asentaja sekä varastomies kouluista, fittu niistä mitään hyötyä ollut, enkä ole pätkääkään tehnyt niitten töitä, mutta tulihan elämään iloa ja hohtoa taas.

Onko sulla diagnoosia että saat lääkkeitä? useat sanoo että lääkkeet on perseestä ja ei sua mikään vaivaa, ota niket jalkaan ja juokse maratooni, sulla mitään masista ole, nämä ovat paskoja tietämättömiä idiootteja. ei ole häpeä ottaa lääkkeitä.
On se pienempi paha kun saada "onnellisuutta" kalliista ja vaarallisemmasta viinasta.


:shug:
 

wzu

Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
312
Laitan kuitenkin, koita jaksaa. tämä on kyllä kakka-lause :(
ei ihmisen arvo määräydy töitten mukaan, susta voi tulla vaikka mikä ihminen ja olet toisille tärkeä, olet meille tässä ketjussa tärkeä.
mä olen ollut 2008:sta eläkkeellä ja teen vapaa-ehtoisduunia atk:sta, ne maksaa mitä maksaa jos on varaa.
mä sain uudelleen koulutuksen kivasti, ensin puhelinasentaja, sitten mikrotuki, sitten kyrpiinnyin ja paloin loppuun ja uusi alku ajoneuvo-asentaja sekä varastomies kouluista, fittu niistä mitään hyötyä ollut, enkä ole pätkääkään tehnyt niitten töitä, mutta tulihan elämään iloa ja hohtoa taas.

Onko sulla diagnoosia että saat lääkkeitä? useat sanoo että lääkkeet on perseestä ja ei sua mikään vaivaa, ota niket jalkaan ja juokse maratooni, sulla mitään masista ole, nämä ovat paskoja tietämättömiä idiootteja. ei ole häpeä ottaa lääkkeitä.
On se pienempi paha kun saada "onnellisuutta" kalliista ja vaarallisemmasta viinasta.


:shug:
Kiitos, ja onneksi on tosiaan edes se pieni ryhmä ihmisiä, jotka ajattelee toisin ja kykenee empatiaan. Sinunkin kokemuksesi kuulostavat todella rankoilta.

Itsellä löytyy diagnoosina mm. toistuva masennus vaikea-asteisena, ja eri lääkekokeiluja on niin paljon takana, että olen jo mennyt laskuissa sekaisin. Tällä hetkellä minulla on käytössä venlafaksiini ja agomelatiini. Terapiassa käyn myös, ja tämä on varmaankin ns. viimeinen mahdollisuus kuntoutua ja integroitua takaisin yhteiskuntaan, muuten kohtalonani lienee pysyvä eläke. Tällä hetkellä tuntuu todella pahalta ja toivottomalta, kun näkee tulevaisuuden osalta vain huonoja vaihtoehtoja. Terapia ja lääkkeet eivät poista tätä syrjäytyneen identiteettiäni ja 10 vuoden aukkoa CV:stäni.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Kiitos, ja onneksi on tosiaan edes se pieni ryhmä ihmisiä, jotka ajattelee toisin ja kykenee empatiaan. Sinunkin kokemuksesi kuulostavat todella rankoilta.

Itsellä löytyy diagnoosina mm. toistuva masennus vaikea-asteisena, ja eri lääkekokeiluja on niin paljon takana, että olen jo mennyt laskuissa sekaisin. Tällä hetkellä minulla on käytössä venlafaksiini ja agomelatiini. Terapiassa käyn myös, ja tämä on varmaankin ns. viimeinen mahdollisuus kuntoutua ja integroitua takaisin yhteiskuntaan, muuten kohtalonani lienee pysyvä eläke. Tällä hetkellä tuntuu todella pahalta ja toivottomalta, kun näkee tulevaisuuden osalta vain huonoja vaihtoehtoja. Terapia ja lääkkeet eivät poista tätä syrjäytyneen identiteettiäni ja 10 vuoden aukkoa CV:stäni.

Pakko olla, ei kukaan kestä yksin olemista., mullekkin diagnisoitu 88 intin (paska paikka perkele!) jälkeen skitsoidi persoonallisuus, nyt vasta olen oppinut olemaan sosiaalinen, ihminen ei ole luotu olemaan yksin. Aamulla heräsin 06, tuli mania päälle, kirjoitin parhaalle ystävälleni 4*A4:n kirjeen jonka tänään lähetän, selitin ettei kaikkea voi sanoa puhelimessa.

Elämä opettaa ja yleensä elämä on täysin paskaa, määkin tässä välillä istua itkien mietin että mitä fittua tää elämä on.
olen joku hiton pessimisti, se ei koskaan pety, mutta elämä on yhtä helvettiä :(
on kyllä helppoa, "ai jäin rekan alle, nooh sitähän mää pelkäsinkin valmiiksi, ei sitten mikään paha asia"
"ai broidin häät tulossa, nooh ne menee paskas, ai ei mennytkään, nooh olinhan valmiiksi negatiivinen enkä osannut iloita" :(

Mulla mennyt ab.30 vuotta Rivatril, seronil, suprium. nyt lasketaan taas siis kokeillaan rivan alas-ajoa, viimeksi meni ½tablettia per 2viikkoa ja helvetti oli irti, mä en nukkunut yhtään, oli todella pahoja multipersoonallisuus häiriöitä, paniikkikohtauksia, sitten tahdoin tappaa kaikki! pelotti kun naapurin koiraa silittelin niin piti hammasta purra etten ottanut puudelin niskoja nurin ja päätä irti, näin sieluni silmin tuon jo filminä ihan perkeleestä :(

Luojalle kiitos sulla on terppa vielä, nyt on mahdollisuudet saada kaikki todistukset mitä tarviit.
Mulle esim. oli äitin vielä eläessä terppa ja sanoin kun tiesin tulevan että
"on muuttanut elämässä 8 kertaa, että mielenterveyden vuoksi pitää saada jäädä asumaan ylisuureen 62m2:n kaksioon, muutto on katastrofi"

Sitten ensin sosku pakotti pienempään , näytin ylilääkärin tokarin meni selväs, sitten sossu siirtyi kelaan, toimitin peräti uuden 2019:n tokarin jonka sain niin taas meni hyvin ja saan jäädä tähän asumaan kuolemaani saakka, nyt sunkin kantsii ennakoida kaikki tuollaiset.

mää tykkään yleensä ajatella että kuolisinpa helvettii...siis ei helvettiin vaan kuolisimpa poies, mutta itsari ei ole ratkaisu.
Minusta on todella sikamaista syyllistää näitä henkilöitä:
"sinä teet itsarin, AJATTELE MITÄ SUKULAISET MIETTII!! ne jäävät yksin ilman sinua, et voi tehdä noin"

JUMALAUTA, sehän on jokaisen oma elämä. voi hyvin sanoa että
"kuules , mun elämä on tämä, ja kukaan ei auta mun näissä paineissa, masennuksissa jne. niin että suksi veehen , mä teen omalla elämällä mitä teen"

Minusta on sikamaista sanoa "miksi janne teki itsemurhan, ei se sitten ajatellut siskojaan taikka äitiään" :sdull:

Nyt teen vaparina duunia, oman sietorajani mukaan, se ei ole pakollista mutta on kivaa.

Koita jaksaa vaikka tämä kehoitus on jo loppuun kaluttu, jatketaan tästä ja päivittele miten Sinulla menee, on ihanaa saada tätä vertaistukea jostakin ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522

Laitan tämän mieluummin tänne, koska tuolla IT-ketjussa on suuri riski saada syyllistämistä ja vihamielisyyttä niskaan tilanteestani. Itse en autismista kärsi, mutta vähän samantyyppinen tilanne muutoin. IT-inssiksi valmistuminen 2010-luvun alussa keskelle taantumaa ja Nokian irtisanomisia oli kyllä todella tyhjä arpa kohdallani. Olen ollut nyt lähes 10 vuotta työelämän ulkopuolella, ja olen tällä hetkellä määräaikasella työkyvyttömyyseläkkeellä (kuntoutustuella) mt-ongelmien takia, yksi niistä juurikin masennus. Kaikki tähänastiset kuntoutus- ja uudellenkouluttautumisyritykset ovat epäonnistuneet kohdallani. Olen kamppaillut lähes koko elämäni ajan riittämättömyyden tunteen kanssa, ja nämä kokemukset ovat vain vahvistaneet sitä käsitystä. Ihmisarvokin tuppaa nykyään määräytymään sen perusteella, oletko töissä vai et, ja tämä taas näkyy kohdallani ahdistuneisuutena ja eristäytymisenä.
Mullakaan ei ole tuota aspergeria. Mutta eristäytyvä persoonallisuus tuli viimeksi. Ahdistukseen ja masennukseen on koitettu nyt nostaa 15 -> 30mg Abilify. Masennuslääkkeenä Voxra 300mg. Nukkumiseen on ainakin Mirtazapin ja ketipinor. Tänäänkin otin 25mg Ketipinorin varalta.

Kyllä sitä mahtaa eristäytyä vähän, jos ei ole töissä. Itseä ei ole silti isommin haitannut. Viimeksi tuli 2 vuotta kuntoutustukea.

Kai sitä jotain itselle kivaa harrastusta kannattaisi keksiä, se saattaisi auttaa. Mulla masennus on vähentynyt, kun ei ole tullut esim liikaa painetta kuntoutustuen jatkon kannalta.

Jotain lääkäri taisi sanoa siitä Voxrasta, että ei auta masennukseen, että masennusta täytyy sitten jotenkin muuten hoitaa. Itsellä myös pienet kivut vähän haittaa ja lääkäri taisi sanoa että kuuluisi mun persoonaan, tai ainakin jotain siihen suuntaan. Jännästi psykoosilääke rauhoittaa oloa, vaikka psykologin tutkimuksien mukaan ei ole onneksi mitään psykoosia. Mutta jotain että kova paine saattaisi siihen johtaa. Omasta mielestä siis olisi ihan kiva pysyä kuntoutustuella, että olo olisi suht hyvä. Terapia ei myöskään auta, koska olisi liian raskasta. Itse en ole oikein terapiasta kokenut hyötyä, vaikka sitä ei ole tainnut koskaan edes olla. Hyvä kumminkin jos auttaa.

Kiitos, ja onneksi on tosiaan edes se pieni ryhmä ihmisiä, jotka ajattelee toisin ja kykenee empatiaan. Sinunkin kokemuksesi kuulostavat todella rankoilta.

Itsellä löytyy diagnoosina mm. toistuva masennus vaikea-asteisena, ja eri lääkekokeiluja on niin paljon takana, että olen jo mennyt laskuissa sekaisin. Tällä hetkellä minulla on käytössä venlafaksiini ja agomelatiini. Terapiassa käyn myös, ja tämä on varmaankin ns. viimeinen mahdollisuus kuntoutua ja integroitua takaisin yhteiskuntaan, muuten kohtalonani lienee pysyvä eläke. Tällä hetkellä tuntuu todella pahalta ja toivottomalta, kun näkee tulevaisuuden osalta vain huonoja vaihtoehtoja. Terapia ja lääkkeet eivät poista tätä syrjäytyneen identiteettiäni ja 10 vuoden aukkoa CV:stäni.
Mulla taisi olla nyt masennus lieväasteisena. Lisäksi ei ole enää lääkäriäkään käytössä. Täytyykin siis miettiä uutta tekemistä, kun nyt ei ole mitään menoja enää.

Itse en koe työtä kauhean tärkeänä, kai siksi että en oikein pysty tekemään sitä. Psykologin tutkimus on kyllä lukematta, mutta en taida lukeakaan sitä. Toivottavasti sulla terapia auttaa ja mieliala vähän paranee :) Se vielä tutkimuksista, että muisti oli huonontunut. Onneksi sitä ei pahemmin itse huomaa, mutta vaihdettiin tosiaan tuohon Voxraan, jos siitä olisi apua.

Puhelimella naputtelin nyt jotain omaa kokemusta. Itse en osaa myöskään koodata ja kielipää ei ole kovin hyvä. Eli varmaan aika onnettomia olisi ne työt, joita voisin tehdä. En kyllä keksi oikein mitään kiinnostavaa. Sulla olisi kumminkin paremmat edellytykset työllistyä (luultavasti). Toki jos masennus on oikein pahaa, niin hankala. Jos vaikka unohtaisi ne työt ja ajatella jotain kivaa. Tai että ei olisi niin masentavaa mielialaa kokoajan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
ikävää kun taas masentaa, ei ole ketään kelle jutella :(
kaikilla on olevinaan omat kiireensä, sitten kun ne tarttee jotain niin sitten kyllä mulla pitää olla aikaa, ei mukavaa.
Ei viitsisi heti ottaa lyricaakaan että tulisi parempi olo, mielummin ottaa liian vähän lääkkeitä, sitten vielä sateinen päivä niin kaikki menee komeasti penkin alle ..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
ikävää kun taas masentaa, ei ole ketään kelle jutella :(
kaikilla on olevinaan omat kiireensä, sitten kun ne tarttee jotain niin sitten kyllä mulla pitää olla aikaa, ei mukavaa.
Ei viitsisi heti ottaa lyricaakaan että tulisi parempi olo, mielummin ottaa liian vähän lääkkeitä, sitten vielä sateinen päivä niin kaikki menee komeasti penkin alle ..
Vähän samanmoiset fiilikset täällä.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Laitoin sitten kännyn kiinni, apinasukulaiset eivät jaksa kuunnella meikää.
ne kuuntelee kun ITSE tahtoo jotain, se on aina näin päin.
"minä soitin..."
- niin mitä NYT TAAS TAHDOT?
"miten niin minä vaan soitin"
- en usko!
"nooh OLIHAN minulla asiaakin, kun tietokone temppuilee ja autossa on ongelmia ja ja....."

Mikä jumalauta näitä ihmisiä vaivaa :angry:
multa palaa jo päreet,
aina kun niille sopii niin kaikki on ok. mutta kun mulle sopii soittaa vaikka kuulumisia kerran vuodessa niin
"mulla on ruoka, talo palaa, vaimo synnyttää" ja ihan paskee tekosyitä, "mun pitää nyt mennä, telkasta tulee idols" ei helvetti.

nooh, olkoot puhelin kiinni viikon katsotaan sitten, eipä tartte soitella sitten :(
tämä sama menee mikä "fituttaa osioon"...
Oikein masentaa tällainen :(
pitää alkaa katsomaan jotain leffaa niin helpottaa :)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
mitenkäs kavereilla menee?
tuli otettua iltikset ja katsottua Jumanji next level leffa, vähän olo parani.
on tämä välillä masentavaa kun ajattelee kautta miettii että päivät kiertävät kehää, pitää ajatella että ne menevät vain eteenpäin eikä kierrä ympyrää :(
katselin äsken telkasta jotain sairaala-juttua ja on sitten kamalaa!
Kun syövän kanssa 3vuotta sitten olin sairaaloissa 55vrk niin nyt jos joutuisin osastolle makaamaan niin kyllä vaatisin vahvat lääkkeet, on niin paniikin omaiset katsottavat pelkät sairaalavuoteetkin että voi hemmetti sentään ...

Hyvää ja parempaa uutta viikkoa kaikille.
niin ja katselin että olipas lekuri ollut sitten tarkka rivatrilin kanssa, "lue yle-ohje, aikaisintaan saa seuraavan kerran 15.04 uuden annoksen"
luukeeko tää sitten että mää myymässä jossain näitä :tdown:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 522
Huomasitko lisääntyneitä sivuoireita nostaessa 150 -> 300? Mietin kun voisi olla itsellä ajankohtaista nostaa. Lääkärin siunauksella tietysti.
Aika Nopeasti nostin Voxran 150 -> 300mg. Varmaan yhden päivän oli 150. Ehkä aluksi oli virtaa enemmän, mutta muutaman päivän päästä ei ollut mitään sivuoireita.

Vielä illalla otan edellistä Noritren 50mg lääkettä. Se oli aikaisemmin 150. Lääkäri kyllä käski lopettaa tuon Noritrenin kokonaan, mutta eipä siitä näytä mitään haittavaikutustakaan olevan, ainakaan käytännössä. Muistaakseni ei lukenut ohjeissakaan, että ei saisi käyttää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Itse pääsin vuosikausia jatkuneesta jaksottaisesta unettomuudesta eroon kun muutin tyttöystäväni luo. Hänellä oli säännöllinen elämänrytmi joka tarttui myös minuun. Lääkärin kanssa yhteisesti vähennettiin nukkumista tukenut Ketipinoria ja lopulta se jätettiin kokonaan pois. Vuosikausia tuli pilattua elämäänsä valvomalla öitä tietokoneen edessä irkkiä selaten. Vaikka elämäntavat eivät poista masennusta, niin elämäntapoja muokkaamalla voi parantaa elämisen laatua. Vielä kun oppisi lähtemään joka päivä edes pienelle lenkille niin saisi vielä enemmän piristystä tähän arkeen. Työelämään paluu ei ole enää realistista joten vapaaehtoishommista olen koettanut saada lisää sisältöä elämään.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Laskin tänään rivatrilit, riittää 10.04 saakka, lekuri merkannut "annetaan aikaisintaan 15.04" pask.. laski ja kirjoitti että "potilas aloitti ja 2viikkoa syönyt 1.½tablettia päivässä" vaikka sanoin että KOLME, onko se niin helvetin vaikeeta tajuta suomea!!!
huomenna taas soittamaan terpallle, ihan kuin ei olisi muuta tekemistä, sitten kirjoittanut 15.04 respaan "annetaan lääkkeitä 45vrk:ksi", eli ei edes täyttä purkkia, luulee kait että myyn ne. sanon sille huomenna suorat sanat, että jollei luota muhun niin lopetetaan kaikki, mä menen osastolle ja kela maksaa sitten sairaalajakson loppuvuodeksi, onko näin hyvä täh!!

ei perkele!
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
soitin respalle, ämmä alkoi nillittää
"turha minulle on sanoa, minä laitan sitten lääkärille viestiä ettei lääkkeet riitä".
Sanoin että niin turhaan sinä siellä välissä istutkaan ja palkkaa nappaat, anna suoraan lääkärin numero.
Perkele mitä paskaa, pitää mennä sokkarin kulmalle ostaa rivaa kuten reindeer spottinginssa, eikä se ole edes laitonta, mulla on riva respa perkele.
on tämä nyt yhtä helvettiä.
"rivatrilin haitat ovat todella pahemmat mitä hyödyt , siksi se lopetetaan kaikillla"
Aijaah, onko sitten parempi vetää lyricaa josta tulee promillen känni?
:hmm:
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Pikainen puhelinkeskustelu pomon kanssa työtehtävistä ja voi vittu että taas ahdistaa. Tulis nyt oikeesti vaikka slaagi ettei koko ajan tarttis ahistaa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Pikainen puhelinkeskustelu pomon kanssa työtehtävistä ja voi vittu että taas ahdistaa. Tulis nyt oikeesti vaikka slaagi ettei koko ajan tarttis ahistaa.

Nää on pahoja, arvatenkin pitää tehdä talkoilla töitä koska kaikilla menee niin huonosti ja palkkaa pitää laskea :(
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
302
Pikainen puhelinkeskustelu pomon kanssa työtehtävistä ja voi vittu että taas ahdistaa. Tulis nyt oikeesti vaikka slaagi ettei koko ajan tarttis ahistaa.
Itsellä oli samanlainen tilanne psykopaattisen johdon kanssa ja lopulta otin itse loparit koska pelkäsin ihan aidosti että kuolen ahdistukseen. Olin lähes vuoden työttömänä eikä kiinnostanut siinä vaiheessa paskan vertaa olla "yhteiskunnan elättinä".

Natsinistien kanssa kannattaa vain kylmästi sulkea ovi jos siihen vain mitenkään kykenee. Itsellä kun ei ollut lainoja tai kakaroita yms. niin päätin vain lähteä kyseisestä sontalafkasta helvettiin.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Itsellä oli samanlainen tilanne psykopaattisen johdon kanssa ja lopulta otin itse loparit koska pelkäsin ihan aidosti että kuolen ahdistukseen. Olin lähes vuoden työttömänä eikä kiinnostanut siinä vaiheessa paskan vertaa olla "yhteiskunnan elättinä".

Natsinistien kanssa kannattaa vain kylmästi sulkea ovi jos siihen vain mitenkään kykenee. Itsellä kun ei ollut lainoja tai kakaroita yms. niin päätin vain lähteä kyseisestä sontalafkasta helvettiin.
Tää oli vielä ihan hyvässä hengessä, varmisteltiin että mulla on duunia ja mitä voisi seuraavaksi tehdä. Mutta kun nää kaikki muuttuu kuulevassa päässä "vittu sä et osaa mitään ja kun ne saa selville niin saat kenkää ja sitten kuolet sillan alla pakkaseen".
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
lekurikin paino mulla villasella vaikka sanoin että kun rivat loppu niin viikko sen jälkeen tahdoin tappaa kaikki, näin sieluni silmin että nirhaan niskat nurin naapurin puudelilta, lääkärin mielestä tämä on kait sitten "normaalia" hoitajan mielestä ei :(
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
lekurikin paino mulla villasella vaikka sanoin että kun rivat loppu niin viikko sen jälkeen tahdoin tappaa kaikki, näin sieluni silmin että nirhaan niskat nurin naapurin puudelilta, lääkärin mielestä tämä on kait sitten "normaalia" hoitajan mielestä ei :(
Olen viesteistäsi huomannut, että sinulla tuo elämä ja näyttää pyörivän pääasiassa erilaisten lääkkepillerien ja niiden saamisen ympärillä.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Olen viesteistäsi huomannut, että sinulla tuo elämä ja näyttää pyörivän pääasiassa erilaisten lääkkepillerien ja niiden saamisen ympärillä.

Kyllä, elämä kaatuu kivasti jos hokasee aamulla:
"heippa tämä onkin viimeinen tabu, uusia pitäisi saada, saan kunhan soitan kekkoselle ja käyn manun haudalla, eli aikaa menee 5kk" sillasta.
jos on kokenut paniikit ja masiksen helvetin niin on melko tyyni jos muuten vaan popsii lääkkeitä, ja mulle kun AINA tehdään väärin noita respoja.
Nytkin kela yhdet lääkkeet "unohti" laittaa tulemaan.
Käväsin kelassa , "miksi en saa näitä lääkkeitä"?
-mene respaan, sulle on aika tossa
"niin miksi en saa lääkkeitä"
-minäpä soitan, aijaah, katsotaan, kiitos. juuh, meillä on tapahtunut INHIMILLINEN EREHDYS odota pariviikkoo.
"kiitos, minä nuolen jalkanne, olen kiitollinen tästäkin päivästä"

Jos EI ole kokenut kunnon psyykkisiä tuskia jotka muuttuvat fyysisiksi niin tämä ei ole sitten oikea paikka.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Mites muitten viikonloppu? fituttaako? mä käväsin kaupassa ja taksilla himppeen oli hitosti kamaaa ½kk:n päähän ostan aina saman verran.
ei siis mitään virusjuttuja.
pirun kylmä tuuli on :(
vähäsen huippaa, ei masenna. pitää ottaa opaa ja mennä katsomaan telkasta tikulta ohjelmia :)

Kertokaa huolenne jos voisin auttaa, nyt olen tosi positiivisella päällä :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 799
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom