Masennus

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
363
Mummo kuoli pois joulun alla joten päätin viimein hakea apua. Ja viime viikolla äiti ajoi kolarin naapuri kaupungissa, ei tullut onneksi ruumiita.

Sitten joulu masentaa koska suomalaiset ovat jouluna surullisen melakonisia, laulavat hautausmaa, varpunen jouluaamuna jne. ottavat liian tosissaan Turun joulurauhan "tulee kaikkien hartaudella viettämän" eli kaikki istuu nurkissa ja itkee suruaa :(
En ole vuosiin kuunnellut perinteisiä joululauluja niiden synkkyyden takia.

Ainakin jope ja turos hevi gee tekee humoristisia joululauluja, niitä tulee kuunneltua.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Vähän sama että ei oikein tahdo aina jaksaa. Katselin että 12 alkaa jotain ohjelmaa ja tuo aika olis ihan hyvä.
Olisihan sitä aina jotain tekemistä, mitä voisi tehdä. Nyt ei onneksi ole mitään pakollista juttua. Sitä tekemistä odotellessa on ihan kiva, että pääsee vähän lepäilemäänkin. Onhan siinäkin oma hommansa, kun pitää ulkoiluttaa koiraa. Koira on ollut nyt kolmesti eläinlääkärillä ja pitäis olla nyt hyvässä kunnossa. Viimeksi hammaslääkärillä.
Mulla on koira merkattu psykan kautta "terapiakoiraksi", mulle siitä ei ole hyötyä mutta jyväskyläläisille on, siellä sosku maksaa koiran pakolliset lääkärikulut. ei meillä.
mulla aina koira ulkoiluttaa minua ihqu.

Mummo kuoli pois joulun alla joten päätin viimein hakea apua. Ja viime viikolla äiti ajoi kolarin naapuri kaupungissa, ei tullut onneksi ruumiita.



En ole vuosiin kuunnellut perinteisiä joululauluja niiden synkkyyden takia.

Ainakin jope ja turos hevi gee tekee humoristisia joululauluja, niitä tulee kuunneltua.
Otan osaa, minä olen äidin 2008:n kuoleman jälkeen ollut todella tunteeton, välillä kaipaisi että saisi itkeä, se puhdistaa sielua ja helpottaa oloa.
Joku kiva esim. "Prinsessa" elokuva saa sekä nauramaan että itkemään, se on niin suloinen <3
mulla on muistona siitä tuo soittoääneksi muutettu tunnusmusiikki kännyssä, koira tykkää, kun se alkaa soimaan niin se alkaa heti ulisee.
Onneksi en ekalla kerralla mennyt ilmaseen leffaa kattoo tuota elokuvaa, kotona katoin aikoinaan 2008:n jälkeen ja alko itkettää tosi paljon :(

Joku "hei kuuraparta" tai "pieni liekki" nämä uudet ovat pirteitä mutta wanhat ovat todella synkkiä :(
*jaksuhalit*
:shug:
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
363
Otan osaa, minä olen äidin 2008:n kuoleman jälkeen ollut todella tunteeton, välillä kaipaisi että saisi itkeä, se puhdistaa sielua ja helpottaa oloa.
Kiitos. Onhan tässä ollut parin kuukauden sisällä sen verran monta vastoinkäymistä että mielenterveys on loppu.

Olen viimeiset pari päivää vain kironnut sitä etten käynyt mummon ja papan luona useammin. Kun kuulin että mummo on saattohoidossa suunnittelin heti että menen seuraavana päivänä sairaalaan sitä katsomaan mutta useammasta paskasta sattumasta johtuen en päässyt sairaalaan ajoissa.

Huomenna pitäisi soittaa mielenterveyshoitaja, saa nähdä antaako se vain jotain neuvoja niin kuin tavallisesti vai onko sillä mahdollisuutta määrätä jotain terapiaa tai vastaavaa. Olo on nyt semmoinen että mitkään neuvot tuskin auttavat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
243
Enpäs lähtenytkään vielä pois. Meni pari vuotta rakkaan äitini kuolemasta, jonka jälkeen vaihtoehdoista "minuus" muuttui siihen suntaan asteittain että:

-Tuonpuoleiset ovat ihmisen keksimiä sääntöjä
-Myös niiden säännöt ja moraalit ovat myös sitä samaa
-On käsittämätöntä, että tyhjästä voi tulla lukemattomia määriä ihmisiä ja yhtä suuri määrä niihin kahteen paikkaan mennä
-On käsittämätöntä aika jälkeen "minän", mutta yhtä käsittämätön on aika myös ennen sitä
-josko sittenkin reinkarnaatio, uudestisyntyminen ilman karmaa ja olemus vain sattumaa.

On mahdollista, että jokaisen olennon tieto muisteineen on kuin kerran käytettävä muistikortti.

Lopulta olen ikään kuin pyhittänyt ajatuksen sellaiselle, jossa uudesti syntyneet "rakkaat elävät" elävät paremman lapsuuden. Elämä on mielenkiintoisempi, huojentuvampi eikä vihamiehiä ole "muutoksen" jälkeisessä muodossa juurikaan tullut. Joitain kahden välisien riitoja on molemmissa puolissa omat näkemykset saanut kuulla ja pohtia, kumman oli se oikea.

Toivoisin että jos jaksaisit itsetutkiskelua, saisitko mahdollisesti terapiaa jne. Pohdi ensin näitä käytännöllisiä asioita. "Uskonnot" ja muut muodostuvat aikanaan. Tärkeintä on lopulta pahanolonsa avautuminen jonnekkin. Se jonnekkin voi olla myös esim. yksityinen tekstinkäsittelytiedoston raapustelu, pois muiden silmistä, tai sitten vertaistuellinen (eli muiden kokemuksesta syttyvä ajatus omista menneistä ärsytyksistä, jotka elävät yhä).
Siskoni kuoli syksyllä auto-onnettomuudessa, ja yksi mielenkiintoinen ilmiö sattui. Eli hänen asuntonsa keittiön kello oli pysähtynyt minuutilleen hetkeen, jolloin onnettomuuspaikalta oli soitettu hätäkeskukseen. Kuolema tapahtui välittömästi onnettomuuspaikalla.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Kiitos. Onhan tässä ollut parin kuukauden sisällä sen verran monta vastoinkäymistä että mielenterveys on loppu.

Olen viimeiset pari päivää vain kironnut sitä etten käynyt mummon ja papan luona useammin. Kun kuulin että mummo on saattohoidossa suunnittelin heti että menen seuraavana päivänä sairaalaan sitä katsomaan mutta useammasta paskasta sattumasta johtuen en päässyt sairaalaan ajoissa.

Huomenna pitäisi soittaa mielenterveyshoitaja, saa nähdä antaako se vain jotain neuvoja niin kuin tavallisesti vai onko sillä mahdollisuutta määrätä jotain terapiaa tai vastaavaa. Olo on nyt semmoinen että mitkään neuvot tuskin auttavat.
Mun äiskä meni 2008 saattohoidossa 28.03, heti sen jälkeen hoitajan luukulle ja kerroin tarinani, määräsi lekuri opamoxii 15mg että syöppä noita, nooh syönpä niitä vieläkin nyt tosin eri tarkoitukseen :(
mä en pääse millään psykalle, olen 2liian2 terve kivaa, meillä on pahempia psykoosipotilaita sano mulle.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Siskoni kuoli syksyllä auto-onnettomuudessa, ja yksi mielenkiintoinen ilmiö sattui. Eli hänen asuntonsa keittiön kello oli pysähtynyt minuutilleen hetkeen, jolloin onnettomuuspaikalta oli soitettu hätäkeskukseen. Kuolema tapahtui välittömästi onnettomuuspaikalla.
Nuo kellojen pysähtelyt menee samaan kategoriaan kun enkelit yms.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Mä en pääse millään psykalle, olen "liian" terve kivaa, meillä on pahempia psykoosipotilaita sano mulle.
Mikä olisi paras psykiatri just sulle?
Mulla tulee joskus keväällä jotain tutkimuksia. Koitan olla sekoilematta mitään, tai niin olen ainakin ajatellut. Saa sitten se tutkimusten vetäjä kysellä ja selvittää juttuja, kun itse en viitsi liikaa sekoilla. Jos siis kerron jotain outoja, niin alan itsekin vähän ihmetellä asiaa, että mites sen nyt menikään.
Itse olin just jonkun ylilääkärin luona ja meinasi jotain, että kohtalaisessa kunnossa. Ja kertoi että nyt ei tehdä mitään, vaan vaatii nuo tutkimukset ekaksi. Ja myös se että tutkimusten aikana ei saa olla mitään muuta "häiriötä" samaan aikaan. Ja sitä piti hyvänä, että osallistuu vain kaikkiin mahdollisiin juttuihin, mihin riittää jaksamista. Aattelin kyllä että lomailen tässä enimmäkseen vaan kaikessa rauhassa. Jos tekee liikaa, niin ei sekään ehkä niin kivaa aina ole.

Itse voisin ainakin soittaa lääkärille, mutta ei ole onneksi mitään asiaa nyt.
Ihmeen hyvin pää kestänyt 0.5/2:n puolittamisen, se loppuu 20.12 sitten on taas vain 2*0.5mg
Kuulostaa hyvältä. Eli miten se nyt taas menikään? Kahden puolittamisen, eli 1mg. Ja sitten sama, mutta 2x0.5mg.

Mulla loppuu nuo kaikki lääkkeet noin 3kk päästä, niin saa sitten taas haettua lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Siskoni kuoli syksyllä auto-onnettomuudessa, ja yksi mielenkiintoinen ilmiö sattui. Eli hänen asuntonsa keittiön kello oli pysähtynyt minuutilleen hetkeen, jolloin onnettomuuspaikalta oli soitettu hätäkeskukseen. Kuolema tapahtui välittömästi onnettomuuspaikalla.
Joskus se kello pysähtyy sellaiseen kohtaan, kun molemmat viisarit on nousemassa ylöspäin ja virta on loppu.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Mikä olisi paras psykiatri just sulle?
Mulla tulee joskus keväällä jotain tutkimuksia. Koitan olla sekoilematta mitään, tai niin olen ainakin ajatellut. Saa sitten se tutkimusten vetäjä kysellä ja selvittää juttuja, kun itse en viitsi liikaa sekoilla. Jos siis kerron jotain outoja, niin alan itsekin vähän ihmetellä asiaa, että mites sen nyt menikään.
Itse olin just jonkun ylilääkärin luona ja meinasi jotain, että kohtalaisessa kunnossa. Ja kertoi että nyt ei tehdä mitään, vaan vaatii nuo tutkimukset ekaksi. Ja myös se että tutkimusten aikana ei saa olla mitään muuta "häiriötä" samaan aikaan. Ja sitä piti hyvänä, että osallistuu vain kaikkiin mahdollisiin juttuihin, mihin riittää jaksamista. Aattelin kyllä että lomailen tässä enimmäkseen vaan kaikessa rauhassa. Jos tekee liikaa, niin ei sekään ehkä niin kivaa aina ole.

Itse voisin ainakin soittaa lääkärille, mutta ei ole onneksi mitään asiaa nyt.

Kuulostaa hyvältä. Eli miten se nyt taas menikään? Kahden puolittamisen, eli 1mg. Ja sitten sama, mutta 2x0.5mg.

Mulla loppuu nuo kaikki lääkkeet noin 3kk päästä, niin saa sitten taas haettua lisää.
Mulla huomenna taas aikainen herätys, hematologi siirsi ajan 13->09:ään, eli 07 ylös arg..
eilen karmea hedari, en tiedä johtuuko niskasta tms. pakko kuitenkin sanoa hemolle että tällaisia kohtauksia on ollut, joku hiton aivokasvain tullut taas :(

ei kun selitin väärin, eli mulla on 0.5mg:sia, ja niitä puolitan sitten 2viikon välein, sitten kun on lopussa tammikuun lopussa niin jos alkaa tulee pahoja juttuja eikä kestä, eikä opamoxkaan auta niin sitten varastosta aloitan uudestaan ja katsotaan sitten miten mennään, mutta eihän sitä kukaan kestä jatkuvaa hedaria joka on luokkaa migreeni :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Onko itsesuggestio parapsykologiaa? mietin sitä kovasti ja miten käsitellä itsesuggestiota??
kukaan ei ole osannut vasta höh, minua kiinostaa :(
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 781
Onko itsesuggestio parapsykologiaa? mietin sitä kovasti ja miten käsitellä itsesuggestiota??
kukaan ei ole osannut vasta höh, minua kiinostaa :(
Suggestaatio ja manipulaatio ovat psykologian sanastoa, joten ne eivät voi olla parapsykologiaa. Harrastipa niitä sitten itselleen tai muille.

Muistaakseni ero näissä oli se, että manipulaatio on yksinkertaisempi juttu (manipuloida joku tekemään niin kuin haluaa) ja suggestaatio puolestaan moninaisempi juttu (manipullointia avarampi vaikuttaminen). Itsesuggestaatioon sana defenssi (psykologia, (puolustusmekanismi)) tuo uusia ulottuvuutuuksia samaan asiaan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Päivää, kaikille. olen ihminen, minä tässä vain istun ja ihmettelen että miksi joulu ja muut ihanat hetket tulevat minulle takapajuisesti[museosana :) ] vasta ruåtsin matkan laiva sellainen jälkeen iloitsen että tämä on kivaa olla laivalla, vasta tammikuun ½välissä tulee minulle joulu ja joulutunnelma että tahtoisin mennä laulamaan joululauluja ihmisille ympäriinsä.

Nyt on kaunis olotila, otin herätessä 13:n maissa lyrican 75mg ja nyt olen happy ihminen, ei ole paljon enää ollut tällaista tehoa, kaunista. kävelen pumpulissa, enkä kuitenkaan ole huppelissa.
Siksi teen runoja kaikille, muillekkin kuin vain miehille :tup:

Suggestaatio ja manipulaatio ovat psykologian sanastoa, joten ne eivät voi olla parapsykologiaa. Harrastipa niitä sitten itselleen tai muille.

Muistaakseni ero näissä oli se, että manipulaatio on yksinkertaisempi juttu (manipuloida joku tekemään niin kuin haluaa) ja suggestaatio puolestaan moninaisempi juttu (manipullointia avarampi vaikuttaminen). Itsesuggestaatioon sana defenssi (psykologia, (puolustusmekanismi)) tuo uusia ulottuvuutuuksia samaan asiaan.
Kerro lisää, minua kiinnostaa mitä sisältää kokonaisuudessaan sana "itsesuggessio"?
Olen sitä mieltä, että tuolla ihmiset voivat saada esim. paniikkikohtaukset aiheutettua itselleen, toiset paranevat vakavista sairauksista tuolla kun on ns. "elämänhalua" toiset taas kuolevat vaikka ovat ns."terveitä" koska ei ole "elämänhalua"

mielestäni itsesuggestio voi auttaa ihmistä selviytymään pahoistakin tilanteista, minä kyllä luokittelisin tuon ihmisen omaksi puolustusmekanismiksi.

Samaa kuin jotkut fiksut sanovat että;
"jos ihminen putoaa esim. lentokoneesta tms. niin hänen elimistönsä suojelee ihmistä niin, että hän kuolee ennen kuin törmää maahan" en tiedä mikä osa tästä sitten olisi totta.
leffoissa kyllä näkee että kyllä se kaveri kirkuu maahan asti pläjähtäessään.

Voisihan olla, ja olisi hienoa jos ihmisen oma toiminta katsoisi että tulee jotain että menee taju tms. ennen kuolemaa ettei ns. enää ole hengissä kun sitten noutaja tulee.

Kyllä vaan lyrica on hyvä lääke, paras masikseen mitä olen koskaan saanut :love:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 781
Kerro lisää, minua kiinnostaa mitä sisältää kokonaisuudessaan sana "itsesuggessio"?
Itsepetos taitaa olla oikea sana ja itsepetos voi tietyissä määrin, tietyin ajoin olla ihan ok. Loputtomaksi totuudeksi sitä ei kumminkaan kannata julistaa, jos ei halua "erottua joukosta".

wikipedian mukaan määritelmä suggestiosta:"Suggestio on erään yksinkertaisen määritelmän mukaan toimintaa, jolla ihmisen aivoihin juurrutetaan jokin ajatus".

Mikä se ajatus sitten on, sehän voisi olla vaikkapa virallisista uskontoa, kolme kertaa määrittää kohtalon tai vaikkapa jääkaappi säilöttävän ruokatuotteen viimeisen käyttöpäivämäärän noudattaminen heti pakastimesta ottamisen jälkeen.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Itsepetos taitaa olla oikea sana ja itsepetos voi tietyissä määrin, tietyin ajoin olla ihan ok. Loputtomaksi totuudeksi sitä ei kumminkaan kannata julistaa, jos ei halua "erottua joukosta".

wikipedian mukaan määritelmä suggestiosta:"Suggestio on erään yksinkertaisen määritelmän mukaan toimintaa, jolla ihmisen aivoihin juurrutetaan jokin ajatus".

Mikä se ajatus sitten on, sehän voisi olla vaikkapa virallisista uskontoa, kolme kertaa määrittää kohtalon tai vaikkapa jääkaappi säilöttävän ruokatuotteen viimeisen käyttöpäivämäärän noudattaminen heti pakastimesta ottamisen jälkeen.
Voidaanko sanoa että suggestio on sama kuin elämänhalu taikka elämänsä itse ohjaaminen?
minusta itsesuggestio ei ole itsepetosta, se on keino päästä pahaa asiaa pahaa maailmaa pakoon.
Tämä on taas kontektista kiinni, että missä tilanteessa, jos se on henkilölle/ihmiselle hyväksi niin sitten on, mutta jos alkaa "Luulottelemaan" aivan mahdottomia niin sitten tuo on jo epärealista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 781
Voidaanko sanoa että suggestio on sama kuin elämänhalu taikka elämänsä itse ohjaaminen?
-Ei noin voi sanoa, sillä läheskään kaikki suggestio ei liity läheistäkään sukua elämän hallinnalle, vaan voi olla esim. sitä manipulaatio laaja-alaisempi teorian istutus. Itse-suggestaatio voi olla lähempänä tosin sitä.
-Subjektiivistä, mutta itsepetostasta mielestäni kaikki mikä ei nojaudu millään lailla tieteeseen. Itsepetos itsessään on ok ja sitä paremmissakin piireissä jaetaan. Rajansa toksin kaikella.
-Voisin mahdollisesti ymmärtäen olevani samaa mieltä kanssasi tässä asiassa. Itsesuggestio on käsittääkseni mielensä hallintaa ja täten automaattisesti totuuden kohtaamista itsepetoksin torjumalla epämiellyttävän "hyväksi" on pidemmän päälle pahaksi.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Iltaa, onneksi nukuin 01-12 kunnolla, ei tarvitse koko päivä repiä suuta kun haukotuttaa..

-Ei noin voi sanoa, sillä läheskään kaikki suggestio ei liity läheistäkään sukua elämän hallinnalle, vaan voi olla esim. sitä manipulaatio laaja-alaisempi teorian istutus. Itse-suggestaatio voi olla lähempänä tosin sitä.
-Subjektiivistä, mutta itsepetostasta mielestäni kaikki mikä ei nojaudu millään lailla tieteeseen. Itsepetos itsessään on ok ja sitä paremmissakin piireissä jaetaan. Rajansa toksin kaikella.
-Voisin mahdollisesti ymmärtäen olevani samaa mieltä kanssasi tässä asiassa. Itsesuggestio on käsittääkseni mielensä hallintaa ja täten automaattisesti totuuden kohtaamista itsepetoksin torjumalla epämiellyttävän "hyväksi" on pidemmän päälle pahaksi.
Jotenkin tuntuu että elämänsä hallinta "radikaalien/vanhojen" tapojen mukaisesti on niin kylmää.
Kyllähän joillekkin saa kannusta olla mutta harva masis-ihminen jaksaa kuunnella "mene ulos lenkille, ole reipas ja heitä lääkkeet roskiin"

Tuo sairaalajuttu on ihan todistettu, toiset jotka on jo todettu kuolemaan niin heille sitten lekuri toteaa että hänellä on vahva elämänhalu ja siksi parani.
Toisilla ei löydetä oikein mitään vikaa mutta tahtoo vain kuolla pois, se on minusta aivan kohtuullista jos joku katsoo etten pidä tästä elämästä, olen nähnyt jo liikaa sontaa.
Mitäs mieltä sitten, kun useat sukulaiset sanovat "ei saa olla niin itserakas, ajattele meitä?"
Aina ei vaan jaksa, onko sitten elämästä luovuttaminen henkisesti sama kuin itsemurha, minusta ei ole.
Onhan tässäkin taas sitten jouluiset jutut :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Pitkästä aikaa unirytmi sekaisin, nukkumaan 03, unen päästä kiinni 04 sitten koira tahtoi ulos 06, sitten koisittiin 12:taan, nyt taas väsyttää, jouluruokien jälkeen kait sitten torkuille...
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Masista ja paniikkia, rauhaton olo. nukuin todella huonosti pitkään aikaan, kunnon painajaisia, sydämessä ja vatsassa rauhaton olo, eikä saa edes iltapäivätorkuilla unta, normaalisti saan.
Luntakin tuli mutta nyt on taas plussalla taas kohta sulaa, alkaa masentaa
mitekäs muilla?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Lyrica auttoi lepuuttamaan hermoja, nukkumaan 21 koira ulos 24, kohta syömään ja sitten takaisin koisimaan.
minulle sopii lyrica todella hyvin, vetää paniikit ja hermostuneisuuden veke sekä väsyttää kivasti.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
nukkumaan 03, turrea ulos 04 sitten koisimaan ab.9h:ksi eli 13:sta ylös.
Kummasti masennus helpotti kun joulu meni.
Mitenkäs muilla sitten meni/menee??
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
rivan alas-ajo menossa hyvää vauhtia, ei pahempia viekkareita nykyään, onneksi on turvana opamox ja lyricat sekä pitkät päikkärit.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Rivatril pudotettu 4*0.5mg:sta jo 1.5*0.5:een seuraavaksi 2viikoksi, lyricasta tulee päänsärkyä, onneksi sitä ei ole pakko ottaa.
Itsellä melko positiivinen olo nyt, kun joulu mennyt poies, tosin 354 yötä taas jouluun :/ huoh....
auttelen pari muuta masis-kaveria, heillä on todella vaikeeta, onneksi osaan kuunnella ja tukea heitä kaikilla osa-alueilla ilman että itse stressaan siitä, eli en ota "töitä" kotiin, vaikkein työkseni tätä teekkään, mutta on kiva auttaa ihmisiä, lähinnä tuttuja ja kavereita, ei riitä resurssit (eikä pää) isompaan vapaa-ehtois hommiin...
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Yö oli todella vaikea, nukkumaan 24, unen sain kiinni ab.04 sitten 09 ylös.
otin yöllä kaikki napit, rivatril, suprium ja sirdalud, tänään tilaan kyllä uudestaan tulemaan tenoxit.
yö oli helvettiä, en uskaltanut nukahtaa kun pelkäsin että hengitys lakkaa enkä enää herää ja kuolen, hitto!
onko muilla ollut vastaavaa nukkumaan mennessä?

olin aivan sika väsynyt, mutta pelotti antaa unen tulla :(
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 004
Yö oli todella vaikea, nukkumaan 24, unen sain kiinni ab.04 sitten 09 ylös.
otin yöllä kaikki napit, rivatril, suprium ja sirdalud, tänään tilaan kyllä uudestaan tulemaan tenoxit.
yö oli helvettiä, en uskaltanut nukahtaa kun pelkäsin että hengitys lakkaa enkä enää herää ja kuolen, hitto!
onko muilla ollut vastaavaa nukkumaan mennessä?

olin aivan sika väsynyt, mutta pelotti antaa unen tulla :(
Ei ihan vastaavaa ole ollut, mutta tuo unensaanti taitaa olla todella yleistä masennuksen kanssa. Tuli ainakin kelailtua pahimpaan aikaan kaikkia asioita melkein aamuun asti. Sitten joka ilta oli sellainen olo, että elää jotain "elämäni murmelina" -simulaatiota, kun jokainen päivä oli sitä samaa.
Sulla on kuitenkin tuo positiivista, että heräät silti ihmisten aikaan. Ainakin mulle oli todella vaikeaa pitää säännöllistä unirytmiä, kun helposti tuli sitten nukuttua pitkään, jos ei saanut unta illalla.
Toivottavasti fiilikset tästä paranee :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Yö oli todella vaikea, nukkumaan 24, unen sain kiinni ab.04 sitten 09 ylös.
otin yöllä kaikki napit, rivatril, suprium ja sirdalud, tänään tilaan kyllä uudestaan tulemaan tenoxit.
yö oli helvettiä, en uskaltanut nukahtaa kun pelkäsin että hengitys lakkaa enkä enää herää ja kuolen, hitto!
onko muilla ollut vastaavaa nukkumaan mennessä?

olin aivan sika väsynyt, mutta pelotti antaa unen tulla :(
Voi olla että nuo napit ei sitten uneen oikein auta? Itse saan nyt ihan hyvin nukuttua, kun illalla on 45mg Tolvon ja 50mg Ketipinor. Nukuttaa niin hyvin, että voisi vaikka koittaa vähentää ketipinoria. 8.30 oli herätys, mutta huilasin vielä 9.30 asti.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
En saanut uusituksi mirtzaa en tenoxia, hoitajlle sekä lääkärille päivystysaika 13:15.
Ei kuulemma ole normaalia että on "kuolemanpelkoa" :facepalm:
Ensin ei pääse psykalle, sitten kun ei tahdo niin pääsee hih...

Mulla tämä tulee VAIN nukkumaan mennessä,
eli kun meinaan nukahtaa ja olo on rento niin hokasen että "Hitto, mä en voi lopettaa hengitystä muuten mun refleksit ei toimi ja mä en herää enää" sitten säpsähdän taas ylös, pirteänä :(
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Vittu kun kädet vapisee. Vituttaa ja ahdistaa. Ensi viikolla on Kelan kuntoutuskurssi, sen jälkeen en tiedä palaanko töihin, lähdenkö kortistoon, osastolle vai minne. Mutta eihän tää taas voi tällain mennä, saatana.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Vittu kun kädet vapisee. Vituttaa ja ahdistaa. Ensi viikolla on Kelan kuntoutuskurssi, sen jälkeen en tiedä palaanko töihin, lähdenkö kortistoon, osastolle vai minne. Mutta eihän tää taas voi tällain mennä, saatana.
Toi on tosi perseestä, mulle annettiin kun menin äiskän kuoleman jälkeen terpalle niin lekuri kirjoitti kiltisti opamoxii 15mg*2 ja niitä ottelen nykyään, tosin mennyt jo aikaa 11v mutta onhan edes lumelääkkeenä, sekin on hiton suuri etu että "tiedän olen ottanut jotain, relaa"-fiilis.

ei muuta kuin terveyskeskuksen päivystykseen ja opamoxia sanot että on niin paha ahdistus ja muista mainita ETTET SAA NUKUTTUA, nää on nukahtamislääkkeitä nimenomaan, tsemppi bro!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Vittu kun kädet vapisee. Vituttaa ja ahdistaa. Ensi viikolla on Kelan kuntoutuskurssi, sen jälkeen en tiedä palaanko töihin, lähdenkö kortistoon, osastolle vai minne. Mutta eihän tää taas voi tällain mennä, saatana.
Kelan kuntoutuskurssi kuulostaa aika raskaalta. Mieti että voitko mennä sinne vai et? Itse ainakin peruin jonkun jutun, minne olisi pitänyt mennä 5 päivää viikossa ja herätä aikaisin. Lisäksi täytyisi käyttää koiraa aamulla ulkoilemassa ja se vaatii tietysti aikaa, ehkä jotain 30 min. En sitten saanut enää nukuttua kunnolla, niin peruin koko jutun. Lisäksi oli vähän kiistaa hoitajan kanssa, mutta ei sinne johonkin juttuun tarvitse pakotettuna mennä.

Kuulostaa vaan vähänsen siltä että kaipaisit pikkasen lomaa ja onko tuo kurssi sitten varmasti hyväksi. Sairauslomaahan pitäisi saada tarvittaessa lääkäriltä?

Mulla ahdistun on myös fyysistä, että jalat ja kädet saattaa olla kipeät. Enimmäkseen kumminkin vain jalat. Johtuu kai fibromyalgiasta. Lisäksi tulee jotain tutkimuksia, että onko masennusta vai jotain muuta. Nyt kun on jo sairaslomaa, niin ne tutkimukset ei pitäisi olla niin raskaita. Kai ne tekevät sitten myöhemmin lisää tutkimuksia tarpeen mukaan, jos tilanne muuttuu.

Jos oikein pahaksi menee, niin mene käymään osastolla vaikka hetken. Itse vaan vierailin siellä sähköhoidon aikana ja porukka siellä oli ihan kivaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
39
Tota Ketipinoria ei yleensä anneta jos on esim. lapsia perheessä. Kertoo myös jotain tehosta.
No höpö höpö! Varmaan ensimmäinen lääke mitä yritetään tyrkyttää kaikkeen mahdolliseen.

Nukkuminen niin perseestä mitä olla ja voi. Jatkuvaa heräilyä, painajaisia ym. Sitten on pää kipeä 24/7 kun ei saa nukuttua kunnolla ja muutenkin arki vaikeaa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
No höpö höpö! Varmaan ensimmäinen lääke mitä yritetään tyrkyttää kaikkeen mahdolliseen.

Nukkuminen niin perseestä mitä olla ja voi. Jatkuvaa heräilyä, painajaisia ym. Sitten on pää kipeä 24/7 kun ei saa nukuttua kunnolla ja muutenkin arki vaikeaa.
Mulle yx puoskari taisi sanoa että kaikki muut ajetaan alas ja ketipinorilla korvataan, onneksi se sai potkut firmasta ..
Nyt sain viimein psykalle avolle hoitajalle aikaa kun sanoin etten saa nukuttua kunnolla että anna Tenoxii, vaikka oli ollut aiemmin kolmetkin unilääkkeet niin ei antanut hoitsu, eikä konsultoinut lekuria "ne ovat pahasta sinulle".
Sitten alkoi puhumaan että psykan hoitajalle sitten keskustelemaan, nyt sitten pitänyt unikirjaa.

Pahiten en nuku kun jokin asia vaivaa, tunnen kuinka elimistössä on liikaa adrenaliinia, ja sydän jumppaa kovaa, ei varmasti saa nukuttua, sitten aamu 06 nukahdan ja nukun kauniisti, mutta päivä menee siinä, olen ottanut rennommin ja stressitekijät veke, niin saan nukuttua ihan kauniisti 00-10/11 ei mitään ongelmia, tosin koira herättää välillä joko 04 taikka 08 kakille, se pitää musta huolen.

Rivan alasajo menossa nyt 1½ tablettia menee kivasti, tarvisi hirveästi keskustella mutta ei kukaan muu tahdo.
en pidä kun ihmisillä on aina niin kiire, pitää puhua sitten seinille taikka koiralle, ei kivaa.
olen jotenkin hyperaktiinen hyvin nukutun yön jälkeen, olisi kivaa purkaa energiaa töissä mutta kun ei ole duunia mulle, ja siinä menisi sitten työkyvyttömyys-eläkekkin.


Mä en tykkää "pakosta" mulla oli yx homma jossa oli pakko niin en nukkunut yöllä ollenkaan, nyt menen sinne vapariksi kun kiinnostaa niin saan nukuttua kivasti, ei ole pakko mennä sinne vapariksi.
Intti teki musta hullun, tuli siellä ekat masikset/paniikit/keliakiat/laktoosi-intolet jne.
Siellä musta tuli narkkari, ennen sitä en käyttänyt edes disperiniä, siitä se helvetti alkoi.
ei meillä ollut mitään kuulosuojaimia, monet=kaikki kuten mäkin 88 saatiin tinnitukset intistä eikä mitään korvausta, se kuului duuniin :(

Intti oli pakko, joko käyt intin, menet tyhmään sivariin taikka tapat ittes, siinä oli vaihtoehtot 88, nykyään saa vaparia jos on liian lihava tms. voi elämän kevät :(

Koetaan pärjäillä tässä sitten...
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Piti vielä sanoa että meitä on moneen junaan, täälläkin joku maisteri frangenin veli tokaisi, kuten munkin parit ns. kaverit
"ei masista ole, eikä paniikkikohtauksia, ne ovat itse keksittyjä höpö höpöjä, lenkkarit jalkaan ja avantouimaan siitä, lenkille veli"


nooh ihan mitenkä vaan, mutta on kiva että on jokin syy, "mikä minussa on vialla" olkoot sitten keksitty tms. lumelääkkeet taikka oikeat, mutta tärkeää on että ihmisen psyyke saadaan tasa-painoon vaikka millä keinolla, se on pääasia.

Kyllä minäkin uskon lumeisiin, jos en saa unta ja mietin:
"ai niih, otin opamoxii, eli kaikki ok. senkun nukut vaan," niin saan heti unen päästä kiinni.

Eletään perätii 2020 eikä 1504, niin on oikeutettua syödä vaikka kalkkitabletteja että olo on psyykeen kanssa parempi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
39
Mulle yx puoskari taisi sanoa että kaikki muut ajetaan alas ja ketipinorilla korvataan, onneksi se sai potkut firmasta ..
Nyt sain viimein psykalle avolle hoitajalle aikaa kun sanoin etten saa nukuttua kunnolla että anna Tenoxii, vaikka oli ollut aiemmin kolmetkin unilääkkeet niin ei antanut hoitsu, eikä konsultoinut lekuria "ne ovat pahasta sinulle".
Sitten alkoi puhumaan että psykan hoitajalle sitten keskustelemaan, nyt sitten pitänyt unikirjaa.

Pahiten en nuku kun jokin asia vaivaa, tunnen kuinka elimistössä on liikaa adrenaliinia, ja sydän jumppaa kovaa, ei varmasti saa nukuttua, sitten aamu 06 nukahdan ja nukun kauniisti, mutta päivä menee siinä, olen ottanut rennommin ja stressitekijät veke, niin saan nukuttua ihan kauniisti 00-10/11 ei mitään ongelmia, tosin koira herättää välillä joko 04 taikka 08 kakille, se pitää musta huolen.

Rivan alasajo menossa nyt 1½ tablettia menee kivasti, tarvisi hirveästi keskustella mutta ei kukaan muu tahdo.
en pidä kun ihmisillä on aina niin kiire, pitää puhua sitten seinille taikka koiralle, ei kivaa.
olen jotenkin hyperaktiinen hyvin nukutun yön jälkeen, olisi kivaa purkaa energiaa töissä mutta kun ei ole duunia mulle, ja siinä menisi sitten työkyvyttömyys-eläkekkin.


Mä en tykkää "pakosta" mulla oli yx homma jossa oli pakko niin en nukkunut yöllä ollenkaan, nyt menen sinne vapariksi kun kiinnostaa niin saan nukuttua kivasti, ei ole pakko mennä sinne vapariksi.
Intti teki musta hullun, tuli siellä ekat masikset/paniikit/keliakiat/laktoosi-intolet jne.
Siellä musta tuli narkkari, ennen sitä en käyttänyt edes disperiniä, siitä se helvetti alkoi.
ei meillä ollut mitään kuulosuojaimia, monet=kaikki kuten mäkin 88 saatiin tinnitukset intistä eikä mitään korvausta, se kuului duuniin :(

Intti oli pakko, joko käyt intin, menet tyhmään sivariin taikka tapat ittes, siinä oli vaihtoehtot 88, nykyään saa vaparia jos on liian lihava tms. voi elämän kevät :(

Koetaan pärjäillä tässä sitten...

Nukkuminen on taitolaji. Viime yönä tuijotin makkarin ovea ja kattoa. Aikansa otti..Pahimpina öinä juuri kun jokin valvottaa niin 5min välein pomppaan pystyn.

Joskus pelkät kivut herättelee.

Päivisin en nuku päikkäreitä jos en nukahda "vahingossa", herään kyllä nopeasti. Mielummin ne yöt nukkuisin.

Eihän ne lääkärit tahdo määrätä unettomuuten mitään. "Se koukuttaa" jne..mutta kyllä se psyykkeen päälle käy jatkuva heräily ja stressi.

Joo se on huomattu että kaikki ongelmat olisi muotia. Varsinkin naiset pahimpia ruoskimaan muita. Ei sillä, on niitä varmaan ihmisiä jotka saa avun ulkoilusta ym.
Olisin onnellinen jos aamut sujuis ilman kipuja ja voisin palata kouluun. Tai etten saisi paniikikohtauksia silloin kun en osaa niitä odottaa.

Armeijaa en ole käynyt eikä pakollista emäntä koulua (mikä lie olikaan) ole. En usko, että olisi mitenkään helppoa ollut omalla historialla.

Tällä hetkellä en syö masennuslääkkeitä. Ja ajan lyricaa alas koska hyöty minimi ja isommalla annoksella haitat noussu. Lääkäriä täytys vaan infota. Ei lienee samaa mieltä.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Nukkuminen on taitolaji. Viime yönä tuijotin makkarin ovea ja kattoa. Aikansa otti..Pahimpina öinä juuri kun jokin valvottaa niin 5min välein pomppaan pystyn.

Joskus pelkät kivut herättelee.

Päivisin en nuku päikkäreitä jos en nukahda "vahingossa", herään kyllä nopeasti. Mielummin ne yöt nukkuisin.

Eihän ne lääkärit tahdo määrätä unettomuuten mitään. "Se koukuttaa" jne..mutta kyllä se psyykkeen päälle käy jatkuva heräily ja stressi.

Joo se on huomattu että kaikki ongelmat olisi muotia. Varsinkin naiset pahimpia ruoskimaan muita. Ei sillä, on niitä varmaan ihmisiä jotka saa avun ulkoilusta ym.
Olisin onnellinen jos aamut sujuis ilman kipuja ja voisin palata kouluun. Tai etten saisi paniikikohtauksia silloin kun en osaa niitä odottaa.

Armeijaa en ole käynyt eikä pakollista emäntä koulua (mikä lie olikaan) ole. En usko, että olisi mitenkään helppoa ollut omalla historialla.

Tällä hetkellä en syö masennuslääkkeitä. Ja ajan lyricaa alas koska hyöty minimi ja isommalla annoksella haitat noussu. Lääkäriä täytys vaan infota. Ei lienee samaa mieltä.
Minäkin ihmettelin, 90-luvulla mulla oli lääke-apteekki himassa, tenoxia, imovanea, opamoxia, mirtzaa kaikkea annettin, erehdyin sanomaan että tenoxit jätetään poies koska on toleranssi tullut ei vaikuta, nyt on vaan opaa sekin masikseen :(

Minä olen huonosti nukutun yön jälkeen todella pahalla päällä, en mene ihmisten ilmoille kun mottaan melkein kuonoon, tosi paha ja äkänen olo..

Nyt vasta 52:na olen oppinut pitämään psyykkeellä panikset poissa, ennen en hallinut niitä, ne tuli vyöryinä ja piti lähteä duunistkain ruokalasta pihalle nopeasti, ensin oli nälkä ja sitten ei, tuli karmea paniikki hälinästä, kaikki ruuat sika-astiaan ja nälkäisenä hikoillen pihalle, nykyään kun meinaa tulla mm. irrationaalinen olo, niin hoen vaan että lääkitys on kunnossa, kunnossa on. niin saan psyykattua sen veke, eikä tule irrationaalinen olo, kuin ruumiista irtautuisi ja tosi ilkeä, itse olen tässä mutta ruumiini on kotona jossain kaukana :(

mulla lyrica menee pahimpaan masikseen ja särkyihin, ei se hermo säteilyyn oikein auta, sitten on pienessä kännissä 75mg:ssa koko ajan ja ne väsyttää, onpahan hyvää unilääkettä...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
39
Minäkin ihmettelin, 90-luvulla mulla oli lääke-apteekki himassa, tenoxia, imovanea, opamoxia, mirtzaa kaikkea annettin, erehdyin sanomaan että tenoxit jätetään poies koska on toleranssi tullut ei vaikuta, nyt on vaan opaa sekin masikseen :(

Minä olen huonosti nukutun yön jälkeen todella pahalla päällä, en mene ihmisten ilmoille kun mottaan melkein kuonoon, tosi paha ja äkänen olo..

Nyt vasta 52:na olen oppinut pitämään psyykkeellä panikset poissa, ennen en hallinut niitä, ne tuli vyöryinä ja piti lähteä duunistkain ruokalasta pihalle nopeasti, ensin oli nälkä ja sitten ei, tuli karmea paniikki hälinästä, kaikki ruuat sika-astiaan ja nälkäisenä hikoillen pihalle, nykyään kun meinaa tulla mm. irrationaalinen olo, niin hoen vaan että lääkitys on kunnossa, kunnossa on. niin saan psyykattua sen veke, eikä tule irrationaalinen olo, kuin ruumiista irtautuisi ja tosi ilkeä, itse olen tässä mutta ruumiini on kotona jossain kaukana :(

mulla lyrica menee pahimpaan masikseen ja särkyihin, ei se hermo säteilyyn oikein auta, sitten on pienessä kännissä 75mg:ssa koko ajan ja ne väsyttää, onpahan hyvää unilääkettä...
Mulla oli joskus tenox muttei sitä tullut käytettyä. Ne painjaiset oli jotain hirveitä.

Olen useinki pahalla päällä, mutta olen oppinut ettei sitä tarvi aina näyttää. Parempi joskus se hiljaisuus. Vaikka välillä jossain läikkyy sitten yli. Niin kai se on aina mennyt kun muistelen.

Ruokalat on kyllä yks helvetillinen paikka. Harvoin kävin. Tosin en tiennyt että oli paniikkikohtauksista kyse. Ekan sain joskus kaupassa ja luulin et jostain muusta kyse. Jäi ostokset sinne ja kakaroiden kans autoon.

Mulla lyrica kipuun, ei väsytä mutta vie kivun pahimman kärjen pois. Nyt vaan isolla annoksella tuli haitat niin en vain halua niitä.
 
Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
310
Mulle yx puoskari taisi sanoa että kaikki muut ajetaan alas ja ketipinorilla korvataan, onneksi se sai potkut firmasta ..
Nyt sain viimein psykalle avolle hoitajalle aikaa kun sanoin etten saa nukuttua kunnolla että anna Tenoxii, vaikka oli ollut aiemmin kolmetkin unilääkkeet niin ei antanut hoitsu, eikä konsultoinut lekuria "ne ovat pahasta sinulle".
Sitten alkoi puhumaan että psykan hoitajalle sitten keskustelemaan, nyt sitten pitänyt unikirjaa.

Pahiten en nuku kun jokin asia vaivaa, tunnen kuinka elimistössä on liikaa adrenaliinia, ja sydän jumppaa kovaa, ei varmasti saa nukuttua, sitten aamu 06 nukahdan ja nukun kauniisti, mutta päivä menee siinä, olen ottanut rennommin ja stressitekijät veke, niin saan nukuttua ihan kauniisti 00-10/11 ei mitään ongelmia, tosin koira herättää välillä joko 04 taikka 08 kakille, se pitää musta huolen.

Rivan alasajo menossa nyt 1½ tablettia menee kivasti, tarvisi hirveästi keskustella mutta ei kukaan muu tahdo.
en pidä kun ihmisillä on aina niin kiire, pitää puhua sitten seinille taikka koiralle, ei kivaa.
olen jotenkin hyperaktiinen hyvin nukutun yön jälkeen, olisi kivaa purkaa energiaa töissä mutta kun ei ole duunia mulle, ja siinä menisi sitten työkyvyttömyys-eläkekkin.


Mä en tykkää "pakosta" mulla oli yx homma jossa oli pakko niin en nukkunut yöllä ollenkaan, nyt menen sinne vapariksi kun kiinnostaa niin saan nukuttua kivasti, ei ole pakko mennä sinne vapariksi.
Intti teki musta hullun, tuli siellä ekat masikset/paniikit/keliakiat/laktoosi-intolet jne.
Siellä musta tuli narkkari, ennen sitä en käyttänyt edes disperiniä, siitä se helvetti alkoi.
ei meillä ollut mitään kuulosuojaimia, monet=kaikki kuten mäkin 88 saatiin tinnitukset intistä eikä mitään korvausta, se kuului duuniin :(

Intti oli pakko, joko käyt intin, menet tyhmään sivariin taikka tapat ittes, siinä oli vaihtoehtot 88, nykyään saa vaparia jos on liian lihava tms. voi elämän kevät :(

Koetaan pärjäillä tässä sitten...
Niihä se meni sillon intissä. Näi o. Eihän se mikään vitsi ole vieläkään. Kaikki perustuu täällä siihen. Aina ois voinu lähtee jonnekkin muualle mutta ei siitä sen enempään. Ainakin sulla ollut lääke repertuaarit kunnossa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Niihä se meni sillon intissä. Näi o. Eihän se mikään vitsi ole vieläkään. Kaikki perustuu täällä siihen. Aina ois voinu lähtee jonnekkin muualle mutta ei siitä sen enempään. Ainakin sulla ollut lääke repertuaarit kunnossa.
Luojalle kiitos pidin korvani auki Tilkan osasto 11-antenni-osastolla, kun siellä juteltiin muitten kanssa että tänne pääsee vaikka kesken loman tulemaan, minäkin kävin siellä parit kertaa veksin lähetteellä, mutta en panostanut kunnolla, sitten viimeisen kerran läksin himasta vlv lomalta bussilla hesaan ja tilkkaan sinne sisään ja sanoin vaksille että tahdon sisään, sieltä tuli hoitaja ja kerroin että jollen pääse hoitoon niin lähden seuraavalla lautalla ruotsiin broidin luokse että mun pää ei kestä, siitä sitten osastolle ja sieltä kotihoitoa, 11kk tipahti 8kk:ksi, olisin saanut kokonaan vapaa paperit mutta katsoin että pärjään kotihoidon turvin.

Tuollainen tiukka-ohjattu elämä kuten intissä on "hyvä" mutta paha, ei tarvitse miettiä mitään, mutta kuitenkin siellä sanotaan "mieti nyt omilla aivoilla" ei kiva :(

Mutta kun tiesi että se on pakkopullaa, niin ei paljon helpota elämää ja joku vuosi sitä kidutusta niin ei hittoa.
Sitten kun siellä ei päässyt linjalle mihin tahtoi vaan pakotettiin traktori-kuskiksi niin se oli ihan silkkaa ilmaista työtä, ei kiva :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Tänään hoitajalle aika 12:30, meinaan kyllä sanoa että olen sen verran herkkä että jos joku painaa mieltä niin en saa unta, onko parempi että otan sirdaludia nukahtamiseen kuin että määräät esim. tenoxia tms. :(

Kumma kun päästin vanhaksi kaikki unilääkkeet, niin nytten ei hoitaja löydä mitään merkintään, kumma että kun ne menee vanhaksi niin ei näy missään potilastietojärjestelmissä, pitäisi itsellä olla tulostettuna paperinen respa että mulla ON ollut aikoinaan tämä lääke, uusikaa vain respa!!
nyt ne meinaa että tosta vaan kinuan UUTENA unilääkkeitä, ei hemmetti!
:facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Tänään hoitajalle aika 12:30, meinaan kyllä sanoa että olen sen verran herkkä että jos joku painaa mieltä niin en saa unta, onko parempi että otan sirdaludia nukahtamiseen kuin että määräät esim. tenoxia tms. :(

Kumma kun päästin vanhaksi kaikki unilääkkeet, niin nytten ei hoitaja löydä mitään merkintään, kumma että kun ne menee vanhaksi niin ei näy missään potilastietojärjestelmissä, pitäisi itsellä olla tulostettuna paperinen respa että mulla ON ollut aikoinaan tämä lääke, uusikaa vain respa!!
nyt ne meinaa että tosta vaan kinuan UUTENA unilääkkeitä, ei hemmetti!
:facepalm:
Onko sulla kokeiltu koskaan Ketipinoria unilääkkeenä? Siinä olisi annostus 1-8kpl 25mg tabletteja.

Mulla on nyt ollut 50mg Ketipinor ja 30mg Tolvon illalla. Tolvonia saisi ottaa 30-60mg ja Ketipinorin voisi lopettaa, mutta eihän sitten saa ollenkaan nukuttua :)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Onko sulla kokeiltu koskaan Ketipinoria unilääkkeenä? Siinä olisi annostus 1-8kpl 25mg tabletteja.

Mulla on nyt ollut 50mg Ketipinor ja 30mg Tolvon illalla. Tolvonia saisi ottaa 30-60mg ja Ketipinorin voisi lopettaa, mutta eihän sitten saa ollenkaan nukuttua :)
Ei ole kokeiltu, mä luotan vaan tenox taikka imovane.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Joo, mulla oli kanssa kerran Opamoxia purkillinen. Taitaa olla saman ryhmän lääkkeitä nuo kaikki kolme.
mulla menee opamox paniikkikohtauksiin, ei unilääkkees vaikka sekin on ns. nukahtamislääke, kiva kun sitä ottaa sitten keskellä päivää :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
mulla menee opamox paniikkikohtauksiin, ei unilääkkees vaikka sekin on ns. nukahtamislääke, kiva kun sitä ottaa sitten keskellä päivää :(
Aika lievästi se Opamox kumminkin väsyttää.

Mulla ei ole enää paniikkia tullut. Ehkä Noritren 150mg masennuslääke auttaa tai Abilify 15mg psykoosilääke.

Tänään nukutti pitkään, enkä herännytkään kertaakaan. Vielä kun laittaisi herätyksen.

Kannattaa kyl noista bentsoista hankkiutua eroon vaikka lekurit niitä tarjoaiskin. Ei mittää hyviä lääkkeitä pitkään käyttöön.
Samaa mieltä. Jos vaan löytyisi joku muu lääke, että saisi nukuttua.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Kannattaa kyl noista bentsoista hankkiutua eroon vaikka lekurit niitä tarjoaiskin. Ei mittää hyviä lääkkeitä pitkään käyttöön.
Ei tietenkään pitkään käyttöön, mutta jos on aamulla pakko menoa jonnekkin, ja jännittää ja valvot yleensä 04:ään, niin mieluusti ottaa benxoja 01 että nukkuu kunnolla,kaikki tietää mitä tulee kun on yliväsynyt :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Juttelin taas hirveän nopeasti hoitsun luona, aina kun pelkää että on kiire.
unilääkettä uusii vain lekuri, lekurille aina ensiviikon tiistaina, se on sitä sitten ;)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Nukuin toissa yön todella huonosti, se kostautui.
16:n aikaan meinasi tulla paniikkikohtaus, tosi epätodellinen olo, sitten katselin että tarkistuslista on mielessä käyty ja lääkkeet otettu eli ei sen enempää syytä, meni ohitse kun käväsin koisimassa.

tosi ilkeitä nämä, tuntuu että joku muu juttelee sinun suullasi ja kuuntelet mitä itse sanot, olet "ulkopuolisena" eli ajattelet mitä muut kuuntelevat sinusta :(
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 368
Viestejä
4 158 637
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom