Masennus

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Nyt otin edellis-yönä ½mirtzan että sain nukuttua, sain mutta päivä oli pää pöhnässä, onneksi se helpotti kun läksin liikenteeseen.
rivat menee kivasti 1*0.5mg:n tabu per päivä.
Viikonloppua kaikille <3
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Nyt otin edellis-yönä ½mirtzan että sain nukuttua, sain mutta päivä oli pää pöhnässä, onneksi se helpotti kun läksin liikenteeseen.
rivat menee kivasti 1*0.5mg:n tabu per päivä.
Viikonloppua kaikille <3

Rivat ainakin toimii hetkellisesti melkeinpä täydellä varmuudella. :lol:

Käytkö terapiassa kuinka säännöllisesti?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Rivat ainakin toimii hetkellisesti melkeinpä täydellä varmuudella. :lol:

Käytkö terapiassa kuinka säännöllisesti?
En ollenkaan, olen "avolla" eli puhelin soittoaikaa arkisin 10-11, psyka sanoi 20vuotta sitten:
"meillä on pahempia psykoosi potilaita täällä, sinulla on lääkitys kunnossa eli laitetaan sinut avolle" .(

mitex muut jakselee?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Joo hyvin menee avolla. Ei eds soittoaikaa. Resepti uusittiin venlafaksiiniin kanta.fi:n lautta, muttei ole rahaa käydä hakemassa. Kohta on helvetti irti.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Joo hyvin menee avolla. Ei eds soittoaikaa. Resepti uusittiin venlafaksiiniin kanta.fi:n lautta, muttei ole rahaa käydä hakemassa. Kohta on helvetti irti.
Tiedän, multa kun ei uusittu lääkkeitä niin soitin aspaan ja sanoin että
"sitten menen akuuttiin ea-polille, sieltä osastolle niin saan lääkkeet" :(

Maksaako paljon? ehkä saisimme kerättyä kolehdin, mulla on 11e tilillä, autetaan miestä mäessä :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Tiedän, multa kun ei uusittu lääkkeitä niin soitin aspaan ja sanoin että
"sitten menen akuuttiin ea-polille, sieltä osastolle niin saan lääkkeet" :(

Maksaako paljon? ehkä saisimme kerättyä kolehdin, mulla on 11e tilillä, autetaan miestä mäessä :tup:
Pitää tutkia.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
En ollenkaan, olen "avolla" eli puhelin soittoaikaa arkisin 10-11, psyka sanoi 20vuotta sitten:
"meillä on pahempia psykoosi potilaita täällä, sinulla on lääkitys kunnossa eli laitetaan sinut avolle" .(

mitex muut jakselee?
Aika paha, hyvä terapia olisi parasta hoitoa lääkkeiden ohella.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Aika paha, hyvä terapia olisi parasta hoitoa lääkkeiden ohella.
Tiedän, mulla on onneksi tukarilla aikas hyvä vertaistuki verkosto, arkisin 16-18 tapaan kavereita ja muitakin, hoidan vapaaehtoisena kahvituksen ja ovien avaamisen, yritetään saada perjantaiksi 3h:ksi, mutta palaveri vasta 03.02 :(
perjantaina kaikilla hyvä fiilis, kuten monet tietää esim. duunissa ollessa alkaa olemaan "perjantai"-jutut, vähäsen levottomat :)

muille levottomat mutta masis-potilaille normisettiä, en ymmärrä miksi meillä ei saanut aikoinaan sanoa "potilaita" :o
ne oli aina asiakkaita, onko se nyt niin nökönuukaa, kunhan ei itse loukkaannu?
minä käytän aina "olen potilas/kuntoutuja" kuntoutujakin on joku jumppa-maikka mitä tulee mieleeni, ei kiva :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Hieman naurattaa, itselle on kiva nauraa kun on itsenäinen ihminen.
Tässä lääkärin tarinaa minusta, kannasta, kyllä pitä hyvin paikkaansa :happy:

Nykytila (status)
Vastaanotolla potilas on hyvin katsekontaktissa, puhetempo huomattavan nopea. Puheesta on paikoin vaikea saada selvää ja pysyä kärryillä, koska puhe syrjähtelee herkästi aiheesta toiseen ja sävy on melko monotoninen. Itsekin tuo huumorintajuisesti esiin, että tietää puhuvansa nopeasti. Kertoo sen tulleen syöpähoitojen jälkeen. Adekvaatisti naureskelee ja hymyilee välillä, vaikka pääosin ilmeet niukkoja.

Potilas kertoo, että toivoo jonkinlaista tarvittaessa otettavaa unilääkettä. Nyt kotona ei ole jäljellä kuin Opamoxia, joka on tarkoitettu paniikkikohtauksiin tarvittaessa otettavaksi. On käyttänyt aiemmin jo mm. sirdaludia, koska se väsyttää. Arvioi, että tarve on ehkä kerran viikossa, ei päivittäin. Tuo mukanaan unipäiväkirjan, jota kirjoittanut koneella. Kertoo, ettei nyt ole ollut samanlaisia niin huonoja öitä, mitä silloin, kun 7.1. hakeutui päivystykseen. Unipäiväkirjasta käy ilmi, että on käynyt yleensä nukkumaan 00-02 välillä ja nukkuu muutaman tunnin pätkiä. Koiraa käyttää yölläkin ulkona. Unipäiväkirjassa kertoo myös ajatuksia, jotka valtaa ajatukset öisin. On mukana vapaaehtoistyössä, ja kokee sen sekä voimavarana, mutta myös painii ristiriitaisten tunteiden kanssa ja yrittää asettaa jonkinlaisia sopivia rajoja työntekoon omaa jaksamistaan ajatellen. Kahvin juonnin illalla nyt lopettanut. Nukkuu myös päiväunia, kun yöunet jääneet lyhyeksi.

Nyt Rivatrilia menee nyt 1,5mg/vrk ja 16.1 aikoo laskea sen 1mg/vrk. Reseptikeskuksessa annostus on hieman eri tavalla, sen mukaan nyt pitäisi mennä 1mg ja 16.1 alkaen 0,75mg.

Teki vastaanotolla pari seulaa:

BDI: 18 (lievä masennus) Itse sanoo ettei koe olevansa varsinaisesti masentunut paitsi öisin, jolloin pakonomaisesti miettii mahdollisia uhkia, sairauksia ja omaa selviytymistään. Sanoo itse harrastavansa "itsediagnosointia".
MDQ: 1. kohdassa kyllä-vastauksia oli 8kpl.
2. kohdassa vastaus on "ei"
3. kohdassa vastaus on "ei ongelmia"

Kokee päiväsaikaan selviävänsä näin, jos saa nukuttua kunnolla. Lähinnä viikonloput ja pitkät juhlapyhät tuottavat vaikeuksia, koska historiassaan koki ettei silloin saanut tarvittaessa apua mistään. Nykyään ilmeisesti avuntarvetta ei ole, mutta muisto on jäänyt kummittelemaan mieleen. Kertoo, että historiassa on myös masennuskausia, mutta lähiaikoina ne eivät ole vaivanneet.

Potilaalla on eristäytyvä persoonallisuus -diagnoosi, mutta tuo kuitenkin esiin, että nauttii kovasti juttuseurasta ja stressaantuukin, jos ei saa riittävästi jutella ihmisille. Nauttii ihmisten auttamisesta ja toimii jonkinlaisena vapaaehtoisena tukihenkilönäkin. Kertoo joskus soittelevansa jopa keskellä yötä kavereilleen.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Tiedän, mulla on onneksi tukarilla aikas hyvä vertaistuki verkosto, arkisin 16-18 tapaan kavereita ja muitakin, hoidan vapaaehtoisena kahvituksen ja ovien avaamisen, yritetään saada perjantaiksi 3h:ksi, mutta palaveri vasta 03.02 :(
perjantaina kaikilla hyvä fiilis, kuten monet tietää esim. duunissa ollessa alkaa olemaan "perjantai"-jutut, vähäsen levottomat :)

muille levottomat mutta masis-potilaille normisettiä, en ymmärrä miksi meillä ei saanut aikoinaan sanoa "potilaita" :eek:
ne oli aina asiakkaita, onko se nyt niin nökönuukaa, kunhan ei itse loukkaannu?
minä käytän aina "olen potilas/kuntoutuja" kuntoutujakin on joku jumppa-maikka mitä tulee mieleeni, ei kiva :(

Voi vittu, itselle kovin tuttua nuo ”levottomat jutut”. Koko ajan saa tarkkailla ettei heitä aivan sopimattomia juttuja.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Hommat kasassa ja hanskat hukassa. :)
nukuin 12-15 pää sekaisin kun heräsin kesken unien, nyt hyvä fiilis :tup:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Jotenkin sekava olo, en tiedä että ei kait jaksa soittaa huomenna omalle psykan hoitsulle, kun sekään ei tiedä.
ottaa päähän vaan että kaikki tunteet ovat kuolleet masiksen takia, = lääkkeiden, mutta niitäkään ei voi poistaa :(

Nykyään ei oikein mikään liikuta, ennen koin monia hienoja tunteita, nytkin nukuin 14-16 iltikset kun väsytti, vaikka koisin 03-04 sitten koiro paskalle, sitten somaccia kun kurkkua kivisti niin, mulla on närästys ja refluksi, auttoi heti sitten koisii 04-11:30 ja vielä väsytti, nooh se on sitten tätä.

Mites muitten tunteet?
mua ottaa päähän kun kuljen kuin robotti ja katson itseäni ulkoa päin, ei kivaa...
 

Perã Ukko

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2
Onko itsesuggestio parapsykologiaa? mietin sitä kovasti ja miten käsitellä itsesuggestiota??
kukaan ei ole osannut vasta höh, minua kiinostaa :(
Tulin varta vasten tähän ketjuun kurkkaamaan onko aiheesta juttua. Rakkaat ystävät, itsesuggestion ansiosta olen ollut nyt lähes kuukauden ilman alkoholia. Olen jättänyt räbän ja ylilaudan, vähentänyt uutisten lukemista ja kaikkea psyykeelle myrkyllistä. Tämä alkanut vuosi on ollut elämäni paras enkä malta odottaa mitä kaikkea onkaan vielä edessä, ennen halusin vain kuolla.

Keksin kokeilla itsesuggestiota meditaation kanssa melkein vahingossa, se oli kuin johdatusta, vuoden viimeisenä päivänä. En voi tuntea kuin syvää kiitollisuutta. Pakkoajatukseni ja negatiivinen sisäinen puhe on vähentynyt 90%, masennusta puolestaan ei ole ollut hetkeen, mutta uskon tämän voivan auttaa siihenkin. Lisäksi monet pelkoni ja luonteenheikkouteni ovat hellittäneet. Mahdollisuudet ovat nähdäkseni rajattomat.

Menetelmän ajatus on saada aivot huijattua uskomaan jotakin, jota ei vielä ole. Tämä onnistuu meditatiivisilla kiitosrukouksilla. Ei tarvitse olla uskonnollinen vaikka käytänkin sanaa rukous. Riittää, että pidät positiivisen ja avaramielisen asenteen. Käytäntö muistuttaa Allen Carrin menetelmää tupakoinnin lopettamiseksi. Muista vain, että vaikutus ei ole välitön, vaan pitää olla kärsivällinen

Toinen havaintoni on sisälläni elävä valepersoona, joka tekee kaikkensa pilatakseen henkisen hyvinvointini. Kutsun tätä entiteettiä vale-egoksi. On tärkeää, että vihollisellani on nimi. Voit lukea lisää aiheesta Eckhart Tollen Läsnäolon voimasta.

Kannattaa ihmeessä kokeilla ja jatkokehittää tätä menetelmää! Toivon teille kaikkea parasta. :tup:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Tulin varta vasten tähän ketjuun kurkkaamaan onko aiheesta juttua. Rakkaat ystävät, itsesuggestion ansiosta olen ollut nyt lähes kuukauden ilman alkoholia. Olen jättänyt räbän ja ylilaudan, vähentänyt uutisten lukemista ja kaikkea psyykeelle myrkyllistä. Tämä alkanut vuosi on ollut elämäni paras enkä malta odottaa mitä kaikkea onkaan vielä edessä, ennen halusin vain kuolla.

Keksin kokeilla itsesuggestiota meditaation kanssa melkein vahingossa, se oli kuin johdatusta, vuoden viimeisenä päivänä. En voi tuntea kuin syvää kiitollisuutta. Pakkoajatukseni ja negatiivinen sisäinen puhe on vähentynyt 90%, masennusta puolestaan ei ole ollut hetkeen, mutta uskon tämän voivan auttaa siihenkin. Lisäksi monet pelkoni ja luonteenheikkouteni ovat hellittäneet. Mahdollisuudet ovat nähdäkseni rajattomat.

Menetelmän ajatus on saada aivot huijattua uskomaan jotakin, jota ei vielä ole. Tämä onnistuu meditatiivisilla kiitosrukouksilla. Ei tarvitse olla uskonnollinen vaikka käytänkin sanaa rukous. Riittää, että pidät positiivisen ja avaramielisen asenteen. Käytäntö muistuttaa Allen Carrin menetelmää tupakoinnin lopettamiseksi. Muista vain, että vaikutus ei ole välitön, vaan pitää olla kärsivällinen

Toinen havaintoni on sisälläni elävä valepersoona, joka tekee kaikkensa pilatakseen henkisen hyvinvointini. Kutsun tätä entiteettiä vale-egoksi. On tärkeää, että vihollisellani on nimi. Voit lukea lisää aiheesta Eckhart Tollen Läsnäolon voimasta.

Kannattaa ihmeessä kokeilla ja jatkokehittää tätä menetelmää! Toivon teille kaikkea parasta. :tup:
Ensiksi; Kiitos että tulet pitämään muille sekä minullekkin seuraa, nyt täällä on ollut melko hiljaista.
Toiseksi: Onnea raittiudesta :sclap:

Itsesuggestio on mulle tärkeä asia,ilman sitä olisi monet paniikkikohtaukset päällänsä :(
Monesti joudun miettimään, että aina joutuu olemaan ilman lääkkeitä että tuleeko paniikkikohtaus :facepalm:

Minä EN jaksa enää, ole jaksanut moneen kuukaudeen-katsella telkkaa päivisin enkä varsinkaan UUTISIA, aina sitä negatiivista ajattelua, politiikaa, sotaa!
Ei se ketään auta vaikka me kuinka märehtisimme kaikki 5miljoonaa suomalaista, eikä aina edes apu mene perille, tuli telkasta se juttukin että diktaattorit ottaa avustukset ja vaihtaa ne aseisiin yms. neuvostoliiton kanssa, ei kivaa.

En tahdo enkä jaksa/kestä aina sitä negatiivista ajattelua :oops:

Kiitos terkuista ;)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Pitää puuttua tänään 16-18 kerhon kiusaamiseen, vanhinta simppeliä mistä kiusataan koko ajan parin n.30-45vee miesten toimesta.
Ei yhtään kivaa, mutta se on kivaa että minä olen siellä "johtavana"-voimana , nykyään ihmiset eivät helpolla tahdo ottaa "johtajan" ominaisuutta ilman vastuuta, monilta jos kysyy että otatko tämän ja tämän homman, niin "en ota" mutta nautin kyllä näistä eduista.
Toiset eivät jaksa mitään masiksen ja sairausten vuoksi mutta se on sitten heidän oma ongelmansa, en tarkoita että se on heidän "vikansa" vaan ominaisuutensa. heitä pitää kannustaa ja auttaa.

Katson että monesti esim. minulla on hyviä voimavaroja mitä saan "uskostani" elämään, niin jaksan kertoa monille
että "sinunkin sanoillasi on tärkeä merkitys maailmassa"
en pidä että vanhoja ihmisiä halveerataan ja haukutaan "vitun tyhmiksi".

Minusta tuollainen käytös ihmisten kanssa (aikuisten) on jo todella naurettavaa, sen ymmärtää jos ollaan ylä-asteella peruskoulussa :(

Minun rivatril laskee 31.01 0.5->0.25 puolikas tabu, eikä oikein mitään haittaa, hyvin menee. toisin kuin muilla. mitä netistä lukee että monille tulee masislääkkeistä viekkareita, monet niistä ovat valitettavasti psyykkisiä oireita.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Päivää, rivatril 0.5/2 menossa sitten lopahtaa.
jännitän vaan että apoteekki voi sanoa että kun haen uuden purkin että:
"mites sää syöt, respassa lukee että 1*0.5/vrk ja sulla jo loppu" :facepalm:
pitää sitten vääntää rautalangasta että se oli 4/vrk ja NYT on muutettu että jatkossa 0.5*1 ja ajetaan alas hiljalleen
eihän ne ymmärrä eikä näe entisiä reseptejä.
o_O
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Näkee ne entiset reseptit ja ne antaa mitä lapussa lukee.

Ei näe eikä anna :(
*ittu!
"ei me anneta, sinä saat vasta 150vrk:n päästä. pitää sanoa lääkärille että kirjoittaa UUDEN reseptin, eikä korjaa vanhaa"
kiitos tack, viimeinen on ruotsia, kivat sulle, lääkkeet lopussa, huomenn ma pitää soittaa lekurille että kirjottaa UUDEN respan, kun apteekki EI näe että on ollut viime viikkoon saakka 3-4/vrk :(

Nukkunut kivasti 2*15mg:n opamoxin kanssa, ihmettelen että lasareetissa sanottin aikoinaan että toi 15mg*2 on max. mutta toiselle kaverilleni joka syö koko ajan menee 3*30mg/vrk, pöh..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Ei näe eikä anna :(
*ittu!
"ei me anneta, sinä saat vasta 150vrk:n päästä. pitää sanoa lääkärille että kirjoittaa UUDEN reseptin, eikä korjaa vanhaa"
kiitos tack, viimeinen on ruotsia, kivat sulle, lääkkeet lopussa, huomenn ma pitää soittaa lekurille että kirjottaa UUDEN respan, kun apteekki EI näe että on ollut viime viikkoon saakka 3-4/vrk :(

Nukkunut kivasti 2*15mg:n opamoxin kanssa, ihmettelen että lasareetissa sanottin aikoinaan että toi 15mg*2 on max. mutta toiselle kaverilleni joka syö koko ajan menee 3*30mg/vrk, pöh..
Täytyy tosiaan käyttää juuri reseptin mukaan. Jos käyttää enemmän, niin varmasti loppuu kesken. Mutta eiköhän se lääkäri korjaa reseptiä, onneksi.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Täytyy tosiaan käyttää juuri reseptin mukaan. Jos käyttää enemmän, niin varmasti loppuu kesken. Mutta eiköhän se lääkäri korjaa reseptiä, onneksi.

juuh, korjasi se väärin. nyt pitäisi saada uusi resepti. ei keleen farmaseutti nähnyt vanhaa lääkkeitä 3-4tab/vrk. :(
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
Ei näe eikä anna :(
*ittu!
"ei me anneta, sinä saat vasta 150vrk:n päästä. pitää sanoa lääkärille että kirjoittaa UUDEN reseptin, eikä korjaa vanhaa"
kiitos tack, viimeinen on ruotsia, kivat sulle, lääkkeet lopussa, huomenn ma pitää soittaa lekurille että kirjottaa UUDEN respan, kun apteekki EI näe että on ollut viime viikkoon saakka 3-4/vrk :(

Nukkunut kivasti 2*15mg:n opamoxin kanssa, ihmettelen että lasareetissa sanottin aikoinaan että toi 15mg*2 on max. mutta toiselle kaverilleni joka syö koko ajan menee 3*30mg/vrk, pöh..
Eikö tehny sähköisenä reseptinä? Ne meinaan jää kaikki talteen ellei mene käsin lääkäri poistamaan mikä on erittäin harvinaista.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
Ei kai niitä paperireseptejä olisi saanut käyttää enää aikoihin.
Sai yksityiset vielä joskus vuosi sitten. En tiedä nykytilannetta. EDIT: Muistin väärin laki muuttunut pakolliseksi Sähköinen lääkemääräys on pakollinen 1.1.2017 alkaen
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Eikö tehny sähköisenä reseptinä? Ne meinaan jää kaikki talteen ellei mene käsin lääkäri poistamaan mikä on erittäin harvinaista.

Teki sähköisenä mutta "muutti" wanhan respan annostusta, eikä kirjoittanut UUTTA kuten farmaseutin mukaan PITÄISI tehdä. nooh tässä nyt odottelen että terppa soittaa mulle että saan sanottu "laita lekurille viestiä että KIRJOITA UUSI RESPA"

Soittihan terppa mulle kerran, antoi soida PERÄTI 4 kertaa, kiireinen täti, nyt odotellaan että soittaa EHKÄ uudestaan 15:n maissa, ei hyvää päivää mitä touhua kunnallisessa toiminnassa :(

Sanon sitten vaan
"olen täällä apteekkissa odottamassa, ei mitään kiirettä mutta kirjoita 10min:ssa"
Jos alkaa määkii jotain niin sanon että "niin, voisi antaa sen puhelimen soida HIUKAN pidempään" niin ei olisi niin karmea kiire aina.

Sitten ihmetellään miksi mielenterveys-ihmisillä palaa päreet, minä en enää ihmettele yhtään mitään en yhtään missään :sfacepalm:
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
Teki sähköisenä mutta "muutti" wanhan respan annostusta, eikä kirjoittanut UUTTA kuten farmaseutin mukaan PITÄISI tehdä. nooh tässä nyt odottelen että terppa soittaa mulle että saan sanottu "laita lekurille viestiä että KIRJOITA UUSI RESPA"
Geesh... Onneksi meillä on terveystalo työntekijöille. Siellä asiat oikeasti hoituu ja ajallaan.
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Päivää, rivatril 0.5/2 menossa sitten lopahtaa.
jännitän vaan että apoteekki voi sanoa että kun haen uuden purkin että:
"mites sää syöt, respassa lukee että 1*0.5/vrk ja sulla jo loppu" :facepalm:
pitää sitten vääntää rautalangasta että se oli 4/vrk ja NYT on muutettu että jatkossa 0.5*1 ja ajetaan alas hiljalleen
eihän ne ymmärrä eikä näe entisiä reseptejä.
o_O
Mitä sä nyt sekoilet? Näkeehän ne kaikki respat vähintään vuoden ajalta. Ja varmasti tarvittaessa pidemmältäkin:facepalm:
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 200
Apteekki antaa sen, mitä lääkäri on sinne reseptiin kirjoittanut. Ei siinä mitään neuvottelua enään siellä apteekin tiskillä ole. Eli jos näissä jotain "sekoiluja" tulee, niin kyllä se syyllinen niihin valitettavan usein löytyy peilistä. Jos esim. ei ole lääkärikäynnillä ihan ole asiaa ymmärtänyt tai ollut läsnä ja tätähän tapahtuu, ei siinä mitään. Tai sitten nappeja tulee napsittua vähän turhankin tiuhaan. Toki myös lääkäri tekee joskus virheitä ja niistähän voi aina sinne palautetta laittaa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Mitä sä nyt sekoilet? Näkeehän ne kaikki respat vähintään vuoden ajalta. Ja varmasti tarvittaessa pidemmältäkin:facepalm:

Sekoilen sitä että 01.01.2020-30.01.2020 meni 4tablettia/vrk.
sitten oli lääkillä käynti, vähennetään tabut 1/vrk. okei, merkataan TULEVIIN respoihin että 1/vrk. selvä.
Menen apoteekkiin, "pamit loppu"
- "ei voi olla , tässä respassa lukee 1/vrk"
* niin mutta 01-30 MENI 4/vrk.
- "emme se siitä tiedä mitään, täällä näkyy vain VIIMEISIN annostus, tule takaisin 150vrk:n päästä"
* Jaah kivaa, soittoa sitten lekurille että tee kokonaan UUSI RESPA JOSSA 1/vrk.

En ymmärrä että mikä tuossa selityksessä on niin hirveän vaikeeta?

Anna phone-numero niin menen sitten apteekkiin ja sanon että netissä on yli-filosofi joka osaa neuvoa teille miten katsoa vanhat respat :sfacepalm:

Apteekki antaa sen, mitä lääkäri on sinne reseptiin kirjoittanut. Ei siinä mitään neuvottelua enään siellä apteekin tiskillä ole. Eli jos näissä jotain "sekoiluja" tulee, niin kyllä se syyllinen niihin valitettavan usein löytyy peilistä. Jos esim. ei ole lääkärikäynnillä ihan ole asiaa ymmärtänyt tai ollut läsnä ja tätähän tapahtuu, ei siinä mitään. Tai sitten nappeja tulee napsittua vähän turhankin tiuhaan. Toki myös lääkäri tekee joskus virheitä ja niistähän voi aina sinne palautetta laittaa.

Sitähän minäkin mieltä olen, täällä oli vaan juttua että
"kyllä näkee wanhatkin annostukset ja miten on syöty" eikä näy. Koska lekuri editoi vanhaa respaa eikä kirjoittanut uutta kuten olisi pitänyt.

Se siitä, ei jaksa.
päätä särkee muutenkin.

Mites muilla menee mt:n kanssa? kasetit hajalla?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Rupee oleen taas semmonen olo että morjens. Pitäis varmaan yrittää päästä takaisin neuromodulaatiohoitoihin tai ruveta harkitseen osastoa tai jotain.

hittoa sentään. masentaako vai onko paniikkia?
jos tahdot tänne purkaa niin minä ainakin olen valmiina, kasetti melko ehjänä, nojataan toisiimme :thumbsup:

Minä luojalle kiitos [tästä taas kaikki ei pidä] sain rivatril lääkkeet viimeisen purkin, lääkäri kirjoitti tänään uuden respan, se loppuun ja sitten on rivat ajettu alas, tietty mulla ON varalta jäljellä JOS käy niin että tulee mahdottomat viekkarit, kuten tuli seronilista kuukauden jälkeen lopettamisesta, kaikki lääkärit, akuutti jne. sanoivat "eivät johdu siitä että lopetit lääkkeen" sitten parin kuukauden pahan olon ja sekoilin jälkeen otin normaali-annoksen ONNEKSI oli varastossa, en koskaan hävitä oikeastaan mitään tuollaista juuri tuon takia, niin 3h:n päästä kaikki oireet hävisi.

oma psyka sanoi vaan "aijaah, näköjään sun pitää sitten syödä tuota lääkettä" ei hemmetti mitä lottoamista tämäkin on :(

"neuromodulaatio" eli hermostot paskana?

btw. mää kerran menin vuonna 1820 yhteen chattiin masis sellaiseen ja ihan tavan mukaan "herran rauhaa kaikille"
yx useri otti pinnat "millä luvalla sinä meitä siunaat" :o

eli kantsii olla varovainen uskonnonkin kanssa, se on pahempi sanoa "herran rauhaa" kuin että
"Olen homo ja rakastan sinua" toiselle miehelle :speak:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
302
Kyllä on mahdollista että lekuri tekee virheen (!), joskus minulle määrättyä lääkettä ei ollut olemassakaan kun menin hakemaan. Soitto lekurille ja virhe löytyi ja korjattiin seuraavana päivänä.

Tuossa Memoryn tapauksessa ilmeisesti nykyistä annosta editoitiin pienemmäksi vaikka olisi pitänyt kirjoittaa uusi resepti.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Kyllä on mahdollista että lekuri tekee virheen (!), joskus minulle määrättyä lääkettä ei ollut olemassakaan kun menin hakemaan. Soitto lekurille ja virhe löytyi ja korjattiin seuraavana päivänä.

Tuossa Memoryn tapauksessa ilmeisesti nykyistä annosta editoitiin pienemmäksi vaikka olisi pitänyt kirjoittaa uusi resepti.

Juuri näin, onneksi juttu ratkesi :thumbsup:
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
hittoa sentään. masentaako vai onko paniikkia?
Depistä ja ahistusta. Ei mitään spesifiä, mutta kaikki kasautuu taas. Molempien etusormien toisessa nivelessä on jäykkyyttä ja kipuja; google tietää kertoa että nivelreuma oireilee just molemminpuolisesti. Onhan sitä onneksi suvussakin joka toisella.

Joskus toivois että löytyis jotain rankempaa että pääsis vaikka eläkkeelle. Ei jaksais tätä oravanpyörää :grumpy:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Depistä ja ahistusta. Ei mitään spesifiä, mutta kaikki kasautuu taas. Molempien etusormien toisessa nivelessä on jäykkyyttä ja kipuja; google tietää kertoa että nivelreuma oireilee just molemminpuolisesti. Onhan sitä onneksi suvussakin joka toisella.

Joskus toivois että löytyis jotain rankempaa että pääsis vaikka eläkkeelle. Ei jaksais tätä oravanpyörää :grumpy:

mää otan varuis glukosamiinii niveljuttuihin, yliliikkuvat nivelet on yx sairaus, tosi kiva, haukotellessa jää oikea leukapieli jumiin ja siitä vaan rusauttaa nivel paikalleen :(

tää oravanpyörä on hittoa. Toiset pääsi eläkkeelle aikoinaan jäätyneen olkapään takia, toiset eivät vaikka on tuo ja kymmeniä muita sairauksia :(

Mun on pakko kiskoa jotain mediciiniä muuten pää hajoaa, aikoinaan tarjottiin että laitetaanko paperit eläkkeelle vaiko kokeillaanko toimistohommia, niin sanoin ettei ole toimistohommia edes terveille, olen kysellyt jo, niin 9h:n tiukka-haastattelun jälkeen laitettiin yksityisen lääkärin kautta eläkepaprut menee ja meni läpi.
vuosi 2008.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
”Ala-asteen syrjiminen jätti niin syvät arvet, että suorastaan pelkään ikäisiäni ihmisiä”, kirjoitti eräs Iltalehden lukija, kun pyysimme kokemuksia yksinäisyydestä.
Hän kokee vielä nykyäänkin, että kaikki taustalla kuuluvat supinat ja tirskahdukset ovat häntä vastaan kohdistettuja uhkauksia.
No niinpä.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Noniih, nyt se sitten testi alkaa. Eilen meni 0.25mg:n viimeinen rivatril.
katsotaas kuinka äijän käy...
onneksi on opamoxii 15mg*2 tarvittaessa.

Otin pitkästä pitkästä aikaa iltapäivä-torkut pari tuntia, kyllä teki hyvää todella pitkästä aikaa.

Sunnuntaipäivää kaikille, mites @Alceste :lla menee??
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Noniih, nyt se sitten testi alkaa. Eilen meni 0.25mg:n viimeinen rivatril.
katsotaas kuinka äijän käy...
onneksi on opamoxii 15mg*2 tarvittaessa.

Otin pitkästä pitkästä aikaa iltapäivä-torkut pari tuntia, kyllä teki hyvää todella pitkästä aikaa.

Sunnuntaipäivää kaikille, mites @Alceste :lla menee??
Paskaako tässä. Kävin perjantaina työterveyslekurilla saamassa reseptin Etoricoxib Krka (90mg) nivelrikkoon. Tehosi jo parissa päivässä. Tätä se vanhuus teettää.
Kun sais lopetettua viikonloppuisen pämppäämisen niin sais tuota ahistusta kuriin. Jos ens viikonloppuna sitten.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
En saanut yöllä unta kunnolla, piti ottaa 01:n maissa ½ mirtza, nyt on sitten pää sekaisin ½ vpäivää, mutta parempi näin, tiesin itse miten kävi, nyt nukuin n.02-11 välisen ajan kauniisti.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Taas meni yö reisille, päätä särkee ja on sekaisin.
Piti ottaa melatoniinia respalla mitä sain sekä mirtzan, nukuin sika huonosti, jotain 03 sain unen päästä kiinni :(
sitten 10:ltä ylös. ei kivaa, saa nähdä miten nollaa aivot yöuni, viimeistään 23 nukkumaan kyllä nytt..
Soitin terpalle että kirjaa ylös että yöllä herään paniikkiin että meinaan tukehtua ja kuolla, yölliset paniikit ovat pahoja, eikä ole ns. tarpeeksi lääkkeitä joihin luottaa kun rivatril lopetettiin 13.02 sitten otin viimeisen.
lupasi että lekuri soittaa minulle 05.03, ei paha, olisin saanut ajankin muttta en tartte, siellä on pahempiakin ns. normaali-potilaita..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Taas meni yö reisille, päätä särkee ja on sekaisin.
Piti ottaa melatoniinia respalla mitä sain sekä mirtzan, nukuin sika huonosti, jotain 03 sain unen päästä kiinni :(
sitten 10:ltä ylös. ei kivaa, saa nähdä miten nollaa aivot yöuni, viimeistään 23 nukkumaan kyllä nytt..
Soitin terpalle että kirjaa ylös että yöllä herään paniikkiin että meinaan tukehtua ja kuolla, yölliset paniikit ovat pahoja, eikä ole ns. tarpeeksi lääkkeitä joihin luottaa kun rivatril lopetettiin 13.02 sitten otin viimeisen.
lupasi että lekuri soittaa minulle 05.03, ei paha, olisin saanut ajankin muttta en tartte, siellä on pahempiakin ns. normaali-potilaita..
Heräsin kanssa nyt melko aikaisin, mutta pitää nyt vielä vähän levätä. Mulla on nukkumiseen ollut nyt 50mg Ketipinor. Ja sen lisäksi 30mg Tolvon, mutta omasta mielestä tuo Tolvon ei juuri auta. Mirtazapin 7.5mg taisi olla tehokkaampaa.

Ranneke näyttää että nukuin 7 tuntia, eli uni kyllä riittää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
Mirtazapin auttaa uneen paremmin pienenä annoksena. Puolikas pienimmästä tabusta riittää. Onneksi osaan jo nukkua ilmankin.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Hyvää huomementa kaikille, hyvä oli yö, kerran dogia ulkona kakilla ja siitä selvä, näin kauniita piirros-elokuva unia :)
ja sain nukuttua n. 23-03-03:30-10
ihan kaunis on pää ilman särkyjä.
mirza on hyväke, kun ei muuta ole.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 213
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom