Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin se on että ei oikein tunnu enää miltään.
Ois ehkä vaan mukava lähtä pois, ite olen joutunut katsomaan kuolevia ihmisiä, se on todella paskaa.
Siihen ei oikein mikään auta, täyttä paskaa
Tänään kävin ekaa kertaa jossain luennolla, jossa aiheena oli nyt persoonallisuushäiriöt. Jotain 4 tuntia kesti. Oli siinä myös juttua, että kaikkein tarkeintä olisi pysyä hengissä. Jotain että hakea apua nopeasti.Näin se on että ei oikein tunnu enää miltään.
Ois ehkä vaan mukava lähtä pois, ite olen joutunut katsomaan kuolevia ihmisiä, se on todella paskaa.
Näin se on että ei oikein tunnu enää miltään.
Vähän veikkaan että tämä tunteettomuus on aika yleinen ongelma nykymaailmassa, pitäs muka olla niin mahtava meininki tuon sosiaalisen median takia mutta todellisuudessa se vaan repii ihmisiä erilleen, semmoista vanhan ajan kanssakäymistä on nykyään paljon vähemmän kun kuvitellaan että se tykkäys jossain instagramissa merkitsee jotain.
Kyllä ennen oli asiat paremmin kun piti oikeasti tavata kavereita, huonompaan suuntaan vaan menee.
Kirjoitin jotain niistä persoonallisuushäiriöstä. Sosiaalinen media on kyllä minustakin ihan perseestä ja en käytäkään sitä ollenkaan. Kaikki henkilöt on siis piilotettu, että en nää kenenkään "tyhmiä" päivityksiä. Eihän niitä ole pakko käyttää, jos olo tuntuu niiden (vaikka facebookin) takia tosi huonolta? Sitä instagramia en ole edes opetellut koskaan käyttämään. Ja samoin niitä jotain muita missä on jotain "paskaa" tekstiä.Vähän veikkaan että tämä tunteettomuus on aika yleinen ongelma nykymaailmassa, pitäs muka olla niin mahtava meininki tuon sosiaalisen median takia mutta todellisuudessa se vaan repii ihmisiä erilleen, semmoista vanhan ajan kanssakäymistä on nykyään paljon vähemmän kun kuvitellaan että se tykkäys jossain instagramissa merkitsee jotain.
Kyllä ennen oli asiat paremmin kun piti oikeasti tavata kavereita, huonompaan suuntaan vaan menee.
Sosiaalinen media on kyllä minustakin ihan perseestä ja en käytäkään sitä ollenkaan.
Niin siis käytän silti, mutta ne kaikki epämiellyttävät jutut saa piilotettua tai olla käyttämättä kokonaan koko palvelua, mikä se sitten onkin nimeltään. Helpottaa oloa kummasti, kun ei tule ihan liikaa " tietoa".Sosiaalinen media on kyllä monella tapaa juuri sieltä, mutta ilman sitä näistä mainitsemistasi persoonallisuushäiriöistä ei olisi saatavilla tietoa. Se on siis myös monessa hyvästä ja vaakakuppini on kallistunut tuon hyvän puoleen sen olemassa olon puolesta.
Jos ei olisi somea ja sen "höyryjä", näkisin vaihtoehtona vain jonkun Ylen, iltapäivä ja paikallislehden sekä "hiljaisen tiedon" ammattilaisilla, josta diagnoosin saaja (tai epäilijä) ei saisi ketään ymmärtämään, ennen kun on saanut puhutun houkuteltua kuluttamaan aikansa kirjastossa vierailuun.
Some siis myös ikään kuin haastaisi ne väärinkäsitykset korjattavaksi, mitkä niitä lukiessa muodostuvat. (edit:nekään eivät ole silloin "hiljaista tietoa")
Vähän veikkaan että tämä tunteettomuus on aika yleinen ongelma nykymaailmassa, pitäs muka olla niin mahtava meininki tuon sosiaalisen median takia mutta todellisuudessa se vaan repii ihmisiä erilleen, semmoista vanhan ajan kanssakäymistä on nykyään paljon vähemmän kun kuvitellaan että se tykkäys jossain instagramissa merkitsee jotain.
Enpäs lähtenytkään vielä pois. Meni pari vuotta rakkaan äitini kuolemasta, jonka jälkeen vaihtoehdoista "minuus" muuttui siihen suntaan asteittain että:
-Tuonpuoleiset ovat ihmisen keksimiä sääntöjä
-Myös niiden säännöt ja moraalit ovat myös sitä samaa
-On käsittämätöntä, että tyhjästä voi tulla lukemattomia määriä ihmisiä ja yhtä suuri määrä niihin kahteen paikkaan mennä
-On käsittämätöntä aika jälkeen "minän", mutta yhtä käsittämätön on aika myös ennen sitä
-josko sittenkin reinkarnaatio, uudestisyntyminen ilman karmaa ja olemus vain sattumaa.
Lopulta olen ikään kuin pyhittänyt ajatuksen sellaiselle, jossa uudesti syntyneet "rakkaat elävät" elävät paremman lapsuuden. Elämä on mielenkiintoisempi, huojentuvampi eikä vihamiehiä ole "muutoksen" jälkeisessä muodossa juurikaan tullut. Joitain kahden välisien riitoja on molemmissa puolissa omat näkemykset saanut kuulla ja pohtia, kumman oli se oikea.
Toivoisin että jos jaksaisit itsetutkiskelua, saisitko mahdollisesti terapiaa jne. Pohdi ensin näitä käytännöllisiä asioita. "Uskonnot" ja muut muodostuvat aikanaan. Tärkeintä on lopulta pahanolonsa avautuminen jonnekkin. Se jonnekkin voi olla myös esim. yksityinen tekstinkäsittelytiedoston raapustelu, pois muiden silmistä, tai sitten vertaistuellinen (eli muiden kokemuksesta syttyvä ajatus omista menneistä ärsytyksistä, jotka elävät yhä).
Mulla ajetaan Rivatril 0.5mg alas niin verenpaine on 814/84
Kirjaimellisesti siitä saa oloja.
Tiedän, mutta ei niin hyviä kuin lyricasta, sitäkin minulla on mutta vältän sitä kun pää on muutenkin töhnässä
Tossa Rivatrillissa kestää sitten tosi pitkään että tajunta palautuu normaaliin tilaan. Kyl se siit menee.
Muistaakseni jossain täälläkin oli joku tutkimus, jonka mukaan dopamiinia saisi kaikkein parhaiten liikunnan kautta. Liikunnan kanssa on tietty se aloittamisen vaikeus, varsinkin masentuneena. Itsellä tämä auttoi oikeastaan kaikkein eniten. Pelkästään se kämpästä lähteminen ja juokseminen auttoi vähän nollaamaan ajatuksia.
Näitä nyt on tietysti aika vaikea suositella, kun jokainen on nin erilainen. Toisaalta itse kyllä kokeilisin vaikka tunnin kävelyä jossain luonnossa ennen MDMA:a
Tietääkö joku muuten miksi diapam luokitellaan erittäin riippuvuussuhdetta aiheuttavaksi? Mitään kicksejähän siitä ei saa. Minkälaiset vieroitusoireet? Muuttaako se elimistöä jotenkin niin että ei enää kestä edes normaalia määrää ahdistusta ilman lääkettä?
"
Riippuvuusriski
"
Mulla on syöpähoitajan kontrolli 16.12 samaan aikaan otin hoitajan ajan niin saan flunssapiikin.
onkohan tää hedari viekkareita rivasta vaiko flunssaa? eilen pää oli kuin ilmapallo ja nyt soi korvat?
kaipa se tästä rauhottuu, psyka vaan sano että viekkareihin otat opaa, eli toisella korvataan toinen, kivaa
Memory varmaan osaa kertoa tuon rivan vähentämisen, että onko vaikeaa?Tietääkö joku muuten miksi diapam luokitellaan erittäin riippuvuussuhdetta aiheuttavaksi? Mitään kicksejähän siitä ei saa. Minkälaiset vieroitusoireet? Muuttaako se elimistöä jotenkin niin että ei enää kestä edes normaalia määrää ahdistusta ilman lääkettä?
Memory varmaan osaa kertoa tuon rivan vähentämisen, että onko vaikeaa?
"Klonatsepaami on muiden bentsodiatsepiinien tavoin PKV-lääke."
Klonatsepaami – Wikipedia
Jos bentsoihin ei saa reseptiä, niin lyrica mahtaa olla yksi vaihtoehto. Mulla auttoi myös 25mg Ketipinor, mutta se voi myös väsyttää.
Itse sain heti ekana lääkkeenä Ketipinoria. 1-8 tablettia, eli 25-200mg. Ilmeisesti psykoottiseen oloon tuo tai nuo psykoosilääkkeet kyllä rauhoittaa. En tiedä siitten että miten jo valmiiksi terveellä toimii. Jo 25mg Ketipinoria saattaa olla nukuttavaa. Ja jos ei nukuta, niin tuotahan pystyy kyllä ottamaan päivälläkin 25mg. Mulla kestää noin 1 tunti, niin sitten Ketipinor tai muut lääkkeet alkaa vaikuttamaan.Toinen lääkäri haluaisi vähentää jo heti alkuun diapamia ja antoi ketipinoria että vaihdan iltasin tuohon sen viimeisen diapamin. En ole vielä kokeillut, mutta tänään ajattelin. EDIT: Itseasiassa hän puhui tuota rauhoittavana unilääkkeenä. Tuohan on ihan muuta :O
Itse sain heti ekana lääkkeenä Ketipinoria. 1-8 tablettia, eli 25-200mg. Ilmeisesti psykoottiseen oloon tuo tai nuo psykoosilääkkeet kyllä rauhoittaa. En tiedä siitten että miten jo valmiiksi terveellä toimii. Jo 25mg Ketipinoria saattaa olla nukuttavaa. Ja jos ei nukuta, niin tuotahan pystyy kyllä ottamaan päivälläkin 25mg. Mulla kestää noin 1 tunti, niin sitten Ketipinor tai muut lääkkeet alkaa vaikuttamaan.
Mulla on oloa rauhoittamaan 15mg Abilify, joka on kanssa psykoosilääke. Tuotakin kokeiltiin mulla eka jotain 5mg, mutta ei siitä mitään apua ollut niin pienellä annoksella.
Mulla auttoi myös Pregabalin (Lyrica) 25mg, mutta tuohon lääkkeeseen tottuu aika nopeasti. Sain tuota Pregabaliinia kumminkin reseptin Diapamin tilalle.
Pregabaliini – Wikipedia
Itse otan unettomuuteen 1-2 tuntia ennen nukkumaanmenoa 25mg Ketipinor ja 30mg Tolvon. Sitten kun menen nukkumaan, niin aivan viimeisenä otan tuon saman 25mg ja 30mg uudelleen. Tosiaan illalla otettuna tuo 25mg ketipinor voi olla ihan hyvä. Mulla olisi ollut hereillä ollessakin 3x25mg Ketipinor, mutta en kumminkaan tarvinnut sitä.
En tiedä miten suuri annos Ketipinoria pitäisi olla johonkin psykoottisuuteen. Ehkä 2x200mg tai jotain sellaista. Ketipinorista on myös pitkävaikutteisempi versio olemassa. Kumminkin se Ketipinor 25mg on vielä aika vähäsen. Ja mitä isompi annos, niin sitä enemmän nukuttaa. 25mg vähentäminen nollaan pitäisi olla kumminkin (tosi) helppoa.
Tuota kohtaa en ollut huomannut. Eli saattaa vähentää masennusta.
"Kumpikin salpaa noradrenaliinivälittäjiä (NET) ja norketiapiini aktivoi osittain 5HT 1A -vastaanottajia, mikä saattaa vähentää masennusta.[3]"
Ketiapiini – Wikipedia
Memory varmaan osaa kertoa tuon rivan vähentämisen, että onko vaikeaa?
"Klonatsepaami on muiden bentsodiatsepiinien tavoin PKV-lääke."
Klonatsepaami – Wikipedia
Uni on kyllä varmaan se ensimmäinen asia, joka masentuneella pitäisi saada kuntoon. Huomaa kyllä heti, jos ei saa tarpeeksi nukuttua, niin kaikki on pelkkää paskaa. Toisaalta liika nukkuminenkin tuntuu tekevän vähän samaa.
Mulla oli ehkä pahinta se unirytmin sekavuus. Välillä tuli elettyä ihan yövuoroa, joka sitten kusi sosiaalista elämää todella pahasti. Pääsin tuosta pienen taistelun jälkeen eteenpäin, mutta vaati kyllä kourallisen melatoniinia ja pakotettuja rutiineja useampana iltana.
Mulla on toiminut oikeestaan liikunta parhaiten. Siinä oli vaan se aloittamisen vaikeus ensin. Jotain lenkille lähtöä piti tsempata melkein aamusta asti, että pääsi sitten illalla sen vajaa 5km hölkkäämään. Pahin fiilis on aina just ennen lähtöä, mutta alle 100m jälkeen tulee jo se fiilis, että kyllä kannatti lähteä.Kannattaa yrittää käyttää vähän luovuutta piirrellä, ottaa valokuvia, tehdä musaa mitä vaan. Kaikki paska vaan paperille tai sanoihin ihan mihin vaan. Tulee aika kovaa kamaa. Tää alkaa ruokkimaan luonnollista seretoonin tuotantoa. Huutaa vaikka metsään tai kallioille. Muista että olet eläin kuitenkin. Tauluunkin voi käydä vetäsemässä mutta en suosittele. Kyvyt alkaa tulla takaisin sitten jossain vaiheessa.
Mulla on toiminut oikeestaan liikunta parhaiten. Siinä oli vaan se aloittamisen vaikeus ensin. Jotain lenkille lähtöä piti tsempata melkein aamusta asti, että pääsi sitten illalla sen vajaa 5km hölkkäämään. Pahin fiilis on aina just ennen lähtöä, mutta alle 100m jälkeen tulee jo se fiilis, että kyllä kannatti lähteä.
Ketipinorin tai muun antipsykootin määrääminen masennuslääkkeen rinnalle ei välttämättä johdu psykoottisista oireista vaan siitä, että se toimi ns. tehostelääkityksenä masennuslääkitykselle. Annostus on tosin silloin luokkaa 50-200/300. Tuosta 400-800 sit enemmän antipsykoottina.Tuossa vielä yksi lainaus, eli miksi ne tyrkyttää joskus psykoosilääkettä (ehkä varalta?). Itsellä on tuo psykoottinen masennustila. Lääkäri vihjaili, että saattaisi saada pysyvän eläkkeen joskus, ilmeisesti tuon psykoottisen jutun vuoksi. Nyt viimeksi on tullut aina vuoden sairauslomaa kerralla. Ja psykoosilääkekään ei nyt aivan ihmeisiin pysty, vaikka parantaakin oloa.
.
Koskaan kuullutkaan tämmösestä ettei muka annettais. Ketipinori on melko "laimeeta" tavaraa, antipsykoottinakin.Tota Ketipinoria ei yleensä anneta jos on esim. lapsia perheessä.
Voipi olla tosiaan haitallista joo jos 'päästetään' ihminen eläkkeelle, se voi olla loppupeleissä pitkän päälle paljon haitallisempaa kuin se, että joutuis yrittämään pitkän kaavan kautta kuntoutua.Vaikea puhua toisen puolesta, mutta kannattaa pysyvää eläkettä tosissaan miettiä, että onko se todella pakollista vai johtuuko halu/ajatus siitä turtumisesta ja ikään kuin luovuttamisesta todella parantumisen suhteen. Aika varmaa on, että siinä elämä jämähtää paikalleen.
Mulla on illalla 50mg Ketipinor ja 60mg Tolvon.Ketipinorin tai muun antipsykootin määrääminen masennuslääkkeen rinnalle ei välttämättä johdu psykoottisista oireista vaan siitä, että se toimi ns. tehostelääkityksenä masennuslääkitykselle. Annostus on tosin silloin luokkaa 50-200/300. Tuosta 400-800 sit enemmän antipsykoottina.
25-100mg annoksia käytetään myös mm. uni- ja ahdistuslääkkeenä.
Lääkärin mukaan saisin kanssa vähentää 25-50mg ketipinoria nollaan. Mutta ei taida pystyä, kun muuten ei meinaa nukuttaa. Tai sitten herään keskellä yötä ja otan vähän lisää lääkettä.Mulla oli nukahtamislääkkeenä Ketipinoria 25mg, mutten oo tarvinnut sitä aikoihin.
mulla menee ahdistukseen eniten opamox 15mg*2 "ota sitä rivan viekkareihin"
Mä ainakin sanoisin tuossa tilanteessa, että se 2.5 on onnistunut hyvin. En siis alkaisi itse keksimään jotain muuta Jos siis jotain saa tuon rivatril tilalle vaikka varuilta.rivatrilin laskeminen 3->2.5:een on onnistunut hyvin, pitääkin tarkistaa että oliko se 19.12 vaiko 12.12 kun piti alkaa sitten kriittiset 2tabl:lla menemään.
hematologin aika 19.12 ehkä sanon sille varoiks että pidetään se rivatril min.3:ssa muuten tulee paha olo.
Mä ainakin sanoisin tuossa tilanteessa, että se 2.5 on onnistunut hyvin. En siis alkaisi itse keksimään jotain muuta Jos siis jotain saa tuon rivatril tilalle vaikka varuilta.
Itse oon ollut viimeksi kolmella eri lääkärillä, jotka vasta pian valmistuu joksikin. Tuo viimeisin on ollut paras, kun on kokeiltu vähän vaikka mitä. Ja tuli myös selvyys noille kivuille, että johtuisi siitä fibromyalgiasta.Minulla on siinä mielessä hyvin, että menee vähemmän ja käyn tammikuussa hakee uuden purkin, JOS alkaa tulemaan pahat viekkarit niin sitten palaan takaisin ja sanon hematologille [on oikein ylilääkäri ja on valtaa] että auta minnuu, ei onnistu, että haitat ovat suuremmat mitä hyödyt, jos menen arvauskeskuksen lekurille niin se on joku spesial urologi tms. kuten kerran niin eihän se osaa sanoa mitään, ja Lahdessa en pääse mielenterveyslekurille millään, täällä on TOSI paha tilanne, psykat ovat todella kiireisiä
Onko siellä teillä mitään aktivointia, esim alkaisi 9.00 aamusta. Vai jaksaako sinne sitten mennä, jos on?Masensi keleesi, kun kukaan ei juttele, kaikki ovat muualla menossa, ei kivaa. Sain haettua turrelle 10kg:n papusäkin, alkoi edellinen vetelee viimeisiään, huokaus, ei ole eikä ole mitään tekemistä on tämäkin sitten kanssa elämää shitt. Otin aikani kuluksi lyrican että vähän masista helpottaa, "hetken elämää, ei sen enempää..." joululaulusta ei kivaa Turrea käytin äsken ulkona, jossain paukuteltiin ilotulitepaukkuja ja tämä jätti tarpeensa tekemättä juosi kirkuen ja vetäen kotiinsa Nooh sittenhän tekee paremmin 24:n viimeisellä lenkillä, ei se ole turren vika että on paukku-arka
Vähän sama että ei oikein tahdo aina jaksaa. Katselin että 12 alkaa jotain ohjelmaa ja tuo aika olis ihan hyvä.ei jaksa, nytkin nukkumaan 02 ja ylös 09 7h:n unet eli aamutoimet ja sitten takaisin 12-13 nukkumaan, kun haukotti niin pahasti, eilen käväsin veljellä kylässä kun se asuu 100m:n päässä, oli mukavaa juoda kahvia ja jutella kaikista kivoista.