Ei uskoisi että nenäkarvoillakin on oma duuninsa
Hoitojen jälkeen nekin hävisi ja nyt herää öisin kun oikea sierain menee "umpeen" kun ulkopuoli ottaa kiinni sisäpuoleen sisään hengittäessä, eipä ottanut kun oli nenäkarvat tallessa...
Jaahas, vai on nenäkarvoilla tehtävänsä estää "ilmatiivistä" ongelmaa. Tähän asti olleet ärsyttäviä ja harkinnut jokupäivää ostaa trimmerin, koska olen pitänyt niitä syynä kutinaan. Se tosin on tainnut johtua sittenkin jostain muusta, joista on pieni veikkauksen aavistus. Parempi jättää sittenkin rauhaan.
Meditaatio kylläkin, mutta jos esim fyysisten kipujen kanssa kykenee puuttumaan ns.
"sisäiseen puheen", niin... No selitetäänpäs lähtökohtaisesti. Jokunen aika sitten törmäsin käsitteeseen
"sisäinen puhe" yhdellä tunnin mittaisessa luennolla, päättyneen lyhyen työkkärin tilaaman kurssin aikana, johon oli pistetty osalliseksi.
Olen aina pitänyt itseäni hivenen omituisena, kun kyseisestä ilmiöstä ei julkisesti puhuta. Silti
"sisäinen puhe", kuin vaikkapa jonkun elokuvaroolin kertomana (
Esim. Sin City-elokuvassa kolme päähahmoa käyttävät näitä, kun sosiaalista vuorovaikutusta ei ole sivuhahmoihin.) Oma "sisäisen
puheeni" on tosin nopeatempoista, sitä ei voisi sanella vauhdin vuoksi tai saati sitten kirjoittaa.
Tuossa käytiin ajatus ja väitös, että huomattavasti suurin osa ajatuksista olisi negatiivisia "sisäisellä
puheellä" ja itseensä suuntautuneita. Allekirjoitan tuon vain siltä kuluvalta runsaalta vuodelta, kun äitini kuoli. Normaalisti omani ovat enemmän filosofisia pohdintoja, tulevaisuuden ajattelua maailmalta ja kaikkea senn sellaista, moraalista pohdintoa jne. Monesti jopa joukkomurhat tai "puhdistukset" muuttuvat objektiivisesti käsitellessä niinkin...
"tämäpä mielenkiintoista. Mitäpäs rakenteita tässä olisikaan, jotta voisi katsoa tarkemmin sen tekijöitä ja arvioida sen toistuvuutta samassa kaavassa tulevaisuudessa, ehkä jonkun toisen kohderyhmän osalta"-luokkaa että sen kuulija voisi varmaan kokea negatiivisena, mutta pohtija vain mielenkiintoisena ajan viihdykkeenä.
Omiin päin meneminen on sitten selvässä vähemmistössä useimmiten. On tosin poikkeavia ajanjaksoja ja tiloja, jolloin ovat suuri enemmistö.
Mutta jos tuollainen "sisäinen
puhe" useimmiten pohtisi itseään ja vain negatiivisuuksia itsestään, kannattaisi siinä harkita kokeilla vaikka jonkinlaista
"maailman laajaa katsomusta".
Puhujan mukaan sitä voisi kuulemma
"potkia perseelleen", ikään kuin jos kampiakseli hajoaa ajossa tielle, opetella joku kaava
"onneksi jakohihna ei mennyt rikki/kukaan ei ajannut päälle", kuin ajatus hahmottuisi jostain pahemmasta. Tästä olen kumminkin eri mieltä. Se on vähän sama, kuin uskonnoista voimansa saava, opeteltu harha. Sitä paitsi materiaalin kirjoittaja itse oli kuulemma luonnut aineston muutoksen jälkeen, ollessaan turhautunut ja masentunut. Ei sinällänsä ihme, jos materiaalin luominen ja ajattelu virkisti päätänsä.
Tästä voi siis nyt saada kaksi eri kuvaa. 1. Omasta mielestäni väärä on se, että "
ajatellaan käänteisen optimistisesti, jotta suojellan muiden hyvä päivä tai toisinaan jopa heidän teennäisyys". 2. Takaa-ajettu oli aktivoitunut, itsestään irtaantunut ajatuksenobjekti.
Ehkä kakkosesta on helpompi päästä meditaation-tilaan, kuin ykkösestä. Rasittuuhan se pää myöskin kakkosesta liian kanssa.
Edit: Muokattu alkuperäinen "sisäinen ääni" (???jona se esiteltiin???) paremmaksi, "sisäinen puhe".
Edit2: Olen miettinyt ja muistellut, miten se menikään. Pidätän mahdollisuudet sittenkin väärin muistamiseen sanasta, että saattoi olla sittenkin "
sisäinen puhe" jopa esitelmässä. Tässä tosin myös painattaa päätöstäni, "
miten se nyt todellisuudessa menikään", että rupesi tuolloin kutkuttamaan alussa yks ja toinen juttu, josta oli kommentoitavaakin.
Voi olla mahdollista, että muistinkin väärin. En tiedä. Olen tarkistanut googlella ja virallinen puoli tuntuisi olettavan, että
"Puhe" olisikin ollut myös tässä oikea sana.