@jm82 , kerroit juuri jotain enemmän mitä ennen et ole tainnut kertoa. Aiemmin mainitsit toki sen, että naisasiat meni vituralleen, mutta että siinä olisi kolmaskin pyörä mukana…
Otan osaa. Nämä ”sielunmaisemat” joita siellä psykologillakin yritetään avata, sen vastareaktiot johtavat juurikin siitä, että ihminen on sellainen, mukavuusalueellaan viihtyvä. Hänet on voitu kasvattaa vaikka miten orjalliseksi ja hän silti uskoo nauttivan kaikesta.
Ja jos lopulta herää kysymys nautinnosta, kääntää hän sen isien ja äitien kautta ennemmin itseensä, kuin pohtii syvällisemmin kasvatuksen epäonnistumista.
Siksi myös itsetutkiskelukin on aikaa vievää. Johtavat kysymykset ovat tärkeitä ja siksi näihin ammattilaiselta varmaan tarvitaan sellainen, pitkäaikainen koulutus ja testit.
Vapaa mielisen tahdolla vuosien päästäkin tuntuu avautuvan aina uusi ”lukko”, jonka jälkeen pääsee vanhat, haudatut tunteet purkautumaan. Niiden käsittelyjen jälkeen vain tuntuu ”menneetkin hautautuvan”. Siispä lopullinen rauha ja vähän lisää stressin sietokykyä.
Uudistumisen polku on vaikea, kivinen ja sangen ylämäkinen.
En tiedä mitä ajatusta tuli taas kirjoitettua. Samapa tuo varmaan.
Itse siis olen pyöritellyt asioita vain omassa mielessä. Ja se on tullut ilmi että en haluaisi enää koskaan töihin. Vuosi sitten psykologi ei pitänyt menetettynä tapauksena, että johonkin aivan eri töihin joskus tai uudelleen koulutukseen joskus. Mutta ei enää samaan paskaan. Tuo toki helpottaa oloa edes aivan vähän.
Nettiterapia voisi olle ehkä yksi vaihtoehto? Vaatii lääkärin lähetteen. Itse ei tarvitse maksaa mitään. Hoitajalle tuosta mainitsin, mutta ei tiennyt aiheesta kertoa. Lisäksi taisi olla maininta että nettiterapia sopii lievään tai keskivaikeaan masennukseen, mutta itsellä on vaikea masennus. Hoitaja kyllä jotain nyt puhui terapiasta, mutta ei itseä oikein hirmuisesti kiinnosta eikä oikein jaksa. Toki reilu vuosi sitten olin psykologilla laajassa työkykyarviossa joka oli hyvä juttu. Tuolloin exälle kerroinkin että vähän olisi parantunut, josta ilmeisesti exä ei tykännyt, koska ei ollut itse huomannut mitään parantumista. Mutta aivan sama hän oli oikeasti aika paska
Ryhmäterapian haastatteluun voin ehkä päästä syksyllä. Kevään terapia tuli täyteen ja minut potkittiinkin siitä jutusta pois ja muut pääsi. Oikeastaan mieluusti olisin ollut menemättä haastatteluun, koska tilaa minulle ei kumminkaan ollut, mutta ei tuokaan onneksi enää haittaa minua. Eipä tarvinnut ainakaan mennä terapiaan
Joo, tavallaan oli sellainen kolmas pyörä juttu. Luulin jo päässeeni siitä aivan hyvin yli, mutta vointi katastorofaalisesti huononi ja suunnatonta ahdistusta tuli siitä kun näki exän kodin joka kerta työpaikan aivan vieressä. Eihä tuota nyt "hullukaan" kestä jos tuntuu masentavalta joka päivä kaksi kertaa. Exän ukolla oli vielä sitten se vanha hopea Audi a3 (kauppakassi) käytössä, niin siitä autostakin sitten muisti sen kaiken paskan
Sekään ei sitten yhtään auttanut kun yövuorossa työkaveri pökertyi maahan ja olin juuri tuohon aikaan käymässä vessassa. Ambulanssi sitten tuli halliin sisälle. Exä oli töissä ambulanssissa, niin jouduin olemaan sitten siinä muutamien metrien päässä jotain 10 minuutin tai pitemmän ajan. Noista sitten tuli sitä masennusta ja ahdistusta kun en olisi halunnut nähdä koko akkaa. Viimeiset jutut oli kun ajoin exän ohi, niin laittoi viestiä perään että soittaa poliisille jos vielä häiritsen hänen rauhaa jotenkin. Vaikka vain ajoin siitä ohi ja otin yhden kuvan joesta. Tämä akka jätti tekstiviestillä, eikä halunnut nähdä minua ollenkaan. Muutenkin monesta suuntaa tuli valehtelua, joka toki tuntui sitten vittumaiselta. Silloin alkoi jo uniongelmat että heräsin keskellä yötä ja nukuin huonosti. Se oli luultavasti 2012. Tuosta kumminkin kumma kyllä jotenkin paranin osittain.
Yhtä akkaa kävin paneskelemassa ja mulkku sitten lerpsahti kesken touhun. Ilmeisesti olin sitten niin väsynyt keskellä yötä. Enkä saanut sitten uusintaa, niin pisti vituttamaan tuo asia. Eikä tällaista ole koskaan muulloin tapahtuntut. Toki siitä olisi voinut jatkaa hetken päästä, mutta akka löi ihan leikiksi, että ei ole koskaan käynyt näin
Tuollaiset vähäpätöiset asiat sitten masentaa, vaikka ei olisi mitään syytä. Ihan hullua siis
Myös tämän uusimman exän kanssa olisi pitänyt olla parempi sängyssä (kuten aluksi tai jotain). Ei enää asia sitten itseä jaksanut kunnolla kiinnostaa. Eikä kiinnosta kyllä vieläkään. Lisäksi yritettiin vielä lasta joka sitten jäi samalla kertaa, kun kertoi että lähtee vetämään
Tämä asia ei sen kummemmin haitannut, vahvisti vain sitä että parempi kun lähdet ihan oikeasti nyt.
Lyhesti siis asiat alkoi olla liian stressaavia tuossa viimeisen 3 vuoden seurustelun ja yhdessä olon aikana. Pää olisi kestänyt paremmin, jos olisin ollut vain normaalisti yksin ja päättää yksin omista asioistani. Nyt sitten taas pitäisi päästä jotenkin ihmeen kaupalla normaalien ihmisten joukkoon, mutta ei ole ehkä mikään helpoin juttu se. Mutta mikäs tässä, kuluu se aika ihan näinkin.