Lumilinko

Akkulingon 20cm korkeus on turhan vähän jos lunta tulee reilusti. Ainakin tuossa 700e stigassa oli tuollainen määrä luvattu.
jep.... akkulingon kanssa kannattaa ottaa mieluummin monta kertaa vähänkin kuin kerralla paljon :)

bensakoneet on toki pääsäntöisesti aina reilusti isomman kokoisia ja tehoisiakin joten vertailu sinänsä on hankalaa... vähänkuin vertaisi ladaa ja ferraria keskenään :D

akkuvehkeet eivät ole huonoja mutta vaikka niillä sitten joutuisi kävelemään samaa putsattavaa tietä/polkua tms kaksikertaa enemmän (vs polttis vehkeellä) jotta lopputulos olisi hyvä, niin nekin saavat homman toki hoidettua jos ei ole kiire tms.
lada vs ferrari vertaus on siinämielessä kyllä hyvä että molemmilla vehkeillä pääsee toki maaliin saakka mutta ferrarilla nopeammin ja hieman kalliimmalla :D
 
Viimeksi muokattu:
Akkulingon 20cm korkeus on turhan vähän jos lunta tulee reilusti. Ainakin tuossa 700e stigassa oli tuollainen määrä luvattu.
Tänne oli nyt tullut lunta tuon Stigan korkeuden verran. Vähän tarvittiin enemmän voimaa työntämiseen, ja parissa kohdassa menin nokka ylhäällä eli kaksi kertaa samasta kohtaa. En vieläkään olisi hommannut monen tonnin laitetta. Kyllä tuo vaan hyvin vetää. Jos on ihan täysi kukkakeppi ja huono selkä niin sitten välttäisin. Tosin itselläkin kroonistunut välilevyn pullistuma ja tuosta selviän.
 
Tänne oli nyt tullut lunta tuon Stigan korkeuden verran. Vähän tarvittiin enemmän voimaa työntämiseen, ja parissa kohdassa menin nokka ylhäällä eli kaksi kertaa samasta kohtaa. En vieläkään olisi hommannut monen tonnin laitetta. Kyllä tuo vaan hyvin vetää. Jos on ihan täysi kukkakeppi ja huono selkä niin sitten välttäisin. Tosin itselläkin kroonistunut välilevyn pullistuma ja tuosta selviän.
Riippuu tietysti paljon käytöstä mikä riittää. Halpis bensakoneella oleva oli omaan käyttöön oikea valinta.
 
pelkällä taivutetulla pleksilevyllä ja nokkakärryilläkin voi pärjätä jos piha on super smoothia asfalttia kuten tässä :D

 
Itse tuli hankittua Husqvarna ST 124 eli hussen pienin malli. Omaan käyttöön riittävä, lähinnä ajoväylien reunat ja joitan haastavampia piha-alueita joihin ei Mönkijä/Puskulevy yhdistelmällä pääse helposti putsaileen. Todella tyytyväinen, tais olla n. 800 kotiin toimitettuna tarjouksessa viime vuonna. Löytyy sähköinen käynnnistys töpselistä jos ei vetämällä käynnisty, leikkuuleveys 61 cm, 4,5kW. Heittotorvi kahvalla joka on kyllä omasta mielestä riittävä ja toimintavarma. Vahva suositus, loppusuoralla oli about samanhintainen Stiga mutta Husse tuli hyvän tarjouksen takia valittua. Eikä kyllä kaduta yhtään!
 
Purasin luodista ja tilasin tuon verkkiksen 500€ lingon. ens vklp sitten raporttia kuinka toimi.

Mä tilasin tuon Statt S6000 verkkiksestä, erona tuohon S4000 taitaa olla vaan ajovalo, metallinen heittoputki ja sähköstartti (pari kertaa olen muljauttanut olkapään perämoottoria ja ruohonleikkuria kiskoessa, eikä koskaan enää). Vielä en ole päässyt ajamaan edes sisäänajoa kun yksi ilta meni rasvaillessa. Tuntuu ettei ole tippaakaan öljyä missään, joten ehdottomasti kaikki auki ja rasvaa liikkuviin osiin (paitsi kitkapyörään).
 
Täytyy vaihtaa sisärengas kun oli liian vähän painetta... Miten noissa menee koot kun lukee 4.10-6? Käykö esim. 4.0-6 tilalle?
 
Täytyy vaihtaa sisärengas kun oli liian vähän painetta... Miten noissa menee koot kun lukee 4.10-6? Käykö esim. 4.0-6 tilalle?
vai ovatko nuo tubeless mallia eli renkulan kyljessä lukee tubeless eli ovat samanlaiset kun auton renkaatkin eli varsinaista sisäkumia ei edes ole ?
voihan se vuoto olla venttiilissäkin eli kannattaa uusia venttiilinsielu samalla ?

jos siinä on sisäkumi niin tämän mukaan siihen sopisi molemmat koot
 
Mites kun renkaassa lukee "nylon tubeless" ja paineetkin on annettu, mutta venttiiliä ei ole ollenkaan? Sinällään matala paine ei käyttöä haittaa, mutta oli seisonnan aikana päässyt rengas vähän "lytistymään" eikä pakkasessa oikene.. onko noissa ilmaa ollenkaan sisällä, vai onko se kumin rungon varassa?
 
Mites kun renkaassa lukee "nylon tubeless" ja paineetkin on annettu, mutta venttiiliä ei ole ollenkaan? Sinällään matala paine ei käyttöä haittaa, mutta oli seisonnan aikana päässyt rengas vähän "lytistymään" eikä pakkasessa oikene.. onko noissa ilmaa ollenkaan sisällä, vai onko se kumin rungon varassa?
ainakin tässä on venttiili ? onko venttiili sisäpuolella ? voihan se olla että päälirengas on tubelessi mutta kuitenkin laitettu uretaani sisärengas eli niinsanottu puhkeamatonkumi ?
 
ainakin tässä on venttiili ? onko venttiili sisäpuolella ? voihan se olla että päälirengas on tubelessi mutta kuitenkin laitettu uretaani sisärengas eli niinsanottu puhkeamatonkumi ?
No joo, tarkemmin tutkien löytyihän sieltä se venttiilin reikä vanteesta. Näköjään edellinen omistaja on tuupannut kumin täyteen uretaania.. laittelin vähän puristimia kumin ympärille, josko se vähän oikenisi. Meni tosiaan lyttyyn nyt kesällä kun linko oli auringossa, vissiin aurinko pehmittänyt uretaanit :D
 
vai ovatko nuo tubeless mallia eli renkulan kyljessä lukee tubeless eli ovat samanlaiset kun auton renkaatkin eli varsinaista sisäkumia ei edes ole ?
voihan se vuoto olla venttiilissäkin eli kannattaa uusia venttiilinsielu samalla ?

jos siinä on sisäkumi niin tämän mukaan siihen sopisi molemmat koot
Oli siellä sisäkumi, venttiilin juuresta rikki. Kohtuu vittumainen homma vaihtaa kun kumi on niin jäykkä.
 
Oli siellä sisäkumi, venttiilin juuresta rikki. Kohtuu vittumainen homma vaihtaa kun kumi on niin jäykkä.
joku sen kokoinen ämpäri mihin menee myös kumikin ja lähes kiehuvaa vettä sinne (toki aluksi voi kokeilla hana kuumallakin) ja antaa vartin/puol tuntia vaikuttaa jos se sitten notkistuisi ?
 
Mä tilasin tuon Statt S6000 verkkiksestä, erona tuohon S4000 taitaa olla vaan ajovalo, metallinen heittoputki ja sähköstartti (pari kertaa olen muljauttanut olkapään perämoottoria ja ruohonleikkuria kiskoessa, eikä koskaan enää). Vielä en ole päässyt ajamaan edes sisäänajoa kun yksi ilta meni rasvaillessa. Tuntuu ettei ole tippaakaan öljyä missään, joten ehdottomasti kaikki auki ja rasvaa liikkuviin osiin (paitsi kitkapyörään).
itsekkin päädyin tuohon S6000 versioon tuon metallisen heittoputken ja sähköstartin takia
 
Nyt on ekat pari tuntia ajoa S6000:lla takana. Hyvin tuntuu jaksavan, vaikka ajoin talon ympäri 30 cm hankeen johon ei ole tänä talvena vielä koskettu tai jossa oli jo pakkaantunutta lunta. Vauhti nyt ei tuolloin päätä huimaa, mutta se oli odotettavissa. Tasauspyörästö olis kiva, kääntyhän se lumella ilmankin, tallissa pyörittäessä eniten ahdistaa. Heittotorven pyörittäminen on kömpelöä ja aina väärään suuntaan, paljon mukavampi olisi kääntää siitä korkeudensäädön kahvasta. Nää on kuitenkin juttuja jotka saa jos laittaa enemmän rahaa pöytään, joten eiköhän tällä nyt pärjätä.
 
Nyt on ekat pari tuntia ajoa S6000:lla takana. Hyvin tuntuu jaksavan, vaikka ajoin talon ympäri 30 cm hankeen johon ei ole tänä talvena vielä koskettu tai jossa oli jo pakkaantunutta lunta. Vauhti nyt ei tuolloin päätä huimaa, mutta se oli odotettavissa. Tasauspyörästö olis kiva, kääntyhän se lumella ilmankin, tallissa pyörittäessä eniten ahdistaa. Heittotorven pyörittäminen on kömpelöä ja aina väärään suuntaan, paljon mukavampi olisi kääntää siitä korkeudensäädön kahvasta. Nää on kuitenkin juttuja jotka saa jos laittaa enemmän rahaa pöytään, joten eiköhän tällä nyt pärjätä.
Onko tuossa 2h ensimmäinen öljynvaihto?
 
1670916196600.png

ja ryobi vs toro akkulinkojen testi jäi pois ko numerosta !
kysyin asiaa ja sain vastauksena
1670916261687.png


että sellaista :D
 
Kyllä nyt ottaa päähän Statt S6000 lumilinko, ja lumikierukan hihna poikki kolmen käyttökerran jälkeen, ja piha täynnä lunta.

Onko tekkiläisillä hajua mistä saisi nyt akuutin tarpeeseen 4LXA720 hihnaa?
 

Liitteet

  • IMG-20221213-WA0004.jpg
    IMG-20221213-WA0004.jpg
    237,8 KB · Luettu: 173
motonettiin hihna mukana vertailemaan ? merkillä tai käyttötarkoituksella (motonetin) ei väliä kunhan se on saman paksuinen,muotoinen ja pituinen

En oo kattonu miltä puolelta hihnankiristin pelaa jos näissä on, mutta selkäpuolelta kiristettäville on oman tyyppinen hihna. Tavalliset ei ilmeisesti kauaa kestä jos on tommonen.
 
En oo kattonu miltä puolelta hihnankiristin pelaa jos näissä on, mutta selkäpuolelta kiristettäville on oman tyyppinen hihna. Tavalliset ei ilmeisesti kauaa kestä jos on tommonen.
oletan (siis täysin omaa mutua) että se tavallinenkin hihna vaikka olisi nyt täysin väärä sinänsä, kestää varmaan silti paremmin kuin kolme käyttökertaa ? :D eli ajatuksena se että ensin saa edes jonkinlaisen korvikkeen että jos lunta on pakko akuutisti saada jostain veke niin sen saa ja sitten voi keskittyä paremmin etsimään sitä oikeaa hihnaa ja jopa tilata se esim postitse jossa meneekin se viikko ainakin ennenkuin saapuu :)

mutta samalla tässä nyt opetuksena tietty muillekkin polttiksien käyttäjille : katsokaa hihnan kunto ja tilatkaa vaikkapa jo heti se varaosa hihna , murtopultteja jne kun vielä niille ei ole kiirettä.. keskellä talvea ne on todnäk loppu kuitenkin kaikkialta :D


tässä ilmeisesti vastaava hihna kuin tuo 4lxa720 mutta kannattaa nyt varmistaa vielä mitat... juuri mittojen yms takia olisi helpointa ottaa hihna mukaan ja kävellä motonettiin tms tai pienkone korjaamoon jotta saa täysin samanlaisen varmasti
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksi vinkeistä.

Verkkikselle tehty avattu tiketti asiasta, katsotaan miten selviää ja mikä huoltoliike ottaa tästä koppia.

Tällä erää lumien siirely tapahtui lihasvoimin :)
 
Kyllä nyt ottaa päähän Statt S6000 lumilinko, ja lumikierukan hihna poikki kolmen käyttökerran jälkeen, ja piha täynnä lunta.

Onko tekkiläisillä hajua mistä saisi nyt akuutin tarpeeseen 4LXA720 hihnaa?

Muistaakseni Kumiapu Oy Vantaalla tekee hihnat mittojen mukaan. Itse joskus menin vähän erikoisempi rikkinainen hihna kädessä käymään ja samantien tekivät uuden tilalle. Eikä ollut hinnalla pilattu. Loistava palvelu tuolla.
 
mjaha... ehkä noin viides tai kuudes käyttökerta ja ostamani ryobin lumilingon tärkein osa eli lumikierukka on jo saanut ensimmäisen halkeamansa... kuten jo ennustinkin jo alunperin edellisellä sivulla ettei kokomuovinen kierukka voi kestää mutta en ihan uskonut että se näin nopeasti lumesta ottaa nokkiinsa...
tein jo sabluunat kierukasta jotta voin seuraavaksi leikata siihen kumista pehmikkeen...

mutta ennenkuin teen mitään niin kokeilen kepillä ja kysyn ryobin mielipidettä että meneekö tuollainen jo takuuseen tms :)
vai peseekö ryobi heti kätensä toteamalla jotakin siihensuuntaan että "kierukkahan on kuluva osa ja emme korvaa kuluvia osia" :D
 
Viimeksi muokattu:
Auttakaapas konkarit noviisia... Stigan 5266 telavetoinen linko. Ongelma linko osan jäätyminen.
Säilytän linkoa autokatoksessa eli ei käy normaalisti lämpöisessä. Käytön jälkeen harjalla suurimmat lumet pois ja mitä sieltä kidasta saa pois. Käytän linko osaa tyhjiltään jotta kaikki lumi lähtisi pois. Nyt kuitenkin, näilläkin pienillä muutaman asteen pakkasilla, se jäätyy jumiin. Joko nousee hihnoista savu tai moottori meinaa sammua kun yrittää pyörittää linkoa. Sitten tarvitsee käyttää autotallissa sulamassa. Tämä käynyt nyt viikon sisällä jo 2 kertaa.
Eli miten kannattaa putsata tai miten sen saa helposti pyörimään jos jäässä?

edit: ja onko silikooni vai teflonöljy parempi voiteluaineeksi estämään lumen tarttuminen?
 
Viimeksi muokattu:
Silikooni spraytä vaan joka paikkaan missä lumi kulkee. Kaveri käyttää parafiinipohjaista suksien voiteluspraytä
 
Onko kukaan viritellyt mitään painoja tai lisäkumeja heittotorven päähän jottei lumi lentäisi niin pitkälle? Varsinkin ahtaissa paikoissa tämä muodostuu pienoiseksi ongelmaksi välillä.
 
Auttakaapas konkarit noviisia... Stigan 5266 telavetoinen linko. Ongelma linko osan jäätyminen.
Säilytän linkoa autokatoksessa eli ei käy normaalisti lämpöisessä. Käytön jälkeen harjalla suurimmat lumet pois ja mitä sieltä kidasta saa pois. Käytän linko osaa tyhjiltään jotta kaikki lumi lähtisi pois. Nyt kuitenkin, näilläkin pienillä muutaman asteen pakkasilla, se jäätyy jumiin. Joko nousee hihnoista savu tai moottori meinaa sammua kun yrittää pyörittää linkoa. Sitten tarvitsee käyttää autotallissa sulamassa. Tämä käynyt nyt viikon sisällä jo 2 kertaa.
Eli miten kannattaa putsata tai miten sen saa helposti pyörimään jos jäässä?

edit: ja onko silikooni vai teflonöljy parempi voiteluaineeksi estämään lumen tarttuminen?
laakereihin voi myös vesi päästä sisälle... erityisesti jos laakerit ovat kuluneet ja tuottavat lämpöä jolloin lumi sulaa laakereiden vierestä ja vesi sitten imeytyy laakeriin sisälle ja jumittaa koko vehjettä ?
tähän voi auttaa se että antaa koneen olla "tyhjäkäynnillä" niin että myös lumikierukka on myös toiminnassa niin 5min käytönkin jälkeen. (toki lumet pois putsattuna ensin).. tällöin laakereiden hukkalämpö kuivattaa myös laakerinkin ennenkuin sen vie säilöön.

toinen tapa on laittaa suihkepulloon raakaa -30 lasinpesunestettä ja käy sillä kidan (ja tarvittaessa muut osat) läpitte ennenkuin ajaa vehkeen parkkiin.. tämä notkistaa/sulattaa mahdollisen jään tms jolloin kitaan ei jää pelkkää jäätä tms
 
Onko kukaan viritellyt mitään painoja tai lisäkumeja heittotorven päähän jottei lumi lentäisi niin pitkälle? Varsinkin ahtaissa paikoissa tämä muodostuu pienoiseksi ongelmaksi välillä.
polkupyörän sisäkumista teippaat lärpäkkeet heittoaukkoon ? jos sisäkumi on liian lötköä eli vaikutus pientä niin uhraat jonkun halvan fillarin päälikumin ja teet siitä lärpäkkeet heittoaukkoon ?

tässä vielä ohjeet mitä kannattaa voidella ennen käyttöä
1671006449138.png


ja edelleen... ostakaa ETUKÄTEEN ainakin yksi varahihna ja murtopultti :)
1671006719124.png


ps. ehkä jo ensivuonna tulee markkinoille sitten ensimmäiset automaatti lumilingotkin...
1671006986191.png

 
Viimeksi muokattu:
Onko tietoo onko noi lähemmäs tonnin hintaluokassa olevat bensalla toimivat lumilingot kaikki 2-vaiheisia.
Aloin vasta tutustumaan ylipäätään näihin härveleihin ja "osto-oppaissa" puhutaan asiasta.
esim. Netraudan/grillikaupan jne myyvät Foxnorthin lumilinkoja, joista tuota tietoa ei löydy.. speksi näyttäisi olevan aika pitkälti samat kuin vastaavissa kilpailevien vempeleissä, mutta tuosta 2-vaihdeisuudesta ei mitään mainintaa.. esim. tässä: Itsevetävä lumilinko Fornorth S5500 sähköstartilla

Täältä myös luin, että monessa oleva sähkö startti tarvitsee ulkoista virtaa, onko se tämän hintaluokan laitteissa aina sama? (75v ikäihmiselle tulee, ja epäily on ettei jaksa vetäistä laitetta käyntiin, myös mielipiteet kiinnostaa että jos ei jaksa vetää käyntiin, niin jaksaakoliikutella laitetta.. ihan "ok" kunnossa oleva naispuoleinen kyseessä, mutta kesällä meni ruohonleikkurivaihtoon akkukäyttöiseen, kun ei saanyt nyittyä sitä käyntiin)

Ja vielä yksi kysymys, riittääkö nuo noin 6,5hv laitteet ettei mene hermo kun hyytyy esim. nuoskalumeen? (kyseessä asfaltoitu jonkun verran nouseva noin 20-25m pihatie ja vähän muuta). Mitään pidempiä aikoja ei lumet tulisi maassa lojumaan, eli mitään korkeita umpihankia ei ole tarkoitus saada ajeltua.
 
Onko tietoo onko noi lähemmäs tonnin hintaluokassa olevat bensalla toimivat lumilingot kaikki 2-vaiheisia.
Aloin vasta tutustumaan ylipäätään näihin härveleihin ja "osto-oppaissa" puhutaan asiasta.
esim. Netraudan/grillikaupan jne myyvät Foxnorthin lumilinkoja, joista tuota tietoa ei löydy.. speksi näyttäisi olevan aika pitkälti samat kuin vastaavissa kilpailevien vempeleissä, mutta tuosta 2-vaihdeisuudesta ei mitään mainintaa.. esim. tässä: Itsevetävä lumilinko Fornorth S5500 sähköstartilla

Täältä myös luin, että monessa oleva sähkö startti tarvitsee ulkoista virtaa, onko se tämän hintaluokan laitteissa aina sama? (75v ikäihmiselle tulee, ja epäily on ettei jaksa vetäistä laitetta käyntiin, myös mielipiteet kiinnostaa että jos ei jaksa vetää käyntiin, niin jaksaakoliikutella laitetta.. ihan "ok" kunnossa oleva naispuoleinen kyseessä, mutta kesällä meni ruohonleikkurivaihtoon akkukäyttöiseen, kun ei saanyt nyittyä sitä käyntiin)

Ja vielä yksi kysymys, riittääkö nuo noin 6,5hv laitteet ettei mene hermo kun hyytyy esim. nuoskalumeen? (kyseessä asfaltoitu jonkun verran nouseva noin 20-25m pihatie ja vähän muuta). Mitään pidempiä aikoja ei lumet tulisi maassa lojumaan, eli mitään korkeita umpihankia ei ole tarkoitus saada ajeltua.
tässä esimerkki perinteisellä startilla ja sekä 230v käynnistimellä varustetusta lumilingosta ja siitä millaisia toimenpiteitä se vaatii ennenkuin pääsee oikeasti hommiin jne
 
Viimeksi muokattu:
Tarttis saada k-raudan lumilingosta (ja myöhemmin makitan ruohonleikkurista) öljyt vaihdettua, mikäs tohon olis hyvä ja halpa tapa?
Vissiin joku tollanen ihmeen pumppusysteemi? Pärjääkö tollasilla ihan manuaalisilla mitkä ei vaadi sähköä?
Osaako joku suositella jotain?
Plussaa jos löytyis turusta, eli k-rauta, biltema, motonet tai puuilo.
 
Ai että osaa aina ostaa tuotteen mikä menee tarjoukseen päivää myöhemmin. Nytte toi verkkiksen Statt S6000 ois 50€ alessa. 600€
 

Liitteet

  • 1671042796384.png
    1671042796384.png
    2,2 MB · Luettu: 28
Viimeksi muokattu:
Tarttis saada k-raudan lumilingosta (ja myöhemmin makitan ruohonleikkurista) öljyt vaihdettua, mikäs tohon olis hyvä ja halpa tapa?
Vissiin joku tollanen ihmeen pumppusysteemi? Pärjääkö tollasilla ihan manuaalisilla mitkä ei vaadi sähköä?
Osaako joku suositella jotain?
Plussaa jos löytyis turusta, eli k-rauta, biltema, motonet tai puuilo.
Oisko tossa lingossa proppu sivussa renkaan takana? Ikh kiinamoottorillisessa on muutaman sentin pituisen putken päässä proppu.
 
Vinkki: ota rengas irti ja tue linko niin vanhan öljyn valuttaminen astiaan helpottuu

Itse vaihtelen ajettavasta ruohonleikkurista missä öljyn poistotulppa sivussa ahtaassa paikassa niin, että tunkasen sopivan paksuisen kumiletkun poistoreikään jota pitkin ölppä valuu nätisti suoraan astiaan.. ;)
 
Omassa FXAssa öljytulpat molemminpuolin moottoria, toisella puolella noin 5 cm jatkoputki lohkosta jolloin öljy ei valu lingon runkoa pitkin.
 
Omassa FXAssa öljytulpat molemminpuolin moottoria, toisella puolella noin 5 cm jatkoputki lohkosta jolloin öljy ei valu lingon runkoa pitkin.
Juuri tämmöinen ikh lingossakin. Eli rengas pois ja tuohon putken jatkoksi jos haluaa hifistellä niin letku ja se astiaan, kuten aiemmat kirjoittivat.
Ikh lingossa ainakin sitten lähtee tuo renkaitten akseli sivuttain karkuun, koska ilmeisesti siinä ei ole muuta kiinni pitäjää kun renkaat, eli ei kannata säikähtää jos se meinaa "karata" kun rengas on irti.
 
Juuri tämmöinen ikh lingossakin. Eli rengas pois ja tuohon putken jatkoksi jos haluaa hifistellä niin letku ja se astiaan, kuten aiemmat kirjoittivat.
Ikh lingossa ainakin sitten lähtee tuo renkaitten akseli sivuttain karkuun, koska ilmeisesti siinä ei ole muuta kiinni pitäjää kun renkaat, eli ei kannata säikähtää jos se meinaa "karata" kun rengas on irti.
Eikös voi vaan pistää toisen renkaan alle jonkun mikä nostaa sitä niin et laite on vinossa?
En haluis tota rengasta kyl irroitella.
 
Ideana renkaan poistolla on se että saa astian hyvin alle tota pidennettyä putkea ja öljyt ei valu maahan, toinen vaihtoehto on letku. Jos meinasit että kallistaa linkoa niin joku puupalikka tai vastaava toisenpuolen renkaan alle.
 
Laitoin renkaan toisen renkaan alle niin kallistui sopivasti. Tankki suotavaa olla vajaa operaatiossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 106
Viestejä
4 502 177
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom