Kiitos, käväsen huomenna katsomassa, tuli tältä iltaa ihan tarpeeksi säädettyä ton kanssa noiden öljyjen yms kanssa ja vedellessä pihalta kolmen päivän lumet pois.
Elikkäs mä pistin nyt öljyt, bensat, ja sääsin laitteen korkeuden...
Pari kyssäriä tuli taas mieleen:
Ihan ensinnäkin, onkohan mun laitteessa jotain vikaa kun se on silleen outo että jos sitä tasaisella alustalla (esim siis asfaltilla/betonilla) kallistaa taaksepäin niin mun mielestä vasen puoli on selkeästi alempana, tai siis tuntuu niinkuin olisi se rengas vähän tyhjä, siihen ne tuolla k raudassakin vetosi että johtuu siitä että rengas on tyhjempi, mutta eipä auttanut kun sen digitaalisesti täytin samaan psi (16) kuin toisenkin, vähän niinkuin laite siis joustaisi sieltä vasemman renkaan lähistöltä... Onko sullakin sama?
Sitten toi öljynlaitto,
Ohjekirjassa kun käskettiin pistämään öljyä niin että tulee siihen korkin mitan H merkin kohdalle, ILMAN että sitä korkkia kierretään yhtään kiinni.
Onko muka oikeasti noin? Kun mulla oli jo öljyä pitkästi jengoissa asti siinä vaiheessa kun oli alle puolivälissä tota tikkua, en uskaltanut sitten enempää pistää kun tuskin siinä oli ideana että sitä on niin paljon että meinaa ulos valua?
Kuuluuko se laite sammuttaa siitä kaasun alta olevasta vivusta, vaiko siitä "avaimesta"?
Sammutin nyt siitä alhaalla olevasta vivusta, sen mikä on siis sen alle missä on jänis ja kilpikonna, ja sillä kesti yli 10 sekunttia sammua kun sen vivun vedin vasemmalle.
Ohjekirjassa käskettiin myös peittämään joku moottorin ilmanottoaukko sormella ja painamaan siihen kolme viiva viisi kertaa kun käynnistää konetta kylmänä, mikähän helvatan ilmanottoaukko tässä oli kyseessä, itse en keksinyt kuin sitä ryyppyä painaa...
Mitähän teen väärin kun tuo jämppäili useasti lumeen kiinni, niin että sitten sinkosi itsensä siitä vedon avulla pienen pompun kera irti, ja tämä teki sen että pihalla oli todella reilusti sellaisia pieniä aaltoja kovaa tampattua lunta, joita se ei sitten saanut lainakaan tehtyä vaikka yritti uudelleen.
Mun vanha linko oli tosiaan sellanen B & S koneella oleva, tätä bilteman laitetta tehokkaampi jopa jossa se vaan veti sellasella ihmeen kumimattosysteemillä sitä lunta maasta irti ja pakko kyllä sanoa että se teki ihan hitosti parempaa jälkeä, sillähän pääsi halutessa melkein hiekoille asti vaikka olis miten tamppaantunutta ollut, nyt koko piha on täynnä eri kokoisia töyssyjä ja tosi moneen kohtaan jäi usean sentin kerros lunta, kun ei tuo ollenkaan pureutunut vähän kovempaan tamppaantuneeseen lumeen