Veikkaisin, että suurin osa, joka ostaa kalliin valon, ajaa sitä myös täydellä teholla. Itse olen sitä mieltä, että on vähän turhaa ostaa kallis valo ja kuristaa se sen jälkeen halvemman valon tasolle. Lisäksi täydellä teholla ajamisesta on hyvin vaikea jäädä kiinni edes katsastuksessa. Mutta kukin tyylillään...
Mittaukset, joihin vetosin, olivat täydellä teholla. Samoin videolla ajettiin täydellä teholla. Jos nyt haluaa käyttää laillista tehoa, niin Valostoren mittauksien mukaan E-hyväksytyssä tilassa eroa 1 luxin kantamassa on enää 25 metriä. Hybridissä on kuitenkin edelleen silloinkin paljon leveämpi valokeila. Eli Hybridin paremmuus vain korostuu laillisessa tilassa. Spotilla saattaa nähdä 25 metriä pidemmälle, joka on mitätön ero, mutta Hybridillä näkee tuplasti leveämmin.
Videolla näkyi mielestäni erinomaisesti erot valokeilassa käytännön ajossa. Hybrid valaisee huomattavasti leveämmin, eli näkee myös pientareet ja mutkat. Spotilla on vain kapea keila, joilla näkee kyllä suoran päähän, mutta ei juuri muuta.
Eli yhteenvetona voi sanoa, että Hybrid on ainoaksi lisävaloksi selvästi parempi, ajaa sitä E-hyväksytyssä tilassa tai ei. Spot on hyvä vaihtoehto tuohon tarjoushintaan, jos keulalla on jo lisävalo leveällä keilalla ja haluaa lisää kantamaa lämmityksen kera. Ainoaksi lisävaloksi en sitä kuitenkaan ostaisi tarjouksesta huolimatta, koska pientareet ja mutkat jäävät pimeiksi.