Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Xenoneilla paranee ja noissahan on tavallaan xenon-hyväksyntäkin. Kokemusta on myös Bilteman 7- ja 9-tuumaisista valoista halpisxenoneilla. Jälkimmäisissä valokuvio on mukavan tarkasti rajattu pystysuunnassa.Asennutin syttymään ja sammumaan pitkien kanssa. Keulalla on budjettilisävalot eli hella comet FF200 joten ei tule niin suurta shokkia valotehojen erossa kun tiputtaa pitkät pois. Kesäksi otan sulakkeen pois lisäpitkiltä ja laitan kivisuojat päälle. Valoteho on minulle riittänyt, eikä tarvi kesäksikään riisua pois ulkonäön takia.
Minä olen ruukannut ottaa ohjainreleelle virran auton pitkiltä ja vetää maan hyttiin kytkimen taakse. Eli lisärit palaa kun auton omat palaa ja napista sitten voi tarvittaessa sammuttaa lisärit ja jättää vain omat pitkät. Hyvä pystyä sammuttamaan nuo lisärit lumipyryssä kun valaisevat vain sen edessä olevan lumitauhkan eikä näe tietä juuri ollenkaan. Lisäksi pitkillä suorilla tykkää pudottaa lisäpitkät pois ensin kohtaamistilanteessa.Mitenkäs olette tuon lisävalojen kytkennän tehneet? Siis että syttyykö automaattisesti, kun laittaa autonkin pitkät vai erillisellä napilla? Pitäisi ruveta ensimmäistä kertaa lisävaloja itselle laittamaan niin mietin vielä, että miten nuo kytkisi... Lähinnä sitä mietin, että jos ensin palaa kaikki pitkät ja sitten kun kerralla heittää lyhyille valoille niin yllättääkö pimeys...?
Ehkä paras tyyli olisi, että toimii yhdestä viiksestä myös lisävalot, mutta erillisellä katkaisijalla voisi tuon lisävalon ottaa halutessaan pois käytöstä.
Minä olen ruukannut ottaa ohjainreleelle virran auton pitkiltä ja vetää maan hyttiin kytkimen taakse. Eli lisärit palaa kun auton omat palaa ja napista sitten voi tarvittaessa sammuttaa lisärit ja jättää vain omat pitkät. Hyvä pystyä sammuttamaan nuo lisärit lumipyryssä kun valaisevat vain sen edessä olevan lumitauhkan eikä näe tietä juuri ollenkaan. Lisäksi pitkillä suorilla tykkää pudottaa lisäpitkät pois ensin kohtaamistilanteessa.
Vaikka muuten olenkin aika rauhallinen tapaus liikenteessä, niin nämä "xenon perus umpioon!1!"-bensalenkkarit saa minut aina tien päällä miettimään, miten voisin kyseisen auton omistajalle aiheuttaa mahdollisimman hitaan ja tuskaisan kuoleman.samoin lyhkäsiin pitää tilata vielä
Vaikka muuten olenkin aika rauhallinen tapaus liikenteessä, niin nämä "xenon perus umpioon!1!"-bensalenkkarit saa minut aina tien päällä miettimään, miten voisin kyseisen auton omistajalle aiheuttaa mahdollisimman hitaan ja tuskaisan kuoleman.
Itse mietin noita Bilteman lisävaloja ja niihin xenoneita, kun yhdestä halppismallistahan taitaa löytyä se hyväksyntäkin niille. Lopulta can-väylä autossa tappoi kiinnostuksen.
Minä olen ruukannut ottaa ohjainreleelle virran auton pitkiltä ja vetää maan hyttiin kytkimen taakse. Eli lisärit palaa kun auton omat palaa ja napista sitten voi tarvittaessa sammuttaa lisärit ja jättää vain omat pitkät. Hyvä pystyä sammuttamaan nuo lisärit lumipyryssä kun valaisevat vain sen edessä olevan lumitauhkan eikä näe tietä juuri ollenkaan. Lisäksi pitkillä suorilla tykkää pudottaa lisäpitkät pois ensin kohtaamistilanteessa.
Yleensä joka paikassa suositellaan laittamaan katkaisija releen maadoitukseen. Näin siksi että yhden johdon vetäminen kabiinin puolelle riittää.Itse olen aina laittanut katkaisijan herätepiuhan välille. Eikös tämä tapa ole kuitenkin yleisempi?
Pari Boschin Rallye 225ttä ja niissä 100w polttimot.
E: Kokemusta ei vielä ole, kun asennus on vähän vaiheessa. Mutta jospa viikon lopulla saisi aikaa asentaa kunnolla loppuun saakka.
Vaikka muuten olenkin aika rauhallinen tapaus liikenteessä, niin nämä "xenon perus umpioon!1!"-bensalenkkarit saa minut aina tien päällä miettimään, miten voisin kyseisen auton omistajalle aiheuttaa mahdollisimman hitaan ja tuskaisan kuoleman.
Mun mielestä lisävalopykälissä kielletään kaukovalojen laittaminen niin että niillä on oma kytkin. Siis tarkoitan kytkentää jossa saa kytkettyä lisäkaukovalot yksinään erillisellä kytkimellä päälle riippumatta siitä onko kaukovalot päällä vai ei. Käytännössähän tuollainen kytkentä olisi muutenkin ihan perseestä käyttää.
Tuo käytännössä kieltää lisävalojen kytkemisen täysin oman kytkimensä taakse. Valomääräysohje ei ole tuorein, mutta tuskin tämä kohta on muuttunut.Kaukovalaisimet voidaan kytkeä päälle yhtäaikaisesti tai pareittain, mutta vaihdettaessa takaisin lähivaloille on kaikkien kaukovalaisinten sammuttava yhtäaikaisesti
Mun mielestä lisävalopykälissä kielletään kaukovalojen laittaminen niin että niillä on oma kytkin. Siis tarkoitan kytkentää jossa saa kytkettyä lisäkaukovalot yksinään erillisellä kytkimellä päälle riippumatta siitä onko kaukovalot päällä vai ei. Käytännössähän tuollainen kytkentä olisi muutenkin ihan perseestä käyttää.
Laita sitten kokemuksia/kuvia on/off pitkien kanssa jahka saat pultattua keulaan. Hinta ei kyllä päätä huimaa.Tilasin kokeilunhalusta parin tämmöisiä: https://www.aliexpress.com/item/Eyo...lack-Wrecker-SUV-Truck-Light/32757593584.html
Niissä on jopa E-merkintä ja referenssi 12,5. Voi olla hyvät tai sitten (todennäköisesti) huonot mutta sitten sen näkee.
Tänään tuli ensimmäinen yksilö perille (tilasin lamput erikseen välttääkseni postikulut). Pitää vain hakea deutsch-liittimiä että pääsee testaamaan, menee varmaankin viikonloppuun.Laita sitten kokemuksia/kuvia on/off pitkien kanssa jahka saat pultattua keulaan. Hinta ei kyllä päätä huimaa.
Siis radio ainoastaan vai myös cd/aux/usb?Lisävalot kun kytkee päälle niin radion kuuluvuus laskee nollaan. Mikähän auttaisi?
Radio. Kohina vain kuuluu.Siis radio ainoastaan vai myös cd/aux/usb?
Laulat itse
Millaiseen autoon tulossa? Mietin vaan, että jonku perhefarmarin katolla tuo olisi aika härö laite.Tuollainen 32" tuli tilattua ja samalla lähti tilaukseen kattoteline johon tuo oli tarkoitus asentaa. Katsellaan millaista Kiina'roskaa' tälläkertaa.
https://www.aliexpress.com/item/22-...-Light-Bar-4X4-Combo-Offroad/32717229453.html
Millaiseen autoon tulossa? Mietin vaan, että jonku perhefarmarin katolla tuo olisi aika härö laite.
Sama täällä. Ottanut tavaksi lätkäistä pitkät päälle 10-15 metriä ennen kohtaamista. Tietävät kyllä miksi.Vaikka muuten olenkin aika rauhallinen tapaus liikenteessä, niin nämä "xenon perus umpioon!1!"-bensalenkkarit saa minut aina tien päällä miettimään, miten voisin kyseisen auton omistajalle aiheuttaa mahdollisimman hitaan ja tuskaisan kuoleman.
Itse mietin noita Bilteman lisävaloja ja niihin xenoneita, kun yhdestä halppismallistahan taitaa löytyä se hyväksyntäkin niille. Lopulta can-väylä autossa tappoi kiinnostuksen.
Ainoastaan nämä tulee mieleen; lisäpitkät, joissa on kehäparkki. Parkki on mielestäni melko huomiota herättävä, mutta ei tosiaankaan häikäise.Kuuluu osastoon erittäin tyhmiä kysymyksiä, mutta mitä ovat ne pyöreät isot valot joita näkee pakujen ja henkilöautojenkin keulilla. Varmaan rekoissakin. Päiväsaikaan palaa ajovalojen kanssa. Pyöreät kun ovat, niin niissä ovat sellaiset angel eyes valot. Sumarit, pitkät?
Tuli entinen auto vastaan joku aika sitten ja siihen oli ilmestynyt tuollaiset valonheittimet keulalle, häikäisi ihan mukavasti keskellä päivää, eli säädetty päin hittoa, kun muissakin noita on tullut nähtyä, eikä ne ole häirinneet. Siis mikä tarkoitus, jos tästä nyt joku ymmärsi?
Ainoastaan nämä tulee mieleen; lisäpitkät, joissa on kehäparkki. Parkki on mielestäni melko huomiota herättävä, mutta ei tosiaankaan häikäise.
Tietysti voidaan miettiä, mitkä ne voisi olla. Jos ne kerran palaa niin vaihtoehdoiksi ei jää kuin sumuvalot tai väärinkytketyt DRL-huomiovalot. Tämä on nyt sen verran arvoituksellinen keissi, että kiinnostaa tietää mitkä ne oikein on. Toivottavasti joku tietää.
Tänään laitettu auton keulille ja ei vakuuta. Valokuvio hämyisä ja vaikeata laittaa oikealle korkeudelle. Antaa hämyisiä värejä ja valokuvioita jos jonnekin suuntaan. Käänsin tuon jo ympäri, kun missään ei lue kummin päin tuo on oikein. Silloin vähän parani kuvio, mutta en suosittele.
Tuommoinen ilmestyi tänään tontille. Tässä speksit. Itsehän en ymmärrä noista mitään, joten ihan testimielessä tilasin. Pitää yrittää ottaa muutama kuva auton omilla pitkillä ja tuon kanssa.
Tuollainen 32" tuli tilattua ja samalla lähti tilaukseen kattoteline johon tuo oli tarkoitus asentaa. Katsellaan millaista Kiina'roskaa' tälläkertaa.
https://www.aliexpress.com/item/22-...-Light-Bar-4X4-Combo-Offroad/32717229453.html
Kyllä noi valot on oikea arvaus, hiacessa samanlaiset, kuva ylempänä. Itelläkin "angel yesit" kytkettynä, pitänee katsastukseen nypätä pois, ja tuskin sen jälkeen laitankaan enää johtoja kiinni, on sen verran huomiota herättävät.. Referenssejä ei noissa valoissa paljon ole, 25 on luku.Varmasti paras arvaus. Näkeehän noita, mutta ensimäisen kerran häikäisi. Sumarithan siinä autossa on jo vakiona, millä ei kyllä mitään virkaa ole, joten veikkaan että lisäpitkät. Tuplavalot muutenkin vakiona. Ja ne paiskarithan oli isketty suoraan maskin eteen. Tiedä sitten jos niissä ei ole mitään takatukia, ja autolla vedetty vähän kovempaa, niin taittuuhan ne valot taivaaseen näyttämään.
http://www.valostore.fi/lisavalo_kaukovalo_laki_maaraykset/
Referenssithän tuossa paukkuu varmaan komiasti, ja valojen sijoituksekin varmaan mitä sattuu. Saahan ne katsastukseen riisuttua pois. Jos nyt käy niin hyvä säkä että näen nykyisen omistajan, niin pitääpä kysäistä. Kylillä kuitenkin pyörii
Kyllä noi valot on oikea arvaus, hiacessa samanlaiset, kuva ylempänä. Itelläkin "angel yesit" kytkettynä, pitänee katsastukseen nypätä pois, ja tuskin sen jälkeen laitankaan enää johtoja kiinni, on sen verran huomiota herättävät.. Referenssejä ei noissa valoissa paljon ole, 25 on luku.