Lisävalot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noz
  • Aloitettu Aloitettu
Taas sama ongelma kuin joku vuosi sitten. Muovipuskuriin pitäisi saada pultattua järkevän hintainen ja sopivan tehokas lisävalo, ajo on pelkästään pääteitä. Mitään 2,5kg möykkyä tuohon ei minusta kannata edes yrittää asentaa vaan järkevintä lienee joku alle 1,5kg:n pötkö. Edellinen valinta osui Optibeam Ultra 6 malliin, se on kevyt, mutta ei muuten niin ihmeellinen. Meneekö noilla reilun satasen Pureluxeilla pahasti pieleen Lisävalo Purelux Black X-Slim C520 - Kaareva / 52 cm / 105W / Ref. 45 ?
Tuo valo poikkeaa muista saman hintaluokan paneeleista keltaisemmalla valonsävyllä, värilämpötila on 5700 K, kun monessa muussa se on 6000 K.

Ja onkohan tojossa miinusohjatut valot, kuten monissa aasialaisissa? Silloin valmis johtosarja ei käy.
 
Haaroitan herätteen pitkien sulakkeelta, joten se ei ole ongelma. Tuo keltaisempi valo on oikeastaan vain plussaa.
 
Ihmissilmän kannaltahan n. 4500K on parasta värilämpöaluetta valolle, paras valotehokin saadaan noilla main. Yli 5000K alkaa jo erottua valkoisempana (kylmempänä) ja 6000K tai yli alkaa jo selvästi sinertää valotehonkin jo laskiessa.
 
Luetelkaa 2-3 merkkiä/mallia joissa hyvä hintalaatusuhde. arvostan kuvion leveyttä pituutta enemmän.
 
-11 vuosimallin Aurikseen olisi tarkoitus laittaa valo. Ihmettelin rouvan puheita ettei Auriksen lyhyillä valoilla näe mitään, laitoin sen märän tien piikkiin. Kävin nyt viikonloppuna itse ajamassa kyseisellä autolla pimeällä ja eihän sillä oikeasti nähnyt yhtään mitään. Otin polttimot irti ja siellä oli paikoillaan kiinan H11 ledit. Laitoin Osramin polttimot paikoilleen ja nyt lyhyillä näkee kohtalaisesti. Pitkien polttimot ovat ihan tavalliset, mutta pitkät tuossa autossa ovat oikeasti huonot. Epäilen vahvasti, että tuo Purelux auttaisi huomattavasti tähän ongelmaan.

Ajoin tuohon lähimmälle pätkälle jossa ei katuvaloja.
Eka kuva lyhyet, toinen auton ajovalojen pitkät ja viimeissä kuvassa myös tuo purelux paneli päällä.
Omissa valoissa hirveästi lisää valoa tule, mutta kuitenkin havaitsee eron.




 
Luetelkaa 2-3 merkkiä/mallia joissa hyvä hintalaatusuhde. arvostan kuvion leveyttä pituutta enemmän.

Perinteinen (2x) vaihtoehto

Paneeli
 
Itsellä on W-light storm 10 ja kyllä silläkin sai aika mojovan lisäyksen. Ja on leveyttä varsin hyvin.
 
Pakko kehua Genesis 600 Gen 2:n lämmitystä. 60W vastusten takia tuo tuntuu pysyvän sulana yhtä hyvin kuin perinteiset halogenit. Äsken tuli koettua jäinen tihku, jossa tuulilasi alkoi jäätymään umpeen, mutta lisävalo ei. Myöskään märkä räntä ja älytön lumipyry ei koitunut ongelmaksi. Lumipyryssä muodostuu kunnon jääpuikot lampun alareunaan, kun valo sulattaa lumen, joka valuu vetenä linssiltä pois ja jäätyy uudestaan.

Lämmin värisävy on myös jotain, josta on vaikea tinkiä jatkossa lisävaloista. Voi ajaa talvikelilläkin huoletta lisävalot päällä, kun lumi ei häikäise takaisin. Vaikka nykyään samaan hintaan saa tehokkaampiakin valoja, niin on tuo silti pirun hyvä lisävalo.
 
Taas sama ongelma kuin joku vuosi sitten. Muovipuskuriin pitäisi saada pultattua järkevän hintainen ja sopivan tehokas lisävalo, ajo on pelkästään pääteitä. Mitään 2,5kg möykkyä tuohon ei minusta kannata edes yrittää asentaa vaan järkevintä lienee joku alle 1,5kg:n pötkö. Edellinen valinta osui Optibeam Ultra 6 malliin, se on kevyt, mutta ei muuten niin ihmeellinen. Meneekö noilla reilun satasen Pureluxeilla pahasti pieleen Lisävalo Purelux Black X-Slim C520 - Kaareva / 52 cm / 105W / Ref. 45 ?
Minulla ollut nyt reilun vuoden käytössä kyseinen lisävalo. Hyvin antaa lisää valoa ja parilta peurakolariltakin jo säästänyt. Toki auton omien valojen ref. on yhteensä vain 25.
 
Onkohan mitään tuota Genesista kevyempää baaria, jossa olisi värilämpötila siellä 4500K hujakoilla ja leveä keila?
 
Onkohan mitään tuota Genesista kevyempää baaria, jossa olisi värilämpötila siellä 4500K hujakoilla ja leveä keila?

Painosta en tiedä, mutta itsellä on tuollanen Osramin CB versio mikä antaa ihan mukavan leveän keilan ja pituuden mikä sopii hyvin tuon 508 pösön xenonien kaveriksi valovärin ja määrän puolesta. Tuossa on vaan värilämpö tuo pikkasta vajaa 6000K, mutta viimepäivien lumisateissakin ei aiheuttanut mitään ongelmaa käyttäessä.

 
Viimeksi muokattu:
Onkohan mitään tuota Genesista kevyempää baaria, jossa olisi värilämpötila siellä 4500K hujakoilla ja leveä keila?

Lazer Linear 12 Elite painaa alle kilon ja on pienehkö kooltaan, leveällä kuviolla ja 5000K värilämpötilalla. Itse tykkään kyllä, värisävy sointuu xenoneihin ok ja leveyttä piisaa, kantamaakin aina tuonne 200m paremmalle puolelle. Kilpitelineessä ilman lisätukia ei värise tms. Mutta niille jotka haluaa nähdä ketun häntäkarvat yli puolesta kilometrista tämä ei sovi... ja tyyrishän tuo on. Mutta ne muutamat tielle pyrkineet sarvipäät tässä viimeisen vuoden mittaan kyllä näkyi hyvin. Ja kuten on tullut useasti sanottua, harvemmin ne useamman sadan metrin päästä tielle koikkelehtivat sarvipäät ongelmia aiheuttaa vaan juurikin ne alle 100m päästä tienvarsipusikosta ilmaantuvat...

Lisävalo Lazer Linear 12 Elite - Suora / 38 cm / 84W / Ref. 37.5
 
Onkohan mitään tuota Genesista kevyempää baaria, jossa olisi värilämpötila siellä 4500K hujakoilla ja leveä keila?

Tuossa on 4800K-värilämpötila, leveä keila ja on Gessua pienempi. Jussinmäen Youtubesta löytyy myös esittelyvideo.

Vähän aikaa sitten kehuin Genesiksen lämmityksen toimintaa ja kuinka valo ei mene missään kelissä umpeen. Noh, 10 asteen pakkanen ja älytön lumimyrsky oli liikaa. Vastukset sulattivat vähän lunta, mutta se jäätyi viimassa heti uudelleen ja aika äkkiä valo oli ummessa. Olisi melkein pitänyt olla täysin kylmä linssi, jotta lumi ei sula yhtään tai sitten paljon tehokkaampi lämmitys. Paikallaan Genesis sulatti itsensä nopeasti vain jäätyäkseen kohta uudelleen. Toki tuossa kelissä lisävalosta ei ollut älyttömästi hyötyä ja auton omat halogenit pysyivät sulana ja valaisivat hyvin. Hellat 100W-polttimoilla tai Bilteman 7" kannut 80W-Osrameilla eivät kuitenkaan säikähtäneet tuollaistakaan keliä :D
 
Onkos tästä kenelläkään kokemusta?


Onhan tuokin vähän tyyris mutta laiskana johdotuksen väliin jättäminen houkuttelisi, kun haluaisin kuitenkin katkaisijan kabiiniin ja tuossa ilmeisesti saisi puhelimen sovelluksesta valon ohjattua pois. Tuohan myös siirtyisi sitten helposti, jos autoa joskus vaihtaa. Nykyisessä autossa saisi kyllä herätteen perinteisesti halogeeniltakin. Tuonne obd pistokkeelle taitaa tulla jatkuva virta mutta ei tuo Bluetooth nyt varmaan niin paljoa kuluta eikä tuo auto niin pitkiä aikoja seiso.
 
Vähän aikaa sitten kehuin Genesiksen lämmityksen toimintaa ja kuinka valo ei mene missään kelissä umpeen. Noh, 10 asteen pakkanen ja älytön lumimyrsky oli liikaa. Vastukset sulattivat vähän lunta, mutta se jäätyi viimassa heti uudelleen ja aika äkkiä valo oli ummessa. Olisi melkein pitänyt olla täysin kylmä linssi, jotta lumi ei sula yhtään tai sitten paljon tehokkaampi lämmitys. Paikallaan Genesis sulatti itsensä nopeasti vain jäätyäkseen kohta uudelleen.

Eikö siinä ole mahdollisuutta ottaa lämmitystä pois esim. kytkimen avulla? Kyllähän kunnon pakkasella lumisateessa pysyy valot auki paremmin kun se lumi ei edes sula siihen "lasille".
 
Eikö siinä ole mahdollisuutta ottaa lämmitystä pois esim. kytkimen avulla? Kyllähän kunnon pakkasella lumisateessa pysyy valot auki paremmin kun se lumi ei edes sula siihen "lasille".
Ei ole mahdollista. Lämmitys toimii ihan virtajohdon kautta. Uusissa Pureluxeissa lämmityksen voi kytkeä erikseen päälle ja pois, mikä on järkevämpää. Toki hyvin toimiakseen vaatii napin vetämisen ohjaamoon.

Tänään oli 8 astetta pakkasta ja Genesiksen linssissä oli vielä viime lumimyrskyn jäät. Nyt kuitenkin sulatus toimi maantiellä ja pienen lenkin jälkeen jäät olivat kadonneet linssiltä.
 
Onkos tästä kenelläkään kokemusta?


Onhan tuokin vähän tyyris mutta laiskana johdotuksen väliin jättäminen houkuttelisi, kun haluaisin kuitenkin katkaisijan kabiiniin ja tuossa ilmeisesti saisi puhelimen sovelluksesta valon ohjattua pois. Tuohan myös siirtyisi sitten helposti, jos autoa joskus vaihtaa. Nykyisessä autossa saisi kyllä herätteen perinteisesti halogeeniltakin. Tuonne obd pistokkeelle taitaa tulla jatkuva virta mutta ei tuo Bluetooth nyt varmaan niin paljoa kuluta eikä tuo auto niin pitkiä aikoja seiso.
Kahteen autoon asentanut tuon kanssa ja ihan hyvin toimii. Lisäksi kaveri asentanut omaan autoonsa tuolla eikä myöskään ole mitään valitusta kuulunut. Toistaiseksi helpoimmat asennukset mitä itse tehnyt ja olisi varmaan jäänyt noihin uudempiin autoihin kokonaan tekemättä kun menee vähän liian vaikeaksi haistella herätteet jostain. Ainut miinus mitä voin tuosta sanoa, niin tässä hiljattain kun asennettiin Skoda Kodiaqiin lisävalot, niin ei toiminut sillä "reseptillä" mitä sieltä sovelluksesta kyseiselle autolle tarjottiin. Piti kokeilla läpi useampia eri autojen reseptejä kunnes homma alkoi pelittämään jollain vastaavan VW Tiguanin säädöillä. Vielä pitäisi jaksaa laittaa kehittäjille palautetta asiasta. Veljen autossa ollut yli vuoden lisävalo tuolla palikalla asennettuna ja toiminut moitteetta.
 
Onkos kellään ollut ongelmia X-vision Genesis II 600:n huurtumisen kanssa (2 kk vanha). Minulla kerää ihan vesihelmeä sisälle ja joutuu polttamaan yli puoli tuntia (auto latauksessa), että valo alkaa kuivaamaan. Valostore kyseli maahantuojalta, niin ei ole kuulemma takuuongelma. Pitää kuulemma olla oikein vettä alareunassa tai ledejä pimeenä. Ei ole henk. koht ollut muilla merkeillä samoja ongelmia, edes sillä halvimmalla mahdollisella valolla!

E43FACD3-0CD6-4A40-8CE6-7664A0E9C57C.jpeg
 
Onkos kellään ollut ongelmia X-vision Genesis II 600:n huurtumisen kanssa (2 kk vanha). Minulla kerää ihan vesihelmeä sisälle ja joutuu polttamaan yli puoli tuntia (auto latauksessa), että valo alkaa kuivaamaan. Valostore kyseli maahantuojalta, niin ei ole kuulemma takuuongelma. Pitää kuulemma olla oikein vettä alareunassa tai ledejä pimeenä. Ei ole henk. koht ollut muilla merkeillä samoja ongelmia, edes sillä halvimmalla mahdollisella valolla!

E43FACD3-0CD6-4A40-8CE6-7664A0E9C57C.jpeg
Kosteutta selvästi. Kannattaa ostaa esim paypalin tai vastaavan kautta ja riitauttaa ajoissa.
Koominen paikka muuten asentaa valot.
 
Olet nyt kyllä hieman erehtynyt. Voi vienoja hymyjä tulla.
En näe erityistä ongelmaa. Toki valotehosta ehkä uhrataan ihan merkittävä osa, mutta
  • Jotkut pärjäävät vakiopitkilläkin
  • Asennuspaikka on sentään melko ylhäällä
  • Autosta ja etenkin keulasta törröttävät ylimääräiset ulokkeet saattavat olla ehdoton no go
Lisäksi asennustapa ei ole uusi tai tuntematon.
 
Toinenkin auto menossa asennukseen Lazer linear 18 Elite versiolla. Tykästynyt värilämpöön ja leveään keilaan. Tuossa on hyvä vertailu, jossa 3 palkkia samalla ajolla esillä. 3.autossa on Lazer linear 18 iLBA elite. Tehoa on mukavasti, mutta ei se iLBA kyllä ole mitään suurempaa erinomaisuutta tarjonnut ja vähän sellainen ”mittatappioita” sen osalta jäi suuhun maistumaan. No se booster siinä on.

 
Onkos kellään ollut ongelmia X-vision Genesis II 600:n huurtumisen kanssa (2 kk vanha). Minulla kerää ihan vesihelmeä sisälle ja joutuu polttamaan yli puoli tuntia (auto latauksessa), että valo alkaa kuivaamaan. Valostore kyseli maahantuojalta, niin ei ole kuulemma takuuongelma. Pitää kuulemma olla oikein vettä alareunassa tai ledejä pimeenä. Ei ole henk. koht ollut muilla merkeillä samoja ongelmia, edes sillä halvimmalla mahdollisella valolla!

Ei ole x-visionia ollut, mutta pari purevision valoa olen valostorelle vienyt takaisin samasta syystä. Hyvin on aina saanut uuden tilalle. Mutta lienee sitten valmistaja kohtaista.
 
Onkos kellään ollut ongelmia X-vision Genesis II 600:n huurtumisen kanssa (2 kk vanha). Minulla kerää ihan vesihelmeä sisälle ja joutuu polttamaan yli puoli tuntia (auto latauksessa), että valo alkaa kuivaamaan. Valostore kyseli maahantuojalta, niin ei ole kuulemma takuuongelma. Pitää kuulemma olla oikein vettä alareunassa tai ledejä pimeenä. Ei ole henk. koht ollut muilla merkeillä samoja ongelmia, edes sillä halvimmalla mahdollisella valolla!

E43FACD3-0CD6-4A40-8CE6-7664A0E9C57C.jpeg
Täällä sama valo lämmitetyllä linssillä ja ikinä ei ole ollut pienintäkään kosteutta sisäpuolella. Myöskään aiemmissa muissa ledipaneeleissa ei ole ollut ongelmia. Vaikuttaa vialliselta.

Nyt oli taas mielenkiintoinen keli, kun -3 astetta pakkasta, vettä oikein ropisi, tuulilasille piti puhaltaa täysillä kuumaa ja auton omat halogenit alkoivat jäätymään sisäreunasta umpeen. Koko auton keulassa oli paksu jääkuorrutus, mutta Genesiksen linssiltä vain valui vesi pois ja paikallaan kokeiltuna se tuntui kädelle lämpöiseltä. En tiedä sitten, mikä tuossa yhdessä aiemmassa lumimyrskyssä oli, kun sai linssin umpeen. Ehkä kova -11C myrskytuuli jäähdytti ajoviiman lisäksi linssiä vielä entistä kovemmin. Muutenhan tuo Gessu tuntuu vastaavan vähintään perus 55W halogen-lisävaloa sulatusteholtaan. Ai että kun tykkään siitä :D
 
Onkos kellään ollut ongelmia X-vision Genesis II 600:n huurtumisen kanssa (2 kk vanha). Minulla kerää ihan vesihelmeä sisälle ja joutuu polttamaan yli puoli tuntia (auto latauksessa), että valo alkaa kuivaamaan. Valostore kyseli maahantuojalta, niin ei ole kuulemma takuuongelma. Pitää kuulemma olla oikein vettä alareunassa tai ledejä pimeenä.
Eli laite on siis myyty perävalotakuulla. Eipä siinä juuri muuta voi tehdä kuin jatkossa jättää ostamatta moiselta kauppiaalta edes rautanaulaa. Ennen roskiin heittämistä voi tietysti irrottaa valon(kun kuitenkin olisi pakko), tuoda sisälle pöydälle ja kokeilla avata. Lapset ovat ehkä unohtaneet lasinkehyksen tms. tiivisteen tai työntäneet sen väärään väliin tai ruuvit jätetty sormikireyteen, jolloin siellä on joku rako mistä vesi pääsee sisään.

Peilejä tai emittereitä ei kai yleensä kannata yrittää puhdistaa tai muutenkaan koskea, sillä valaisu todennäköisesti vain heikkenee. Lasin toki voi pyyhkiä sisäpuolelta jos on kondensoinut ja valaisin avattu.
 
20230107_143218-01.jpeg
20230107_182838.jpg


Audin uusissa umpioissa tuo valoteho ihan jo sinällään ok verrattuna kuluneisiin vakioumpioihin, tuli silti laitettua ihan kiusallaan tuo Optibeamin Super Captain tuohon keulalle. Paljoa en kerennyt vielä testailla, vaikuttaisi kuitenkin ihan hyvästi valoa olevan. Pois päältä ollessa jatkaa hyvin noita maskin linjoja, tulee lähinnä B7 S-line mieleen. Vielä auton omiin pitkiin poistin kaverilta joutilaat ledipolttimot.

Aluksi teki mieli kopioida tuo Clarksonin käyttämä setup ihan vaan jo härskiyden takia, mutta sitten järki voitti.

clarkson.jpg


Tuo teippaus täytyy kyllä silti ehkä toteuttaa kun joutuu tuota autoa muutenkin maalailemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Edellisen auton Genesis II 600 Hybrid Heat oli pirun hyvä lamppu ja pysyi oikeasti sulana talvella. Nykyiseen autoon piti kuitenkin saada keulan tutkan takia joku sirompi valo. Lisäksi Gessun väri oli liian lämmintä auton omien ledien rinnalla. Gessu lähti siis myyntiin ja tilalle tuli Walonia Contrast SC.

On kyllä äkäinen valo hintaan ja pieneen kokoon nähden. Jussinmäen valovertailussa paineli isompien ja kalliimpien valojen luokassa. Kuumeneekin paikallaan yllättävän nopeasti. Valokeila on todella leveä, eli valaisee hyvin pientareet ja mutkat. Korkeuttakin löytyy, mutta ei liikaa, eli eteen tai puiden latvoihin ei tule liikaa valoa. Keskellä on kirkkaampi alue kantamaa parantamaan, mutta tuo voi johtua osin myös auton omista pitkistä. Joka tapauksessa tyytyväinen valoon. Toki lämmityksestä piti nyt tinkiä, mutta noin ohuita paneeleita ei lämmityksellä taida saada.

20230811_230253.jpg


20230727_210342.jpg
 
Edellisen auton Genesis II 600 Hybrid Heat oli pirun hyvä lamppu ja pysyi oikeasti sulana talvella. Nykyiseen autoon piti kuitenkin saada keulan tutkan takia joku sirompi valo. Lisäksi Gessun väri oli liian lämmintä auton omien ledien rinnalla. Gessu lähti siis myyntiin ja tilalle tuli Walonia Contrast SC.

On kyllä äkäinen valo hintaan ja pieneen kokoon nähden. Jussinmäen valovertailussa paineli isompien ja kalliimpien valojen luokassa. Kuumeneekin paikallaan yllättävän nopeasti. Valokeila on todella leveä, eli valaisee hyvin pientareet ja mutkat. Korkeuttakin löytyy, mutta ei liikaa, eli eteen tai puiden latvoihin ei tule liikaa valoa. Keskellä on kirkkaampi alue kantamaa parantamaan, mutta tuo voi johtua osin myös auton omista pitkistä. Joka tapauksessa tyytyväinen valoon. Toki lämmityksestä piti nyt tinkiä, mutta noin ohuita paneeleita ei lämmityksellä taida saada.

20230811_230253.jpg


20230727_210342.jpg
Puun latvoissa valoa reilusti (+15 metriä korkeudella)
Ja keulan edessä runsaasti, mikä vie huomion etäämmältä pois. Epämääräinen kuvio. Todennäköisesti häikäisee vastaantulijaa epämukavasti jo 0.5km etäisyydeltä.
 
Omaan makuun nyt löyty kaks suosikki valoa. genesis 800 ja genesis max 800. Monia valoja kokeilleena nuo jää vakio käyttöö. Max asennettu muksun autossa katolle kun keulaan se ei mahtunut. Ja nimen omaan tuo genesis 800 curved on ollu todella hyvä.



Suosittelut molemmille. On vain aika jytkyjä kooltaan mutta valotehoa riittää. Kokeillu genesis 800 eri versiot ja omaan makuun ollu paras tuo gen 1 curved.
 
Puun latvoissa valoa reilusti (+15 metriä korkeudella)
Ja keulan edessä runsaasti, mikä vie huomion etäämmältä pois. Epämääräinen kuvio. Todennäköisesti häikäisee vastaantulijaa epämukavasti jo 0.5km etäisyydeltä.
Valokuvio on seinää vasten leveä, matala ja tarkka palkki. Edessä oleva kirkas alue johtuu sumusta, joka kuvassa heijastaa takaisin. Korkeutta kuviolla oli yllättävän paljon, mutta on mäkisessä maastossa mukava, eikä aiheuta tunnelifiilistä. Esimerkiksi Optibeam Commander rasitti sen vuoksi silmiä. Ja en nyt ymmärrä, miten vastaantulijoiden häikäisy on ongelma, kun pitkät sammutetaan lyhyille vaihtaessa. Kaikki tehokkaat lisävalot varmasti häikäisevät jo 0.5km päästä :confused:

Olen itsekin allerginen valoille, joiden kuvio on pyöreä pallo ja valoa tulee liikaa auton eteen ja puiden latvoihin. Tämä valo ei ole semmoinen. Valokuvio on ajossa hyvin miellyttävä ja toimiva. Ja kokemusta on monista lisävaloista.

EDIT: Tuossa vielä toinen kuva ilman sumua. Valo on suunnattu niin, että jatkaa siitä, mihin auton lähivalot loppuvat.

20230811_225359.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Uusi lisävalo olisi hakusessa, sanotaan budjetiksi vaikka 200€. Tulisi olla slim (40-45mm) taitaapi olla maksimi korkeus, että ei blokkaa kameroita eikä tutkia. Tekeekö noilla Arctic Brighteilla mitään (140w ja 210w slim?) Seeker Ultima 30a olen katsellut myös mutta kysytäänpä täältä, jos jollaki ois heittää parempaa ilmoille.

Vanha lamppu on kilven alla, ~14000 mitattua lumenia. Huono keila kilven alle asennettuna, tehokas lamppu kyllä. Nyt ruvennu imemään kosteutta sisään ja veikkaan ettei talven yli selviä.

Edit: Lazer Linear 12 elite ostettu
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kellään ollut ongelmia X-vision Genesis II 600:n huurtumisen kanssa (2 kk vanha). Minulla kerää ihan vesihelmeä sisälle ja joutuu polttamaan yli puoli tuntia (auto latauksessa), että valo alkaa kuivaamaan. Valostore kyseli maahantuojalta, niin ei ole kuulemma takuuongelma. Pitää kuulemma olla oikein vettä alareunassa tai ledejä pimeenä. Ei ole henk. koht ollut muilla merkeillä samoja ongelmia, edes sillä halvimmalla mahdollisella valolla!

E43FACD3-0CD6-4A40-8CE6-7664A0E9C57C.jpeg




Vastaanpa tähän nyt kun taas pitkästä aikaa katselin tätä lankaa. Myyjä pesi kätensä irti, mutta aloin sitten itse tutkimaan asiaa. Tiivistykset näytti hyvältä ja epäily alkoi kohdistua itse huohotinnappulaan. Kuivasin lampun ja tukin huohottimen kokonaan. Ei ole sen jälkeen esiintynyt kosteutta kertaakaan lampussa.
 
Viimeksi muokattu:
No ei tunnu sitten tuo Valostore kovin järkevältä paikalta mitään ostaa jos näinkään selkeässä tapauksessa eivät suostu korjaamaan tuotteessa olevaa selkeää virhettä.
Voi myös ehkä miettiä pari kertaa haluaako kyseisen maahantuojan edustamilta merkeiltä valoja, jos takuu ei kata selvää virhettä tuotteessa. Googlesta selvisi, että kyseinen maahantuoja edustaa X-Vision, Seeker, W-Light, C-Bright ja Optibeam -merkkejä (X-Vision ja Seeker ilmeisesti vielä heidän omia tuotteita). Aika uskomatonta, ettei riitä kun siellä näkyy jo vesipisaroita lasissa sisäpuolella, tiiän tapauksia joissa on auton omat umpiot menneet takuuseen tuon näköisinä.
 
Voi myös ehkä miettiä pari kertaa haluaako kyseisen maahantuojan edustamilta merkeiltä valoja, jos takuu ei kata selvää virhettä tuotteessa. Googlesta selvisi, että kyseinen maahantuoja edustaa X-Vision, Seeker, W-Light, C-Bright ja Optibeam -merkkejä (X-Vision ja Seeker ilmeisesti vielä heidän omia tuotteita). Aika uskomatonta, ettei riitä kun siellä näkyy jo vesipisaroita lasissa sisäpuolella, tiiän tapauksia joissa on auton omat umpiot menneet takuuseen tuon näköisinä.

Kärkkäisen Arctic Bright (itse lamppu sama kuin Seeker) oli välillä huurussa pesujen jälkeen, että liekö yleisempikin ongelma näissä led pötköissä, oma pelas kahdessa autossa kumminkin nelisen vuotta ettei se välttämättä tarkoita mitään. Meni auton mukana vaihdossa, kun ei jaksanut vanhaa lamppua enää kiskoa irti.
 
Itse käsittänyt, että pieni huuru = normaalia ja pisarat valon sisäpuolella = ei normaalia ja takuuseen.

Omassa autossa sekä auton omat led-ajovalot ja Walonia Contrast SC olivat etenkin loppukesän kylminä iltoina välillä sisäpuolelta pienessä huurussa. Kuivuivat kuitenkin itsestään nopeasti. Välillä saatoin kävellä auton ohi ja huomata huurun ja parin minuutin kuluttua huuru oli jo poissa, vaikka valot eivät olleet päällä. Ilmeisesti noissa on joku venttiili, joka päästää ilman läpi, mutta ei saisi päästää vettä läpi. Ilmankosteuden vaihtelu aiheuttaa huurua, mutta sitten taas kovienkin sateiden ja painepesujen aikaan valoihin ei pääse vettä sisälle.

Itsellä oli myös Genesis 600 II Hybrid Heat ja se ei ollut kyllä ikinä edes huurussa. Hussen valo vaikuttaa vialliselta.
 
Pieni huurtuminen on ihan normaalia, ledit käy niin kuumana että pakko siellä kuvun sisällä on ilma vaihtua, muuten ne ottais liikaa lämpöä ja käyttöikä oisi hyvinkin lyhyt.

Mutta kosteus pitää myös poistua, osassa se on toteutettu toimivasti ja osassa näemmä ei..

Itsellä on ollut valoja valmistajilta: X-Vision, Optibeam ja Lazer, kaikissa noissa on pientä huurua ollut sisäpuolella lasia mutta ei sinne kyllä vettä ole kertynyt.. (yhteensä neljä eri paneelia)

Valostoressa en ole asioinut, kaikki mun lamput on tulleet joko Jussinmäeltä tai Lumiselta (erikoistekniikan kanssa oon asioinut ensimmäisen kerran 17vuotta sitten) ja kummankaan kanssa ei ole ollut asiakaspalvelussa moittimista, vastaukset on saanut ja yks lamppu meni takuuseen kiinnikkeiden hajottua 2kk keulilla olon jälkeen (tämä jussinmäen kanssa, uus lamppu tuli postissa ku laitto sähköpostilla kuvat ja lamppu takaisin palautuksena uuden lampun laatikossa)
 
Lie ensimmäinen Genesis, kun on ankarat huulet ja nevö evö ei oo ollu pisaroita, huuruakaan en oo huomannut :confused:
 
Voi myös ehkä miettiä pari kertaa haluaako kyseisen maahantuojan edustamilta merkeiltä valoja, jos takuu ei kata selvää virhettä tuotteessa.
Myyjäliike vastaa myymästään tuotteesta. Jos tuotteessa on selkeä virhe, niin myyjä on siitä vastuussa. Takuu on ihan eri juttu kuin virhevastuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 498
Viestejä
4 524 858
Jäsenet
74 611
Uusin jäsen
Santsja_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom