Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Olettekos panneet merkille, että tässä Elisan Tarkka 100M liittymässä on vain 10M upload. Puhelinkäyttöön varmasti riittävä, mutta jos joku ajatteli myös tietokoneille jakaa yhteyttä.
 
Oli se pakko tarttua tarjoukseen. Chättiä ei minulla näkynyt millään sivulla, joten soitin myyntipalveluun ja sieltä irtosi heti. Puhumalla venyi tarjous 24kk.
 
Oli se pakko tarttua tarjoukseen. Chättiä ei minulla näkynyt millään sivulla, joten soitin myyntipalveluun ja sieltä irtosi heti. Puhumalla venyi tarjous 24kk.
Eikö se lähtökohtaisesti ollutkin 24kk tarjous? Ainakin minulle tarjottiin sitä suoraan.
 
Olettekos panneet merkille, että tässä Elisan Tarkka 100M liittymässä on vain 10M upload. Puhelinkäyttöön varmasti riittävä, mutta jos joku ajatteli myös tietokoneille jakaa yhteyttä.
Kyllähän monissa "lankaliittymissäkin" (kaapelimodeemi ym.) on usein pienempi uppikaista. Esimerkiksi juuri tuollainen 100M/10M-combo on yleinen. Ja kyllä sillä normi sulo surffaaja pärjäilee varsin hyvin. Mikäli on tarvetta isommalle uppikaistalle niin siinä tapauksessa toki kannattaa silmäillä joitain muita vaihtoehtoja.
 

Ihmeellistä tekstiä tuolta kylteriltä.

"Jos nimittäin olet vanha asiakas, operaattori ei kaihda käyttää hyväkseen uskollisuuttasi vaan vie tililtäsi kahden vuoden aikana yhteensä 456 euroa enemmän kuin minulta, joka olisi vasta tulossa asiakkaaksi. "

Siis eihän operaattori vie tililtä mitään vaan asiakas maksaa sen 25€ liittymästään omasta tahdostaan. Ainahan kilpailluttamisella voittaa ja senhän näkee ihan sähkösoppareissakin, että jos ei kilpailluta, niin maksaa kovaa hintaa siitä laiskuudesta. Näinhän on jokaisen tuotteen ja palvelun kohdalla.

"Lyhyet, 1–3 kuukautta kestävät tarjoukset uusille asiakkaille voitaisiin säilyttää. Ne olisivat riittävän pitkäaikaisia uuden operaattorin kokeilemista varten mutta samalla riittävän lyhyitä, jotta suurin osa liittymän vaihtajista lopettaisi hyppelyn operaattorien välillä."

Tuohain tarkoittaisi vain sitä että joutuisi 3kk välein kilpailluttaa ja tehdä MOI rumbaa jne :D Kaikista parashan on nykyinen tilanne että saa noita 24kk tarjouksia niin ei heti tarvitse kilpailluttaa. Miten ne jotka eivät jaksa edes 24kk välein kilpailluttaa jaksaisi yhtäkkiä 3kk välein?
 
Moilta ei saanut liittymiä edes asiakaspalvelun kautta. Tunnistautuminen ei toimi ja asiakaspalvelu vaan sanoo että sen pitäisi toimia, eikä muita tapoja tilata liittymää ole. Moi moi moi jälleen kerran.
 
Moilta ei saanut liittymiä edes asiakaspalvelun kautta. Tunnistautuminen ei toimi ja asiakaspalvelu vaan sanoo että sen pitäisi toimia, eikä muita tapoja tilata liittymää ole. Moi moi moi jälleen kerran.
Itse sain aamulla liittymän tilaukseen, mutta tilin vahvistus ja salasanan vaihto ei pelaa, joten en pääse liittymää ottamaan käyttöön ja numeronsiirtoa aktiiviseksi. Chatissa käski soittaan aspaan ja sieltä pyysi sähköpostiosoitteen ja lupasi olla yhteydessä, muttei vielä pariin tuntiin ole kuulunut mitään. Katevaraus meni ainakin samantien kortilta, joten saa nähä, missä kohtaa on liittymä sillä tavalla "valmis", että näkyy Elisallakin numeronsiirto aktiivisena.
 
Olettekos panneet merkille, että tässä Elisan Tarkka 100M liittymässä on vain 10M upload. Puhelinkäyttöön varmasti riittävä, mutta jos joku ajatteli myös tietokoneille jakaa yhteyttä.

Mistä tuon katsoit? Kyllä tuossa pitäisi olla 100/50M, ainakin omassa Tarkka 100M on. Eri asia sitten jos ovat muuttaneet tuota tässä vuoden aikana uusille liittymille.

Kyllä se globetel oli ainakin 4-5 vuotta sitten 4G, vaikkei nopeus 4 megaa enempää ole.

Okei, hyvä tietää. Aika heikosti kertovat itse tietoa tuosta omasta datastaan ja harvoin kellään täällä olevalla on sitä ollutkaan.
 
Moilta ei saanut liittymiä edes asiakaspalvelun kautta. Tunnistautuminen ei toimi ja asiakaspalvelu vaan sanoo että sen pitäisi toimia, eikä muita tapoja tilata liittymää ole. Moi moi moi jälleen kerran.
Itsellä onnistui liittymän tilaus ja tunnistautuminen nyt. Sitten vain odottamaan, koska numeronsiirto näkyy Elisalla.
 
Mistä tuon katsoit? Kyllä tuossa pitäisi olla 100/50M, ainakin omassa Tarkka 100M on. Eri asia sitten jos ovat muuttaneet tuota tässä vuoden aikana uusille liittymille.

Markkinoinnissa piilotetaan nämä liittymän lähetysnopeudet, täältä se tieto löytyy: http://saunalahti.fi/attachment/content/Palvelukuvaus-Saunalahti-Mobiililaajakaista.pdf Nopeustesti myös näyttää 10Mb/s lähetysnopeutta liittymälle. Tuo palvelukuvaus on päivitetty 14.8.2020, joten voi olla että tuota vanhemmissa liittymissä on suurempi upload.
 
Elisalta ei saa tuota Tarkka 5,90e kampanja-aikana heiltä siirrettyihin numeroihin.
 

Ihmeellistä tekstiä tuolta kylteriltä.

"Jos nimittäin olet vanha asiakas, operaattori ei kaihda käyttää hyväkseen uskollisuuttasi vaan vie tililtäsi kahden vuoden aikana yhteensä 456 euroa enemmän kuin minulta, joka olisi vasta tulossa asiakkaaksi. "

Siis eihän operaattori vie tililtä mitään vaan asiakas maksaa sen 25€ liittymästään omasta tahdostaan. Ainahan kilpailluttamisella voittaa ja senhän näkee ihan sähkösoppareissakin, että jos ei kilpailluta, niin maksaa kovaa hintaa siitä laiskuudesta. Näinhän on jokaisen tuotteen ja palvelun kohdalla.

"Lyhyet, 1–3 kuukautta kestävät tarjoukset uusille asiakkaille voitaisiin säilyttää. Ne olisivat riittävän pitkäaikaisia uuden operaattorin kokeilemista varten mutta samalla riittävän lyhyitä, jotta suurin osa liittymän vaihtajista lopettaisi hyppelyn operaattorien välillä."

Tuohain tarkoittaisi vain sitä että joutuisi 3kk välein kilpailluttaa ja tehdä MOI rumbaa jne :D Kaikista parashan on nykyinen tilanne että saa noita 24kk tarjouksia niin ei heti tarvitse kilpailluttaa. Miten ne jotka eivät jaksa edes 24kk välein kilpailluttaa jaksaisi yhtäkkiä 3kk välein?

Juu, en ole täysin eri mieltä kirjoittajan kanssa, mutta kyllä se liioittelee ongelmaa. Totta kai nuo tarjoukset pyörii mummojen ja muiden vanhojen kustannuksella, jotka ei arvaa kilpailuttaa. Mutta tuo ehdotettu tarjouskausien pakotettu lyhentäminen ei minusta olisi kummoinen ratkaisu, enkä usko että sellainen alentaisi normaalihintoja.

Nykysysteemi ei kuitenkaan käytännössä ole mitään vanhojen asiakkaiden syrjintää, sillä kuka tahansa voi suhteellisen helposti vaihtaa operaattoria ja saada sen jälkeen (tai jopa winbackinä ennen siirron toteutumista) "uuden asiakkaan" tarjouksen alkuperäiseltä operaattoriltaan.

edit: Paitsi jos tämä on totta, niin se taas ei ole hyvä:
Elisalta ei saa tuota Tarkka 5,90e kampanja-aikana heiltä siirrettyihin numeroihin.
 
Markkinoinnissa piilotetaan nämä liittymän lähetysnopeudet, täältä se tieto löytyy: http://saunalahti.fi/attachment/content/Palvelukuvaus-Saunalahti-Mobiililaajakaista.pdf Nopeustesti myös näyttää 10Mb/s lähetysnopeutta liittymälle. Tuo palvelukuvaus on päivitetty 14.8.2020, joten voi olla että tuota vanhemmissa liittymissä on suurempi upload.

Kappas vaan, ilmeisesti sitten tosiaan muuttunut vain uusiin kesken oman tarjouskauteni. Koitinkin tuota läpyskää etsiä mutten löytänyt vaikka tiesin mitä haen. En kyllä kertakaikkiaan ymmärrä miksi nuo uploadit pitää piilottaa noin tehokkaasti, jopa firman työntekijät on välillä olleet hukassa niiden kanssa. Nuohan tarjoavat esim. tuon 5,90€/kk Tarkan ohella 9,90€/kk Mobiililaajakaista 100M ja siinä on näköjään 100/50M. Tuota kun vaan ei missään kerrota tilaussivulla niin miksi ottaa kalliimpaa kun kuluttajalle ei mitään eroa näytetä muussa kuin hinnassa.
 
Markkinoinnissa piilotetaan nämä liittymän lähetysnopeudet, täältä se tieto löytyy: http://saunalahti.fi/attachment/content/Palvelukuvaus-Saunalahti-Mobiililaajakaista.pdf Nopeustesti myös näyttää 10Mb/s lähetysnopeutta liittymälle. Tuo palvelukuvaus on päivitetty 14.8.2020, joten voi olla että tuota vanhemmissa liittymissä on suurempi upload.

Seuraavasta löytyy sama tieto 15.9.2020 päiväyksellä, sekä muuta hinnoittelu ym. tietoa: https://static.kauppa.saunalahti.fi/attachment/content/SL_liittymien_hinnastot.pdf

"Tarkka Premium"-liittymissä olisi isompi lähetysnopeus.

Aika suuri määrä noita erilaisia liittymiä, joita ei ole webisivulla mainittu/ostettavissa....
 
Perustuen mihin? Eikö aiemmin joitakin täällä oltu chatissa neuvottu laittamaan numeronsiirtoa menemään?

Asiakaspalvelu puhelimessa kertoi että ovat saaneet ohjeet ettei tätä tarjota kuin ennen kampanjaa voimassa olleille Moi-liittymille.
 
Asiakaspalvelu puhelimessa kertoi että ovat saaneet ohjeet ettei tätä tarjota kuin ennen kampanjaa voimassa olleille Moi-liittymille.
Kannattaa varmaan kokeilla sieltä elisan sivun chatin kautta. Ainakin mitä aiemmin lukee, niin huonommin tarjottu mitään puheluiden kautta.
 
Asiakaspalvelu puhelimessa kertoi että ovat saaneet ohjeet ettei tätä tarjota kuin ennen kampanjaa voimassa olleille Moi-liittymille.
No jo on... Täytyy nyt kuitenkin testata vielä, jahka Elisalla on tieto meikäläisen numeronsiirrosta ja jos ei nappaa, niin peruutellaan tuo MOI:n liittymän tilaus sitten ja toivotaan, että Elisa tarjoaa marraskuussa nykyisen tarjouksen päätyttyä jotain fiksua jatkoa...
 

Ihmeellistä tekstiä tuolta kylteriltä.

"Jos nimittäin olet vanha asiakas, operaattori ei kaihda käyttää hyväkseen uskollisuuttasi vaan vie tililtäsi kahden vuoden aikana yhteensä 456 euroa enemmän kuin minulta, joka olisi vasta tulossa asiakkaaksi. "

Siis eihän operaattori vie tililtä mitään vaan asiakas maksaa sen 25€ liittymästään omasta tahdostaan. Ainahan kilpailluttamisella voittaa ja senhän näkee ihan sähkösoppareissakin, että jos ei kilpailluta, niin maksaa kovaa hintaa siitä laiskuudesta. Näinhän on jokaisen tuotteen ja palvelun kohdalla.

"Lyhyet, 1–3 kuukautta kestävät tarjoukset uusille asiakkaille voitaisiin säilyttää. Ne olisivat riittävän pitkäaikaisia uuden operaattorin kokeilemista varten mutta samalla riittävän lyhyitä, jotta suurin osa liittymän vaihtajista lopettaisi hyppelyn operaattorien välillä."

Tuohain tarkoittaisi vain sitä että joutuisi 3kk välein kilpailluttaa ja tehdä MOI rumbaa jne :D Kaikista parashan on nykyinen tilanne että saa noita 24kk tarjouksia niin ei heti tarvitse kilpailluttaa. Miten ne jotka eivät jaksa edes 24kk välein kilpailluttaa jaksaisi yhtäkkiä 3kk välein?
Sähkösopimus ehkä vähän huono vertaus noin muutenkin, mutta niissä ei myöskään oletuksena tarvi vaihtaa kilpailijalle vain tarkoituksenaan vaihtaa heti takaisin entiselle. :asif:
 
Nykysysteemi ei kuitenkaan käytännössä ole mitään vanhojen asiakkaiden syrjintää, sillä kuka tahansa voi suhteellisen helposti vaihtaa operaattoria ja saada sen jälkeen (tai jopa winbackinä ennen siirron toteutumista) "uuden asiakkaan" tarjouksen alkuperäiseltä operaattoriltaan.

Siis tuo Elisan nykyinen tapa on teknisesti ottaen "vain tietyille henkilöille" kohdistettu tarjous, koska se tulee nimi ja osoite -tiedot käsinkirjoitettuna kuoressa ja postimerkillä. Siinä sisällä sitten on ihan normaali mainoslappu jossa on "henkilö kohtainen" koodi. No en tiedä kuinka korrektia tämä tapa on, että tietyille henkilöille vaan annetaan supertarjous, mutta jos ei halua Elisaa tukea, niin voi mennä MOI:lle. Käytännössä tosin tuo ei ole vain tietyille henkilöille, koska eivät anna kuin MOI:n asiakkaille tuota mutta paperilla ainakin se vain on tietyille henkilöille jota voi sitten muut MOIn asiakkaat hyväksi käyttää sanomalla että "kirje tuli tänne!" :D
 
Viimeksi muokattu:
Sähkösopimus ehkä vähän huono vertaus noin muutenkin, mutta niissä ei myöskään oletuksena tarvi vaihtaa kilpailijalle vain tarkoituksenaan vaihtaa heti takaisin entiselle. :asif:

Nojoo... Itse saanut sähköyhtiöltä tarjouksia jotka eivät koske nykyisiä asiakkaita. Tein siis niin että kuukauden välein vaihdoin sopparia. Sitten jossain vaiheessa otin Helenin pitkäaikaisen pariksi vuodeksi, koska se oli halvin määräaikainen kun ei enää jaksanut kuukauden välein vaihtaa.

Elisan toiminta tietysti vähän erikoista, että antavat vain tietyille henkilöille sen superhalvan liittymän, ja myös ymmärrän ärsytyksen sitä vaihtorumbaa kohtaan. DNA:lla sinänsä reilumpi meno, että riittää kun sanoo aspalle että vaihtaa heiltä pois, niin saa jonkun tarjouksen "pöydän alta" vaikka ei ole vielä vaihtanut liittymää. Onhan se yleisesti tiedossa, että nuo listahinnat on aika surkeita verrattuna tarjouksiin ja aspalta saatuihin joka operaattorilla.
 
Mulla oli tilausvahvistuksessa että 5,90e postituksella, mutta otin aspaan yhteyttä, niin sano että tulee ilmasella toimituksella kotiin.
Miten otit yhteyttä? Chatissa ainakin tuli vastaus, että aina tulee nuo kulut etämyynnissä eikä voi tehdä mitään.
 
DNA:lla sinänsä reilumpi meno, että riittää kun sanoo aspalle että vaihtaa heiltä pois, niin saa jonkun tarjouksen "pöydän alta" vaikka ei ole vielä vaihtanut liittymää.
Itselleni DNA soitti juuri eilen, kun tarjous päättymässä. Itselläni on kaikki rajaton ja käytännössä 20€/kk kipuraja, koska sen saa yleensä helposti kaikilta operaattoreilta vain vaihtamalla. Ensin sieltä tarjottiin hjyvä tarjous 29,90€/kk, jonka ilmoitin olevan aivan liian kallis. Yhtäkkiä löytyikin hyvän asiakkaan tarjous 21,90€/kk. Kun sanoin Telian juuri tarjonneen tekstarilla 19,90€/kk, meni myyjä kai keskustelemaan esimiehensä kanssa ja yhtäkkiä löytykin vielä tämä hinta. En missään vaiheessa edes sanonut varsinaisesti olevani vaihtamassa vielä.
 
Itselleni DNA soitti juuri eilen, kun tarjous päättymässä. Itselläni on kaikki rajaton ja käytännössä 20€/kk kipuraja, koska sen saa yleensä helposti kaikilta operaattoreilta vain vaihtamalla. Ensin sieltä tarjottiin hjyvä tarjous 29,90€/kk, jonka ilmoitin olevan aivan liian kallis. Yhtäkkiä löytyikin hyvän asiakkaan tarjous 21,90€/kk. Kun sanoin Telian juuri tarjonneen tekstarilla 19,90€/kk, meni myyjä kai keskustelemaan esimiehensä kanssa ja yhtäkkiä löytykin vielä tämä hinta. En missään vaiheessa edes sanonut varsinaisesti olevani vaihtamassa vielä.

Talvella kaverini siis soitti DNA:lle kun oli vihaisena niiden hintojen noususta josta ei ollut kuullut koska oli mennyt johonkin spämmi folderiin ilmoitus. Siinä sitten sanoi kuultuaan paskan DNA tarjouksen, että vaihtaa MOI:lle niin yhtäkkiä sieltä löytyikin "toinen" tarjous joka oli jotain 17€ luokkaa rajattomana puheena ja nettinä.
 
Itselleni DNA soitti juuri eilen, kun tarjous päättymässä. Itselläni on kaikki rajaton ja käytännössä 20€/kk kipuraja, koska sen saa yleensä helposti kaikilta operaattoreilta vain vaihtamalla. Ensin sieltä tarjottiin hjyvä tarjous 29,90€/kk, jonka ilmoitin olevan aivan liian kallis. Yhtäkkiä löytyikin hyvän asiakkaan tarjous 21,90€/kk. Kun sanoin Telian juuri tarjonneen tekstarilla 19,90€/kk, meni myyjä kai keskustelemaan esimiehensä kanssa ja yhtäkkiä löytykin vielä tämä hinta. En missään vaiheessa edes sanonut varsinaisesti olevani vaihtamassa vielä.
Tuskin siellä esimiestä on, tekee vain ohjeiden mukaan ja katsoi taulukosta seuraavan hinnan ja piti linjaa hetken hiljaisena. Ja niitä hintoja tuntuu siellä riittävän, taannoin yhden DNA:n puhelinmyyjän kanssa puhuin mokkulaliittymästä ja kyllä lopulta tultiin aika reippaasti alas alkutarjouksesta. En silti ottanut..
 
Tuskin siellä esimiestä on, tekee vain ohjeiden mukaan ja katsoi taulukosta seuraavan hinnan ja piti linjaa hetken hiljaisena. Ja niitä hintoja tuntuu siellä riittävän, taannoin yhden DNA:n puhelinmyyjän kanssa puhuin mokkulaliittymästä ja kyllä lopulta tultiin aika reippaasti alas alkutarjouksesta. En silti ottanut..
Jep, en tiedä olisiko löytynyt vielä jotain parempaa hintaa, mutta en enää jaksanut alkaa vääntämään, kun olin lenkillä, mikä keskeytyi tähän puheluun. Kaikkea muuta kyllä löytyi, mitä yritettiin hirveällä tohinalla myydä myös mm. lisänopeutta kotinettiin, liikkuvaa laajakaistaa (plus joku ihme tabletti "kaupan päälle"), DNA tv:tä ja Viaplayta, mutta ei tullut kauppoja.
 
Miten otit yhteyttä? Chatissa ainakin tuli vastaus, että aina tulee nuo kulut etämyynnissä eikä voi tehdä mitään.
Vaihdoin kanssa 5 liittymää kun täällä linkattu se "salainen tarjous" tuotti osuman tuohon Tarkka 100M. Olisin siis itse saanut sen sitä kautta, mutta koitin chatissä pääsenkö liittymismaksuista eroon niin sain toimituskuluitta ja parista liittymästä vielä liittymismaksunkin pois.
 
***** näitä operaattoreita.
Kun numero ei ole Moilla, niin eihän tuollaista 5,90 tarjousta heru. halvin oli 1 Mb 4G 9,90 kk norm. 12,90 MAKSAVA Tarkka perus.

Minä pyyhin noilla tarjouksilla... Viesti dna:han, heti soitti tykki, "tarkka perus" eli dna "jämpti" dna-hintaan pistetään jatkumaan 6,90 eurolla kolmannelle kierrokselle määräajalla.

Olen siis dna-verkossa, mutta en moi-asiakas, niin tarkka ei saa 5,90. No sai ainakin dna:lla jatkettua.
 
Asiakaspalvelu puhelimessa kertoi että ovat saaneet ohjeet ettei tätä tarjota kuin ennen kampanjaa voimassa olleille Moi-liittymille.
Aiemmista viesteistä ymmärsin vain, että moille siirrossa oleville ei tarjota, vain moilla oleville. Sen takia laitoin riskillä siirron menemään ja olin/olen valmistautunut sen tekemään loppuun asti. Myös muutama muu käyttäjä täällä kirjoitti tekevän saman. Mistä tämä "ennen kampanjaa voimassa olleille moi-liittymille" tuli? Sulleko näin on kerrottu chätistä puhelinaspassa? Millähän ne selvittävät, että mikä liittymä on ollut ennen kampanjaa moilla ja mikä ei? Jos pystyvät selvittämään, ja sen myös oikeasti tekevät, miksi juuri eilen sain ihkauudelle moi-liittymälle tuon elisan tarkka-tarjouksen?
 
Aiemmista viesteistä ymmärsin vain, että moille siirrossa oleville ei tarjota, vain moilla oleville. Sen takia laitoin riskillä siirron menemään ja olin/olen valmistautunut sen tekemään loppuun asti. Myös muutama muu käyttäjä täällä kirjoitti tekevän saman. Mistä tämä "ennen kampanjaa voimassa olleille moi-liittymille" tuli? Sulleko näin on kerrottu chätistä puhelinaspassa? Millähän ne selvittävät, että mikä liittymä on ollut ennen kampanjaa moilla ja mikä ei? Jos pystyvät selvittämään, ja sen myös oikeasti tekevät, miksi juuri eilen sain ihkauudelle moi-liittymälle tuon elisan tarkka-tarjouksen?

Siis kyllähän ne näkevät onko sun numero Moi-numero ollut äskettäin heillä.
 
Eilen muuten elisan myyntichätissä (ei kirjautuneena sisään) kyseli, että olenko saanut jotain postia heiltä. Yritin väistää kysymystä mutta kysyi uudelleen hetken päästä. Vastasin, että parempi puoliska oli jonkun lapun nähnyt. Onneksi se riitti ja tarjous tippui. Tosin eka tarjous oli se kalliimpi "huoleton" ja piti kysyä, että eikö ollut joku parempi vielä. :)
 
Täällä oli aiemmin tällainen viesti jossa kuvakaappaus chätistä:

Eli varmistus vielä tälle. Liittymä pitää olla siirtynyt Moille ennenkuin tarjoukseen pääsee käsiksi.
elisa2.PNG

Toki voi olla niin, että tuo chättityyppi on puhunut höpönpöppöä.

Voitko @tjkoo varmistaa, että aspa on sanonut sinulle juuri noin kuin aiemmin kirjoitit?
 
Juuri äsken sai Chatin kautta eilen tehdylle uudelle Moi-liittymälle 5,90€/kk 24kk. Ei kysytty lipuista tai lapuista, riitti maininta, että kuulin että on kampanja Moin asiakkaille käynnissä ja suora maininta tuosta hinnasta ja kestosta.
 
Minulle tänään tuli tuo tekstiviesti, että olen siirtymässä pois Elisalta (Moille) ja kokeilin sitten onneani tuolla myynti chatissa, ja suoraan sanoi, että heillä ei ole näihin winback asioihin mitään tarjouksia saatavilla laisinkaan. Pitää kokeilla vielä soittaa, mutta näköjään taitaa olla ettei enään pelkällä siirrolla irtoa, tarkoitus on kyllä kokeilla useampaan kertaan sitten soitella, josko osuis sopivaa myyjää kohdille. Ennenkin on näitä tapauksia, että joku myyjää saattaa tarjotakin...

Jos ei irtoa, niin sitten pitää miettiä, uskaltaako alkaa riskeeraamaan ja siirtää numerot ja kokeilla sitten saada tuo tarjous. Itselläkin kun on vielä noissa jäljellä tuota vanhaa 5,90e sopimusta tuonne ensivuoden helmi-maaliskuulle.
 
Täällä oli aiemmin tällainen viesti jossa kuvakaappaus chätistä:



Toki voi olla niin, että tuo chättityyppi on puhunut höpönpöppöä.

Voitko @tjkoo varmistaa, että aspa on sanonut sinulle juuri noin kuin aiemmin kirjoitit?

Hetkinen.... Milloin tuo keskustelu on käyty? Eilen sain lapun jossa lukee mustaa valkoisella että tarjous voimassa 18.10 asti. Eli höpönpöppöä joka tapauksessa tuo.

Minulle tänään tuli tuo tekstiviesti, että olen siirtymässä pois Elisalta (Moille) ja kokeilin sitten onneani tuolla myynti chatissa, ja suoraan sanoi, että heillä ei ole näihin winback asioihin mitään tarjouksia saatavilla laisinkaan. Pitää kokeilla vielä soittaa, mutta näköjään taitaa olla ettei enään pelkällä siirrolla irtoa, tarkoitus on kyllä kokeilla useampaan kertaan sitten soitella, josko osuis sopivaa myyjää kohdille.

Jos ei irtoa, niin sitten pitää miettiä, uskaltaako alkaa riskeeraamaan ja siirtää numerot ja kokeilla sitten saada tuo tarjous. Itselläkin kun on vielä noissa jäljellä tuota vanhaa 5,90e sopimusta tuonne ensivuoden helmi-maaliskuulle.

Sano ensi kerralla että sinulla on MOI, äläkä mainitse että olet siirtymässä :D
 
Hetkinen.... Milloin tuo keskustelu on käyty? Eilen sain lapun jossa lukee mustaa valkoisella että tarjous voimassa 18.10 asti. Eli höpönpöppöä joka tapauksessa tuo.
Aikaisemmissa lapuissa oli tuo 11.10. päiväyksenä. Elisa on vain jatkanut tarjousaikaa uudemmissa lapuissa. Tai sitten tekevät "aaltoina" noita tarjouslappuja joissa sitten tietty aika käyttää ne.

Aiemmin oli myös tällainen kirjoitus täällä:
Koitin tingata Elisan chatissa tuota Tarkka 100M 5,90€/kk liittymää mutta ei irronnut, sanoi että saan sen kyllä kun teen siirron Moille. Voi hyvä päivä tätä hommaa, ei ole kumma että maailmassa tehdään paljon ns. turhaa työtä.. :tdown: Noh, Moi:lle siirtoa sitten.
Eli chätissä taas sanottu, että siirrä niin saat.
 
Minulle tänään tuli tuo tekstiviesti, että olen siirtymässä pois Elisalta (Moille) ja kokeilin sitten onneani tuolla myynti chatissa, ja suoraan sanoi, että heillä ei ole näihin winback asioihin mitään tarjouksia saatavilla laisinkaan. Pitää kokeilla vielä soittaa, mutta näköjään taitaa olla ettei enään pelkällä siirrolla irtoa, tarkoitus on kyllä kokeilla useampaan kertaan sitten soitella, josko osuis sopivaa myyjää kohdille. Ennenkin on näitä tapauksia, että joku myyjää saattaa tarjotakin...
Itselle ei vielä ole tullut mitään viestejä. Olen kyllä onnistunut "aktivoimaan" moin puolella eilen illalla kun pääsi taas sinne sisään. Jos teet soittokierroksen niin kerroppas kokemukset tänne. Kiitos.

Jos ei irtoa, niin sitten pitää miettiä, uskaltaako alkaa riskeeraamaan ja siirtää numerot ja kokeilla sitten saada tuo tarjous. Itselläkin kun on vielä noissa jäljellä tuota vanhaa 5,90e sopimusta tuonne ensivuoden helmi-maaliskuulle.
Aika sama tilanne itsellä, maaliskuun alkuun 4,90e/kk voimassa yksi liittymä. Laskin, että häviän n. 20e jos en sitten saakaan elisan tarjousta. Sullahan tulisi pikkaisen vähemmän takkiin per liittymä mutta jos niitä on monta niin...
 
Itselle ei vielä ole tullut mitään viestejä. Olen kyllä onnistunut "aktivoimaan" moin puolella eilen illalla kun pääsi taas sinne sisään. Jos teet soittokierroksen niin kerroppas kokemukset tänne. Kiitos.
Ei niitä liittymiä kannata sieltä Moin palvelusta aktivoida, saattaa joutua maksamaan muuten pikkasen, koska olet ne oikeasti ottanut käyttöön. En itse ole koskaan sitä tehnyt ja aina on siirrot näkynyt normaalisti, SIM kortitkin tulleet kotia ja winback onnistuneeti saatu aikoinaan.
 
Ei niitä liittymiä kannata sieltä Moin palvelusta aktivoida, saattaa joutua maksamaan muuten pikkasen, koska olet ne oikeasti ottanut käyttöön. En itse ole koskaan sitä tehnyt ja aina on siirrot näkynyt normaalisti, SIM kortitkin tulleet kotia ja winback onnistuneeti saatu aikoinaan.
Ai? Se näytti siltä, että siirto ei ole lähtenyt menemään jos ei aktivoi. Olin aktivoinut myös sen uudenkin numeron, se kai oli pakko tehdä että tosiaan saa sen uuden numeron käyttöön ja siitä aivan varmasti joutuu maksamaan ainakin sen avausmaksun.
 
Pelkästään uudesta numerosta on tullut laskut (ja katevaraukset) 5e ja 9e, siirretystä numerosta ei vieläkään muuta kuin tilausvahvistus (oletin, että se 5e ainakin tulisi tuosta heti maksuun (en hölmö saanut molempia tilattua samaan aikaan..)). En tiedä onko normaalia vai ei, tuokin vaikutti siihen miksi aktivoin myös sen siirtotilauksen moin sivuilla.
 
Ai? Se näytti siltä, että siirto ei ole lähtenyt menemään jos ei aktivoi. Olin aktivoinut myös sen uudenkin numeron, se kai oli pakko tehdä että tosiaan saa sen uuden numeron käyttöön ja siitä aivan varmasti joutuu maksamaan ainakin sen avausmaksun.
Tästäkin on ristiriitaista tietoa ja en itsekään ole 100% varma että siirrosta joutuu maksamaan sen 5e avausmaksun, kun aktivoi liittymät, mutta keskeyttääkin sen.

Uusissa liittymissä tosiaan pitänee aktivoida, että tulee käyttöön, ja sitä vartenhan se hankitaankin.

Pelkästään uudesta numerosta on tullut laskut (ja katevaraukset) 5e ja 9e, siirretystä numerosta ei vieläkään muuta kuin tilausvahvistus (oletin, että se 5e ainakin tulisi tuosta heti maksuun (en hölmö saanut molempia tilattua samaan aikaan..)). En tiedä onko normaalia vai ei, tuokin vaikutti siihen miksi aktivoin myös sen siirtotilauksen moin sivuilla.
Jos siinä samalla avasit uuden ja laitoit siirron, niin varmaan yhdistynyt tuo 5e avausmaksu silloin...
 
Jos siinä samalla avasit uuden ja laitoit siirron, niin varmaan yhdistynyt tuo 5e avausmaksu silloin...
Kuten editoin viestiäni, en hölmö näin sitä tehnyt.. eli olen tässä ihmetellyt miksi ei siirtotilauksesta ole tullut vain kuin se tilausvahvistus.
 
Ilmeisesti tuosta on eri käytäntöjä eli riippuu vähän asiakaspalvelijasta kuin käy, kun täälläkin ristiriitaisia toimintatapoja tullut ilmi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom