Hyvä mielipide alan tervehdyttämiseksi Lukijan mielipide | Teleoperaattorit eivät kaihda käyttää hyväkseen uskollisia asiakkaitaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Eikö se lähtökohtaisesti ollutkin 24kk tarjous? Ainakin minulle tarjottiin sitä suoraan.Oli se pakko tarttua tarjoukseen. Chättiä ei minulla näkynyt millään sivulla, joten soitin myyntipalveluun ja sieltä irtosi heti. Puhumalla venyi tarjous 24kk.
Minulle tarjosivat 12kk ensiksi.Eikö se lähtökohtaisesti ollutkin 24kk tarjous? Ainakin minulle tarjottiin sitä suoraan.
Kyllähän monissa "lankaliittymissäkin" (kaapelimodeemi ym.) on usein pienempi uppikaista. Esimerkiksi juuri tuollainen 100M/10M-combo on yleinen. Ja kyllä sillä normi sulo surffaaja pärjäilee varsin hyvin. Mikäli on tarvetta isommalle uppikaistalle niin siinä tapauksessa toki kannattaa silmäillä joitain muita vaihtoehtoja.Olettekos panneet merkille, että tässä Elisan Tarkka 100M liittymässä on vain 10M upload. Puhelinkäyttöön varmasti riittävä, mutta jos joku ajatteli myös tietokoneille jakaa yhteyttä.
Kyllä se globetel oli ainakin 4-5 vuotta sitten 4G, vaikkei nopeus 4 megaa enempää ole.Globetelilla tosin data on vain 4 megainen 3G mutta tässä tapauksessahan tuokin olisi päivitys nopeampaan.
Itse sain aamulla liittymän tilaukseen, mutta tilin vahvistus ja salasanan vaihto ei pelaa, joten en pääse liittymää ottamaan käyttöön ja numeronsiirtoa aktiiviseksi. Chatissa käski soittaan aspaan ja sieltä pyysi sähköpostiosoitteen ja lupasi olla yhteydessä, muttei vielä pariin tuntiin ole kuulunut mitään. Katevaraus meni ainakin samantien kortilta, joten saa nähä, missä kohtaa on liittymä sillä tavalla "valmis", että näkyy Elisallakin numeronsiirto aktiivisena.Moilta ei saanut liittymiä edes asiakaspalvelun kautta. Tunnistautuminen ei toimi ja asiakaspalvelu vaan sanoo että sen pitäisi toimia, eikä muita tapoja tilata liittymää ole. Moi moi moi jälleen kerran.
Olettekos panneet merkille, että tässä Elisan Tarkka 100M liittymässä on vain 10M upload. Puhelinkäyttöön varmasti riittävä, mutta jos joku ajatteli myös tietokoneille jakaa yhteyttä.
Kyllä se globetel oli ainakin 4-5 vuotta sitten 4G, vaikkei nopeus 4 megaa enempää ole.
Itsellä onnistui liittymän tilaus ja tunnistautuminen nyt. Sitten vain odottamaan, koska numeronsiirto näkyy Elisalla.Moilta ei saanut liittymiä edes asiakaspalvelun kautta. Tunnistautuminen ei toimi ja asiakaspalvelu vaan sanoo että sen pitäisi toimia, eikä muita tapoja tilata liittymää ole. Moi moi moi jälleen kerran.
Mistä tuon katsoit? Kyllä tuossa pitäisi olla 100/50M, ainakin omassa Tarkka 100M on. Eri asia sitten jos ovat muuttaneet tuota tässä vuoden aikana uusille liittymille.
Perustuen mihin? Eikö aiemmin joitakin täällä oltu chatissa neuvottu laittamaan numeronsiirtoa menemään?Elisalta ei saa tuota Tarkka 5,90e kampanja-aikana heiltä siirrettyihin numeroihin.
Lukijan mielipide | Teleoperaattorit eivät kaihda käyttää hyväkseen uskollisia asiakkaitaan
Asiakashankintaan liittyvä hintojen polkeminen nykyisten asiakkaiden kustannuksella on yleistä.www.hs.fi
Ihmeellistä tekstiä tuolta kylteriltä.
"Jos nimittäin olet vanha asiakas, operaattori ei kaihda käyttää hyväkseen uskollisuuttasi vaan vie tililtäsi kahden vuoden aikana yhteensä 456 euroa enemmän kuin minulta, joka olisi vasta tulossa asiakkaaksi. "
Siis eihän operaattori vie tililtä mitään vaan asiakas maksaa sen 25€ liittymästään omasta tahdostaan. Ainahan kilpailluttamisella voittaa ja senhän näkee ihan sähkösoppareissakin, että jos ei kilpailluta, niin maksaa kovaa hintaa siitä laiskuudesta. Näinhän on jokaisen tuotteen ja palvelun kohdalla.
"Lyhyet, 1–3 kuukautta kestävät tarjoukset uusille asiakkaille voitaisiin säilyttää. Ne olisivat riittävän pitkäaikaisia uuden operaattorin kokeilemista varten mutta samalla riittävän lyhyitä, jotta suurin osa liittymän vaihtajista lopettaisi hyppelyn operaattorien välillä."
Tuohain tarkoittaisi vain sitä että joutuisi 3kk välein kilpailluttaa ja tehdä MOI rumbaa jne Kaikista parashan on nykyinen tilanne että saa noita 24kk tarjouksia niin ei heti tarvitse kilpailluttaa. Miten ne jotka eivät jaksa edes 24kk välein kilpailluttaa jaksaisi yhtäkkiä 3kk välein?
Elisalta ei saa tuota Tarkka 5,90e kampanja-aikana heiltä siirrettyihin numeroihin.
Markkinoinnissa piilotetaan nämä liittymän lähetysnopeudet, täältä se tieto löytyy: http://saunalahti.fi/attachment/content/Palvelukuvaus-Saunalahti-Mobiililaajakaista.pdf Nopeustesti myös näyttää 10Mb/s lähetysnopeutta liittymälle. Tuo palvelukuvaus on päivitetty 14.8.2020, joten voi olla että tuota vanhemmissa liittymissä on suurempi upload.
Markkinoinnissa piilotetaan nämä liittymän lähetysnopeudet, täältä se tieto löytyy: http://saunalahti.fi/attachment/content/Palvelukuvaus-Saunalahti-Mobiililaajakaista.pdf Nopeustesti myös näyttää 10Mb/s lähetysnopeutta liittymälle. Tuo palvelukuvaus on päivitetty 14.8.2020, joten voi olla että tuota vanhemmissa liittymissä on suurempi upload.
Perustuen mihin? Eikö aiemmin joitakin täällä oltu chatissa neuvottu laittamaan numeronsiirtoa menemään?
Kannattaa varmaan kokeilla sieltä elisan sivun chatin kautta. Ainakin mitä aiemmin lukee, niin huonommin tarjottu mitään puheluiden kautta.Asiakaspalvelu puhelimessa kertoi että ovat saaneet ohjeet ettei tätä tarjota kuin ennen kampanjaa voimassa olleille Moi-liittymille.
No jo on... Täytyy nyt kuitenkin testata vielä, jahka Elisalla on tieto meikäläisen numeronsiirrosta ja jos ei nappaa, niin peruutellaan tuo MOI:n liittymän tilaus sitten ja toivotaan, että Elisa tarjoaa marraskuussa nykyisen tarjouksen päätyttyä jotain fiksua jatkoa...Asiakaspalvelu puhelimessa kertoi että ovat saaneet ohjeet ettei tätä tarjota kuin ennen kampanjaa voimassa olleille Moi-liittymille.
Sähkösopimus ehkä vähän huono vertaus noin muutenkin, mutta niissä ei myöskään oletuksena tarvi vaihtaa kilpailijalle vain tarkoituksenaan vaihtaa heti takaisin entiselle.Lukijan mielipide | Teleoperaattorit eivät kaihda käyttää hyväkseen uskollisia asiakkaitaan
Asiakashankintaan liittyvä hintojen polkeminen nykyisten asiakkaiden kustannuksella on yleistä.www.hs.fi
Ihmeellistä tekstiä tuolta kylteriltä.
"Jos nimittäin olet vanha asiakas, operaattori ei kaihda käyttää hyväkseen uskollisuuttasi vaan vie tililtäsi kahden vuoden aikana yhteensä 456 euroa enemmän kuin minulta, joka olisi vasta tulossa asiakkaaksi. "
Siis eihän operaattori vie tililtä mitään vaan asiakas maksaa sen 25€ liittymästään omasta tahdostaan. Ainahan kilpailluttamisella voittaa ja senhän näkee ihan sähkösoppareissakin, että jos ei kilpailluta, niin maksaa kovaa hintaa siitä laiskuudesta. Näinhän on jokaisen tuotteen ja palvelun kohdalla.
"Lyhyet, 1–3 kuukautta kestävät tarjoukset uusille asiakkaille voitaisiin säilyttää. Ne olisivat riittävän pitkäaikaisia uuden operaattorin kokeilemista varten mutta samalla riittävän lyhyitä, jotta suurin osa liittymän vaihtajista lopettaisi hyppelyn operaattorien välillä."
Tuohain tarkoittaisi vain sitä että joutuisi 3kk välein kilpailluttaa ja tehdä MOI rumbaa jne Kaikista parashan on nykyinen tilanne että saa noita 24kk tarjouksia niin ei heti tarvitse kilpailluttaa. Miten ne jotka eivät jaksa edes 24kk välein kilpailluttaa jaksaisi yhtäkkiä 3kk välein?
Nykysysteemi ei kuitenkaan käytännössä ole mitään vanhojen asiakkaiden syrjintää, sillä kuka tahansa voi suhteellisen helposti vaihtaa operaattoria ja saada sen jälkeen (tai jopa winbackinä ennen siirron toteutumista) "uuden asiakkaan" tarjouksen alkuperäiseltä operaattoriltaan.
Sähkösopimus ehkä vähän huono vertaus noin muutenkin, mutta niissä ei myöskään oletuksena tarvi vaihtaa kilpailijalle vain tarkoituksenaan vaihtaa heti takaisin entiselle.
Miten otit yhteyttä? Chatissa ainakin tuli vastaus, että aina tulee nuo kulut etämyynnissä eikä voi tehdä mitään.Mulla oli tilausvahvistuksessa että 5,90e postituksella, mutta otin aspaan yhteyttä, niin sano että tulee ilmasella toimituksella kotiin.
Itselleni DNA soitti juuri eilen, kun tarjous päättymässä. Itselläni on kaikki rajaton ja käytännössä 20€/kk kipuraja, koska sen saa yleensä helposti kaikilta operaattoreilta vain vaihtamalla. Ensin sieltä tarjottiin hjyvä tarjous 29,90€/kk, jonka ilmoitin olevan aivan liian kallis. Yhtäkkiä löytyikin hyvän asiakkaan tarjous 21,90€/kk. Kun sanoin Telian juuri tarjonneen tekstarilla 19,90€/kk, meni myyjä kai keskustelemaan esimiehensä kanssa ja yhtäkkiä löytykin vielä tämä hinta. En missään vaiheessa edes sanonut varsinaisesti olevani vaihtamassa vielä.DNA:lla sinänsä reilumpi meno, että riittää kun sanoo aspalle että vaihtaa heiltä pois, niin saa jonkun tarjouksen "pöydän alta" vaikka ei ole vielä vaihtanut liittymää.
Chatissa kysyin, jos tulee postikulut, niin sitten aspan jätkä puhu paskaa.Miten otit yhteyttä? Chatissa ainakin tuli vastaus, että aina tulee nuo kulut etämyynnissä eikä voi tehdä mitään.
Itselleni DNA soitti juuri eilen, kun tarjous päättymässä. Itselläni on kaikki rajaton ja käytännössä 20€/kk kipuraja, koska sen saa yleensä helposti kaikilta operaattoreilta vain vaihtamalla. Ensin sieltä tarjottiin hjyvä tarjous 29,90€/kk, jonka ilmoitin olevan aivan liian kallis. Yhtäkkiä löytyikin hyvän asiakkaan tarjous 21,90€/kk. Kun sanoin Telian juuri tarjonneen tekstarilla 19,90€/kk, meni myyjä kai keskustelemaan esimiehensä kanssa ja yhtäkkiä löytykin vielä tämä hinta. En missään vaiheessa edes sanonut varsinaisesti olevani vaihtamassa vielä.
Tuskin siellä esimiestä on, tekee vain ohjeiden mukaan ja katsoi taulukosta seuraavan hinnan ja piti linjaa hetken hiljaisena. Ja niitä hintoja tuntuu siellä riittävän, taannoin yhden DNA:n puhelinmyyjän kanssa puhuin mokkulaliittymästä ja kyllä lopulta tultiin aika reippaasti alas alkutarjouksesta. En silti ottanut..Itselleni DNA soitti juuri eilen, kun tarjous päättymässä. Itselläni on kaikki rajaton ja käytännössä 20€/kk kipuraja, koska sen saa yleensä helposti kaikilta operaattoreilta vain vaihtamalla. Ensin sieltä tarjottiin hjyvä tarjous 29,90€/kk, jonka ilmoitin olevan aivan liian kallis. Yhtäkkiä löytyikin hyvän asiakkaan tarjous 21,90€/kk. Kun sanoin Telian juuri tarjonneen tekstarilla 19,90€/kk, meni myyjä kai keskustelemaan esimiehensä kanssa ja yhtäkkiä löytykin vielä tämä hinta. En missään vaiheessa edes sanonut varsinaisesti olevani vaihtamassa vielä.
Jep, en tiedä olisiko löytynyt vielä jotain parempaa hintaa, mutta en enää jaksanut alkaa vääntämään, kun olin lenkillä, mikä keskeytyi tähän puheluun. Kaikkea muuta kyllä löytyi, mitä yritettiin hirveällä tohinalla myydä myös mm. lisänopeutta kotinettiin, liikkuvaa laajakaistaa (plus joku ihme tabletti "kaupan päälle"), DNA tv:tä ja Viaplayta, mutta ei tullut kauppoja.Tuskin siellä esimiestä on, tekee vain ohjeiden mukaan ja katsoi taulukosta seuraavan hinnan ja piti linjaa hetken hiljaisena. Ja niitä hintoja tuntuu siellä riittävän, taannoin yhden DNA:n puhelinmyyjän kanssa puhuin mokkulaliittymästä ja kyllä lopulta tultiin aika reippaasti alas alkutarjouksesta. En silti ottanut..
Vaihdoin kanssa 5 liittymää kun täällä linkattu se "salainen tarjous" tuotti osuman tuohon Tarkka 100M. Olisin siis itse saanut sen sitä kautta, mutta koitin chatissä pääsenkö liittymismaksuista eroon niin sain toimituskuluitta ja parista liittymästä vielä liittymismaksunkin pois.Miten otit yhteyttä? Chatissa ainakin tuli vastaus, että aina tulee nuo kulut etämyynnissä eikä voi tehdä mitään.
Aiemmista viesteistä ymmärsin vain, että moille siirrossa oleville ei tarjota, vain moilla oleville. Sen takia laitoin riskillä siirron menemään ja olin/olen valmistautunut sen tekemään loppuun asti. Myös muutama muu käyttäjä täällä kirjoitti tekevän saman. Mistä tämä "ennen kampanjaa voimassa olleille moi-liittymille" tuli? Sulleko näin on kerrottuAsiakaspalvelu puhelimessa kertoi että ovat saaneet ohjeet ettei tätä tarjota kuin ennen kampanjaa voimassa olleille Moi-liittymille.
Aiemmista viesteistä ymmärsin vain, että moille siirrossa oleville ei tarjota, vain moilla oleville. Sen takia laitoin riskillä siirron menemään ja olin/olen valmistautunut sen tekemään loppuun asti. Myös muutama muu käyttäjä täällä kirjoitti tekevän saman. Mistä tämä "ennen kampanjaa voimassa olleille moi-liittymille" tuli? Sulleko näin on kerrottuchätistäpuhelinaspassa? Millähän ne selvittävät, että mikä liittymä on ollut ennen kampanjaa moilla ja mikä ei? Jos pystyvät selvittämään, ja sen myös oikeasti tekevät, miksi juuri eilen sain ihkauudelle moi-liittymälle tuon elisan tarkka-tarjouksen?
Meinaatko, että katsovat niin? Onko aspa sanonut sinulle "vain ennen kampanjaa voimassa olleille moi-liittymille"?Siis kyllähän ne näkevät onko sun numero Moi-numero ollut äskettäin heillä.
Täällä oli aiemmin tällainen viesti jossa kuvakaappaus chätistä:
Toki voi olla niin, että tuo chättityyppi on puhunut höpönpöppöä.
Voitko @tjkoo varmistaa, että aspa on sanonut sinulle juuri noin kuin aiemmin kirjoitit?
Minulle tänään tuli tuo tekstiviesti, että olen siirtymässä pois Elisalta (Moille) ja kokeilin sitten onneani tuolla myynti chatissa, ja suoraan sanoi, että heillä ei ole näihin winback asioihin mitään tarjouksia saatavilla laisinkaan. Pitää kokeilla vielä soittaa, mutta näköjään taitaa olla ettei enään pelkällä siirrolla irtoa, tarkoitus on kyllä kokeilla useampaan kertaan sitten soitella, josko osuis sopivaa myyjää kohdille.
Jos ei irtoa, niin sitten pitää miettiä, uskaltaako alkaa riskeeraamaan ja siirtää numerot ja kokeilla sitten saada tuo tarjous. Itselläkin kun on vielä noissa jäljellä tuota vanhaa 5,90e sopimusta tuonne ensivuoden helmi-maaliskuulle.
Aikaisemmissa lapuissa oli tuo 11.10. päiväyksenä. Elisa on vain jatkanut tarjousaikaa uudemmissa lapuissa. Tai sitten tekevät "aaltoina" noita tarjouslappuja joissa sitten tietty aika käyttää ne.Hetkinen.... Milloin tuo keskustelu on käyty? Eilen sain lapun jossa lukee mustaa valkoisella että tarjous voimassa 18.10 asti. Eli höpönpöppöä joka tapauksessa tuo.
Eli chätissä taas sanottu, että siirrä niin saat.Koitin tingata Elisan chatissa tuota Tarkka 100M 5,90€/kk liittymää mutta ei irronnut, sanoi että saan sen kyllä kun teen siirron Moille. Voi hyvä päivä tätä hommaa, ei ole kumma että maailmassa tehdään paljon ns. turhaa työtä.. Noh, Moi:lle siirtoa sitten.
Ikävä kyllä ne näkevät kyllä järjestelmästä, että on siirto menossa, että siinä vaiheessa saattaa tulla jarrut päälleSano ensi kerralla että sinulla on MOI, äläkä mainitse että olet siirtymässä
Itselle ei vielä ole tullut mitään viestejä. Olen kyllä onnistunut "aktivoimaan" moin puolella eilen illalla kun pääsi taas sinne sisään. Jos teet soittokierroksen niin kerroppas kokemukset tänne. Kiitos.Minulle tänään tuli tuo tekstiviesti, että olen siirtymässä pois Elisalta (Moille) ja kokeilin sitten onneani tuolla myynti chatissa, ja suoraan sanoi, että heillä ei ole näihin winback asioihin mitään tarjouksia saatavilla laisinkaan. Pitää kokeilla vielä soittaa, mutta näköjään taitaa olla ettei enään pelkällä siirrolla irtoa, tarkoitus on kyllä kokeilla useampaan kertaan sitten soitella, josko osuis sopivaa myyjää kohdille. Ennenkin on näitä tapauksia, että joku myyjää saattaa tarjotakin...
Aika sama tilanne itsellä, maaliskuun alkuun 4,90e/kk voimassa yksi liittymä. Laskin, että häviän n. 20e jos en sitten saakaan elisan tarjousta. Sullahan tulisi pikkaisen vähemmän takkiin per liittymä mutta jos niitä on monta niin...Jos ei irtoa, niin sitten pitää miettiä, uskaltaako alkaa riskeeraamaan ja siirtää numerot ja kokeilla sitten saada tuo tarjous. Itselläkin kun on vielä noissa jäljellä tuota vanhaa 5,90e sopimusta tuonne ensivuoden helmi-maaliskuulle.
Ei niitä liittymiä kannata sieltä Moin palvelusta aktivoida, saattaa joutua maksamaan muuten pikkasen, koska olet ne oikeasti ottanut käyttöön. En itse ole koskaan sitä tehnyt ja aina on siirrot näkynyt normaalisti, SIM kortitkin tulleet kotia ja winback onnistuneeti saatu aikoinaan.Itselle ei vielä ole tullut mitään viestejä. Olen kyllä onnistunut "aktivoimaan" moin puolella eilen illalla kun pääsi taas sinne sisään. Jos teet soittokierroksen niin kerroppas kokemukset tänne. Kiitos.
Ai? Se näytti siltä, että siirto ei ole lähtenyt menemään jos ei aktivoi. Olin aktivoinut myös sen uudenkin numeron, se kai oli pakko tehdä että tosiaan saa sen uuden numeron käyttöön ja siitä aivan varmasti joutuu maksamaan ainakin sen avausmaksun.Ei niitä liittymiä kannata sieltä Moin palvelusta aktivoida, saattaa joutua maksamaan muuten pikkasen, koska olet ne oikeasti ottanut käyttöön. En itse ole koskaan sitä tehnyt ja aina on siirrot näkynyt normaalisti, SIM kortitkin tulleet kotia ja winback onnistuneeti saatu aikoinaan.
Tästäkin on ristiriitaista tietoa ja en itsekään ole 100% varma että siirrosta joutuu maksamaan sen 5e avausmaksun, kun aktivoi liittymät, mutta keskeyttääkin sen.Ai? Se näytti siltä, että siirto ei ole lähtenyt menemään jos ei aktivoi. Olin aktivoinut myös sen uudenkin numeron, se kai oli pakko tehdä että tosiaan saa sen uuden numeron käyttöön ja siitä aivan varmasti joutuu maksamaan ainakin sen avausmaksun.
Jos siinä samalla avasit uuden ja laitoit siirron, niin varmaan yhdistynyt tuo 5e avausmaksu silloin...Pelkästään uudesta numerosta on tullut laskut (ja katevaraukset) 5e ja 9e, siirretystä numerosta ei vieläkään muuta kuin tilausvahvistus (oletin, että se 5e ainakin tulisi tuosta heti maksuun (en hölmö saanut molempia tilattua samaan aikaan..)). En tiedä onko normaalia vai ei, tuokin vaikutti siihen miksi aktivoin myös sen siirtotilauksen moin sivuilla.
Kuten editoin viestiäni, en hölmö näin sitä tehnyt.. eli olen tässä ihmetellyt miksi ei siirtotilauksesta ole tullut vain kuin se tilausvahvistus.Jos siinä samalla avasit uuden ja laitoit siirron, niin varmaan yhdistynyt tuo 5e avausmaksu silloin...