Moi Mobiili

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Beaver
  • Aloitettu Aloitettu
  • Avainsanat Avainsanat
    moi
Elisan chat on aikalailla ruuhkainen. Ei pääse sinne...
edit: mobiili -chatti toimii ja sieltä sain perheen liittymät heittämällä moi:lta elisan tarkka rajaton 100M/5,90eur ja 24kk. Eli paluu 3 vuoden jälkeen juurille.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan varmasti minulla myös samat rusksit ja silti oli eilen tullut tuo hinnankorotusviesti. Olisiko liittymiä niin paljon että ottaa aikansa että kaikille saapuu, toki epätodennäköistä, mutta jokin selitystähän täytyy olla.
Riippuu hieman monelleko tuhannelle / miljoonalle käyttäjälle postia lähetetään, niin se lähetys porrastetaan koska muuten saattaa helposti joutua vastaanottajan organisaatiossa mustalle listalle.

Eli en ihmettelisi jos mailien lähettäminen on aloitettu 29. päivä ja viimeiset lähtee tänään että ehtivät ennen 1.10. perille.
 
Riippuu hieman monelleko tuhannelle / miljoonalle käyttäjälle postia lähetetään, niin se lähetys porrastetaan koska muuten saattaa helposti joutua vastaanottajan organisaatiossa mustalle listalle.

Eli en ihmettelisi jos mailien lähettäminen on aloitettu 29. päivä ja viimeiset lähtee tänään että ehtivät ennen 1.10. perille.
Tuskin Moilla nyt miljoonaa asiakasta on. Ehkä ennemmin jotain 100k luokkaa ja tätä menoa kohta ei oo sitäkään... :smoke:
 
Täällä myös vaihtui liittymä Elisalle. Tosin OmaElisa palvelussa tuo 5,90e//kk liittymä oli heti etusivulla ostettavissa, joten ei tarvinnut chattiin edes turvautua.
 
Täällä myös vaihtui liittymä Elisalle. Tosin OmaElisa palvelussa tuo 5,90e//kk liittymä oli heti etusivulla ostettavissa, joten ei tarvinnut chattiin edes turvautua.

Siis olet ollut joskus Elisan asiakas ja siksi tuo oli valmiina siellä?
 
Kävin tämän topicin innoittamana heidän palvelusivuillaan ja tilaukseen olisi lähtenyt mutta huoltokatko, lupaava alku siis ;)
 
Kävin tämän topicin innoittamana heidän palvelusivuillaan ja tilaukseen olisi lähtenyt mutta huoltokatko, lupaava alku siis ;)
Juuh, koko päivänä ei ole päässyt tuonne Mun Moi -palveluun ja sen takia seisoo siirrotkin jumissa, ihmeen pitkään pitää korjailla, vai viheltivät tahalleen poikki hommat, ettei porukka tilaile/siirrä liittymiä, jotta saisi halavalla Elisalta sitten liittymän :)
 
Juuh, koko päivänä ei ole päässyt tuonne Mun Moi -palveluun ja sen takia seisoo siirrotkin jumissa, ihmeen pitkään pitää korjailla, vai viheltivät tahalleen poikki hommat, ettei porukka tilaile/siirrä liittymiä, jotta saisi halavalla Elisalta sitten liittymän :)

Nyt näyttää taas pääsevän.
 
Tuskin Moilla nyt miljoonaa asiakasta on. Ehkä ennemmin jotain 100k luokkaa ja tätä menoa kohta ei oo sitäkään... :smoke:
Tämä nyt oli vain tällainen yleismaailmallinen esimerkki IT-näkökulmasta; mitä enemmän niitä on, sitä enemmän niiden lähettäminen kestää jos haluaa olla varma ettei homma stoppaa jossain kohdassa.
 
Siis olet ollut joskus Elisan asiakas ja siksi tuo oli valmiina siellä?
No mulle tuli joskus aikaisemmin tässä kuussa jo tekstarina tuo elisan tarjous. Mutta olin elisan asiakas jo ennestään, koska talonyhtiön nettiliittymä.
 
Kirjoitellaas omat kokemukset liittymän vaihdosta Moille.

Alunperin olin Telian asiakkaana, maksoin 19,90e/kk perus 50M rajattomasta överiminuuteilla ja EU-datalla, kunnes tarjousjakso, joka siis sisälsi muutaman laskuttoman kuukauden, olisi päättynyt ja hinta noussut muutamalla eurolla. Laitoin numeronsiirtoa Moille, minkä jälkeen Telia tarjosi 16,90e/kk rajatonta 100M 600min/600sms ja pakollisella EU-datalla. Hauskaa oli, kun asiakaspalvelija sanoi seuranneensa minun datakäyttöä ja totesi tuon olevan kannattava. Laskeskelin siinä puhelun aikana ääneen hänen kertomien tietojen perusteella, että huonoimmassakin kuussa Moin vastaava liittymä maksaisi korkeintaan saman verran kuin hänen tarjoamansa. Parempaan ei kuitenkaan pystynyt ja totesin, että katsotaan taas "vain uusille asiakkaille" -tarjousten yhteydessä uudestaan.

Ensivaikutelma Moista ei kuitenkaan vakuuttunut. 30.7. laitoin numeronvaihdon vetämään ja seuraavana päivänä sain viestin sim-kortin postituksesta. Viikkoa myöhemmin, kun numeronsiirto oli tulossa seuraavana päivänä, otin yhteyttä asiakaspalveluun kun korttia ei näkynyt. Arvailtiin yhdessä, että kirje oli luultavasti jäänyt Postin syövereihin. Yllätyksekseni selvisi, että Moilla on muutama toimipiste, josta sain haettua saman päivän aikana uuden kortin.

Tänään tapahtunut operaattorinvaihdos sekä koettu asiakaspalvelu aikajanan muodossa:

11:45 - Vanha kortti lakkaa toimimasta kutakuinkin täsmällisesti ilmoituksen mukaisena aikana.
11:55 - Saan sähköpostia uuden kortin aktivoinnista, mutta kuitenkaan kortissa ei ole mitään eloa.
13:15 - Soitan asiakaspalveluun, kun mitään verkkoyhteyksiä ei vieläkään ole. Asiakaspalvelija toteaa, että ilmeisesti aktivoitu kortti onkin tämä postissa hukkunut, eikä puhelimessani oleva. Pahoittelujen lisäksi saan lupauksen, että hän ottaa asian hoidettavakseen tämän päivän aikana ja saan tästä tietoa sähköpostiin, koska millään muulla tavalla minuun ei saa yhteyttä ilman toimivaa liittymää.
16:45 - Viiden tunnin jälkeen ilman mitään yhteyksiä soitan jälleen asiakaspalveluun, jossa on vastassa eri henkilö. Selitän hänelle tilanteen, ja hän toteaa aiemman asiakaspalvelijan lähteneen jo kotiin. Hän lähtee itse selvittämään asiaa, ja noin minuutin hiljaisuuden jälkeen ilmoittaa, että kortti pitäisi nyt toimia. Käynnistän puhelimen uudestaan ja liittymä toimii. Saan lupauksen, että seuraavan kuun lasku mitätöidään tästä sotkusta hyvityksenä.

Ymmärrettävää on, että tällaisia erehdyksiä sattuu, mutta asiakaspalvelu oli lähinnä naurettavaa. Luvataan asiakkaalle hoitaa asia ja laittaa tästä henkilökohtaisesti sähköpostia, mutta lähdetään sitten kotiin ja jätetään asia sikseen. Terveisiä vain sinulle ja toivon mukaan muillekin firmassa työskenteleville, kun kuitenkin luette näitä asiakaskokemusketjuja.

Aiemmat kokemukset yllä parin vuoden takaa, mutta viime kerrasta ei näköjään ole opittu. Liittymän tuli aktivoitua aamupäivällä, mutta tälläkään kertaa mitään ei tapahtunut, ja puhelin oli mykkänä. Reilun puolen tunnin päästä otin yhteyttä verkkoasiakaspalveluun, jossa pyydettiin ottamaan yhteyttä puhelinasiakaspalveluun. Sattuneesta syystä ei onnistunut, ja sain ohjeen laittaa sähköpostia aiheesta. Neljä tuntia myöhemmin, ilman mitään yhteydenottoa tai eloa puhelimessa, laitan uuden sähköpostin ja kysyn vielä chat-asiakaspalvelusta tilanteen kulusta. Chat vastaa samoin mitä aikaisemmin, välittäneensä tiedon eteenpäin. Tällä kertaa joku ihminen oikeasti luki viestini, ja aktivoi liittymän viiveettä. Lopputulos, vajaa viisi tuntia ilman yhteyksiä. Taas.

Tällä välin hoidin kilpailutuksen taas kuntoon, kysymällä röyhkeän suorasti Elisan chat-asiakaspalvelulta ketjun ohjeiden mukaisesti tuota 5,90e/kk tarkka -liittymää, jota kyllä mielellään tarjottiin.
 
Ei Moissa mitään vikaa ollut, päinvastoin, mutta toisella simmillä tätä pitänyt juuri hinnan vuoksi.
Korotuksen takia lähti Elisan tarjous taskuun. Kiitos tänne vinkistä.
 
Ennen möivät 4gt niillekin jotka pärjäsi <1gt. Nyt pakkomyyvät 2gt lisää sillä perusteella että moni vetää yli tai puhuu paljon. Uusi hinnoittelu on muka asiakaslähtöinen.

Jos oikeasti olisi asiakaslähtöinen, niin vanha hinnoittelu pysyisi uuden rinnalla. Vanhalla satunnainen rajan ylitys maksaisi asiakkaalle enemmän, mutta silloin asiakas olisi oikeasti käyttänyt liittymää enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi syy oli vaihtaa Radiolinjalta pois kokonaan. Entinen Sonera oli kans ihan huono ja kallis. Olen DNA Oyj Ab asiakas, olen ollut tyytyväinen. Liittymien hinta ja yhteyden hyvä laatu on ollut yksi syy, miksi valitsen Dna Oyj

Moi! Käynnistin eilen illalla numeronsiirron Elisasta Moille. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia tuosta tuoreesta haastajasta. Itselläni on sellainen tilanne, että käytän puhelinta lähinnä puheluihin vastaamiseen ja kevyeen nettailuun. Nykymaailmassa isoilta operaattoreilta ei löydy oikein tähän soveltuvaa liittymää. Joo, Soneralla on joku, mutta Soneraa kartan. Elisaa aiemmin olin DNA:n asiakas ja sitä aiemmin Radiolinjan, joka muuttui matkalla Elisaksi.

Itselläni ei ole mitään muuta tekemistä kyseisen operaattorin kanssa, kuin alle vuorokauden mittainen asiakassuhde, joten mainokseksi tätä avausta ei pidä luokitella.

Tiedän, että täällä on yksi ketju, joka käsittelee liittymätyyppejä vertailevasti. Mielestäni olisi hyvä, jos operaattoreillekin olisi omat yleisketjunsa, joihin voisi jakaa kokemuksiaan operaattorista x. Liittymävertailut voi hoitaa sitten siellä toisessa ketjussa.

Kerro muroon oliko hyvä ratkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvät naiset ja herrat ioTECH bbs:ssä.

;p Moi Mobilen 9e liittymä on jo varsin kallis, jos tulee 6 Gt. Oma käyttö on usein alle 1 Gt kk.
Eli siis omalla kohdalla giga maksaa 9e. Kun aiemmassa maksoi 6e.

Jos haluaa vaihtaa numeroa ja mun numeroon muutenkin soittaa myyjä jos toinenkin, Telian Prepaidiin saa 1 Gt nettipaketin, 100 min ja 100 sms hintaan 9,90 kk.

Puhun ja viestin kuitenkin itse jonkun verran. Mielestäni järkevämpää saada kaikkea vähän, kuin yhtä liikaa.

Käykää telian sivuilla ostoksilla, oma prepaid on jo menossa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuo Moi Mobiilin liittymä on edelleen edullisimmasta päästä, kun max 13e/kk (9e+4e). Tuo 4e maksimihinta puheluille ja tekstiviesteille on ainakin itselleni todella hyvä uudistus. Tuossa 13-15e paikkeilla omat kuukausimaksut on aiemminkin pyörineet.
 
Päivän huumoripläjäys tuli viestinä DNA:lta äsken.

Tässä etudiilimme sinulle:
Siirrä hupelimesi DNA:lle niin saat rajattoman plaaplaa plaa DNA Rajaton 10M liittymän vain 18,90 €/kk /12 kk (jatkossa 26,90 €/kk) Etudiili yht. xxx,xx avausmaksu 4,90 €

:btooth:
 
Kyllähän tuo Moi Mobiilin liittymä on edelleen edullisimmasta päästä, kun max 13e/kk (9e+4e). Tuo 4e maksimihinta puheluille ja tekstiviesteille on ainakin itselleni todella hyvä uudistus. Tuossa 13-15e paikkeilla omat kuukausimaksut on aiemminkin pyörineet.

Ei pelkästään edullisimmasta päästä vaan yksinkertaisesti edullisin. Ei mistään (paitsi Globetel josta et sitten saa dataa) saa rajattomia puheluita ja viestejä tuohon hintaan.
 
Ei pelkästään edullisimmasta päästä vaan yksinkertaisesti edullisin. Ei mistään saa rajattomia puheluita ja viestejä tuohon hintaan.

Globetelilta saa 11,95€/kk mutta siinä ei tietty ole nettiä ja se on aina kiinteä hintainen kun taas Moi voi maksaa alle 13€/kk jos ei soittele paljoa. Kyllähän tuo Moi on vaan edelleen hyvä liittymä, jos käyttää vaihtelevan määrän puheluita ja tekstareita sekä kevyesti nettiä. Käyttöveloitteiset tulevat äkkiä kalliiksi jos joskus innostuu puhumaan enemmän ja "rajaton kaikki" paketit taas maksavat sen n. 20€/kk winbackillakin. Moilla on helppoa tuon suhteen, kun ennakkoon ei tarvitse päättää omaa käyttöä kattojen ansiosta (datassakin mahdollisuus iskeä rajaton päälle).
 
Globetelilta saa 11,95€/kk mutta siinä ei tietty nettiä ja se on aina kiinteä hinta vs. Moi voi olla alle 13€/kk jos ei soittele paljoa. Kyllähän tuo Moi vaan on edelleen hyvä liittymä, jos käyttää vaihtelevan määrän puheluita ja tekstareita sekä kevyesti nettiä. Käyttöveloitteiset tulevat äkkiä kalliiksi jos joskus innostuu puhumaan enemmän ja rajaton kaikki paketit taas maksavat sen n. 20€/kk winbackillakin.

Joo mä editoinkin Globetelin tuohon. Sieltä jos ottaa lisäksi 3GB datapaketin kuukausihinnaksi tulee 14,95e.
 
Itsellekin tuli vasta eilen illalla klo 23:44 sahköposti liittymämuutoksesta ja hinnannoususta. Aamukahvilla sitä lukiessa näki kyllä jo heti muutaman rivin jälkeen että jaahas, nyt muuten nousee hinnat..
"Teemme muutoksia palveluihimme ja hintoihimme, joilla haluamme vastata entistä paremmin ja edullisemmin varsinkin nopeasti kasvavan datan kysyntään."
Moin mielestä "edullisemmin" kun hinta nousee.

Nyt kannattaa kokeilla ensin käydä tuolla, tarjoaako suoraan, taikka sitten avaa sieltä oikeasta alakulmasta chatin myynti puolella ja sanoo et tovereillekin on tarjottu 5,90e/kk Tarkka 100 Mb liittymää 24kk ajaksi (eli rajaton 4G data, puhelut/txt maksaa hinnaston mukaan).

Kannattaa kokeilla vaikka parina päivänä, jos ei heti irtoa, kaikki ei tieten kuiteskaa ole saanut, mutta eipä tossa kauaa mene aikaa ja säästöt olisi muikeat ;)
Tuolla on moni nyt raportoinut, että tarjottu suoraan: Liittymät
Tämän innoittamana pyysin chatissä parin MOI-liittymän siirtoa kyseiseen Tarkka-liittymään ja onnistui suorilta. Sain vaikutelman että näitä siirtoja otetaan nyt vastaan ihan mielellään ja siirtopäiväkin onnistui sopia pitkästi yli kuukauden päähän.

Mutta mitenkäs se nyt menee kun viestissä sanotaan että "Kaikki liittymät tullaan päivittämään automaattisesti uusiin 1.11. alkaen laskutuskautesi vaihtuessa.", ja jos laskutuskausi vaihtuu kesken kuukautta? Muuttuuko uusi hinta heti 1.11. ja (marraskuun) osa laskutuskaudesta on kalliimpi (todennäköisesti näin)? Vai niin että marraskuussa kesken kuukautta laskutuskauden vaihtumiseen saakka mennään vanhalla hinnalla ja uusi hinta muuttuu kun uusi laskutuskausi alkaa?

Otettiinko muiltakin Elisalle numeron siirrosta 4.90e/liittymä? Koitin tuotakin tingata pois mutta ei kuulemma pystynyt...
Joo, avausmaksua koitin myös tingata pois mutta ei onnistunut.
 
Mutta mitenkäs se nyt menee kun viestissä sanotaan että "Kaikki liittymät tullaan päivittämään automaattisesti uusiin 1.11. alkaen laskutuskautesi vaihtuessa.", ja jos laskutuskausi vaihtuu kesken kuukautta? Muuttuuko uusi hinta heti 1.11. ja (marraskuun) osa laskutuskaudesta on kalliimpi (todennäköisesti näin)? Vai niin että marraskuussa kesken kuukautta laskutuskauden vaihtumiseen saakka mennään vanhalla hinnalla ja uusi hinta muuttuu kun uusi laskutuskausi alkaa?

Ymmärrän itse tuon "1.11. alkaen laskutuskautesi vaihtuessa" itse niin, että hinta muuttuu silloin kun uusi laskutuskausi alkaa kyseisenä ajankohtana tai sen jälkeen.

(Jos tarkoitettaisiin sitä, että päivitys tapahtuu tuolloin 1.11., siinä lukisi vaan että "liittymät tullaan päivittämään uusiin 1.11.", eikä olisi mainintaa laskutuskaudesta tai "alkaen"-sanaa.)
 
Onko se nyt sinänsä mikään yllätys että hinnat lähti nousuun kun dna moin osti?
 
Firmapuolelle ei pitäisi aspan vastauksen mukaan tulla korotuksia.
 
Itseä vähän harmittaa kun Moi nosti hintaa. Oli kätevää kun luurissa oli kahden eri verkon simmit, mutta Elisan tarjous oli vain niin paljon halvempi ja suurimmaksi osaksi tulee kuitenkin soitettua firman liittymällä ja tuo toinen numero on lähinnä siltä varalta et jos vaihtas firmaa. Mitään ongelmia ei ollu Moin kanssa ja laskujen maksu kortilla oli vaivatonta ja helpompi ottaa käyttöön kuin esim e-lasku. Jos vanhat hinnat olis pysyny niin olisin edelleen asiakkaana, mutta itseä ärsytti "ota tai jätä" tarjous tuominen muka hyveenä. Katotaan sitte 2v päästä uudestaan, mutta onhan tuo elisan tarjous tosiaan todella edullinen
 
Tuliko jollenkin winback tarjousta kun vaihtoi Elisalle? Ainakaan itselle ei soiteltu perään tai tullut tekstareita tai muutakaan...
 
Tuliko jollenkin winback tarjousta kun vaihtoi Elisalle? Ainakaan itselle ei soiteltu perään tai tullut tekstareita tai muutakaan...

Ei tullut mitään. Reilut puoli vuotta sitten toista liittymää Moilta Elisalle siirtäessä ottivat yhteyttä.

Arvaukseni on, että Moi on sen verran pieni pulju, että osa näistä numeronsiirto-prosessin töistä tehdään manuaalisesti, joten voi olla sen verran kiirettä siellä henkilökunnalla, ettei mihinkään winback-asioihin jää aikaa. Saavat varmaan muutenkin paljon yhteydenottoja hintojen nostoon liittyen. Kiireeseen viittaisi myös se, että numeronsiirrot muilta operaattoreilta Moille päin tuntuvat kestävän normaalia pidempään (tuolla Liittymät-ketjussa oli kommentteja ihmisiltä, että joutuvat odottelemaan sitä noin pari viikkoa).
 
Sain äskettäin winback-tarjouksen Moilta, 12 kuukauden ajan 6€/kk rajaton data ja puhelut (ei SMS).
 
Olin ollut Moilla muutaman vuoden, koodikokeiluilla sain Elisan verkkosivuilta 5,90€/kk tarjouksen jonka laitoin tilaukseen, tänään tuli sekä SIM-kortti Elisalta postissa että winback-soitto. Päädyin hyväksymään, katsotaan vuoden päästä uudelleen mikä on tilanne.
 
Mulle on tullu joku 2-3 kertaa elisalta tuo winback tarkka 5,90 ja pari muutakin. Viimeksi ihan kirjeellä kotiin. Laskin silti että toi moi edullisin käytän nettiä vähän aina ollu alle 3gb kuussa, mutta puhun suht paljon ja usein ollu puheaikaa aika lähelle Max.
 
Pistin numsin vetämään MOI-> Elisa hinnankorotuksen seurauksena. Tänään MOI-setä soitteli ja kertoi antavansa rajattoman datan 6€/kk jos jään, muut käytön mukaan kuten aiemminkin. ja jäin.
 
Moro. Tuos rupesin miettimään et kauanko menöö numeron siirron jälkeen et moilta poistuu simmi käytöstä/näkysitä tuolta omilta sivuilta. 5.10 sain Elisalta viestin että 8.10 tulee käyttöön, no liittymä alkoi toimimaan mutta Moilla tosiaan näkyy vieläkin 6e simmi käytössä. Pitääkö täs vaa odotella
 
Moro. Tuos rupesin miettimään et kauanko menöö numeron siirron jälkeen et moilta poistuu simmi käytöstä/näkysitä tuolta omilta sivuilta. 5.10 sain Elisalta viestin että 8.10 tulee käyttöön, no liittymä alkoi toimimaan mutta Moilla tosiaan näkyy vieläkin 6e simmi käytössä. Pitääkö täs vaa odotella
Pelkkä arvaus, mutta koska moi:lla maksettiin liittymä etukäteen, niin näkyiskö siksi vielä aktiivisena? Samoin siis näkyy oma moi aktiivisena vielä, vaikka useamman päivän jo käytellyt elisan liittymää.
 
Pelkkä arvaus, mutta koska moi:lla maksettiin liittymä etukäteen, niin näkyiskö siksi vielä aktiivisena? Samoin siis näkyy oma moi aktiivisena vielä, vaikka useamman päivän jo käytellyt elisan liittymää.
Joo voi olla, pitää varmaan enskuun puolella tarkistaa asia
 
Moro. Tuos rupesin miettimään et kauanko menöö numeron siirron jälkeen et moilta poistuu simmi käytöstä/näkysitä tuolta omilta sivuilta. 5.10 sain Elisalta viestin että 8.10 tulee käyttöön, no liittymä alkoi toimimaan mutta Moilla tosiaan näkyy vieläkin 6e simmi käytössä. Pitääkö täs vaa odotella
Taitaa näkyä siellä laskutuskauden loppuun saakka, mutta jos klikkaat sieltä numeron kohdalta, että näytä lisätietoja, niin siellä pitäisi lukea, että et voi tehdä liittymään mitään muutoksia, koska se tosiaan on kuitenkin jo poissa käytöstä. Niillä on tietes aikas automatisoitu se systeemi, ja vasta ensimmäisen laskutuskauden jälkeen sitten palauttelevat myöskin noita maksuja takaisin, jos on keskeyttänyt numeronsiirron, taikka siirtänyt uuden numeron muualle.
Kannattaa siis katsella silloin vasta pankinkin puolelta, että miten on palautukset tulleet jne...
 
Kun Moi tuplasi hintansa niin tein numeronsiirron Elisalle. 5 päivää myöhemmin Moin myyjä soitti ja kyseli ihan yleisesti mitä mieltä olin liittymästä ja sitten viimeisenä kyseli mitä he olisivat voineet tehdä toisin. Ensimmäiseen sanoin että Moi oli hyvä liittymä ennen hinnankorotusta mutta nyt vähän puhelinta käyttävälle Moi on liian kallis. Viimeiseen sanoin että olisitte säilyttäneet sen 6 € liittymän niin olisin jäänyt Moille.
Siinä sitten sain Moilta vuodeksi liittymän missä on 100mpbs netti, rajattomat puhelut ja 5 c kappale hintaan tekstiviestit. 6€ kuussa tästä lystistä.
 
Onko kellään kokemusta toimiiko Moi:n IPv6-osoitteet kuten heidän sivuillaan luvataan:
"IPv6-osoitteet ovat julkisia ja vaihtuvia, ei-NATattuja."
Pitäisi saada yhteys Internetistä yksityiseen verkkoon päin. Eikö se näin ollen onnistua IPv6-osoitteella jos ottaa vaihtumisen huomioon esim. Duckdns:llä?
 
Onko kellään kokemusta toimiiko Moi:n IPv6-osoitteet kuten heidän sivuillaan luvataan
Toimi se kun viimeksi kokeilin, olisiko ollut reilu vuosi sitten (joku web-serveraplari Androidissa, portteja en muista). En ole sen kummemmin tullut käyttäneeksi
IMHO järkevämpi on kuitenkin systeemi, jossa etäkone tekee serverille ulosmenevän yhteyden. Se ei tarvitse julkista IP:tä ja on turvallisempi
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään kokemusta toimiiko Moi:n IPv6-osoitteet kuten heidän sivuillaan luvataan:
"IPv6-osoitteet ovat julkisia ja vaihtuvia, ei-NATattuja."
Pitäisi saada yhteys Internetistä yksityiseen verkkoon päin. Eikö se näin ollen onnistua IPv6-osoitteella jos ottaa vaihtumisen huomioon esim. Duckdns:llä?
Ovat vaan /64 prefixin osoitteita jotka eivät reitity. Pitäisi olla /56 prefixillä jotta internetistä pääsis käsiksi.
Tai en minä ainakaan saanut toimimaan niin piti virittää Teredo, että alkoi toimimaan...
 
Nyt vasta huomasin laskusta tuon hintamuutoksen. Olin jo aiemmin saanut elisalta tarjouksen postiin, mutta en tilannut koska en ollut kuullutkaan että Moi nostaa hintoja.
 
Nyt vasta huomasin laskusta tuon hintamuutoksen. Olin jo aiemmin saanut elisalta tarjouksen postiin, mutta en tilannut koska en ollut kuullutkaan että Moi nostaa hintoja.
Kyllähän asiasta tiedotettiin vanhoja asiakkaita, täälläkin oli paljon juttua.
 
Kyllähän tuo Moi Mobiilin liittymä on edelleen edullisimmasta päästä, kun max 13e/kk (9e+4e). Tuo 4e maksimihinta puheluille ja tekstiviesteille on ainakin itselleni todella hyvä uudistus. Tuossa 13-15e paikkeilla omat kuukausimaksut on aiemminkin pyörineet.
Niin , sikäli itse maksimihinta puheluille ja tekstareille oli aiemminkin, se oli se 14e/kk (6e+8e), eli "uudistus" tuolta osin on se euron alennus.

eli Moilla jatketaan..
 
Kyllähän asiasta tiedotettiin vanhoja asiakkaita, täälläkin oli paljon juttua.

Oli sähköpostiin tullut tiedote, mutta en ole antanut operaattorille sellaista sähköpostia, jota seuraisin aktiivisesti.

Laitoin nyt Elisan latausliittymän vetämään. Tuo on minulle vielä parempi kuin Moi, 0 € / kk + 0,066 € / min, txt, Mt. Tuolla 5 euron latauksella vetelen varmaan yli puoli vuotta, kun datan ja soittelut teen pääosin firman puhelimella. Ja Elisan verkko on yleensä kattavampi kuin DNA, joten kaikin puolin parannusta tuli tilanteeseeni. Toimii siis samalla varaliittymänä jos Telialla on jotain ongelmaa.
 
Niin , sikäli itse maksimihinta puheluille ja tekstareille oli aiemminkin, se oli se 14e/kk (6e+8e), eli "uudistus" tuolta osin on se euron alennus.

Tulihan tuossa myös datapakettiin se 50% kasvu ja EU-datan määrä kasvoi kanssa runsaasti, jos sellaiselle on välillä käyttöä. Paljon puhuvalle/tekstaavalle siis kaikkinensa hyvä muutos, isompi paketti pienemmällä maksulla. Jos dataa kului vaikka 5GB/kk niin säästöä tuleekin nyt jo 3,5€/kk. Mikäli taas pyöri siinä 3-4GB/kk välillä niin nyt voi sitten käyttää huoletta sitäkin vähän enemmän ilman lisälaskua.

Lisäksi tietysti sinänsä selkeämpää, että valikoima yhtenäistettiin nyt. Ennenhän noita 6€/kk simejä oli eroavilla ehdoilla liikenteessä. Osassa oli halvempaa lisädataa mutta ei min/txt hintakattoja, osassa sitten päinvastoin. Nyt on kaikki liittymät samanlaisia. Harmillinen tuo hinnannousu niille ketkä käyttivät vain dataa mutta tarjoaahan tuo edelleen hinnalleen hyvää vastinetta.
 
Viimeksi muokattu:
Tulihan tuossa myös datapakettiin se 50% kasvu ja EU-datan määrä kasvoi kanssa runsaasti, jos sellaiselle on välillä käyttöä. Paljon puhuvalle/tekstaavalle siis kaikkinensa hyvä muutos, isompi paketti pienemmällä maksulla. Jos dataa kului vaikka 5GB/kk niin säästöä tuleekin nyt jo 3,5€/kk. Mikäli taas pyöri siinä 3-4GB/kk välillä niin nyt voi sitten käyttää huoletta sitäkin vähän enemmän ilman lisälaskua.
Itellähän kuluu se ~2Gt/kk ja eipä tällä hetkellä EU-datalle oo sattuneesta syystä käyttöä pahemmin. :smoke:
Oisvat saaneet ennemmin nostaa vaikka nopeutta kuin tota datan määrää...
 
Itellähän kuluu se ~2Gt/kk ja eipä tällä hetkellä EU-datalle oo sattuneesta syystä käyttöä pahemmin. :smoke:
Oisvat saaneet ennemmin nostaa vaikka nopeutta kuin tota datan määrää...
Mitäpä luulet, kumpiko on bisnekselle se parempi ratkaisu?
 
Sellaista viestiä tuli, kun olen siirtynyt Moi-liittymän ostajaksi vähittäin, saan seuraavat kuusi kuukautta, eli joulukuusta asti, 9 € simmin kuudella eurolla, siis 3 € hyvitystä nuo kuusi kuukautta. Mukava bonus, propsit Moille! Viestissä pahoiteltiin sitä ettei kaikkea tietoa oltu edellisessä muutosviestissä käyty läpi kokonaan.

"Alkuperäisestä asiakastiedotteesta puuttumaan jääneet tiedot muutoksen perusteesta ja irtisanomisoikeudesta: Moin yleisten sopimusehtojen kohdan 10.1 mukaan teleyrityksellä on oikeus muuttaa sopimusehtoja ja hintoja, kun muutos johtuu kysynnän olennaisesta ja pysyväisluonteisesta muuttumisesta sekä palveluiden kehittämisestä ja uudistamisesta. Kuuden euron simmin kuukausihinnan korotuksen takia sinulla on yleisten sopimusehtojen kohdan 12 mukaisesti tietenkin oikeus irtisanoa 6 euron simmiä koskeva sopimus päättymään välittömästi."
 
Sellaista viestiä tuli, kun olen siirtynyt Moi-liittymän ostajaksi vähittäin, saan seuraavat kuusi kuukautta, eli joulukuusta asti, 9 € simmin kuudella eurolla, siis 3 € hyvitystä nuo kuusi kuukautta. Mukava bonus, propsit Moille! Viestissä pahoiteltiin sitä ettei kaikkea tietoa oltu edellisessä muutosviestissä käyty läpi kokonaan.

"Alkuperäisestä asiakastiedotteesta puuttumaan jääneet tiedot muutoksen perusteesta ja irtisanomisoikeudesta: Moin yleisten sopimusehtojen kohdan 10.1 mukaan teleyrityksellä on oikeus muuttaa sopimusehtoja ja hintoja, kun muutos johtuu kysynnän olennaisesta ja pysyväisluonteisesta muuttumisesta sekä palveluiden kehittämisestä ja uudistamisesta. Kuuden euron simmin kuukausihinnan korotuksen takia sinulla on yleisten sopimusehtojen kohdan 12 mukaisesti tietenkin oikeus irtisanoa 6 euron simmiä koskeva sopimus päättymään välittömästi."

Minä sain myös tuommoisen hyvityksen, mutta pelkältä joulukuulta. WTF
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom