Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Riippuu hieman monelleko tuhannelle / miljoonalle käyttäjälle postia lähetetään, niin se lähetys porrastetaan koska muuten saattaa helposti joutua vastaanottajan organisaatiossa mustalle listalle.Aivan varmasti minulla myös samat rusksit ja silti oli eilen tullut tuo hinnankorotusviesti. Olisiko liittymiä niin paljon että ottaa aikansa että kaikille saapuu, toki epätodennäköistä, mutta jokin selitystähän täytyy olla.
Tuskin Moilla nyt miljoonaa asiakasta on. Ehkä ennemmin jotain 100k luokkaa ja tätä menoa kohta ei oo sitäkään...Riippuu hieman monelleko tuhannelle / miljoonalle käyttäjälle postia lähetetään, niin se lähetys porrastetaan koska muuten saattaa helposti joutua vastaanottajan organisaatiossa mustalle listalle.
Eli en ihmettelisi jos mailien lähettäminen on aloitettu 29. päivä ja viimeiset lähtee tänään että ehtivät ennen 1.10. perille.
Täällä myös vaihtui liittymä Elisalle. Tosin OmaElisa palvelussa tuo 5,90e//kk liittymä oli heti etusivulla ostettavissa, joten ei tarvinnut chattiin edes turvautua.
Juuh, koko päivänä ei ole päässyt tuonne Mun Moi -palveluun ja sen takia seisoo siirrotkin jumissa, ihmeen pitkään pitää korjailla, vai viheltivät tahalleen poikki hommat, ettei porukka tilaile/siirrä liittymiä, jotta saisi halavalla Elisalta sitten liittymänKävin tämän topicin innoittamana heidän palvelusivuillaan ja tilaukseen olisi lähtenyt mutta huoltokatko, lupaava alku siis
Juuh, koko päivänä ei ole päässyt tuonne Mun Moi -palveluun ja sen takia seisoo siirrotkin jumissa, ihmeen pitkään pitää korjailla, vai viheltivät tahalleen poikki hommat, ettei porukka tilaile/siirrä liittymiä, jotta saisi halavalla Elisalta sitten liittymän
Tämä nyt oli vain tällainen yleismaailmallinen esimerkki IT-näkökulmasta; mitä enemmän niitä on, sitä enemmän niiden lähettäminen kestää jos haluaa olla varma ettei homma stoppaa jossain kohdassa.Tuskin Moilla nyt miljoonaa asiakasta on. Ehkä ennemmin jotain 100k luokkaa ja tätä menoa kohta ei oo sitäkään...
No mulle tuli joskus aikaisemmin tässä kuussa jo tekstarina tuo elisan tarjous. Mutta olin elisan asiakas jo ennestään, koska talonyhtiön nettiliittymä.Siis olet ollut joskus Elisan asiakas ja siksi tuo oli valmiina siellä?
Kirjoitellaas omat kokemukset liittymän vaihdosta Moille.
Alunperin olin Telian asiakkaana, maksoin 19,90e/kk perus 50M rajattomasta överiminuuteilla ja EU-datalla, kunnes tarjousjakso, joka siis sisälsi muutaman laskuttoman kuukauden, olisi päättynyt ja hinta noussut muutamalla eurolla. Laitoin numeronsiirtoa Moille, minkä jälkeen Telia tarjosi 16,90e/kk rajatonta 100M 600min/600sms ja pakollisella EU-datalla. Hauskaa oli, kun asiakaspalvelija sanoi seuranneensa minun datakäyttöä ja totesi tuon olevan kannattava. Laskeskelin siinä puhelun aikana ääneen hänen kertomien tietojen perusteella, että huonoimmassakin kuussa Moin vastaava liittymä maksaisi korkeintaan saman verran kuin hänen tarjoamansa. Parempaan ei kuitenkaan pystynyt ja totesin, että katsotaan taas "vain uusille asiakkaille" -tarjousten yhteydessä uudestaan.
Ensivaikutelma Moista ei kuitenkaan vakuuttunut. 30.7. laitoin numeronvaihdon vetämään ja seuraavana päivänä sain viestin sim-kortin postituksesta. Viikkoa myöhemmin, kun numeronsiirto oli tulossa seuraavana päivänä, otin yhteyttä asiakaspalveluun kun korttia ei näkynyt. Arvailtiin yhdessä, että kirje oli luultavasti jäänyt Postin syövereihin. Yllätyksekseni selvisi, että Moilla on muutama toimipiste, josta sain haettua saman päivän aikana uuden kortin.
Tänään tapahtunut operaattorinvaihdos sekä koettu asiakaspalvelu aikajanan muodossa:
11:45 - Vanha kortti lakkaa toimimasta kutakuinkin täsmällisesti ilmoituksen mukaisena aikana.
11:55 - Saan sähköpostia uuden kortin aktivoinnista, mutta kuitenkaan kortissa ei ole mitään eloa.
13:15 - Soitan asiakaspalveluun, kun mitään verkkoyhteyksiä ei vieläkään ole. Asiakaspalvelija toteaa, että ilmeisesti aktivoitu kortti onkin tämä postissa hukkunut, eikä puhelimessani oleva. Pahoittelujen lisäksi saan lupauksen, että hän ottaa asian hoidettavakseen tämän päivän aikana ja saan tästä tietoa sähköpostiin, koska millään muulla tavalla minuun ei saa yhteyttä ilman toimivaa liittymää.
16:45 - Viiden tunnin jälkeen ilman mitään yhteyksiä soitan jälleen asiakaspalveluun, jossa on vastassa eri henkilö. Selitän hänelle tilanteen, ja hän toteaa aiemman asiakaspalvelijan lähteneen jo kotiin. Hän lähtee itse selvittämään asiaa, ja noin minuutin hiljaisuuden jälkeen ilmoittaa, että kortti pitäisi nyt toimia. Käynnistän puhelimen uudestaan ja liittymä toimii. Saan lupauksen, että seuraavan kuun lasku mitätöidään tästä sotkusta hyvityksenä.
Ymmärrettävää on, että tällaisia erehdyksiä sattuu, mutta asiakaspalvelu oli lähinnä naurettavaa. Luvataan asiakkaalle hoitaa asia ja laittaa tästä henkilökohtaisesti sähköpostia, mutta lähdetään sitten kotiin ja jätetään asia sikseen. Terveisiä vain sinulle ja toivon mukaan muillekin firmassa työskenteleville, kun kuitenkin luette näitä asiakaskokemusketjuja.
Moi! Käynnistin eilen illalla numeronsiirron Elisasta Moille. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia tuosta tuoreesta haastajasta. Itselläni on sellainen tilanne, että käytän puhelinta lähinnä puheluihin vastaamiseen ja kevyeen nettailuun. Nykymaailmassa isoilta operaattoreilta ei löydy oikein tähän soveltuvaa liittymää. Joo, Soneralla on joku, mutta Soneraa kartan. Elisaa aiemmin olin DNA:n asiakas ja sitä aiemmin Radiolinjan, joka muuttui matkalla Elisaksi.
Itselläni ei ole mitään muuta tekemistä kyseisen operaattorin kanssa, kuin alle vuorokauden mittainen asiakassuhde, joten mainokseksi tätä avausta ei pidä luokitella.
Tiedän, että täällä on yksi ketju, joka käsittelee liittymätyyppejä vertailevasti. Mielestäni olisi hyvä, jos operaattoreillekin olisi omat yleisketjunsa, joihin voisi jakaa kokemuksiaan operaattorista x. Liittymävertailut voi hoitaa sitten siellä toisessa ketjussa.
Kyllähän tuo Moi Mobiilin liittymä on edelleen edullisimmasta päästä, kun max 13e/kk (9e+4e). Tuo 4e maksimihinta puheluille ja tekstiviesteille on ainakin itselleni todella hyvä uudistus. Tuossa 13-15e paikkeilla omat kuukausimaksut on aiemminkin pyörineet.
Ei pelkästään edullisimmasta päästä vaan yksinkertaisesti edullisin. Ei mistään saa rajattomia puheluita ja viestejä tuohon hintaan.
Globetelilta saa 11,95€/kk mutta siinä ei tietty nettiä ja se on aina kiinteä hinta vs. Moi voi olla alle 13€/kk jos ei soittele paljoa. Kyllähän tuo Moi vaan on edelleen hyvä liittymä, jos käyttää vaihtelevan määrän puheluita ja tekstareita sekä kevyesti nettiä. Käyttöveloitteiset tulevat äkkiä kalliiksi jos joskus innostuu puhumaan enemmän ja rajaton kaikki paketit taas maksavat sen n. 20€/kk winbackillakin.
Tämän innoittamana pyysin chatissä parin MOI-liittymän siirtoa kyseiseen Tarkka-liittymään ja onnistui suorilta. Sain vaikutelman että näitä siirtoja otetaan nyt vastaan ihan mielellään ja siirtopäiväkin onnistui sopia pitkästi yli kuukauden päähän.Nyt kannattaa kokeilla ensin käydä tuolla, tarjoaako suoraan, taikka sitten avaa sieltä oikeasta alakulmasta chatin myynti puolella ja sanoo et tovereillekin on tarjottu 5,90e/kk Tarkka 100 Mb liittymää 24kk ajaksi (eli rajaton 4G data, puhelut/txt maksaa hinnaston mukaan).
Kannattaa kokeilla vaikka parina päivänä, jos ei heti irtoa, kaikki ei tieten kuiteskaa ole saanut, mutta eipä tossa kauaa mene aikaa ja säästöt olisi muikeat
Tuolla on moni nyt raportoinut, että tarjottu suoraan: Liittymät
Joo, avausmaksua koitin myös tingata pois mutta ei onnistunut.Otettiinko muiltakin Elisalle numeron siirrosta 4.90e/liittymä? Koitin tuotakin tingata pois mutta ei kuulemma pystynyt...
Mutta mitenkäs se nyt menee kun viestissä sanotaan että "Kaikki liittymät tullaan päivittämään automaattisesti uusiin 1.11. alkaen laskutuskautesi vaihtuessa.", ja jos laskutuskausi vaihtuu kesken kuukautta? Muuttuuko uusi hinta heti 1.11. ja (marraskuun) osa laskutuskaudesta on kalliimpi (todennäköisesti näin)? Vai niin että marraskuussa kesken kuukautta laskutuskauden vaihtumiseen saakka mennään vanhalla hinnalla ja uusi hinta muuttuu kun uusi laskutuskausi alkaa?
Tuliko jollenkin winback tarjousta kun vaihtoi Elisalle? Ainakaan itselle ei soiteltu perään tai tullut tekstareita tai muutakaan...
Sain äskettäin winback-tarjouksen Moilta, 12 kuukauden ajan 6€/kk rajaton data ja puhelut (ei SMS).
Pelkkä arvaus, mutta koska moi:lla maksettiin liittymä etukäteen, niin näkyiskö siksi vielä aktiivisena? Samoin siis näkyy oma moi aktiivisena vielä, vaikka useamman päivän jo käytellyt elisan liittymää.Moro. Tuos rupesin miettimään et kauanko menöö numeron siirron jälkeen et moilta poistuu simmi käytöstä/näkysitä tuolta omilta sivuilta. 5.10 sain Elisalta viestin että 8.10 tulee käyttöön, no liittymä alkoi toimimaan mutta Moilla tosiaan näkyy vieläkin 6e simmi käytössä. Pitääkö täs vaa odotella
Joo voi olla, pitää varmaan enskuun puolella tarkistaa asiaPelkkä arvaus, mutta koska moi:lla maksettiin liittymä etukäteen, niin näkyiskö siksi vielä aktiivisena? Samoin siis näkyy oma moi aktiivisena vielä, vaikka useamman päivän jo käytellyt elisan liittymää.
Taitaa näkyä siellä laskutuskauden loppuun saakka, mutta jos klikkaat sieltä numeron kohdalta, että näytä lisätietoja, niin siellä pitäisi lukea, että et voi tehdä liittymään mitään muutoksia, koska se tosiaan on kuitenkin jo poissa käytöstä. Niillä on tietes aikas automatisoitu se systeemi, ja vasta ensimmäisen laskutuskauden jälkeen sitten palauttelevat myöskin noita maksuja takaisin, jos on keskeyttänyt numeronsiirron, taikka siirtänyt uuden numeron muualle.Moro. Tuos rupesin miettimään et kauanko menöö numeron siirron jälkeen et moilta poistuu simmi käytöstä/näkysitä tuolta omilta sivuilta. 5.10 sain Elisalta viestin että 8.10 tulee käyttöön, no liittymä alkoi toimimaan mutta Moilla tosiaan näkyy vieläkin 6e simmi käytössä. Pitääkö täs vaa odotella
Toimi se kun viimeksi kokeilin, olisiko ollut reilu vuosi sitten (joku web-serveraplari Androidissa, portteja en muista). En ole sen kummemmin tullut käyttäneeksiOnko kellään kokemusta toimiiko Moi:n IPv6-osoitteet kuten heidän sivuillaan luvataan
Ovat vaan /64 prefixin osoitteita jotka eivät reitity. Pitäisi olla /56 prefixillä jotta internetistä pääsis käsiksi.Onko kellään kokemusta toimiiko Moi:n IPv6-osoitteet kuten heidän sivuillaan luvataan:
"IPv6-osoitteet ovat julkisia ja vaihtuvia, ei-NATattuja."
Pitäisi saada yhteys Internetistä yksityiseen verkkoon päin. Eikö se näin ollen onnistua IPv6-osoitteella jos ottaa vaihtumisen huomioon esim. Duckdns:llä?
Kyllähän asiasta tiedotettiin vanhoja asiakkaita, täälläkin oli paljon juttua.Nyt vasta huomasin laskusta tuon hintamuutoksen. Olin jo aiemmin saanut elisalta tarjouksen postiin, mutta en tilannut koska en ollut kuullutkaan että Moi nostaa hintoja.
Niin , sikäli itse maksimihinta puheluille ja tekstareille oli aiemminkin, se oli se 14e/kk (6e+8e), eli "uudistus" tuolta osin on se euron alennus.Kyllähän tuo Moi Mobiilin liittymä on edelleen edullisimmasta päästä, kun max 13e/kk (9e+4e). Tuo 4e maksimihinta puheluille ja tekstiviesteille on ainakin itselleni todella hyvä uudistus. Tuossa 13-15e paikkeilla omat kuukausimaksut on aiemminkin pyörineet.
Kyllähän asiasta tiedotettiin vanhoja asiakkaita, täälläkin oli paljon juttua.
Niin , sikäli itse maksimihinta puheluille ja tekstareille oli aiemminkin, se oli se 14e/kk (6e+8e), eli "uudistus" tuolta osin on se euron alennus.
Itellähän kuluu se ~2Gt/kk ja eipä tällä hetkellä EU-datalle oo sattuneesta syystä käyttöä pahemmin.Tulihan tuossa myös datapakettiin se 50% kasvu ja EU-datan määrä kasvoi kanssa runsaasti, jos sellaiselle on välillä käyttöä. Paljon puhuvalle/tekstaavalle siis kaikkinensa hyvä muutos, isompi paketti pienemmällä maksulla. Jos dataa kului vaikka 5GB/kk niin säästöä tuleekin nyt jo 3,5€/kk. Mikäli taas pyöri siinä 3-4GB/kk välillä niin nyt voi sitten käyttää huoletta sitäkin vähän enemmän ilman lisälaskua.
Mitäpä luulet, kumpiko on bisnekselle se parempi ratkaisu?Itellähän kuluu se ~2Gt/kk ja eipä tällä hetkellä EU-datalle oo sattuneesta syystä käyttöä pahemmin.
Oisvat saaneet ennemmin nostaa vaikka nopeutta kuin tota datan määrää...
Sellaista viestiä tuli, kun olen siirtynyt Moi-liittymän ostajaksi vähittäin, saan seuraavat kuusi kuukautta, eli joulukuusta asti, 9 € simmin kuudella eurolla, siis 3 € hyvitystä nuo kuusi kuukautta. Mukava bonus, propsit Moille! Viestissä pahoiteltiin sitä ettei kaikkea tietoa oltu edellisessä muutosviestissä käyty läpi kokonaan.
"Alkuperäisestä asiakastiedotteesta puuttumaan jääneet tiedot muutoksen perusteesta ja irtisanomisoikeudesta: Moin yleisten sopimusehtojen kohdan 10.1 mukaan teleyrityksellä on oikeus muuttaa sopimusehtoja ja hintoja, kun muutos johtuu kysynnän olennaisesta ja pysyväisluonteisesta muuttumisesta sekä palveluiden kehittämisestä ja uudistamisesta. Kuuden euron simmin kuukausihinnan korotuksen takia sinulla on yleisten sopimusehtojen kohdan 12 mukaisesti tietenkin oikeus irtisanoa 6 euron simmiä koskeva sopimus päättymään välittömästi."