- Liittynyt
- 06.01.2022
- Viestejä
- 1 636
Aika heikko kuvanlaatu ja kuvakulma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tossa laskeutumisessa kyllä mitään hyvää ollut, ehkä osunut pahaan laskevaan virtaukseen tai sitten vaan pilotit mokanneet ihan huolella.Ja oliko nyt niin että hyvä että tultiinkin. Siivet samalla posahti, mutta jäivät paikalleen ja runko säilyi ehjänä.
Ehkä valkoinen maa on saattanut hämätä korkeuden arvioinnin suhteen... Etenkin jos ei ole vaikka tottunut lentämään noissa keleissä.Ei tossa laskeutumisessa kyllä mitään hyvää ollut, ehkä osunut pahaan laskevaan virtaukseen tai sitten vaan pilotit mokanneet ihan huolella.
Eiköhän nuo laskeutumiset tapahdu käytännössä aina mittaridatan, ei silmämääräisten havaintojen perusteella.Ehkä valkoinen maa on saattanut hämätä korkeuden arvioinnin suhteen... Etenkin jos ei ole vaikka tottunut lentämään noissa keleissä.
Silmämääräisesti ja manuaalisesti pilotit kyllä usein laskeutumisen tekee kun olosuhteet sallii. Toki mittareita tarkkaillaan ja kone itsekin ilmoittaa audiona kun saavutaan tiettyihin korkeuksiin.Eiköhän nuo laskeutumiset tapahdu käytännössä aina mittaridatan, ei silmämääräisten havaintojen perusteella.
Tulin vain toteamaan että:
Lennonjohtonauhoitteiden perusteella ainakin toinen lentäjistä kuulostaisi olevan mies(oletettu).
Joten ei nyt hirveän rakentavalta (jälleen kerran) kuulosta tuollainen ennenaikainen anti-woke öyhötys.
Oli miten oli. Joka tapauksessa todella arveluttavaa toimintaa yhtiöltä.
Ehkä tuulenpuuska?Sosiaalisessa mediassa julkaistun videomateriaalin mukaan matkustajakoneen oikeanpuoleinen laskuteline pettää maakosketuksen jälkeen ja koneen oikeanpuoleinen siipi ottaa kiinni maahan, jonka jälkeen kone pyörähtää vauhdilla ympäri. Ylösalaisin liukuva matkustajakone syttyy tuleen jättäen peräänsä paksun mustan savun.
Tuollaista en huomannutkaan. Edellä kyllä mainittiin että yhtiössä olisi ollut institutionalisoitunutta sukupuolisyrjintää. Sellainenhan ei oletuksena suoraan liity johonkin onnettomuuteen mutta saattaa kertoa muutenkin toksisesta tai epäammattimaisesta yhtiökulttuurista. Se puolestaan voi heijastua myös työnhakijoiden ja täten työntekijöiden tasoon.Ja naiskuskista kommentointi ei ole kovin viisasta.
Yleensä visuaalisesti tulee loppuosa.Eiköhän nuo laskeutumiset tapahdu käytännössä aina mittaridatan, ei silmämääräisten havaintojen perusteella.
Tuollaista en huomannutkaan. Edellä kyllä mainittiin että yhtiössä olisi ollut institutionalisoitunutta sukupuolisyrjintää. Sellainenhan ei oletuksena suoraan liity johonkin onnettomuuteen mutta saattaa kertoa muutenkin toksisesta tai epäammattimaisesta yhtiökulttuurista. Se puolestaan voi heijastua myös työnhakijoiden ja täten työntekijöiden tasoon.
Siitä en osaa sanoa. Kunhan vastasin outoon väärinluentaan.Niin ja siis tämä väite perustuu mihinkä?
Katsoin nyt videokelpoisella koneella tuon Aikojan linkkaaman rainan, täysin pimahtanut mutta ei mitään woke juttuja.Kunhan vastasin outoon väärinluentaan.
Yleensä visuaalisesti tulee loppuosa.
Kyllä. Sehän se normaali mittarilähestymisen ja -laskeutumisen tapa on, että tarkkaileva/avustava lentäjä ja/tai tietokone kertoo esim. ensin "approaching minimums" ja ratkaisuvaiheessa "minimums" jolloin ohjaavan lentäjän pitää viimeistään olla varma että näkee kiitotien piirteet(tähän on erilaisia määritelmiä joita en tiedä tai muista) siten, että tietää missä kohdassa on ja pystyy siitä laskeutumaan visuaalisesti. Muuten keskeytetään ja vedetään ylös.Eiköstä laskeutuminen tehdä aina visuaalisesti jos lentäjät itse ohjaavat? Siis toki mittareilla voidaan lentää tiettyyn pisteeseen asti, mutta se viimeinen pätkä laskeutumisesta tehdään visuaalisesti. Jos se ei ole mahdollista, niin sitten go-around.
Periaatteessahan uudet lentokoneet pystyisivät laskeutumaan täysin automaattisestikin, olikohan CAT IIIc -laskeutuminen, mutta käytännössä kuitenkin tullaan visuaalisesti alas koska tuo vaatii tosiaan että konetyyppi on sertifioitu tuohon modeen ja itse kiitorata samaten. Ilmeisesti tuollaisia kenttiä ei vielä ihan hirveästi ole ja muutenkin ihminen kuitenkin toistaiseksi osaa ottaa koneen nätimmin alas.Kyllä. Sehän se normaali mittarilähestymisen ja -laskeutumisen tapa on, että tarkkaileva/avustava lentäjä ja/tai tietokone kertoo esim. ensin "approaching minimums" ja ratkaisuvaiheessa "minimums" jolloin ohjaavan lentäjän pitää viimeistään olla varma että näkee kiitotien piirteet(tähän on erilaisia määritelmiä joita en tiedä tai muista) siten, että tietää missä kohdassa on ja pystyy siitä laskeutumaan visuaalisesti. Muuten keskeytetään ja vedetään ylös.
Periaatteessahan uudet lentokoneet pystyisivät laskeutumaan täysin automaattisestikin, olikohan CAT IIIc -laskeutuminen, mutta käytännössä kuitenkin tullaan visuaalisesti alas koska tuo vaatii tosiaan että konetyyppi on sertifioitu tuohon modeen ja itse kiitorata samaten. Ilmeisesti tuollaisia kenttiä ei vielä ihan hirveästi ole ja muutenkin ihminen kuitenkin toistaiseksi osaa ottaa koneen nätimmin alas.
pk seudulla oli paha sumu joku aika sitten kyllä kaikki pääsi alas o4 vai 3 kiitotielle.Kiitotien 04L ILS-tarkkuusmittarilähestymismenetelmä päivitettiin CAT III -luokkaan. Se mahdollistaa LVP-olosuhteissa jo alle 30 metrin ratkaisukorkeuden käytön.
Yksityiskohtia en edes yritä tällaisella muistilla kommentoida ja tiivistelmä kuulostaa täysin oikealta. Kuitenkin oleellinen osahan on että pääosin laskeutumiset tehdään siten, että tietyssä vaiheessa pitää olla näkyvyys silmämunilla, jotta saa jatkaa. Sehän on pitkälti ohjaamossa tehtävä päätös, missä vaiheessa ennen viimeistä sallittua hetkeä siirrytään käsiohjaukseen ja aika vähän on hyvissä normaalioloissa pakko tehdä käsiohjausta. Toisessa ääripäässä taas joskus voidaan käsittääkseni lentää manuaalisesti kaikki (paitsi pitkä osuus matkalentoa) koska vaan tuntuu siltä.Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin täysin automaattinen laskeutuminen ei ole rajattu CAT III:een, vaan se onnistuu ihan CAT I ILS:lläkin.
CAT IIIc on se versio ILS:stä, jossa autoland on mahdollinen vaikka näkyvyys on nollassa. Muut kategoriat sitten vaativat enemmän näkyvyyttä (I enemmän kuin II, II enemmän kuin III ja sitten III:n sisällä a enemmän kuin b, joka taaskin enemmän kuin c)
Joo. "Yleensä" viittasi siihen, että on mahdollista tietyistä tilanteissa tehdä kokonaan automaattinen laskeutuminen, mutta se ei ole yleistä.Eiköstä laskeutuminen tehdä aina visuaalisesti jos lentäjät itse ohjaavat? Siis toki mittareilla voidaan lentää tiettyyn pisteeseen asti, mutta se viimeinen pätkä laskeutumisesta tehdään visuaalisesti. Jos se ei ole mahdollista, niin sitten go-around.
A category III A approach is a precision instrument approach and landing with no decision height or a decision height lower than 100ft (30m) and a runway visual range not less than 700ft (200m).
A category III B approach is a precision approach and landing with no decision height or a decision height lower than 50ft (15m) and a runway visual range less than 700ft (200m), but not less than 150ft (50m).
A category III C approach is a precision approach and landing with no decision height and no runway visual range limitation.
Hurjin laskeutuminen ikinä omalla kohdalla oli naiskuski. Saab 340. Sivutuulessa pudotti koneen kentään "himpun" liian korkealta. Pari kattovaloa tippui katosta, matkatavarat hyllyltä, siipi melkein osui maahan ja kolmannesta pompusta jäi kiitotielle. Vahva kone oltava, jos ei mitään särkynyt. Liekö ollut harjoittelija.Ja naiskuskista kommentointi ei ole kovin viisasta.
T. asiantuntija matkustamosta?Hurjin laskeutuminen ikinä omalla kohdalla oli naiskuski. Saab 340. Sivutuulessa pudotti koneen kentään "himpun" liian korkealta. Pari kattovaloa tippui katosta, matkatavarat hyllyltä, siipi melkein osui maahan ja kolmannesta pompusta jäi kiitotielle. Vahva kone oltava, jos ei mitään särkynyt. Liekö ollut harjoittelija.
Periaatteessahan uudet lentokoneet pystyisivät laskeutumaan täysin automaattisestikin, olikohan CAT IIIc -laskeutuminen, mutta käytännössä kuitenkin tullaan visuaalisesti alas koska tuo vaatii tosiaan että konetyyppi on sertifioitu tuohon modeen ja itse kiitorata samaten. Ilmeisesti tuollaisia kenttiä ei vielä ihan hirveästi ole ja muutenkin ihminen kuitenkin toistaiseksi osaa ottaa koneen nätimmin alas.
Mutta ei taida nyt ainakaan nykytiedoin liittyä mitenkään tähän tai mihinkään muuhunkaan lento-onnettomuuteen.
Ja naiskuskista kommentointi ei ole kovin viisasta.
Kannattaa katsoa.
Miksi? Olisi hyvä vähän avata lähdettä. Mitä videossa mielestäsi sanotaan?
No jos paikat putoaisi hampaista ja kattovalot tulisi syliin laskussa niin itsekin kommentoisin paskaksi laskuksi vaikka ratissa olisi kuussa käynyt astronautti.T. asiantuntija matkustamosta?
Kannattaa katsoa.
Jos vähän ylemmäs viestejä katsot niin juurikin tuosta mistä tuli vastaväitteitä.
Niin? Mitä videossa mielestäsi sanotaan?
Lentäjän ammattitaitoa siinä spekuloitiin, ei laskun pehmeyttä. Lisäksi laskeutumiskokemus oli vastaus "naislentäjä"-viestiin.No jos paikat putoaisi hampaista ja kattovalot tulisi syliin laskussa niin itsekin kommentoisin paskaksi laskuksi vaikka ratissa olisi kuussa käynyt astronautti.
Siinä sanotaan, että tuollainen toiminta on haitallista lentoliikenteelle.
Ai, videon otsikosta sai sen kuvan, että syy onnettomuudelle oli selvinnyt. Ennen kuin siis tutkintaa on edes tehty.
Itse en yllättyisi jos tuon toronton onnettomuuden lentokoneen määräaikaistarkastus tai huolto jäänyt välistä. Ja siten huomaamatta väsähtynyt tai vaurioitunut laskuteline
Tuossa sanotaan Real Reason.
Tosiasiahan tuo on. Hyvä ottaa esille, koska tunnutaan vaikenevan muuten.
Tuossa sanotaan Real Reason.
Ei tuossa ollut kyllä mitään vikaa laskutelineessä, kone tuli vaan ihan liian kovaa tonttiin ja laskuteline antoi periksi. Parempi että se laskuteline antaa periksi, kuin että runko antaa periksi...
Eli pyritään hidastamaan vauhtia ja pehmentämään telineiden kuormaa.The flare follows the final approach phase and precedes the touchdown and roll-out phases of landing. In the flare, the nose of the plane is raised, slowing the descent rate and therefore creating a softer touchdown, and the proper attitude is set for touchdown.