Honzo
Make ATK Great Again
- Liittynyt
- 06.02.2017
- Viestejä
- 3 204
Liittyen mihin?Eiköhän kohta kielletä yli 20ml ilman vienti lentokoneisiin, pitää antaa virtsanäyte ja automaattisesti survaistaan anaaliprobe anukseen jokaiselle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liittyen mihin?Eiköhän kohta kielletä yli 20ml ilman vienti lentokoneisiin, pitää antaa virtsanäyte ja automaattisesti survaistaan anaaliprobe anukseen jokaiselle.
Eiköhän kohta kielletä yli 20ml ilman vienti lentokoneisiin, pitää antaa virtsanäyte ja automaattisesti survaistaan anaaliprobe anukseen jokaiselle.
Eiköhän kohta kielletä yli 20ml ilman vienti lentokoneisiin, pitää antaa virtsanäyte ja automaattisesti survaistaan anaaliprobe anukseen jokaiselle.
Lennonjohdon radioliikenne on analogista, eli lähetyksen laatuun vaikuttaa moni asia, kuten esim. vastaanottajan sijainti. Oletettavasti lentäjät kuulee kaiken paremmalla laadulla kuin maassa olevat harrastelijoiden vastaanottimet, joiden vastaanottamaa radioliikennettä esim. YouTubessa usein esitetään.On noi niin surkeata surinaa mitä noi kuulee lennonjohdolta, että ihme ettei tapahdu enempää onnettomuuksia.
VasAviationilta löytyy nyt video, jossa reitit ja kommunikaatio lennonjohdon kanssa. Molemmat koneet kuulevat lennonjohdon viestit, mutta eivät kuule toisiaan, koska eri taajuus. Kahteen kertaan lennonjohtaja kysyy helikopterilta, että näkeekö tämä CRJ:n. Sanoo näkevänsä, mutta joko ei näe tai katsoo jotain muuta.
Herää kysymys, että eikö ilmailussa voisi olla käytössä sekä digitaaliset että analogiset radiot yhtä aikaa.. Digitaalinen olisi käytössä hyvällä äänenlaadulla jos toimii, mutta samanaikaisesti olisi varmistuksena myös analoginen radio? Ja nämä siis toimisi tandemissa rinta-rinnan.Lennonjohdon radioliikenne on analogista, eli lähetyksen laatuun vaikuttaa moni asia, kuten esim. vastaanottajan sijainti. Oletettavasti lentäjät kuulee kaiken paremmalla laadulla kuin maassa olevat harrastelijoiden vastaanottimet, joiden vastaanottamaa radioliikennettä esim. YouTubessa usein esitetään.
Herää kysymys, että eikö ilmailussa voisi olla käytössä sekä digitaaliset että analogiset radiot yhtä aikaa.. Digitaalinen olisi käytössä hyvällä äänenlaadulla jos toimii, mutta samanaikaisesti olisi varmistuksena myös analoginen radio? Ja nämä siis toimisi tandemissa rinta-rinnan.
Ongelma lienee tekniikalla ratkaistavissa. Ääni kuuluu digitaalisena, jos sellainen signaali on käytettävissä, ja muussa tapauksessa analogisesti.Mitenkä meinaat, että ne kuuntelee sitten molempia samaan aikaan?
Digiradio on viiveen takia ongelmallinen.Herää kysymys, että eikö ilmailussa voisi olla käytössä sekä digitaaliset että analogiset radiot yhtä aikaa.. Digitaalinen olisi käytössä hyvällä äänenlaadulla jos toimii, mutta samanaikaisesti olisi varmistuksena myös analoginen radio? Ja nämä siis toimisi tandemissa rinta-rinnan.
Herää kysymys, että eikö ilmailussa voisi olla käytössä sekä digitaaliset että analogiset radiot yhtä aikaa.. Digitaalinen olisi käytössä hyvällä äänenlaadulla jos toimii, mutta samanaikaisesti olisi varmistuksena myös analoginen radio? Ja nämä siis toimisi tandemissa rinta-rinnan.
Ongelma lienee tekniikalla ratkaistavissa. Ääni kuuluu digitaalisena, jos sellainen signaali on käytettävissä, ja muussa tapauksessa analogisesti.
Omakin ääni lähtee koneesta ulospäin molemmilla tekniikoilla.
Digiradia mahdollistaa monenlaista ja varmaan tuossa tarkoituksessa listan kärjessä olisi varmuus (takaltattiis mm mainitsemiasi haasteita, mukaan lukien päälykkäisyydet), laatu (mm puheen selkeys myös haastavissa oloissa), pieni viiveisyys on toki vähän ristiriidassa varmuuden, laadun, selkeyden kanssa, mutta johinkin perus IP puheeseen verrattuna ei sitä dataa satoja, tuhansia kilometrejä kierrättää.Ja lisäksi jos usea lähettää samaan aikaan niin sen kuulee AM-lähetteellä vaikka ääni meneekin yleensä mössöksi. FM- ja digilähetteissä on se ongelma että vahvin signaali voittaa joten jos kaksi konetta sattuu puhumaan samaan aikaan niin vain se jonka signaali on vahvin kuuluu. AM:lla tosiaan kuulee että siellä on toinenkin samaan aikaan äänessä ja voi pyytää toistamaan, tuolla on ainakin muutamia onnettomuuksia onnistuttu välttämään kun toiset osapuolet ovat kuulleet että kaksi puhuu päällekkäin. Ja digiradiot ovat arkoja ulkopuolisille häiriöille, joku satunnainen häiriölähde saattaisi blokata tyyliin koko lentokentän radioliikenteen. (toki AM:llakin häiriöitä on mutta ne antavat edes vähän anteeksi)
Ja tosiaan AM-radiot ovat simppeleitä ja luotettavia. Useampaa radiota tuskin halutaan kyytiin painon ja lisätyön (sekä sertifiointien sun muiden) takia, yhdessäkin radiossa on jo ongelmatilanteessa töitä muiden hommien ohessa joten kahden radion käsittely olisi jo ihan mahdotonta.
Ja tosiaan AM-radiot ovat simppeleitä ja luotettavia. Useampaa radiota tuskin halutaan kyytiin painon ja lisätyön (sekä sertifiointien sun muiden) takia, yhdessäkin radiossa on jo ongelmatilanteessa töitä muiden hommien ohessa joten kahden radion käsittely olisi jo ihan mahdotonta.
Tässä on siis kysymys siitä ettei ehjää kannata korjata, varsinkaan sellaisella joka olisi lähtökohtaisesti paljon huonompi. Toki digitaalitekniikkaa voisi yrittää soveltaa signaalin korjaamiseen jne, mutta ei nyt sentään puheyhteyden vaihtamiseen johonkin täysin epäluotettavaan kusiporotekniikkaan. Se siis toimii nykyisellään ja parempaa ei ole näköpiirissä.Digiradia mahdollistaa monenlaista
Siis oliko nykyinen AM radio, mihinkä ketjuun sopisi jatka siitä mitä modernin digitaali tekniikat mahdollistaisi. sota teknikka ehkä vähän väärä.Tässä on siis kysymys siitä ettei ehjää kannata korjata, varsinkaan sellaisella joka olisi lähtökohtaisesti paljon huonompi. Toki digitaalitekniikkaa voisi yrittää soveltaa signaalin korjaamiseen jne, mutta ei nyt sentään puheyhteyden vaihtamiseen johonkin täysin epäluotettavaan kusiporotekniikkaan. Se siis toimii nykyisellään ja parempaa ei ole näköpiirissä.