@Sword Of Damocles ei se näköjään riitä LCD nelosen testaus. Tämmöisetkin on näköjään tullu: LCD-24
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Mikä vahvari? HD6XX varmaan on ihan jees tai se vastaava Hifiman Dropista, mutta kannattaako niitä venailla. Miksei vaan perus Sundara Suomesta ~350eur ja toimitus on käytännössä heti. Jos vaan riittää ruutia vahvarissa.Ilmaantui testiin Sennheiser HD560S, mitä youtuben audiohypettäjät kehuivat hintaisekseen.
Bassoa on joo hieman, sekä soundstagea, muuten aika nahkea esitys vrt. poistuneisiin HD600.
Erottelevuus huonompi, se timbre/väri/mikälie kateissa ainakin keskeltä, ja kirkkaan & rasittavan kuuloiset vehkeet.
Lähtee kauppaan takaisin, tulipahan testatuksi. Saa tarjota HE5XX / LCD-2C jos jollain jäänyt lojumaan![]()
Sähäkkä Topping L30 (Mikä vahvari? HD6XX varmaan on ihan jees tai se vastaava Hifiman Dropista, mutta kannattaako niitä venailla. Miksei vaan perus Sundara Suomesta ~350eur ja toimitus on käytännössä heti. Jos vaan riittää ruutia vahvarissa.
), saa nähdä vaihtuuko kun tuo L30-case etenee. L30 on ihan hyvä Sundaran kanssa, vaikkakin vähän kritisoin tehoja/gainin määrää ja siitäkin leimattiin idiootiksi. Onneksi sentään Valour on sentään samaa mieltä kanssani:Sähäkkä Topping L30 (), saa nähdä vaihtuuko kun tuo L30-case etenee.
HD650/6xx myös harkinnassa, vaikkakin emmin oman musiikkimaun suhteen sitä (kaikenmaailman metallimeteli). Sundara toki kanssa.
Ei kiire asian suhteen, niin katselen mielellään jos jotain "diilejä" ilmaantuu.
Vapisevin käsin paketti auki, luurit kiinni styrkkariin ja musat tulille. Tässä nyt pari tuntia kerennyt työnteon ohella kuuntelemaan, mutta kyllähän ero noihin ATH-M50x:iin on melkoinen. Nopea vertailu ja välittömät ensivaikutelmat, vaikka näitä HD6XX revikoita nyt onkin netti pullollaan.Juu, nämä ovat ensimmäinen steppi kohti High-Endiä ja tuossa vertailin soundia lähinnä tuohon ATH-M50X:ään"Ilmava" on kyllä viimeinen sana millä kuvaisin mitään 600-sarjan Sennheisereitä. Toisaalta perspektiivi voi olla ihan erilainen jos ei ole paljoa aikaisempaa kokemusta muista luureista. Ei sillä etteikö HD6XX/650 olisi hyvät luurit, sille on syynsä miksi niitä pidetään referenssinä.
^ toi papatus on ihan tiedossa oleva juttu ja vähän kai niin kuin sen ANC:n ominaisuus. Aiheutuu käsittääkseni siitä, jos sinne kuppiin pääsee ilmaa / ulkopuolista ääntä. Hifiharrastajien palstan Valco-ketjussa on tuosta enemmän juttua, en muista yksityiskohtia kunnolla, mutta siis jotta se ANC toimis niin kuin sen pitää, niin kuppien pitäs asettua tosi tiiviisti korvan ympärille.
Itelläkin ANC tekee tota esim. bussissa. Kun kyyti vähän täristää, niin ANC alkaa kikkailemaan omiaan, mutta sille on käsittääkseni aika vähän tehtävissä ja sen kanssa pystyy minusta elämään.
Mulle tuli ite asiassa noi omatkin Valcot pari päivää sitten takas himaan, mutta en oo vielä kerennyt kuuntelemaan, kun ei oo paljoa tehnyt lenkille mieli näissä pakkasissa. Huoltivat tosiaan takuuseen yli vuoden ikäiset luurit, että tykkäsin kyllä kovasti. Tarjouduin kyllä maksamaan huollon, kun luurien kondis oli vähintään puoliksi omaa vikaa, mutta halusivat hoitaa näin.
Juu, siis ANC juttu se tosiaan on. No huojentava kuulla mistä johtuu yms. Eli ominaisuus. No näillä memnään^ toi papatus on ihan tiedossa oleva juttu ja vähän kai niin kuin sen ANC:n ominaisuus. Aiheutuu käsittääkseni siitä, jos sinne kuppiin pääsee ilmaa / ulkopuolista ääntä. Hifiharrastajien palstan Valco-ketjussa on tuosta enemmän juttua, en muista yksityiskohtia kunnolla, mutta siis jotta se ANC toimis niin kuin sen pitää, niin kuppien pitäs asettua tosi tiiviisti korvan ympärille.
Itelläkin ANC tekee tota esim. bussissa. Kun kyyti vähän täristää, niin ANC alkaa kikkailemaan omiaan, mutta sille on käsittääkseni aika vähän tehtävissä ja sen kanssa pystyy minusta elämään.
Mulle tuli ite asiassa noi omatkin Valcot pari päivää sitten takas himaan, mutta en oo vielä kerennyt kuuntelemaan, kun ei oo paljoa tehnyt lenkille mieli näissä pakkasissa. Huoltivat tosiaan takuuseen yli vuoden ikäiset luurit, että tykkäsin kyllä kovasti. Tarjouduin kyllä maksamaan huollon, kun luurien kondis oli vähintään puoliksi omaa vikaa, mutta halusivat hoitaa näin.
Mikäs olis asiallinen kuulokevahvistin, jonka vois heittää esim CD soittimen perään ja sit Valcot siihen kiinni?
^ ja edelleen, kun tätä toistetaan: noiden Valcon luurien suunnittelija todennut, että ne eivät ole samat luurit kuin mitä jotkut ovat bonganneet jostain eBaysta neljällä kympillä. Nuo neljän kympin luurit ovat joku kiinankopio, joka ei ole sama kuuloke, joka Valcojen pohjalla on.
Se Valcojen juttu on kyllä vähän niin kuin se langaton toiminta ja minusta se soundikin on viritetty ANC-käyttöä ajatellen. Eli vähän niin kuin tuossa toinenkin kirjoittelija kirjoittaa, niin ei nuo kyllä johdon varmaan parhaimmillaan ole. Ite en oo viittinyt kokeillakaan, vaan soittelen himassakin bluetoothilla, jos noita soittelen.Mikäs olis asiallinen kuulokevahvistin, jonka vois heittää esim CD soittimen perään ja sit Valcot siihen kiinni?
Edelleen: näiden suunnittelija on kommentoinut, että varsinkin näissä uusissa malleissa rupeaa olemaan jo aika paljon firman omaa speksausta. Sun kannattais varmaan tilata sieltä ne Kiinasta ne jotkut luurit ja Valcot siihen päälle, koska minusta tuo mollaaminen alkais vaatimaan jo vähän jotain oikeaa näyttöä, vaikkei tuo nyt minulta ole pois.sitten ne on edelleen ulkoasua lukuunottamatta sitä OEM kamaa kiinasta, eli erittäinkin näkyvästi (muttei kuuluvasti) eri luureja.![]()
Jaa. Mä olen kyllä toista mieltä. ANC:n kun laittaa päälle, niin minusta kyllä soundi vääristyy. Kyllähän se directinä on jo teoriassakin oltava parempi kuin bluetoothilla. Ja koska defaultina noi on ANC pois, niin siksikin oletan, että ne on mitattu sillä asetuksilla. Jotenkin olisi outoa muuten ja epäluonnollistaSe Valcojen juttu on kyllä vähän niin kuin se langaton toiminta ja minusta se soundikin on viritetty ANC-käyttöä ajatellen. Eli vähän niin kuin tuossa toinenkin kirjoittelija kirjoittaa, niin ei nuo kyllä johdon varmaan parhaimmillaan ole. Ite en oo viittinyt kokeillakaan, vaan soittelen himassakin bluetoothilla, jos noita soittelen.
Suunnittelija on kommentoinut, että varsinkin näissä uusissa malleissa rupeaa olemaan jo aika paljon firman omaa speksausta. Sun kannattais varmaan tilata sieltä ne luurit ja Valcot siihen päälle, koska minusta tuo mollaaminen alkais vaatimaan jo vähän jotain oikeaa näyttöä, vaikkei tuo nyt minulta ole varsinaisesti pois.
Vähän vaan huonoa tyyliä tuollainen kotimaisen toimijan mollaus.
Näin tää Jazmanaut on näistä kommentoinut, että soundi on viritetty optimaaliseksi silloin, kun ANC on päällä. Jos nää tykkäät siitä jotenkin toisin, niin anna palaaJaa. Mä olen kyllä toista mieltä. ANC:n kun laittaa päälle, niin minusta kyllä soundi vääristyy. Kyllähän se directinä on jo teoriassakin oltava parempi kuin bluetoothilla. Ja koska defaultina noi on ANC pois, niin siksikin oletan, että ne on mitattu sillä asetuksilla. Jotenkin olisi outoa muuten ja epäluonnollista
Joo, mutta pitäs ruveta löytymään pikkuhiljaa jo jotain oikeita perusteluja, eikä pelkkää huutelua, kun luurien valmistajakin on näitä esitettyjä puheita jo kommentoinut huuhaaksi.Huonoa tyyliä olisi olla mollaamatta jos aihetta on, vain kun on "kotimainen toimija"
Ai, jaa. No sit se on pakko uskoa. Tuntui vaan ajatuksena oudolta. No näillä mennään sit✌Näin tää Jazmanaut on näistä kommentoinut, että soundi on viritetty optimaaliseksi silloin, kun ANC on päällä. Jos nää tykkäät siitä jotenkin toisin, niin anna palaa![]()
Joo, mutta pitäs ruveta löytymään jo jotain oikeita perusteluja, eikä pelkkää huutelua, kun luurien valmistajakin on näitä esitettyjä puheita jo kommentoinut huuhaaksi.
En minä siihen viitannut, vaan näihin sun muihin kiinan neljän kympin OEM-juttuihin. Johan tuossa itekin kirjoitin, että nää on minunkin käsitykseni mukaan tehty toimimaan parhaiten langattomasti ja vielä tuo ANC päällä.Laitapa linkkiä missä todetaan että piuhalla kytkeminen EI skippaa sitä DSP:tä, mikä on se olennaisin asia mitä Valco tekee hyvin.
En minä siihen viitannut, vaan näihin sun muihin kiinan neljän kympin OEM-juttuihin. Johan tuossa itekin kirjoitin, että nää on minunkin käsitykseni mukaan tehty toimimaan parhaiten langattomasti ja vielä tuo ANC päällä.
Niin ja että tässä uudessa mallissa on jo aika paljon omaa suunnittelua mukana. Oliko sulla jotain kytköksiä johonkin toiseen luurimerkkiin tai jälleenmyyjään, kun tosiaan kiinnostaa, mistä tää into Valcon mollaamiseen kumpuaa?Ja ihan samaa tarinaa kertoo Jazmanaut Hififoorumin puolella, että he ei todellakaan ole lähteneet noita suunnittelemaan puhtaalta pöydältä vaan pohjalla on toisen valmistajan valmis tuote mistä on lähdetty viilaamaan säröjä pois
Niin ja että tässä uudessa mallissa on jo aika paljon omaa suunnittelua mukana. Oliko sulla jotain kytköksiä johonkin toiseen luurimerkkiin tai jälleenmyyjään, kun tosiaan kiinnostaa, mistä tää into Valcon mollaamiseen kumpuaa?
No mikäköhän?Mikä hemmetin mollaaminen?
Tää ei oo yhtään mun aluettani, mutta kysyn ihan mielenkiinnosta, että miksi avoimet? Sen verran oon keskusteluja seurannut, että ite lähtisin varmaan Sennheiserilta kattelemaan ekana tuon hintaista headsettiä, mutta noi näyttää suurimmaksi osaksi olevan kait suljettuja.Suosituksia langattomista, avoimista headseteistä?
No mikäköhän?Hommaa nyt vaan ne molemmat verrokit, jos oot tässä nyt vähän niinku kaikkien kuluttajien puolella, niin on sitten jotain oikeaa pohjaakin noille jutuille. Ennen sitä saa olla mun puolestani nämä keskustelut. Pystyn Valcojani kuuntelemaan, vaikkei niistä ihan jokainen muu tykkäiskään
![]()
Pitää pysyä perillä siitä mitä ympärillä tapahtuu. En pidä kuplistaTää ei oo yhtään mun aluettani, mutta kysyn ihan mielenkiinnosta, että miksi avoimet? Sen verran oon keskusteluja seurannut, että ite lähtisin varmaan Sennheiserilta kattelemaan ekana tuon hintaista headsettiä, mutta noi näyttää suurimmaksi osaksi olevan kait suljettuja.
Nyt ollaankin hifismin suurimman ongelman ytimessä. Kiinalaiset 40€ kuulokkeet ei voi olla hyvät, mutta kun länsimainen firma lyö oman logon kylkeen, hintaan +100€ ja kovasti foorumilla vakuuttelee näiden olevan kovan virittelyn myötä selkeästi paremmat, ollaankin "kotimaisen" huipputuotteen äärellä.muoks. ja noista kiinan halpiksista, niin mulla voi olla pientä asennevammaa niiden suhteen. Vois olla hankala paikka arvioida objektiivisesti, kun pääkoppa sanois oletuksena, että ei voi olla hyvät..
Hohhoijjakkaa.. vaikka en itse mitenkään diggaa tosta Valco designista tai markkinoinnista, niin ihan vaan muistutuksena, että aika moni kaiutinvalmistajakin käyttää yleisesti saatavilla olevia elementtejä tuotteissaan. Jos ei ole omaa osaamista tai resursointia valmistaa niitä tarvittavia komponentteja, niin se on aivan järkevää ostaa ne silloin ulkopuolelta ja tehdä pohjatyö omien vaatimusten mukaan sekä tuunata soundi kohdalleen.Nyt ollaankin hifismin suurimman ongelman ytimessä. Kiinalaiset 40€ kuulokkeet ei voi olla hyvät, mutta kun länsimainen firma lyö oman logon kylkeen, hintaan +100€ ja kovasti foorumilla vakuuttelee näiden olevan kovan virittelyn myötä selkeästi paremmat, ollaankin "kotimaisen" huipputuotteen äärellä.
Mielikuvat myy.
Nyt ollaankin hifismin suurimman ongelman ytimessä. Kiinalaiset 40€ kuulokkeet ei voi olla hyvät, mutta kun länsimainen firma lyö oman logon kylkeen, hintaan +100€ ja kovasti foorumilla vakuuttelee näiden olevan kovan virittelyn myötä selkeästi paremmat, ollaankin "kotimaisen" huipputuotteen äärellä.
Mielikuvat myy.
En minä siihen viitannut, vaan näihin sun muihin kiinan neljän kympin OEM-juttuihin. Johan tuossa itekin kirjoitin, että nää on minunkin käsitykseni mukaan tehty toimimaan parhaiten langattomasti ja vielä tuo ANC päällä.
muoks. onko sulla kytköksiä johonkin luurimerkkiin tai jälleenmyyjään? Kiinan markkinoiden kanssa ilm. ainakin on töiden puolesta tekemistä. Vai jaksaksää muuten vaan huolehtia, ettei ihmiset haksahtais ostamaan?
Ihmettelen, mistä tää into hyökätä Valcoa kohtaan kumpuaa.
Ei ole kyllä muissa vastameluluureissa tullut vastaan tätä ”ominaisuutta”. Paitsi mk1 Valcossa. Mun mielestä vika, ei ominaisuus.Juu, siis ANC juttu se tosiaan on. No huojentava kuulla mistä johtuu yms. Eli ominaisuus. No näillä memnään
Tosiasia vaikuttaisi myös olevan se, että kukaan täällä ei oikeasti tiedä, mitä nuo on syöneet tai mitä niille, uusille tai vanhoille malleille on tehty. Kunhan huudellaan. Sepä tässä lähinnä ihmetytti ja sen vuoksi voin käyttää tuon muutaman kymmentä dollaria, että näkee vähän, mistä tässä oikein mölytään. Oon ihan varma, että ne soi ihan päin persettä verrattuna mun Valcoihin, mutta sama todeta ihan kuuntelemalla.En ymmärrä miksi ne 40€ luurit on nyt niin olennainen juttu. Tosiasia on, että ne Valcon elementit on ihan sitä samaa Kiinan OEM kamaa mitä on sitten itse tuunattu omaan tarkoitukseen sopivaksi. Ei mene kalloon, että miksi sen tosiasian toteaminen olisi Valcon epäreilua mollaamista. Ei siltä teknologialta voi odottaa mitään ihan hurjia ihmeitä, varsinkaan ilman sitä DSP:tä minkä suunnitteluun on aikaa käytetty. Vaikka toivon lafkalle pelkkää hyvää, niin en ymmärrä miksi Valcoa pitäisi kohdella eri tavalla kuin muita valmistajia vain siksi, että se sattuu olemaan kotimainen.
Varmaan ihan itsekin ymmärrät, että nyt meni pahasti yli.
Tästä täysin samaa mieltäJos maksaisin kuulokkeista 1000e, niin varmasti olen rutisemassa pienestäkin pölyhiukkasesta joka siihen ei kuulu, mutta jos 170e Kiina kuulokkeissa on nyt joku pikku asia perseellään, niin en vielä vedä siitä itseäni kiikkuun.
Tosiasia vaikuttaisi myös olevan se, että kukaan täällä ei oikeasti tiedä, mitä nuo on syöneet tai mitä niille, uusille tai vanhoille malleille on tehty. Kunhan huudellaan. Sepä tässä lähinnä ihmetytti ja sen vuoksi voin käyttää tuon muutaman kymmentä dollaria, että näkee mistä tässä oikein mölytään. Oon ihan varma, että ne soi ihan päin persettä verrattuna mun Valcoihin, mutta sama todeta ihan kuuntelemalla.
Ja eiköhän kustannustehokkaita ja halutussa hintaluokassa tietyn tason täyttäviä komponentteja käytä aivan jokainen luurivalmistaja. Takuulla ainakin tässä budjettihintaluokassa, jota Valcokin on. Senkään puolesta en ymmärrä, miksi Valco on nostettu täällä silmätikuksi. Mitä nyt yhtä kirjoittajaa sattui ilmeisesti närästämään heidän markkinointinsa.
Ja Dropista ja Kiinasta tilataan kyllä into piukeana kaikkea rojua, niissä ei ilm. ole mitään väliä, mitä niihin on laitettu, mutta Valcossa het kiinnostaakin... en tajua.
Ja vielä viimeiseen: audioaiheisilla foorumeilla kirjoittelee sen verran paljon erilaisia toimijoita, kaupallisia tai puolikaupallisia, erilaisine kytköksineen, niin ei tuossa mikään yli mennyt. Tulipahan selväksi, että kyseessä on vaan poikkeuksellisen huolestunut kuluttaja![]()
Tää on nyt ainoa poikkeus tohon edelliseen ja kiinnostaa ilman mitään v*ttuilua: näytä mulle joku Dropin luuri, hintaluokassa alle 200€ / 200$, jossa on olennaisesti laadukkaammat osat pohjalla? Ts. että samalla rahalla saa huomattavasti laadukkaampaa luuria ilman löysää hinnassa.Dropissa taas ollaan hyvinkin avoimia sen suhteen minkä valmistajan alkuperäistuotteita on lähdetty viilaamaan ja mihin suuntaan. Samaa ei voi sanoa Valcosta. Eikä niissä ole moista satojen prosenttien hintapreemiota tai samanlaista markkinointia taustalla.
Jaa, no toi on hyvä tietää et sellaistakin on tarvittaessa tarjollaTästä täysin samaa mieltä
Toivottavasti kuuntelu maistuu noilla uusilla. Valcon aspakin tuntuu hoitavan huollot esimerkillisesti, jos luurien kanssa tulee jotain oikeaa fibaa.
. Joo edellisestä mallista mulla ei olekkaan kokemusta. Tää oli mulle ihan uus juttu, mutta hyvältä vaikuttaa
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.