Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Laitapa linkkiä missä todetaan että piuhalla kytkeminen EI skippaa sitä DSP:tä, mikä on se olennaisin asia mitä Valco tekee hyvin.
En minä siihen viitannut, vaan näihin sun muihin kiinan neljän kympin OEM-juttuihin. Johan tuossa itekin kirjoitin, että nää on minunkin käsitykseni mukaan tehty toimimaan parhaiten langattomasti ja vielä tuo ANC päällä.

muoks. onko sulla kytköksiä johonkin luurimerkkiin tai jälleenmyyjään? Kiinan markkinoiden kanssa ilm. ainakin on töiden puolesta tekemistä. Vai jaksaksää muuten vaan huolehtia, ettei ihmiset haksahtais ostamaan? :D

Ihmettelen, mistä tää into hyökätä Valcoa kohtaan kumpuaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
En minä siihen viitannut, vaan näihin sun muihin kiinan neljän kympin OEM-juttuihin. Johan tuossa itekin kirjoitin, että nää on minunkin käsitykseni mukaan tehty toimimaan parhaiten langattomasti ja vielä tuo ANC päällä.
No kun ne on sitä samaa OEM-kamaa, mihin on tehty pieniä viilauksia. Ja ihan samaa tarinaa kertoo Jazmanaut Hififoorumin puolella, että he ei todellakaan ole lähteneet noita suunnittelemaan puhtaalta pöydältä vaan pohjalla on toisen valmistajan valmis tuote mistä on lähdetty viilaamaan säröjä pois. Ja mitä hintaan tulee, niin ei ole yllättävää jos pienen suomalaisen toimijan volyymeillä sisäänostohinnat on kovempia kuin mitä Amazonista niiden verrokkituotteiden ulosmyyntihinta Amazonin volyymeillä.

Edelleenkään Valcoissa ei ole mitään erityistä vikaa. Pitää vain ymmärtää mitä on ostamassa ja mistä se lisäarvo niissä oikeasti tulee. Ja suurin osa siitä lisäarvosta menetetään jos ne kytkee piuhalla kiinni vahvariin.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Ja ihan samaa tarinaa kertoo Jazmanaut Hififoorumin puolella, että he ei todellakaan ole lähteneet noita suunnittelemaan puhtaalta pöydältä vaan pohjalla on toisen valmistajan valmis tuote mistä on lähdetty viilaamaan säröjä pois
Niin ja että tässä uudessa mallissa on jo aika paljon omaa suunnittelua mukana. Oliko sulla jotain kytköksiä johonkin toiseen luurimerkkiin tai jälleenmyyjään, kun tosiaan kiinnostaa, mistä tää into Valcon mollaamiseen kumpuaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Niin ja että tässä uudessa mallissa on jo aika paljon omaa suunnittelua mukana. Oliko sulla jotain kytköksiä johonkin toiseen luurimerkkiin tai jälleenmyyjään, kun tosiaan kiinnostaa, mistä tää into Valcon mollaamiseen kumpuaa?
Mikä hemmetin mollaaminen? Olen useassa viestissä todennut että Valcoissa ei ole mitään erityistä vikaa, mutta pitää ymmärtää mikä niissä on hyvää ja mikä ei.

Mulla ei ole minkäänlaisia kytköksiä yhtään mihinkään valmistajiin, tukkureihin, jälleenmyyjiin tai muutakaan intressiä kuin se, että asioista voi täällä puhua niiden omilla nimillään. Ja Valcon tapauksessa kyse on siitä että on otettu OEM-luurit pohjalle ja tehty ihan positiivisia muutoksia niihin, olennaisimpana se DSP ja sen suunnittelu toimimaan ANC:n kanssa yhteen. Sen heittäminen romukoppaan, ja siitä vielä extran maksaminen kuulokevahvistimen muodossa on aika järjetöntä.

Sen sijaan pitää ihmetellä sitä, että miksi täällä on niin monia Valcon puolustajia, joille näiden tosiasioiden auki kirjoittaminen tuntuu jotenkin pahalta?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Mikä hemmetin mollaaminen?
No mikäköhän? :D Hommaa nyt vaan ne molemmat verrokit, jos oot tässä nyt vähän niinku kaikkien kuluttajien puolella, niin on sitten jotain oikeaa pohjaakin noille jutuille. Ennen sitä saa olla mun puolestani nämä keskustelut. Pystyn Valcojani kuuntelemaan, vaikkei niistä ihan jokainen muu tykkäiskään :D
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Suosituksia langattomista, avoimista headseteistä? Budjetti ehkä 200e? Mielummin kevyemmät, kuin painavat ja kangaskupit.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Suosituksia langattomista, avoimista headseteistä?
Tää ei oo yhtään mun aluettani, mutta kysyn ihan mielenkiinnosta, että miksi avoimet? Sen verran oon keskusteluja seurannut, että ite lähtisin varmaan Sennheiserilta kattelemaan ekana tuon hintaista headsettiä, mutta noi näyttää suurimmaksi osaksi olevan kait suljettuja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
No mikäköhän? :D Hommaa nyt vaan ne molemmat verrokit, jos oot tässä nyt vähän niinku kaikkien kuluttajien puolella, niin on sitten jotain oikeaa pohjaakin noille jutuille. Ennen sitä saa olla mun puolestani nämä keskustelut. Pystyn Valcojani kuuntelemaan, vaikkei niistä ihan jokainen muu tykkäiskään :D
Hyvä että pystyt, se on se tärkein juttu näissä. Ja ihan oikeasti saa niistä 40e kiinaluureistakin tykätä. Yhdet parhaista napeista mitä mulla on koskaan ollut on n. 20e ChiFiä.

Ja en ole toisia Valcoja kyllä hetkeen hankkimassa, vaikka ilmeisesti niitä suurimpia ongelmia on uuteen versioon paranneltukin. (Ylikorostettu basso ja vähän heikohko BT-yhteys oli ne ongelmat itselläni.)
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
^ joo, nää on näitä henk.koht juttuja. Minä en viiti uusia ostaa, kun niissä ei oo tota korostettua bassoa :D

Eikä ton ykkösversion BT:n ongelmatkaan oikeastaan muualla itellä ilmene (tai haittaa) kuin silloin, kun tarvii kulkea bussilla. Ei oo tarvinnu korona-aikaan mennä edes konttorille, niin ei oo joutunut elämään tuon kanssa ja esim. tuulen tuomat ongelmat ovat taitaneet poistua sillä, kun mulla on luurit kylmemmällä yhden tai kahdenkin hupun alla :D

muoks. ja noista kiinan halpiksista, niin mulla voi olla pientä asennevammaa niiden suhteen. Vois olla hankala paikka arvioida objektiivisesti, kun pääkoppa sanois oletuksena, että ei voi olla hyvät..
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Tää ei oo yhtään mun aluettani, mutta kysyn ihan mielenkiinnosta, että miksi avoimet? Sen verran oon keskusteluja seurannut, että ite lähtisin varmaan Sennheiserilta kattelemaan ekana tuon hintaista headsettiä, mutta noi näyttää suurimmaksi osaksi olevan kait suljettuja.
Pitää pysyä perillä siitä mitä ympärillä tapahtuu. En pidä kuplista :)
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
662
muoks. ja noista kiinan halpiksista, niin mulla voi olla pientä asennevammaa niiden suhteen. Vois olla hankala paikka arvioida objektiivisesti, kun pääkoppa sanois oletuksena, että ei voi olla hyvät..
Nyt ollaankin hifismin suurimman ongelman ytimessä. Kiinalaiset 40€ kuulokkeet ei voi olla hyvät, mutta kun länsimainen firma lyö oman logon kylkeen, hintaan +100€ ja kovasti foorumilla vakuuttelee näiden olevan kovan virittelyn myötä selkeästi paremmat, ollaankin "kotimaisen" huipputuotteen äärellä.

Mielikuvat myy.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 538
Nyt ollaankin hifismin suurimman ongelman ytimessä. Kiinalaiset 40€ kuulokkeet ei voi olla hyvät, mutta kun länsimainen firma lyö oman logon kylkeen, hintaan +100€ ja kovasti foorumilla vakuuttelee näiden olevan kovan virittelyn myötä selkeästi paremmat, ollaankin "kotimaisen" huipputuotteen äärellä.

Mielikuvat myy.
Hohhoijjakkaa.. vaikka en itse mitenkään diggaa tosta Valco designista tai markkinoinnista, niin ihan vaan muistutuksena, että aika moni kaiutinvalmistajakin käyttää yleisesti saatavilla olevia elementtejä tuotteissaan. Jos ei ole omaa osaamista tai resursointia valmistaa niitä tarvittavia komponentteja, niin se on aivan järkevää ostaa ne silloin ulkopuolelta ja tehdä pohjatyö omien vaatimusten mukaan sekä tuunata soundi kohdalleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Nyt ollaankin hifismin suurimman ongelman ytimessä. Kiinalaiset 40€ kuulokkeet ei voi olla hyvät, mutta kun länsimainen firma lyö oman logon kylkeen, hintaan +100€ ja kovasti foorumilla vakuuttelee näiden olevan kovan virittelyn myötä selkeästi paremmat, ollaankin "kotimaisen" huipputuotteen äärellä.

Mielikuvat myy.
Tämäpä. Ja kun kehtaa asiasta mainita niin epäillään kilpailevan valmistajan kätyriksi. :D
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Näyttäkää mulle se kiinan roju, joka soi paremmin, niin voin harkita vaihtoa. Nyt on toistaiseksi näytetty joku 40 euron saman näköinen luuri, jota kukaan ei oo varmaan edes kuullut saatika verrannut Valcoihin.

Kirjoitin vähän niin kuin itseironisesti tuon kommenttini, mutta jos se nyt pitää väännellä noin, niin sanotaan samalla, että minä käyn töissä sen takia, ettei tarvii ostaa mitään markan kiinan rojua ja yrittää kuunnella niitä pää märkänä, että mikä soi parhaiten..

muoks. vielä kun toi Valcon huolto + aspa pelaa noin hyvin mitä pelaa, niin ei ihan hirveästi kiinnosta mitkään Kiinan roippeet
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 740
Tämä Valco jankkaus alkaa nyt olla yhtä kiehtovaa kuin joku "vaikuttaako kaapelit ääneen" -keskustelu. Lisäksi tässä puhutaan ohi ilmeisesti ymmärtämättä toisten pointteja.
Tiivistelmänä toiset uskoo Valcon markkinointipuheita ja toiset ei, ei ole oikeastaan ollut puhe edes kuulokkeiden hyvyydestä tai huonoudesta. Voisi olla paikallaan vain hyväksyä suomalaisuuden tai markkinoinnin kiistanalaisuus.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
En ymmärrä miksi ne 40€ luurit on nyt niin olennainen juttu. Tosiasia on, että ne Valcon elementit on ihan sitä samaa Kiinan OEM kamaa mitä on sitten itse tuunattu omaan tarkoitukseen sopivaksi. Ei mene kalloon, että miksi sen tosiasian toteaminen olisi Valcon epäreilua mollaamista. Ei siltä teknologialta voi odottaa mitään ihan hurjia ihmeitä, varsinkaan ilman sitä DSP:tä minkä suunnitteluun on aikaa käytetty. Vaikka toivon lafkalle pelkkää hyvää, niin en ymmärrä miksi Valcoa pitäisi kohdella eri tavalla kuin muita valmistajia vain siksi, että se sattuu olemaan kotimainen.

Mitä lafkan markkinointiin tulee, niin väitteet niiden soundin ylivertaisesta tarkkuudesta lähinnä naurattaa nuo luurit kerran kuulleena. Ne on hintaansa nähden mainiot BT-luurit ihan ok tuunauksella, mutta ANC kaipaa muiden raporttien perusteella työtä - kuten monilla muilla joiden nimi ei ole Sony tai Bose.

edit: LDAC:n puuttuminen on toinen kehityskohde.

En minä siihen viitannut, vaan näihin sun muihin kiinan neljän kympin OEM-juttuihin. Johan tuossa itekin kirjoitin, että nää on minunkin käsitykseni mukaan tehty toimimaan parhaiten langattomasti ja vielä tuo ANC päällä.

muoks. onko sulla kytköksiä johonkin luurimerkkiin tai jälleenmyyjään? Kiinan markkinoiden kanssa ilm. ainakin on töiden puolesta tekemistä. Vai jaksaksää muuten vaan huolehtia, ettei ihmiset haksahtais ostamaan? :D

Ihmettelen, mistä tää into hyökätä Valcoa kohtaan kumpuaa.
Varmaan ihan itsekin ymmärrät, että nyt meni pahasti yli.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
En ymmärrä miksi ne 40€ luurit on nyt niin olennainen juttu. Tosiasia on, että ne Valcon elementit on ihan sitä samaa Kiinan OEM kamaa mitä on sitten itse tuunattu omaan tarkoitukseen sopivaksi. Ei mene kalloon, että miksi sen tosiasian toteaminen olisi Valcon epäreilua mollaamista. Ei siltä teknologialta voi odottaa mitään ihan hurjia ihmeitä, varsinkaan ilman sitä DSP:tä minkä suunnitteluun on aikaa käytetty. Vaikka toivon lafkalle pelkkää hyvää, niin en ymmärrä miksi Valcoa pitäisi kohdella eri tavalla kuin muita valmistajia vain siksi, että se sattuu olemaan kotimainen.

Varmaan ihan itsekin ymmärrät, että nyt meni pahasti yli.
Tosiasia vaikuttaisi myös olevan se, että kukaan täällä ei oikeasti tiedä, mitä nuo on syöneet tai mitä niille, uusille tai vanhoille malleille on tehty. Kunhan huudellaan. Sepä tässä lähinnä ihmetytti ja sen vuoksi voin käyttää tuon muutaman kymmentä dollaria, että näkee vähän, mistä tässä oikein mölytään. Oon ihan varma, että ne soi ihan päin persettä verrattuna mun Valcoihin, mutta sama todeta ihan kuuntelemalla.

Ja eiköhän kustannustehokkaita ja halutussa hintaluokassa tietyn laatutason täyttäviä komponentteja käytä aivan jokainen luurivalmistaja. Takuulla ainakin tässä budjettihintaluokassa, jota Valcokin on. Senkään puolesta en ymmärrä, miksi Valco on nostettu täällä silmätikuksi. Mitä nyt yhtä kirjoittajaa sattui ilmeisesti närästämään heidän markkinointinsa.

Ja Dropista ja Kiinasta tilataan kyllä into piukeana kaikkea rojua, niissä ei ilm. ole mitään väliä, mitä niihin on laitettu, mutta Valcossa het kiinnostaakin... en tajua.

Ja vielä viimeiseen: audioaiheisilla foorumeilla kirjoittelee sen verran paljon erilaisia toimijoita, kaupallisia tai puolikaupallisia, erilaisine kytköksineen, niin ei tuossa mikään yli mennyt. Tulipahan selväksi, että kyseessä on vaan poikkeuksellisen huolestunut kuluttaja :D

muoks. mutta siitä olen kyllä samaa mieltä @Janda n kanssa, että tokko tätä länkytystä jaksaa kukaan enää lukea, että pitäydyn ite nyt tämän jälkeen kommentoimasta aihetta. Menee hyvähenkinen ketjukin vaan turhaan ravalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Koska keskustelu kuulokkeista, ominaisuuksista ja valmistajista käy kiivaana, niin sen verran sanon, että monilla ihmisillä on sellainen hassu lähtökohta päässä, että oli se laite sitten uuni, tv, auto, kuulokkeet yms uusi, takuunalainen tuote, niin sen on pakko toimia 100 prosenttisesti oikein vaikka se on mallisarjan halvinta shittiä. Minulle on ainakin päivän selvä juttu, että jos vaikka jotku laatu studiotason kuulokkeet maksaa vaikka 1000e, niin ei niitä komponenttejä voi löytyä mistään kaljapäissään suunnitelluista Valcoista :rofl: . Itse ostin Valcotsiksi, koska niitä moni on kehunut ja hinta on sen verran edullinen, että ajattelin, et hinta/laatu vois kohdata ja tähän mennessä siltä näyttää. 44v olen ilmaa haistellut ja mulle oli jo itsestään selvyys, ettei kyseisiä luureja ole voitu valmistaa 100 prosenttisesti Suomessa, koska hinta on sen verran halpa. Jos maksaisin kuulokkeista 1000e, niin varmasti olen rutisemassa pienestäkin pölyhiukkasesta joka siihen ei kuulu, mutta jos 170e Kiina kuulokkeissa on nyt joku pikku asia perseellään, niin en vielä vedä siitä itseäni kiikkuun. Mutta isolti Valcon suunnittelijat olivat kait saaneet parannusta edelleseen verrattuna?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Jos maksaisin kuulokkeista 1000e, niin varmasti olen rutisemassa pienestäkin pölyhiukkasesta joka siihen ei kuulu, mutta jos 170e Kiina kuulokkeissa on nyt joku pikku asia perseellään, niin en vielä vedä siitä itseäni kiikkuun.
Tästä täysin samaa mieltä :D

Toivottavasti kuuntelu maistuu noilla uusilla. Valcon aspakin tuntuu hoitavan huollot esimerkillisesti, jos luurien kanssa tulee jotain oikeaa fibaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Tosiasia vaikuttaisi myös olevan se, että kukaan täällä ei oikeasti tiedä, mitä nuo on syöneet tai mitä niille, uusille tai vanhoille malleille on tehty. Kunhan huudellaan. Sepä tässä lähinnä ihmetytti ja sen vuoksi voin käyttää tuon muutaman kymmentä dollaria, että näkee mistä tässä oikein mölytään. Oon ihan varma, että ne soi ihan päin persettä verrattuna mun Valcoihin, mutta sama todeta ihan kuuntelemalla.

Ja eiköhän kustannustehokkaita ja halutussa hintaluokassa tietyn tason täyttäviä komponentteja käytä aivan jokainen luurivalmistaja. Takuulla ainakin tässä budjettihintaluokassa, jota Valcokin on. Senkään puolesta en ymmärrä, miksi Valco on nostettu täällä silmätikuksi. Mitä nyt yhtä kirjoittajaa sattui ilmeisesti närästämään heidän markkinointinsa.

Ja Dropista ja Kiinasta tilataan kyllä into piukeana kaikkea rojua, niissä ei ilm. ole mitään väliä, mitä niihin on laitettu, mutta Valcossa het kiinnostaakin... en tajua.

Ja vielä viimeiseen: audioaiheisilla foorumeilla kirjoittelee sen verran paljon erilaisia toimijoita, kaupallisia tai puolikaupallisia, erilaisine kytköksineen, niin ei tuossa mikään yli mennyt. Tulipahan selväksi, että kyseessä on vaan poikkeuksellisen huolestunut kuluttaja :D
Kyllä ihan kaikki muutkin valmistajat saa samaa kohtelua jos tuote on 90% kiinakopio, mihin on pienillä viilauksilla laitettu oma logo kylkeen ja nostettu hintaa 400%. Tässä ei ole kyse mistään yksittäisten komponenttien yhteneväisyyksistä, ja sellaista toki alimmissa hintaluokissa harrastaa suunnilleen kaikki valmistajat.

Dropissa taas ollaan hyvinkin avoimia sen suhteen minkä valmistajan alkuperäistuotteita on lähdetty viilaamaan ja mihin suuntaan. Samaa ei voi sanoa Valcosta. Eikä niissä ole moista satojen prosenttien hintapreemiota tai samanlaista markkinointia taustalla.

Ja AE:stä tms. tilatessa saa just sitä alkuperäistä kiinakamaa, mikä voi olla ihan hyvääkin, erityisesti hintalaatusuhteeltaan.

Ei liene hankalaa huomata miten Valco eroaa näistä, ja miksi tästä asiasta erikseen siis on syytä ylipäätään edes kirjoittaa.

Ja edelleen ne Valcot on ihan ok luurit, mutta älkää nyt hyvänen aika piuhan päässä niitä käyttäkö.

Olkoon tämä itseltäni viimeinen viesti Valcoista tähän ketjuun, mikäli firman toimintatavat tai tuotteet ei jo mainituilta osilta olennaisesti muutu. Kaikki olennainen on jo sanottu, useaan kertaan.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Dropissa taas ollaan hyvinkin avoimia sen suhteen minkä valmistajan alkuperäistuotteita on lähdetty viilaamaan ja mihin suuntaan. Samaa ei voi sanoa Valcosta. Eikä niissä ole moista satojen prosenttien hintapreemiota tai samanlaista markkinointia taustalla.
Tää on nyt ainoa poikkeus tohon edelliseen ja kiinnostaa ilman mitään v*ttuilua: näytä mulle joku Dropin luuri, hintaluokassa alle 200€ / 200$, jossa on olennaisesti laadukkaammat osat pohjalla? Ts. että samalla rahalla saa huomattavasti laadukkaampaa luuria ilman löysää hinnassa.

Minä en ole Dropin toimintaan syvemmin perehtynyt, mutta ilman toista tietoa luulisin, että jos lähdetään tuunaamaan jotain toisen valmistajan alle parin sadan halpisluuria, niin halpisosat ne on siinäkin pohjalla. Tokko sielläkään ihmeisiin pystytään tai hyväntekeväisyyttä tehdään, jos hinta pitää saada puristettua tiettyihin (halpis)raameihin.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Tästä täysin samaa mieltä :D

Toivottavasti kuuntelu maistuu noilla uusilla. Valcon aspakin tuntuu hoitavan huollot esimerkillisesti, jos luurien kanssa tulee jotain oikeaa fibaa.
Jaa, no toi on hyvä tietää et sellaistakin on tarvittaessa tarjolla :giggle:. Joo edellisestä mallista mulla ei olekkaan kokemusta. Tää oli mulle ihan uus juttu, mutta hyvältä vaikuttaa:giggle:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Tää on nyt ainoa poikkeus tohon edelliseen ja kiinnostaa ilman mitään v*ttuilua: näytä mulle joku Dropin luuri, hintaluokassa alle 200€ / 200$, jossa on olennaisesti laadukkaammat osat pohjalla? Ts. että samalla rahalla saa huomattavasti laadukkaampaa luuria ilman löysää hinnassa.

Minä en ole Dropin toimintaan syvemmin perehtynyt, mutta ilman toista tietoa luulisin, että jos lähdetään tuunaamaan jotain toisen valmistajan alle parin sadan halpisluuria, niin halpisosat ne on siinäkin pohjalla. Tokko sielläkään ihmeisiin pystytään tai hyväntekeväisyyttä tehdään, jos hinta pitää saada puristettua tiettyihin (halpis)raameihin.
Miten olis $180 Hifimanit esimerkiksi:

Vähän ylemmässä hintaluokassa löytyy sitten esim. Senkkuja ja muutenkin enemmän valinnanvaraa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Miten olis $180 Hifimanit esimerkiksi:

Vähän ylemmässä hintaluokassa löytyy sitten esim. Senkkuja ja muutenkin enemmän valinnanvaraa.
Hmm, tjoo, tattista. Toki käsittääkseni alemman hintaluokan Hifimaneja ei ole varsinaisesti kehuttu ainakaan rakenteen puolesta ja vähän tuollaiselta muovirimpulalta tuokin näyttää, mutta kyllä tyylipisteet varmaankin tuolle menis Valcojen sijaan.

Eikös planaaridriverit ole jonkin verran kustannustehottomampia dynaamisiin nähden ja pikkaisen hankalampia valmistaa hyvin. Onko siitä jotain dataa, että tämä olisi syönyt paljonkin laadukkaamman driverin Valcoihin nähden? Hajoaako noiden drivereita miten paljon? Käyttäjäkokemuksia äänenlaadusta löytyy positiivisia kummastakin leiristä, joskin Hifiman varmaan voittaa huutoäänestyksen paljon laajemmalle levinneenä.

Vähän huono oli kyllä tuo mun hintahaarukka. Tän hinnaksihan muodostuu Suomeen tilatessa lähemmäs 250€ posteineen ja veroineen, mikä on tuossa hintaluokassa jo kova hyppäys, että alkaa olemaan vertailukin jo hiukka epäreilua :)

muoks. niin ja Dropin kanssa ei tartte ilmeisesti paljoa takuita elätellä, vaan meininki on enemmänkin herran haltuun ja toivotaan, ettei luurit hajoais. Kyllä tääkin vaikuttaa ainakin itellä suuresti siihen, minkä luurin ostaa ja mistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Vähän huono oli kyllä tuo mun hintahaarukka. Tän hinnaksihan muodostuu Suomeen tilatessa lähemmäs 250€ posteineen ja veroineen, mikä on tuossa hintaluokassa jo kova hyppäys, että alkaa olemaan vertailukin jo hiukka epäreilua :)

muoks. niin Dropin kanssa ei tartte ilmeisesti paljoa takuita miettiä, vaan meininki on enemmänkin herran haltuun ja toivotaan, ettei luurit hajoais. Kyllä tääkin vaikuttaa ainakin itellä suuresti siihen, minkä luurin osta ja mistä.
Noille on toimitus Suomeen $9.53, eli kokonaishinta toimituksineen on $189.53, eli päivän kurssilla 156,90e. Kuulokkeisiin tulee 24% ALV:t ja ei tullia, jolloin kokonaishinta veroineen on 194,56e. Eli ei suinkaan lähelläkään 250e. EDIT: Ja Postin käsittelymaksu tullattaville lähetyksille (2,90e) unohtui, eli kokonaishinta 197,46e tämän päivän kurssilla.

Dropilla on joo vaihtelevat takuukäytännöt. Osalle tuotteista on valmistajan oma takuu, osalle saa ostettua erillisiä takuita, yms.

Ja kuten sanoin, en lähde kommentoimaan noita Valcoja edes vertaillen enää, kaikki olennainen niistä on sanottu. Laitteiden vikaantumismäärät tietää aina vain valmistaja itse ja ehkä jälleenmyyntiportaalla on jonkinlainen käry myös asiasta. Laitteiden takuuvaihto luonnollisesti onnistuu sitä kivuttomammin mitä älyttömämmät katteet niissä alunperin on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
^ joo, tuo oli mun aivopieru, kun laskin alvillisen hinnan yksi yhteen kurssilla. On tuo vajaa kolme kybääkin jo jonkin verran tuossa hintaluokassa, mutta ei tosiaan samaa luokkaa kuin tuo pieleen laskettu.

Pitäsköhän tilata mieluummin tuo Dropin hifiman :D Se kiinnostais oikeasti kuullakin aikaisemman kiinan rojun sijaan..
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Onks toi HE4XX osapuilleen sama luuri kuin Sundara? Kattelin pikkaisen Sundaran graafia ja vertasin Audezen LCD-2C:hen, niin noissa on melkein 15dB eroa 4 kHz ympärillä LCD-2C:hen verrattuna ja sama juttu 9 kHz tienoilla. Tuosta vois olettaa, että keskialue tulee paljon enemmän päälle ja pellit sihisee niin maan bärkeleesti. Noinkohan noita meikäläisen tottumuksilla pystyis kuuntelemaan.. Ei periaatteessa viittis hommata mitään pakko equttaa -luureja..

muoksista. LCD-3 on jonkin matkaa Classicia kirkkaampi ja siihenkin verrattuna Sundaran keskialueella ja tuolla 8-9kHz tienoilla on paljon enemmän energiaa. Jotenkin kyllä veikkaan, ettei ois meikäläisen soundia tuo..
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 740
Onks toi HE4XX osapuilleen sama luuri kuin Sundara? Kattelin pikkaisen Sundaran graafia ja vertasin Audezen LCD-2C:hen, niin noissa on melkein 15dB eroa 4 kHz ympärillä LCD-2C:hen verrattuna ja sama juttu 9 kHz tienoilla. Tuosta vois olettaa, että keskialue tulee paljon enemmän päälle ja pellit sihisee niin maan bärkeleesti. Noinkohan noita meikäläisen tottumuksilla pystyis kuuntelemaan.. Ei periaatteessa viittis hommata mitään pakko equttaa -luureja..
HE4XX:t on käsittääkseni muutaman vuoden takaiset HE400i:t eri pannalla. Olen sundaroita kuunnellut niin lyhyesti etten oikein kunnolla voi kommentoida, mutta niissä näyttäisi graafien perusteella olevan 9k tienoilla samanlainen piikki kuin anandoissa ja se kyllä kuuluu. Muutenhan ne on kai pätevämmät kuulokkeet kuin HE4XX:t.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tää on nyt ainoa poikkeus tohon edelliseen ja kiinnostaa ilman mitään v*ttuilua: näytä mulle joku Dropin luuri, hintaluokassa alle 200€ / 200$, jossa on olennaisesti laadukkaammat osat pohjalla? Ts. että samalla rahalla saa huomattavasti laadukkaampaa luuria ilman löysää hinnassa.

Minä en ole Dropin toimintaan syvemmin perehtynyt, mutta ilman toista tietoa luulisin, että jos lähdetään tuunaamaan jotain toisen valmistajan alle parin sadan halpisluuria, niin halpisosat ne on siinäkin pohjalla. Tokko sielläkään ihmeisiin pystytään tai hyväntekeväisyyttä tehdään, jos hinta pitää saada puristettua tiettyihin (halpis)raameihin.
Tämä nyt ei ole mikään puolustuspuhe Dropin suhteen, mulla on aika perkeleesti pahaa sanottavaa siitä lafkasta. Enemmän kuin Valcosta.

Jos oletetaan, että HE4XX on vaikka sen HE-400i:n uudelleen tuunattu versio, niin 400i oli julkaisun aikaan $500 luurit. Vaikka jos verrattaisiin nykyiseen hintaan, niin on se nyt vähäsen eri tilanne. Lyön vetoa, että Valcon luurien pohjalla olevat elementit ei tule 160€ hintaluokan luureista. Molempien iskeminen samaan "halpisosien" laatikkoon on vähintään harhaanjohtavaa. Toisaalta en kumpiakaan lähtisi kutsumaan halpisluureiksi. Useimmat eivät sijoita yli sataa euroa mihinkään kuulokkeisiin.

Luurien vertailu on vaikeaa jos kyseessä on ihan erityyppiset luurit - joku HE4XX tai HD58X on äänenlaadultaan ihan eri maailmasta kuin Valcot, mutta käyttötarkoitus on täysin eri. Silti olisin valmis väittämään, että jos lähdetään vertailemaan noiden kolmen elementtejä niin Valcot jää reilusti taakse. Siinä vertailussa ei vaan ole YHTÄÄN mitään järkeä, koska BT-ANC luureissa maksetaan myös DSP:stä, BT-ratkaisusta, akusta, mikrofoneista, ja ANC-toteutuksesta.

Helvetin monet firmat jotka myy tuon hintaisia BT-luureja tekee ihan samalla tavalla. Tuskin se tulee kenellekään yllätyksenä. Ehkä jotkut reagoi tähän tavallista voimakkaammin Valcon markkinoinnin takia, mutta ei Valcon toiminnassa ole mitään erikoista. Kuten sanottua, en ole missään vaiheessa pitänyt sitä automaattisesti negatiivisena asiana, vaan ihan neutraalina huomiona. Sehän on hyvin vedetty, jos ne halvat OEM elementit saa tuunattua sellaisiksi miltä nuo uudet Valcot kuulosti. Ne oli hyvät luurit, ja hintaluokassaan mun mielestä mainiot. Piuhallisena voi olla vähän ikävämpää, mutta kuka oikeasti käyttää BT-luureja johdon kanssa?

Hmm, tjoo, tattista. Toki käsittääkseni alemman hintaluokan Hifimaneja ei ole varsinaisesti kehuttu ainakaan rakenteen puolesta ja vähän tuollaiselta muovirimpulalta tuokin näyttää, mutta kyllä tyylipisteet varmaankin tuolle menis Valcojen sijaan.

Eikös planaaridriverit ole jonkin verran kustannustehottomampia dynaamisiin nähden ja pikkaisen hankalampia valmistaa hyvin. Onko siitä jotain dataa, että tämä olisi syönyt paljonkin laadukkaamman driverin Valcoihin nähden? Hajoaako noiden drivereita miten paljon? Käyttäjäkokemuksia äänenlaadusta löytyy positiivisia kummastakin leiristä, joskin Hifiman varmaan voittaa huutoäänestyksen paljon laajemmalle levinneenä.

Vähän huono oli kyllä tuo mun hintahaarukka. Tän hinnaksihan muodostuu Suomeen tilatessa lähemmäs 250€ posteineen ja veroineen, mikä on tuossa hintaluokassa jo kova hyppäys, että alkaa olemaan vertailukin jo hiukka epäreilua :)

muoks. niin ja Dropin kanssa ei tartte ilmeisesti paljoa takuita elätellä, vaan meininki on enemmänkin herran haltuun ja toivotaan, ettei luurit hajoais. Kyllä tääkin vaikuttaa ainakin itellä suuresti siihen, minkä luurin ostaa ja mistä.
Nyt menee taas argumentointi vähän hassuksi. 4XX:t on harvinaisen jykevät luurit ja laatuvaikutelma on erinomainen. Hifimanin QC-ongelmat on myös pitkälti historiaa. Äänestä oli jo puhetta, mutta kyllä 4XX tai puhumattakaan 160€ hintaiset HE-400i:t on ihan eri luokassa kuin mitkään BT-luurit - kuten sopii odottaakin.

En edelleenkään ymmärrä miksi täällä ollaan valmiita ristiretkelle Valcon puolesta ja uhriudutaan ja valitetaan epäreiluudesta, kun tosiasioita ei kuitenkaan pääse karkuun - enkä ihan ymmärrä miksi pitäisikään. Jos Valco olisi itse suunnitellut elementit, pannan yms. ja sitten vielä valmistuttanut ne Suomessa, tai ylipäätään euroopassa, niin joko katteet romahtaisivat tai luurien hinta kasvaisi aika reippaasti. OEM-reitti on ainoa fiksu tapa lähestyä asiaa, erityisesti tuon kokoiselle firmalle. Ei siinä omien elementtien suunnittelussa olisi mitään järkeä kun käyttökelpoista tavaraa on jo tarjolla. Se niiden markkinointi on kyllä mun mielestä välillä aika harhaanjohtavaa, mutta ihan samalla tavalla täällä on tullut puututtua muiden firmojen harrastamaan paskaan. Nopeana esimerkkinä se Dropin typerä HE-500 kusetus mikä lopulta osui omaan nilkkaan. Mulla on itsellä omat veikkaukset noiden luurien hinnoittelusta ja katteista, joskin mm. DSP-ratkaisuun upotettu suunnittelutyö ei ole ilmaista jne.

Ja eiköhän kustannustehokkaita ja halutussa hintaluokassa tietyn laatutason täyttäviä komponentteja käytä aivan jokainen luurivalmistaja. Takuulla ainakin tässä budjettihintaluokassa, jota Valcokin on. Senkään puolesta en ymmärrä, miksi Valco on nostettu täällä silmätikuksi. Mitä nyt yhtä kirjoittajaa sattui ilmeisesti närästämään heidän markkinointinsa.

Ja Dropista ja Kiinasta tilataan kyllä into piukeana kaikkea rojua, niissä ei ilm. ole mitään väliä, mitä niihin on laitettu, mutta Valcossa het kiinnostaakin... en tajua.
Ei se nyt ihan näin tainnut mennä. Yksi käyttäjä on ehkä vähän Valcon markkinoinnista provosoitunut, mutta lähinnä tässä on tuotu esille tosiasioita ihan neutraalisti. Ihan samalla tavalla täällä puhutaan muista firmoista. Jos vaikka Sennheiser julkaisisi uudet luurit 300€ hintaan ja selviäisi, että sinne on eksynyt halvat Kiinalaiset OEM-elementit, niin siitä puhuttaisiin paljon ikävämmin kuin Valcosta ikinä.

Ja vielä viimeiseen: audioaiheisilla foorumeilla kirjoittelee sen verran paljon erilaisia toimijoita, kaupallisia tai puolikaupallisia, erilaisine kytköksineen, niin ei tuossa mikään yli mennyt. Tulipahan selväksi, että kyseessä on vaan poikkeuksellisen huolestunut kuluttaja :D
Eli pitäisikö meikäläisen alkaa kysellä, että oletkos Valcolla töissä? Ihan nyt oikeasti.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Onks toi HE4XX osapuilleen sama luuri kuin Sundara? Kattelin pikkaisen Sundaran graafia ja vertasin Audezen LCD-2C:hen, niin noissa on melkein 15dB eroa 4 kHz ympärillä LCD-2C:hen verrattuna ja sama juttu 9 kHz tienoilla. Tuosta vois olettaa, että keskialue tulee paljon enemmän päälle ja pellit sihisee niin maan bärkeleesti. Noinkohan noita meikäläisen tottumuksilla pystyis kuuntelemaan.. Ei periaatteessa viittis hommata mitään pakko equttaa -luureja..

muoksista. LCD-3 on jonkin matkaa Classicia kirkkaampi ja siihenkin verrattuna Sundaran keskialueella ja tuolla 8-9kHz tienoilla on paljon enemmän energiaa. Jotenkin kyllä veikkaan, ettei ois meikäläisen soundia tuo..
4XX on ilmeisesti uudelleen tuunattu HE-400i. Sundarat on ihan eri luurit, myös tyyliltään, ja teknisesti paremmat. Sundarat on tosi tarkat, kevyet ja herkät. Mun korviin Sundara ei ottanut ikinä ja olen usein tosi herkkä noille. Kannattaa kokeilla ensin, mittausten perusteella on mahdotonta sanoa mikä se todellinen tilanne on.

Jos pitäisi lyhyesti kuvailla, niin 4XX:t on hauskemmat, Sundarat teknisesti paremmat ja enkelimäisen kevyet ja hienostuneet. Omistin aikoinaan 500€ Sundarat ja pidin sitä tosi hyvänä diilinä. Laatuvaikutelma on niissä tosi hyvä, mutta tykkään Hifimanin vanhasta pannasta enemmän kun siitä löytyy liikettä myös sivusuuntaan.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Jos sinulla on jo LCD-3:t ja kaikkea muuta kivaa, niin miksi haalia tuhottomasti noita halvemman pään kuulokkeita? Pistä hilut säästöön ja hyppää suoraan syvään päähän. Susvarat tai Abyssit seuraavaksi kiikariin.

Mitä Valcoihin tulee, niin ihan hauskalta vaikuttaa markkinointi. Etäisesti tulee Schiit Audio mieleen. Voisi napata nuo Valcot vaikka tyttöystävälle syntymäpäivälahjaksi kesällä, itsellä ei ole käyttöä ANC-kuulokkeille.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Valco-keskustelusta sen verran, että väittämättä mitään kenestäkään henkilökohtaisesti, on nykyään niin monella osakkeita tai jopa läheisempiä yhteyksiä eri yrityksiä kohtaan, että palstoille tullaan ihan suoraan myymään tavaraa. Valcot (ilmeisesti nämä?) ihan jees varmaan, mutta 150 € et saa mielestäni langattomasti kovin hyvää ääntä, langallisesti kyllä hyvinkin. Jotain reippaasta alennuksesta napattuja 200 € langattomia Boseja olen kuunnellut ja ne olivat jo ihan miellyttävät, mutta langaton on langaton, eli kompromissi tehdään juuri äänessä. Ei myöskään auta vaikka firma olisi Suomesta, ei tule lisäpisteitä kansallisuuden perusteella, mutta plussa sellaiselle ostajalle joka on kovan linjan kotimaisuutta kannattava (ainakin verojen suhteen).

Se on ikävä kyllä niin ettei tiedä ihmisten motiiveja netissä aina varmasti ja siksi kannattaakin jättää heikosti perustellut argumentit omaan arvoonsa ja varsinkin hyökkäävät. Jos minä sanon että kuuloke X on hyvä ja toinen sanoo että se on huono, niin mitä sillä on minulle väliä, ostakoon toiset, en minä siinä mitään menetä, koitinpahan vain parhaani mukaan valistaa. Myöskään varsinkaan äänijutuissa äärimmäisten adjektiivien käyttäminen ei herätä luottamusta puhujan suhteen. Ei esimerkiksi voi olla, jos olette sattuneet joskus Sennheiser HD600 ja HD650 malleja vertailemaan keskenään, kun niistä yhä uudelleen keskustelua käydään, että toinen on erittäin verhoutunut ja huono (HD650) kun samaan aikaan toinen on aivan loistava, sillä kyseessä on enemmän tai vähemmän samanlaiset kuulokkeet.

Firmalle koituu vain hallaksi jos porukka lähtee perusteettoman hehkutuksen myötä ostamaan tavaraa, koska palautuksia tulee roimasti niskaan. Ei ole siis järkeä kuin todeta oma perusteltu mielipide ja jättää asia siihen. Ei ole myöskään hyvä väkisin myydä edes ammattimyyjän, koska paha mielihän siitä vain tulee kun tuotetta käytellessään tajuaa olevansa vedätetty. Onko se jotenkin kivaa asettaa toiselle hurjat odotukset ennen kuin tulee isku kasseille? Myy ja suosittele toiselle tavaraa hänen lähtökohdistaan, ei oman osakesalkun näkökulmasta eikä oman fanittamisen.

...

MUOK. Tulipa mieleen että kannattaa varsinkin äänivehkeiden kanssa tsekata tuotesivut. Aikanaan ostin säkissä Beyerdynamic DT 880 Pro 250 ohm -luurit, mutta olin aivan pettynyt niihin ja palautin ne heti. Ääni oli makuuni aivan liian kirkas ja eipä ollut tuolloin vuosia sitten ymmärrystä että niitä pitäisi ajaakin kunnolla. Kyseisenlaiset kuulokkeet ovat myös hyvin masteroidun musiikin perään, tauhka ei kelpaa. Nyttemmin kun luin Beyerin tuotesivua, niin eihän niitä edes mainosteta kaltaiselleni kuuntelijalle alkuunkaan, vaan studioon. Sanoi siis mitä tahansa joku palstalla, voi olla paljon apua siitä mihin itse valmistaja tuotettaan suosittelee. Valcon sivut ihan läpät ja kehuvat tuotettaan siten miten on tässä ketjussakin suunnilleen kehuttu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Jos sinulla on jo LCD-3:t ja kaikkea muuta kivaa, niin miksi haalia tuhottomasti noita halvemman pään kuulokkeita? Pistä hilut säästöön ja hyppää suoraan syvään päähän. Susvarat tai Abyssit seuraavaksi kiikariin.
Enhän minä tokikaan miksikään pitoluureiksi noita meinannut, vaan tsekatakseni, minkälaista roskaa tuolla neljällä kybällä saa, kun on "sama luuri kuin Valcot". Johan tässä tilailin virtalähdekortteja ja lineaarivirtalähteitä pitkin palloa, että menetetty mies ollaan jo näiden säätöjen kanssa :D Menee samaan konkurssiin ja voi antaa testauksen jälkeen jollekin tarvitsevalle.

Audeze LCD-3 on kyllä ihana <3 En tiedä Abyssista.. arveluttaa pitää semmoista rakennustelinettä päässä, mutta Dianat tai Diana V2:t on käyny mielessä, että pitäskö joskus testata. Samoin Final Audion D8000 / D800 prot ois hauska kuulla. Onks noita mainittuja muuten joku päässyt kuulemaan?
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
159
Osaisko joku sanoa mistä löytyis balansoitu kaapeli Sennheiser HD58x:lle? 2.5mm plugilla ja edullisesta päästä tarvis olla.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Ehkä tännekin voi jakaa kokemukset langattomista vastamelukuulokkeista. Apple AirPod Maxit alkuun summasummarum:
-hyvin lähelle sama soundi ja äänenlaatu kuin AirPod Pro, pieksee siis esim. Sony WH-1000X*.
-eristää hyvin ilman vastameluakin
-painavat, mukavat, ison näköiset päässä
-vastamelu erinomainen, paras mitä olen kokenut
-Bluetooth omassa käytössä pätkii aivan riesaksi asti, 30min välein
-netistä olen lukenut kosteuden tiivistymisestä tyynyjen alle, itse en ole havainnut paljollakaan kuuntelulla lainkaan
-mikrofonin tuottama ääni on saanut puheluiden vastapuolilta kiittäviä kommentteja

Selvästi huonommalla vastamelulla ja vähemmällä bt-pätkinnällä nappimuodossa AirPod Pro paljon edullisemmin siis omasta mielestä hyvin lähelle sama äänenlaatu kuin Maxeissa.

Kuuntelin tänään uudehkon Beosound H95-mallin, niinikään langaton vastamelukuuloke, 800€ eli vähän yli AirPod Maxien vielä. Näistä fiilikset:
-selvästi huonompi vastamelu kuin Maxeissa, ehkä AirPod Pro luokkaa ts. varsin mieto
-äänenlaatu hintaeroa parempi kuin Maxeissa, erityisesti ns. soundstage selvästi laajempi
-koko miellytti itseä, tyylikäs kun ei ole älyttömän iso
-ohjausappi toimii ok
-jouhevasti toimi BT-yhteys iLuuriin vaihdellen AirPod Pro ja tämän välillä
-jos vastamelu olisi parempi, pieksisi AirPod maxit samantien
-bt luotettavuudesta vaikea sanoa lyhyen kokeilun perusteella
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
En ole Valcoja kuullut mutta kommentoinpa silti vielä. Jos pohjalla on jotkut 40e kiinaluurit niin eipä siinä mitään. Mihinkään elementtien hintaan en takertuisi. Vaikka jotkut elementit maksaakin satoja euroja niin myös parin kympin elementeistä voi saada hyvää ääntä ulos. Kyllä semmosia käytetään ihan tonninkin kuulokkeissa ja hyvältä kuulostaa. Valcot vaikuttaa kuvien perusteella aika pieneltä ja sitten vielä elektroniikka haukkaa yli puolet kuppien tilavuudesta. Tommoset kuulokkeet tarvitsee elementit, jotka on suunniteltu toimimaan pienessä tilassa minimaalisella ilmalla. Akustoinnille kun ei tilaa ole nimeksikään ja reikiä voi kuppiin tehdä niin äänen säätö dsp:llä on melko hyvä ratkaisu. Luultavasti nuo kiinaelementit dsp:llä kuulostaa tuossa kupissa paremmalta kuin jos sinne olisi laitettu jotkut Sennheiser HD800 driverit. Ilman digi digiä pienistä kuulokkeista saa parhaiten ääntä ulos planari elementillä, niiden ei tarvitse "hengittää" samaan tapaan kuin normaalien dynaamisten elementtien. Planari elementit on kuitenkin kalliimpia ja painoakin tulee enempi.

40e kiinaluurit voi kyllä ääneltään olla varsin kilpailukykyiset. Isoilta valmistajiltakin tulee joskus melkoista paskaa. Beyerdynamic T5p(gen1), Bowers & Wilkins P9, Sennheiser HD700, Denon D7100, Ultrasone Signature Pro (Tuo on ilmeisesti ultrasonen parhaita kuulokkeita, maksoi yli tonnin ja kuulostaa ihan jees 100€ kuulokkeelta). Toki noissa kiinalaisissa halpiksissa on suurin osa mitä sattuu mutta aina ei tarvitse edes materiaalien laadusta tinkiä vaikka hinta pysyykin reilusti alle 100 eurossa.

Msur N550 on yksi suosikeista. Tehty pähkinäpuusta ja metallista. Vahva V-soundi. Basso ei kuitenkaan oo P9 kaltainen mutashow ja vaikka diskantti onkin aika överi se soi hitokseen puhtaammin kuin vastaavasti yläpäästään viritetty T5p(gen1). Msurit tais maksaa jonkun 70€ beyerit oli alunperin jotain 1300€ ja nuo P9 taitaa kustantaa 899€. Ultrasoneja saa nykyisin alle 700€ mutta joitakin vuosia sitten niilläkin oli hintaa hyvästi yli tonni.
IMG_20191031_100547.jpgIMG_20190113_141951.jpg
Pienempi Msur N350 käyttää samaa elementtiä ja on myös tehty puusta ja metallista. Denon ah-m440 on jämäkämmän tuntunen ja paremmin rakennettu mutta soi yhtä puhtaasti kuin monnin pieru meren pohjassa. Kokonsa ja designin puolesta luontainen verrokki n350:lle Denonien hinta tätä nykyä 250€ julkaistaessa tais olla satkun enempi. Msurit kustantaa jotain 40-50€ ja äänenlaatu on denoneihin verrattuna ihan eri tasoa.
IMG_20200921_152801.jpg
Pointtina lähinnä se että hinta (ja valmistus maa) ei todellakaan ole laadun tae tai este. En väitä että nuo msurit tai jotkut muut kiina halpikset on jotain maagisia taika kuulokkeita mutta ihan hyviä kuulokkeita jotka helposti voisi äänen ja materiaalien puolesta myydä vaikka 150 eurolla. Vastaavasti nuo mainitut tonnin luurit ei äänensä puolesta parjää parhaille kymmenen kertaa halvemmille kuulokkeille. Noissa msureissa on niin hyvät elementit että niiden ympärille voisi aivan hyvin rakentaa kilpailukykyiset 500 euron kuulokkeet.

Valcoista en tosiaan mitään tiedä mutta missään nimessä se ei ole mahdotonta etteivät ne myös passiivisena voisi olla ihan hyvin soivat pelit. Kuulokkeiden ulkonäöstäkään ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Alibabaa jos selaa niin monista kuulokkeista on täysin saman näköisiä versioita mutta elementit ja muut hässäkät on sisällä erilaiset. Voi olla, että valcon kuoret tulee valmistajalta Y, elementit valmistajalta X ja niitä sitten yhdistää ja elektroniikan puolesta säätää valmistaja Z valcon speksien mukaisesti. Tai sitten voi olla, että kiinassa on tosiaan samanlaiset kuulokkeet joihin on lyöty vain valcon EQ päälle ja sillä selvä. Onko ne sitten vielä samat kuulokkeet mutta eri dsp:llä vai voiko niitä sanoa eri kuulokkeiksi? Tuosta varmaan voisi vängätä jos sen hedelmälliseksi katsoisi.




Eikös planaaridriverit ole jonkin verran kustannustehottomampia dynaamisiin nähden ja pikkaisen hankalampia valmistaa hyvin.
Sanoisin että kyllä ja ei. Dynaamisia saa halvalla ja nopeasti tehtaasta tuutattua ulos kun on vain laitteet millä niitä tehdä. Planarit on kinkkisempiä mutta tavallaan myös helpompi valmistaa käsityönä. Eli se helppous riippuu siitä tekeekö niitä joku Shenzen headphone Co. vai Möttösen Matti Muoniosta. En ole kyllä koskaan kuullut että joku olisi itse valmistanut hyvän kuuloisen dynaamisen kuuloke-elementin kellarissaan, planareita on vaikka kuinka monia. Ei noita elementtejä kasaa käsin edes ZMF vaan se on viisain ulkoistaa jonnekkin jolla on laitteet ja osaaminen.

HE4XX:t on käsittääkseni muutaman vuoden takaiset HE400i:t eri pannalla.
4XX on ilmeisesti uudelleen tuunattu HE-400i
Mulla on ollu samaan aikaan HE400i ja 4XX. Kuuntelemalla erot oli niin pieniä, että ei oikein pysty sanomaan kuvittelinko ne ja jos niitä oli niin johtuuko vain siitä että kuulokkeet olisi ollut eri asennossa päässä. Samoin mitattuna erot voi mennä sen piikkiin, että luurit on vähän eri tavalla aseteltu, toisessa on enempi käytetyt pehmusteet jne. Sundara ja HE560 on sitten jo ihan eri kuuloisia. Itseasiassa Sundara ja HE560 (adorama versio) ei oo kauhean kaukana toisistaan muistaakseni. HE560 toisti muistaakseni basson paremmin mutta Sundarassa oli vähemmän piikkiä diskantissa. Sundarasta tykkäsin enempi.
1610809079026.png
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Alibabaa jos selaa niin monista kuulokkeista on täysin saman näköisiä versioita mutta elementit ja muut hässäkät on sisällä erilaiset
Hyvää tekstiä tuolla yllä. Lainasin vaan tän pienen pätkän ja joo, näin minäkin olen sen ymmärtänyt, että jos Alibabasta bongaa jonkun saman näköisen kapistuksen, niin se voi olla kyllä syönyt ihan mitä tahansa. Mää nyt meinasin tilata tän väitetyn Valcon kaksoiskappaleen, kun saan jostain kaivetuksi, mikä se malli oli. Tulee sit mitä tulee :D

Nyt en muista enää, mutta oliko sulla LCD-3 ihan omana vai pelkästään testissä? (muoks. eiku nyt muistan, eikö ne sulla ollu vaan hetken. Ei tarvii vastata :D )

Kyllä tää vaan tosi kova luuri ainakin itelle on. Harrastin vielä vähän hifipölhöilyä ja venkslasin streameriin aamulla uuden virtalähteen ja koitan samalla tässä ihmetellä, että muuttuko mikään :D Luurit kyllä soi hienosti, ei pääse mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Mitkä ne neljän kympin luurit on, jotka jonkun mielestä on Valcot? Linkkiä jos löytyy, niin tilaan. En nimittäin oikein tiedä, mitä ettiä. Näitä väitettiin toisaalla samoiksi kuin ykkösgeneraation Valcot, mutta hinta nousee jo veroineen sun muine kuluineen tyyliin hunttiin tai yli ja sellaisia ei viiti pelkän foorumipelleilyn vuoksi maksaa:

https://www.amazon.co.uk/Roxel-HD-NC60-Cancelling-Headphone-Compatible-Black/dp/B07XF1R6YG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Nyt en muista enää, mutta oliko sulla LCD-3 ihan omana vai pelkästään testissä? (muoks. eiku nyt muistan, eikö ne sulla ollu vaan hetken. Ei tarvii vastata :D )
Oli ne mulla ehkä puolisen vuotta. lcd-2c oli vain lainassa viikon tai kaksi. Tuo kokemus lcd-3f:n kanssa jäi ehkä vähän vaillinnaiseksi kun niissä oli vanhan mallin vähän löysä panta. Ne oli alunperin ollut perus kolmoset ja myöhemmin Audezella päivitetty fazoriksi. Joillain tavoin niissä oli aika lailla end-gamen makua ja onhan ne parhaillaan loistavat mutta usein ärsytti se tummuus. Myöhempi kokemus lcd2c:n kanssa sitten toi vahvistuksen siihen että en vaan tykkää audezesta vaikka ovatkin hyvät omassa jutussaan. Lcd-3f:n kanssa mulla oli hd800, Ananda, clear ja th900 ja noista Audezet oli vähiten omaan makuun.

Jos löydät pappatech ne "kiina valcot" niin jos haluat alkuperäisten kanssa lähettää mulle ne tieteen nimissä mitattavaksi niin maksan postikulut molempiin suuntiin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Oli ne mulla ehkä puolisen vuotta. lcd-2c oli vain lainassa viikon tai kaksi. Tuo kokemus lcd-3f:n kanssa jäi ehkä vähän vaillinnaiseksi kun niissä oli vanhan mallin vähän löysä panta. Ne oli alunperin ollut perus kolmoset ja myöhemmin Audezella päivitetty fazoriksi. Joillain tavoin niissä oli aika lailla end-gamen makua ja onhan ne parhaillaan loistavat mutta usein ärsytti se tummuus. Myöhempi kokemus lcd2c:n kanssa sitten toi vahvistuksen siihen että en vaan tykkää audezesta vaikka ovatkin hyvät omassa jutussaan. Lcd-3f:n kanssa mulla oli hd800, Ananda, clear ja th900 ja noista Audezet oli vähiten omaan makuun.
Aivan. Mitä noista LCD kolmosista on lukenut, niin melkoisesti on ollut eloa vuosien saatossa. Toi panta on vaihtunut ja joillekin se vanha panta oli ilm. tosi ikävä pitää. Drivereissa on ollut vaihtelua niin laadussa kuin soundissakin yms. Ilm. ne alkuaikojen mallit olivat kaikkein tummimmat, mutta eivät sitten niin erottelevat. Nää uudet kai vähän kirkkaammat ja erottelevammat. Toivotaan, että Audeze ois päässyt jo noiden drivereiden laukeamisesta näissä uusimmissa malleissa, ettei nyt ihan het tarvis korjauttaa..

Mun pitäs noita Hifimaneja päästä kuulemaan, mutta näyttävät hirvittävän kirkkailta / aggressiivisilta kaikkien käppyröiden perusteella.. :D

Jos löydät pappatech ne "kiina valcot" niin jos haluat alkuperäisten kanssa lähettää mulle ne tieteen nimissä mitattavaksi niin maksan postikulut molempiin suuntiin
Kyllä näin voidaan toimia. Tarttisin vaan nyt kyllä foorumin kiinantietäjien jeesiä. Luulin, että tää paljon puhuttu malli ois ollut toi linkattu, mutta tuo ei kyllä irtoa enää neljällä kympillä ja alkaa olemaan muutenkin vähän sellaista hintaluokkaa, että viittiikö sijoittaa.

Mutta jos tuo neljän kympin Kiinan Valco löytyy, niin tilaan kyllä sen ja voidaan heitellä yksäriä myöhemmin lähetyksestä. Mulla olevat Valcot kylläkin sit ekaa generaatiota eikä tätä uudempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
@edup Oisko sulla linkata sitä kiinan halpismallia, joka on väitetysti sama luuri kuin Valcot? Minulla ei ollu tiedossa kuin tuo pari viestiä sitten linkkaamani.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
@edup Oisko sulla linkata sitä kiinan halpismallia, joka on väitetysti sama luuri kuin Valcot? Minulla ei ollu tiedossa kuin tuo pari viestiä sitten linkkaamani.
Ei oo tallessa koska ei varsinaisesti oo ollut mitään syytä säilöä sitä missään. Eikös niitä tähänkin keskusteluketjuun ole jo aiemmin jonkun toimesta linkkailtu (ennen sinua).
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
@Roderick tämmöiset lähti nyt tulemaan:

US $59.99 50% OFF|Awei A950BL Active Noise Cancellation Headphones Bluetooth V4.1 ANC Wireless Deep Bass Music Gaming Headset for Xiaomi Huawei|Bluetooth Earphones & Headphones| - AliExpress

Bongasin tuolta takasivuilta (2020 marraskuulta) jonkun linkkaamana. Noissa nyt pistää silmään jo ekana erona vanhempi BT versio, mutta samapa tuo, kun ei oo käyttöön jäämässä :D

Mut sovitaan mittailuista, kun tulevat (n. pari viikkoa) ja kun kuuntelen päivän pari noita alle.

muoks. minkään näköistä koteloa ei ilm. myöskään tule toisin kuin kummissakin Valcoissa..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Mulle ois deal breaker jo tuo BT 4.1. Menee nyt ulkomuistista, mutta tuo ei minusta tue AptX HD:tä ja jos haluan streamailla esim. Deezerini korkealaatuisesti bluetoothin kautta kuulokkeille (laadun pitäs kai pysyä noilla parhailla BT-kodekeilla lähellä CD-laatua), niin ei onnistu, jos kuulokkeiden bluetooth-versio on tuo vanhempi. Valcot käyttää minusta kummatkin BT 5.0:aa, jossa taas onnistuu.

muoks. että täysin samoista luureista ei ainakaan näiden linkkausten perusteella voi puhua.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Mun pitäs noita Hifimaneja päästä kuulemaan, mutta näyttävät hirvittävän kirkkailta / aggressiivisilta kaikkien käppyröiden perusteella.. :D
Suosittelen kuuntelemaan ensin ennakkoluulotta. Vaikka mulla on Hifimanista tosi paskoja kokemuksia niiden vanhan aspan kanssa, niin kyllä ne tekee ihan helvetin hyvän kuulosia luureja. Anandassa on muutama juttu minkä takia en tykkää niistä niin paljon kuin monista muista, mutta esimerkiksi Edition X v2, HE1000se ja Susvara on ihan parhaita luureja mitä olen ikinä kuullut, Susvarat yksinkertaisesti parhaat. Edition X v2 on mun mielestä Anandaa reilusti parempi - ne kuulostaa valtavan isoilta ja oikeastaan aika rennoilta, tosi hunajaisella keskialueella, eikä mun mielestä häviä Anandalle yhtään resoluutiossa. HE1000se:t oli teknisesti ihan täysin hullut luurit. Tiukinta bassoa mitä löytyy, ja yksityiskohtaisuuden, resoluution suhteen hämmästyttävät luurit. Niitä kuunnellessa tuli sellanen olo, että nyt kuunnellaan kolmen-neljän tonnin luureja. Susvaraa oon kuullut yhden kerran liikkeessä, ja muistikuvat niistä on sellaiset, että ne tekee kaiken paljon, paljon paremmin. Sitten on tietty HE5XX:t jotka jaksaa edelleen hämmästyttää. Niiden isoveli äänen suhteen voisi olla osittain sitten Arya, mitä on paljon kehuttu tarkoiksi ja ison kuuloisiksi. Sundara tarjoaa 5XX:n ohella 500-1000€ luokan suorituskykyä 350€ hintaan, ja HE-400i:t on jo legendaariset, ja ne irtoaa naurettavaan 170€ hintaan.

5XX:n suhteen täytyy todeta, että ihan kaikelle musiikille ne eivät näköjään sovi. Välillä tulee vastaan kappaleita jotka kaipaisivat toisia luureja - olisi pirun hienoa joskus saada vaikka just Edition X v2 tai LCD-2C/LCD-2 näiden kaveriksi. Siinä olis hintaansa nähden aika hurja yhdistelmä. Onneksi iso osa mun soittolistasta on sellaista musiikkia mikä kuulostaa helvetin hyvältä 5XX:n kautta, mutta huomaan niiden aiheuttavan kuunteluväsymystä ajoittain - satun olemaan kyllä aika herkkä sen suhteen.

edit: Sellanen disclaimer, että en tosiaan ole noista Aryaa tai Susvaraa ikinä omistanut. HE1000se:n lyhyen aikaa ja Anandat pari-kolme kuukautta.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 588
Suosittelen kuuntelemaan ensin ennakkoluulotta
Joo, pitäs kattoa, mistä noita sais helpoiten kuulolle. Nyt on pakko laittaa ostohousut kaappiin, vaikka vähän sai korjattua tappioita myymällä Classicit.

Mulle tarjottiin reilu vuosi sitten vaihtaria Hifimanin Edition X:stä AKG:n K812:een. Pikku väliraha ois jäänyt meikäläiselle, joten passasin, kun taisin myydä omani tuolloin joitain muita hankintoja rahoittaakseni. Ja vähän periaatteessa harmittaa nykyisellään, mutta toisaalta arvosteluja lukemalla noita on kuvattu a) aika kirkkaiksi ja b) bassoiltaan ei tukevimmiksi. Ei oikein hyvä yhdistelmä itelle..
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Osaatteko kokemuksesta sanoa, kumpi parempi kuulokkeiden kanssa, vahvistimeen (Denon 3500X) kiinni vai PC + kuulokevahvistin?

Taitaa tulla DAC laatu vastaan tässä? Denonissa ei taida olla kaksinen tässä mallissa, uudemmassa kuulema parempi, ja PC tarvisi kuulokevahvistimen kylkeen jonkun DACin ellei kunnollista äänikorttia ole.

Schiitin Valhalla olis todella tyylikäs PC pöydällä kun putket näkyy :)


Mutta vaatii DAC vielä (?) ja pelatessa saisi olla mikkiliitin myös jos samalla setillä pelitkin.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 740
Osaatteko kokemuksesta sanoa, kumpi parempi kuulokkeiden kanssa, vahvistimeen (Denon 3500X) kiinni vai PC + kuulokevahvistin?

Taitaa tulla DAC laatu vastaan tässä? Denonissa ei taida olla kaksinen tässä mallissa, uudemmassa kuulema parempi, ja PC tarvisi kuulokevahvistimen kylkeen jonkun DACin ellei kunnollista äänikorttia ole.

Schiitin Valhalla olis todella tyylikäs PC pöydällä kun putket näkyy :)


Mutta vaatii DAC vielä (?) ja pelatessa saisi olla mikkiliitin myös jos samalla setillä pelitkin.
Käsittääkseeni AVR:ssä ei ole mitenkään ihmeelliset kuulokevahvistimet, minullakin on Denon 3500x mutta en ole edes sitä kokeillut kuulokkeilla. :D
Jos haluat yhdistelmälaitteen, eli dac, amp ja mikki liitäntä niin esim. Schiit Hel. Sitten jos halua putki saundia niin tarvit varmaan useamman laitteen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 643
Viestejä
4 197 256
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom