Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Miten kuuntelet kuulokkeita ennen ostoa ja missä? Pk-seudulla itse vaikutan.
En ole hyviä kuulokkeita juuri ostanut niin en tiedä kuuntelumahdollisuuksista.

Kiinnostaa noin 200€ bt kuulokkeet.
Kalliimmat hifilaitteet olen pyytänyt hifiliikkeistä kotiin testiin. Viimeisimpänä NAD M50.2 streameri tuli maahantuojalta tutulle hifikauppiaalle ja sieltä minulle testiin.

Tuollaisia parin sadan bluetooth-luurejahan on ihan Giganteissa, Powereissa ja sen sellaisissa esillä. Jyväskylän Seppälän Powerissa kohtuu laajakin valikoima. Kaikissa soi joku musa, eli sen kun lyö luurit päähän ja kuuntelee.

On vastaavia kuulokkeita varmaan hifiliikkeissäkin, mutta minkälaista, niin riippunee toimijasta. Jyväskylän Hifistudiossa on aika pieni valikoima ylipäätään luureja, joten kuulokekaupat olen tehnyt muuta kautta.

muoks. Audiokaupallahan on kivijalka Helsingissä. Heidän kanssaan oli mukava asioida, kun tilasin hiljattain nuo Audezeni.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
714
Miten kuuntelet kuulokkeita ennen ostoa ja missä? Pk-seudulla itse vaikutan.
En ole hyviä kuulokkeita juuri ostanut niin en tiedä kuuntelumahdollisuuksista.

Kiinnostaa noin 200€ bt kuulokkeet.
Mareksound, Hifistudio ja Mr Hifi ainakin löytyy Helsingin eri kolkista. Varmasti noissa kaikissa pääsee ainakin jotain kuulokkeita testaamaan.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
714
Eilen saapuivat Sennheiser PXC-550 II -kuulokkeet Amazonista. Päätin tarttua, koska a) hinta oli paljon halvempi kuin Suomessa ja b) näissä on aptX Low Latency -tuki. Olen keskimäärin erittäin allerginen huulisynkkaongelmille, ja suora BT-yhteys telkkariin on todettu toimimattomaksi. Siksi siis nyt telkkarin headphone outissa Inateckin halpa aptX LL -toistin ja Sennheiserit siinä kiinni ja huulisynkka on erittäin hyvällä tasolla. Plussana telkkukin pysyy pelimoodissa, kun normaalisti BT tiputtaisi sen pois.

ANC tuntuu toimivalta, hipaisukäyttö on melko sujuvaa ja äänenlaatu on kohtuullinen. Eivät kyllä pärjää ye olde AKG K240 Mk II -kuulokkeilleni tarkkuudessa, mutta se on langattomuuden hinta. Miinusta vähän kiristävästä pannasta ja virtanapin puutteesta, kuulokkeet sammuvat korvakuppia kääntämällä.
Vähän päivitystä tähän. Aloin huomaamaan tuon BT-lähettimen kanssa säännöllistä napsuntaa kuunnellessa, joka vähän hiljaisemmassa katsomisessa kieltämättä ärsyttää. Jos kytken Sennheiserit suoraan telkkariin, tätä ei esiinny, joten se on lähettimessä. Positiivisena uutisena havaitsin, että ilmeisesti BT 5.0 riittää huulisynkkaan myös suoraan telkkarin kanssa, mutta pelimoodia ei voi tällöin käyttää. Meneekin varmaan niin, että videot katselen suoralla BT-yhteydellä ja pelit sitten tuon lähettimen yli. Tein myös vähän lisää vertailua AKG:n ja Sennheisereiden välillä, ja ero alkaa tuntumaan pienemmältä. Kyllä AKG:t ovat edelleen napakammat, mutta ANC lisää kivasti immersiota Sennheisereihin.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
906
Tuli ostettua akg 702 kuulokkeet dt990 Pro rinnalle ja pakko myöntää että ovat paljon paremmat pelaamiseen mitä tulee äänien erotteluun ja suuntaan. Aikaisemmin oli senkun 363d ennenkuin otin käyttöön dt990 pro ja äänien "puuroutuminen" yhteen jopa häiritsi pelaamista.

Akg 702 "Itsestään" säätyvä sanka ja pädit istuu päähän hyvin, dt990 Pro istuvuus/mukavuus on karvan verran parempi.

Näillä näkymin akg 702 kuulokkeet jää käyttöön ja dt990 Pro:t virittelee jos elokuvia katselen.

Äänikorttina toimi Sbx g6.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
950
Gigantin bf-tarjouksessa Sonyn wh-1000xm3 vastamelukuulokkeet tarjouksessa. Oiskohan nuo hyvät? Nykyiset langattomat kuulokkeet jotkut jbtl BT live ja vähän kehnot on.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Gigantin bf-tarjouksessa Sonyn wh-1000xm3 vastamelukuulokkeet tarjouksessa. Oiskohan nuo hyvät? Nykyiset langattomat kuulokkeet jotkut jbtl BT live ja vähän kehnot on.
Ilmoittele kokemuksia jos päätät hommata. Itsekin sain töistä JBL:n vastamelukuulokkeet, ja suoraan sanottuna aivan surkeat ovat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Gigantin bf-tarjouksessa Sonyn wh-1000xm3 vastamelukuulokkeet tarjouksessa. Oiskohan nuo hyvät? Nykyiset langattomat kuulokkeet jotkut jbtl BT live ja vähän kehnot on.
Itse olen ainakin tykännyt. Mukavat päässä, äänenlaatu on riittävän hyvä ja peittävät hyvin esimerkiksi autoista sekä junista lähteviä ääniä. Ihan kaikkeen noiden ANC ei oikein tepsi, korkeammat äänet (esim. puhe) pääsevät herkemmin läpi. XM4:ssä ilmeisesti vielä parempi ANC mutta onhan niissä hintaakin tuplat. Kyllä ainakin itse sanoisin, että nuo XM3:t on hyvinkin tuon 189€ hinnan arvoiset.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
950
Kävin hakeen nuo sonyt ihan liikkeestä lahjakortti sattui olleen Giganttiin niin sai senkin viimein käytettyä 189 oli hinta tarjouksessa. Siistin näköinen paketti. Isommat on ear. Eli ei pitäs samanlain painaa korvia kuin nuo JBL live 400bt tms, jotka on ihan kuraa ja äänenlaatu ihan hirveää bassokuminaa. Äänenlaatua ei vielä osaa sanoa just ehdin vasta paketista purkaa

Edittiä, nyt testasin ääntä ja käyttömukavuutta.
Tuossa linkki vielä: Sony WH-1000XM3, hinta 189€
- Onhan nuo uskomattoman hyvät kuulokkeet.
- Ensinnäkin peittää koko korvan, eikä paina korvanlehtiä kipeäksi kuin nuo edelliset jbl, nämä siis kyseessä JBL LIVE 400BT | Äänentoistosi – ilman johtoja nämä siis eivät ole vastamelukuulokkeet.
- miellyttävä ja hyvä ääni, vrt kumiseva basso jbl joka sai korvat särkemään, korvanlehtien epämiellyttävyyden lisäksi.

Mulla ei ole hi-fi tason kuulokkeita, joten äänenlaatua sinänsä en osaa verrata, joka tapauksessa paljon parempi kuin edelliset jbl, mulla on tuossa vanhat langalliset sonyn (20v vanhat) kuulokkeet jotka kyllä kuuulostaa ihan hyvältä vieläkin.

Vastamelu toimii loistavasti, kokeilin kotona paukutella kattiloita seiniä yms melua, mutta mitään ei kuulunut kuulokkeiden läpi.
tuossa on 3 toiminta, napista, vastamelu päälle ja jotain ambient modeja.
Vastamelu aktivoituna, tunne oli kuin makaisit ruumisarkussa musaa kuunnellen.
latailemaanhan noita joutuu, mutta sony lupaa 30h akunkestoa, ja 10min latauksella akku kestäisi 5h.

älkää ainakaan tuota jbl mallia ostako, tuon hinta oli joku 119e gigantissa kun viime talvena ostin ja kuukautta myöhemmin esim verkkis myi jotain 79e tuota, eri väri tosin, en tiedä onko muuta eroa. ja kyllähän nuo välttää bt kuulokkeina, mutta aika karseat oli, oisin kyllä palauttanut nuo, mutta eipä älynnyt aikanaan ja nyt kun kysyin palautusta gigantista, niin ei kuulemma kuulokkeita voi palauttaa kun kyseessä hygieniatuota (korvien ympärillä tms) ja tää korona. mutta en todellakaan noita sonyjä pistä pois käytöstä, todella mahtavat vehkeet!!

nää vanhat: JBL LIVE400 ON EAR KUULOKKEET
ja uudet https://www.gigantti.fi/product/aud...M3B/sony-vastamelukuulokkeet-wh-1000xm3-musta

hintaa jäi joku 140e lahjakortin käytön jälkeen.
jos jaksoit tänne asti lukea, niin en kyllä suosittele jbl kuulokkeita, mutta nuo sonyt kyllä jes!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
153
Onko satasen budjettiin (tai miksei allekin) muita ehdotuksia kuin pari sivua sitten annettu Kygo A9/600?

Langatonta ääntä pitäisi siis saada ja isosti arvostaisin että saisi myös piuhalla kiinni tarvittaessa. Over earit ehkäpä mieluisimmat.

Entä onko PortaPron langattomista kokemuksia/sanottavaa? Vaimo saattaisi niistä pitää enemmän jos ostaisin hänellekin langattomat kuulokkeet.

Vai olisiko tämä Sennheiser HD 458 parempi tai edes sellainen, jota kannattaisi myös harkita?

Vai riittäisikö jopa tällainen HD4.40bt jos kaipaa vaatimukser on siis että ok äänet ja ok päässä?
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
153
No menin nyt sitten tilaamaan Gigantin tarjouksesta nämä JBL Live 650BT-kuulokkeet 79 eurolla.

Rtingsin mukaan ihan ok (mielestäni), varsinkin tähän tarjoushintaan. Parempiakin varmasti löytyisi mutta löytyisikö samaan hintaan? Toisaalta käykö tässä nyt se, että jos ei olekaan ns. riittävät, niin joutuu joka tapauksessa ostamaan vielä kalliimmat näiden jälkeen.

Oliko näistä kenelläkään mitään sanottavaa?

Harmittavasti tuo HD 458 nousi hinnassa 199 euroon eilisen jälkeen. Se olisi saattanut olla parempi(?).
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
No menin nyt sitten tilaamaan Gigantin tarjouksesta nämä JBL Live 650BT-kuulokkeet 79 eurolla.

Rtingsin mukaan ihan ok (mielestäni), varsinkin tähän tarjoushintaan. Parempiakin varmasti löytyisi mutta löytyisikö samaan hintaan? Toisaalta käykö tässä nyt se, että jos ei olekaan ns. riittävät, niin joutuu joka tapauksessa ostamaan vielä kalliimmat näiden jälkeen.

Oliko näistä kenelläkään mitään sanottavaa?

Harmittavasti tuo HD 458 nousi hinnassa 199 euroon eilisen jälkeen. Se olisi saattanut olla parempi(?).
Sain töistä ilmaiseksi noiden kuulokkeiden NC-mallin, enkä ainakaan itse suosittelisi kenellekään. Kyllä ne päässä imuroi ja nurmikkoa leikkaa, mutta musiikinkuunteluun aivan paskat. Sennheiserit ovat merkkinä turvallinen valinta, vaikka juuri noista kuulokkeista ei ole kokemusta.
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
153
Gigantin bf-tarjouksessa Sonyn wh-1000xm3 vastamelukuulokkeet tarjouksessa. Oiskohan nuo hyvät? Nykyiset langattomat kuulokkeet jotkut jbtl BT live ja vähän kehnot on.
Tein viime viikon etätöitä samalla kun asuntoa sähkörempattiin, wh1000xm3 peitti esimerkiksi piikkauksen äänet lähes kokonaan. Biisien välissä kuului vaan vaimeaa pörinää.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Verkkokaupan kamppis: Audeze LCD-2C 599€. Ois voinu vaikka malttaa pari viikkoa omaa ostosta, jos ois tienny :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Verkkokaupan kamppis: Audeze LCD-2C 599€. Ois voinu vaikka malttaa pari viikkoa omaa ostosta, jos ois tienny :D
Tuohan on itseasiassa hinta, jolla kuulokkeet tulivat alunperin myyntiin - itsekin ostin omani 600 eurolla, joka on noille oikein hyvä hinta. :think:
Normaalisti 800€ on jo siinä rajoilla, että kannattaa valita normaalit LCD-2:t, jos Audezen soundi miellyttää.

Keskiviikosta eteenpäin kello 18.00 Suomen aikaa alkaa ZMF November firman kotisivuilla. Tarjolle tulee eri päiville ripoteltuna kaikista kuulokemalleista versioita erikoisemmilla puulaaduilla. Lisäksi pitäisi olla kasa B-stock kuulokkeita edullisemmalla hinnalla. Näissä on yleensä puussa pieni halkeama, joka on paikattu ja korjattu. En muista edellisiltä vuosilta hintatasoa, mutta B-stock Atticukset/Aeolukset lienevät ZMF:n edullisin malli. Esim. nämä Atticukset ovat uskomattomat kuulokkeet, jos tykkää lämpimästä soundista, rummuista/bassokitarasta ja ylipäätään hyvistä mideistä ja vokaaleista.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Tuohan on itseasiassa hinta, jolla kuulokkeet tulivat alunperin myyntiin - itsekin ostin omani 600 eurolla, joka on noille oikein hyvä hinta. :think:
Normaalisti 800€ on jo siinä rajoilla, että kannattaa valita normaalit LCD-2:t, jos Audezen soundi miellyttää.
Onhan se 600€ hyvä hinta, sitä ei voi kiistää :D Tuosta en oo varma, kannattaako sit panostaa pari sataa lisää LCD-2 malliin.. eikö ne ole jonkin matkaa painavammat ja jotkut sanoo, että hieman kevyemmät bassoistaankin, mistä juuri pidän LCD-2C mallissa.. Nykyään taitaa sentään tulla tuolla uuden mallisella pannalla.

Mutta eipä tuo nyt sinällään pahasti harmita, kun tykkään kovasti 2C:n soundista. Päivityshimotkin siirtyi Audezeista Mezen Empyreanin suuntaan ja koko ajan pähkään, millä ne järkevästi maksaa :D

muoks. tuo 599€ on itse asiassa ihan älyttömän hyvä hinta, jos vertaa toisiin 800€ hintaisiin luureihin (AKG K812), jotka mulla on ollu. Ei noista voi puhua samana päivänä ihan jo rakenteenkaan puolesta.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
637
Huom! Lidl on taas myymässä kuuluisia laadukkaita langattomia kuulokkeita: Silvercrest Bluetooth-kuulokkeet - Lidl Suomi - www.lidl.fi

Lidlin kuulokkeet olivat jälleen käsittämätön löytö – kokeilimme Silvercrestin 25 euron bluetooth-kuulokkeet | AVPlus

Pienistä yksityiskohtien eroista huolimatta kyseessä pitäisi olla samat tai muuten yhtä hyvät kuulokkeet.
Mulla käväisi nämä testissä pari kuukautta sitten ja palautu kyllä nopeasti takaisin kauppaan.
Joko oli eri kuulokkeet tai sitten AVPlus:an toimittajalla on jonkin sortin kuulohäiriö. :D
BT toimi kyllä mainiosti ja ihan tukevan oloiset luurit, mutta ei näitä ainakaan muusikin kuunteluun voi suositella.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Onhan se 600€ hyvä hinta, sitä ei voi kiistää :D Tuosta en oo varma, kannattaako sit panostaa pari sataa lisää LCD-2 malliin.. eikö ne ole jonkin matkaa painavammat ja jotkut sanoo, että hieman kevyemmät bassoistaankin, mistä juuri pidän LCD-2C mallissa.. Nykyään taitaa sentään tulla tuolla uuden mallisella pannalla.

Mutta eipä tuo nyt sinällään pahasti harmita, kun tykkään kovasti 2C:n soundista. Päivityshimotkin siirtyi Audezeista Mezen Empyreanin suuntaan ja koko ajan pähkään, millä ne järkevästi maksaa :D
Hieman hain takaa sitä, että normaali LCD-2 on kuitenkin Fazoreiden ansiosta teknisesti hieman parempi ja siinä on tehtaalta tullessa tasaisempi taajuusvaste esim. 1khz alueella sekä ylämideissä. Siinä mielessä tuo 600 euron hinta on sopivampi Classiceille. Pieni EQ noille tekee kuitenkin tarvittaessa ihmeitä. Painoero taitaa olla 30-50g välillä riippuen puulaadusta.

Itseasiassa LCD-GX taitaa olla se malli, jonka monet arvottavat näiden LCD-2 mallien edelle. Itse en niin välitä niiden punaisesta "Gamer-lookista".
Makuasioitahan nämä ovat välillä muutenkin. Audezeissa on yleensä tietynlainen taajuusvaste, jonka saa muodossa tai toisessa mallista riippumatta.

Ja vielä tarkennuksena, että itsekin siis pidän LCD-2 Classiceista lineaaristen alataajuuksien ja vokaalien ansiosta. Ylämidejä ja trebleä olen hieman muokannut EQ:lla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Hieman hain takaa sitä, että normaali LCD-2 on kuitenkin Fazoreiden ansiosta teknisesti hieman parempi ja siinä on tehtaalta tullessa tasaisempi taajuusvaste esim. 1khz alueella sekä ylämideissä. Siinä mielessä tuo 600 euron hinta on sopivampi Classiceille. Pieni EQ noille tekee kuitenkin tarvittaessa ihmeitä. Painoero taitaa olla 30-50g välillä riippuen puulaadusta.

Itseasiassa LCD-GX taitaa olla se malli, jonka monet arvottavat näiden LCD-2 mallien edelle. Itse en niin välitä niiden punaisesta "Gamer-lookista".
Makuasioitahan nämä ovat välillä muutenkin. Audezeissa on yleensä tietynlainen taajuusvaste, jonka saa muodossa tai toisessa mallista riippumatta.

Ja vielä tarkennuksena, että itsekin siis pidän LCD-2 Classiceista lineaaristen alataajuuksien ja vokaalien ansiosta. Ylämidejä ja trebleä olen hieman muokannut EQ:lla.
Joo, onhan LCD-2 teknisesti parempi, mutta mitä se nyt sitten kenellekin soundimielessä tarkoittaa.. Oon aika luottavainen sen suhteen, että 400€ paremmalta se ei itelle kuulosta. 200€:kin voi olla siinä ja tässä.

Mut joo, pitää kattoa, jos joskus vertailisi. Ei vaan tosiaan ole nyt tarvetta päivitellä muihin malleihin, kun tää 2C on just passeli soundiltaan. Mää kuuntelen suureksi osaksi streamerilla olohuoneessa. Ei saa oikein equja mihinkään väliin, eikä jaksa alkaa säätämään :)
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
Onko joku noista vastamelukuulokkeista sen verran laadukkaita, että ne päässä sais nukuttua päiväl 30min-tunti vaikka koirat mekastais viereisessä huoneessa?
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
732
Verkkokaupan kamppis: Audeze LCD-2C 599€. Ois voinu vaikka malttaa pari viikkoa omaa ostosta, jos ois tienny :D
Ollut laadukkaammat kuulokkeet mielessä jo pidempään ja laitoin nämä enempiä pohtimatta tilaukseen. Nyt aloin pohtimaan kuitenkin tuota vahvistinpuolta ja mulla on sellaisena valmiina Sound Blasterx G6, jossa ulostulona vain 3,5mm liitin. Audezet näyttää tulevan 6,3mm liittimellä. Onkohan mitään järkeä kikkailla adapterien kanssa tässä hintaluokassa, vai kannattaako suosiolla laittaa vahvistin vaihtoon, tai etsiä kuulokkeet 3,5mm liittimellä?

Toisin sanoen onko noista adaptereista haittaa?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
6.3mm -> 3.5mm adapterista ei ole mitään haittaa, mutta liittimestä tulee melkoinen mötikkä. Kannattaa olla varovainen, ettei vahvistimen liittimelle tule liikaa vääntöä.

Nuo LCD-2 Classicit on melko helpot ajettavat ja soi melko lujaa puhelimestakin. Esim. Hifimanin HE-400i vaatii huomattavasti enemmän volumea.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Melko lujaa ne soi mutta soundi jäi melko "laihaksi" kun vertasi kunnon vahvistimella ajettuun. Kannattaa ehkä käydä jossain musaliikkeessä testaamassa huomaako itse mitään eroa ennen kuin päivitystä alkaa miettimään.
Jep, oikeassa olet tuon suhteen. Lähinnä mainitsin siinä mielessä, että noille ei tarvitse mitään supertehokasta laitetta.

Omasta mielestäni esim. Smsl Sp200 THX-vahvistin sopi noille todella huonosti. Vokaalit olivat todella "shouty" ja alataajuudet niin nopeat, että niistä jäi puuttumaan rakennetta esim. rumpujen iskuista. Hieman lämpimämmät ja hitaammat vahvistimet tuntuisivat mätsäävän paremmin näiden house-soundin kanssa. Silti jo puhelimella ja perusvahvistimilla kuulostavat täysin kelvollisilta. Tuo THX vei tietyt piirteet jotenkin liian äärimmilleen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Testasitko putkivahvistinta ikinä? Lyr 2 (Putkina "NOS Amperex Holland 6DJ8/ECC88 A Frame Orange Globe") sopi kuin nyrkki silmään ainakin elektronisen musiikin kanssa, joillekin genreille jo vähän liiankin letkeä yhdistelmä.

Siitäpä tulikin mieleen etten näitä nykyisiä HD650 ole putkilla vielä kokeillutkaan, pitääpä kaivaa vekotin naftaliinista.
Mulla on Tor Audio Roger neuvostoputkilla. Sekin sopii Audezeille hyvin! Alataajuuksista tulee melkoisen mahtipontiset, mutta samalla ylätaajuuksiin tulee mielenkiintoista ilmavuutta. Myös jotkin aiemmin hiljempaa kuuluneet äänet erottuu noilla putkilla paremmin, joten samat biisit saa kuulostamaan melko erilaisilta.

Jonkin verran kuuluu lisää säröä, joten ei tee mieli tuota aina käyttää.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Audeze keskusteluja kun oli ni kirjotellaas omia tarinoita kanssa.
Lähti vähän käsistä ja tuli hommattua täältä käytettynä Audeze LCD-X:t.
Ovat ensimmäiset "oikeat kuulokkeet", jotka ei ole merkiltään Sennheiser. HD6XX on ollut päivittäisessä käytössä muutaman vuoden ja jotain vaihtelua täältäkin kyselin aiemmin.

No vaihtelua tuli!
Kyllähän noilla tulee kokoajan fiilis, että tältäkö asioiden pitää kuulostaa. Jotenkin nämä osaa olla yhtäaikaa varsin erottelevat (ainakin noihin senkkuihin verrattuna), mutta kuitenkin miellyttävät kuunnella. Oma musiikkikattaus on varsin sekalaista ja siinä missä senkut tasoitteli miksauksen eroja kivasti nämä kyllä paljastaa ne huonot miksaukset armottomasti. Mutta yleensä silti hyvin kuunneltavasti. Kuulostaa vaan kovasti erilaiselle.
Varsinkin basso osasto on aika uskomaton. Riippuen kappaleen miksauksesta potkaisee huolella tai vähän maltillisemmin ja menee Todella Alas, mutta silti ei tunnu yhtään, että mitään oleellista jäisi murinoiden taakse piiloon.

Mutta ei kaikki sentään ihan niin ruusuista ole. Vokaalit kuulostaa sinänsä hyvältä, mutta kun siirtyy sen osaston kuninkaasta mihin vain niin kyllä sitä sennheiserin vokaalien toistoa vaan on vähän ikävä. Tästä ehkä pääsisi yli kun tietää, että se senkkujen boostattu vokaali toisto ei ole se luonnollinen tapa esittää niitä, mutta...
Mistä ei sitten enää taidakkaan päästä yli on paino. Nää on vaan ihan tolkuttoman painavat! En usko, että niska tulee ikinä tottumaan näihin. Yritän kyllä vielä... Sinänsä ihan mukavat kyllä päässä muuten.

Edit: Topping DX3Pro ajelee näitä, jos se jotakuta kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Ollut laadukkaammat kuulokkeet mielessä jo pidempään ja laitoin nämä enempiä pohtimatta tilaukseen. Nyt aloin pohtimaan kuitenkin tuota vahvistinpuolta ja mulla on sellaisena valmiina Sound Blasterx G6, jossa ulostulona vain 3,5mm liitin. Audezet näyttää tulevan 6,3mm liittimellä. Onkohan mitään järkeä kikkailla adapterien kanssa tässä hintaluokassa, vai kannattaako suosiolla laittaa vahvistin vaihtoon, tai etsiä kuulokkeet 3,5mm liittimellä?

Toisin sanoen onko noista adaptereista haittaa?
Mää oon soitellu noita nyt toistaiseksi Teac UD-301:lla tai Node2i:n kuulokelähdöstä. Molemmilla kuuntelee ihan mielellään, vaikkei nuo mitään kovin laadukkaita tai tehokkaita kuulokevahvistimia ole. Node2i:stä taidan tykätä jopa enemmän, vaikka sen kanssa joutuu käyttään tuota adapteria. Tulossa on kyllä Toppingin DX7 pro, jonka lyön tuon Noden eteen, niin löytyypi sen jälkeen kaikki liitännät.

Mutta siis ite suhtaudun niin, että harvemmin mikään ylimääräinen signaalitiellä ainakaan parantaa soundia, että tokko adapteria käyttää kannattaa, jos ei ole pakko. Fiksuja vahvejahan saa jo niin halvalla, että semmonen vaan tilaukseen, niin pitäs olla ihan maukkaita kuunteluhetkiä tiedossa. Eikä sen adapterinkaan kanssa varmaan itku pääse, vaikka hetken aikaa pitäs niinkin kuunnella.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Tuo THX vei tietyt piirteet jotenkin liian äärimmilleen.
Tää oli ihan mielenkiintoinen kommentti. Olin meinaan useampaan kertaan jo tilaamassa tällaista Audezejen kaveriksi.

Joku lämminsointinen putkarihan tuntuis tavallaan loogisimmalta kaverilta näille, mutta mietin, että voiko toi soundi mennä sit liian pehmeäksi tai epätarkaksi.. Sen vuoksi olin kattelemassa jotain tuollaista neutraalimpaa ja analyyttisempaa kampetta.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 566
Mullahan oli täällä ite asiassa Goldnoten DS-10 streamer / DAC / kuulokevahvistin, jonka high gain oli muistaakseni 5W. Vaikka laite ei montaa päivää kerennyt olemaan testissä, niin kyllä siinä useamman tunnin kerkesi kuuntelemaan ja minä en kyllä huomannut, että ainakaan tuo laite mitään ihmeitä olisi Audeze LCD-2C:n bassotoistolle tehnyt.. Samaa vakuuttavaa tasoa se on ollut näillä kaikilla vahvareilla.

Ehkä tuo Teac on muuten soundiltaan jotenkin kylmempi / kliinisempi, mikä vie vähän nautittavuutta musasta..
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Tää oli ihan mielenkiintoinen kommentti. Olin meinaan useampaan kertaan jo tilaamassa tällaista Audezejen kaveriksi.

Joku lämminsointinen putkarihan tuntuis tavallaan loogisimmalta kaverilta näille, mutta mietin, että voiko toi soundi mennä sit liian pehmeäksi tai epätarkaksi.. Sen vuoksi olin kattelemassa jotain tuollaista neutraalimpaa ja analyyttisempaa kampetta.
Ainakin tuo SP200 jätti tuollaiset fiilikset – tiedä sitten muista THX-vahvareista... SP200:sta pystyin kyllä havaitsemaan hyviä puolia esim. Atticusten ja MrSpeakers Ether CX:ien kanssa, joten en usko, että vahvistin oli viallinen tms.

LCD-2 Classiceista tuon kanssa jäi erityisesti sellainen fiilis, että alataajuudet iskivät todella nopeasti ja isku katosi välittömästi ennen kuin oikeastaan alkoikaan. Tuo varmasti omalta osaltaan teki kuulokkeista turhan ohuen ja kirkkaan kuuloiset. DAC:ina mulla oli tuolloin Khadas Tone Board.

Esim. Topping L30 kuulosti näillä Audezeilla ihan hyvältä, eikä korostanut mitään väärällä tavalla. Mun pitäis pian saada uusi L30 takuusta, niin pääsen lisää testailemaan silläkin.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
385
Löytyykös täältä kokemuksia in-ear nappikuulokkeista? Soundmagiceja olen katsellut, tuntuu vaan olevan loppu joka paikasta. Nimenomaan langalliset haussa.
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
19
Oli hakusessa uudet kuulokkeet pelaamiseen ja musiikin kuunteluun korvaamaan vanhat shp9500:set. Tänään sitten saapui postissa Beyerdynamic Tygr 300R. Ei voi kun olla tyytyväinen ostokseen. Ero vanhoihin on melkoinen, varsinkin pelatessa huomaa kuinka eri äänien hahmottaminen on paljon helpompaa. Ennakkoon harmittelin, että näissä ei ollut irrotettavaa johtoa, mutta kuulokkeissa oleva kaapeli olikin ihan passeli:thumbsup:
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Minkälaiset olisi sellaiset kuullokkeet joita käyttäessä tulisi itku kuullessaan näitä 23hz taajuuden bassoja?
 
Liittynyt
23.06.2020
Viestejä
11
Heikosti näkynyt urheilluun (juoksu, kuntosali) soveltuvia kuulokkeita hyvissä hinnoissa? Suosituksia?
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Näyttää 160€ nyt olevan, oliko tuommoinen 99€ aiemmin? https://www.amazon.fr/dp/B01N5VHLUG/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_AW.VFb8BR7KCC

Ja 143€ saksan amazonissa.

Tuolta löytyy halvalla.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
290

Tuolta löytyy halvalla.
Ahaa siis Espanjan amazon eikä Ranskan, kiitoksia linkistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
240
Hifitalossa Hifiman Sundarat 349 €.

 
Liittynyt
26.08.2019
Viestejä
189
Heikosti näkynyt urheilluun (juoksu, kuntosali) soveltuvia kuulokkeita hyvissä hinnoissa? Suosituksia?

Nuo ajattelin itse hakea. Luulisi tuohon hintaan olevan pätevät. Reilusti yli 200€ taisi olla hinta alunperin.
Jos ei Pirkkala, Oulu tai Raisio ole lähellä, niin näkyy olevan Gigantillakin 33 myymälässä. Sieltähän saa pyytämällä samaan hintaan.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
  • Tykkää
Reactions: jkm
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Tuli tilattua DT990 Pro:t hintaan 90.83€ Onko ihan jees vai tuliko kökkö ostos? Vielä kerkee perua jos on parempaa tarjolla

E: olikin 93,35€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Amazon UK warehouse deals. Eli vissiin niinkuin outlet. Kunhan varmistaa että kuntotaso on Like New. Tutkiskelin hetken aikaa niin se pitäisi tarkoittaa että se on palautettu ja paketissa saattaa olla kosmeettista vikaa, mutta tuotetta ei pitäisi olla käytetty lainkaan. Amazonilla pelaa palautukset aika hyvin niin ei ainakaan itseä pelota vaikka joutuisikin palauttamaan.


Edit: näyttää että on loppu. Kai se ihan ok diili oli?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
77
Amazon UK warehouse deals. Eli vissiin niinkuin outlet. Kunhan varmistaa että kuntotaso on Like New. Tutkiskelin hetken aikaa niin se pitäisi tarkoittaa että se on palautettu ja paketissa saattaa olla kosmeettista vikaa, mutta tuotetta ei pitäisi olla käytetty lainkaan. Amazonilla pelaa palautukset aika hyvin niin ei ainakaan itseä pelota vaikka joutuisikin palauttamaan.


Edit: näyttää että on loppu. Kai se ihan ok diili oli?
Olihan tuo siihen nähden hyvä hinta kun Suomessa 130e tienoilla halvimmat. Minulla nuo ostoslistalla ja tullut etsittyä tarjouksista jos vaikka ei tarvitsisi normaalia suomihintaa maksaa.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
178
Ulkomailta löytyi muutama kohtuullinen Hifiman tarjous:

Magnahifi (alankomaat) Hifiman Sundarat 299e+8e toimitus. Näemmä tilausvaiheessa heittääkin postikuluiksi 36,30e, eli ei juuri eroa kotimaan hintatasoon.

ja Drop.com myy HE-4xx $120 (norm. $180), joka alvien ja postikulujen kera tulee noin 135 euroon.

Tarkan markan miehenä mietin tässä vielä kummassa olisi enemmän rahalle vastinetta kun Fidelio X2:t on jo aikansa eläneet ja kaipaisi hieman päivitystä...
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 508
Viestejä
4 164 621
Jäsenet
70 418
Uusin jäsen
NKoo

Hinta.fi

Ylös Bottom