Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla ollut varmaan 10v ellei ylikin senkun RS180 luurit.Mukava kuulla kokemuksia tuosta.
Itsellä käytettynä ostetut RS160:set ja ei vielä tarvetta päivittää. Kun päivitys tulee ajankohtaiseksi niin vältyn pettymyksiltä kun ostan nämä mitkä sinulla tai vastaavat mitä myynnissä.
Talosta kyllä löytyy semi ok bt kuulokkeita jos sellaiset johonkin tilanteeseen tarvitsee. Edellä mainitun tasoiset Senkut haluan joka iltaiseen tv:n katseluun/ satunnaiseen musan kuunteluun stereoista.
Näiden kanssa on nyt ensialkuun käytössä työpöydällä TEAC UD-301 DAC/amp ja olkkarissa Node2i + SMSL SU-9 + Topping A90. SMSL on vielä matkalla Kiinan maalta (en tilaa kyllä uudestaan mitään Shenzeniltä), mutta pitäs varmaan viikon sisään olla täällä.
Ei siellä niiden aspassa ainakaan kukaan vastaa mitään, jos kysyy jotain ja ei mun pinna kestä odottaa, että viikko menee, että saavat tuotetta edes liikkeelle Tein siis tilauksen viime viikolla ja nyt tänään joku vastas, että parin päivän sisään saavat lähetettyä.Mikäs Shenzenissä vikana?
Oma A90 on Viikossa tullut Suomeen. Lähetyksessä kesti muutaman päivän, mutta kun lähti tulemaan niin on tullut vauhdilla Suomeen. Lauantaina lähti Kiinasta ja Tiistaina jo Tampereella. Jääpi Amazonit sun muut kakkoseksi. Vieläpä ilmainen lähetys ja ALVeineen n. 70€ ja risat halvempi kuin Audiophonicsilta esim.
@xJBEZx pitääpi vielä kysyä tuohon edelliseen, että miten ihmeessä nää saat 70€ halvemman hinnan tuolle Toppingille, kun sille tulee tullilaskurilla päälle sadan euron alvit ja tullausmaksu? Kalliimmaksihan se tulee kuin tilata suoraan Audiophonicsilta.
@Brilleaux joo, kuten sanottua, niin pitäisihän tuo yleissivistyksen vuoksi kuunnella. Suljettu kuuloke on vähän nou nou, kun en tykkää olla tavallaan motissa siellä kuulokkeen sisällä soundin kanssa.. mutta pitäs tosiaan sit arvioida erikseen, kun kuulee
Edelleen ei kyllä täsmää Millä dollarin kurssilla sää oot ne tilannu? 499$ on Toppingin hinta ja tuo on ~411€.Nyt kun kävin tarkastamassa niin ei se ollutkaan kuin about 40€ se säästö. Mistä lie saanut tuon 70€ päähäni.
Alvit oli 86€ ja tuote itsessään vähän päälle 373€.
Edelleen ei kyllä täsmää Millä dollarin kurssilla sää oot ne tilannu? 499$ on Toppingin hinta ja tuo on ~411€.
muoks. voihan toki olla, että tuo netin tullilaskuri antaa yläkanttiin todellisiin maksuihin verrattuna..
Omassa parissa on Shure HPAEC840 alkuperäisten tilalla. Netistä löytää paljon lisää aiheesta ja en ehkä enempää sijoittaisi näihin kuulokkeisiin rahallisesti.Täältäkin varmasti löytyy AudioTechnican ATH-M50X-käyttäjiä, oletteko vaihtaneet noihin korvatyynyjä? Käytän vapaa-ajan kuulokkeina Bosen QCII -vastamelukuulokkeita, joissa on omaan korvaan todella mukavan tuntuinen ja pehmeä korvatyynytys. työhuoneen puolella ATH-M50X:ään vaihtaessa tyynyt tuntuu painavan heti korvia, niin ajattelin jos vaihtaisi tähän jotkut toiset tyynyt. Ainakin Brainwavzin tyynyjä oli kehuttu, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta vaihdokeista?
Mää luulen, että itellä se on enemmän tuo keskialue / yläkeskialue. Korva ei toki reagoi samalla tavalla taajuusvasteeseen luurien ja kaiuttimien kanssa, mutta jouduin olkkarissa painimaan jonkin aikaa Genelecin S360-mallin kanssa, että sain vasteen sellaiseksi, että jaksaa kuunnella. Noissa auttoi vaimennus loivalla Q:lla 3,1khz kohdalla ja päälle muistaakseni puolentoista desibelin hylly (-1,5dB) +7khz. Aikaisemmin koitin vaimentaa pelkkiä ylätaajuuksia reippaammalla kädellä, niin soundista tuli vaan niin samea ja epätarkka ja kaikki erottelu hävisi, ettei sellaistakaan jaksa kuunnella.Liian ärhäkkä yläkeskialue on monelle raskasta kuunneltavaa ja siihen auttaa Audeze tyylinen soundi. Kattelin käppyröitä ja empyreanissa on aika paljon samaa Audezen kanssa tuossa suhteessa. Mulla on siitä erikoiset korvat että just Audeze on melkein yhtä raskasta kuunneltavaa kuin vaikka Beyer T1. Kun yläkeskialue ei ole esillä joutuu ponnistelemaan kuullakseen ne samat jutut mitä vaikka focaleilla tulee vaivatta. Vähän kun joutuisi siristelemään silmiään, korvilla LCD-3:n kanssa tuli välillä semmonen "onks nää menny rikki" fiilis kun kuunteli niitä vaikka Focal Clearin jälkeen.
Omassa parissa on Shure HPAEC840 alkuperäisten tilalla. Netistä löytää paljon lisää aiheesta ja en ehkä enempää sijoittaisi näihin kuulokkeisiin rahallisesti.
Onko kukaan saanut käsiinsä noita drop+Hifiman HE5XX luureja? Kuulostaa arviot hurjalta kun hinta on noin pieni. Kuulostaa juuri siltä mitä tässä on HE-500:n jälkeen kaivannut.
Nyt reilun viikon ajan ollut nämä Audezen LCD-2C:t kuuntelussa ja tyytyväinen olen hankintaan. Ensimmäiset "oikeat kuulokkeet", joskin edelliset olleet myös ihan laadukkaita (Bose 700, QC25, Sennheiser momentumit). Ihan aluksi hieman pettynyt, mutta pienen kuuntelun jälkeen päässyt paremmin sisälle ja tuovat sen viimeisen silauksen lisää suhteessa vaikka noihin boseihin. Sound blasterin vahvistin tuntuisi ainakin tehojen puolesta riittävän aivan hyvin - täytyy kuitenkin kokeilla joskus parempaa, kunhan tilaisuus tulee.Ollut laadukkaammat kuulokkeet mielessä jo pidempään ja laitoin nämä enempiä pohtimatta tilaukseen. Nyt aloin pohtimaan kuitenkin tuota vahvistinpuolta ja mulla on sellaisena valmiina Sound Blasterx G6, jossa ulostulona vain 3,5mm liitin. Audezet näyttää tulevan 6,3mm liittimellä. Onkohan mitään järkeä kikkailla adapterien kanssa tässä hintaluokassa, vai kannattaako suosiolla laittaa vahvistin vaihtoon, tai etsiä kuulokkeet 3,5mm liittimellä?
Eikös noi ole mustat Deva:t piuhallisena ja hieman halvemmalla?
Vähän huonolta näyttää.. ei vaan pääse mihinkään, että nää soi liian kirkkaasti. Liikaa energiaa ylärekisterissä ja tulee vaan jotenkin rauhaton olo kuunnellessa, kun pitäs pystyä antamaan musan soida ja rentoutumaan. Eikä noin kalliiden luurien kanssa viiti oikein ihmetellä, että josko oppis pitämään. Audezen LCD-2C päähän ja het häviää kaikki tuo rasittavuus.Nautihan! Laittelehan lisää mielikuvia kun ehdit. Kannattaa kokeilla kans erilaista kuulokevahvistinta, esim. joku laadukas putkivahvistin saattaisi sopia sulle.
Stellioissa ei ole huono basso, mutta tosiaan kannattaa testata, jos vaan mahdollista. Etämyyntinä taisit ostaa, joten noillahan on oltava se kahden viikon palautusoikeus?Vähän huonolta näyttää.. ei vaan pääse mihinkään, että nää soi liian kirkkaasti. Liikaa energiaa ylärekisterissä ja tulee vaan jotenkin rauhaton olo kuunnellessa, kun pitäs pystyä antamaan musan soida ja rentoutumaan. Eikä noin kalliiden luurien kanssa viiti oikein ihmetellä, että josko oppis pitämään. Audezen LCD-2C päähän ja het häviää kaikki tuo rasittavuus.
Varmaan lähtee puhelua aamulla myyjäliikkeeseen, että mitä tehdään. Focalin Stelliat ois saman hintaluokan luurit ja niihin sais varmaan pyöräytettyä tuon kaupan, mutta nuokin pitäs kyllä saada ehdottomasti kuulla. Jotenkin epäilyttää niidenkin yläkerta. Ja mahdollisesti itelle tylsä basso.
Jos ei muuta, niin tilaan LCD-3:t. Ja vaikka hiilikuitupannalla, ettei oo liian isoa pudotusta hinnassa
muoksista. mutta laadukas putkari on pyörinyt koko ajan mielessä. Se tulee ihan varmasti hankittua jossain kohtaa ja pitää kysellä sit suosituksia / kokemuksia.
No itse asiassa heillä lukee sivuillaan, että palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita kuten kuulokkeita, mutta mulla kun tosiaan on vasta myymälän demokappaleet, niin olettaisin, ettei tuosta tule ongelmaa.Stellioissa ei ole huono basso, mutta tosiaan kannattaa testata, jos vaan mahdollista. Etämyyntinä taisit ostaa, joten noillahan on oltava se kahden viikon palautusoikeus?
Kokeilitko molemmilla pehmusteilla? Joskus pehmusteet vaikuttavat ääneen todella paljon. Enemmän kuin vahvistin tai kaapelit.Vähän huonolta näyttää.. ei vaan pääse mihinkään, että nää soi liian kirkkaasti. Liikaa energiaa ylärekisterissä ja tulee vaan jotenkin rauhaton olo kuunnellessa, kun pitäs pystyä antamaan musan soida ja rentoutumaan. Eikä noin kalliiden luurien kanssa viiti oikein ihmetellä, että josko oppis pitämään. Audezen LCD-2C päähän ja het häviää kaikki tuo rasittavuus.
Varmaan lähtee puhelua aamulla myyjäliikkeeseen, että mitä tehdään. Focalin Stelliat ois saman hintaluokan luurit ja niihin sais varmaan pyöräytettyä tuon kaupan, mutta nuokin pitäs kyllä saada ehdottomasti kuulla. Jotenkin epäilyttää niidenkin yläkerta. Ja mahdollisesti itelle tylsä basso.
Jos ei muuta, niin tilaan LCD-3:t. Ja vaikka hiilikuitupannalla, ettei oo liian isoa pudotusta hinnassa
muoksista. mutta laadukas putkari on pyörinyt koko ajan mielessä. Se tulee ihan varmasti hankittua jossain kohtaa ja pitää kysellä sit suosituksia / kokemuksia.
Kokeilin joo. Ei niissä tuon yläpään rasittavuuden suhteen hirveästi eroja ollut, ehkä noi velour-padit soundiltaan vähän rauhallisemmat ylärekisteristä ja keskialueelta kuin myös hiukka bassokkaammat, niin kuin tunnutaan yleisesti sanottavankin.Kokeilitko molemmilla pehmusteilla? Joskus pehmusteet vaikuttavat ääneen todella paljon. Enemmän kuin vahvistin tai kaapelit.
Hankala tilanne kyllä. Muistelen että empyreanissa on joku treble piikki jossain kohtaa (mittausten mukaan, en oo ite kuullut).
Melkein ottaisin käppyrät avuksi. Audeze lcd-2c verrokkina lähdet saman mittaajan tuloksia vertailemaan. Toki voi eri paikoistakin verrata tuloksia mutta joku selkee referenssi pitää olla. Tai ymmärrys miten eri tavoin mitatut graafit vertautuu keskenään. Jos on enempi diskanttia kun lcd-2c:ssä niin rajaat sen vaihtoehdon pois.
En haluaisi kuulostaa mittarimadolta mutta tämmöisessä tapauksessa uskoisin että niistä olisi hyötyä. Vaikka mihinkään kuviin ei voi 100% luottaa niin ihmisillä on kyllä niin eri makuja ja käsityksiä että mikä on tummaa ja mikä kirkasta että siinä sitä vasta riskejä onkin.
Lisäksi jos mahdollista niin kannattaa kyllä priorisoida semmoset mallit joissa on paljon pelivaraa pehmusteiden suhteen. Nuo tosiaan vaikuttaa paljon.
Jos ovat samantasoiset niin ois mahtavaa koska kevyemmät. HE500 tarvi laittaa stockia hitusen paksummat Focuspad-A että sai ajuria irti korvasta ja vähän ilmaa väliin/ääneen.Onko kukaan saanut käsiinsä noita drop+Hifiman HE5XX luureja? Kuulostaa arviot hurjalta kun hinta on noin pieni. Kuulostaa juuri siltä mitä tässä on HE-500:n jälkeen kaivannut.
Se panta on tosi mukava ja noi asettuu päähän tosi kevyen tuntuisesti. Noi on minusta osapuilleen saman painoiset kuin Audezen LCD-2C, mutta tuntuvat päässä paljon kevyemmiltä. Lisäksi se portaaton säätötappi toimii loistavasti ja kuppien korkeuden saa säädetyksi ihan millilleen, kun taas Audezeissa korkeus säädetään portaittain ja esim. mulla optimikorkeus olis jossain parin portaan välimaastossa.Mites se mukavuus noissa Emphyissä? Varmaan ihan huippuluokkaa kuiten? Tekee itellä ainaki ison osan kuuntelukokemuksesta, EQ:n käyttö ei ole este, melkeinpä päinvastoin, mutta jos luurit ei istu päässä hyvin 5h+ jälkeen niin ei hyvä.
Vähän huonolta näyttää.. ei vaan pääse mihinkään, että nää soi liian kirkkaasti. Liikaa energiaa ylärekisterissä ja tulee vaan jotenkin rauhaton olo kuunnellessa, kun pitäs pystyä antamaan musan soida ja rentoutumaan. Eikä noin kalliiden luurien kanssa viiti oikein ihmetellä, että josko oppis pitämään. Audezen LCD-2C päähän ja het häviää kaikki tuo rasittavuus.
Jos ovat samantasoiset niin ois mahtavaa koska kevyemmät. HE500 tarvi laittaa stockia hitusen paksummat Focuspad-A että sai ajuria irti korvasta ja vähän ilmaa väliin/ääneen.
Minusta pyörivät äänenlaadulta paremmilla padeilla ihan siellä totl porukassa mutta painavat reilu 0.5kg eli rautamöhkäle päässä ja sen tuntee, Focuspadit ja kiinasta tilattu kangaspehmuste pääpantaan helpottaa vähän. Jos painaisivat 400-350g samalla äänellä muita kuulokkeita ei tarvitsisi.
Onko tuohon rauhattomuuteen voinut vaikuttaa myös se, että suuremman kirkkauden lisäksi noista on irronnut myös huomattavasti enemmän yksityiskohtia LCD-2 Classiceihin verrattuna? Voiko olla, ettet halua kaikkia yksityiskohtia noin esille tuotuna, vaan haluaisit mieluummin etsiä niitä itse?
Kirjoittelusi perusteella arvelisin, että Zmf:n kuulokkeet miellyttäisivät sua. Niissä on monissa lempeä ylärekisteri ja täyteläinen, lämmin soundi. Kaikki yksityiskohdat ovat tallessa, mutta niitä ei ole tarkoitus analysoida.
Itse olen todennut, etten osaa "kuunnella" musiikkia liian yksityiskohtaisilla ja teknisillä kuulokkeilla. Kaikki aika menee eri yksityiskohtien kyttäämiseen, koska niiltä ei pääse pakoon. Tuokin on välillä hauskaa, mutta silti lämmin ja hauska soundi tuntuu paljon kutsuvammalta.
Tuohon sun viimeiseen kappaleeseen, niin varmaan omat mieltymykset samaan suuntaan ovat, mutta en varsinaisesti ajatellut asiaa ihan noin, eli että yksityiskohtien määrä olis ollut se, mikä häiritsi. Enemmänkin häiritsi vaan se, että soundi oli semmoista sihinää ja kihinää Audezen pehmeämpään esitykseen verrattuna ja tuli hirveän rauhaton olo kuunnellessa.Onko tuohon rauhattomuuteen voinut vaikuttaa myös se, että suuremman kirkkauden lisäksi noista on irronnut myös huomattavasti enemmän yksityiskohtia LCD-2 Classiceihin verrattuna? Voiko olla, ettet halua kaikkia yksityiskohtia noin esille tuotuna, vaan haluaisit mieluummin etsiä niitä itse?
Kirjoittelusi perusteella arvelisin, että Zmf:n kuulokkeet miellyttäisivät sua. Niissä on monissa lempeä ylärekisteri ja täyteläinen, lämmin soundi. Kaikki yksityiskohdat ovat tallessa, mutta niitä ei ole tarkoitus analysoida.
Itse olen todennut, etten osaa "kuunnella" musiikkia liian yksityiskohtaisilla ja teknisillä kuulokkeilla. Kaikki aika menee eri yksityiskohtien kyttäämiseen, koska niiltä ei pääse pakoon. Tuokin on välillä hauskaa, mutta silti lämmin ja hauska soundi tuntuu paljon kutsuvammalta.
Tuohon sun viimeiseen kappaleeseen, niin varmaan omat mieltymykset samaan suuntaan ovat, mutta en varsinaisesti ajatellut asiaa ihan noin, eli että yksityiskohtien määrä olis ollut se, mikä häiritsi. Enemmänkin häiritsi vaan se, että soundi oli semmoista sihinää ja kihinää Audezen pehmeämpään esitykseen verrattuna ja tuli hirveän rauhaton olo kuunnellessa.
Yleisesti puhuen resoluutio ja rasittamattomuus lienevät melkein aina jonkin asteinen kompromissi keskenänsä Harvemmin kai molempia saa ihan täysin samalla kertaa.
Mitä ZMF:n luureja suosittelisit tumman soundin, rauhallisen diskantin ja mehevän basson ystävälle? Veriteä täällä jo kertaalleen suositeltiin. Vaikuttais vähän vaan hankalalta saada demoa, mutta pitäs kysyä..
Joo, noita Aeoluksia vähän tuossa googlasinkin. Jos tuo midbassovoittoisuus on samanlaista kuin Mezeissä oli, niin tykkään kyllä tästä Audezen tyylistä enemmän ja mun makuuni alabassot sais varmaan olla vähän kuumanakin.ZMF:istä olen kuullut vain Atticukset, mutta Veritet tosiaan tilauksessa.
Atticus/Aeolus on hyviä luureja tuollaiseen soundiin, mutta niissä kannattaa huomioida, että bassot on keskibassovoittoiset. Tuosta syystä eivät ole ihan parhaat mihinkään "yökerhomusiikkiin" ja esim. radio poppi kuulostaa LCD-2C:llä hieman paremmalta alataajuuksien osalta. ZMF:n tarjonnasta Eikon:eissa on parempi alabasso-osasto, mutta ne on ilmeisesti muutoin huomattavasti kirkkaammat luurit.
Hifitalolla oli ainakin aiemmin kierrossa Verite C demopari, joten sieltä ne voisi saada lainaan. Jännä nähdä itsekin, miten paljon enemmän noissa on trebleä Atticuksiin ja LCD-2 Classiceihin verrattuna - padit taitaa vaikuttaa asiaan melko paljon. Mulla sattuukin sopivasti olemaan yhdet Eikon suede padit, joista höpöukko Zeos ja toinen veikko DMS tuntui jostakin syystä tykkäävän Verite C:n kanssa.
Joo, noita Aeoluksia vähän tuossa googlasinkin. Jos tuo midbassovoittoisuus on samanlaista kuin Mezeissä oli, niin tykkään kyllä tästä Audezen tyylistä enemmän ja mun makuuni alabassot sais varmaan olla vähän kuumanakin.
Ois kyllä pirun hauska kuulla ZMF:tkin, mutta kaikki vaan tuntuis ainakin omassa päässä viittaavan siihen, että jos Audezen soundista kerran pitää, niin kannattaako silloin lähteä seikkailemaan muiden merkkien kanssa
Ooksää kuullut LCD-3 (Fazor) -mallin? Ainoa mikä pikkaisen arveluttaa on se, että kuinka pieneksi jää parannus.. rahaa kuitenkin menis pari tonnia. Mut näin vanhaksi tulleena kuuntelen nykyään sen verran paljon kaikkea akustista, vokaalivoittoista ja jopa klassistakin kamaa, niin hyvä ois olla jotkut pikkaisen paremmat luurit siihenkin tarpeeseen. Nää LCD-2C:t miellän kuitenkin vähän enemmän tämmöisiksi rock / pop / metallin räiske -hupiluureiksi.
muoks. on muuten isoa ja avaraa soundia, kun unohtuu kajarit taustalle huutamaan samaa musaa, mitä luureista tulee En tajunnutkaan ennen kuin emäntä tulee kysymään, että onko tuon räimeen pakko tulla kaiuttimistakin, jos kerran luureilla kuuntelet.
Häneltä taisin lyhyet kommentit jo saadakin tuolla pari kolme sivua sittenNämä oli itseasiassa Roderickilla hetken lainassa, joten kumpuaisikohan hähen muistoista karkea vertailu?
Pahoittelen jos on väärä ketju mutta omat Sennheiserin Game Zerot hajosi ja olen vertaillut nyt tässä Game Oneja ja DT990 Proita. Ostin jo Game Onet kun Gigantti myi puoleen hintaan mutta jäi silti mietityttämään nuo DT990:et... Onko porukalla kokemusta noista ja kummat mielummin pelaamiseen/musiikin kuunteluun?
Hyvä kuulla, ehkäpä jätän DT990 ostamatta vaan, sillä pitäisi vielä mikkikin hommata niihin lisäksi... Mites noissa Game Oneissa pitääkö niitä säätää jotenkin että niistä saa enemmän irti? Tällä hetkellä mulla on ne kiinni SoundblasterX G6:ssa.DT990:t on oman kokemuksen mukaan lyhyen aikaa paremman kuuloiset, mutta sitten se ylikorostunut diskantti alkaa rasittamaan. Makuasia kuitenkin joka selviää lopulta vain kokeilemalla, mutta noista kahdesta itse ottaisi Onet.
Juu...tosiaan en kovin pysty vertailemaan kun en molempia rinnakkain vertaillut. Hyvin samanlainen äänihän niissä on. Muistaakseni Lcd-3f selvästi parempi vain ylä-äänien toistossa. Taisipa äänikuvassa olla enemmän syvyyttäkin. Istuvuus oli niin erilainen vanhan ja uuden pannan välillä, että bassotoistosta ei voi mitään sanoa. Lcd2 soi mojovammin mutta istuikin paljon paremmin. Vähän semmoinen tunne jäi, että lcd-3f ei ehkä ole ihan hintansa väärti.@Roderick lla taisi olla LCD-3:t yhdessä vaiheessa. Itse en ole muita Audezeja kuin LCD-2C:t kuullu. Nämä oli itseasiassa Roderickilla hetken lainassa, joten kumpuaisikohan hähen muistoista karkea vertailu?
Hyvä kuulla, ehkäpä jätän DT990 ostamatta vaan, sillä pitäisi vielä mikkikin hommata niihin lisäksi... Mites noissa Game Oneissa pitääkö niitä säätää jotenkin että niistä saa enemmän irti? Tällä hetkellä mulla on ne kiinni SoundblasterX G6:ssa.