Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
Onko nämä hintansa arvoiset?
Ei oo kokemusta noista, mutta mulla oli Jaybirdin vanhempi X3 -malli ja ne oli käytännössä käyttökelvottomat pihalla, koska nappien BT-vastaanottimessa ei riittänyt kantama. Pihalla alkoi suunnilleen het hillitön pätkiminen. Vähän saattoi auttaa, jos luuri oli samalla puolella kuin nappien vastaanotin ja mahdollisimman lähellä korvaa.

Sisätiloissa ei ollut ongelmaa.

Tuo meikäläisen kokemus on jo muutaman vuoden takaa ja varmaan tuokin asia on parantunut sittemmin, mutta ainakin googlaisin tuon kuuluvuusasian ennen ostoa.
 
Liittynyt
23.11.2020
Viestejä
3
Kaipaisin neuvoa / ideoita luurikuulokkeiden hankintaan, kun en itse näistä oikein ymmärrä ja vaihtoehtoja on valtava määrä. Kuulokkeet tulisivat ihan puhtaasti kotikäyttöön, urheiluun/matkakäyttöön on hyvät nappikuulokkeet. Tarkoitus on käyttää kuulokkeita elokuvien katsomiseen iltaisin/öisin ja satunnaiseen musiikin kuunteluun. Myös mikrofonin olisi syytä olla riittävän hyvä ja sitä myötä Discord/Teams/jne yhteensopivuuden tulisi olla saumaton. Hinta +-150-250 eur. Saisivat olla mielellään langattomat.

Olisiko esim. tämä sopiva vaihtoehto?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Onko kenelläkään suosituksia Fidelio X3:n alkuperäisen piuhan korvaajaksi noin 1,2 m mittaisena? Saisihan tuon itsekin tehtyä, mutta en ole keksinyt mitä siihen liitoskohtaan laittaisin.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 790
Meinasin ostaa JBL 650bt kuulokkeet, mutta luin artikkelin jossa kehuttiin Jabra Elite 85h maasta taivaisiin mm. Vastamelu ominaisuuksilla ja äänen laadulla.

Hintaa vain on tuolla Jabran 85h:lla melkein tuplasti enemmän kun tuolla JBL 650bt:llä.

Kenelläkään mitään ajatuksia
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 459
Meinasin ostaa JBL 650bt kuulokkeet, mutta luin artikkelin jossa kehuttiin Jabra Elite 85h maasta taivaisiin mm. Vastamelu ominaisuuksilla ja äänen laadulla.

Hintaa vain on tuolla Jabran 85h:lla melkein tuplasti enemmän kun tuolla JBL 650bt:llä.

Kenelläkään mitään ajatuksia
Jos on tarkoitus käyttää Windowsin Teamsin kanssa noita kuulokkeita niin ite en oo saanut JBL:n BT kuulokkeita toimimaan sen kanssa. Kaksia oon yrittänyt.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Meinasin ostaa JBL 650bt kuulokkeet, mutta luin artikkelin jossa kehuttiin Jabra Elite 85h maasta taivaisiin mm. Vastamelu ominaisuuksilla ja äänen laadulla.

Hintaa vain on tuolla Jabran 85h:lla melkein tuplasti enemmän kun tuolla JBL 650bt:llä.

Kenelläkään mitään ajatuksia
Minulla on JBL Live 650 BTNC:t ja niitä ei ainakaan voi suositella mihinkään musiikinkuunteluun liittyvään. Äänenlaatu on aivan kuraa.

Jos pystyt, niin satsaa satanen lisää ja osta Sonyt tai Boset, jos tarjoukset ovat vielä voimassa.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Jos on tarkoitus käyttää Windowsin Teamsin kanssa noita kuulokkeita niin ite en oo saanut JBL:n BT kuulokkeita toimimaan sen kanssa. Kaksia oon yrittänyt.
Tämäpä hyvin mielenkiintoista. Itse en ole saanut JBL:n bluetooth kaiuttimia toimimaan kunnolla Teamsissä. Kokeiltu Flip 3 sekä Xtreme 2. Ehkä se on joku JBL:n tyyppivika
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
290
Onko mielipiteitä Ultrasone pro-580i / 480i kuulokkeista? Noita näkyy olevan noin puoleen hintaan 59 / 40€ Thomannilla ja ultrasonen omilla sivuilla Cyberweek hengessä. Postit 12€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Tuli hankittua esittelykäytöstä Focal Stelliat noin 25% alennuksella listahinnasta. Näihin kun siirtyi 6x eduillisemmista DT 1990 pro:sta niin on kyllä sanottava että flagshipeissä ei kyllä hinta / laatusuhde ole kovin kummoinen :D
Toki tämä oli tiedossa että ei tarvitse siitä kommentoida, nimimerkillä haksahdin myös Beyer T1 gen1 kuulokkeisiin aikanaan. Mutta kyllähän Stelliat silti hulppean äänen tarjoaa, eikä ainakaan nyt ole mietteissä luopua.

Mutta asiaan - nyt ajelen kannuja Khadas tone board + SMSL SP200- kombolla ja kanavatasapaino + USB:n mukana tuleva virtahäiriö nyppii. Onko Topping 90 stäkki fiksu valinta balanced- setiksi, vai onko jokin DAC / AMP- kombo joka kannattaisi tsekata?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
131
Toki tämä oli tiedossa että ei tarvitse siitä kommentoida, nimimerkillä haksahdin myös Beyer T1 gen1 kuulokkeisiin aikanaan. Mutta kyllähän Stelliat silti hulppean äänen tarjoaa, eikä ainakaan nyt ole mietteissä luopua.
Pakko on kommentoida omia kokemuksia, joskin pienellä twistillä. Omistan T1.1:t balansoitukaapeli- ja dampingmodilla sekä ZMF Verite Closedit.
Verite C:stä huolimatta en ole T1:iä harkinnut (ainakaan toistaiseksi) myyväni pois, sillä sen vahvuudet esim. kevyellä akustisella ja erityisesti naisvokaaleilla höystettynä tarjoaa omalle keholle joillakin materiaaleilla niin vahvat välittäjäaineryöpyt, että vetää ihan kylmät väreet koko selän matkan kuin olisi jossain helvetin transsissa.
Voi ehkä kuulostaa joltain vitsiltä, mutta ei vakuutan ettei ole. T1:t tässä tilassa lyö sellaisen alakoukun, että en päässyt haaveilemaani yhden kuulokkeen settiin, ainakaan vielä ;). Olen mutuillut tämän "sen-jonkin" sijoittuvan yläkeski-aladiskantti alueelle, joka vaan kutittelee hermostoani eri tavalla kuin Verite C.
Paljonko tällä on tekemistä ehdollistamisella ja psykoakustiikalla, niin mene ja tiedä, mutta Verite C:llä en tähän mainittuun tilaan pääse.

Juu, damping mod T1:llä varmaan osaltaan vaikuttaa hieman lempeämpään esitykseen yläpäästään. En ole ilman modia kokeillut kun en ole aivan varma tuon veivailuista edes takaisin, mutta erityisesti hiljattaisen DAC-päivityksen ja muuhun toistoketjuun panostamisten jälkeen T1.1:ni kuulostavat vaan setissäni kliseisesti paremmalta kuin koskaan. Sävyinä tietynlainen kovuus ja esim. sibilantit ässät ovat laitteistopäivittelyn myötä jääneet pois ja tämä on mielestäni iso asia, koska korvat tai toinen niistä on hyperakusiaan taipuvainen. Syötettävän signaalin laatu saa olla hyvällä tasolla.
Modista huolimatta kuitenkin erittäin paljon yläenergiaa sisältävällä metallilla tuppaa menemään vähän kihiseväksi, mutta esim. jazzilla kuulostaa mielestäni hyvältä.

Näistäkin kokemuksista ja raapusteluista huolimatta Verite C toimii paremmin all rounderina. Ehkä se vaan pitää myöntää ääneen tuohon useamman kuulokkeen omistamiseen joku marja-analogia. Makealle persona mustikat on jees, mutta välillä kaipaa puolukoiden hapokkuutta ja luonnetta :think:
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Tuli hankittua esittelykäytöstä Focal Stelliat noin 25% alennuksella listahinnasta. Näihin kun siirtyi 6x eduillisemmista DT 1990 pro:sta niin on kyllä sanottava että flagshipeissä ei kyllä hinta / laatusuhde ole kovin kummoinen :D
Toki tämä oli tiedossa että ei tarvitse siitä kommentoida, nimimerkillä haksahdin myös Beyer T1 gen1 kuulokkeisiin aikanaan. Mutta kyllähän Stelliat silti hulppean äänen tarjoaa, eikä ainakaan nyt ole mietteissä luopua.

Mutta asiaan - nyt ajelen kannuja Khadas tone board + SMSL SP200- kombolla ja kanavatasapaino + USB:n mukana tuleva virtahäiriö nyppii. Onko Topping 90 stäkki fiksu valinta balanced- setiksi, vai onko jokin DAC / AMP- kombo joka kannattaisi tsekata?
Oliko kanavatasapainon kanssa ongelmia ennen focaleita? Noissa on jonkin verran ollut semmosta, että patjat ei oo kunnolla paikallaan vaikka siltä näyttää ja tuntuu. Balanssi ongelmat ratkeaa kun irroittaa padit ja laittaa uudestaan paikalleen. Mulla oli utopiassa tuommonen tilanne ja stelliastakin tiedossa vastaavia tapauksia.

Yritän itsekkin tässä miettiä päivitystä smsl SU8+sp200 setistä. Ruvennut tympimään tuo vahvistimen tunnoton potikka+se on jo kerännyt jotain kökköä sisäänsä kun rahisee säätäessä. Ihme homma kun ei vastaavaa oo ongelmaa oo koskaan ollu muiden paljon vanhempienkkaan vahvistimien kanssa. Pitäs putsata mutta jotenkin jurppii koko laite nyt. Meinasin jo ostaa vanhan phonitorini takaisin.

Putkivahvistinta tekis mieli mutta ei voi muksujen takia hankkia joten en kyllä yhtään tiedä mitä sitä keksisi. Tai putketkin kävisi jos olis kunnon lukkiutuva suojahäkki. Focal Arche:sta sais 800€ alennusta vuoden loppuun mutta 1700€ jäisi silti hintaa. Kiva olis löytää joku (halvempi) setti jossa osuis synergiat kohdalleen. Vanha schiit vali 1 kyllä toimi Hifiman HE560 kanssa kun halusin liikoja särmiä hioa soinnista pois. :hmm:
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
Mä tykkään ainakin näistä kuulokkeistä: Valco Wireless ANC Headphones :)
Eihän noissa mitään vikaa ole. Aikamoista bassojunttaa ne aikaisemmat mallit, uudemmat on ilm. viritetty vähän neutraalimmiksi, mutta hyvin toimii itelle lenkillä / pihalla. Vähän päässeet vaan rispaantumaan. Just laitoin vkl postia, että millä rahalla parsisivat kuntoon, kun ne tarrat repsottaa ja toinen pädi ei meinaa pysyä kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Oliko kanavatasapainon kanssa ongelmia ennen focaleita? Noissa on jonkin verran ollut semmosta, että patjat ei oo kunnolla paikallaan vaikka siltä näyttää ja tuntuu. Balanssi ongelmat ratkeaa kun irroittaa padit ja laittaa uudestaan paikalleen. Mulla oli utopiassa tuommonen tilanne ja stelliastakin tiedossa vastaavia tapauksia.
Vähän huonosti kirjoitin - ajelen siis vahvistinta sen verran pienellä gainilla ja taitaa olla tuon SP200:sen "ominaisuus" että pienellä gainilla kanavatasapaino on huono. Samaa lukenut monesta revikasta ja toteutuu omankin laitteen kohdalla.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Vähän huonosti kirjoitin - ajelen siis vahvistinta sen verran pienellä gainilla ja taitaa olla tuon SP200:sen "ominaisuus" että pienellä gainilla kanavatasapaino on huono. Samaa lukenut monesta revikasta ja toteutuu omankin laitteen kohdalla.
Juu... Mulla on sama vika tuossa omassa. Onneksi tuota ongelmaa on vain niin pienillä volyymeillä, että ei käytössä vaikuta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
412
Itsellä on myös Focalin Stelliat ja kyllähän nuo on ihan eri planeetalta vrt dt1990pro tai Clearit jotka löytyi aiemmin. Vaihdoin piuhaksi vielä Forza Audioworksin Elisen, joka sopii ulkonäkönsä puolesta hyvin kaveriksi, niin noiden kuulokkeiden suurin ongelma korjautui sillä.
Mukavat päässä, nopea elementti puskee yksityiskohtia hirvittävää tahtia korville ja jos silmät kiinni kuuntelee, voisi luulla, että päässä on avoimet kuulokkeet. Mulla oli alunperin ajatus, että hankin jossain vaiheessa noille jotkut avoimet kuulokkeet kaveriksi, mutta en koe tarvetta enää.
Kuulokkeita ajaa tällä hetkellä Chord Mojo, mutta se jäänee hoitamaan dacin virkaa kunhan saan tilaamani Auris Euterpe-kuulokevahvistimen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Laitahan kokemuksia Auriksesta kun pääset kokeilemaan. Suurimmalla ongelmalla viittaat varmaan tuohon ärsyttävän mikrofoniseen vakiojohtoon? Ja on se aikamoinen hinausköysi muutenkin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
412
Juu, se alkuperäisen johdon punottu päällyste rahisi ärsyttävästi. Pitää laittaa kokemuksia tosta Euterpestä, pitänee vaan miettiä putkivaihtoehtoja.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
^ mulla oli SE535. Aika vaisu basso minun makuuni custom-sovitteilla ja hyvällä istuvuudellakin, mutta tosi mehukas keskialue. Ilmava? No siis kai soundia voi luonnehtia enemmän ilmavaksi kuin tunkkaiseksi, mutta en oo ite kuullu yksiäkään nappeja, jotka sois stagen puolesta kovin laajasti.

Custom-sovitteilla demppaavat ääntä melkoisen hyvin. Menee liikenteessäkin mainiosti. Nuo SE846:t vaan ovat kuuleman mukaan jo sen verran isot ja tulevat korvasta ulos, etteivät mahdu minnekään kypärien alle jne, jos semmoiseen käyttöön ois ajateltu.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
650
Onko nämä hintansa arvoiset?

Juuri hain ja ei ole kyllä hyvät tarkoitukseensa. Ei tahdo pysyä kevyessä vauhdissakaan päässä kun kotona tepastelee ympyrää (mulla on kyllä sellaset korvat, ettei useimmat korvatulpatkaan oikein pysy päässä). Pitänee miettiä palautusta. Tai sitten pidän vaikka salikuulokkeina, mutta hieman hinnakkaat kyllä siihen tarkoitukseen mun salitreenimäärällä.

Näköjään nappikuulokkeille oma lanka ja menee aiheen vierestä, joten sanotaan jotain nyt normikuulokkeistakin. Mulla 7 vuotta vanhat DT-770 Prot ja nyt vaihdatin pehmusteen. Tuntuu taas melkein uudelta (ei nyt niin napakat, mutta soi edelleen todella hyvin). Äärimmäisen hyvä hinta/laatusuhde, eikö ole?

Mitä jos sitä ostaisi DT-1770Prot ykköskuulokkeiksi? Onko noissa isokin laatuero näihin 770proihin? Yllä olikin mielipide 1990Prosta, mutta itse olen suljettujen ystävä (Philips Fidelio X2 en esimerkiksi yhtään pitänyt, vaikka piti kaikkien mielestä olla top notch, joten annoin eteenpäin).
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
^^846:t tulisi ainoastaan kotikäyttöön. Pitää jossain koittaa saada maistiaiset noista, katsotaan sitten asiaa eteenpäin.
Ainakin nuo SE535:t rupes painamaan mulla ikävästi korvaa ilman custom-sovitteita. Sovitteet sit tuki sen verran, ettei se ite nappula koneistoineen päässyt painamaan korvaa. Samaa ongelmaa saattaa olla noissa isommissakin, että kannattaa tosiaan pyrkiä kokeilemaan, mitä tapahtuu esim. tunnin yhtäjaksoisella kuuntelulla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 321
Onko mielipiteitä Ultrasone pro-580i / 480i kuulokkeista? Noita näkyy olevan noin puoleen hintaan 59 / 40€ Thomannilla ja ultrasonen omilla sivuilla Cyberweek hengessä. Postit 12€.
Ei juuri noista ole kokemusta, mutta minulla on tietokoneeseen liitettynä Ultrasonen HFI-2400. Kuusi vuotta palvelleet täydellisesti ja ääneltään parhaat kuulokkeet mitä olen testannut (noh, en ole testannut monia). Johto ei ole mennyt jokapäiväisestä kerimisestä rikki, pädit pesty vuosittain eivätkä täytteet ole ottaneet osumaa. Ultrasone itselleni merkkinä yksien kuulokkeiden perusteella erittäin laadukas.

Tilasin matkakäyttöön amazon.destä Philipsin Fidelio F1:set, kun olivat 35,9€ + veroero. Vähän rupesi epäilyttämään, kun myyjä oli osoitteeltaan Koreassa. Noh, nyt kuulokkeet kuitenkin tulivat ja taas oman subjektiivisen kokemuksen mukaan ääneltään erinomaiset ja mukavat päässä. Tulevat vähän imukuppimaisesti korville ja ovat aika raskaat, joten eivät ole kaikille. Jos kiinnostaa ottaa kokeiluun: https://www.amazon.de/dp/B00V3A0LRS/ref=pe_3044161_185740101_TE_item
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Mitä jos sitä ostaisi DT-1770Prot ykköskuulokkeiksi? Onko noissa isokin laatuero näihin 770proihin? Yllä olikin mielipide 1990Prosta, mutta itse olen suljettujen ystävä (Philips Fidelio X2 en esimerkiksi yhtään pitänyt, vaikka piti kaikkien mielestä olla top notch, joten annoin eteenpäin).
Minulla oli DT1770:t hetken aikaa, palasin takaisin DT770 käyttöön. Epämukavammat eikä ne minusta paremmilta kuulostaneet ihan vähän erilaisilta.

Suljettuja bassottelukuulokkeita jotka on vähän DT770 tapaiset mutta EHKÄ paremmat voi olla Fostexit/EMUt joita dropista on saanut. En ole noita itse kuullut, mutta minulla oli DENON AHD2000:t joiden pitäisi olla saman kaltaiset.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
650
Minulla oli DT1770:t hetken aikaa, palasin takaisin DT770 käyttöön. Epämukavammat eikä ne minusta paremmilta kuulostaneet ihan vähän erilaisilta.

Suljettuja bassottelukuulokkeita jotka on vähän DT770 tapaiset mutta EHKÄ paremmat voi olla Fostexit/EMUt joita dropista on saanut. En ole noita itse kuullut, mutta minulla oli DENON AHD2000:t joiden pitäisi olla saman kaltaiset.
Sitä joskus yrittää keksiä perusteita itselleen, millä voisi perustella itselle päivitystä, mutta tämän perusteella kyllä jatkan noilla vanhoilla (ehkä ostan uudet samanlaiset jossain välissä, saattaa olla itseasiassa vanhemmat kuin 7 vuotta). Mun on vaikea keksiä noista moitittavaa ja noilla on ihan eri fiilis kuunnella musiikkia kun millään mitä oon ikinä kokeillut. Ihan sama jos ei ole täydellistä hifiä. Sitä paitsi usein näkee sarjoissa/musiikkivideoissa kun studiossa ihmisillä päässä juurikin DT-770Pro. Aina se mulla on noi, mulla on noi!

Jees kiitos paljon!

EDIT: DT-770 ostettu vuonna 2005 tai 2006. Makso 73 euroa Thomannilta... Varmaan parhaita ostoksista ikinä. Sangan "nahka" päällyste on heikkona päällä, mutta nyt uusien pehmusteiden (oli kulunut puhki, olis pitänyt vaihtaa jo ajat sitten) myötä melkeen uudennäköiset (ruuvit vähän löysällä niinkun nimimerkillä itsellään).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
12
TV kuulokkeet hakusessa jaksaisko joku sanoa hyvät / mitä itse käytätte, plussaa jos saa hyvät halvalla...
Kannattaako noissa ostaa suoraan semmonen missä tulee lähetin mukana VAI Bluetooth kuulokkeet ja telkkaariin ostaa erillinen bluetooth vastaanotin?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
412
Tossa nyt oma pääsetti minus Chord Mojo, joka uupuu kuvasta. On kyllä tuhti saundi tossa putkivahvistimessa ja nyt pitääkin tilailla vähän putkia, että voi testailla kunnolla. Äänimaailma on laajempi putkivahvistimella, mutta Mojolla puhtaampi. Tilasin ecc82 putken kun sitä suosittelevat matalan impedanssin luureille.
 

Liitteet

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Pitää jossain vaiheessa harkita Euterpea. Viime kuussa tein arvostelun TR-Ampista (videoarvostelu löytyy signun linkin takaa), ja se oli positiivinen yllätys. Euterpe taitaa painia hieman eri sarjassa, joten lopputulos voi olla melko erilainen. :)

Testasitko sitä muillakin kuulokkeilla?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Tossa nyt oma pääsetti minus Chord Mojo, joka uupuu kuvasta. On kyllä tuhti saundi tossa putkivahvistimessa ja nyt pitääkin tilailla vähän putkia, että voi testailla kunnolla. Äänimaailma on laajempi putkivahvistimella, mutta Mojolla puhtaampi. Tilasin ecc82 putken kun sitä suosittelevat matalan impedanssin luureille.
On kyllä mukavan näköinen laitos ja ilmeisen hyvältä kuulostaakin!

Tor Audion Rogerilla olen huomannut saman, että soundi on tuhti ja äänimaailmalle tapahtuu erikoisia asioita - taustaäänistä pomppaa välillä esille ihan ihmeellisiä yksityiskohtia.

Voi olla, että ZMF Verite C:n "3d-soundi" ja putket tulee olemaan miellyttävän erilainen yhdistelmä. Hyvin lyhyellä oppimäärälläni sanoisin, että solid state -laitteeseen verrattuna putkilla ääneen tulee enemmän runkoa ja paksuutta, mutta SS:lla iskut ovat hallitumpia ja voimakkaampia. Ehkä jotkin putket tuovat myös iskuihin voimaa etenkin jos käyttää nopeampia putkia?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
412
Pitää jossain vaiheessa harkita Euterpea. Viime kuussa tein arvostelun TR-Ampista (videoarvostelu löytyy signun linkin takaa), ja se oli positiivinen yllätys. Euterpe taitaa painia hieman eri sarjassa, joten lopputulos voi olla melko erilainen. :)

Testasitko sitä muillakin kuulokkeilla?
En ole ehtinyt, mulla löytyy Beyerdynamicilta t5p:t myös ja AudioQuestin Nightowlit. Erityisesti kiinnostaa miten tuo soi Beyereitten kanssa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
Mezen Empyreanit lähti tilaukseen. Suomessa ei oo ilm. malleja kuin sillä vaaleammalla kuparin värisellä sivulla, mutta saan mustat demoparit siksi aikaa lainaan ja parin viikon päästä pitäs tulla ihan omat mustat.

Näiden kanssa on nyt ensialkuun käytössä työpöydällä TEAC UD-301 DAC/amp ja olkkarissa Node2i + SMSL SU-9 + Topping A90. SMSL on vielä matkalla Kiinan maalta (en tilaa kyllä uudestaan mitään Shenzeniltä), mutta pitäs varmaan viikon sisään olla täällä.

Pitää makustella soundia ajan kanssa, mutta joku putkivahvistin kyllä kiinnostaisi. Schiit Lyr3 voisi olla yksi vaihtoehto, jos ei heti hyppäis syvään päähän..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Mezen Empyreanit lähti tilaukseen. Suomessa ei oo ilm. malleja kuin sillä vaaleammalla kuparin värisellä sivulla, mutta saan mustat demoparit siksi aikaa lainaan ja parin viikon päästä pitäs tulla ihan omat mustat.

Näiden kanssa on nyt ensialkuun käytössä työpöydällä TEAC UD-301 DAC/amp ja olkkarissa Node2i + SMSL SU-9 + Topping A90. SMSL on vielä matkalla Kiinan maalta (en tilaa kyllä uudestaan mitään Shenzeniltä), mutta pitäs varmaan viikon sisään olla täällä.

Pitää makustella soundia ajan kanssa, mutta joku putkivahvistin kyllä kiinnostaisi. Schiit Lyr3 voisi olla yksi vaihtoehto, jos ei heti hyppäis syvään päähän..
Lyr 3:ssa kannattaa huomioida, että sen saatavuudesta EU-volteilla ei ole mitään tietoa. Tilasin kesäkuun loppupuolella ja vieläkin odottelen omaani.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
TV kuulokkeet hakusessa jaksaisko joku sanoa hyvät / mitä itse käytätte, plussaa jos saa hyvät halvalla...
Kannattaako noissa ostaa suoraan semmonen missä tulee lähetin mukana VAI Bluetooth kuulokkeet ja telkkaariin ostaa erillinen bluetooth vastaanotin?
Itse käytän joka ilta Sennheiserin RS-160 kuulokkeita, vastaava nykyään taitaa olla RS-175. Ei ole bluetooth vaan langaton kleer. Telakka kiinni telkkuun tai vahvariin.
Häiriötön ja laadukas ääni mun mielestä. Tosin en ole kovin kalliita bt kuulokkeita kuunnellut, ne mitä kuullut suhisee paljon enemmän hiljaisella volyymilla ja ääni huonompaa bassovoittoista.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
Itse käytän joka ilta Sennheiserin RS-160 kuulokkeita, vastaava nykyään taitaa olla RS-175. Ei ole bluetooth vaan langaton kleer. Telakka kiinni telkkuun tai vahvariin.
Häiriötön ja laadukas ääni mun mielestä. Tosin en ole kovin kalliita bt kuulokkeita kuunnellut, ne mitä kuullut suhisee paljon enemmän hiljaisella volyymilla ja ääni huonompaa bassovoittoista.

Itsellä tulee kohta varmaan kymmenen vuotta täyteen RS175:n kanssa ja ovat kyllä erinomaiset. Kantamaa riittää aivan eri tavalla kuin Bluetoothissa ja optisella liitännällä en ole kyllä kuullut mitään suhinoita tai vastaavaa. Bassoa on myös riittävästi peleihin ja leffoihin. Lisäksi noissa on vaihdettavat akut. Omiin ei ole ainakaan vielä tarvinnut vaihtaa. Senkut ovat ainoat kuulokkeeni, jotka ovat pysyneet käytössä vuosia eikä ole edes mieleen tullut vaihtaa mihinkään. No, niitä Sonyn Dolby Atmos tms. kuulokkeita olisi kyllä mukava kokeilla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
412
Joku kuvaili Stellian äänikuvaa osuvasti; kuin 3-ulotteinen keidas leijuisi ilmassa. Oli kyllä mahtavat kuulokkeet, yleispätevästi parempia saanee hakea uskoisin. Oli sitten kyseessä suljetut tai avoimet.
Suljetuiksi tällä hetkellä maailman parhaimmistoa kaiketi.

Joskus jos vielä kuulokehullutteluun lähden niin saatan kokeilla nuo Meze Empyreanit. Toki ensin pitäis saada kuunteluhuone. Kuulokkeille. :lol:
Mie kävin kokeilemassa just Empyreanit kun ajattelin, että jossain vaiheessa Stellioiden kaveriksi ne, mutta eivät vakuuttaneet.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
412
^ mikäs tökkäsi?
Basso löi korville liian kovaa ja jotenkin noiden Stellioiden nopeus ja dynaamisuus sopii omaan makuun paljon paremmin. Mezeissä tuntui kuin olisi ollut keskialueella semmonen pieni verho ja yksityiskohdat musiikista jäi sen alle. Voi toki olla, että liikkeen laitteiston ollessa eri kuin kotona, erot voi johtua siitäkin ja tekisi varmasti hyvää päästä testaamaan noita kotiin. Myyjä ehdotteli viikonlopun yli demoamista, mutta en tarttunut täkyyn kun odotuksiin nähden tuli pieni pettymys.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
Basso löi korville liian kovaa ja jotenkin noiden Stellioiden nopeus ja dynaamisuus sopii omaan makuun paljon paremmin. Mezeissä tuntui kuin olisi ollut keskialueella semmonen pieni verho ja yksityiskohdat musiikista jäi sen alle. Voi toki olla, että liikkeen laitteiston ollessa eri kuin kotona, erot voi johtua siitäkin ja tekisi varmasti hyvää päästä testaamaan noita kotiin. Myyjä ehdotteli viikonlopun yli demoamista, mutta en tarttunut täkyyn kun odotuksiin nähden tuli pieni pettymys.
Joo, oon huomannut nettiarvosteluissa, että joillekin bassoa on liikaa. Otan tuon omalla kohdallani vain plussana :D

Ja olen myös huomannut kommentteja, että erottelussa / yksityiskohdissa nuo eivät pärjäisi tietyille huippuluureille. En usko tuostakaan tulevan ongelmaa itselle, mutta katsotaan ja kuunnellaan. Saahan nuo pistettyä takas, jos paha pettymys tulis.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
606
Joo, oon huomannut nettiarvosteluissa, että joillekin bassoa on liikaa. Otan tuon omalla kohdallani vain plussana :D

Ja olen myös huomannut kommentteja, että erottelussa / yksityiskohdissa nuo eivät pärjäisi tietyille huippuluureille. En usko tuostakaan tulevan ongelmaa itselle, mutta katsotaan ja kuunnellaan. Saahan nuo pistettyä takas, jos paha pettymys tulis.
Mukavuus tulee ainaki olemaan huippuluokkaa, jos tulee luureja pidettyä päässä pitkiä sessioita. Ilmeisesti ne ei tosiaan teknisesti ole niin hyvät mitä 3000€ saa, vaan ovat enemmänki jack-of-all-trades.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
Ilmeisesti ne ei tosiaan teknisesti ole niin hyvät mitä 3000€ saa, vaan ovat enemmänki jack-of-all-trades.
Niin, tääkin lienee vähän kai makuasia, mitä tarkoittaa teknisesti hyvillä. Onko teknisesti hyvät sellaiset, jotka toistaa hemmetisti yksityiskohtia, mutta joita ei sitten kuitenkaan jaksa kuunnella määräänsä enempää väsymättä? Tätä jälkimmäistä taas kuulee sit joistain toisista huippuluureista.

Henk. koht tilasinkin noi just sillä oletuksella, että ovat hyvät päässä ja että niiden pitäisi tosiaan olla iisit ja rasittamattomat kuunnella :) Enkä yksityiskohtien bongailuun. Minusta Audezen LCD-2C:kin toistaa jo ihan riittämiin yksityiskohtia ja niiden paras ominaisuus on itelle nimenomaan siinä, että jaksan kuunnella niillä väsymättä tunteja putkeen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
412
Niin, tääkin lienee vähän kai makuasia, mitä tarkoittaa teknisesti hyvillä. Onko teknisesti hyvät sellaiset, jotka toistaa hemmetisti yksityiskohtia, mutta joita ei sitten kuitenkaan jaksa kuunnella määräänsä enempää väsymättä? Tätä jälkimmäistä taas kuulee sit joistain toisista huippuluureista.

Henk. koht tilasinkin noi just sillä oletuksella, että ovat hyvät päässä ja että niiden pitäisi tosiaan olla iisit ja rasittamattomat kuunnella :) Enkä yksityiskohtien bongailuun. Minusta Audezen LCD-2C:kin toistaa jo ihan riittämiin yksityiskohtia ja niiden paras ominaisuus on itelle nimenomaan siinä, että jaksan kuunnella niillä väsymättä tunteja putkeen.
Varmasti ovat Mezet hyvät, ei pelkoa. Itse tykkäsin vain enempi Stellioista.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
Oikeastaan miksi en noita Focaleita ole edes miettinyt, on se, että kuulemma basso on jonkin matkaa kevyempi kuin esim. noissa Mezeissä tai Audezeissa. Ja toisekseen ovat ilm. kuitenkin kirkkaammat.

Itelle jäi hirveät traumat AKG K812 -luureista. Tulihan niillä hirveä määrä detaljia, mutta ei niitä jaksanu kyllä kuunnella kuin hetken :D

Mut yleissivistyksen vuoksi pitäs varmaan kyllä ainakin testikuunnella parempia Hifimaneja, Focaleita ja varmaan ZMF:iäkin.
 

jos

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
560
Jokaisen tulisi kuunnella Focal Stelliat, ihan verrokkina. Imo. ;)

Ei ei, pitää yrittää välttää viimeiseen asti. Clearit kirpaisi rahallisesti sen verran kun ne aikanaan hankin. Ei pysty vielä perustelemaan Stellian hintatasoa. :hmm:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
412
Clearit oli omaan makuun hitusen kirkkaat, nämä on selkeästi soinniltaan miellyttävämmät. Jaksaa kuunnella niin putkivahvistimella kuin solidstatella koko illan ja vieläpä konemusiikkia, joka on melko bassopainotteista.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Itsellä tulee kohta varmaan kymmenen vuotta täyteen RS175:n kanssa ja ovat kyllä erinomaiset. Kantamaa riittää aivan eri tavalla kuin Bluetoothissa ja optisella liitännällä en ole kyllä kuullut mitään suhinoita tai vastaavaa. Bassoa on myös riittävästi peleihin ja leffoihin. Lisäksi noissa on vaihdettavat akut. Omiin ei ole ainakaan vielä tarvinnut vaihtaa. Senkut ovat ainoat kuulokkeeni, jotka ovat pysyneet käytössä vuosia eikä ole edes mieleen tullut vaihtaa mihinkään. No, niitä Sonyn Dolby Atmos tms. kuulokkeita olisi kyllä mukava kokeilla.
Mukava kuulla kokemuksia tuosta.
Itsellä käytettynä ostetut RS160:set ja ei vielä tarvetta päivittää. Kun päivitys tulee ajankohtaiseksi niin vältyn pettymyksiltä kun ostan nämä mitkä sinulla tai vastaavat mitä myynnissä.
Talosta kyllä löytyy semi ok bt kuulokkeita jos sellaiset johonkin tilanteeseen tarvitsee. Edellä mainitun tasoiset Senkut haluan joka iltaiseen tv:n katseluun/ satunnaiseen musan kuunteluun stereoista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 430
Viestejä
4 161 390
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom