Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites tämä tilanne: minulla on nuo viime viikolla Lidl:stä ostetut vastamelu bluetooth kuulokkeet mitkä tukevat aptX:ää. Puhelimessa aptX toimii ja ilmestyy jopa aptX logo siitä kertomaan. Mutta Windows 10 käytössä en saa kuin 16bit 44.1khz laatua ulos. Eikö aptX:n kanssa pitäisi päästä 24bit laatuun? Olen yhdistänyt luurit stereo -laitteena ja mikrofonin käytön estänyt eli ei pitäisi pudottaa laatua sen johdosta.
AhaaEi toimi 24bit perus AptX:llä, vaatii AptX HD:n.
Millä tavalla tuo aptX HD olisi parempi kuin Sonyn LDAC? En ole asiantuntija näissä..
voihan xm4 olla niillä oleellisimmilla asioilla huomattavasti parempi eli äänenlaadulla ja vastamelulla mitä vaikeasti noihin mutuarvioihin ja vuotokuviin on vaikea lisätä jos ei kukaan noita vielä käsiinsä ole saanut. ei joku langaton lataus tai 50gr painosta sais mua päivittään xm3:sia nelosiin. äänenlaatu ja vastamelu tosin saisi harkitseen.
Mikähän olisi paras vastine applen airbodseille, budjettina 100e? Itseä kiehtoo pieni latauskotelon koko sekä musiikin automatic start/stop kun ottaa korvista tai laittaa korviin. Hikeäkin kestävä saa olla.
Minkä itse ostaisit airbudsien tilalle, luurina samsung s10e
Porta Prossa on parasta aidosti toimiva elinikäinen takuu, vaihdan lenkkikuulokkeistani hiensyömät osat noin kerran vuodessa/parissa vuodessa.Tuli napattua koss porta prot mukaan marketista ihan mielijohteesta ja lapsuuden nostalgiahuuruissa, tämmöset oli reilu 20v sitten. Yllättävän hauska soundi ja tosi mukavat päässä, alabassot ja "ilma" puuttuu mutta muhkea yläbasso jyrää kaiken alleen ja tuo melkosesti munaa soundiin. Muistelisin että vastaava sennheiser kuuloke tuolloin oli PX100 jota pidin porta prota parempana soundiltaan mutta näköjään lopetettu malli jo.
takuu oli kyl hyvä mut se takuu rumba muistuu mieleen kuinka moni niitä palautteli kaverille joka näit treidasPorta Prossa on parasta aidosti toimiva elinikäinen takuu, vaihdan lenkkikuulokkeistani hiensyömät osat noin kerran vuodessa/parissa vuodessa.
Kuitinnumero ja ostopaikka tuohon sähköiseen ilmoitukseen, ja korjauskitti tulee kirjekuoressa. Kulut nolla euroa ja alle 5 minuuttia.takuu oli kyl hyvä mut se takuu rumba muistuu mieleen kuinka moni niitä palautteli kaverille joka näit treidas
tän hoiti meidän luokkatoveri joka treidas näitä kuulokkeita. kaikki osti koska hyvät mut muistan sen myös et moni valitti et meni rikki siinä kuukauden parin sisällä, kaveri sai näille uudet rikkinäisille luureille tost noi vain.Kuitinnumero ja ostopaikka tuohon sähköiseen ilmoitukseen, ja korjauskitti tulee kirjekuoressa. Kulut nolla euroa ja alle 5 minuuttia.
JBL:n E65BTNC:t (ostohinta 179€) osoittaa hajoamisen merkkejä n. 28 kk ikäisinä, eikä Harman Kardonia kiinnostanut noita virhevastuun piiriin ottaa (en tiedä olisiko järkeä kuluttajariitalautakuntaa häiritä).
Näille korvaavat over-/around-ear kuulokkeet täytyisi löytyä max. 300 € budjetilla. Omat vaihtoehdot Sony XM3:set (gigantti 219 €) taikka Bosen QCII:t (299€).
Muita fiksuja vaihtoehtoja?
Eli BT + ANC täytyis löytyä, toimittavat pääsääntöisesti virkaa toimistolla Spotify / podcast kuuntelussa, ja lentokoneessa musiikin kuunteluun.
Ihan vinkkinä että muuttuu esim. Sennheiser hd414 padeillä paljon paremmiksi, jos basso joskus ottaa päähän.Tuli napattua koss porta prot mukaan marketista ihan mielijohteesta ja lapsuuden nostalgiahuuruissa, tämmöset oli reilu 20v sitten. Yllättävän hauska soundi ja tosi mukavat päässä, alabassot ja "ilma" puuttuu mutta muhkea yläbasso jyrää kaiken alleen ja tuo melkosesti munaa soundiin. Muistelisin että vastaava sennheiser kuuloke tuolloin oli PX100 jota pidin porta prota parempana soundiltaan mutta näköjään lopetettu malli jo.
Huomasin tuossa äsken sattumalta, että Sonylta pukkaa päivitystä XM4:lle iOS:n sovelluksessa. Ei kai niitä vielä ole julkaistu, oops
![]()
edit. no niin tietenkin olisi pitänyt eka kurkata Redditiin. Siellä näitä on jo joillakin käytössäkin...
Täytyypä ottaa nämä tarkasteluun. Käyköhän noihin perus vaihtotyynyt? Veluurit tms voisi olla töllökäytössä mukavammat.Ennen ku rupesin hifistelemään ni oon käyttäny noita Senkun RS180 ja RS175 kuulokkeita, ei niissä oo viiveitä tai muuta epämäärästä ollu. Akutki vaihettavia ja kestäny perus 16 tunnin päivät koneella istuessa, oisko niille vuorokausi luvattu käyttöaikaa ja hyvin se on pitäny paikkasa.
Äänipuoli niissä on ollu ihan hyvää; ei sen isompia moitteita senkää puolesta.
Mulla 180 jo vuosia ja olen tykännyt. Noihin myydään ihan omia tyynyjä.Täytyypä ottaa nämä tarkasteluun. Käyköhän noihin perus vaihtotyynyt? Veluurit tms voisi olla töllökäytössä mukavammat.
Itsellä on HD600:t töissä ja aikoinaan omistin HD650:t ennen DT1990 Pro:hon siirtymistä. Beyereiden jälkeen Senkut kuulostaa sen verran tukkoisilta etten kyllä pystyisi palaamaan niihin mitenkään. Satunnaisessa YouTube/työkäytössä ovat varmasti loistavat, mutta mitä musiikin nauttimiseen tulee, DT1990 Prot ovat ihan omassa liigassa. Joku muu voi tietty olla eri mieltä, mutta näin ainakin itsellä.Sundarat nyt ensimmäistä kertaa pidemmässä testauksessa ja pahasti vaikuttaa siltä, että suurimman osan muista kuulokkeista voi taas laittaa kiertoon.
HD600 ja HD6XX verrattuna tarkkuus ja varsinkin napakamman basson nopeus hymyilyttää.
Jatketaan raportointia kokemuksien karttuessa.
Itsellä HD 600 tekee jo tiukkaa... Hieman turha hottia ylemmissä keskiäänissä ja korvat väsyy. Kuulostaa hieman buustatulta vs. HD 6XX. Luulen etten voisi sietää DT1990 Proita kuin muutaman sekuntin. Omiin korviin HD 6XX kuulostaa hyvin neutraaleilta ja vastaa hyviä kajareita. Ei rasitu korvat yhtään eikä mikään ärsytä. Itse en voi kyllä näitä sitten millään kutsu tunkkaisiksi. Tosin vanhoissa on saattanut olla erilainen soundi.Itsellä on HD600:t töissä ja aikoinaan omistin HD650:t ennen DT1990 Pro:hon siirtymistä. Beyereiden jälkeen Senkut kuulostaa sen verran tukkoisilta etten kyllä pystyisi palaamaan niihin mitenkään. Satunnaisessa YouTube/työkäytössä ovat varmasti loistavat, mutta mitä musiikin nauttimiseen tulee, DT1990 Prot ovat ihan omassa liigassa. Joku muu voi tietty olla eri mieltä, mutta näin ainakin itsellä.![]()
Aika samat fiilikset. Ei kyllä mene omaan top10 listaan alle 500€ kuulokkeissa. Jos maksaisivat 200€ niin olis eri juttu. Vertailin vähän noita Audeze Sineen ja mun mielestä Sinet on paremmat kaikessa paitsi äänikuva/imaging (ja käyttömukavuus!) osastolla. Sinet on TODELLA intiimit... Ei tarvii kummoisia in eareja niiden tilan tunnun päihittämiseen.Mä taas kuuntelen K712 Prota mielummin kuin mitään 600-sarjan Senkkua... Mutta kukin tykkää mistäkin.Hieman eksoottinen tuunaushan niissä ehkä on ja ymmärrän kyllä miksi joku voi vihata niitä, ite koen niiden äänen todella elävän ja "personaallisen" kuuloiseksi.
Sain Roderickilta LCD-1:t lainaan ja tässä iltapäiväviskeissä aattelin kirjoittaa niistä muutaman rivin...
![]()
Rakenne on ämpärimuovia, kuin jossakin max 100€ peliheadsetissä. Voisihan se huonompikin olla mutta 400€ hintalapulla pistää vähän kylmäksi. Padit on pienemmän puoleiset mutta mukavuus on omassa päässä varsin hyvä mutta en toisaalta omista erityisen isoa korvaparia. Pidin niitä eilen illalla sen parisen tuntia päässä isommin ärsyyntymättä. Ääni ei näissä ensivaikutelmien perusteella oikein vakuuta, tavallaan "onton" kuuloiset ja kuulostaa enemmänkin suljetuilta vaikka yrittävät ilmeisesti olla avoimet. Ehkä nippa nappa avoimemman kuuloinen kuin esim. tuo oma Nad Viso HP50. Trebletuunaus on ihan hyvin tehty, tummanpuoleinen mutta silti melko tarkka ja rapsakka eikä sitä tarvitse mitenkään "etsiä" mixistä, ehkä paras osa-alue näissä. Bassot ihan mukiinmenevät (semi-)avoimiksi mutta ei varmaan mitään ihmeellistä planarien mittapuulla. Sash Treseissä on paremmat. Mideissä (ja ehkä vähän bassoissakin) tuo onttous ja jotenkin vaimentunut/"harsoutunut" sävy vaan vähän häiritsee. Pelikäytössä totesin nämä melko päteviksi koska erottelu- ja sijoittelu on hyvinkin tarkkaa mutta peleissä K712 Prohon tottuneena ehkä vähän klaustrofobinen kokemus. Musaa kuunnellessa jokseenkin ponneton soundi, pelikäytössä asialliset mutta en sitten tiedä olisinko valmis ostamaan 400€ ämpärimuoviluureja pelkkään pelaalmiseen.
Nämä ovat eka Audeze-kokemus ja ehkä vähän pettynyt olen, ei nämä nyt mitenkään puistata huonoudellaan mutta ei mitään isompia riemunkiljahduksiakaan aiheuta.400€ voisi käyttää paremminkin.
Huh, onpa vain erin kuuloset luurit orkkiksilla. Alunperin en tykänny yhtään orkkisten äänestä ilman EQ, mutta nyt kuulostaa tosi hyvältä.
Jos Classiceista puhutaan, niin orkkispadeilla olen todennut riittäväksi, kun equttaa hieman 6kHz aluetta alaspäin. Luonnollisemmat saa toki, jos lisää hieman volaa 4kHz alueelle. Myös 8kHz alueelle voi lisätä hieman eloa. Vakionakin kyllä menee, mutta jos on kuullut equtettuna, niin tuo 6kHz alue hieman ärsyttää.
Pitää vähän valittaa omaa tyhmyyttä. Löysin yhdestä itävaltalaisesta kaupasta Kossin KPH30i kuulokkeita hyvään hintaan, ja myös Yaxin padeja. No menin sitten nasevana kysymään sähköpostilla että onko tuo payment on delivery samanlainen kuin suomen postiennakko, tästä seurauksena herra meni muuttamaan maksuvaihtoehtojaan niin että eipä enää onnistu suomeen tilaaminen tuolla maksuvaihtoehdolla. Sinne jäi Kossit ja Yaxin padit. Ei pitäisi olla liian noheva ja kysellä, vaan antaa mennä ja katsoa mitä tapahtuu. Eipä sitten nuo kartuta meikäläisen Cheap-fi kokoelmaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.