Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Olen tässä nyt tutkaillut pelikuulokkeita ja hieman ihmetystä aiheuttaa Audio Technican hinnat Euroopassa ja rapakon toisella puolella; esim. AD900X näyttää jenkeissä yleisesti maksavan ~$150, mutta näillä nurkilla 350-500€?! :oops:
Onko kukaan löytänyt paikkaa josta noi irtoaisi järkihintaan ja joka vielä toimittaisi Suomeen?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 721
Olen tässä nyt tutkaillut pelikuulokkeita ja hieman ihmetystä aiheuttaa Audio Technican hinnat Euroopassa ja rapakon toisella puolella; esim. AD900X näyttää jenkeissä yleisesti maksavan ~$150, mutta näillä nurkilla 350-500€?! :oops:
Onko kukaan löytänyt paikkaa josta noi irtoaisi järkihintaan ja joka vielä toimittaisi Suomeen?
Myyntipalstalla Audio-Technica ATH-ADG1X:t myytävänä, en kyllä tiedä perustuuko ne noihin AD900X malleihin vai johonkin edullisempaan versioon.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Myyntipalstalla Audio-Technica ATH-ADG1X:t myytävänä, en kyllä tiedä perustuuko ne noihin AD900X malleihin vai johonkin edullisempaan versioon.
Kiitos vinkistä, mutta mikkipuoli on jo kunnossa ja ilmeisesti noissa on modatut AD500-elementit. Itellä on myöskin tarkoitus modailla noihin irrotettava balansoitu piuha, niin mikki jäisi myös sitä myöten kytkemättä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 721
Eri valmistajilla on kyllä jänniä myyntialueellisia hinnoittelueroja. Audio-Technica näemmä yksi sellainen, samoin akg:t ja beyerit taitaa usein olla jenkeissä hintavampia. Olikohan focaleissakin jotain vastaavaa, no ainakaan Drop ei myy Elexiä eurooppaan, mikä on sääli.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Tuli hankittua AKG K845BT luureille magneettinen latauskaapeli. Kun kyseessä on micro-usb kuulokkeet minkä akku kestää vaivaiset 8 tuntia niin aika nihkeästi on noita tullut käytettyä langattomasti, samalla Panasonicin vastamelutkin saivat samanlaisen hoidon vaikka siinä kestääkin akku moninkertaisesti pidempään.
Olin jo miettinyt että missä vaiheessa menee lopullisesti hermot noiden micro-usb romppeiden kanssa kun USB-C löytyy jo tabletista ja kännykästä. Nyt sitten kaikki mobiili laitteet saa ladattua samoilla kaapeleilla, lisäksi pistin vielä 4 uutta kaapeli+adapterit -pakettia tilaukseen että mm. langattoman laturinkin saisi irti micro-usb hirmuvallan alta.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 442
Sundarat on ollut kyllä itselle se graalin malja hinnan/äänenlaadun suhteen. Vakiona hieman laihan kuuloiset, tosi neutraalit. Oratory 1990 eq profiililla sointiin tulee kaivattua runkoa ja treble tasoittuu aavistuksen.

Perus 02/Sdac ajaa näitä riittävän hyvin low gainilla.

Miinukset:

-Vuotaa ääntä sisään ja ulos reippaasti
-Pelikäytössä toivomisen varaa, luovat mahtavan immersion mutta comp peleissä etenkin horisontaali suunnassa antavat sekavan oloista informaatiota.

Pitkään tuli etsittyä mieleisiä kuulokkeita, näillä mennään nyt niin kauan kuin kestävät. Nämä menee omaan makuun equtettuna esim. LCD2C ja DT1990pro edelle. Jos tulisi pelattua enemmän niin vaaka kallistuisi DT1990 puoleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Ollo Audion S4:t alkoivat painaa isoja korviani noin tunnin käytön jälkeen, joten tilasin Kiinasta kympillä paksummat lampaannahkapadit (tai mitä lie koirannahkaa ovat näihin laittaneetkaan). Ovat kyllä tuohon hintaan laadultaan 11/10 ja erittäin mukavat.
Flatin tuunauksen ansiosta padien vaihto ei pilannut ääntä – itseasiassa sound stage laajeni huomattavasti, kun elementit ovat kauempana korvista. Treble on näillä hieman kirkkaan puoleinen, mutta tasoittui laittamalla padien sisään ohut vaahtoläpyskä.

Tilasin samalla myös halvat velourpadit. Niillä keskitaajuudet kuulostavat mukavilta, mutta alataajuudet vaimenevat liikaa omaan makuuni. Kuvittelisin, että jotkin hybrid-tyyppiset padit voisivat toimia Olloilla hyvin. Uusissa S4X-malleissa on itseasiassa sellaiset.

Toisessa kuvassa vertailun vuoksi vakiopadi. Edelleenkään en saa kuppien ritilöitä irti, joten olen käyttänyt näitä avoimina kuulokkeina. :D Nämä blokkaavat ääntä sisääpäin yllättävän paljon, mutta ulospäin vuotavat, kuten avoimet yleensäkin.

IMG_20200606_115221~2.jpg
IMG_20200606_115505~2.jpg
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Saapa nähdä miten kauan noita ZMF:n suede perforated padeja saa vielä odottaa. Tilasin nyt suoraan ZMF:ltä DHL Expressillä, mutta nyt sekin on sitten ollut jenkeissä jumissa viime viikon lopulta lähtien. Tässä on nyt 4 kuukautta yritetty saada ostettua noita.

Tuli tilattua SkyAudioCablesin kaverilta vielä 3.5mm 1.5m piuha. Ei voi kuin suositella tuota kauppaa. Tosi kovan luokan asiakaspalvelua ja piuhat on nättejä. Kaikkiin toiveisiin vastaus on "yes".

Tuo balansoitu piuha on kyllä pirun hyvä. Ei ongelmia microphonicsin suhteen ja ei ole tietoakaan jäykkyydestä.

20200608_005505.jpg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Audeze EL-8 mitä mieltä?. Olisi mahdollisuus saada moiset 100 dollaria ja puolet posteista, eikä hajuakaan edes mallista onko avoin, suljettu vaiko se kamala apple versio (toivottavasti ei). Pitää kysyä jos alkaa kovin syyhyttämään.
Edit. Ei syyhytä enää kun huomasin mitä vaihtokaapeli maksaa jos hajoaa.
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Zeuksen näkemyksiä DT880 600Ohm:eista:



Hänen mukaansa nämät voittavat suurimman osan hänen kalliimmista kuulokkeista. Väittää näiden olevan parempia kuin esim LCD-4:t.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Onpa kiva... Hart Audio Cables unohti tehdä ja lähettää mulle puolet tilaamistani interconnect-liittimistä. Perille tulleet vaikuttaisivat kuitenkin laadukkailta, mutta saihan noita 2kk odotellakin. :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Sellainen varoitus Hart audion suhteen, että tämä on nyt neljäs kerta viikon sisään kun kuulen valitusta vajaista tai vääristä tilauksista. Ilmeisesti piuhat on todella mainioita, mutta lafka meinaa taipua odottamattoman suuren tilausvolyymin alla. Odotusajat on tosiaan myös venähtäneet luvattoman pitkiksi. Tuttu odotti 3kk että saivat piuhan edes liikkeelle.

Oma impact audion piuha on muuten edelleen jenkeissä. 22.4. lähetetty, mutta USPS ei saa sitä Chicagoa pidemmälle. Se on nyt kolme kertaa kiertänyt sen kautta. Ihan vitsi koko lafka.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Saapa nähdä miten kauan noita ZMF:n suede perforated padeja saa vielä odottaa. Tilasin nyt suoraan ZMF:ltä DHL Expressillä, mutta nyt sekin on sitten ollut jenkeissä jumissa viime viikon lopulta lähtien. Tässä on nyt 4 kuukautta yritetty saada ostettua noita.
Kuinka suede perforated -padien olisi tarkoitus muuttaa Aeoluksien ääntä? Ilmeisesti olet tehnyt taustatyötä, koska juuri tuollaiset haluaisit. :)

Sellainen varoitus Hart audion suhteen, että tämä on nyt neljäs kerta viikon sisään kun kuulen valitusta vajaista tai vääristä tilauksista. Ilmeisesti piuhat on todella mainioita, mutta lafka meinaa taipua odottamattoman suuren tilausvolyymin alla. Odotusajat on tosiaan myös venähtäneet luvattoman pitkiksi. Tuttu odotti 3kk että saivat piuhan edes liikkeelle.

Oma impact audion piuha on muuten edelleen jenkeissä. 22.4. lähetetty, mutta USPS ei saa sitä Chicagoa pidemmälle. Se on nyt kolme kertaa kiertänyt sen kautta. Ihan vitsi koko lafka.
Hart Audion James lupasi laittaa puuttuvat piuhat tulemaan muutaman päivän kuluttua ja hyvittää tarvittaessa arvonlisäverot ja muut maksut, jotka joudun mahdollisesti tuosta paketista maksamaan. :thumbsup:
Mulle USPS:n paketit ovat tulleet tähän mennessä perille, mutta vaimolla yksi paketti meni kaksi kertaa Suomen sijaan Brasiliaan. 4-5kk taisi mennä koko lystiin, eikä pakettia koskaan saatu kohti Eurooppaa.

Vielä yksi ärsytyksen aihe:
Tor Audio lähetti mulle postikuluja vastaan kaksi neuvostoputkea, mutta posti vei nuo näköjään Joensuun sijaan Turkuun noudettavaksi. Nyt täytys soitella 1,84€/minuutti maksavaan numeroon ja selvitellä asiaa. Olen vastaanottaja, joten näinköhän posti perii multa vielä postikulut paketin uudelleenlähetyksestä. Ei oikein ukrainalaista tyyppiä kehtaisi pyytää soittelemaan postille tuohon hintaan. :D

Edit. Postin mukaan en ole paketin vastaanottaja, joten palautunee takaisin Ukrainaan. Liekkö ollut jollekin toiselle vai mitä, mutta olen kuitenkin maksellut tuohon postikulut ja epähuomiossa postin käsittelymaksunkin postin sitä vaatiessa (tajusin vasta myöhemmin, että tulin huijatuksi, koska sitä ei olisikaan tarvinnut maksaa tulliin jääneelle alle 22€ arvoiselle lähetykselle).
Tunnustaako joku turkulainen tilanneensa jotakin Tor Audiolta? Posti ei tietenkään kertonut nimeä, että osaisin ottaa yhteyttä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
100
Sony wh-1000xm3 bt kuulokkeille seuraaja etsinnässä. Muuten olen tykännyt, mutta noissa sangoissa käytetty halpa ja natiseva muovi sai kääntymään jonkun laadukkaamman merkin puoleen. Saako näihin varaosia helposti, jos tuon heikon muoviosan korjaisi itse?

Mikä olisi hyvä vaihtoehto xm3:lle? Ääni saisi olla neutraalimpi (vähemmän bassoa) ja kuulokkeiden rakenne kestävämpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Mikä olisi hyvä vaihtoehto xm3:lle? Ääni saisi olla neutraalimpi (vähemmän bassoa) ja kuulokkeiden rakenne kestävämpi.
Ekana tulisi mieleen Bosen 700. Nuo on QC35 ohella Sonyn XM3 lähin kilpailija ja rakenteeltaan se laadukkaimman näköinen. Sangat ei ainakaan voi olla halvat, kun niissä ei moisia enää edes ole (jos tämä ei ole dealbreaker). Arvostelua tuosta: Bose Noise Cancelling Headphones 700 review
Gigantissa tällä hetkellä 299€, halvimmillaan olleet 279€:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Onko totta että Monopricen Monolith 1060 on joku ylimääräinen "ring", mitenkähän tuon nyt suomentaisi?, jos vaikka sointi. Joku on varmaan omistanut nuo kuulokkeet tai omistaa?. Alkaa mennä vaikeaksi kuulokkeiden hommaaminen kun muka joka ainoassa vaihtoehdossa on joku ylitsepääsemätön vika joko soinnissa, laadussa tai molemmissa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
990
Onko totta että Monopricen Monolith 1060 on joku ylimääräinen "ring", mitenkähän tuon nyt suomentaisi?, jos vaikka sointi. Joku on varmaan omistanut nuo kuulokkeet tai omistaa?. Alkaa mennä vaikeaksi kuulokkeiden hommaaminen kun muka joka ainoassa vaihtoehdossa on joku ylitsepääsemätön vika joko soinnissa, laadussa tai molemmissa.
Osta M1060C, tässä ei ole ring-ongelmaa ja olen ymmärtänyt, että kuulostaa avoimeksi modattuna paremmalta kuin M1060.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Osta M1060C, tässä ei ole ring-ongelmaa ja olen ymmärtänyt, että kuulostaa avoimeksi modattuna paremmalta kuin M1060.
Ei ole myynnissä EU monopricellä, ja en kehtaisi alkaa amerikoista asti tilaamaan ja maksamaan vielä satasen posteja, vai mitähän liene maksaa kun ei mitään tietoa edes sivulla. Sama ostaa vaikka 1070 luulisi että noissa ei ole mitään vikaa muutakuin halpa hinta. Saman hintaiset eu sivulla kuin 1060C amerikassa.
 
Liittynyt
11.06.2018
Viestejä
178
Ei ole myynnissä EU monopricellä, ja en kehtaisi alkaa amerikoista asti tilaamaan ja maksamaan vielä satasen posteja, vai mitähän liene maksaa kun ei mitään tietoa edes sivulla. Sama ostaa vaikka 1070 luulisi että noissa ei ole mitään vikaa muutakuin halpa hinta. Saman hintaiset eu sivulla kuin 1060C amerikassa.
Jos nyt yhtään oikein luin arvosteluja joku aika sitten ni niistä 1070 puuttuu bassot. Jotenkin hämmentävästi olisivat osanneet tehdä planarit missä ei oo bassot alas asti...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
990
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
Verum Onet oli itelläkin short listillä, mutta koska tarttin suljetut, niin päädyin 1060C:hen. Kannattaa ehkä @Junaski tutkailla niitä. Sundaroilla myöskään tuskin kovasti metsään menee.
Mikäköhän pointti Monolithilla oli poistaa 1060C:t EU kaupasta? Liekkö toimitusvaikeuksia coronan takia. :hmm:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
DHL onnistui paikallistamaan paketin jenkeistä ja laittoivat nyt eteenpäin. Jos nyt ensi viikolla saisivat sen perille. Ei tuo DHL Express ole kyllä viime aikoina vakuuttanut. 4/5 lähetyksessä on ollut joku ongelma tai yli viikon viive.

Kuinka suede perforated -padien olisi tarkoitus muuttaa Aeoluksien ääntä? Ilmeisesti olet tehnyt taustatyötä, koska juuri tuollaiset haluaisit. :)



Hart Audion James lupasi laittaa puuttuvat piuhat tulemaan muutaman päivän kuluttua ja hyvittää tarvittaessa arvonlisäverot ja muut maksut, jotka joudun mahdollisesti tuosta paketista maksamaan. :thumbsup:
Mulle USPS:n paketit ovat tulleet tähän mennessä perille, mutta vaimolla yksi paketti meni kaksi kertaa Suomen sijaan Brasiliaan. 4-5kk taisi mennä koko lystiin, eikä pakettia koskaan saatu kohti Eurooppaa.

Vielä yksi ärsytyksen aihe:
Tor Audio lähetti mulle postikuluja vastaan kaksi neuvostoputkea, mutta posti vei nuo näköjään Joensuun sijaan Turkuun noudettavaksi. Nyt täytys soitella 1,84€/minuutti maksavaan numeroon ja selvitellä asiaa. Olen vastaanottaja, joten näinköhän posti perii multa vielä postikulut paketin uudelleenlähetyksestä. Ei oikein ukrainalaista tyyppiä kehtaisi pyytää soittelemaan postille tuohon hintaan. :D

Edit. Postin mukaan en ole paketin vastaanottaja, joten palautunee takaisin Ukrainaan. Liekkö ollut jollekin toiselle vai mitä, mutta olen kuitenkin maksellut tuohon postikulut ja epähuomiossa postin käsittelymaksunkin postin sitä vaatiessa (tajusin vasta myöhemmin, että tulin huijatuksi, koska sitä ei olisikaan tarvinnut maksaa tulliin jääneelle alle 22€ arvoiselle lähetykselle).
Tunnustaako joku turkulainen tilanneensa jotakin Tor Audiolta? Posti ei tietenkään kertonut nimeä, että osaisin ottaa yhteyttä.
Kuvaus oli "more neutral, euphonic". Toivomuksena on just jotain tuon suuntaista. Aivot kaipaa välillä vaihtelua, mutta ehdin kuunnella noilla kuitenkin niin vähän, että ei kehtaa hankkia kakkoskuulokkeita. Toivottavasti nuo padit muuttaa niitä riittävän paljon, mutta ei liikaa. Noita on myös kehuttu tosi mukaviksi.

Vähän mietin LCD-XC:n tai ZMF Eikonin hankkimista, mutta tulisin todennäköisesti vain myymään ne pois todettuani, että en käytä niitä riittävästi. Nyt kesällä suljetut kuulokkeet olisi mukavat kun käyn Aeoluksien kanssa mm. Naantalissa tai Ruissalossa nätteinä päivinä istumassa ja lukemassa. Avoimet kuulokkeet tarkoittaa sitä, että pitää aina etsiä tosi hiljainen paikka. Katsotaan jos vaikka joskus tulee vaihdettua Aeolukset Verite C:hen, tosin nyt tuntuu ainakin siltä, että nuo pysyy edelleen talon valtiaina vielä pitkään.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Vähän päivitystä tänne Denon AH-D9200-saagasta. Hobbyhall saa toimitettua vasta heinäkuun puolivälissä, aargh, sitä odotellessa. Siihen asti pitää mennä noilla Ultrasone Pro2900:lla, joista saa paljon enemmän iriti kun väliin tuli kuulokevahvistin.

Samalla voin kertoa mielenkiintoisesta elämän oppitunnista. Ostin täältä foorumilaiselta luultavasti ihan toimivan Pro-ject Heabox S2 Digital USB-DAC:in, kävin myyjän himassa ja oletettavasti tiedän ihan oikean nimen ja osoitteen. Tarjosi mulle sitten whatsappissa noita samoja Denon-kuulokkeita "kaveriltaan" vielä halvemmalla, mietin että ok, ostan vaikka toiset toimistolle tai palautan HobbyHall-kappaleen.

Periaatteitteni vastaisesti maksoin ne etukäteen, tiesinhän henkilöllisyyden ja osoitteen, juteltiin paljon audio+pc-harrastuksesta yms. Siinä mokasin. Rahat saatuaan "myyjä" katosi sekä täältä foorumilta että muista yhteysvälineistä. Rikosilmoitus on nyt tehty, mutta tuskin sen kautta rahoja takaisin saa.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Vihdoinkin sain aikaiseksi avata Sundarojen pakkauksen ja kaivettua kuulokkeet ulos. :) Nyt sitten kovaa ajoa ja vertailua omien DT 1990 Pro:n kanssa. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
183
Vihdoinkin sain aikaiseksi avata Sundarojen pakkauksen ja kaivettua kuulokkeet ulos. :) Nyt sitten kovaa ajoa ja vertailua omien DT 1990 Pro:n kanssa. :)
Nuo sundarat vaatii jonkun tunnin soittoa että tasoittuvat. Itse en näitten jälkeen ole kummempia enää kaivannut.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Vielä yksi ärsytyksen aihe:
Tor Audio lähetti mulle postikuluja vastaan kaksi neuvostoputkea, mutta posti vei nuo näköjään Joensuun sijaan Turkuun noudettavaksi. Nyt täytys soitella 1,84€/minuutti maksavaan numeroon ja selvitellä asiaa. Olen vastaanottaja, joten näinköhän posti perii multa vielä postikulut paketin uudelleenlähetyksestä. Ei oikein ukrainalaista tyyppiä kehtaisi pyytää soittelemaan postille tuohon hintaan. :D

Edit. Postin mukaan en ole paketin vastaanottaja, joten palautunee takaisin Ukrainaan. Liekkö ollut jollekin toiselle vai mitä, mutta olen kuitenkin maksellut tuohon postikulut ja epähuomiossa postin käsittelymaksunkin postin sitä vaatiessa (tajusin vasta myöhemmin, että tulin huijatuksi, koska sitä ei olisikaan tarvinnut maksaa tulliin jääneelle alle 22€ arvoiselle lähetykselle).
Tunnustaako joku turkulainen tilanneensa jotakin Tor Audiolta? Posti ei tietenkään kertonut nimeä, että osaisin ottaa yhteyttä.
Sen verran korjausta tähän, että kyllä se 1,84€ maksu on pelkkä kertaveloitus ja sen jälkeen ihan normaalit puhelinverkkomaksut :) Toivottavasti paketti löytää tiensä perille vielä!
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Vähän päivitystä tänne Denon AH-D9200-saagasta. Hobbyhall saa toimitettua vasta heinäkuun puolivälissä, aargh, sitä odotellessa. Siihen asti pitää mennä noilla Ultrasone Pro2900:lla, joista saa paljon enemmän iriti kun väliin tuli kuulokevahvistin.

Samalla voin kertoa mielenkiintoisesta elämän oppitunnista. Ostin täältä foorumilaiselta luultavasti ihan toimivan Pro-ject Heabox S2 Digital USB-DAC:in, kävin myyjän himassa ja oletettavasti tiedän ihan oikean nimen ja osoitteen. Tarjosi mulle sitten whatsappissa noita samoja Denon-kuulokkeita "kaveriltaan" vielä halvemmalla, mietin että ok, ostan vaikka toiset toimistolle tai palautan HobbyHall-kappaleen.

Periaatteitteni vastaisesti maksoin ne etukäteen, tiesinhän henkilöllisyyden ja osoitteen, juteltiin paljon audio+pc-harrastuksesta yms. Siinä mokasin. Rahat saatuaan "myyjä" katosi sekä täältä foorumilta että muista yhteysvälineistä. Rikosilmoitus on nyt tehty, mutta tuskin sen kautta rahoja takaisin saa.
Ei helkkari :/ Luulen tietäväni ketä tarkoitat ja paljon tyypin mesoamista daceista ihmettelinkin ja nyt sitten vielä tuollaista päälle. Laitathan ilmoituksen kaverista myös tänne ketjuun:

 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
302
Ei helkkari :/ Luulen tietäväni ketä tarkoitat ja paljon tyypin mesoamista daceista ihmettelinkin ja nyt sitten vielä tuollaista päälle. Laitathan ilmoituksen kaverista myös tänne ketjuun:

Todella erikoiselta vaikuttaa - toivottavasti saa rahat takaisin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Sen verran korjausta tähän, että kyllä se 1,84€ maksu on pelkkä kertaveloitus ja sen jälkeen ihan normaalit puhelinverkkomaksut :) Toivottavasti paketti löytää tiensä perille vielä!
Huh, hyvä niin! :oops:

Tässä olikin käynyt niin, että sain myyjältä jonkun toisen henkilön seurantakoodin ja oma pakettini oli ollut postissa jo 1,5 viikkoa. Posti vaan ei tuosta toimittanut minulle saapumisilmoitusta.
Tarinaan liittyy myös yksi hauska juttu. Tämä henkilö Turussa oli ilmeisesti tilannut kalliin vahvistimen ja minä tein hänelle siitä tullauksen ja maksoin myös postin käsittelymaksun. Koska luulin kyseessä olevan ilmaiseksi saamani putket, laitoin tullin järjestelmään arvoksi 0,1€ :rofl2::rofl2: Kuka lie paketin oli noutanut, mutta saattaa hieman hämmästellä pienellä viiveellä tulevaa tullausvaatimuskirjettä.
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
2
Moi,

Mitkähän olisi parhaat pelikuulokkeet tällä hetkellä noin 100 e hintaluokkaan?

Esim. ROCCAT KHAN PRO BLACK COMPETITIVE HIGH RESOLUTION GAMING HEADSET
RAZER KRAKEN TOURNAMENT BLACK

Irtoavat noin huntilla tällä hetkellä hyllystä pk-seudulta. Aikaisemmat Sennheiser HD 500 on palvellut (ja palvelee vieläkin) vuodesta 2003, mutta näissä ei ole mikkiä.

Kiitos vinkistä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Moi,

Mitkähän olisi parhaat pelikuulokkeet tällä hetkellä noin 100 e hintaluokkaan?

Esim. ROCCAT KHAN PRO BLACK COMPETITIVE HIGH RESOLUTION GAMING HEADSET
RAZER KRAKEN TOURNAMENT BLACK

Irtoavat noin huntilla tällä hetkellä hyllystä pk-seudulta. Aikaisemmat Sennheiser HD 500 on palvellut (ja palvelee vieläkin) vuodesta 2003, mutta näissä ei ole mikkiä.

Kiitos vinkistä.
Osta Antlion Modmic. halvempi kuin ostaa pelikuuloke krääsää.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Noniin, padit saapuivat Suomeen ja tullaus on hoidettu. Kivana yllätyksenä DHL:n itsetullauksesta perimä maksu on näköjään poistunut. En tiedä miten missasin tuon uutisen, mutta hyvä näin! Olihan se ihan hullua hommaa pitää lähetystä panttivankina. Maanantaina pitäisi tulla perille niin pääsee kokeilemaan miten vaikeaa niiden vaihtaminen on, kun ulkomaisilla foorumeilla liikkuu siitä kauhutarinoita.

@oomphion

Onpas erikoinen keissi. Kerro ihmeessä miten homma etenee, ja jos saat rahoja takaisin. Ihan hullua, että lähdetään duunaamaan petosta, vaikka sulla on asuinpaikkakin tiedossa. Aika mulkvisti.

Oliko sillä muuten paljonkin palautteita täältä? Aika harvoin tulee onneksi sellaista vastaan, että täällä useammat kaupat tehnyt käyttäjä rupeaa rikolliseksi. Mätiä omenoita löytyy joka yhteisöstä.
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
2
Moi,

Mitkähän olisi parhaat pelikuulokkeet tällä hetkellä noin 100 e hintaluokkaan?
Erillistä mikkisekoilua en halua vanhojen kuulokkeiden kaveriksi, kun sellaista on kokeiltu jo.

Verkkokauppa.com on siitä kiva liike, että siellä voi kokeilla kuulokkeita: äänenlaatua, toiston luonnollisuutta, mukavuutta yms. Siellä reilun 80 e hintaan Sennheiserin GSP 300 oli mainio kokonaisuus, joten kävin ne ostamassa. Pari hunttia lisää kun laittaa saa niitä Sennheiserin high-endin GSP kuulokkeita, mutta en usko, että ne on ihan 3 x parempia vastaavasti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Maanantaina pitäisi tulla perille niin pääsee kokeilemaan miten vaikeaa niiden vaihtaminen on, kun ulkomaisilla foorumeilla liikkuu siitä kauhutarinoita.
Ainakaan Atticuksissa padien irrottaminen ja uudelleen kiinnittäminen ei ole mitenkään vaikeaa, vaikka niitä jonkin verran padin sisäpuolelta painamalla joutuukin venyttämään. Sanoisin, että esim. DT770:ien vakiopadeja joutuu venyttämään enemmän.
ZMF:ien padit tulevat melko paksun ja karkean puisen reunuksen yli, ja voihan noiden halkaisijoissakin olla pientä vaihtelua.

Mikään ei ole tässä vaiheessa osoittautunut ärsyttävämmäksi kuin Hifimanin käyttämät ohuet muoviset padirenkaat. Kyllähän nuokin oppi luottokortin avulla saamaan nopeasti paikoilleen, mutta kun renkaat taipuivat padin aiheuttamasta puristuksesta, padi jäi kiinnitysklipsujen välissä olevalta alueelta rumasti koholle.

Tältä näyttää Hart Audion tekele. Jäi tosiaan vielä 2.5mm, 3.5mm ja 4.4mm balansoidut liittimet puuttumaan. Jos paracordin väri kiinnostaa, niin tämä on nimeltään Rust Diamonds.
IMG_20200613_084734~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
ZMF:n kuulokkeista kiinnostuneille tiedoksi, että Hifitalo myy näitä nyt ensimmäisenä Suomessa: ZMF
Tämäpä mukava uutinen! Erityisesti nuo Burl-puuta olevat Aeolukset ovat = :drool:. Itseäni kiinnostaisivat jossakin vaiheessa Atticusten kaveriksi Auteurit, mutta niitä ei vielä ole valikoimassa.

ZMF:ltä tuli muuten uusi Co-pilot -pääpannan pehmuste, jonka pitäisi sopia moniin kuulokkeisiin mukavuutta parantamaan. Onhan tuolla hintaa, joten ei ole järkevää yksittäin ainakaan jenkeistä tilata.
Co-Pilot — ZMF Headphones
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 355
Mistähän (Euroopasta) sais ostettua Koss KPH30i? :confused: CDONissa ollut jossain vaiheessa mutta ovat loppuneet
Näitä kun ei ollut saatavilla niin tilasin amazon.de Koss KSC75. Olen erittäin yllättynyt miten hyviltä nämä kuulostavat! Rimpulathan nuo ovat ja varsinkin ohkainen johto ei vakuuta ollenkaan. Melko tasapainoinen soundi. Muotoon nähden yllättävän OK basso ja nämä ovat hieman kirkkaat. HD6XX palaamiseen näiden jälkeen menee aina tovi totutella, ne tuntuvat soivan niin pään sisässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Näitä kun ei ollut saatavilla niin tilasin amazon.de Koss KSC75. Olen erittäin yllättynyt miten hyviltä nämä kuulostavat! Rimpulathan nuo ovat ja varsinkin ohkainen johto ei vakuuta ollenkaan. Melko tasapainoinen soundi. Muotoon nähden yllättävän OK basso ja nämä ovat hieman kirkkaat. HD6XX palaamiseen näiden jälkeen menee aina tovi totutella, ne tuntuvat soivan niin pään sisässä.
Vielä kun pistät niihin Yaxi padit tai 414 padit ja laitat ne porta pron sankoihin niin avot.
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
302
Sennheiser pääsairaus vahvistuu - ajatuksena siirtyä HD800s käyttäjäksi. Toki kohtuullisesti HD-sarja on jo tuttu.

Riittääkö Fiio K5 PR0 tai Schiit Magni 3 ja Modi 3 stack tuolle parille?

Ei varmasti optimaalinen kombo - kommentteja?

e. pääsisikö halvemmalla hankkimalla Sundarat?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 442
Sundarat ei ainakaan vaadi vahvistimelta ihmeitä, hd800s tapauksessa vaatii ilmeisesti oheislaitteistolta enemmän.

Sundaroita olen koittanut K5 Pro ja O2/Sdac kanssa, ei suuria eroja. K5 Pro on ehkä aavistuksen lämpimään kallellaan, O2/Sdac vähän innostavamman kuuloinen. Molemmissa riittää tehot heittämällä Sundaroille.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Sennheiser pääsairaus vahvistuu - ajatuksena siirtyä HD800s käyttäjäksi. Toki kohtuullisesti HD-sarja on jo tuttu.

Riittääkö Fiio K5 PR0 tai Schiit Magni 3 ja Modi 3 stack tuolle parille?

Ei varmasti optimaalinen kombo - kommentteja?

e. pääsisikö halvemmalla hankkimalla Sundarat?
Sundarat hankkimalla pääset varmasti helpommalla, mielestäni HD800 solidstaten kanssa paritettuna vaatii jonkun jonka äänessä on potkua ja runkoa mm Violectric V200/280/281, Bryston BHA1 jne... ettei lopputuloksena ole ponneton ja ohkainen ääni.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 316
Viestejä
4 157 139
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom