Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eihän CD suinkaan sekopäistä ole, varsin loistavaa kaikinpuolin!Ajattelin tehdä jotain kuulokepäivitystä. Nyt on käytössä Sennheiser HD599. Näissä nyt ei varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta upgrade tosiaan maistuisi.
Raskasta musaa tulee kuunneltua 90% ajasta. Tech death hakkausta, melodista death metallia ja välillä täysin sekopäistä kamaa tyyliin Cattle Decapitation. (tässä ei HD 599 enää oikeen pysy mukana).
Budjetti jotain 600e max ja avoimet luurit. Olisko jollain jotain ehdotuksia?
Vahvarina on tollanen Topping DX3Pro+
Ajattelin tehdä jotain kuulokepäivitystä. Nyt on käytössä Sennheiser HD599. Näissä nyt ei varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta upgrade tosiaan maistuisi.
Raskasta musaa tulee kuunneltua 90% ajasta. Tech death hakkausta, melodista death metallia ja välillä täysin sekopäistä kamaa tyyliin Cattle Decapitation. (tässä ei HD 599 enää oikeen pysy mukana).
Budjetti jotain 600e max ja avoimet luurit. Olisko jollain jotain ehdotuksia?
Vahvarina on tollanen Topping DX3Pro+
Mulla on HD 660S ja HD 6XX. HD 660S kuulostaa siltä, kuin olisi tyynyt kuuloke-elementtien ja korvien välissä. HD 6XX:n diskantti on mielestäni erottelukykyisempi ( ja myös sulavampi sen takia) kun taas HD 660S on rakeisempi.Totta, HD6XX diskantin vaimeuden takia sitä on kuvailtu tukkoiseksi verrattuna vaikka yllämainittuihin, toisaalta se on sulava ja rasittamaton kokemus eikä hintalappukaan ole huono.
Ehkä joku joka omistaa mallit voisi sivistää näkemyksellään
Kuuntelen itse pääosin juurikin metallia, rockia, klassista, jazzia ja sitten podcasteja ja pelailen myös useasti ja olin about samalla budjetilla liikkeellä nyt viime kesänä. Laitoin tämän ketjun suositusten perusteella DT 1990 Pro:t ja ainakin itse olen ollut äärimmäisen tyytyväinen. Aidon ja neutraalin kuuloinen ääni hyvällä soundstagella ja erottelukyvyllä. Mukana tulee myös kahdet eri kuulokepehmusteet joista toisella saa "analyyttisen" saundin ja toisella hieman enemmän bassoa.Ensimmäinen kirjoitus tänne kun nyt tekisi mieli ostaa parempaa luuria (Max 500€) oon kahtonut senheiser hd660s ja beyerdynamic amiron home kuulokkeita. Kuulokkeet tulisi rock/metal musiikin kuunteluun.
Ongelman saa korjattua Dekoni Elite Velour padeilla.DT1990 on aika tuhti diskantti, kaikkia ei häiritse mutta mulla kävi korvia piiskaaman hetken kuuntelun jälkeen, kokeilemalla selviää
Sundara ja DT 1990 Pro ovat mulla ne vaihtoehdot. Kuuntelemassa pitää käydä, muta koska DT 990 Pro soundi miellyttää, voisi luulla että itselleni toimisi tuo DT 1990 Pro soundi myös. Rahaa jos olisi niin ostaisin molemmat, vaan elämä on valintoja..Sundara on teknisesti tosi vahva, erottelukykyä, dynamiikkaa ja nopeutta piisaa.
Molempia täällä työpöydällä pyörittävänä, voin hyvällä omatunnolla sanoa että molemmat ovat kivoja omalla tavalla. Ärsyntävintä olisi jos pitäisi päättää kummasta pitäisi luopua. Molempi parempi siis.Sundara ja DT 1990 Pro ovat mulla ne vaihtoehdot. Kuuntelemassa pitää käydä, muta koska DT 990 Pro soundi miellyttää, voisi luulla että itselleni toimisi tuo DT 1990 Pro soundi myös. Rahaa jos olisi niin ostaisin molemmat, vaan elämä on valintoja..
Kuuntelen itse pääosin juurikin metallia, rockia, klassista, jazzia ja sitten podcasteja ja pelailen myös useasti ja olin about samalla budjetilla liikkeellä nyt viime kesänä. Laitoin tämän ketjun suositusten perusteella DT 1990 Pro:t ja ainakin itse olen ollut äärimmäisen tyytyväinen. Aidon ja neutraalin kuuloinen ääni hyvällä soundstagella ja erottelukyvyllä. Mukana tulee myös kahdet eri kuulokepehmusteet joista toisella saa "analyyttisen" saundin ja toisella hieman enemmän bassoa.
Paras toki olisi jos pääsisit jossain noita ja muitakin tuon budun kuulokkeita kokeilemaan ennen ostopäätöstä.
Juu paras olisi että pääsis koe kuunteleen mutta ei oikein ole mahdollisuuksia... Noita hifiman sundaria oon kanssa miettinyt mutta toisaalta olen lukenut hifimanin laatu ongelmista
Hifimanilla on kuitenkin varsin toimiva tuki, joten takuuasiat voi hoitaa suoraan heidänkin kanssa. Viallisia yksilöitä mahtuu varmasti ihan jokaisen merkin tuotemassaan.Eikös nuo laatuongelmat koske lähinnä hifimanin vanhempaa tuotelinjastoa?
Menivätkö rikki vai? Ostaa uudet K712. Itse teen ainakin niin, kunhan omat K712 rikkoutuu.Akg k712 Pro kuullokkeiden tilalle pitäisi löytää uudet, akgssa tykkään laajasta stagesta jne.
Olisiko näille jotain korvaajaa ettei tulisi downgradea vaihtaessa toisiin.
Katselin Beyerdynamic dt900 pro x ja dt1990 pro mallia.
Stage ei taida näissä akg vertainen olla?
Menivätkö rikki vai? Ostaa uudet K712. Itse teen ainakin niin, kunhan omat K712 rikkoutuu.
Minkälainen akunkesto? Jossain kohtaa pohdiskelin Sennheiser HD6XX ja Qudelix-5K kombinaatiota työ- ja pelikäyttöön, mutta akunkesto jäi mietityttään.
Ei löytynyt mieleisiä Aptx-LL kuullokkeita niin piti värkätä itse
Myydään - Monolith M1070 Planaarikuulokkeet | Hämeenlinna siitäpä jokeriVai pitäisikö keksiä joku jokerikortti?
Joo mitään yli tonnin per tärykalvo laitetta en suostu edes kuuntelemaan, ellei se rytkytä samalla myös sisäelimiä. Tällä hetkellä on vapaaseen kuunteluun Infinity Beta 50:t ja todennäköisesti haluaisin ne seuraavaksi päivittää, jos pitäisi mennä edes nelinumeroisiin lukemiin. R70X:t vois tietty olla yksi vaihtoehto sekin, jos sattuisi hyvä diili, mutta meikäläisellä kanssa tuota samaa ongelmaa, että vähänkin liian pienistä over-eareista tulee helposti on-earit. Sen puolesta Beyerdynamicit ovat aina olleet ongelmattomia.Myydään - Monolith M1070 Planaarikuulokkeet | Hämeenlinna siitäpä jokeri
Mutta ihan vakavissaan noissa on kyllä hyvä soundi, kävin Verkkiksessä juuri eilen demottamassa kuulokkeita mutta en löytänyt mitään yhtä hyvää samassa hintaluokassa. ATH-R70X oli muuten kiva, mutta ainakin meikän korville ihan liian pienet, suosittelen kuitenkin kokeilemaan. Pakko antaa peukut Verkkiksen myyjälle, todella mukava heppu ja höpötettiin kuulokkeista varmaan puolisen tuntia. Ja olihan se HE-1 kans ihan siisti nähdä livenä, vaikka niitä ei päässytkään kuuntelemaan
Alkaa pikkuhiljaa meneen hermot Bosen vastamelukuulokkeisiin, menin tyhmyykissäni ostaan Bose 700:t keväällä ja vähemmän yllättäen molempien kuulokkeitten pehmusteiden saumat revenny alle 9kk:n käytön jälkeen. Hieman käy vituttaan et muuten ihan pätevät kuulokkeet on pilattu näin totaalisen sysipaskoilla pehmusteilla, tosin tätähän se on Bosella ollu jo QC15:sta lähtien.
Muistio itselle: Bose, not even once
Ensimmäistä headsettiä olisin hommaamassa ja nämä pisti silmään, onko nää hintansa väärti? Nää tulis lähinnä semmoseen kausittaiseen pelaamiseen ja jos sattuu yöllä pelaamaan jotain mistä lähtee enemmän ääntä ni ei häirihtis naapureita niin paljoa Razer Kraken -pelikuulokkeet mikrofonilla, Quartz Pink - 99,00€
HifiGo:sta itse tilasin Aria:t Earphones, Audio Players, Headphones AMP, DACs & TWS for AudiophilesMoondrop Aria tai Etymotic ER2SE nappikuulokkeita ei oikein saa Suomesta, mistä näitä kannattaa tilata?
Emännällä on tommoset; Marshall Major IV -Bluetooth-sankakuulokkeet, musta 99,00Tarvis löytää kuulokkeet lenkkeilykäyttöön. Riittää että pysyy päässä kävellen. Kriteereinä ne tärkeimmät on over-ear/on-ear, langattomuus, jonkunlainen vedenkestävyys ja se että biisejä pystyy vaihtaa hanskat kädessä eli ei mitään hipaisunappeja. Ja äänenlaatu, noh ne on ainoostaan lenkkeilykäyttössä.
Kokeilepa myös mahdollisuuksien mukaan Pioneer HDJ-CUE1BT-W.Tarvis löytää kuulokkeet lenkkeilykäyttöön. Riittää että pysyy päässä kävellen. Kriteereinä ne tärkeimmät on over-ear/on-ear, langattomuus, jonkunlainen vedenkestävyys ja se että biisejä pystyy vaihtaa hanskat kädessä eli ei mitään hipaisunappeja. Ja äänenlaatu, noh ne on ainoostaan lenkkeilykäyttössä.
Jos tarve pysyä ympäristöstä tietoisena, niin meidän taloudessa tykästyttiin Aftershokzin luujohdekuulokkeisiin. Emännällä salille ja muuhun liikuntaan ja itsellä koiran ulkoiluttamisessa ja vähentämään korvat peittävää kuulokkeiden käyttöä. Eihän noiden soundi hifistelyyn kelpaa, tarkoitusta varten loistavat.Tarvis löytää kuulokkeet lenkkeilykäyttöön. Riittää että pysyy päässä kävellen. Kriteereinä ne tärkeimmät on over-ear/on-ear, langattomuus, jonkunlainen vedenkestävyys ja se että biisejä pystyy vaihtaa hanskat kädessä eli ei mitään hipaisunappeja. Ja äänenlaatu, noh ne on ainoostaan lenkkeilykäyttössä.
Olikos täällä moni kuullut Akg:n K371:t? Nämä on suoraan sanottuna aivan vastenmielisen kuuloiset: todella ontot, honottavat, kirkkaat ja metalliset. Musiikki kuulostaa siltä kun olisi keikka menossa huonosti akustoidussa tilassa ja kuuntelisit sitä rakennuksen ulkopuolella seinän läpi. Keskitaajuudet on todella ohuet ja jopa mun 40€ Teams-käytössä olevat Jabrat kuulostaa paremmalta ja normaalimmalta.
Missä näissä on se harman target? Ei tunnu asennon vaihtaminen päässäkään korjaavan soundia. Molemmat kanavat mittautuu melko samalla tavalla, joten tarkoituksella kai näistä on tällaiset tuunattu.
Mun vaimon ilme oli myös näkemisen arvoinen, kun irvisteli kuunnellessa.
Oliskohan tosiaan rikki tai jokin maanantaikappale kyseessä? Ostin itselleni nuo suljetuiksi vaihtoehdoiksi Senkun HD 58X:n rinnalle, ja musiikista riippuen tykkään näistä toisinaan jopa enemmän.Olikos täällä moni kuullut Akg:n K371:t? Nämä on suoraan sanottuna aivan vastenmielisen kuuloiset: todella ontot, honottavat, kirkkaat ja metalliset. Musiikki kuulostaa siltä kun olisi keikka menossa huonosti akustoidussa tilassa ja kuuntelisit sitä rakennuksen ulkopuolella seinän läpi. Keskitaajuudet on todella ohuet ja jopa mun 40€ Teams-käytössä olevat Jabrat kuulostaa paremmalta ja normaalimmalta.
Missä näissä on se harman target? Ei tunnu asennon vaihtaminen päässäkään korjaavan soundia. Molemmat kanavat mittautuu melko samalla tavalla, joten tarkoituksella kai näistä on tällaiset tuunattu.
Oliskohan tosiaan rikki tai jokin maanantaikappale kyseessä? Ostin itselleni nuo suljetuiksi vaihtoehdoiksi Senkun HD 58X:n rinnalle, ja musiikista riippuen tykkään näistä toisinaan jopa enemmän.
Edit: no tosiaan tuo outlet-löytö viittaisi kyseessä olevan vialliset ja palautetut kuulokkeet. VK:n outletin toimivuustakuun sijaan voisi koittaa AKG:n omaa takuuta, jos saisi uudet tilalle.
Olikos täällä moni kuullut Akg:n K371:t? Nämä on suoraan sanottuna aivan vastenmielisen kuuloiset: todella ontot, honottavat, kirkkaat ja metalliset. Musiikki kuulostaa siltä kun olisi keikka menossa huonosti akustoidussa tilassa ja kuuntelisit sitä rakennuksen ulkopuolella seinän läpi. Keskitaajuudet on todella ohuet ja jopa mun 40€ Teams-käytössä olevat Jabrat kuulostaa paremmalta ja normaalimmalta.
Kysyisinkin, että olisiko jotain vastaavaa suositella, jossa ei niin kirkas tuo yläpää olisi? Hintahaarukka noin 400 euroon asti ja ei haittaisi jos kuulokkeet olisivat suht helposti ajettavat. Ja pääasiassa kuuntelen metallimusiikkia, jos tuolla nyt jotain merkitystä on. Denonin D7200 on yhtenä ehdokkaana ollut.