Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
826
Meze Audio 99 NEO on 200e, jos joku vielä kaipasi vinkkejä.
(puukupeilla samat luurit, eli 99 Classics on sitten 300e)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 527
Kuulin aamulla kotiin tulleesta paketista, joten oli rynnättävä sinne heti lounastauolla. ZMF:n paketit herättää samanlaista innostusta kuin joulu lapsena. Johtuu varmaan siitä, kun ei voi olla täysin varma, minkä näköiset kuulokkeet saa. :D

Eikä tarvinnut pettyä:
PXL_20211214_095619510~2.jpg
 
Liittynyt
05.02.2020
Viestejä
183
Ajattelin tehdä jotain kuulokepäivitystä. Nyt on käytössä Sennheiser HD599. Näissä nyt ei varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta upgrade tosiaan maistuisi.

Raskasta musaa tulee kuunneltua 90% ajasta. Tech death hakkausta, melodista death metallia ja välillä täysin sekopäistä kamaa tyyliin Cattle Decapitation. (tässä ei HD 599 enää oikeen pysy mukana).

Budjetti jotain 600e max ja avoimet luurit. Olisko jollain jotain ehdotuksia?

Vahvarina on tollanen Topping DX3Pro+
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 322
Ajattelin tehdä jotain kuulokepäivitystä. Nyt on käytössä Sennheiser HD599. Näissä nyt ei varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta upgrade tosiaan maistuisi.

Raskasta musaa tulee kuunneltua 90% ajasta. Tech death hakkausta, melodista death metallia ja välillä täysin sekopäistä kamaa tyyliin Cattle Decapitation. (tässä ei HD 599 enää oikeen pysy mukana).

Budjetti jotain 600e max ja avoimet luurit. Olisko jollain jotain ehdotuksia?

Vahvarina on tollanen Topping DX3Pro+
Eihän CD suinkaan sekopäistä ole, varsin loistavaa kaikinpuolin!

Itselläni tällä hetkellä Beyerdynamicin DT 990 Pro ja hyvin pysyy mukana, itselläni aikomuksena päivittää DT 1990 Pro:t tilalle. Noita DT 1990 Pro:ta tunnutaan kovasti kehuvan ja suositeltavan tuossa n. 500€ hintaluokassa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Näkyy tuolla myyntipalstalla olevan jollain myynnissä DT1990pro aika hyvään hintaan, varmaan kannattaa napata jos tarvitsee. Itse en tarvitse.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 315
DT1990 on aika tuhti diskantti, kaikkia ei häiritse mutta mulla kävi korvia piiskaaman hetken kuuntelun jälkeen, kokeilemalla selviää:)
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 492
Ajattelin tehdä jotain kuulokepäivitystä. Nyt on käytössä Sennheiser HD599. Näissä nyt ei varsinaisesti mitään vikaa ole, mutta upgrade tosiaan maistuisi.

Raskasta musaa tulee kuunneltua 90% ajasta. Tech death hakkausta, melodista death metallia ja välillä täysin sekopäistä kamaa tyyliin Cattle Decapitation. (tässä ei HD 599 enää oikeen pysy mukana).

Budjetti jotain 600e max ja avoimet luurit. Olisko jollain jotain ehdotuksia?

Vahvarina on tollanen Topping DX3Pro+

Sundara on teknisesti tosi vahva, erottelukykyä, dynamiikkaa ja nopeutta piisaa.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 338
Totta, HD6XX diskantin vaimeuden takia sitä on kuvailtu tukkoiseksi verrattuna vaikka yllämainittuihin, toisaalta se on sulava ja rasittamaton kokemus eikä hintalappukaan ole huono.

Ehkä joku joka omistaa mallit voisi sivistää näkemyksellään:)
Mulla on HD 660S ja HD 6XX. HD 660S kuulostaa siltä, kuin olisi tyynyt kuuloke-elementtien ja korvien välissä. HD 6XX:n diskantti on mielestäni erottelukykyisempi ( ja myös sulavampi sen takia) kun taas HD 660S on rakeisempi.

Ääneltään HD 660S poikkeaa sen verran paljon omasta HD 58X Jubileestakin, joten en ihmettelisi vaikka tu oma HD 660S poikkeaisi muutaman desibelin keskiarvosta.
 
Viimeksi muokattu:

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Ensimmäinen kirjoitus tänne kun nyt tekisi mieli ostaa parempaa luuria (Max 500€) oon kahtonut senheiser hd660s ja beyerdynamic amiron home kuulokkeita. Kuulokkeet tulisi rock/metal musiikin kuunteluun.
Kuuntelen itse pääosin juurikin metallia, rockia, klassista, jazzia ja sitten podcasteja ja pelailen myös useasti ja olin about samalla budjetilla liikkeellä nyt viime kesänä. Laitoin tämän ketjun suositusten perusteella DT 1990 Pro:t ja ainakin itse olen ollut äärimmäisen tyytyväinen. Aidon ja neutraalin kuuloinen ääni hyvällä soundstagella ja erottelukyvyllä. Mukana tulee myös kahdet eri kuulokepehmusteet joista toisella saa "analyyttisen" saundin ja toisella hieman enemmän bassoa.

Paras toki olisi jos pääsisit jossain noita ja muitakin tuon budun kuulokkeita kokeilemaan ennen ostopäätöstä.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 188
DT1990 on aika tuhti diskantti, kaikkia ei häiritse mutta mulla kävi korvia piiskaaman hetken kuuntelun jälkeen, kokeilemalla selviää:)
Ongelman saa korjattua Dekoni Elite Velour padeilla.

1639551931058.png


 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 322
Sundara on teknisesti tosi vahva, erottelukykyä, dynamiikkaa ja nopeutta piisaa.
Sundara ja DT 1990 Pro ovat mulla ne vaihtoehdot. Kuuntelemassa pitää käydä, muta koska DT 990 Pro soundi miellyttää, voisi luulla että itselleni toimisi tuo DT 1990 Pro soundi myös. Rahaa jos olisi niin ostaisin molemmat, vaan elämä on valintoja.. :D
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 188
Sundara ja DT 1990 Pro ovat mulla ne vaihtoehdot. Kuuntelemassa pitää käydä, muta koska DT 990 Pro soundi miellyttää, voisi luulla että itselleni toimisi tuo DT 1990 Pro soundi myös. Rahaa jos olisi niin ostaisin molemmat, vaan elämä on valintoja.. :D
Molempia täällä työpöydällä pyörittävänä, voin hyvällä omatunnolla sanoa että molemmat ovat kivoja omalla tavalla. Ärsyntävintä olisi jos pitäisi päättää kummasta pitäisi luopua. Molempi parempi siis. :)

Julkaisen molemmista videoarvostelun kanavalleni, kunhan tässä ehdin valmistella parhaillaan tekeillään olevan videon.
 
Liittynyt
12.12.2021
Viestejä
3
Kuuntelen itse pääosin juurikin metallia, rockia, klassista, jazzia ja sitten podcasteja ja pelailen myös useasti ja olin about samalla budjetilla liikkeellä nyt viime kesänä. Laitoin tämän ketjun suositusten perusteella DT 1990 Pro:t ja ainakin itse olen ollut äärimmäisen tyytyväinen. Aidon ja neutraalin kuuloinen ääni hyvällä soundstagella ja erottelukyvyllä. Mukana tulee myös kahdet eri kuulokepehmusteet joista toisella saa "analyyttisen" saundin ja toisella hieman enemmän bassoa.

Paras toki olisi jos pääsisit jossain noita ja muitakin tuon budun kuulokkeita kokeilemaan ennen ostopäätöstä.
Juu paras olisi että pääsis koe kuunteleen mutta ei oikein ole mahdollisuuksia... Noita hifiman sundaria oon kanssa miettinyt mutta toisaalta olen lukenut hifimanin laatu ongelmista
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
662
Juu paras olisi että pääsis koe kuunteleen mutta ei oikein ole mahdollisuuksia... Noita hifiman sundaria oon kanssa miettinyt mutta toisaalta olen lukenut hifimanin laatu ongelmista
Eikös nuo laatuongelmat koske lähinnä hifimanin vanhempaa tuotelinjastoa?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 188
Eikös nuo laatuongelmat koske lähinnä hifimanin vanhempaa tuotelinjastoa?
Hifimanilla on kuitenkin varsin toimiva tuki, joten takuuasiat voi hoitaa suoraan heidänkin kanssa. Viallisia yksilöitä mahtuu varmasti ihan jokaisen merkin tuotemassaan.
 
Liittynyt
12.12.2021
Viestejä
3
Ok jos laittais sundarat tilaukseen eiköhän niillä pärjää vähän aikaa... Monessa arvosteluissa noita on kehuttu
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
96
Akg k712 Pro kuullokkeiden tilalle pitäisi löytää uudet, akgssa tykkään laajasta stagesta jne.
Olisiko näille jotain korvaajaa ettei tulisi downgradea vaihtaessa toisiin.
Katselin Beyerdynamic dt900 pro x ja dt1990 pro mallia.
Stage ei taida näissä akg vertainen olla?
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
451
Akg k712 Pro kuullokkeiden tilalle pitäisi löytää uudet, akgssa tykkään laajasta stagesta jne.
Olisiko näille jotain korvaajaa ettei tulisi downgradea vaihtaessa toisiin.
Katselin Beyerdynamic dt900 pro x ja dt1990 pro mallia.
Stage ei taida näissä akg vertainen olla?
Menivätkö rikki vai? Ostaa uudet K712. Itse teen ainakin niin, kunhan omat K712 rikkoutuu.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
96
Menivätkö rikki vai? Ostaa uudet K712. Itse teen ainakin niin, kunhan omat K712 rikkoutuu.
Eivät vielä rikki ole, tosin hieman rispaantuneet. Mutta sillä kyselin kun mielii uusia kuulokkeita niin olisiko vastaavia(parempia) esim max.500€ hintaluokassa.
Suurimpana osana pelaamisessa noita olen käyttänyt.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 527
Harjoittelinpa hieman MiniDSP EARS -mittauslaitteen käyttöä ja mittasin mun kaikki neljä ZMF:ää oikein superhuolellisesti keskiarvona monista eri asennoista. Etenkin Verite Closed on isoilla Auteur-pehmusteilla todella hankala mitattava, koska pienikin kuulokkeiden asennon muutos voi muuttaa tiettyjä taajuuksia helposti 5 db. Keskiarvo tasoittaa muutokset melko tehokkaasti, mutta 5-7 khz alueen kuoppaan ei kannata luottaa.

Kaikki mitattu asettamalla äänenvoimakkuudeksi 84 db 300 hz:n kohdalle, joten siitä syystä käyrät osuvat automaattisesti yhteen 300 hz:n kohdalla. Käytössä HEQ-kompensaatio ja sopivat smoothingit.

Aeolus-malli yllätti eniten tasaisella vasteellaan etenkin kun Auteur-malli kuulostaa siihen verrattuna huomattavasti kirkkaammalta ja ilmavammalta. Sitä ei kuitenkaan pystyisi päättelemään EARS:illa mitatuista taajuusvasteista, joten kuuntelu tulee pysymään edelleen mun pääasiallisena tapana arvioida kuulokkeita. Mittaaminen tuo kuitenkin kivan lisän harrastukseen ja tarjoaa suuntaa antavaa infoa siitä, miltä kokonaisuus voisi kuulostaa.
Verite-Aeolus-Auteur-Atticus.jpg
 
Viimeksi muokattu:

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
674


Ei löytynyt mieleisiä Aptx-LL kuullokkeita niin piti värkätä itse :rofl:
Minkälainen akunkesto? Jossain kohtaa pohdiskelin Sennheiser HD6XX ja Qudelix-5K kombinaatiota työ- ja pelikäyttöön, mutta akunkesto jäi mietityttään.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
515
Joku 10h mutta etsinnässä avaimenperä virtapankki 1000mah jolla saa sen keston sitten jonnekkin 50h. Pitäisi olla mahdollisimman pieni ja kevyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
441
Alkaa pikkuhiljaa meneen hermot Bosen vastamelukuulokkeisiin, menin tyhmyykissäni ostaan Bose 700:t keväällä ja vähemmän yllättäen molempien kuulokkeitten pehmusteiden saumat revenny alle 9kk:n käytön jälkeen. Hieman käy vituttaan et muuten ihan pätevät kuulokkeet on pilattu näin totaalisen sysipaskoilla pehmusteilla, tosin tätähän se on Bosella ollu jo QC15:sta lähtien.

Muistio itselle: Bose, not even once
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Mikähän siinä on että ihminen ei ymmärrä sennheiser on parasta mitä rahalla saa ja pitää inttää vastaan sama kun sanoo samsung on paras puhelin ei ole mutta faniboy väittää että on.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 604
Mulla on vähän nyt kuulokeongelmallisuutta elämässä, kun 15 vuotta vanhoihin Beyerdynamic DT770 Editioneihin menin ostamaan uudet hopeiset orkkismuhvit kusenpolttamiksi värjäytyneiden tilalle. Mutta nää uudet tuntuu olevan ihan pirun kovat pehmusteidensa puolesta eikä asetu kunnolla kalloa vasten korvan alaosasta leukaluun paikkeilta kuukauden käytönkään jälkeen. Fitti tuntuu siis pahasti vuotavan ja bassot karkailee jonnekin ja "immersiivisyys" niiden mukana. Tuntuu kuin olisi vaihtanut 150 euron kuulokkeista 50 euron kuulokkeisiin ja pännii.

Mitähän tässä kannattaisi tehdä? Ääni kyllä paranee, jos kuulokkeita painaa manuaalisesti kämmenillä kovemmin kalloa vasten, mutta mukavuus toki katoaa sen siliän tien. Pitäisikö näitä uittaa viikon virtsakylvyssä, että saisivat samanlaisen pehmeyden mitä 15 vuoden kallohikoilu aiheuttaa? Pitäisikö väännellä puristusvoimaa suuremmaksi? Pitäisikö tilata uutta muhvia kolmannelta osapuolelta tyyliin dekoni choice leather? Alkaa vaan tulla vanhusten tuunaaminen yritys/erehdys -periaatteella jo uusien kohtuuhyvien kuulokkeiden hintaisiksi, kun tähänkin huononnukseen sai jo laittaa kolme kymppiä.

Pitäisikö vaan luovuttaa näiden osalta ja ostaa uutta parempaa luuria? Mutta kun mitään parempaakaan ei oikein tunnu saavan samaan tai edes vielä tuplahintaan. 300 euroa alkaa olla kipuraja. Näiden DT770 lisäksi löytyy myös Sennheiser HD1:t, jotka nyt yllättäen muuttuivat talouden ykkösluureiksi, kun DT770:t ottivat donitsinvaihdosta pahasti hittiä. Tosin nuo molemmat ovat suljetut, joten avoimien hankinta aavistuksenomaisesti kutkuttaisi. Kummatkaan noista ei kuitenkaan soi mielestäni yhtä hyvin kuin omistamani edesmenneet puoliavoimet Beyerdynamic DT531:t, joissa basson nopeus ja tarkkuus oli aivan omaa luokkaansa.

Hifiman Sundarat ovat kyllä pyörineet mielessä jo jonkin aikaa, mutta niiden bassolaskuinen taajuusvaste vähän hirvityttää elektronisen musiikin kuluttajaa ja tuottajaa. Kannattaisiko pistää tuollaiset planarit tilaukseen vai yrittää ennemmin tehdä noista wanhoista DT770-purkeista ne hintaluokkansa kuningaskupolit miltä aikanaan tuntuivat? Vai pitäisikö keksiä joku jokerikortti?
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
597
Vai pitäisikö keksiä joku jokerikortti?
Myydään - Monolith M1070 Planaarikuulokkeet | Hämeenlinna :D siitäpä jokeri

Mutta ihan vakavissaan noissa on kyllä hyvä soundi, kävin Verkkiksessä juuri eilen demottamassa kuulokkeita mutta en löytänyt mitään yhtä hyvää samassa hintaluokassa. ATH-R70X oli muuten kiva, mutta ainakin meikän korville ihan liian pienet, suosittelen kuitenkin kokeilemaan. Pakko antaa peukut Verkkiksen myyjälle, todella mukava heppu ja höpötettiin kuulokkeista varmaan puolisen tuntia. Ja olihan se HE-1 kans ihan siisti nähdä livenä, vaikka niitä ei päässytkään kuuntelemaan :tdown:
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 604
Myydään - Monolith M1070 Planaarikuulokkeet | Hämeenlinna :D siitäpä jokeri

Mutta ihan vakavissaan noissa on kyllä hyvä soundi, kävin Verkkiksessä juuri eilen demottamassa kuulokkeita mutta en löytänyt mitään yhtä hyvää samassa hintaluokassa. ATH-R70X oli muuten kiva, mutta ainakin meikän korville ihan liian pienet, suosittelen kuitenkin kokeilemaan. Pakko antaa peukut Verkkiksen myyjälle, todella mukava heppu ja höpötettiin kuulokkeista varmaan puolisen tuntia. Ja olihan se HE-1 kans ihan siisti nähdä livenä, vaikka niitä ei päässytkään kuuntelemaan :tdown:
Joo mitään yli tonnin per tärykalvo laitetta en suostu edes kuuntelemaan, ellei se rytkytä samalla myös sisäelimiä. Tällä hetkellä on vapaaseen kuunteluun Infinity Beta 50:t ja todennäköisesti haluaisin ne seuraavaksi päivittää, jos pitäisi mennä edes nelinumeroisiin lukemiin. R70X:t vois tietty olla yksi vaihtoehto sekin, jos sattuisi hyvä diili, mutta meikäläisellä kanssa tuota samaa ongelmaa, että vähänkin liian pienistä over-eareista tulee helposti on-earit. Sen puolesta Beyerdynamicit ovat aina olleet ongelmattomia.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 840
Alkaa pikkuhiljaa meneen hermot Bosen vastamelukuulokkeisiin, menin tyhmyykissäni ostaan Bose 700:t keväällä ja vähemmän yllättäen molempien kuulokkeitten pehmusteiden saumat revenny alle 9kk:n käytön jälkeen. Hieman käy vituttaan et muuten ihan pätevät kuulokkeet on pilattu näin totaalisen sysipaskoilla pehmusteilla, tosin tätähän se on Bosella ollu jo QC15:sta lähtien.

Muistio itselle: Bose, not even once
Bose sentään myy noihin uusia pehmusteita, toisin kuin Sony. Noihin Sonyn xm2:iin ostin jotkut randomit amazonista ja huomasi kyllä, että vastamelu heikkeni jonkin verran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
703
Moondrop Aria tai Etymotic ER2SE nappikuulokkeita ei oikein saa Suomesta, mistä näitä kannattaa tilata?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Ensimmäistä headsettiä olisin hommaamassa ja nämä pisti silmään, onko nää hintansa väärti? Nää tulis lähinnä semmoseen kausittaiseen pelaamiseen ja jos sattuu yöllä pelaamaan jotain mistä lähtee enemmän ääntä ni ei häirihtis naapureita niin paljoa :D Razer Kraken -pelikuulokkeet mikrofonilla, Quartz Pink - 99,00€
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 527
Mun ZMF Verite Closed -arvostelussa oli jonkin verran padivertailua, joten tässä on MiniDSP EARS -mittaustuloksia eri padeista. Auteur Hybrid -padit on valitettavasti lainassa/mahdollisesti myynnissä, joten niitä en ole päässyt mittaamaan, vaikka padeista tosi paljon tykkäsinkin. Universe-padeilla saa hieman lisää midejä, minkä olenkin havainnut siinä, että vokaalit tulee selkeämmin esiin. Universe-padit myös tasoittaa kuoppia ylämideissä ja diskantissa - kuoppien syvyys kyllä johtunee ainakin osittain MiniDSP:n epätarkkuudesta. Suurimmalle osalle kuulokkeista tulee piikki juuri 4,5 kHz alueelle, joten sekin on kyseisen mittauslaitteen ominaisuus. Veritessä toki on selkeä piikki preesensalueella, joten piikin korkeus korostuu entisestään. :) Mistään noin järkyttävästä ei kuitenkaan kuunnellessa ole kyse, koska muuten kuulokkeet olisivat melko kuuntelukelvottomat. :D MiniDSP mittaa sentään mukavan tarkasti 4 kHz:iin asti. Diskanttia Brilliance-alueella kannattaa aina verrata 1 kHz alueeseen, jolloin huomaa, ettei esim. Veritessä diskanttia ole mahdottomasti enempää kuin midejäkään. Esim. Beyerdynamicin DT770 mitatessa diskanttia tulee vielä 5-10 dB lisää 8 kHz kohdalle Veriteen verrattuna.

Ostin juuri AKG:n K371:n, joka noudattaa hieman kesyjä ylämidejä lukuun ottamatta tarkasti Harman targetia. Kyseiset kuulokkeet mittaamalla saan jatkossa melko hyvän referenssin siitä, missä oman MiniDSP EARS -laitteeni Harman target sijaitsee. Sitten osaan suhteuttaa mittauksiani paremmin myös muiden tarkemmilla laitteilla tehtyihin mittauksiin.

Tässä kuvaajassa tasainen viiva 80 dB:n kohdalla vastaisi suunnilleen Harman targettia, joten siihen verrattuna Veritessä on hieman boostattu keskibasso ja osittain rauhallisemmat ylemmät keskitaajuudet ja diskantti. Toisto pidetään intensiivisenä preesens-alueen ja ylemmän diskantin energialla. Auteur Leather -padit ovat siis vakiopadit, joille kuulokkeet on tuunattu. Ei mitkään neutraaleimmat kuulokkeet keskitaajuuksista eteenpäin, mutta toisaalta elementin erinomainen erottelukyky paikkaa tilannetta hyvin. Veriteen kun saisi Auteur-mallin ylämidit ja Aeoluksen diskantin, lopputulos tällä samalla elementillä olisi omaan makuuni lähes täydellinen.

1640887610366.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
160
Tarvis löytää kuulokkeet lenkkeilykäyttöön. Riittää että pysyy päässä kävellen. Kriteereinä ne tärkeimmät on over-ear/on-ear, langattomuus, jonkunlainen vedenkestävyys ja se että biisejä pystyy vaihtaa hanskat kädessä eli ei mitään hipaisunappeja. Ja äänenlaatu, noh ne on ainoostaan lenkkeilykäyttössä.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 182
Tarvis löytää kuulokkeet lenkkeilykäyttöön. Riittää että pysyy päässä kävellen. Kriteereinä ne tärkeimmät on over-ear/on-ear, langattomuus, jonkunlainen vedenkestävyys ja se että biisejä pystyy vaihtaa hanskat kädessä eli ei mitään hipaisunappeja. Ja äänenlaatu, noh ne on ainoostaan lenkkeilykäyttössä.
Emännällä on tommoset; Marshall Major IV -Bluetooth-sankakuulokkeet, musta 99,00
Noissa on melko napakka puristusvoima, joka lenkkeillessä laskettaneen plussaksi. Akkukesto on myös varsin hyvä ja löytyy ihan fyysinen tatti ohjaukseen. Saa myös piuhalla kiinni ja langaton latauskin löytyy USB-C:n lisäksi.
Äänenlaatu ei ainakaan omasta mielestä ole huono, joskaan ei myös analyyttinen/studiolaatuinen - enemmänkin "hauska" jykevällä, mutta ei pörisevällä bassolla.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 546
Tarvis löytää kuulokkeet lenkkeilykäyttöön. Riittää että pysyy päässä kävellen. Kriteereinä ne tärkeimmät on over-ear/on-ear, langattomuus, jonkunlainen vedenkestävyys ja se että biisejä pystyy vaihtaa hanskat kädessä eli ei mitään hipaisunappeja. Ja äänenlaatu, noh ne on ainoostaan lenkkeilykäyttössä.
Kokeilepa myös mahdollisuuksien mukaan Pioneer HDJ-CUE1BT-W.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
25
Tarvis löytää kuulokkeet lenkkeilykäyttöön. Riittää että pysyy päässä kävellen. Kriteereinä ne tärkeimmät on over-ear/on-ear, langattomuus, jonkunlainen vedenkestävyys ja se että biisejä pystyy vaihtaa hanskat kädessä eli ei mitään hipaisunappeja. Ja äänenlaatu, noh ne on ainoostaan lenkkeilykäyttössä.
Jos tarve pysyä ympäristöstä tietoisena, niin meidän taloudessa tykästyttiin Aftershokzin luujohdekuulokkeisiin. Emännällä salille ja muuhun liikuntaan ja itsellä koiran ulkoiluttamisessa ja vähentämään korvat peittävää kuulokkeiden käyttöä. Eihän noiden soundi hifistelyyn kelpaa, tarkoitusta varten loistavat.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
160
Tilasin nyt kokeeksi Sennheiser PXC 550-II vaikka niissä onkin hipaisukontrollit eivätkä kestä vettä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 527
Olikos täällä moni kuullut Akg:n K371:t? Nämä on suoraan sanottuna aivan vastenmielisen kuuloiset: todella ontot, honottavat, kirkkaat ja metalliset. Musiikki kuulostaa siltä kun olisi keikka menossa huonosti akustoidussa tilassa ja kuuntelisit sitä rakennuksen ulkopuolella seinän läpi. :lol: Keskitaajuudet on todella ohuet ja jopa mun 40€ Teams-käytössä olevat Jabrat kuulostaa paremmalta ja normaalimmalta.

Missä näissä on se harman target? Ei tunnu asennon vaihtaminen päässäkään korjaavan soundia. Molemmat kanavat mittautuu melko samalla tavalla, joten tarkoituksella kai näistä on tällaiset tuunattu. :redface:

Mun vaimon ilme oli myös näkemisen arvoinen, kun irvisteli kuunnellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 798
Olikos täällä moni kuullut Akg:n K371:t? Nämä on suoraan sanottuna aivan vastenmielisen kuuloiset: todella ontot, honottavat, kirkkaat ja metalliset. Musiikki kuulostaa siltä kun olisi keikka menossa huonosti akustoidussa tilassa ja kuuntelisit sitä rakennuksen ulkopuolella seinän läpi. :lol: Keskitaajuudet on todella ohuet ja jopa mun 40€ Teams-käytössä olevat Jabrat kuulostaa paremmalta ja normaalimmalta.

Missä näissä on se harman target? Ei tunnu asennon vaihtaminen päässäkään korjaavan soundia. Molemmat kanavat mittautuu melko samalla tavalla, joten tarkoituksella kai näistä on tällaiset tuunattu. :redface:

Mun vaimon ilme oli myös näkemisen arvoinen, kun irvisteli kuunnellessa.
Juu. Ei vastaa omaa kokemusta niistä. Onkohan yksilösi ihan kunnossa, kun aika iso ero ihan mielipide/subjektiivisuus osastolle meneväksi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 527
^ Yläkeskitaajuuksissa on jotakin hämärää, koska kuulokkeiden asennosta riippuen tulee mittauksiin 20 db verran vaihtelua. Yhdelläkään mittauksella en ole saanut näyttämään samalta kuin muiden mittaukset, koska mulla tulee (ja myös kuuluu) voimakas korostuma sillä alueella, jolla pitäisi olla 5 db syvyinen kuoppa. :rolleyes: Näytän huomenna käppyröitä.

Kuulokkeet on VK:n outletista, joten en ihmettele sitä, miksi tämä pari on palautettu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 700
Olikos täällä moni kuullut Akg:n K371:t? Nämä on suoraan sanottuna aivan vastenmielisen kuuloiset: todella ontot, honottavat, kirkkaat ja metalliset. Musiikki kuulostaa siltä kun olisi keikka menossa huonosti akustoidussa tilassa ja kuuntelisit sitä rakennuksen ulkopuolella seinän läpi. :lol: Keskitaajuudet on todella ohuet ja jopa mun 40€ Teams-käytössä olevat Jabrat kuulostaa paremmalta ja normaalimmalta.

Missä näissä on se harman target? Ei tunnu asennon vaihtaminen päässäkään korjaavan soundia. Molemmat kanavat mittautuu melko samalla tavalla, joten tarkoituksella kai näistä on tällaiset tuunattu. :redface:

Mun vaimon ilme oli myös näkemisen arvoinen, kun irvisteli kuunnellessa.
Oliskohan tosiaan rikki tai jokin maanantaikappale kyseessä? Ostin itselleni nuo suljetuiksi vaihtoehdoiksi Senkun HD 58X:n rinnalle, ja musiikista riippuen tykkään näistä toisinaan jopa enemmän.

Edit: no tosiaan tuo outlet-löytö viittaisi kyseessä olevan vialliset ja palautetut kuulokkeet. VK:n outletin toimivuustakuun sijaan voisi koittaa AKG:n omaa takuuta, jos saisi uudet tilalle.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 527
Oliskohan tosiaan rikki tai jokin maanantaikappale kyseessä? Ostin itselleni nuo suljetuiksi vaihtoehdoiksi Senkun HD 58X:n rinnalle, ja musiikista riippuen tykkään näistä toisinaan jopa enemmän.

Edit: no tosiaan tuo outlet-löytö viittaisi kyseessä olevan vialliset ja palautetut kuulokkeet. VK:n outletin toimivuustakuun sijaan voisi koittaa AKG:n omaa takuuta, jos saisi uudet tilalle.
Vaikea kyllä sanoa. Harvemmin mulla mikään kuuloke tökkää äänen osalta noin selkeästi, vaikka toisto olisi ylikirkasta tai hyvin mutaisen tummaakin. Nyt tarkemmin pohdittuna K371 ei esim. kuulosta mitenkään liian kirkkaalta diskantista, eikä muutenkin mikään tavallaan särähdä korvaan. Muut keskitaajuudet vaan vaikuttaisi jäävän todella voimakkaasti ylempien keskitaajuuksien varjoon, joten äänestä tulee mun makuun ihan liian ohut, enkä saa kunnolla selvää 2 kHz alapuolisista taajuuksista. Tulee hieman sama fiilis kuin kuuntelisi musiikkia yläkeskitaajuuksista boostatun puhelimen kaiuttimen läpi. :(

Samahan nuo on laittaa palautukseen, mutta olisin toivonut noista sellaista lähellä Harmanin tavoitekäyrää olevaa verrokkia kuulokearvosteluille ja taajuusvastemittauksille. Nyt en oikein osaa sanoa, miltä noiden olisi tarkoitus kuulostaa, enkä myöskään haluaisi muiden kuulokkeiden kuulostavan tuolta. :D

Tässä mittaukset parista eri asennosta. EARS:in tekokorvat keskellä kuppeja tulee punaisen käyrän mukainen taajuusvaste ja tolta se myös mun korviin kuulostaa. Yläkeskitaajuudet vaikuttaisi nousevan mun yksilössä ehkä hieman tavoiteltua enemmän. Kuulokkeet mittauslaitteessa hieman ylemmäs nostamalla tuli muistaakseni keskimäärin tämä sininen käyrä, joka vastaa joidenkin muiden mittauksia samoista kuulokkeista. Omilla korvillani en saa mielestäni tilannetta juurikaan parannettua asentoa vaihtamalla, vaikka kuulenkin pieniä muutoksia parempaan suuntaan.
1641324417474.png
 
Liittynyt
26.08.2019
Viestejä
190

Onko näistä kellään kokemusta? Olisikohan pätevät satunnaiseen musiikin kuunteluun? (49,95€ tarjoushintaan)
 
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
206
Olikos täällä moni kuullut Akg:n K371:t? Nämä on suoraan sanottuna aivan vastenmielisen kuuloiset: todella ontot, honottavat, kirkkaat ja metalliset. Musiikki kuulostaa siltä kun olisi keikka menossa huonosti akustoidussa tilassa ja kuuntelisit sitä rakennuksen ulkopuolella seinän läpi. :lol: Keskitaajuudet on todella ohuet ja jopa mun 40€ Teams-käytössä olevat Jabrat kuulostaa paremmalta ja normaalimmalta.

Missä näissä on se harman target? Ei tunnu asennon vaihtaminen päässäkään korjaavan soundia. Molemmat kanavat mittautuu melko samalla tavalla, joten tarkoituksella kai näistä on tällaiset tuunattu. :redface:

Mun vaimon ilme oli myös näkemisen arvoinen, kun irvisteli kuunnellessa.
Ei kyllä täysin vastaa minun kokemuksia noista luureista. Muistan, että soundi oil hivenen ohuen kuuloinen, bassoboosteista huolimatta. Jandalle myin omani, niin taisin sanoa, että kirkkautta kaipilin lisää. Se nyt oli vähän väärin sanottu. Tarkoitin enemmän tarkkuutta. Jotenkin jäi fiilis, että kuulokkeet, no soundasi satasen kuulokkeilta. Ei oikein erottelevat olleet. Muuten kyllä tykkäsin luureista, ehkä vähän jopa kaipaan niitä.

Mutta jos vertaa tuota sinun käppyrää muihin mitä on netissä, niin lähes kaikissa tulee tuossa 2-3k kohdalla laskua, kun sulla tulee nousua. Sonarworksinkin käppyrässä on 4db laskeuma tuossa, missä sinulla on 5db boosti? DIY Audion käppyrässä on 1k:n kohdalta jo alamäkeä aina 4k asti jossa todella syvä pudotus. Amirilla myös jää reilusti curven targetista. Niin moni muukin käppyrä osoittaa alamäkeä tuohon kohtaa, että väkisin tulee mieleen, että sinun luurit on jotenkin vialliset? Muuten toi käppyrä näyttää kyllä legitiltä, mutta tuo 3k:n boosti taas ei. Jos luurit oli outletista, niin en ihmettele et joku on palauttanut tuollaiset luurit o_O
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 527
^ 3k-boosti vaikuttaisi tosiaan olevan suurin ero siihen, mitä kuulokkeiden olettaisin muiden kokemusten ja mittausten perusteella olevan. Mulla olevassa parissa on täytynyt mennä jotakin pieleen, koska sen verran luonnottomalta kokonaisuudelta kuulostaa. Siitä olen täysin samaa mieltä, että kuulokkeet muutoinkin kuulostaa maksimissaan hintaisiltaan. Äänikuva on todella tiiviisti pään sisällä, mikä käy itseäni ahdistamaan. En silti kuulokkeita vielä yhden parin perusteella lyttää, koska VK:n outletissa lienee niin sanotusti p**ka kierrossa. :D Kiinnostaisi kuulla toinenkin K371, mutta voi olla, että kiinnostaa keskittyä enemmän Fostexin Purpleheart-mallin ja tulevan Hifiman Edition X V2:n kuunteluun.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
88
Tässä jonkun aikaa kuunnellut E-mu Teak kuulokkeilla musaa ja tykkään kyllä todella paljon näiden äänestä. Ainoastaan noi ylätaajuudet ehkä hitusen turhan kirkkaat omaan makuun. Tämä ei tietysti nyt kaikessa musiikissa häiritse, mutta joissain albumeissa joissa paljon rumpujen symbaaleja käytetään, tulee ne vähän turhan "pintaan". Erityisesti tykkään näiden bassontoistosta.

Kysyisinkin, että olisiko jotain vastaavaa suositella, jossa ei niin kirkas tuo yläpää olisi? Hintahaarukka noin 400 euroon asti ja ei haittaisi jos kuulokkeet olisivat suht helposti ajettavat. Ja pääasiassa kuuntelen metallimusiikkia, jos tuolla nyt jotain merkitystä on. Denonin D7200 on yhtenä ehdokkaana ollut.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 798
Kysyisinkin, että olisiko jotain vastaavaa suositella, jossa ei niin kirkas tuo yläpää olisi? Hintahaarukka noin 400 euroon asti ja ei haittaisi jos kuulokkeet olisivat suht helposti ajettavat. Ja pääasiassa kuuntelen metallimusiikkia, jos tuolla nyt jotain merkitystä on. Denonin D7200 on yhtenä ehdokkaana ollut.
D7200 taitaa olla kirkas soundiltaan, oletko D5200 mallia kuullut?
 

J_Gaming

Premium-jäsen
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
147
Mark Levinsonin brändin alla julkaistu BT-luurit Harman kippuran ystäville:

Mahtaakohan näitä rantautua Suomeen? Pitää ehdottomasti päästä tyypeille. Itse olen kovasti pitänyt JBL Club One luureista pienellä equtuksella. (Bassoa pari deppaa pois ja n. 3 & 7 kHz:n kohdilla olevat resonanssit niistettynä.)

EDIT:
Sean Olive on julkaissut Twitterissä jo marraskuussa Production Validation Samplen mittaukset


Hienosti mukailee heidän tavoitekäyräänsä. Kodekkien kattavuuskin mukava: LDAC, AptX Adaptive ja AAC.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 949
Viestejä
4 272 179
Jäsenet
71 585
Uusin jäsen
villejok

Hinta.fi

Ylös Bottom