Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 751
@Roderick Mitäs dekoni padeja olit mittaillut LCD2C:n kanssa, fenestrated sheepskinejä? Oliko sulla vertailun niiden ja orkkisten välillä? Yritin etsiä, mutta en löytänyt, mahdollisesti sokeuden vuoksi. Elite velourin ja orkkisten välillä löysin vertailu mittauksia jotka näytti ihan hyviltä.
 
Liittynyt
26.06.2018
Viestejä
89
Kokeillaan jos täältä saisi hieman jeesiä, tuli joskus aikanaan ostettua Sennheiserin HD 800 kuulokkeet kun halusin jotain mikä ei hajoilisi aina vuoden välein. Näitä on nyt tullut käytettyä aika pitkään ja oon ollut ihan tyytyväinen, ei tullut kuitenkaan koskaan hankittua mitään kuulokevahvistinta vaikka ilmeisesti olisi tarkoitus että sellainen olisi käytössä näiden kanssa. Olisiko kenelläkään heittää mitään ehdotuksia kuulokevahvistimesta minkä saisi laitettua tietokoneen ja näiden kuulokkeiden väliin?

Voisiko joku tälläinen olla esimerkiksi hyvä: Pro-Ject Box-Design Head Box S2 Digital -kuulokevahvistin, musta – USB – D/A-muuntimet – Vahvistimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com

Tuosta saisi optisella kaapelilla yhdistettyä ton koneeseen ja sitten kuulokkeista lähtevän 6,3mm liitännän tökättyä tuohon sisään.

Edit: tämäkään ei nyt hassummalta vaikuta? Cambridge Audio DacMagic Plus -DA-muunnin, musta – USB – D/A-muuntimet – Vahvistimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Kokeillaan jos täältä saisi hieman jeesiä, tuli joskus aikanaan ostettua Sennheiserin HD 800 kuulokkeet kun halusin jotain mikä ei hajoilisi aina vuoden välein. Näitä on nyt tullut käytettyä aika pitkään ja oon ollut ihan tyytyväinen, ei tullut kuitenkaan koskaan hankittua mitään kuulokevahvistinta vaikka ilmeisesti olisi tarkoitus että sellainen olisi käytössä näiden kanssa. Olisiko kenelläkään heittää mitään ehdotuksia kuulokevahvistimesta minkä saisi laitettua tietokoneen ja näiden kuulokkeiden väliin?

Voisiko joku tälläinen olla esimerkiksi hyvä: Pro-Ject Box-Design Head Box S2 Digital -kuulokevahvistin, musta – USB – D/A-muuntimet – Vahvistimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com

Tuosta saisi optisella kaapelilla yhdistettyä ton koneeseen ja sitten kuulokkeista lähtevän 6,3mm liitännän tökättyä tuohon sisään.

Edit: tämäkään ei nyt hassummalta vaikuta? Cambridge Audio DacMagic Plus -DA-muunnin, musta – USB – D/A-muuntimet – Vahvistimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com
Jos 300€ olet käyttämässä, suosittelisin topping DX3 pro hifitalosta ja sitten senkun 6,35mm - 3,5mm adapteria siihen.
EDIT: vissiin näyttää olevan loppu eikä osaa sanoa milloin tulee lisää, mutta tuo olisi kova jos jostain saisi.

Ja lisätään tähän vielä oma postaus että onko helpompaa tapaa saada edullisesti 2.5mm naaras XLR uros adaptereita kuin drop.comista? Drop 4-Pin XLR-to-2.5mm TRRS Adapter tämänkaltaisesta vehkeestä kyse, niin onko euroopassa jossakin paikkaa mistä voisi tällaisen tilata?
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Tullut pikkuhiljaa semmoinen fiilis että mitä minä siitä saan jos joskus pääsen kuulemaan kalliimpia kuulokkeita, jotenkin tuntuu että näiden K612pro kuulokkeiden äänenlaatu tyydyttää omat korvat ihan täydellisesti, kun ovat juuri sitä soundiltaan mistä tykkään eli ei mitään ylikorostunutta bassoa ym. vaan kaikki taajuudet kuulostavat melko tasapainoisilta.

Mutta juu hyvin nämä menee sillä välin kun odottelen HE-560 kuulokkeita saapuvaksi, jahka jannu saa aikaiseksi postittaa ne tänne. Voi olla että mieli muttuu kuitenkin kun pääsee kuulemaan oikeita planaarikuulokkeita, mene ja tiedä?.
Kyllä äänessä tulee olemaan eroja noiden välillä.
Siinä missä K612:n taajuusvaste on hieman koholla 2kHz:n kohdalla, HE-560:ssä siinä kohtaa on 7-8 dB monttu.
Vastaavasti K612 on 3½ kHz:n kohdalla 4-5 dB notkolla ja HE-560 on siinä kohtaa ~5 dB koholla.
Parametrisella equlla noita pystyy kylla korjaamaan hyvin tarkasti.
(Equalizer APO ja mahdollisesti siihen Peace GUI laajennus)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Taitaa vähän venähtää mun Velouripadien laskulla tilaaminen kun vastasi mailiin että heidän serverit olivat tuolla:
"OVHcloudin Strasbourgin datakeskuksissa katastrofaalinen tulipalo"

Ön-noh, vielä en osaa niitä kaivata niin tilaillaan uusiks kun tilanne rauhoittuu.
Voihan perhana, taitaa sitten viivästyä aika rankasti omat keskiviikkona tilatut velour padit :sad:
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Tullut pikkuhiljaa semmoinen fiilis että mitä minä siitä saan jos joskus pääsen kuulemaan kalliimpia kuulokkeita, jotenkin tuntuu että näiden K612pro kuulokkeiden äänenlaatu tyydyttää omat korvat ihan täydellisesti, kun ovat juuri sitä soundiltaan mistä tykkään eli ei mitään ylikorostunutta bassoa ym. vaan kaikki taajuudet kuulostavat melko tasapainoisilta.

Jotkut tosin väittää näitä rasittaviksi, mutta en voi yhtyä noihin puheisiin kun parhaimmillaan alussa istuin 10 tuntia nämä luurit päässä melkein tauotta. Myöskään en ole kuullut mitään korostunutta trebleä vaikka näissä muka semmoinen on, en tiedä johtuuko vahvistimesta/dacista että se rauhoittaa hieman ääntä, vai mistä?.

Mutta juu hyvin nämä menee sillä välin kun odottelen HE-560 kuulokkeita saapuvaksi, jahka jannu saa aikaiseksi postittaa ne tänne. Voi olla että mieli muttuu kuitenkin kun pääsee kuulemaan oikeita planaarikuulokkeita, mene ja tiedä?.

Mieti hommaa vaikka niin, että oot juonut vuosikaudet tyytyväisenä Karjalan kolmosta ja sitten joku mulkero lyö käteen tuopin erittäin hyvää tsekkiläistä lageria.. Seuraavaksi sitä onkin teltan kanssa jonottamassa lippuja johonkin esoteerisille craftbeerbakkanaaleille kun on ihan pakko päästä maistamaan jotain tiettyä luostariolutta jota on jäljellä 15 pulloa koko maailmassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Kokeillaan jos täältä saisi hieman jeesiä, tuli joskus aikanaan ostettua Sennheiserin HD 800 kuulokkeet kun halusin jotain mikä ei hajoilisi aina vuoden välein. Näitä on nyt tullut käytettyä aika pitkään ja oon ollut ihan tyytyväinen, ei tullut kuitenkaan koskaan hankittua mitään kuulokevahvistinta vaikka ilmeisesti olisi tarkoitus että sellainen olisi käytössä näiden kanssa. Olisiko kenelläkään heittää mitään ehdotuksia kuulokevahvistimesta minkä saisi laitettua tietokoneen ja näiden kuulokkeiden väliin?

Voisiko joku tälläinen olla esimerkiksi hyvä: Pro-Ject Box-Design Head Box S2 Digital -kuulokevahvistin, musta – USB – D/A-muuntimet – Vahvistimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com

Tuosta saisi optisella kaapelilla yhdistettyä ton koneeseen ja sitten kuulokkeista lähtevän 6,3mm liitännän tökättyä tuohon sisään.

Edit: tämäkään ei nyt hassummalta vaikuta? Cambridge Audio DacMagic Plus -DA-muunnin, musta – USB – D/A-muuntimet – Vahvistimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com
Joo nyt äkkiä joku DAC ja vahvari hankintaan! Jos noita kuuntelee suoraan tietokoneen omasta kuulokelähdöstä niin se on vähän sama kun ostais helvetin hienon polkupyörän ja ajelis sillä sitten ilman penkkiä..

Tämä on täysin toisen käden tietoa, mutta isojen poikien mukaan HD800 on vähän ronkeli tuon vahvistimen suhteen ja voi kuulostaa helposti kököltä, joten tekisin vähän researchia ennen kuin vetää liipasimesta. Jossain suositeltiin esim Schiitin Asgard3, Jotunheim 2 tai Lyr 3
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Ihan mielenkiinnosta mielipidekysymys alan harrastajille, pärjääkö Valcot ja Applen Airpods Maxit äänenlaadussa hyvin tai lainkaan näille "keskihinnan suosikeille"?
Kannattaa kokeilla Maxit, on ne tosi hyvät, nimenomaan keskisarjassa painii. Ja siitä ylöspäin alkaa olla aika vahvasti vähenevä hyöty investoinneissa. Eipä silti, hyöty kuitenkin.. :)
 
Liittynyt
02.01.2019
Viestejä
306
Tuli hankittua pari viikkoa takaperin Sonyn suljetut MDR-Z7:t.

Audioquestin Nightowl Carbonien jälkeen oudoin "sound signature" mitä olen kuullut.

Pitemmässä kuuntelussa oikeastaan aika mainiot, mutta aina kun vaihtaa hetkeksikin avoimiin - erittäin erikoiset.

Suljetuiksi yllättävän laaja ja kohtuu tarkka soundstage, mutta ihan erilailla kuin vaikka DT1990:ssä - lähinnä tuon bassotoiston osalta.

CSGO:ssa ja muissa FPS-peleissä kuulee kyllä missä kilpurit kulkee ja tekee mutta alataajuuksien kautta. Normaalisti kävelyäänet jne. on aika korkeiden äänien kautta selkeitä vaikka Beyereissä tai AKG:n 712 proilla.

Musiikkikin on jotenkin erilaista kuunneltavaa -vaatii totuttelua ja varsinkin testailua.

Niin joo ja näitähän on tarkoitus modailla vähintään kohtuullisesti netistä löytyvin neuvoin.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Tuo on vähä semmonen juttu, että sitä ei tiedä ennen kuin kokeilee niitä parempia kuulokkeita. Jotkut omatkin kuulokkeet soi "täydellisesti" ja sitten kun laittaa vähän parempaa settiä korville tajuaakin miten "huonot" toiset kuulokkeet oli vaikka kuunnellessa ei mitään vikaa ollutkaan. Toisaalta hinnan kasvaessa äänenlaatu ei parane samaa tahtia ja hyvin äkkiä sitä metsästää ihan marginaalisia parannuksia. Lisäksi mitä parempia kuulokkeita vertailee sitä tärkeämpää olisi kuunnella kuulokkeet kunnolla. Pikaisessa demo tilanteessa ne erot jää helpommin kuulumatta ja se "paremmuus" tulee esiin vasta pidemmällä käytöllä.
Joo, noinhan se menee. Eikä soundi aina välttämättä edes parane - joku on vaan vähän erilainen tai toisella tavalla hyvä.

Ja tosta kuuntelusta oli toisaalla ihan asiallista keskustelua, niin joo, edes takas napsuttelu ei oo hyvä tapa saada kunnollista kuvaa toistimista.

---

Piti kirjoitella itekin tänne, että vaikka oon edelleen sitä mieltä, että oma ykkössetti on LCD-3 + Toraudio, niin siitä huolimatta käytössä on ollu melkein yksinomaan Atticus ja suoraan tosta RME:n kuulokelähdöstä siitä asti, kun Atticukset tuli. En edes osaa oikein sanoa, mikä noissa erityisesti iskee. Hemmetin helppo vaan kuunnella.

Ehkä ne sit on ne perinteisesti kuvatut hyveet, että laulut ja kitarat toimii ja bassohan on tukeva. Vaatii vähän kyllä volaa, että bassot herää kunnolla. Mulla voi olla vaarana kuunnella monesti vähän turhan hiljaisella.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
@Roderick Mitäs dekoni padeja olit mittaillut LCD2C:n kanssa, fenestrated sheepskinejä? Oliko sulla vertailun niiden ja orkkisten välillä? Yritin etsiä, mutta en löytänyt, mahdollisesti sokeuden vuoksi. Elite velourin ja orkkisten välillä löysin vertailu mittauksia jotka näytti ihan hyviltä.
En tainnu tänne postatakaan mitään noista pädeistä. Useempi kuukausi oli tuossa orkkispadeilla kuuntelun ja fenestrated sheepskinin välillä. Ja eri yksilöt vieläpä että siitäkin voi toki eroa tulla. Muistikuva on kuitenkin että orkkispadeilla basso oli muikeampi mutta enempi tykkäsin dekonin padeista kun ei oo niin synkkä soundi.

Audeze padit.jpg

Kattelin tuota graafia ja vähän jotenkin oudolta vaikuttaa paitsi tuon basson osalta. Vähän eritavalla kun asettaa nuo käppyrät tuohon niin vastaa paremmin omia muistikuvia. Minidsp ears:n käyttö-oppaassa neuvotaan kalibroimaan 300hz sine-aalolla mutta taitaa olla normaalimpaa mitata käyttäen 1khz. Jos 1khz olis säädetty suositeltuun 84db targettiin niin ehkä tää alempi olisikin tarkempi kuva.
Audeze Padit 2.jpg

Maalit kuivahti viimeisestäkin telineestä niin sai rojut lasien taakse pölyltä turvaan :)
IMG_20210312_212512.jpg
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Joo, noinhan se menee. Eikä soundi aina välttämättä edes parane - joku on vaan vähän erilainen tai toisella tavalla hyvä.

Ja tosta kuuntelusta oli toisaalla ihan asiallista keskustelua, niin joo, edes takas napsuttelu ei oo hyvä tapa saada kunnollista kuvaa toistimista.

---

Piti kirjoitella itekin tänne, että vaikka oon edelleen sitä mieltä, että oma ykkössetti on LCD-3 + Toraudio, niin siitä huolimatta käytössä on ollu melkein yksinomaan Atticus ja suoraan tosta RME:n kuulokelähdöstä siitä asti, kun Atticukset tuli. En edes osaa oikein sanoa, mikä noissa erityisesti iskee. Hemmetin helppo vaan kuunnella.

Ehkä ne sit on ne perinteisesti kuvatut hyveet, että laulut ja kitarat toimii ja bassohan on tukeva. Vaatii vähän kyllä volaa, että bassot herää kunnolla. Mulla voi olla vaarana kuunnella monesti vähän turhan hiljaisella.
Mites tuo LCD-3 tykkää Torin vehkeestä? Luulin ennen että se ei hirveesti tykkäis putkista tuo kolmonen.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Piti kirjoitella itekin tänne, että vaikka oon edelleen sitä mieltä, että oma ykkössetti on LCD-3 + Toraudio, niin siitä huolimatta käytössä on ollu melkein yksinomaan Atticus ja suoraan tosta RME:n kuulokelähdöstä siitä asti, kun Atticukset tuli. En edes osaa oikein sanoa, mikä noissa erityisesti iskee. Hemmetin helppo vaan kuunnella.
Ymmärrän tuota hyvin, arkisin käytän enimmäkseen Denon AH-D9200 ja ovat ihan loistavat, mutta sitten kun ottaa viikonloppuna kunnon session Utopian parissa, saa muistutuksen miksi ne ovat omassa luokassaan. Jotenkin ei halua edes tarttua niihin sellaisella ”kuuntelenpa töiden ohessa”-mentaliteetilla. Denonit menee sellaisessa hyvin, nimenomaan helpolla.

Jostain syystä lievä kuulokekuume päällä. Mitähän tähän settiin lisäisi.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Mites tuo LCD-3 tykkää Torin vehkeestä? Luulin ennen että se ei hirveesti tykkäis putkista tuo kolmonen.
Kyllä kai tuota kuitenkin suht usein putkillakin soitellaan, ainakin head-fi lukemisen perusteella..

Minusta Toraudiolla saa ihan noita perus putkihyveitä, eli vähän se tukevoittaa bassoa, pehmentää yläkertaa ja tuntuu tuovan myös lisää syvyyttä äänikuvaan. Ja kyllä se jotain uusia sävyjäkin irrottaa, mitä ei noilla mun muilla vahvareilla irtoa. Oon tosiaan tykännyt kovastikin. En oo taas LCD-3:a soitellut periaatteessa kuin Toraudion kautta.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
En tiiä oisko tää saman vai eri viestin asiaa tuon edellisen kanssa, mutta menköön nyt eri viestiin. Ostin Toraudion käytännössä ZMF:n luureja varten, mutta tosiaan parhaiten se mun makuuni natsaa ton LCD-3:n kanssa. Ja oon miettinyt, pitäskö jossain kohti ostaa joku OTL-putkipeli ZMF:n luureille testiin, mutta jos lopputulos on se, että soundi lämpiää ja paksunee vaan entisestään, niin se ei kyllä oo sitä, mitä mää ZMF:iltä haen. Minusta ne taas toimii parhaiten neutraalien tai vähän jopa kirkkaiden vahvarien kanssa.

Ja tuon edellisen takia oon sit miettinyt, että pitäskö ostaa ZMF:ltä vielä Verite, joka ois varmaan sen verran nopea ja kirkas, että vois natsata Toraudionkin kanssa hyvin :D Ja pitää se melkein jossain kohtaa saada, mutta ihan lähiaikoina ei kyllä kestä p*rse.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
En tiiä oisko tää saman vai eri viestin asiaa tuon edellisen kanssa, mutta menköön nyt eri viestiin. Ostin Toraudion käytännössä ZMF:n luureja varten, mutta tosiaan parhaiten se mun makuuni natsaa ton LCD-3:n kanssa. Ja oon miettinyt, pitäskö jossain kohti ostaa joku OTL-putkipeli ZMF:n luureille testiin, mutta jos lopputulos on se, että soundi lämpiää ja paksunee vaan entisestään, niin se ei kyllä oo sitä, mitä mää ZMF:iltä haen. Minusta ne taas toimii parhaiten neutraalien tai vähän jopa kirkkaiden vahvarien kanssa.

Ja tuon edellisen takia oon sit miettinyt, että pitäskö ostaa ZMF:ltä vielä Verite, joka ois varmaan sen verran nopea ja kirkas, että vois natsata Toraudionkin kanssa hyvin :D Ja pitää se melkein jossain kohtaa saada, mutta ihan lähiaikoina ei kyllä kestä p*rse.
Voi olla, että sun makuun se OTL-reitti ei välttis olis oikea - ainakaan Aeolus/Atticus setillä.

Miltäs tuo LCD-3:n soundstage kuulostaa Torin kanssa? Nyt alkoi itseasiassa ihan kunnolla kiinnostaa onko mun muistikuvat kolmosista varsinkin putkivehkeillä ihan väärät.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Miltäs tuo LCD-3:n soundstage kuulostaa Torin kanssa? Nyt alkoi itseasiassa ihan kunnolla kiinnostaa onko mun muistikuvat kolmosista varsinkin putkivehkeillä ihan väärät.
Tähän pitää varmaan vastata uuden kerran, kun en oo tosiaan tainnut yli viikkoon soitella niitä kuin ihan pienen hetken Atticukseen verratessani.

Toi Toraudio saattaa sotkea pikkaisen ääriviivoja, asiat ei oo ehkä ihan niin tarkasti paikallaan kuin vaikka nyt A90:n kautta kuunnellessa oli, mutta kyllä se minusta kolmiulotteisemman stagesta tekee. A90:n kautta kuunnellessa stage oli sen verran leveä kuin oli, en keksi sille nyt mitään hyvää määrettä, mutta syvyyssuunnassa oli tosi vähän informaatiota. Ja kun tuon Toraudion otti käyttöön, niin tuo oli yks niistä jutuista, johon kiinnitti ekana huomiota.

Ja aika monesta matskusta rupesi bongailemaan ihan uusia nyansseja, joihin ei ollu ennen kiinnittänyt huomiota. Tällai muistin varasta kommentoituna.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tähän pitää varmaan vastata uuden kerran, kun en oo tosiaan tainnut yli viikkoon soitella niitä kuin ihan pienen hetken Atticukseen verratessani.

Toi Toraudio saattaa sotkea pikkaisen ääriviivoja, asiat ei oo ehkä ihan niin tarkasti paikallaan kuin vaikka nyt A90:n kautta kuunnellessa oli, mutta kyllä se minusta kolmiulotteisemman stagesta tekee. A90:n kautta kuunnellessa stage oli sen verran leveä kuin oli, en keksi sille nyt mitään hyvää määrettä, mutta syvyyssuunnassa oli tosi vähän informaatiota. Ja kun tuon Toraudion otti käyttöön, niin tuo oli yks niistä jutuista, johon kiinnitti ekana huomiota.

Ja aika monesta matskusta rupesi bongailemaan ihan uusia nyansseja, joihin ei ollu ennen kiinnittänyt huomiota. Tällai muistin varasta kommentoituna.
Voi olla, että mun mielipide kolmosista olisi ihan erilainen jos niille olisi syötetty oikeanlaisia putkia. Pitää pyrkiä saamaan sellaset uudelleen kuunteluun, avoimin mielin.

Tässä alkaa epäillä omia muistikuvia monien luurien kanssa. Tuntuu siltä, että ainakin oma kuulomuisti on tosi epäluotettava.
 
Liittynyt
26.06.2018
Viestejä
89
Jos 300€ olet käyttämässä, suosittelisin topping DX3 pro hifitalosta ja sitten senkun 6,35mm - 3,5mm adapteria siihen.
EDIT: vissiin näyttää olevan loppu eikä osaa sanoa milloin tulee lisää, mutta tuo olisi kova jos jostain saisi.

Ja lisätään tähän vielä oma postaus että onko helpompaa tapaa saada edullisesti 2.5mm naaras XLR uros adaptereita kuin drop.comista? Drop 4-Pin XLR-to-2.5mm TRRS Adapter tämänkaltaisesta vehkeestä kyse, niin onko euroopassa jossakin paikkaa mistä voisi tällaisen tilata?
Kiitos ehdotuksesta, mä yritin ettiä tuota DX3 PRO:ta mutta kaikkialla näyttäisi olevan varastot tyhjillä tuon osalta. Joku uusi versio taitaa olla tulossa? Ei tuo 300€ mitenkään kiveen hakattu summa ole, en vaan tahtoisi useampaa tonnia maksella Sennheiser HDV 820 mallista.

Joo nyt äkkiä joku DAC ja vahvari hankintaan! Jos noita kuuntelee suoraan tietokoneen omasta kuulokelähdöstä niin se on vähän sama kun ostais helvetin hienon polkupyörän ja ajelis sillä sitten ilman penkkiä..

Tämä on täysin toisen käden tietoa, mutta isojen poikien mukaan HD800 on vähän ronkeli tuon vahvistimen suhteen ja voi kuulostaa helposti kököltä, joten tekisin vähän researchia ennen kuin vetää liipasimesta. Jossain suositeltiin esim Schiitin Asgard3, Jotunheim 2 tai Lyr 3
Noi schiitin kuulokevahvistimet vaikuttaa ihan hyvältä, mä laitan noille vielä sähköpostia että onko ihan yhteensopivat ja toimiva tuote HD 800 kuulokkeiden kanssa. Jos teille tulee vielä jotain muita ehdotuksia niin kertokaa vaan ihmeessä, kiitos jo etukäteen. :)
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
89
Pahoittelut jos jossain on ehdotuksille eri ketju, mutta löytyykö samaan hintaluokkaan jotain selvästi parempaa kuuloketta allaoleviin verraten? Budjetti venyy juuri tuohon 150€.

 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Pahoittelut jos jossain on ehdotuksille eri ketju, mutta löytyykö samaan hintaluokkaan jotain selvästi parempaa kuuloketta allaoleviin verraten? Budjetti venyy juuri tuohon 150€.

Käytetty HE-400i tai HE4XX tulee ensimmäisenä mieleen. Uutena sitten HE-400i 2020, mutta se on jo 200€. Se on sitten toinen juttu, että tykkäätkö niistä. Jos olet tyytyväinen X2:n soundiin niin en lähtisi etsimään niille korvaajaa 150€ budjetilla.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
89
Käytetty HE-400i tai HE4XX tulee ensimmäisenä mieleen. Uutena sitten HE-400i 2020, mutta se on jo 200€. Se on sitten toinen juttu, että tykkäätkö niistä. Jos olet tyytyväinen X2:n soundiin niin en lähtisi etsimään niille korvaajaa 150€ budjetilla.
Tosiaan noista siis sen verran nyt positiivista lukenut että taitaa testiin lähteä seuraavaksi, ellei jotain muuta ehdotusta löydy samaan hintaluokkaan. Pidetään mielessä nuo käytetyt vaihtoehdot! :thumbsup:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tässä kävikin nyt vähän jännästi. Sain tässä hämmentävän hyviä uutisia jotka varmistuivat just, ja joiden lopputulema on, että mulla on mahdollisuus hommata vielä taloon luurit, vaikka luulin ettei sellaista mahdollisuutta enää ehdi tulla. Vuokrarästien jälkeen käteen jää vielä 730-780€ minkä voi upottaa luureihin. Nyt pitäisi miettiä, että mihin.

Mulla luurit hoitaa laajalti myös kivunhoidon hommaa ja pitää järjissään kun terveydentila huononee, niin homma pitää nyt hoitaa ajatuksella. Optimitilanteessa löytyisi joku Aeolus tai Atticus tuohon hintaan, esim käytetty B stock, mutta sen todennäköisyys on aika pieni - jenkeissä noita on välillä näkynyt about siihen hintaan, mutta siihen verot päälle olisi jo liikaa, eli täytynee etsiä kompromissiratkaisu. Edition X v2 on vanha suosikki, mutta niitä liikkuu kohtuulliseen hintaan tosi harvoin, ja en tiedä haluanko luottaa siihen, että elementit kestää edes meikäläisen loppuvuodet. Käytetty LCD-2C on varmaan se mihin tässä päätyy kun edellä mainitut ei natsaa, mutta en tiedä olisiko sitä niihin enää riittävän tyytyväinen. Focal Clear olisi muuten yksi vaihtoehto jos sellaset löytyisi käytettynä sopivaan hintaan, mutta niiden soundstage oli mulle dealbreaker.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Tässä kävikin nyt vähän jännästi. Sain tässä hämmentävän hyviä uutisia jotka varmistuivat just, ja joiden lopputulema on, että mulla on mahdollisuus hommata vielä taloon luurit, vaikka luulin ettei sellaista mahdollisuutta enää ehdi tulla. Vuokrarästien jälkeen käteen jää vielä 730-780€ minkä voi upottaa luureihin. Nyt pitäisi miettiä, että mihin.

Mulla luurit hoitaa laajalti myös kivunhoidon hommaa ja pitää järjissään kun terveydentila huononee, niin homma pitää nyt hoitaa ajatuksella. Optimitilanteessa löytyisi joku Aeolus tai Atticus tuohon hintaan, esim käytetty B stock, mutta sen todennäköisyys on aika pieni - jenkeissä noita on välillä näkynyt about siihen hintaan, mutta siihen verot päälle olisi jo liikaa, eli täytynee etsiä kompromissiratkaisu. Edition X v2 on vanha suosikki, mutta niitä liikkuu kohtuulliseen hintaan tosi harvoin, ja en tiedä haluanko luottaa siihen, että elementit kestää edes meikäläisen loppuvuodet. Käytetty LCD-2C on varmaan se mihin tässä päätyy kun edellä mainitut ei natsaa, mutta en tiedä olisiko sitä niihin enää riittävän tyytyväinen. Focal Clear olisi muuten yksi vaihtoehto jos sellaset löytyisi käytettynä sopivaan hintaan, mutta niiden soundstage oli mulle dealbreaker.
Mites Ananda tai adoramasta HE6? Ei ainakaan Anandassa oo tainnut kauheesti hajota drivereita? Yks vaihtoehto olis tietty sash tres. Vaikka onkin halvempi kun kaavailit niin kyllä se jonkun LCD2c:n kanssa painii samassa sarjassa. Äänen tyyliltään se uppoaa jonnekin Audezen ja Hifimanin väliin.

Jäi tuosta telineprojektista nahkanpaloja niin tein tämmösen.
IMG_20210313_024940.jpg

Rikkinäiset denon d2000 luurit joista puuttui kaapeli ja toinen elementti. Pistin noihin peerlesin driverit ja d7100 johdon joka oli jäänyt kaappiin pyörimään. Mietin irroitettavaakin johtoa mutta olis vähän liikaa joutunut kiikkailemaan että olis liittimet mahtuneet kuppeihin.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Noi schiitin kuulokevahvistimet vaikuttaa ihan hyvältä, mä laitan noille vielä sähköpostia että onko ihan yhteensopivat ja toimiva tuote HD 800 kuulokkeiden kanssa. Jos teille tulee vielä jotain muita ehdotuksia niin kertokaa vaan ihmeessä, kiitos jo etukäteen. :)
JDSlabsin Atom DAC + AMP stack tsekattu?
 
Liittynyt
26.06.2018
Viestejä
89
JDSlabsin Atom DAC + AMP stack tsekattu?
Tuokin vaikuttaa ihan hyvältä, pikaisella bingauksella niin jonkin verran käyttäjiä tuon Atomin ja HD800 kanssa. Sama asia oli tuolla Schiitin setillä. Omat huomiot noista että sillä Asgardilla saisi tuon DAC + vahvistimen yhteen laitteeseen ja Atomilla tulisi sitten kaksi erillistä laitetta.. lisäksi tuon Asgardin joutuisin yhdistämään RCA kaapelilla tietokoneeseen mutta tuon Atomin saisi USB kaapelilla, luulisi että USB on parempi vaihtoehto kuin RCA?

Onko teillä mitään kutinaa kumpi noista olisi parempi?

Edit: Jos lisää tohon asgardiin tollaisen AK4490 DAC :in niin tuleeko siihen tuo USB liitettävyys myös?
 
Liittynyt
28.12.2017
Viestejä
86
Joo nyt äkkiä joku DAC ja vahvari hankintaan! Jos noita kuuntelee suoraan tietokoneen omasta kuulokelähdöstä niin se on vähän sama kun ostais helvetin hienon polkupyörän ja ajelis sillä sitten ilman penkkiä..

Tämä on täysin toisen käden tietoa, mutta isojen poikien mukaan HD800 on vähän ronkeli tuon vahvistimen suhteen ja voi kuulostaa helposti kököltä, joten tekisin vähän researchia ennen kuin vetää liipasimesta. Jossain suositeltiin esim Schiitin Asgard3, Jotunheim 2 tai Lyr 3
Alkuun katselisin läpi mm. EISA palkitut ja esim. Whathifi.com vuoden tuotteet DAC/Headphone amplifier kategorioissa.

Esim. tämä olisi mielenkiintoinen ja nousee esiin hyvänä tuotteena useassa lähteessä, mutta mahtaako jerkku riittää Senkuille. AudioQuest DragonFly Cobalt | EISA – Expert Imaging and Sound Association

Itse ostin juuri käytettynä kehutun Chord Hugon.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Tuokin vaikuttaa ihan hyvältä, pikaisella bingauksella niin jonkin verran käyttäjiä tuon Atomin ja HD800 kanssa. Sama asia oli tuolla Schiitin setillä. Omat huomiot noista että sillä Asgardilla saisi tuon DAC + vahvistimen yhteen laitteeseen ja Atomilla tulisi sitten kaksi erillistä laitetta.. lisäksi tuon Asgardin joutuisin yhdistämään RCA kaapelilla tietokoneeseen mutta tuon Atomin saisi USB kaapelilla, luulisi että USB on parempi vaihtoehto kuin RCA?

Onko teillä mitään kutinaa kumpi noista olisi parempi?

Edit: Jos lisää tohon asgardiin tollaisen AK4490 DAC :in niin tuleeko siihen tuo USB liitettävyys myös?
AK4490-moduuliin saa usbin kiinni juu. HD800-luureja en ole kuullut itse, mutta valtavasti niistä lukenut, enkä muista koskaan nähneeni kenenkään kommentoivan, että niille vois ostaa liian lämpimän vahvarin. Mitä lämpimämpi, sen parempi, koska luurien perussointi on viileän analyyttinen ja etäinen.

Schiitin tuotteista lämpimin solid state taitaa olla juurikin Asgard 3. Vali 2+ -putkihybridi olisi puolestaan oivallinen budjettiratkaisu, mutta DAC-moduulia ei saa siihen sisään.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 751
Tuokin vaikuttaa ihan hyvältä, pikaisella bingauksella niin jonkin verran käyttäjiä tuon Atomin ja HD800 kanssa. Sama asia oli tuolla Schiitin setillä. Omat huomiot noista että sillä Asgardilla saisi tuon DAC + vahvistimen yhteen laitteeseen ja Atomilla tulisi sitten kaksi erillistä laitetta.. lisäksi tuon Asgardin joutuisin yhdistämään RCA kaapelilla tietokoneeseen mutta tuon Atomin saisi USB kaapelilla, luulisi että USB on parempi vaihtoehto kuin RCA?

Onko teillä mitään kutinaa kumpi noista olisi parempi?

Edit: Jos lisää tohon asgardiin tollaisen AK4490 DAC :in niin tuleeko siihen tuo USB liitettävyys myös?
Jos asgardiin ottaa sen modulin niin siinä on sitten se usb-liitin. Atom stackki ja asgaard on varmasti molemmat hyviä, atomia sanotaan vähän kirkkaammaksi soinniltaan. Asgaard on vähän hintavampi mutta paljon laadukkaampi rakenteeltaan ja tehokkaampi. Jenkeistä tilatessa tulee sitten postikuluja ja alvit, tulleja ei noille tule.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Jaaha, innostuin kyllä ihan liian aikaisin, eli kyllä nuo ZMF:n luurit taitaa jäädä unelmaksi. Noita B stock luureja ei taida montaa olla EU:ssa ja muuten tuskin löytyy riittävän vikkelästi paria 800€ hintaan. Piti alkaa vasta toukokuun lopulla useamman kuukauden pitkä ja rankka sarja hoitoja, leikkauksia ja muita sairaalakeikkoja, mutta sitä on nyt aikaistettu meikäläistä konsultoimatta maaliskuun lopulle (kai ne miettii, että eihän sairaalla ole mitään muuta elämää korona-aikana, lol). Ilmoittivat siitä vielä saatana etanapostilla. Päätin, että luurit pitää olla siihen mennessä hommattu - ei tuota settiä muuten selvin päin kestä. Viime kerta oli paljon lyhyempi mutta teki silti ihan täysin lähtökypsäksi ennen loppua. Pitää funtsia onko se LCD-2C sitten oikea valinta tähän kohtaan.

Mites Ananda tai adoramasta HE6? Ei ainakaan Anandassa oo tainnut kauheesti hajota drivereita? Yks vaihtoehto olis tietty sash tres. Vaikka onkin halvempi kun kaavailit niin kyllä se jonkun LCD2c:n kanssa painii samassa sarjassa. Äänen tyyliltään se uppoaa jonnekin Audezen ja Hifimanin väliin.

Jäi tuosta telineprojektista nahkanpaloja niin tein tämmösen.

Rikkinäiset denon d2000 luurit joista puuttui kaapeli ja toinen elementti. Pistin noihin peerlesin driverit ja d7100 johdon joka oli jäänyt kaappiin pyörimään. Mietin irroitettavaakin johtoa mutta olis vähän liikaa joutunut kiikkailemaan että olis liittimet mahtuneet kuppeihin.
Ananda ei kuulu mun suosikkeihin ja se sivuttaisliikkeen puute vaatis pannan vaihdon mun päälle, ja HE6:n ajamiseen ei löydy vahvistinta. Kun mietin asiaa, niin mun mielestä ne on loppupeleissä aika paskat luurit kun ne sai kuulostamaan hyvältä vain yli tonnin vehkeillä, ja muuten löytyi koko ajan joku dealbreaker. Sashit on liian iso tuntematon ja riski, ja mulla oli noiden deuxien kanssa mukavuusongelmia. Oikeastaan ei tekisi yhtään mieli hankkia planaareja, mutta dynaamisissa sopivat vaihtoehdot on tosi vähissä, ja maksaa kaikki yli 800€. En tiedä olisko E-MU teak sitten yksi ehdokas. Katellaan mitä tässä vielä keksitään. Tässä pitää nyt muutenkin elämä suunnitella ihan uusiksi aikataulumuutoksen takia, niin jää heikosti energiaa tän hoitamiseksi.

PS. Tuossa olis kaupan ehkä hienoimmat Aeolukset ikinä jos joltain löytyy syvät taskut; WTS Stabilized Aeolus (Lagoon) . On vielä magnesium pannalla ja tulee mahonkilootassa.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Jaaha, innostuin kyllä ihan liian aikaisin, eli kyllä nuo ZMF:n luurit taitaa jäädä unelmaksi. Noita B stock luureja ei taida montaa olla EU:ssa ja muuten tuskin löytyy riittävän vikkelästi paria 800€ hintaan. Piti alkaa vasta toukokuun lopulla useamman kuukauden pitkä ja rankka sarja hoitoja, leikkauksia ja muita sairaalakeikkoja, mutta sitä on nyt aikaistettu meikäläistä konsultoimatta maaliskuun lopulle (kai ne miettii, että eihän sairaalla ole mitään muuta elämää korona-aikana, lol). Ilmoittivat siitä vielä saatana etanapostilla. Päätin, että luurit pitää olla siihen mennessä hommattu - ei tuota settiä muuten selvin päin kestä. Viime kerta oli paljon lyhyempi mutta teki silti ihan täysin lähtökypsäksi ennen loppua. Pitää funtsia onko se LCD-2C sitten oikea valinta tähän kohtaan.



Ananda ei kuulu mun suosikkeihin ja se sivuttaisliikkeen puute vaatis pannan vaihdon mun päälle, ja HE6:n ajamiseen ei löydy vahvistinta. Kun mietin asiaa, niin mun mielestä ne on loppupeleissä aika paskat luurit kun ne sai kuulostamaan hyvältä vain yli tonnin vehkeillä, ja muuten löytyi koko ajan joku dealbreaker. Sashit on liian iso tuntematon ja riski, ja mulla oli noiden deuxien kanssa mukavuusongelmia. Oikeastaan ei tekisi yhtään mieli hankkia planaareja, mutta dynaamisissa sopivat vaihtoehdot on tosi vähissä, ja maksaa kaikki yli 800€. En tiedä olisko E-MU teak sitten yksi ehdokas. Katellaan mitä tässä vielä keksitään. Tässä pitää nyt muutenkin elämä suunnitella ihan uusiksi aikataulumuutoksen takia, niin jää heikosti energiaa tän hoitamiseksi.

PS. Tuossa olis kaupan ehkä hienoimmat Aeolukset ikinä jos joltain löytyy syvät taskut; WTS Stabilized Aeolus (Lagoon) . On vielä magnesium pannalla ja tulee mahonkilootassa.
Ainakin pari viikkoa sitten Verkkokauppa.com:in Outletissa oli varmaan 4-5 paria LCD-2:sia, alennukset oli tosiaan vaan sitä nykystä 10-15% luokkaa, mutta kaikkihan se on kotiinpäin.
 
Liittynyt
22.03.2017
Viestejä
92

Audezen lc2 c -kuulokkeita ois 479 €:lla kolme kappaletta. Miksiköhän noita noin paljon palautuu?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
^ Multa voisi lähteä melko edullisesti Atticukset siitä syystä, etten jaksais lähettää noita itse jenkkeihin mahdollista huoltoa varten. Noi oli jonkin aikaa käyttämättä, niin nyt en edes havaitse mitään vikaa normaaleilla kuunteluvoimakkuuksilla. Testailen toki vielä lisää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 398
Sennheiser HD 598 CS kuulokkeiden velurit ovat surkeassa kunnossa ja varisevat mustaa mönjää :) Onko suosituksia uusista padeista? Ei ole pakko olla samaa materiaalia, mutta laadukkaat saisivat olla. Ei jaksa samaa rapisemista vuoden päästä. Kokemuksia esim. näistä?

 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 327
Voisiko joku tälläinen olla esimerkiksi hyvä: Pro-Ject Box-Design Head Box S2 Digital -kuulokevahvistin, musta – USB – D/A-muuntimet – Vahvistimet – Audio ja hifi – Verkkokauppa.com

Tuosta saisi optisella kaapelilla yhdistettyä ton koneeseen ja sitten kuulokkeista lähtevän 6,3mm liitännän tökättyä tuohon sisään.
Minulta löytyy tuo laite ja kuulokkeina Hifiman Sundara, kuulemma tuossa ei ole ihan tarpeeksi tehoa Sundaraan mutta olen lopputulokseen hyvin tyytyväinen ja kyllä näilläkin kuulovaurion saa. Käytän USB:n kautta kun ei ole optista lähtöä Asuksen B350 emolevyssä.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Minulta löytyy tuo laite ja kuulokkeina Hifiman Sundara, kuulemma tuossa ei ole ihan tarpeeksi tehoa Sundaraan
Mitenkähän tuo ”ei tarpeeksi tehoa Subdaralle” lasketaan? Ei taida oma käsitys itselläni nyt riittää. Sundarat näyttäisi olevan 37ohm ja tuo Projectin S2 Digital pitäisi jaksaa ajaa 300ohmin Sennheisereitakin. En siis yritä kiistää, vaan korjata omaa käsitystä. Itse olen luullut että vaikkapa 37ohmin kuulokkeet olisi vahvarin tehovaatimusten osalta helpot.
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Mitenkähän tuo ”ei tarpeeksi tehoa Subdaralle” lasketaan? Ei taida oma käsitys itselläni nyt riittää. Sundarat näyttäisi olevan 37ohm ja tuo Projectin S2 Digital pitäisi jaksaa ajaa 300ohmin Sennheisereitakin. En siis yritä kiistää, vaan korjata omaa käsitystä. Itse olen luullut että vaikkapa 37ohmin kuulokkeet olisi vahvarin tehovaatimusten osalta helpot.
Ei tunnu moni tietävän ja tuijottavat vain spksejä. Käytännössä kuitenkin yleensä planaarit hörppäävät enemmän tehoja kuin dynaamiset.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Ei tunnu moni tietävän ja tuijottavat vain spksejä. Käytännössä kuitenkin yleensä planaarit hörppäävät enemmän tehoja kuin dynaamiset.
Jos ei ollut selvää niin kiinnosti miten tuota voisi laskea. Ei näytä moni tosiaan tietävän.. KVG siis :)
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
En tiedä miten lasketaan mutta ainakin oman kokemuksen mukaan dt 1990 250 Ohm on helpompi ajaa kuin sundarat, volyymia sai enemmän puhelimella ulos 1990 vs sundarat jotka kuulostivat hyvin vaimeilta. Toki molemmissa uupui bassontoistoa huomattava määrä että kumpaakaan en puhelimesta suoraan toistaisi.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Vaikka ne kuulokkeet sois kovaa, niin vahvistin voi olla silti alitehoinen jolloin kuulokkeet ei kuulosta hyvältä, esimerkiksi bassotoisto saattaa kärsiä.

Tosta lukemista jos haluaa perehtyä hommaan tarkemmin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Perkele kun tietäisi mitä tässä ny tekee, ottaako suosiolla 2C vai koittaako onneaan tuon parin viikon ajan.

Edit:
^ Multa voisi lähteä melko edullisesti Atticukset siitä syystä, etten jaksais lähettää noita itse jenkkeihin mahdollista huoltoa varten. Noi oli jonkin aikaa käyttämättä, niin nyt en edes havaitse mitään vikaa normaaleilla kuunteluvoimakkuuksilla. Testailen toki vielä lisää.
Atticukset kiinnostaa kyllä kans jos on toimivat
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Laskureita kuulokevahvistimen tehovaatimukselle on näköjään netti pullollaan. Aika perusasioita ;) Impedanssi ja herkkyys riittää laskentaan luurien osalta. Vaikkapa Headphone Power Calculator Results. Tuohon kun syöttää Sundaran ja Headbox S2 Digitalin speksit niin .. no, täysillä ei jaksa, mutta lujaa kylläkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Laskureita kuulokevahvistimen tehovaatimukselle on näköjään netti pullollaan. Aika perusasioita ;) Impedanssi ja herkkyys riittää laskentaan luurien osalta. Vaikkapa Headphone Power Calculator Results. Tuohon kun syöttää Sundaran ja Headbox S2 Digitalin speksit niin .. no, täysillä ei jaksa, mutta lujaa kylläkin.
Sundarat on kyllä välillä yllättävän krantut vahvarin suhteen. Ei sillä etteikö tuolla voisi niitä kuunnella ja olla tyytyväinen, mutta ne tuntui hyötyvän jonkin verran siitä, että reservissä on enemmän jerkkua. Mistä se sitten johtuu, niin en osaa yhtään sanoa, eli älkää uskoko mun subjektiivisia horinoita.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Se herkkyys/sensitivity lukema on tärkeämpi kuin impedanssi. 600 ohmiset on suht helppo soiteltava jos herkkyys on tyyliin 105db. Esim dt1990 on 250ohm ja 102db. Sundara on vain 94db. Referenssi vuoksi ehkä maailman vaikeiten ajettavat luurit on Hifiman he6 ja niissä on 83,5db. Tuo on ihan jo normaali lukema kaiuttimille ei niinkään kuulokkeille.

Oma juttunsa on sitte pienen impedanssin (sanotaan vaikka alle 20ohm) planarit. Ei auta vaikka olis semi herkätkin niin jotkut dragonfly donglet yms kyykkää kyllä aika helposti.

Nykyään on tehojen puolesta aika helppoa tuo vahvistimien hankinta jos ei halua liikaa miettiä. Pariin sataseen saa jo montakin mallia joilla voi räjäyttää korvien lisäksi driverit melkein mistä tahansa luureista jos niikseen sattuu. Pro-ject, Lehmann yms alkaa olla poikkeuksia siinä mielessä että niissä ei oo tehoja ihan överisti.

Edit: he6 voisi siis olla helposti ajettava kaiutin. Yleensä kaiuttimissa kai ilmoitetaan dB/1W ja kuulokkeissa dB/mW joten suoraan kuulokkeiden ja kaiuttimien välillä ei pidä verrata lukemia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Piti kirjoitella itekin tänne, että vaikka oon edelleen sitä mieltä, että oma ykkössetti on LCD-3 + Toraudio, niin siitä huolimatta käytössä on ollu melkein yksinomaan Atticus ja suoraan tosta RME:n kuulokelähdöstä siitä asti, kun Atticukset tuli. En edes osaa oikein sanoa, mikä noissa erityisesti iskee. Hemmetin helppo vaan kuunnella.

Ehkä ne sit on ne perinteisesti kuvatut hyveet, että laulut ja kitarat toimii ja bassohan on tukeva. Vaatii vähän kyllä volaa, että bassot herää kunnolla. Mulla voi olla vaarana kuunnella monesti vähän turhan hiljaisella.
Tuli laitettua itsekin taas Atticuksiin nämä Eikonin velour-padit. On kyllä tasapainoiset ja helpot näillä! :giggle: Ja allekirjoitan kans ton, että etenkin näillä veloureilla vaatii hieman enemmän volumea, että iskee kunnolla. Huomasin itseasiassa, että paksumpien nahkapadien jälkeen näillä clamppaa jonkin verran vähemmän, joten hieman bassot karkaili ennen kuin väänsin clamppia tiukemmalle.

Kun oon ehtiny tottua Verite Closedeihin, niin nahkapadeilla Atticukset kuulostaa kieltämättä hieman sellaiselta ontolta ja tunnelimaiselta. Näillä veloureilla ei herätä niin hämmästystä ja vokaalitkin erottuu edelleen mixistä juuri niin kuin tykkään. Kaikkien kuulokkeiden vokaalit sais kuulostaa tältä! Jotenkin niin äärettömän helppo ja rento kuunnella, vaikka vokaalit onkin tosi etualalla. Tuntuu kuin laulaja laulaisi just mulle - yhtäaikaa tosi intensiivistä ja rentouttavaa. Verite C:ssä vokaalit on huomattavasti yksityiskohtaisemmat, mutta jää noilla avoimemman kuuloisilla Auteur-padeilla hieman etäisiksi, eikä herätä niin suuria tunteita. Universe-padeilla vokaalit on puolestaan hieman liian lähellä, joten selkeästi jokin hybridivaihtoehto voisi olla omien mieltymysten mukainen padimalli.

Atticukset saatuani olin vaikuttunut välittömästi, mutta Veritet on vaatinu enemmän aikaa ennen kuin noista on osannu tykätä täysillä. Nyt kun on taustalla hieman parempi vahvistin ja pitkä oppimäärä siitä, mihin päin pääpantaa pitää väännellä mukavuuden parantamiseksi, oon noihin tosi tyytyväinen. Ehkä toisaalta ihan hyväkin, että tutustumisvaihe on kestänyt hieman pidempään ja noiden hyvien puolien löytäminen on tuonut jatkuvasti uutta innostusta. Verite ei ole tuunaukseltaan ihan helpoin omaksua, koska ne on soundiltaan melko lämpimät, mutta samaan aikaan tosi nopeat ja presence-alueelta intensiiviset. Onneksi ne on myös avoimen ja ilmavan kuuloiset etenkin Auteur-padeilla. Jännästi tuunaukseen jätetyt kuopat aikaansaa sen, että esim. rumpujen lautaset soi melko maltillisesti jääden hieman normaalimpaa enemmän taustalle. Melko vähän tulee muutenkaan kuunteluväsymystä, mutta tuo tietynlainen yleinen intensiivisyys vaatii myös kuuntelijalta aktiivisen mielentilan.

Tänään on tullu kuunneltua vain Atticusta ja onnekseni huomasin, että nyt on kumpikin elementti toiminu täydellisesti.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Vaikka noi outletin LCD-2C:t houkuttelee niin kyllä mä otan riskin ja odottelen vielä jos sattuis löytymään joku B stock ZMF vielä tässä kuussa. Sitä voi sitten toiseks viimesellä viikolla kattella mitä kaikkea on tarjolla jos ei natsaa ennen sitä.

Grado Hemp olis tosi jännä vaihtoehto mut miten vitussa ne ei vieläkään ole keksinyt irroitettavaa johtoa noihin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
Vaikka noi outletin LCD-2C:t houkuttelee niin kyllä mä otan riskin ja odottelen vielä jos sattuis löytymään joku B stock ZMF vielä tässä kuussa. Sitä voi sitten toiseks viimesellä viikolla kattella mitä kaikkea on tarjolla jos ei natsaa ennen sitä.

Grado Hemp olis tosi jännä vaihtoehto mut miten vitussa ne ei vieläkään ole keksinyt irroitettavaa johtoa noihin.
Saisiko noihin Gradoihin modattua helposti irrotettavat piuhat niin, että katkaisee Gradon omat piuhat pikku pätkiksi ja lisää niihin siistit female-liittimet roikkumaan?

Noi Hempit nimittäin vaikuttaisi mustakin houkuttelevilta.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 819
Viestejä
4 204 897
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom