Oon kuullut paljon typerää taivastelua siitä, että miten voi laittaa kuulokkeisiin niin ja niin paljon rahaa vaikka talous on heikossa kunnossa (vaikka samalla upottavat moninkertaisen summan matkailuun, puhelimiin, telkkareihin, alkoholiin, tupakkaan yms kun itse en pääse matkailemaan ja kohta tulee 10 vuotta täyteen kokonaan ilman alkoholin käyttöä). Sillä on kuitenkin ihan suora vaikutus mm. kipulääkkeiden kulutukseen jos pääsee päivän aikana kuuntelemaan huviä luureja. Kun muut harrastukset muuttui terveydentilan takia mahdottomiksi niin se vain korostui. Kipukroonikkona esimerkiksi kaikki opioidien kulutusta vähentävät keinot on kullan arvoisia - niiden sivuvaikutukset on täysin perseestä, ja hoito- ja apteekkihenkilökunta tekee niiden käyttäjien elämästä mahdollisimman hankalaa. Ehkä se tärkein vaikutus liittyy kuitenkin mielialaan ja pinnan pituuteen. Mielialaa parentava vaikutus on huomattava kun ajatuksia saa muualle kivusta ja omasta kuolevaisuudesta, ja lisäksi lähipiiri tykkää kun ärtyneisyys vähenee, eikä koko ajan pura sitä oloa äksyilemällä muille. Nyt kun on joutunut elämään vuoden ajan lähes täysin eristyksissä, niin tuo kaikki vaan vahvistuu.
Naapurissa korona näkyy lähinnä sekoilun lisääntymisenä. Ei oikein riitä myötätuntoa siihen suuntaan enää tässä vaiheessa, vaikka se nuorisotyöntekijän ammatti-minä puskee välillä läpi ja haluaisi auttaa.
Vaikka Utopian hintaisiin luureihin olisi tilillä rahaa, niin ne jäisi hankkimatta ihan siksi, että 1/3 hinnalla saa niin hyvät luurit, että en yksinkertaisesti näkisi tarvetta paremmalle - ja olennaisemmin sen erotuksen voisi käyttää elämänlaadun parantamiseen. Ne olisi silti kiva kuulla, ja erityisesti verrata muihin lippulaivaluureihin. Susvara on kerran kuultu, mutta siitä on niin kauan, että en luota omiin muistikuviin yhtään. (Jos kohdalle osuisi lottovoitto, niin sitten taloon tulisi tietysti kaikki maailman luurit.
)