Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Saisiko noihin Gradoihin modattua helposti irrotettavat piuhat niin, että katkaisee Gradon omat piuhat pikku pätkiksi ja lisää niihin siistit female-liittimet roikkumaan?
En tiedä - ei ainakaan mun taidoilla. En myös periaatteesta suostuisi leikkelemään 500€ luureja vain siksi, että valmistaja haluaa pitää kiinni jostain aikansa eläneestä retro-imagosta. Noihin pitäisi myös hankkia isommat padit (ja todnäk uusi panta jos se on yhtä epämukava kuin muut Gradot). Heittäisivät nuo edes vähän järkevämpään pakettiin niin niitä voisi harkita.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
@Sword Of Damocles paljos sulla on noita eri ZMF:n pädejä? Oon pudonnu laskuista :D Vai ooksää ottanu vaan molempien matkaan jotkut vaihtoparit = yht. 4?

Mähän tilasin tosiaan vielä Veriten ne jotkut perforated hybridit Aeoluksen kanssa testattavaksi. Ei mikään järjen riemuvoitto tää logiikka, mutta siis jos noilla sais tota soundia vähän vielä flätimmäksi, niin vois toimia paremmin ton putkivahvarin kanssa, joka varmaan sit puskee soundia taas lämpimämpään suuntaan :D
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 188
Mitäs mieltä porukka on päivityksestä AKG K550 MK3 - > Beyerdynamic DT 1770 Pro?

K550 soundiin olen vuosikaudet ollut todella tyytyväinen, mutta alkavat olla iällä ja tekisi mieli päivitellä. Kuulokkeita ajaa Topping DX3 Pro V2.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 751
Mitäs mieltä porukka on päivityksestä AKG K550 MK3 - > Beyerdynamic DT 1770 Pro?

K550 soundiin olen vuosikaudet ollut todella tyytyväinen, mutta alkavat olla iällä ja tekisi mieli päivitellä. Kuulokkeita ajaa Topping DX3 Pro V2.
DT1770:ssa korostuneempi basso ja diskantti, tosin oma kokemus on K550:n kahdesta ekasta versiosta joista siirryin beyereihin. DT1770 on aika samanlainen ääneltään kuin DT770 80ohm. Minulla oli hetken molemmat mutta myin DT1770:t koska ne olivat minulla epämukavammat ja eikä äänenlaatu ollut tarpeeksi paljoa parempi.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 188
DT1770:ssa korostuneempi basso ja diskantti, tosin oma kokemus on K550:n kahdesta ekasta versiosta joista siirryin beyereihin. DT1770 on aika samanlainen ääneltään kuin DT770 80ohm. Minulla oli hetken molemmat mutta myin DT1770:t koska ne olivat minulla epämukavammat ja eikä äänenlaatu ollut tarpeeksi paljoa parempi.
Kiitokset vastauksesta :thumbsup: ehkäpä olisi hyvä jos noita pääsisi jossain hiukan kokeilemaan. Samantyylistä soundia olisi haussa ja mielellään suljettuna/puoli suljettuna kuulokkeena.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Piru sentään, ehdin jo sopia kaupoista jenkkilässä sijaitsevan Atticus ltd:n suhteen, mutta tuo ehti saada vielä paremman tarjouksen ja meni sillä, perkele.

Joku ehti näköjään napata nuo stab Aeolukset, oli kyllä helkkarin nätit puukuviot noissa kupeissa. En tiedä olenko ikinä nähnyt nätimpiä luureja.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Grado Hemp olis tosi jännä vaihtoehto mut miten vitussa ne ei vieläkään ole keksinyt irroitettavaa johtoa noihin.
Tuo on kyllä ihme homma ja tuota oon monet kerrat itekki kironnut. Tykkäisin hengailla Gradot päässä varsinkin sillon kun sen kolme päivää vuodessa on liian kuuma mutta ei sen puutarhaletku kaapelin kanssa jaksa painia. Jopa kiinalaisissa Grado kopioissa on irrotettavat johdot! En tainnut tänne mitään noita vielä kirjoitella... Nuo on openheart oh2000 mutta vastaavan näkösiä luureja on muitakin. Tuota nimenomaista mallia jossa on 50mm elementti ei oikein nyt ole saatavilla missään mutta ovat kyllä hyvät luurit jos joku haluaa vähän modailla. Laitoin noihin(kin) Peerlesin elementit ja pikkusen kikkailun jälkeen noista tulikin aika pirun hyvät luurit. Vähän gradomainen soundi ronskimmalla bassolla. Noita on tullut kuunneltua useampikin tunti ihan fiilistellessä eikä vain modeja miettiäkseen.
oh2000.jpg

Tuo on-ear rakenne taitaa molemmissa kuulokkeissa boostata tuota 2khz seutua. Jäävät vähän kehnosti tuon mittausväkkyrän tekokorvan päälle. Korostumat on olemassa mutta varmaan noin puolet pienempänä kuin tuossa kuvassa.
1615667894055.png

1615667974224.png
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tuo on kyllä ihme homma ja tuota oon monet kerrat itekki kironnut. Tykkäisin hengailla Gradot päässä varsinkin sillon kun sen kolme päivää vuodessa on liian kuuma mutta ei sen puutarhaletku kaapelin kanssa jaksa painia. Jopa kiinalaisissa Grado kopioissa on irrotettavat johdot! En tainnut tänne mitään noita vielä kirjoitella... Nuo on openheart oh2000 mutta vastaavan näkösiä luureja on muitakin. Tuota nimenomaista mallia jossa on 50mm elementti ei oikein nyt ole saatavilla missään mutta ovat kyllä hyvät luurit jos joku haluaa vähän modailla. Laitoin noihin(kin) Peerlesin elementit ja pikkusen kikkailun jälkeen noista tulikin aika pirun hyvät luurit. Vähän gradomainen soundi ronskimmalla bassolla. Noita on tullut kuunneltua useampikin tunti ihan fiilistellessä eikä vain modeja miettiäkseen.

Tuo on-ear rakenne taitaa molemmissa kuulokkeissa boostata tuota 2khz seutua. Jäävät vähän kehnosti tuon mittausväkkyrän tekokorvan päälle. Korostumat on olemassa mutta varmaan noin puolet pienempänä kuin tuossa kuvassa.

On vielä just puutarhaletkun paksuinen johto kevyille kuulokkeille. Ihan älyvapaa homma.

Tuttu tuli apuun ja kiikutti mulle LCD-2C:t hetkeksi kokeiluun, ja ei näistä kyllä parin tunnin perusteella enää luureja mulle tule ainakaan orkkispadeilla. Muuten natsaisi hyvin, mutta keskialue ei vaan kutittele korvia lähellekään riittävästi, eikä ne Dekonit sitä tainnut kovin muuttaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
On vielä just puutarhaletkun paksuinen johto kevyille kuulokkeille. Ihan älyvapaa homma.

Tuttu tuli apuun ja kiikutti mulle LCD-2C:t hetkeksi kokeiluun, ja ei näistä kyllä parin tunnin perusteella enää luureja mulle tule ainakaan orkkispadeilla. Muuten natsaisi hyvin, mutta keskialue ei vaan kutittele korvia lähellekään riittävästi, eikä ne Dekonit sitä tainnut kovin muuttaa.
Kyllä ne velourit tekee ihmeitä. Omasta mielestä rauhoittaa niin paljon yläpäitä, että keskialue on kyllä enemmän esillä. Itellä oli pariviikkoa vakiopädeillä, minkä jälkeen velourit oli kun kotiin paluu.

Toisessa parissa on tällähetkellä dekonin suedet. Nämä ovat ehkä vakioiden ja velourien väliltä. Jää kyllä toiseen pariin käyttöön.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Kyllä ne velourit tekee ihmeitä. Omasta mielestä rauhoittaa niin paljon yläpäitä, että keskialue on kyllä enemmän esillä. Itellä oli pariviikkoa vakiopädeillä, minkä jälkeen velourit oli kun kotiin paluu.

Toisessa parissa on tällähetkellä dekonin suedet. Nämä ovat ehkä vakioiden ja velourien väliltä. Jää kyllä toiseen pariin käyttöön.
Ei ne mun muistin mukaan tehny keskialueelle mitään, eli varsinkin yläkeskialue oli edelleen oikeen reilusti montullaan, vaikka se yläkerran älytön vuoristorata taittu ja alataajuudet menetti vähän voimaa. Mulle se velourien iso juttu oli se yläpään piikin poistuminen mikä teki joistain biiseistä vähän kivuliaita. En tiedä onko se keskialue silloin enemmän esillä, mun muistaakseni ei ainakaan mainittavasti. Kuulokemaku on kyllä muuttunut siitä kun vimeksi omistin ne. En tiedä onko kuulon heikkenemisellä myös vaikutusta kun 35 alkaa olla jo kohdalla. Ihan selvästi ylätaajuuksien osalta on tapahtunut heikkenemistä viimeisen vuoden aikana, oikeastaan pelottavan paljon. Pitäisi varmaan sekin käydä testauttamassa. Oon mm. menettänyt heinäsirkat mistä vielä pari vuotta sitten vittuilin isäukolle.

Voi olla, että puren vaan hammasta enkä hanki mitään, kun ne kompromissiratkaisut yleensä vaan vituttaa jälkeenpäin. Pitää jemmata nuo rahat kyllä hyvin ettei niitä upota laiskana elämää helpottaviin menoihin mikä on ollut tapana.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 491
@Sword Of Damocles paljos sulla on noita eri ZMF:n pädejä? Oon pudonnu laskuista :D Vai ooksää ottanu vaan molempien matkaan jotkut vaihtoparit = yht. 4?

Mähän tilasin tosiaan vielä Veriten ne jotkut perforated hybridit Aeoluksen kanssa testattavaksi. Ei mikään järjen riemuvoitto tää logiikka, mutta siis jos noilla sais tota soundia vähän vielä flätimmäksi, niin vois toimia paremmin ton putkivahvarin kanssa, joka varmaan sit puskee soundia taas lämpimämpään suuntaan :D
Sen verran tyyriitä noi padit, ettei mulla sentään ole kuin Veriten mukana automaattisesti tulleet kahdet padit (Auteur ja Universe) ja Atticuksiin nahkaisten Ori-padien lisäksi ostamani Eikon velourit. Ostin toki aikanaan samaiset Ori-padit Hifimanin 400i -kuulokkeisiin ja Universet MrSpeakersin Ether CX:iin. Auteur hybridejä voisin seuraavana harkita Veriten pariksi.

Jännä kuulla, miten noi sun tilaamat padit toimii käyttötarkoituksessaan. :D
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Veritet on vaatinu enemmän aikaa ennen kuin noista on osannu tykätä täysillä. Nyt kun on taustalla hieman parempi vahvistin ja pitkä oppimäärä siitä, mihin päin pääpantaa pitää väännellä mukavuuden parantamiseksi, oon noihin tosi tyytyväinen. Ehkä toisaalta ihan hyväkin, että tutustumisvaihe on kestänyt hieman pidempään ja noiden hyvien puolien löytäminen on tuonut jatkuvasti uutta innostusta.
Kiva kuulla että oot saanut rahalle vastinetta :) Mulla on vähän samat fiilkset utopian suhteen. Ei varmaan kertaakaan ole tullut kuunneltua ilman ettei tulis "jumalauta nää on hyvät" fiilistä. Tosin tietysti ihan paskiten ääniettyä musiikkia on turha hampaat irvessä kuunnella. Jännä miten sointi on niin aineeton ja kevyt mutta silti iskevä ja bassossa on melkoinen slämmi vaikka ei ihan alempien taajuuksien osalta olekaan ideaali. Jos jotain voisi parantaa niin juuri tuo alimpien bassojen ulottuvuus, äänikuvan koko ja ehkä siirtäisin yleistä soundin tasapainoa aivan hitusen enempi kohti alamidejä. Nyt tuntuu joskus että vokaalit tuntuisi lähtevän jostain ylempää rintakehästä eivätkä kouraise kunnolla palleasta asti. Jotain kertoo kuitenkin se että jostain syystä kuuntelen Utopiaa hiljempaa kuin mitään muuta kuuloketta jotka nyt multa löytyy tai joita olen koskaan omistanut tai testannut. Se vaan osuu niin kohdalleen että mitään ei tarvitse yritää voluumilla kompensoida sen enempää taajuustasapainon kuin dynamiikankaan suhteen. Yleensä olen vähän semmonen käsi valmiiksi volumenapilla kuuntelija.


Yksittäisen vahvimapana puolena on kyllä tuo dynamiikka joka ei ole pelkästään räjähtävä vaan luurien kyky rakentaa kerrostumia ja luoda se jännitys ennen purkausta. Ja sama tietysti toisinpäin, kun tulee hiljaista se iskee välittömästi ja on kuin musta paksu viltti olisi päälle heitetty. Ja sieltä sitten taas repäistään kirkkaitten lamppujen alle silmänräpäyksessä. Tuo on melkoista kyytiä kyllä jos musiikki on semmoiseksi tehty. Toki joillekkin voi olla vähän jopa liikaa tuossa. Taisipa Joshua Valourkin sanoa, että tuon dynamiikan takia ei jatkuvasti pysty kuuntelemaan Elexiä/Utopiaa. Mun mielestä taas tuossa osaltaan tulee se todella hyvän kuulokkeen ja jonkun perus hyvän kuulokkeen ero esiin. Jos taajuustasapaino on omaan makuun sopiva tai sen saa equtettua kohdalleen niin eihän sitä tarvitse edes montaa kymppiä investoida kun saa luurit joilla toistuu *kaikki musiikki*. Nuo pienemmät jutut voikin sitten jäädä toistumatta ja eikä niitä sinänsä osaa kyllä edes kaivata ennen kuin sen itse kuulee mitä kaikkea siellä musiikissa piilottelee. Semmoset jutut että esim piano on myös lyömäsoitin ja kitaran kieli jännitetään ja siitä sitten vapautessa purkautuu energiaa. Tietysti itsestään selviä juttuja mutta jos nuo ei selkeästi välity niin onhan se vähän kuin kuuntelisi jotain super mariota vanhalla nintendolla. Toki joidenkin mielestä $9 kuulokkeet voi equttaa end game tason luureiksi joten meitä on moneen junaan. :)

Mut joo...tämä on kyllä ollut hyvä investointi. Mulla on perinteinen rentoutumismetodi ollut ottaa pikkusen olutta ja kuunnella musiikkia. Viime syksynä lopetin sitten kaljan killittämisen kokonaan ja kävi jo vähän mielessä että miten käy musiikin kuuntelun suhteen. Sopivasti annosteltuna kun päihteillä on positiivinen vaikutus siihen miten hyvältä tuppaa kuulostamaan. Nyt on kuitenkin käynyt silleesti, että musiikkia tulee kuunneltua enempi kuin vuosiin. Vähempi eri laitteiden vertailua ja enempi vain fiilistelyä. Ja vaikka tykkään kuunella ihan ns. taustamusiikkinakin parhaiten Focalit pääsee tietysti oikeuksiinsa kun keskittyy vain musiikkiin. Vaikuttavaa kyllä miten ne osaa vaatiakkin sitä huomiota. En ole eka joka on sitä "valittanut" että vaikea on näitä kuunnellessa keskittyä johonkin muuhun kun ajatus karkaa musiikkiin.

Vielä kun loppuis korona hässäkät pääsis takas töihin jotta raaskisi uuden dacin ostaa ja jo kuukausia sitten tilattu vahvistin valmistuisi niin kyllä tässä alkaa setti olla sillä tasolla että ihan pahinta päivityksen himoa ei luulisi hetkeen tulevan. :)
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Jotain kertoo kuitenkin se että jostain syystä kuuntelen Utopiaa hiljempaa kuin mitään muuta kuuloketta jotka nyt multa löytyy tai joita olen koskaan omistanut tai testannut. Se vaan osuu niin kohdalleen että mitään ei tarvitse yritää voluumilla kompensoida sen enempää taajuustasapainon kuin dynamiikankaan suhteen. Yleensä olen vähän semmonen käsi valmiiksi volumenapilla kuuntelija.
Pystyt kuitenkin kuuntelemaan Utopiaa väsymättä, vaikka nostaa volaa kunnolla ylemmäs? (muoks. tää on siis itelle yks hyvän luurin mittari.)

Ite arvostan noissa ZMF:issä paljon sitä, että niitä voi halutessaan huudattaa, eikä mikään tule edelleenkään silmille. Sit taas jollain AKG:n K812 -luurilla väsyi ihan hetkessä tai ei pystynyt kuuntelemaan kovaa, kun yläkerta kävi niin paljon korvaan.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Pystyt kuitenkin kuuntelemaan Utopiaa väsymättä, vaikka nostaa volaa kunnolla ylemmäs? (muoks. tää on siis itelle yks hyvän luurin mittari.)

Ite arvostan noissa ZMF:issä paljon sitä, että niitä voi halutessaan huudattaa, eikä mikään tule edelleenkään silmille. Sit taas jollain AKG:n K812 -luurilla väsyi ihan hetkessä tai ei pystynyt kuuntelemaan kovaa, kun yläkerta kävi niin paljon korvaan.
Joo pystyy mutta ei ole tarvetta. Kuuntelen silti varmaan kovempaa kuin keskiverto kuuntelija mutta ei oo tarvetta puskea sitä volyymiä kovemmalle. Tuo on kanssa tosiaan ihan hyvä mittari kuulokkeita vertaillessa. Esim Beyerdynamic T1/DT1990, AKG K812 tai Sennheiser HD800 diskantti on sen verran liikaa esillä verrattuna bassoon että joutuu luukuttamaan liian kovalla saadakseen riittävästi bassoa. Rupee se diskantti tosiaan rasittamaan kuten sanoit. Audezeissa taas haluaisi puhkaista jonkun kuvitteellisen kalvon saadakseen yläkeskialueen esille ja siinä sitten nousee volyymi helvetin kovaksi. Niissä ei siis varsinaisesti mikään tökkää mutta soivat omaan korvaan paremmin vasta kun nupit on kaakossa. Fostex TH900 ei ollut kovin paha mutta siinäkin sitten yleisesti keskiäänet on vajaat ja jos nostaa volyymiä diskantit viiltelee korvia. Ja jotkut luurit sitten on taas dynaamisesti niin kuolleita että ei niitä huvita kuunnella vaikka balanssi olisikin kohdallaan.

Focaleissa ei oo mun korviin erittäin lievää 1-2khz korostumaa lukuunottamatta valittamista. Toki joillekin diskanttia on varmasti liikaa mutta mulle ovat ok. Selvästi kuitenkin vähempi kuin Beyerdynamic T1/DT1990, AKG K812 tai Sennheiser HD800. Jollekin edm bassohumpalle nuo bassot olis toki vajaat ja sitte kyllä huutaisi korvat jos yrittäis basson puutetta kompensoida kovemmalla äänellä. Bassojytke ei tosin kuulu musiikkimakuun joten tuo ei ole ongelma. Oikeista instrumenteista taitaa vain kirkkourku olla vahvasti läsnä ihan alimmilla taajuuksilla. Ymmärrän sinänsä harman-curveakin mutta ei kyllä kenenkään kannattaisi tuosta tehdä deal-breakkeria jos kuuntelee vain rokkia/heviä/akustista/jazzia/klassista yms.

Tarkoitus olis kyllä hankkia rme Adi 2 dac jotta pääsisi eroon softa pohjaisesta eq:sta (jota en juurikaan käytä). Kiinnostaisi ihan testimielessäkin eq:ttaa utopiaa. Lisäksi crossfeed olisi kiva taas saada settiin. Tykkäsin siitä kovasti kun oli Phonitor vahvistin.

Mulle on tulossa shortest way sw51 vahvistin. Voi tosin mennä vielä parikin kuukautta. Valmistaja on yhden miehen show ja tekee aina valmiiksi satsin vahvistimia joten odotusajat voi olla pitkiä. Tuossa on sen verran korkea lähtöimpedanssi että se nostaa utopialla bassoja muutaman desibelin. Odottelen ihan mielenkiinnolla mitä tuosta tulee.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Tässä tuli vietettyä taas aamu ja aamupäivä yksityisen päivystyksessä kun repivät säärihaavoihin kiinni jääneitä siteitä irti kun totesin, että kotosalla ei ole riittävästi kipulääkkeitä siitä selviämiseen. Siinä morfiinia odotellessa selvisi, että hoitaja oli myös kuulokeharrastaja, ja omisti varsin ihailtavan Hifiman-kokoelman. Maailma on pieni! Siinä turistessa selvisi myös, että joku lähisukulainen (oliko se nyt eno vai setä kun on isän veli, oon paska näissä sukulaisuusjutuissa) omisti Ziricote Atticukset ja tehtiin melkein kaupat niistä. :rofl2: Puhelun päätteeksi päätti ettei haluakaan vielä myydä, mutta kyllä tuolle sattumalle on silti tullut naureskeltua, kunhan sai tuon maailman vittumaisimman toimenpiteen pois alta.

Asiasta toiseen, voikohan tuon Parasound Zdacin kuulokelähtö olla kuulokkeiden tappaja? Aloin miettimään asiaa, niin lähes kaikki elementtien kuolemat on tapahtunut joko sitä käyttäessä tai pian sen jälkeen. En vaan keksi, että mikä sitä voisi aiheuttaa kun tuntuu toimivan ihan hyvin. En kyllä käytä sitä kalliimpien kuulokkeiden tai varsinkaan lainaluurien kanssa ihan varmuuden vuoksi.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Jotain kertoo kuitenkin se että jostain syystä kuuntelen Utopiaa hiljempaa kuin mitään muuta kuuloketta jotka nyt multa löytyy tai joita olen koskaan omistanut tai testannut.
Olen muuten sanonut ihan samaa omista Utopioista, että huomaan, että tulee pidettyä hitusen hiljemmalla koska detaljit tulee erinomaisesti niinkin, ja on aivan nirvanaa silti. Ja tosiaan huonoja äänitteitä sietää todella huonosti. Archessa gain=low ja volume 45/100, ja sitten hienosäädän puhelimesta vähän alaspäin vielä soittaessa. Uskomattomat luurit, en ensialkuun edes arvostanut ihan niin paljon, pidin esim. noita Denon AH-D9200 lähes samantasoisina, mutta höpöhöpö.. vaikka Denoneita kuuntelenkin varmaan ajallisesti ~5x enemmän (arkikäytössä paljon) ja pidän niistäkin. Utopiaa ei edes halua kuunnella muun touhun ohessa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Noi Utopiat olis kyllä siisti kuulla joskus. Tuntuu siltä, että ne on lähes universaalisti todella arvostetut kuulokkeet. Joku kehui aikaisemmin niitä dynamiikaltaan maailman parhaiksi. Mites ne vertautuu vaikka Cleariin soundstagen suhteen? Löytyykö Focalilta ylipäätään luureja missä olisi isompi stage?

Tänään on virallisesti tapahtunut täydellinen kypsyminen tähän koronaeristykseen ja sen aiheuttamiin ongelmiin, kun sairaalasta kotiin tullessa löysin naapurin pojan narkkarikaverin/asiakkaan laattaamassa mun ovimatolle ja keräilemässä siihen levinneitä pillereitä. Tuon takia pitää kaikki vähänkin arvokas (tai arvokkaan näköinen) laittaa lukkojen taakse kun käy muualla. Viimeisen vuoden tapahtumissa olisi jo valmiiksi ollut kestettävää ihan riittämiin, mutta korona on tuonut siihen ihan omanlaisen lisänsä. Jos olisin osannut ennakoida kaiken tämän, niin olisin kyllä ihan kylmästi jättänyt sukulaisen auttamisen muille, ja tehnyt ihan kaikkeni etten myy Aeoluksia ja muita hifikamoja pois. Tämän paskan nieleminen on huomattavasti ikävämpää kun on vähemmän harrastusjuttuja viemässä ajatuksia pois siitä paskan mausta. Varsinkin kun muut harrastukset on vähitellen käyneet mahdottomiksi. Tässä ollaan vielä jäämässä koronarokotteenkin kanssa väliinputoajaksi ihan täysin älyvapaalla tavalla, vaikka ollaan riskiryhmää niin että heilahtaa.

No, nyt on yksi siima vetämässä tosi edullisten, Euroopassa sijaitsevien Atticusten suhteen. Katsotaan josko nyt nappais, periaatteessa kiinnostaisi viimeaikaisten kokemuksien perusteella omistaa vaihteeksi Atticus eikä Aeolus, vaikka en ole ikinä kuullut niitä rinnan.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Korona on todennäköisesti nostanut kotona suoritettaviin ajanvieteisiin liittyvien asioiden kuten kotihifin myyntiä. On tämä elämä kyllä melko surkeaa itse kullakin, onneksi edes musiikki vielä maistuu. Eikä siitä nauttimiseen mitään Utopioita tarvitse. (Lähi)suvun auttaminen menisi kyllä itselläkin jostain kuulokkeista ohi, jos se siitä kiinni olisi. @unholy_walrus sulla on prioriteetit vaan ihan kohdallaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Korona on todennäköisesti nostanut kotona suoritettaviin ajanvieteisiin liittyvien asioiden kuten kotihifin myyntiä. On tämä elämä kyllä melko surkeaa itse kullakin, onneksi edes musiikki vielä maistuu. Eikä siitä nauttimiseen mitään Utopioita tarvitse. (Lähi)suvun auttaminen menisi kyllä itselläkin jostain kuulokkeista ohi, jos se siitä kiinni olisi. @unholy_walrus sulla on prioriteetit vaan ihan kohdallaan.
Oon kuullut paljon typerää taivastelua siitä, että miten voi laittaa kuulokkeisiin niin ja niin paljon rahaa vaikka talous on heikossa kunnossa (vaikka samalla upottavat moninkertaisen summan matkailuun, puhelimiin, telkkareihin, alkoholiin, tupakkaan yms kun itse en pääse matkailemaan ja kohta tulee 10 vuotta täyteen kokonaan ilman alkoholin käyttöä). Sillä on kuitenkin ihan suora vaikutus mm. kipulääkkeiden kulutukseen jos pääsee päivän aikana kuuntelemaan huviä luureja. Kun muut harrastukset muuttui terveydentilan takia mahdottomiksi niin se vain korostui. Kipukroonikkona esimerkiksi kaikki opioidien kulutusta vähentävät keinot on kullan arvoisia - niiden sivuvaikutukset on täysin perseestä, ja hoito- ja apteekkihenkilökunta tekee niiden käyttäjien elämästä mahdollisimman hankalaa. Ehkä se tärkein vaikutus liittyy kuitenkin mielialaan ja pinnan pituuteen. Mielialaa parentava vaikutus on huomattava kun ajatuksia saa muualle kivusta ja omasta kuolevaisuudesta, ja lisäksi lähipiiri tykkää kun ärtyneisyys vähenee, eikä koko ajan pura sitä oloa äksyilemällä muille. Nyt kun on joutunut elämään vuoden ajan lähes täysin eristyksissä, niin tuo kaikki vaan vahvistuu.

Naapurissa korona näkyy lähinnä sekoilun lisääntymisenä. Ei oikein riitä myötätuntoa siihen suuntaan enää tässä vaiheessa, vaikka se nuorisotyöntekijän ammatti-minä puskee välillä läpi ja haluaisi auttaa.

Vaikka Utopian hintaisiin luureihin olisi tilillä rahaa, niin ne jäisi hankkimatta ihan siksi, että 1/3 hinnalla saa niin hyvät luurit, että en yksinkertaisesti näkisi tarvetta paremmalle - ja olennaisemmin sen erotuksen voisi käyttää elämänlaadun parantamiseen. Ne olisi silti kiva kuulla, ja erityisesti verrata muihin lippulaivaluureihin. Susvara on kerran kuultu, mutta siitä on niin kauan, että en luota omiin muistikuviin yhtään. (Jos kohdalle osuisi lottovoitto, niin sitten taloon tulisi tietysti kaikki maailman luurit. :D )
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Oon kuullut paljon typerää taivastelua siitä, että miten voi laittaa kuulokkeisiin niin ja niin paljon rahaa vaikka talous on heikossa kunnossa (vaikka samalla upottavat moninkertaisen summan matkailuun, puhelimiin, telkkareihin, alkoholiin, tupakkaan yms kun itse en pääse matkailemaan ja kohta tulee 10 vuotta täyteen kokonaan ilman alkoholin käyttöä). Sillä on kuitenkin ihan suora vaikutus mm. kipulääkkeiden kulutukseen jos pääsee päivän aikana kuuntelemaan huviä luureja. Kun muut harrastukset muuttui terveydentilan takia mahdottomiksi niin se vain korostui. Kipukroonikkona esimerkiksi kaikki opioidien kulutusta vähentävät keinot on kullan arvoisia - niiden sivuvaikutukset on täysin perseestä, ja hoito- ja apteekkihenkilökunta tekee niiden käyttäjien elämästä mahdollisimman hankalaa. Ehkä se tärkein vaikutus liittyy kuitenkin mielialaan ja pinnan pituuteen. Mielialaa parentava vaikutus on huomattava kun ajatuksia saa muualle kivusta ja omasta kuolevaisuudesta, ja lisäksi lähipiiri tykkää kun ärtyneisyys vähenee, eikä koko ajan pura sitä oloa äksyilemällä muille. Nyt kun on joutunut elämään vuoden ajan lähes täysin eristyksissä, niin tuo kaikki vaan vahvistuu.

Naapurissa korona näkyy lähinnä sekoilun lisääntymisenä. Ei oikein riitä myötätuntoa siihen suuntaan enää tässä vaiheessa, vaikka se nuorisotyöntekijän ammatti-minä puskee välillä läpi ja haluaisi auttaa.

Vaikka Utopian hintaisiin luureihin olisi tilillä rahaa, niin ne jäisi hankkimatta ihan siksi, että 1/3 hinnalla saa niin hyvät luurit, että en yksinkertaisesti näkisi tarvetta paremmalle - ja olennaisemmin sen erotuksen voisi käyttää elämänlaadun parantamiseen. Ne olisi silti kiva kuulla, ja erityisesti verrata muihin lippulaivaluureihin. Susvara on kerran kuultu, mutta siitä on niin kauan, että en luota omiin muistikuviin yhtään. (Jos kohdalle osuisi lottovoitto, niin sitten taloon tulisi tietysti kaikki maailman luurit. :D )
Lopettelin justiin äsken toisen putkeen tehdyn ~60h työviikon ja oon nauttinut tässä viimeisen kuukauden verran välilevynpullistumasta ja sen myötä aika murhaavasta iskiaskivusta. Nyt kun korkkasi hyvän oluen, laittoi Sashit päähän ja musat soimaan niin kyllä se vitutus laantui aivan merkittävästi. Teikäläisellä tilanne lienee vielä muutamankin pykäleen paskempi, joten jos niistä luureista on yhtään mitään helpotusta tilanteeseen, niin sanosin että ne on hintansa väärti.

edit. asiaan vihkiytymättömälle melkeen mikä tahansa harrastus vaikuttaa järjettömältä, en mäkään laittais kolmea tonnia alumiinivanteisiin tai golfmailoihin :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Jännästi kritiikkiä on tullut just kaverilta joka on laittanut golfmailoihin vähintään kymppitonnin, ja on kiertänyt golfkenttiä maailman ympäri, mutta ei vaan näe sitä sen vinkumisen ironiaa.

No, nyt on yksi siima vetämässä tosi edullisten, Euroopassa sijaitsevien Atticusten suhteen. Katsotaan josko nyt nappais, periaatteessa kiinnostaisi viimeaikaisten kokemuksien perusteella omistaa vaihteeksi Atticus eikä Aeolus, vaikka en ole ikinä kuullut niitä rinnan.
Pienen painostuksen jälkeen selvisi, että ei niitä luureja ole vissiin edes olemassa. Tai jos on, niin tää myyjä ei ainakaan omista niitä. Ei voi enää kun nauraa. :rofl2: Löytyi ausseistakin pari (niiden kanssa ei vissiin ole mitään verosopimusta?) mutta kaveri päätti viime hetkellä ettei lähetä ulkomaille. Hitusen tässä tarvis tuuriakin matkaan.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Noi Utopiat olis kyllä siisti kuulla joskus. Tuntuu siltä, että ne on lähes universaalisti todella arvostetut kuulokkeet. Joku kehui aikaisemmin niitä dynamiikaltaan maailman parhaiksi. Mites ne vertautuu vaikka Cleariin soundstagen suhteen? Löytyykö Focalilta ylipäätään luureja missä olisi isompi stage?
Rinnakkain en oo kuunnellut Clearia ja Utopiaa mutta valitettavasti Utopiassa ei mun mielestä ole sen isompi stage. Se on kuitenkin enemmän sellainen 3d paremmalla syvyysvaikutelmalla joten se kompensoi aika paljon tuota. Tai ainakin sen verran että Clearin stage oli deal-breaker mullekki mutta Utopialla ei. Jos vertaa vaikka HD800 niin senkut olis leffa isolta screeniltä ja utopia paljon pienemmältä mutta 3d versiona.

Tai jos yrittäisi tommosella helvetin hienolla kuvalla hahmottaa :rofl:

Eli ylempi kuva voisi olla nyt vaikka se HD800, äänikuva tuosta mustasta möllykästä (kuuntelijan pää) on joka suuntaan isompi kuin alemmassa kuvassa (Utopia). Nuo punaiset raksit on potentiaalisia äänen lähteitä, tai siis paikkoja äänikentässä johon ääni voi sijoittua. Eli vaikka yläkuvassa on tilaa enemmän ja jotkut äänet voi tulla jostain kaempaa paljon pään ulkopuolelta niin se aktiivinen tila on kuitenkin jopa pienempi.
1615755369472.png

En oikein usko että Focalilla on varsinaisen ison äänikuvan omaavia luureja. Ellei sitten uudet Clear MG:t oo tuossa suhteessa paremmat kuin orkkikset. Niistä ei oo hirveesti vielä infoa saatavilla. Elearissa ja Elegiassaon pieni stage ja kuulemma myös Stelliassa, Celesteessä ja Radiancessa. Jos tulis joku Utopia V2 niin olis kyllä huimaa jos siihen saataisi isompi stage mutta vähän veikkaan että tuo on jonkun kompromissin tulos ja voi olla että sitten vastaavasti menetettäisi äänestä jotain muuta.

Voimia sulle taisteluittesi kanssa!

Aika paljon tulee noita myynti-ilmoituksia selattua niin ilmottelen jos osuu silmään jossain sopuhintaista ZMF:ää :)
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Olisi tarkoitus hankkia pienellä budjetilla kuulokkeet, AKG K361 tai K371 on käynyt mielessä. Ei taida äänen puolesta löytyä samaan hintaan vastaavaa? Hintaero ei tosiaan ratkaise noiden kohdalla (81€ vs 118€), mutta rimpula rakenne hieman mietityttää. K371:llä ilmeisesti korostusta alabassolla, mutta onko liikaa, molempia on kehuttu...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Rinnakkain en oo kuunnellut Clearia ja Utopiaa mutta valitettavasti Utopiassa ei mun mielestä ole sen isompi stage. Se on kuitenkin enemmän sellainen 3d paremmalla syvyysvaikutelmalla joten se kompensoi aika paljon tuota. Tai ainakin sen verran että Clearin stage oli deal-breaker mullekki mutta Utopialla ei. Jos vertaa vaikka HD800 niin senkut olis leffa isolta screeniltä ja utopia paljon pienemmältä mutta 3d versiona.

Tai jos yrittäisi tommosella helvetin hienolla kuvalla hahmottaa :rofl:

Eli ylempi kuva voisi olla nyt vaikka se HD800, äänikuva tuosta mustasta möllykästä (kuuntelijan pää) on joka suuntaan isompi kuin alemmassa kuvassa (Utopia). Nuo punaiset raksit on potentiaalisia äänen lähteitä, tai siis paikkoja äänikentässä johon ääni voi sijoittua. Eli vaikka yläkuvassa on tilaa enemmän ja jotkut äänet voi tulla jostain kaempaa paljon pään ulkopuolelta niin se aktiivinen tila on kuitenkin jopa pienempi.

En oikein usko että Focalilla on varsinaisen ison äänikuvan omaavia luureja. Ellei sitten uudet Clear MG:t oo tuossa suhteessa paremmat kuin orkkikset. Niistä ei oo hirveesti vielä infoa saatavilla. Elearissa ja Elegiassaon pieni stage ja kuulemma myös Stelliassa, Celesteessä ja Radiancessa. Jos tulis joku Utopia V2 niin olis kyllä huimaa jos siihen saataisi isompi stage mutta vähän veikkaan että tuo on jonkun kompromissin tulos ja voi olla että sitten vastaavasti menetettäisi äänestä jotain muuta.

Voimia sulle taisteluittesi kanssa!

Aika paljon tulee noita myynti-ilmoituksia selattua niin ilmottelen jos osuu silmään jossain sopuhintaista ZMF:ää :)
Utopiat kiinnostaa aina vaan enemmän, ei varmaan olis ihan mun makuun mutta olis tosi hieno joskus kuulla. Tuntuu siltä, että ne voisi olla mullekin ns "vau" luurit.

Se että häiritseekö stagen koko taitaa riippua aika paljon siitä, että millainen se presentaatio on. Vaikka esim. just HD800 kuulostaa tosi isolta, niin siinä on mun mielestä jotain epäluonnollista - stage ei ole samalla tavalla iso kuin vaikka Edition X:n tai HE1000se:n kanssa.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Utopiat kiinnostaa aina vaan enemmän, ei varmaan olis ihan mun makuun mutta olis tosi hieno joskus kuulla. Tuntuu siltä, että ne voisi olla mullekin ns "vau" luurit.

Se että häiritseekö stagen koko taitaa riippua aika paljon siitä, että millainen se presentaatio on. Vaikka esim. just HD800 kuulostaa tosi isolta, niin siinä on mun mielestä jotain epäluonnollista - stage ei ole samalla tavalla iso kuin vaikka Edition X:n tai HE1000se:n kanssa.
Aryat teki omille korville hyvät temput tutuissa biiseissä kun niitä soundstage ns. eri pisteitä oli niin monta tai ainakin siltä tuntui, että sai taas "silmät avaavan" kokemuksen, mitä en hd800 kanssa saanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 059
Hifiman HE400se löytyy nyt myös Suomesta myynnistä, vain Hifitalolla ja Jimm'sillä. Onko joku jo ostanut?
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Olisi tarkoitus hankkia pienellä budjetilla kuulokkeet, AKG K361 tai K371 on käynyt mielessä. Ei taida äänen puolesta löytyä samaan hintaan vastaavaa? Hintaero ei tosiaan ratkaise noiden kohdalla (81€ vs 118€), mutta rimpula rakenne hieman mietityttää. K371:llä ilmeisesti korostusta alabassolla, mutta onko liikaa, molempia on kehuttu...
Tuskin tuo alabasson korostuma on ongelma. Se on tosiaan tuolla ihan alemmilla taajuuksilla eikä keskibassossa joten tuskin kauheasti kumisee tai vuotaa keskiääniin. Näin ainakin olettaisin, en tosin ole k371 kuullut koskaan.

Jos suljettu rakenne ei ole pakollinen niin Philips Fidelio X2HR ei ainakaan ole rimpula rakenteeltaan. Joskus noita saa ainakin Saksan amazonista satasellakin.
Utopiat kiinnostaa aina vaan enemmän, ei varmaan olis ihan mun makuun mutta olis tosi hieno joskus kuulla. Tuntuu siltä, että ne voisi olla mullekin ns "vau" luurit.

Se että häiritseekö stagen koko taitaa riippua aika paljon siitä, että millainen se presentaatio on. Vaikka esim. just HD800 kuulostaa tosi isolta, niin siinä on mun mielestä jotain epäluonnollista - stage ei ole samalla tavalla iso kuin vaikka Edition X:n tai HE1000se:n kanssa.
Harmi kun en enää asu siellä päin, olisin toki Utopiat testiin antanut. Muutin tänne korpeen Turusta 2018.

He1000 olis kyllä kiva kuulla. Melkein jo pari kertaa olen V1 ostanutkin. Tiedän melkein että en kauheasti tykkäisi kun ääntä on niin pehmeäksi mainostettu mutta varmasti olisi omanlaisensa kokemus. Samoin tuo Kalskin mainitsema Arya pitää kyllä joskus testata.
Hifiman HE400se löytyy nyt myös Suomesta myynnistä, vain Hifitalolla ja Jimm'sillä. Onko joku jo ostanut?
Liekkö noissa jotain isompia eroja 2020 malliin? Hmm.. alkuperäinen he400 julkaistiin kai 2012. Sen jälkeen on tullu ainakin
-he400i
-he400s
-he4xx
-he400i 2020
-he400se

Aikamoista :)
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Eli ylempi kuva voisi olla nyt vaikka se HD800
Kiinnostaa kyllä Sennheiserin soundstage, joissakin biiseissä toimisi varmaan upeasti. Tuollaiset kommentit ei ainakaan vähennä sitä.. Tässä toistaiseksi vielä olen onnistunut olemaan hankkimatta, mielessä HD 800(S). mutta.. eihän siinä mitään järkeä olisi. Asuntolaina muistuttelee olemassaolostaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 059
Olikos nää nyt jotain sukua HE400S:lle, uudelleen tuunattu HE400i, vai ihan uudet elementit?
Liekkö noissa jotain isompia eroja 2020 malliin? Hmm.. alkuperäinen he400 julkaistiin kai 2012. Sen jälkeen on tullu ainakin
-he400i
-he400s
-he4xx
-he400i 2020
-he400se

Aikamoista :)
Vissiin hopeiset he400i 2020, miksi tuota mustaa versiota ei saa suomesta yleisesti mutta tuota sitten saa :facepalm:
"Hifiman HE-400 kuulokkeiden neljäs versio HE-400se on vihdoinkin saapunut ammattilaisten ja kotikäyttäjien saataville... Neljännessä HE-400se versiossa muutokset ovat kosmeettisia verrattuna HE-400i 2020 malliin."

Eli 400 -> 400i -> 400i 2020 -> 400se

Mitä luin kommentteja, niin pitäisi olla tarjolla samaa saundia kuin 400i, mutta halvemmalla hintalapulla ja toivottavasti laadukkaammalla rakenteella.

Pitääkin odotella jos tulisi musta versio näistä. Niin erottuu paremmin DT880 luureista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Aika paljon tulee noita myynti-ilmoituksia selattua niin ilmottelen jos osuu silmään jossain sopuhintaista ZMF:ää :)
Kiitos - oon troolannut Hifisharkia, head-fi:tä, ebayta yms, mutta se vie sitä vähää energiaa mitä tässä on jäljellä. Aika vähän noita Atticuksia näkyy olevan liikkeellä ja Aeoluksien hintataso näkyy olevan sellanen, että pitäisi löytyä just sopiva pari EU-alueelta, tai sitten tosi edullinen B-stock muualta, minkä todennäköisyys on aika pieni. Muuten tuo 850€ on aika snadisti. Muutenkin Atticus on muuttunut tässä enemmän kiinnostavaksi, vaikka Aeolus onkin vanha suosikki. Pidin Atticusta ennen Aeoluksen selvästi heikompana pikkuveljenä, mutta myönnän kyllä ihan auliisti, että olin väärässä.

Jos oon ymmärtänyt oikein, niin HE1000 v1 ja v2 on ääneltään paljon pehmeämpiä kuin SE, ja SE taas on resoluution ja yksityiskohtaisuuden osalta yleisesti parempi (mun makuun liiankin) ja basso on ihan saakelin iskevä. Itseltä kaksi ensimmäistä on kuulematta, ja kumpikin kiinnostaisi. Ne voisi olla mun makuun parempia, ja tuttu kehui v2:n olevan parasta mitä Hifiman on ikinä tehnyt, ja sillä on vyön alla SE, Susvara yms. Arya olis myös hauska saada kunnolla testiin, se voisi olla hyvä HEX upgrade. Ilmeisesti siitäkin on jo pari revisiota joista uudempi on kai soundiltaan aavistuksen lämpimämpi?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
"Hifiman HE-400 kuulokkeiden neljäs versio HE-400se on vihdoinkin saapunut ammattilaisten ja kotikäyttäjien saataville... Neljännessä HE-400se versiossa muutokset ovat kosmeettisia verrattuna HE-400i 2020 malliin."

Mitä luin kommentteja, niin pitäisi olla tarjolla samaa saundia kuin 400i, mutta halvemmalla hintalapulla ja toivottavasti laadukkaammalla rakenteella.
Tuo 400i 2020 oli myös 199€ ja ilmeisesti rakenteeltaan sama, ainakin pannan osalta. Miksiköhän ne muutti tuon värin ja nimen jos sisuskalut on samat. Herää heti epäilys jostain epäilyttävästä kun kyseessä on Hifiman.

edit: Mun mielestä se orkkis HE400i:n kakkosrevisio oli ylivoimaisesti mukavin, eli kun ne muutti ne katkeilevat muoviosat metallisiksi. Se on mun päähän ainakin mukavin noista Hifimanin pannoista, eli samantyylinen mitä HEX, HE1000 ja Arya käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 059
Tuo 400i 2020 oli myös 199€ ja ilmeisesti rakenteeltaan sama, ainakin pannan osalta. Miksiköhän ne muutti tuon värin ja nimen jos sisuskalut on samat. Herää heti epäilys jostain epäilyttävästä kun kyseessä on Hifiman.
Netissä puhutaan eri myyntiversioista Aasiaan ja muualle maailmaan. Eipä noista tiedä. Ehkä 400i 2020 mallissa oli joku valuvika, jonka korjasivat.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Netissä puhutaan eri myyntiversioista Aasiaan ja muualle maailmaan. Eipä noista tiedä. Ehkä 400i 2020 mallissa oli joku valuvika, jonka korjasivat.
Perus Hifiman meininkiä, kukaan ei ole varma mitä luurit on syöny ja eri mantereilla luureilla on eri sisuskalut mutta sama nimi. :rofl2:
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Perus Hifiman meininkiä, kukaan ei ole varma mitä luurit on syöny ja eri mantereilla luureilla on eri sisuskalut mutta sama nimi. :rofl2:
Jep, kasataan ylijäämäkamoista tai niistä mitä satutaan saamaan erä ja keksitään sille uusi nimi. Onneksi noi arvokkaammat mallit sentään taitaa tulla samoilla spekseillä kaikki... :)
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Itellä sundarat jonka sisuskalut rätisevät kun kuppeja ensiksi painaa ja sitten päästää irti, ei vissiin ihan normaalia mutta en tiedä voiko viedä takuuseen/valmistusvirheeseen ehkä? Aryat himottaisi että toivottavasti ei ole yhtä maanantai kappaleita
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Itellä sundarat jonka sisuskalut rätisevät kun kuppeja ensiksi painaa ja sitten päästää irti, ei vissiin ihan normaalia mutta en tiedä voiko viedä takuuseen/valmistusvirheeseen ehkä? Aryat himottaisi että toivottavasti ei ole yhtä maanantai kappaleita
Siis kuuluu rutinaa kun painaa sisä- vai ulkopuolelta? Ilmeisesti ei musiikkia kuunnellessa? En hirveesti tökkisi kun magneetit ja kalvo ei ole kovin järeitä. Se voi kuulua siitä kalvosta, mikä voi olla ihan normaalia planaarien kanssa. Vaikea sanoa kun en ole ihan varma mitä tarkoitat.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Siis kuuluu rutinaa kun painaa sisä- vai ulkopuolelta? Ilmeisesti ei musiikkia kuunnellessa? En hirveesti tökkisi kun magneetit ja kalvo ei ole kovin järeitä. Se voi kuulua siitä kalvosta, mikä voi olla ihan normaalia planaarien kanssa. Vaikea sanoa kun en ole ihan varma mitä tarkoitat.
Ei musiikkia kuunellessa, mutta jopa silloinkin kun avaa suutansa/kääntää päätänsä, vissiin sitten kalvo? mutta vähän ärsyttävä "ominaisuus"
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Ei musiikkia kuullessa, mutta jopa silloinkin kun avaa suutansa/kääntää päätänsä, vissiin sitten kalvo? mutta vähän ärsyttävä "ominaisuus"
Ahaa, eli kuuluisa planar crinkle. Kuuluu siis siitä kalvosta. Yleensä se on ongelma nahkapadien kanssa kun ne sulkee niin tiiviisti mikä luo sitten alipainetta mikä liikuttaa kalvoa. Tuo oli LCD-2C:llä orkkispadien kanssa vittumainen ongelma. Sundaran hybridipadien kanssa sen ei pitäisi olla ongelma - jos se kuuluu ihan päätä liikuttaessa niin voit yrittää saada niitä takuuseen. En tiedä meneekö läpi kun luurit kuitenkin toimii, mutta onhan tuo vittumaisen kuuloista. En ole ikinä törmännyt tuohon Hifimanien kanssa. Ihmettelen, että miten se pitää noin herkästi ääntä vaikka ei ole edes nahkapadeja. Miten/milloin se alkoi, vai oliko alusta asti? Toivottavasti et ensin tökkinyt ja sen jälkeen alkoi - suosittelen, että et sorki planaarikuulokkeiden varsinkaan sisäpuolta. Niitä on yllättävän helppo vahingoittaa turhaan sormeilemalla.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Ahaa, eli kuuluisa planar crinkle. Kuuluu siis siitä kalvosta. Yleensä se on ongelma nahkapadien kanssa kun ne sulkee niin tiiviisti mikä luo sitten alipainetta mikä liikuttaa kalvoa. Tuo oli LCD-2C:llä orkkispadien kanssa vittumainen ongelma. Sundaran hybridipadien kanssa sen ei pitäisi olla ongelma - jos se kuuluu ihan päätä liikuttaessa niin voit yrittää saada niitä takuuseen. En tiedä meneekö läpi kun luurit kuitenkin toimii, mutta onhan tuo vittumaisen kuuloista. En ole ikinä törmännyt tuohon Hifimanien kanssa. Ihmettelen, että miten se pitää noin herkästi ääntä vaikka ei ole edes nahkapadeja. Miten/milloin se alkoi, vai oliko alusta asti? Toivottavasti et ensin tökkinyt ja sen jälkeen alkoi - suosittelen, että et sorki planaarikuulokkeiden varsinkaan sisäpuolta. Niitä on yllättävän helppo vahingoittaa turhaan sormeilemalla.
Ollut mielestäni alusta alkaen, tökin hieman vasta ongelman havaitsemisen jälkeen mutta se ei tuntunut ongelmalta, tosiaan jos pureskelen jotain niin kuuluu aina välillä rätinää oikeasta välillä vasemmasta, jos kupit painaa korviin kiinni ja päästää irti niin kuuluu selvästi. Kun tein ABC vertailua Audiokaupassa arya/ananda/sundara niin kokeilin huvikseni heidän sundaroita samalla painamisella eikä niissä ollut tätä vikaa
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
86
Onko kukaan tilannut E-MU Teak kuulokkeita suoraan tuolta Emun kaupasta? Kyseiset kuulokkeet kiinnostaisi kovasti, mutta ei tahdo löytyä Euroopasta sitten millään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Ollut mielestäni alusta alkaen, tökin hieman vasta ongelman havaitsemisen jälkeen mutta se ei tuntunut ongelmalta, tosiaan jos pureskelen jotain niin kuuluu aina välillä rätinää oikeasta välillä vasemmasta, jos kupit painaa korviin kiinni ja päästää irti niin kuuluu selvästi. Kun tein ABC vertailua Audiokaupassa arya/ananda/sundara niin kokeilin huvikseni heidän sundaroita samalla painamisella eikä niissä ollut tätä vikaa
Yritä saada takuuseen jos se häiritsee. Muistaakseni ainakin Audeze väitti ettei sen pitäisi olla ongelma elementtien kestävyydelle, mutta voit yrittää valittaa, että se rutina häiritsee kuuntelua. Se, että meneekö se läpi on sitten toinen juttu. Se on tyypillinen planaarien ongelma kun sieltä löytyy se iso, ohut kalvo ja ilman liike/paine saa sen liikkumaan. Se on ihan tuuria, että sattuuko se kohdalle vai ei. Hifimanien kanssa sen pitäisi olla harvinaista, joten yrittäisin saada tilalle uuden parin. Tiedän ainakin yhden keissin missä ns planar crinkle riitti takuuvaihtoon, ja koska sun kohdalla tuota kuuluu myös kun et paina kuppeja käsillä, niin sen voisi olettaa menevän läpi.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
1 575
Yritä saada takuuseen jos se häiritsee. Muistaakseni ainakin Audeze väitti ettei sen pitäisi olla ongelma elementtien kestävyydelle, mutta voit yrittää valittaa, että se rutina häiritsee kuuntelua. Se, että meneekö se läpi on sitten toinen juttu. Se on tyypillinen planaarien ongelma kun sieltä löytyy se iso, ohut kalvo ja ilman liike/paine saa sen liikkumaan. Se on ihan tuuria, että sattuuko se kohdalle vai ei. Hifimanien kanssa sen pitäisi olla harvinaista, joten yrittäisin saada tilalle uuden parin. Tiedän ainakin yhden keissin missä ns planar crinkle riitti takuuvaihtoon, ja koska sun kohdalla tuota kuuluu myös kun et paina kuppeja käsillä, niin sen voisi olettaa menevän läpi.
Siis jep pitää koittaa katsoo mitä hifitalo sanoo, kummiskin jo jonkin verran on sundaroillakin hintaa niin se että kuulen silloin tällöin tuon rätinän kyllä mielenrauhan pilaa. Katsoo jos jaksan laittaa s-postia, kiitos vinkeistä :tup:
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
Pärjääkös näissä kuuloke peleissä vanhalla stereovahvarilla ja sen kuuloke ulostulolla ?
Tai siis varmaan vähän kiinni että mikä vahvari mutta noin yleensä että onko niistä mihinkään vai onko erillinen kuulokevahvari parempi ?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Onko mitään iloa vastamelukuulokkeista vaimentamaan esim. radion tuottamaa melua? Työkaveri kuuntelee Radio Novaa, ja se vituttaa erinomaisen paljon.

Saisko vastamelukuulokkeet päässä häivytettyä sitä melua? Ilman että kuuntelee edes välttämätä mitään musiikkia. Pelkkä hiljaisuuskin kelpaisi. Vai auttaako edes peltorit tuohon.

Entä auttaako ne työkaverin tuottamaan puheen vaimentamiseen? Se tykkää jutella myös ihan saatanasti työaikana puhelimessa. En oikeastaan halua kuulla mitään ei-työasioihin liittyvää hänen suunnaltaan.
 

Sorbuss

Köyhä
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
160
Onko mitään iloa vastamelukuulokkeista vaimentamaan esim. radion tuottamaa melua? Työkaveri kuuntelee Radio Novaa, ja se vituttaa erinomaisen paljon.

Saisko vastamelukuulokkeet päässä häivytettyä sitä melua? Ilman että kuuntelee edes välttämätä mitään musiikkia. Pelkkä hiljaisuuskin kelpaisi. Vai auttaako edes peltorit tuohon.

Entä auttaako ne työkaverin tuottamaan puheen vaimentamiseen? Se tykkää jutella myös ihan saatanasti työaikana puhelimessa. En oikeastaan halua kuulla mitään ei-työasioihin liittyvää hänen suunnaltaan.
Ennen etätöihin siirtymistä käytin avotoimistossa Sonyn WH1000XM3:a jotka tuntui kyllä blokkaavan suurimman osan hälinästä hyvin. Etätöissäkin olen käyttänyt niitä samalla kun toista huonetta kämpästä rempataan ja kiviseinän piikkaus kuulostaa vaimealta surinalta.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 604
Olisi tarkoitus hankkia pienellä budjetilla kuulokkeet, AKG K361 tai K371 on käynyt mielessä. Ei taida äänen puolesta löytyä samaan hintaan vastaavaa? Hintaero ei tosiaan ratkaise noiden kohdalla (81€ vs 118€), mutta rimpula rakenne hieman mietityttää. K371:llä ilmeisesti korostusta alabassolla, mutta onko liikaa, molempia on kehuttu...
Minusta K371 on ihan laadukkaasti tehty ja paljon tulee rompettakin matkaan hinta huomioiden.

Ääni on neutraali. Keskialue (kitarat yms.) tuli muistaakseni eniten pintaan. Bassoissa ihan pientä lämpöä siellä pohjalla, mutta ei todellakaan mitkään yläbassohumppaluurit. Eli ei kumise, niin kuin todettiinkin jo.

Studiohommiin ja vastaaviin todnäk mainiot. Ja varmaan heillekin, jotka näillä kylmän neutraaleilla luureilla tykkää musansa kuunnella. Itelleni en ostais uudestaan musan kuunteluun :D
 
Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
87
Oli puhetta noista Hifimaneista ja laadusta niin laitetaas omakin kokemus. HE400i 2020 viikon about kerkes olla käytössä ja kävi näin.

Hifimestaan yhteydessä ja sanovat et maahantuojalle viestiä. No huomenna on viikko kun laitoin kuvat sinne (Turpex) ja sanovat et laittaa ne tehtaalle. Ei oo vielä kuulunu mitään.

Täytyy varmaan huomenna kysellä et mikä tilanne.. Vähä paskamaku kieltämättä jäi ku 200€ kuitenki hintaa ja heti lahos.
 

Liitteet

Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Näkyisi muuten olevan Brainwavz hm5 tarjouksessa 61€.


Postit on ilmaiset mutta alv varmaan tulee päälle. Silti väitän kyllä että tuohon hintaan saa kissojen ja koirien kanssa etsiä parempia kuulokkeita, etenkin kun ottaa huomioon että mukaan tulee kaksi johtoa, varapehmusteet ja kotelo. Pitikin ihan kaivaa vanhat digitech rebrandit kaapista mitattavaksi. Hyvältä nuo kuulostaa vielä melkein kymmenen vuoden jälkeenkin :)
Digitech pro monitor headphones.jpg



IMG_20210315_115332.jpg


Mitattuna Beyr DT770 verrokiksi

digitech vs dt770.jpg
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 805
Viestejä
4 204 035
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom