Laadukkaat kuulokkeet?

Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
^ hyvä, että täsmensit, jos on noin. Tullin sivuilla olevassa laskurissa valitaan kyllä tuoteryhmä, joka varmaan osaa hanskata tuon, kun valitsee vaan oikean tuoteryhmän.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
161
Ihan vinkkinä niille jotka omistaa AKG 845BT:t ja iphonen:
Ostakaa se Applen 10€ "dac"(joka muuten on käsittämättömän hyvä) ja laittakaa luurit piuhalla kiinni puhelimeen.
Uskallan väittää että 60€ yhteissijoitus tuntuu jotakuinkin naurettavalta.
Ääni on oikeasti sitä luokkaa että kyseenalaistaa monet kalliitkin setit. Jos ominaissoundi muuten osuu omaan korvaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
574
Pihalla paranee huomattavasti kyllä, itse vedän kiinni LG V30 kännykkään jossa on quad DAC ja OMP kuulokevahvarit. Siinä riittää potku jopa HD800:siin.
Tai sitten monoprice portable THX AAA.
 
Liittynyt
22.12.2020
Viestejä
161
Pihalla paranee huomattavasti kyllä, itse vedän kiinni LG V30 kännykkään jossa on quad DAC ja OMP kuulokevahvarit. Siinä riittää potku jopa HD800:siin.
Tai sitten monoprice portable THX AAA.
Tuota LG:tä vois muuten käyttää ihan vaan pelkkänä "soittimena" jos joskus vielä Tidaliin lähtee!
Hankkis käytettynä ja kotona vaan Wifiin kiinni. :D
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Mulla on aika pätevä kombo Qudelix 5K ja Verite Closed balansoituna.
Ostitkos sää nuo omat Veritet ihan Hifitalolta? Vai ulkomailta?

Hifitalollahan ois edelleen saatavilla pari jotain spessupuumallia, mutta on kyllä niin eksoottisen väristä, ettei pysty :D Pitäs kysyä niiltä, että millä systeemillä tilaavat noita ZMF:iä myyntiin..
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Mulla on a&k sr15 dappina jos ja kun haluan utopiat päässä hiippailla ympäri asuntoa. 2.5mm lähdöstä riittää potkua ihan hyvin. Ei se varmasti yhtä hyvältä kuulosta kuin pöytäsetti mutta ei tarviikkaan. Isompi ero tulee jo siitä keskittyykö rauhassa kuunteluun vai yrittää olla muksujen romuihin kompuroimatta. Huomionarvoista on myös se, että universumi ei räjähtänyt vaikka laitoin focaleihin 25 euron aliexpress johdon. :)
IMG_20201225_212231.jpg
 

STW

Liittynyt
04.03.2019
Viestejä
165
Ostitkos sää nuo omat Veritet ihan Hifitalolta? Vai ulkomailta?

Hifitalollahan ois edelleen saatavilla pari jotain spessupuumallia, mutta on kyllä niin eksoottisen väristä, ettei pysty :D Pitäs kysyä niiltä, että millä systeemillä tilaavat noita ZMF:iä myyntiin..
Hifitalolta, Zachin kanssa ne on tietty tehny diilerisopimuksen ja sitä kautta ne niitä saa.:D Sain noi Leopardwood LTD:t aika hyvään hintaan.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 539
Hifitalo on tosiaan yksi Zmf:n virallisista jälleenmyyjistä, kuten myös esim. ARK Audio ja Headphonecompany. Vaikuttaisi siltä, että kuulokkeet ovat silti pääasiassa tilaustavaraa, eikä niitä saa suoraan varastosta yksittäiskappaleita lukuunottamatta. Ruotsalaiselta ARK Audiolta saa varastosta osan padeista, joten sieltä on tullut niitä tilailtua.

Noita värikkäitä erikoismalleja on myös todella hienon näköisinä Zmf:n omilla sivuilla. Tähän mennessä 20-40 kpl erät on myyty loppuun minuuteissa eli kysyntää on ollut niilekin. Värikkäät kuulokkeet on saanut aiemminkin erikseen toivomalla – tuolloin puu on värjätty viimeistelyvaiheessa. Arvelisin, että muutaman satkun lisähinta tuosta on saatettu periä. ;)

Tor Audion putkivahvari toimii muuten erittäin hyvin Veriteiden kanssa: tulee sopivasti lisää lämpöä, soundi rauhoittuu hieman nopeudeltaan ja intensiivisyydeltään, treblekin pehmenee hieman ja eri äänet sijoittuvat entistäkin paremmin omiin lokeroihinsa. Yleissoundi on pehmeämpi ja ikään kuin luonnollisempi ja analogisempi. Solid Statella on silti omat vahvuutensa!

Vertailin myös jo nopeasti Atticuksiin.
Havainto1: Veritet on todella paljon paremmat kaikessa, mutta tunnistettavissa kuitenkin saman firman tuotteeksi tuunaukseltaan.
Havainto2: Atticuksissa on jotakin niin maagista, ettei tulisi mieleenkään myydä niitä pois.

Tiivistettynä Atticuksilla tulee rento ja tyytyväinen olo; Veritet tuntuu siltä kuin käännettäis nupit kaakkoon ja hyppäis mukaan livekeikalle -> hymyilyttää koko ajan. Näiden käyttötarkoitus on ihan erilainen, joten ei ole oikein järkeäkään vertailla osa-alueittain.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Hifitalolta, Zachin kanssa ne on tietty tehny diilerisopimuksen ja sitä kautta ne niitä saa.:D Sain noi Leopardwood LTD:t aika hyvään hintaan.
Joo, valikoima ei vaan päivity kovin säännöllisesti tai eivätkä ole nähtävästi hirveän kiinnostuneita, että ois esim. kaikki mallitkaan listoilla. Sillä meinasin tiedustella, että millä logiikalla ne noita itelleen tilaavat. Tai voiko jotkut tehtaan listoilla olevat luurit tilata heiltä ja tekevät tilauksen ja laittavat sille hinnan mitä laittavat.

Hauskan näköinen oli kuvissa tuo leopardwood, tais olla jäykimmästä päästä puulaatuja, joita käyttävät. Mua kiinnostais pirusti Ziricote tai African Blackwood. Noita käytetään myös paremmissa (yleensä myös arvokkaissa) custom akustisissa kitaroissa ja esim. Ziricotesta tehty pohja saattaa olla aivan tautisen hienon näköinen, kun sattuu olemaan sopiva pala puuta, josta on työstetty.

Jompana kumpana kun tulis Veritet, niin pitäs melkein vaan keksiä raha jostain ja tilata :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 539
PXL_20210101_143900837~3.jpg

Tässä vertailuna kaksi erilaista pääpantarakennetta. Hauskasti nuo tangot pitää säätää mun päähän ihan eri päätyyn. Veritet on jonkin verran kevyemmät, koska magnesiumosat, eikä ole tuollaista pajalla tehdyn näköistä sairaan paksua kuppien kiinnityskaarta :D
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682


Tässä vertailuna kaksi erilaista pääpantarakennetta. Hauskasti nuo tangot pitää säätää mun päähän ihan eri päätyyn. Veritet on jonkin verran kevyemmät, koska magnesiumosat, eikä ole tuollaista pajalla tehdyn näköistä sairaan paksua kuppien kiinnityskaarta :D
Mikäs tuo tuommoinen tappi noissa sun Atticuksissa on? Onks niillä ollu joskus aikaisemmin tuollainen Atticuksissa?

Mulle on kyllä tulossa Atticuksiin ihan samanlainen tappi kuin sun Veriteissä ja omissa Aeoluksissa on. Eli alla olevan kuvan mukainen. Jotain valinnan varaahan tuonkin suhteen on, ois saanu speksata Atticuksia tilatessa, mutta päädyin ihan tohon perus mustaan.


(Kuvan puu on se LTD marblewood)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Onkohan nämä halpa IEMt jotenkin innottoman kuuloisia kun iskin puhelimeen kiinni ja nukahdin kesken Unleash The Archersin levyn :lol:
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 147
Aissamperi että on hienoja nuo ZMF:n kuulokkeet :thumbsup: Onneksi sen verran vähän musiikin kuuntelua kotioloissa ettei voi itelle perustella hankintaa.

Nyt sain toimivat 50€ AKG 845BT ja satunnainen iPadin kuuntelu menkööt niillä.

Panostustarve olis lähinnä laadukkaille langattomille pelikuulokkeille mutta niissä taitaa olla aina sama homma, 400 euronkin kuulokkeet on ämpärimuovista tehty ja ääni häviää satkun langallisille 100-0. Ja mieluiten toki nekin sais olla oikean kuulokevalmistajan tekemät eikä minkään oheissäläfirman.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Panostustarve olis lähinnä laadukkaille langattomille pelikuulokkeille mutta niissä taitaa olla aina sama homma, 400 euronkin kuulokkeet on ämpärimuovista tehty ja ääni häviää satkun langallisille 100-0. Ja mieluiten toki nekin sais olla oikean kuulokevalmistajan tekemät eikä minkään oheissäläfirman.
Hifiman Deva, ei varmasti häviä äänessä millekään satkun purkeille, ja löytyy kaikki tarvittavat koodekit. Mitä nyt muutamia tosi hifiharrastaja kavereita on uskominen, itsehän en ole kuullut joten luotan kavereiden sanaan.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
897
Panostustarve olis lähinnä laadukkaille langattomille pelikuulokkeille mutta niissä taitaa olla aina sama homma, 400 euronkin kuulokkeet on ämpärimuovista tehty ja ääni häviää satkun langallisille 100-0. Ja mieluiten toki nekin sais olla oikean kuulokevalmistajan tekemät eikä minkään oheissäläfirman.
Audezen Penroset tai Mobiukset pitäisi olla hyvät. Itselläkin on tarkoitus napata Penroset jossain vaiheessa pleikkarille.

Mitä ZMF:ään tulee, nuo Hifitalon siniset Verite C:t kuumottelevat todella paljon. Toivottavasti eivät mene hetkeen kaupaksi niin on aikaa lihottaa lompakkoa ostokuntoon.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 147
Hifiman Deva, ei varmasti häviä äänessä millekään satkun purkeille, ja löytyy kaikki tarvittavat koodekit. Mitä nyt muutamia tosi hifiharrastaja kavereita on uskominen, itsehän en ole kuullut joten luotan kavereiden sanaan.
Nämä vaikuttavat kyllä maukkailta. Mikkipuomi sais kyllä olla kun headsetti hakusessa siis. Meinasin että pärjääkö mikään BT kautta enää esim DT 990 PROlle langallisena noin äänenlaadun suhteen.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 147
Audezen Penroset tai Mobiukset pitäisi olla hyvät. Itselläkin on tarkoitus napata Penroset jossain vaiheessa pleikkarille.

Mitä ZMF:ään tulee, nuo Hifitalon siniset Verite C:t kuumottelevat todella paljon. Toivottavasti eivät mene hetkeen kaupaksi niin on aikaa lihottaa lompakkoa ostokuntoon.
No näitä itseasiassa katselin kans, vaikuttaa myös laadukkailta mutta olis hyvä päästä hiukan hiplaamaan ettei ihan muoviset mielellään enää tässä hintaluokassa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 450
Nämä vaikuttavat kyllä maukkailta. Mikkipuomi sais kyllä olla kun headsetti hakusessa siis. Meinasin että pärjääkö mikään BT kautta enää esim DT 990 PROlle langallisena noin äänenlaadun suhteen.
Modmic wireless ja onhan noissa ihan välttävä mikki kuulemma siinä blueminissä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 539
Mikäs tuo tuommoinen tappi noissa sun Atticuksissa on? Onks niillä ollu joskus aikaisemmin tuollainen Atticuksissa?

Mulle on kyllä tulossa Atticuksiin ihan samanlainen tappi kuin sun Veriteissä ja omissa Aeoluksissa on. Eli alla olevan kuvan mukainen. Jotain valinnan varaahan tuonkin suhteen on, ois saanu speksata Atticuksia tilatessa, mutta päädyin ihan tohon perus mustaan.
Vielä vuoden 2018 puolella oli käytössä tuollainen järeämpi rakenne ja vapaasti liukuvat säätötapit. Nuo vanhat tapit on itseasiassa mun mielestä tosi hyvät ja pysyy tiukasti paikoillaan. Nykyään ostaessa tulee aina tämä uudempi pääpanta, jota saa sekä alumiinisena että magnesiumilla (reilu 30g kevyempi).

En ehkä noihin halvempiin malleihin ostaisi minäkään kevyempää pääpantaa 250 dollarin lisähintaan. Tämä magnesium on maalattua, joten luultavasti tulee herkemmin pintaan kulumaa anodisoituun alumiiniin verrattuna.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
En ehkä noihin halvempiin malleihin ostaisi minäkään kevyempää pääpantaa 250 dollarin lisähintaan. Tämä magnesium on maalattua, joten luultavasti tulee herkemmin pintaan kulumaa anodisoituun alumiiniin verrattuna.
Joo, kyllä tuokin taisi olla tosiaan optiona tappien värin lisäksi. En tainnu edes tajuta kunnolla että puhutaan tuosta pannasta, kun kliksuttelin tilausta, mutta jätin valitsematta oikeastaan just tuosta syystä, jos se kuluu ajan kanssa helpommin.

Olitko muuten kuullut perus LCD-2:n Classicin rinnalla? Bongasin tämmösen tarjouksen verkkiksestä:


Laitoin noi ite asiassa tulemaan vertailun vuoksi, että jos ei löydy kokemusta, niin kohta löytyy :D Päässen Classiceista kohtuuhintaan eroon, jos nää jää, niin ei tule kallis vaihto. Ja palautusoikeuden kun katsoi, niin näitä over ear -luureja näyttäis koskevan ihan sama 32 päivän palautusoikeus kuin muitakin perustuotteita, että saanee nää takaisinkin, jos ei mitään järkeä päivittää.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 539
^ Verkkis haluaa näköjään kovasti päästä noista eroon, kun aiemmin oli ale Classiceista :think: Houkuttelevia hintoja kyllä!

Enpä ole normaaleita kakkosia kuullut, mutta veikkaisin, että teknisesti ovat hieman paremmat kuin Classicit.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 539
Jäi kaivelemaan, kun missasin sen Classic-tarjouksen parilla viikolla :D Toki tää parin sadan säästöhän kuivuu äkkiä vaihtokustannuksiin, jos nää nyt pitää ostaa ja Classicit myydä, mutta kuuleepahan nyt miten eroavat.
Mulla on nyt vakavasti harkinnassa, että voisin luopua noista Classiceista, jotta pääsisi joku niitä kuuntelemaan enemmän. :) Täytyy vielä ensin kokeilla, kestäiskö vaimon niska noita. IFI Zen DAC:in bassoboostilla noi oli ainakin hänen mielestään oikein hauskat. :cool:
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Mulla on nyt vakavasti harkinnassa, että voisin luopua noista Classiceista, jotta pääsisi joku niitä kuuntelemaan enemmän. :) Täytyy vielä ensin kokeilla, kestäiskö vaimon niska noita. IFI Zen DAC:in bassoboostilla noi oli ainakin hänen mielestään oikein hauskat. :cool:
Kyllä noille ottaja luulisi löytyvän. Minusta oikein hyvät luurit rentoon musankuunteluun ja nykyrokkiin ja metalliin istuvat omaan makuun mainiosti.

Minulla ei oo ollut ensimmäistäkään tuntemusta niskassa noiden kanssa, mutta puristusvoima on ihan piirun verran epämukavan puolella. Pädit osuu johonkin tohon korvan eteen leukalihaksiin sillai, että pitää välistä vähän korjailla, kun tuntuu epämiellyttävältä.

Mut kokeilemallahan tuo varmasti selviää, tuleeko rouva noiden kanssa toimeen :) Ostin itse avopuolisolle Senkun True Wireless -napit just jouluna, ettei viiti noita enää sille tarjota :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 539
Tänään Verkkokaupasta pari kuuloketelinettä tilaillessa sattui silmiin, että sieltä saisi uudet korvapehmusteet Sennheiserin HD590 -mallille. Melkein voisi elvyttää kaapissa 5-10 vuotta käyttämättömänä olleet HD590:t. Tuo malli taitaa olla jostakin 2000-luvun alusta ja jos olen ymmärtänyt oikein, niin oli jokin aikansa huippumalli.
Nuo on itseasiassa todennäköisesti mukavimmat olemassa olevat kuulokkeet, kun tuntuvat höyhenenkevyiltä, eikä noissa ole yhtään clamppia velourpadeilla. :D

Joitakin kauniimpiakin kuulokkeita olemassa, mutta jos kuuntelijalla on hieman epätavallisemman muotoinen pää, niin nämä saa kääntymään näin. :lol:
PXL_20210102_141631410~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
804
Morosta.
Ostin tuossa uudet kuulokkeet Gradon rs2-e:t ja nyt tässä kyselisin että sattuisiko jollain kaapin pohjilla lojumaan G pehmusteita näille?
Onkos täällä muita gradoihin höynähtäneitä?
Nämä tuntuvat kovasti jakavan jengin rakastajiin ja vihaajiin. Itellä kyllä sundi uppoaa paremmin kuin hyvin. Totuuden nimissä kuitenkin sanottava että mukavuus näissä ei keveydestä huolimatta ole kovin kummoinen kun parin tunnin session jälkeen korvat kyllä kiittää.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
HE5XX:t saapui etuajassa (kiitos posti) ja nyt on muutama tunti ensivaikutelmia TA-20:n kanssa balansoituna. Ulkoisesti ensivaikutelma on tosi halpa. Tuntuu keveytensä takia vähäsen leluilta vrt esim. 4XX, vaikka ei nämä mitään muoviakaan ole. Toisaalta keveyden takia ovat sitten supermukavat päässä. Panta on paremmin pehmustettu kuin 4XX:n vastaava. (HUOM! Pienipäisille nämä ei sovi - puristusvoima on mulle just ja just sopiva, mutta pienemmälle päälle varmaan ihan liian vähän. Lisäksi näissä näkyy olevan ongelmia pannan kanssa kahdella pienimmällä asetuksella.) Ehkä isoin miinus tulee siitä, että luurit haisee saatanan pahalle. Näissä on joku hajuvesimainen kemikaalin haju suoraan laatikosta, eli täytyy tuuletella näitä kyllä alkuun ulkona tai tuulettimen kanssa.

Sitten se ääni. Ottakaa kaikki suolan kanssa kun uusi lelu, alle 5h kuuntelua alla jne. Odotin halpaa Sundaraa. Ensivaikutelma oli kuitenkin, että miten näitä muka myydään alle 250 eurolla? Näähän kuulostaa tonnin Hifimaneilta. Aloitetaan siitä tärkeimmästä, eli; HE5XX ei todellakaan ole mikään HE-500 V2 - 5XX on lähempänä uudempia Hifimaneja. Onko se sitten huono vai hyvä asia lienee makukysymys. Treble on ainakin sitä taattua ilmavaa, herkkää Hifimania mutta häviää tarkkuudessa Anandalle, Aryalle ja HEXv2:lle. Mun korvien mielestä 5XX pääsee yleisesti resoluutiossa ja tarkkuudessa älyttömän lähelle isoja Hifimaneja - treble on se missä se ero on mielestäni kuultavissa, mutta muuten ollaan tosi lähellä. Soundstage on massiivinen, mutta ei mitenkään erityisen tarkka. Bassopää on just sitä mitä vaikka se Ananda olisi kaivannut - 5XX kuulostaa myös tosi isolta ja ilmavalta, mutta siinä bassossa on massaa. Tulee välillä Audeze- viboja. Siitä on helvetin kauan kun olen kuullut HE-500:aa, mutta mun mielestä keskiäänissä on ehkä vähän sitä samaa taikaa, paitsi 500:n ajoittainen tukkoisuus puuttuu. Se pitää vielä sanoa, että herkimmille treble saattaa välillä olla liikaa, mutta mua se ei ainakaan ole vielä haitannut. Nämä on myös avoimimmat luurit mitä olen ikinä kokeillut, tuntuu siltä ettei päässä ole yhtään mitään, mikä vaikuttaa varmaan siihen tilantuntuun.

Päällimmäisenä mieleen jää se, että 5XX kuulostaa helvetin isolta ja teknisesti paljon paremmalta kuin mitä hinta ehdottaa. Ennen kaikkea ne kuulostaa helvetin hauskalta - paska termi, mutta niissä on sitä musikaalisuutta mitä jotkut muut uudemmat Hifimanit kaipaa. En tiedä miten muuten sitä lähtisin kuvailemaan. Vähän kuin Ananda, mutta täyteläisemmällä ja äänenväriltään paremmalla keskialueella ja paremmalla bassolla, ja vähän teknisesti heikommalla treblellä. Tämän perusteella ottaisin 5XX:n Anandan yli, HEXv2:n kanssa menisi vaikeammaksi. Katsotaan muuttuuko mieli kun tulee ensi viikolla Ananda kylään ja on ehtinyt vähän enemmän kuunnella.

Hifiman & drop teki helvetin ison virheen kun brändäsivät nämä HE-500:n seuraajiksi. Jää monelta ihan älytön diili hyödyntämättä kun Hifimanilla päätettiin hyväksikäyttää HE-500:n kulttimainetta ihan älyvapaalla tavalla. 5XX on enemmän Anandan, Aryan ja HEX:n serkku kuin mikään 500:n pikkuveli, ja hakkaa mun mielestä 500:n ihan iisisti. Mulle on aivan yksi ja sama vaikka käyttäisivätkin ihan samoja magneetteja ja kalvoja kuin DEVA:ssa jos luurit kuulostaa tältä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Myit mulle just DEVAt :p Kauppaan, sano veli hopea...
Selvennän nyt vielä, että ainakin tutun mukaan 5XX ja DEVA EI kuulosta samalta, vaikka _EHKÄ_ käyttävät samoja magneetteja ja/tai kalvoja. Se tuossa oli ajatuksena. Onhan Hifiman aikaisemminkin kierrättänyt magneetteja ja kalvoja, eikö HE-500 just käyttänyt HE-6:n magneetteja?
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
574
Selvennän nyt vielä, että ainakin tutun mukaan 5XX ja DEVA EI kuulosta samalta, vaikka _EHKÄ_ käyttävät samoja magneetteja ja/tai kalvoja. Se tuossa oli ajatuksena. Onhan Hifiman aikaisemminkin kierrättänyt magneetteja ja kalvoja, eikö HE-500 just käyttänyt HE-6:n magneetteja?
Paljon tuli tulleille sun muille hintaa?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Paljon tuli tulleille sun muille hintaa?
2,90€ kuluja postille ja joku 45€ taisi olla alvit, eli $235 plus 50€ tuli koko homman hinnaksi - eli alle 250€ yhteensä. Vähän hymyilyttää kun 400 euron HE-400i oli joskus muka niin hullun hyvä diili. :rofl2:

Edit: Nyt kun on vähän saanut jäsennellä ajatuksia, niin 5XX tuntuu edelleen älyttömän hyvältä hankinnalta. Vaikka ne ei varmasti ole kaikkien mielestä yhtä hyvät, niin sitä ei voi kieltää, että tuohon hintaan kyseessä on aivan sairaan hyvät luurit.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
574
Nice, 7 päivä on postitus, Toivotaan että tulee nopsaan :D Täytyy laittaa Hifiman re 600 v2 kiertoon hehe..
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Mikäs näiden Hifimanin luurien juttu on? Ts. mitäs semmoiset osais tehdä, mitä nää ZMF:n Atticus ja Aeolus ja Audezen LCD-2 / 2C ei osaa tehdä?

En oo valitettavasti kuullut ainuttakaan Hifimania..
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
574
Sen mitä itse kuunnellut ja omistanut niin parempaa samaan hintaan. Esim Ananda vs LCD-2C, Ananda syö audezet aamu muroina vaikka kisaa aikalailla samassa hintaluokassa. Sen mitä olen kuullut noista hifimanin 5XX niin voi verrata tietyillä osa-alueilla jopa 12 kertaa kalliimman Audezen LCD-4 suorituskykyyn.
20190303_131617_2.jpg
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Esim Ananda vs LCD-2C, Ananda syö audezet aamu muroina vaikka kisaa aikalailla samassa hintaluokassa.
Syö aamumuroina missä, teknisyydessä? Viritys ja sitä kautta soundihan näissä on todennäköisesti varsin erilainen, että väkisin nää on minusta myös makuasioita. Miksi ite oon Hifimaneihin aika varoen suhtautunut, niin osassa malleja ilm. aika paljon energiaa yläkerrassa ja ei näitä bassotoistolta ole hirveästi arvosteluissa kehuttu.. Ananda on kyllä kiinnostanut tuossa ~1k€ hintaluokassa.

Audezesta vielä, niin nettijuttujen perusteella toi LCD-2C on suunnilleen joka toiselle liian tumman / epämääräisen tmv. kuuloinen virityksestä johtuen, mutta moni sitten equttelee ja juttujen perusteella paranee huomattavasti.

Ite en oo vielä testannut kuin pientä korjausta sille keskialuemontulle ja jos tuo LCD-2 -malli jää, niin sillähän on taas vähän omanlainen vasteensa, jota pitäs korjata omalla tavallaan, jos equttelemaan tarvii lähteä..
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
574
Esim soundstagessa, sen eroittelevuudessa, alimmat bassot myös selkeämmät sekä tietysti ovat vain huomattavasti tarkemmat.
Itse käytän kaikissa kuulokkeissa aina EQ:ta tai valmista asetusta Sonarworks:ssa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Mää oon ite sitä koulukuntaa, että EQ:ta vain jos tarvitsee ja mahdollisimman vähän. Käsittääkseni EQ:llakin voi mennä rytisten metsään, jos driveria equtellaan toistamaan sellaista kaistaa, jota sitä ei ole tehty toistamaan. Tietty em. ongelmaa ei ole, jos tietää mitä tekee :)

Audezesta, niin tuntuu olevan jonkinlainen konsensus, että sävykkäässä ja ulottuvassa bassossa Audeze on "the luuri". Mistä syystä itekin noihin lähdin tutustumaan. Pitäs varmaan jossain kohti vaikka tuo Ananda haalia kuultavaksi, että hahmottais, onko noilla sen hyvyyksillä itelle miten suuri merkitys.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 682
Tosi mukava on kyllä Aeoluksenkin basso crossfeedin kanssa ja ihan pienellä korostuksella EQ:n avulla. Ei oo tehnyt mieli koskea mihinkään sen jälkeen, kun laitoin ton crossfeedin vielä päälle.

Jos ei olis tää maniavaihe päällänsä näiden audiolaitteiden kanssa, niin kyllä tällä nykysoundilla pärjäis pitkän aikaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Lisää 5XX juttua. Ensimmäisenä hyviä uutisia; se aivan kamala haju oli yön aikana hävinnyt lähes kokonaan. Rakennuksen laadusta on sitten taas valittamista - luurit tuntuu turhan rimpulalta, olivat sitten miten kevyet vaan. Tuntuu siltä, että varsinkin kohta missä säätömekanismin metalliosa kiinnittyy pantaan on liian heikko ja mahdollisesti tuottaa ongelmia tulevaisuudessa. Voin helposti kuvitella, että se muoviosa napsahtaa kahtia jossain välissä. Lisäksi älysin nyt, että luurien kuppiosa taitaakin olla muovia - tosin en näe sitä niinkään ongelmana.

Pääsin kokeilemaan noita toisten vahvistimien kanssa, ja on kyllä helvetin nirsot luurit. 5XX kuulosti helvetin hyvältä vain TA-20:n ja erikoisesti Topping NX4DSD:n kanssa. Jopa putkien vaihto RCA 5963 blackplateista RCA 12au7 cleartop side d gettereihin vaikutti jo vähäsen ääneen negatiivisella tavalla. JDS Atom, O2, Schiit Magni (2?), SMSL SP200, Vincentin hybridi, Zdacin kuulokelähtö, ja THX 789 - kaikista näistä 5XX kuulosti eri tavoin heikommalta. Mulla on jossain listattuna miten mikäkin vaikutti ääneen, mutta en ole ihan varma jäikö se testipaikalle. Voin yrittää löytää sen jos joku haluaa välttämättä tietää.

Samalla sain myös toisen ja kolmannen mielipiteen luureista - toisen mielestä oli "ihan ok", toisen mielestä taas lähestyy endgamea. Hinnan kuultuaan kumpikin laittoi ilmeisesti kyllä tilauksen sisään.

Vaikka valittamisen aihetta löytyykin, niin osien laadusta kuin (vitun typerästä) markkinoinnista, niin mun mielestä 5XX on Hifimanilta täysosuma - varsinkin kun pidetään mielessä se $220 hinta. Vaikka mullakaan ei ole näitä kahta firmaa kohtaan mitään rakkautta, niin tuntuu siltä, että moni jää kiinni siihen HE-500 markkinointimokaan ja unohtaa sen, ettei tässä puhuta mistään vajaan tonnin luureista. Joitain juttuja lukiessa tulee kyllä sellainen olo, että onko mun korvissa nyt jotain vikaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
158
Kuuluuko näissä akg k845bt kuulokkeissa olla kokoajan tuo akun varaus päällä kun kuulokkeet on sammutettu ja pitäisikö tuon vilkkua kun lataan noita kuulokkeita vai muuttuuko toi vain vihreäksi kun akku on täynnä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 744
Kuuluuko näissä akg k845bt kuulokkeissa olla kokoajan tuo akun varaus päällä kun kuulokkeet on sammutettu ja pitäisikö tuon vilkkua kun lataan noita kuulokkeita vai muuttuuko toi vain vihreäksi kun akku on täynnä.
Latausportin viereinen valo palaa punaisena kun se lataa. Sammuu kun täynä jos nyt ennen aamukahveja muistan oikein.
Akku ei ole kovin suuri joten voi hyvinkin piipittää akun loppumisesta luureja käynnistäessä jos sammuttaessa ollut lähellä tuota rajaa missä alkaa valittamaan.

Ja jos micro-usb liitännän käyttö alkaa nakertamaan niin Ugreenin magneettiselle latausjohdolle täältä erittäin vahva suositus.

PS. jos vasemmasta kupista on hävinnyt/vaimentunut ääni, etenkin kuulokejohdon käytön yhteydessä, niin syynä on että 3.5mm portin sisäinen kytkin on jäänyt jumiin. Ongelma ratkeaa käyttämällä 3.5mm plugia kiinni kuulokkeissa muutaman kerran kunnes kaikki kuuluu taas normaalisti (hammastikulla sorkkiminen kuulemma toimii myös).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 280
Kuuluuko näissä akg k845bt kuulokkeissa olla kokoajan tuo akun varaus päällä kun kuulokkeet on sammutettu ja pitäisikö tuon vilkkua kun lataan noita kuulokkeita vai muuttuuko toi vain vihreäksi kun akku on täynnä.
Latausportin viereinen valo palaa punaisena kun se lataa. Sammuu kun täynä jos nyt ennen aamukahveja muistan oikein.
Akku ei ole kovin suuri joten voi hyvinkin piipittää akun loppumisesta luureja käynnistäessä jos sammuttaessa ollut lähellä tuota rajaa missä alkaa valittamaan.
Oikein muistit @Tiihokatti. Juuri äsken latasin omani ja toimi juuri noin: ladatessa valo punainen ja kun akku täynnä niin ei valoa. Itselläni on vasta toinen kerta ladata ja ei ilmoitellut mitään akun varauksen määrästä ennen kuin laitoin lataukseen. Useamman tunnin olin noita jo yhteensä käyttänyt joten laitoin lataukseen varmuuden vuoksi ennen kuin kokonaan tyhjenevät.
Muutoinhan nämä käynnistyy ja sammuu nätisti ja hiljaa. Kerran kun painaltaa virtanappia niin käynnistyy ja yhdistää paritettuun lähteeseen. Ja kerran kun painaltaa niin yhteys katkeaa ja virta sekä valo (sininen) sammuu.
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 080
Millä muuten puhdistatte kuulokkeita? Mulla tossa AKG:N kuulokkeet jollain samettisella kupeilla ja mietin miten tuon pölyn saa pois. Oli ostettaesa oikein hienot, mutta pölyhän noissa näkyy kuin blondi antaumuksella.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 788
Viestejä
4 322 772
Jäsenet
72 102
Uusin jäsen
Sgt_teppo

Hinta.fi

Ylös Bottom