Varsinkin moottorit kun yleensä TAMU käyttöisiä nykyään, kuvaamasi "lisämaadoitukset" ovat tehokas tapa levittää häiriöitä ympäristöön.Itse taas olen käsittänyt, että suojamaan voi tuoda mistä tahansa ryhmälle, ei siinä ole mitään kieltoa tai vääryyttä. Suojamaat ja maadoitus muutenkin yhdistyvät jossakin. Toki jos sen tuleminen on epäselvää, voi se vaikeuttaa diagnosointi vikatilanteessa. Varsinkin vanhoissa kohteissa näkee vaikka minkälaisia vetoja sen tuomiseksi.
Teollisuudessa myös näkee lisäpotentiaalitasausta, jossa kaikki mahdollinen on samaa "suojamaata", jotta saadaan hallin toisenkin pään oikosulkuvirrat tarpeeksi suuriksi ja kaikki pysyy samassa potentiaalissa. Tällöin vaikka moottorin suojamaadoitus navasta tai kuoresta lähtee kevi viereiseen metallipylvääseen ja kaikki metallit ovat liitetty yhteen paljaalla kuparilla.
Maadoitusta yleensäkin kohdellaan hyvin eri tavalla kuin vaihe tai nolla johdinta.
Jos on vähänkin isompi moottori tai pitempi moottorikaapeli, voi olla että ei edes riitä että kevi menee omana lankana moottorikaapelin sisällä, vaan pitää olla sellainen kaapeli että jokaiselle vaihejohtimelle on "oma" kevi johto kaverina, että etäisyys vaihejohtimen ja kevijohtimen välillä kaapelin sisällä on sama jokaiselle vaihe-kevi yhdistelmälle.