Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Millainen polttoainesuodatin ja miten vaihdettavissa on VW Golf mk7 (1.2TSI CJZA)? Vaihtoväliä ei ainakaan ole määritelty lainkaan huolto-ohjelmassa. Oma pirssi nyt 11 vuotta maanteitä nähnyt ja 200tkm ylitetty, niin luulis, että tuommoinenkin olisi joskus hyvä uusia...

Autodocilla on tosta tubevideo, ei kiinnostanut niin paljoa ett oisin katellut mut ehkä siitä vois olla apua.
 
Taisinkin löytää vähän hakusanoja justeeraamalla enkunkielisestä vwvortexista vastauksen omaan kysymykseeni. Polttoainesuodatinta ei ole. Tai siis on, mutta sen on saksalainen insinööri piirtänyt kiinteäksi osaksi polttoainepumppua ja koko komeus sijaitsee tankin sisällä. Eli on todellakin huolto-ohjelman mukaisesti huoltovapaa, vaihdetaan koko roska sitten jos/kun se joskus paskoo ja jättää välille :smoke:
 
Taisinkin löytää vähän hakusanoja justeeraamalla enkunkielisestä vwvortexista vastauksen omaan kysymykseeni. Polttoainesuodatinta ei ole. Tai siis on, mutta sen on saksalainen insinööri piirtänyt kiinteäksi osaksi polttoainepumppua ja koko komeus sijaitsee tankin sisällä. Eli on todellakin huolto-ohjelman mukaisesti huoltovapaa, vaihdetaan koko roska sitten jos/kun se joskus paskoo ja jättää välille :smoke:
Aeromotors ainakin tarjoaa erillistä suodatinelementtiä tai sitten koko suodatinta. Eli vaihdettavissa taitaa olla.
 
Pitäisi autoa käyttää maalarilla, puskuri, takaluukku ja katto nyt ainakin tarvivat huomiota. Noita tuskin saa valuutuksiin kun kyseessä on lakkapinnan vauriot, tai näin ainakin epäilen ettei vakuutus korvaa kun kyseessä ei ole kolari tai ilkivalta. Toki kysymällä vakuutusyhtiöltä se selviäisi onko tarpeeksi hyvät vakuutukset itsellä. Tuttu maalari jo totesi että ainakin tonnin keikka tiedossa, mutta hänellä ei ole aikaa (saati kiinnostusta) punaisen metallivärin kanssa tekemisiin. Eli onko teillä arvon foorumistit hyviä maalareita tiedossa Tampereen alueella?
 
Millainen polttoainesuodatin ja miten vaihdettavissa on VW Golf mk7 (1.2TSI CJZA)? Vaihtoväliä ei ainakaan ole määritelty lainkaan huolto-ohjelmassa. Oma pirssi nyt 11 vuotta maanteitä nähnyt ja 200tkm ylitetty, niin luulis, että tuommoinenkin olisi joskus hyvä uusia...
Kuten jo taisit epäilläkin niin suodatin on osa pumppuyksikköä eikä erikseen vaihdettavissa. Tehtaan manuaali mainitsee otsikon "Fuel filter" alla vain tämän: Pressure limiting valve and fuel filter are integrated in fuel delivery unit and cannot be renewed individually.

Tankin sisällä olevaa pumppuyksikköä taas kukaan tuskin alkaa ennakkohuoltona vaihtamaan.

1741241042452.png
 
Miksiköhän automaalarit eivät kuulemma pidä helmiäisvärien maalauksesta? Katselin joskus auton väriä ja helmiäismetallimaalia.
 
Vaimolla oli Mazda 3 Lava orange värillä. Siihen piti paikkamaalata takalokaria ja olihan tuo maalin sekoitus kuulemma omanlainen työmaa. Jos en väärin muista, niin yli 20 eri sävyä siihen piti sekoittaa, että sai oikean värisävyn aikaiseksi.
Maalaus oli hankala ja ei tullut erinomaista vaikka kuinka sitä hinkattiin.
 
Vaimolla oli Mazda 3 Lava orange värillä. Siihen piti paikkamaalata takalokaria ja olihan tuo maalin sekoitus kuulemma omanlainen työmaa. Jos en väärin muista, niin yli 20 eri sävyä siihen piti sekoittaa, että sai oikean värisävyn aikaiseksi.
Maalaus oli hankala ja ei tullut erinomaista vaikka kuinka sitä hinkattiin.
Hankalaa tosiaan on ja esim entisen kuplan maalari löi purkin ylimääräistä mukaan paikkamaaliksi koska sävy oli kuulema niin hv sekoittaa.
 
Leuto talvi, ja moottorikelkassa parisenkymmentä litraa noin 3 kk seissyttä bensaa (98). Uskaltaako imaista pois ja työntää auton tankkiin, vai tykkääkö auto kyttyrää? Kuulemma nykybensa vanhenee nopeasti.

Kelkka lähti käyntiin ongelmitta.
 
Leuto talvi, ja moottorikelkassa parisenkymmentä litraa noin 3 kk seissyttä bensaa (98). Uskaltaako imaista pois ja työntää auton tankkiin, vai tykkääkö auto kyttyrää? Kuulemma nykybensa vanhenee nopeasti.

Kelkka lähti käyntiin ongelmitta.
Antaa mennä vaan. Sekottelee sitten vaikka vähittellen muihin tankillisiin. Puhutaan että 98:n ei pitäisi toimia edes ruohonleikkurissa vaan olla paksua mössöä jo talvessa, hyvin se ruohonleikkuri tai viritelty Solifer lähtee käyntiin vanhoillakin. Itseasiassa tajusin juuri että nykyiset Soliferin tankissa olevat bensat ovat normi 98:a ja ainakin 5v vanhat ja aina ekalla tai tokalla käyntiin.
 
Viimeksi muokattu:
Antaa mennä vaan. Sekottelee sitten vaikka vähittellen muihin tankillisiin. Puhutaan että 98:n ei pitäisi toimia edes ruohonleikkurissa vaan olla paksua mössöä jo talvessa, hyvin se ruohonleikkuri tai viritelty Solifer lähtee käyntiin vanhoillakin. Itseasiassa tajusin juuri että nykyiset Soliferin tankissa olevat bensat ovat normi 98:a ja ainakin 5v vanhat ja aina ekalla tai tokalla käyntiin.

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia 98:n kanssa. Ruohonleikkuriin jää tankkiin mitä jää kauden jälkeen. Tuoretta niskaan ja kovaa ajoa.
 
Leuto talvi, ja moottorikelkassa parisenkymmentä litraa noin 3 kk seissyttä bensaa (98). Uskaltaako imaista pois ja työntää auton tankkiin, vai tykkääkö auto kyttyrää? Kuulemma nykybensa vanhenee nopeasti.

Kelkka lähti käyntiin ongelmitta.
Mulla seisoo prätkä 7kk bensat tankissa ja laakista käyntiin. Toki seisoo lämpimässä tallissa.

3kk ei näy vielä 98 bensassa vaikka ulkonakin olisi.
 
Mulla seisoo prätkä 7kk bensat tankissa ja laakista käyntiin. Toki seisoo lämpimässä tallissa.

3kk ei näy vielä 98 bensassa vaikka ulkonakin olisi.
Juu saman verran oli MX-5 tallissa ja avaimen hipaisusta käynnistyi. Talli plussalla mutta thats it. Koomisinta että tällä hetkellä omistamistani laitteista, uusin eli viimevuotinen Hondan prätkä on huonoin käynnistyjä/pitää pyörittää pisimpään kylmänä aamuna. Kaikki laitteeni syövät 98:a firman Corollaa lukuunottamatta.
 
Juu saman verran oli MX-5 tallissa ja avaimen hipaisusta käynnistyi. Talli plussalla mutta thats it. Koomisinta että tällä hetkellä omistamistani laitteista, uusin eli viimevuotinen Hondan prätkä on huonoin käynnistyjä/pitää pyörittää pisimpään kylmänä aamuna. Kaikki laitteeni syövät 98:a firman Corollaa lukuunottamatta.

Tässä saattaa olla se, että bensasta haihtuu kevyitä osia pois, jolloin on vaikeampi saada käyntiin. Siinä lisää uutta bensiiniä sekaan
 
En oo vielä huomannut että bensa vanhenis. Mökille oin vieny 3v sitten 95 4x20l ja vielä on puolet käyttämättä, varastokin on talvisin yhtä lämmin/kylmä kuin ulkoilma. Vesipumppu ja ruohonleikkuri yms päristimet sitä käyttävät ja hyvin pelitti viime kesänä vielä.
 
En oo vielä huomannut että bensa vanhenis. Mökille oin vieny 3v sitten 95 4x20l ja vielä on puolet käyttämättä, varastokin on talvisin yhtä lämmin/kylmä kuin ulkoilma. Vesipumppu ja ruohonleikkuri yms päristimet sitä käyttävät ja hyvin pelitti viime kesänä vielä.

Nestehän taisi jossain kohti ilmoitella, että normaali bensiini säilyy korkeintaan sen 6kk ja pienkonebensiini olisi parempaa tavaraa

Neste tutki: suurin osa laittaa moottorilaitteet talviteloille jättämällä tankkiin siellä olevan bensiinin

On taas se aika vuodesta, jolloin pihatyöt ja moottoripyörällä tai harrasteautoilla ajo vähenevät kelien muuttuessa kylmemmiksi ja epävakaisemmiksi.

Nesteen teettämän tuoreen kyselyn* mukaan noin puolet (49 %) laittaa pihatyökoneensa talviteloille jättämällä tankkiin siellä jo ennestään olevan bensiinin. Noin viidesosa (23 %) puolestaan tyhjentää tankin kokonaan. Suurin piirtein saman verran kyselyyn vastanneista täyttää sen nimenomaan pienmoottoribensiinillä (21 %) ja 8 % tavallisella bensiinillä.

Mutta onko pienkoneiden polttoainesäiliöt hyvä tyhjentää ennen talviteloille laittamista?​

– Asian suhteen on olemassa kahta koulukuntaa. Osa tyhjentää tankkinsa kokonaan, mutta ainakin itse täytän säiliöt talveksi pienmoottoribensiinillä. Jos varastointilämpötilat vaihtelevat suuresti, saattaa sen seurauksena vajaana olevaan tankkiin kertyä ilman tiivistyessä vettä. Polttoaineessa oleva vesi aiheuttaa sitten käyntiongelmia keväällä sekä ruostuttaa polttoainejärjestelmän osia, kertoo Nesteen tuotepäällikkö Ari Engman.

Tulisiko tankki täyttää sitten nimenomaan pienmoottoribensiinillä?​

– Yleisin syy, miksi koneet eivät käynnisty keväällä, on se, että ne on unohdettu kosteisiin tiloihin huoltamatta ja tankkiin on jätetty tavallista bensaa. Laadukkainkin tavallinen bensiini on suunniteltu käytettäväksi korkeintaan muutamia kuukausia tankkaamisen jälkeen. Jos tavallista bensiiniä säilytetään tankissa useita kuukausia, se vanhentuu sekä hartsiintuu ja voi käynnistyksen yhteydessä tukkia kaasuttimen. Vanhentuneen bensiinin käyttäminen on aina ankara rasitus moottorille. Siksi yli talven tankissa ollut bensiini on hyvä valuttaa pois ennen käynnistystä tai ainakin lisätä tuoretta polttoainetta joukkoon, Engman jatkaa.

– Pienmoottoribensiini ei vanhene, eikä hartsiinnu tankissa, joten keväällä ensikäynnistys sujuu ilman ylimääräisiä haasteita. Ympärivuotisen puhtaamman käytön lisäksi se antaa parhaan suojan pitkän kausisäilytyksen aikana.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
270 630
Viestejä
4 675 074
Jäsenet
76 652
Uusin jäsen
Tinttoni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom