Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Millainen polttoainesuodatin ja miten vaihdettavissa on VW Golf mk7 (1.2TSI CJZA)? Vaihtoväliä ei ainakaan ole määritelty lainkaan huolto-ohjelmassa. Oma pirssi nyt 11 vuotta maanteitä nähnyt ja 200tkm ylitetty, niin luulis, että tuommoinenkin olisi joskus hyvä uusia...

Autodocilla on tosta tubevideo, ei kiinnostanut niin paljoa ett oisin katellut mut ehkä siitä vois olla apua.
 
Taisinkin löytää vähän hakusanoja justeeraamalla enkunkielisestä vwvortexista vastauksen omaan kysymykseeni. Polttoainesuodatinta ei ole. Tai siis on, mutta sen on saksalainen insinööri piirtänyt kiinteäksi osaksi polttoainepumppua ja koko komeus sijaitsee tankin sisällä. Eli on todellakin huolto-ohjelman mukaisesti huoltovapaa, vaihdetaan koko roska sitten jos/kun se joskus paskoo ja jättää välille :smoke:
 
Taisinkin löytää vähän hakusanoja justeeraamalla enkunkielisestä vwvortexista vastauksen omaan kysymykseeni. Polttoainesuodatinta ei ole. Tai siis on, mutta sen on saksalainen insinööri piirtänyt kiinteäksi osaksi polttoainepumppua ja koko komeus sijaitsee tankin sisällä. Eli on todellakin huolto-ohjelman mukaisesti huoltovapaa, vaihdetaan koko roska sitten jos/kun se joskus paskoo ja jättää välille :smoke:
Aeromotors ainakin tarjoaa erillistä suodatinelementtiä tai sitten koko suodatinta. Eli vaihdettavissa taitaa olla.
 
Pitäisi autoa käyttää maalarilla, puskuri, takaluukku ja katto nyt ainakin tarvivat huomiota. Noita tuskin saa valuutuksiin kun kyseessä on lakkapinnan vauriot, tai näin ainakin epäilen ettei vakuutus korvaa kun kyseessä ei ole kolari tai ilkivalta. Toki kysymällä vakuutusyhtiöltä se selviäisi onko tarpeeksi hyvät vakuutukset itsellä. Tuttu maalari jo totesi että ainakin tonnin keikka tiedossa, mutta hänellä ei ole aikaa (saati kiinnostusta) punaisen metallivärin kanssa tekemisiin. Eli onko teillä arvon foorumistit hyviä maalareita tiedossa Tampereen alueella?
 
Millainen polttoainesuodatin ja miten vaihdettavissa on VW Golf mk7 (1.2TSI CJZA)? Vaihtoväliä ei ainakaan ole määritelty lainkaan huolto-ohjelmassa. Oma pirssi nyt 11 vuotta maanteitä nähnyt ja 200tkm ylitetty, niin luulis, että tuommoinenkin olisi joskus hyvä uusia...
Kuten jo taisit epäilläkin niin suodatin on osa pumppuyksikköä eikä erikseen vaihdettavissa. Tehtaan manuaali mainitsee otsikon "Fuel filter" alla vain tämän: Pressure limiting valve and fuel filter are integrated in fuel delivery unit and cannot be renewed individually.

Tankin sisällä olevaa pumppuyksikköä taas kukaan tuskin alkaa ennakkohuoltona vaihtamaan.

1741241042452.png
 
Miksiköhän automaalarit eivät kuulemma pidä helmiäisvärien maalauksesta? Katselin joskus auton väriä ja helmiäismetallimaalia.
 
Vaimolla oli Mazda 3 Lava orange värillä. Siihen piti paikkamaalata takalokaria ja olihan tuo maalin sekoitus kuulemma omanlainen työmaa. Jos en väärin muista, niin yli 20 eri sävyä siihen piti sekoittaa, että sai oikean värisävyn aikaiseksi.
Maalaus oli hankala ja ei tullut erinomaista vaikka kuinka sitä hinkattiin.
 
Vaimolla oli Mazda 3 Lava orange värillä. Siihen piti paikkamaalata takalokaria ja olihan tuo maalin sekoitus kuulemma omanlainen työmaa. Jos en väärin muista, niin yli 20 eri sävyä siihen piti sekoittaa, että sai oikean värisävyn aikaiseksi.
Maalaus oli hankala ja ei tullut erinomaista vaikka kuinka sitä hinkattiin.
Hankalaa tosiaan on ja esim entisen kuplan maalari löi purkin ylimääräistä mukaan paikkamaaliksi koska sävy oli kuulema niin hv sekoittaa.
 
Leuto talvi, ja moottorikelkassa parisenkymmentä litraa noin 3 kk seissyttä bensaa (98). Uskaltaako imaista pois ja työntää auton tankkiin, vai tykkääkö auto kyttyrää? Kuulemma nykybensa vanhenee nopeasti.

Kelkka lähti käyntiin ongelmitta.
 
Leuto talvi, ja moottorikelkassa parisenkymmentä litraa noin 3 kk seissyttä bensaa (98). Uskaltaako imaista pois ja työntää auton tankkiin, vai tykkääkö auto kyttyrää? Kuulemma nykybensa vanhenee nopeasti.

Kelkka lähti käyntiin ongelmitta.
Antaa mennä vaan. Sekottelee sitten vaikka vähittellen muihin tankillisiin. Puhutaan että 98:n ei pitäisi toimia edes ruohonleikkurissa vaan olla paksua mössöä jo talvessa, hyvin se ruohonleikkuri tai viritelty Solifer lähtee käyntiin vanhoillakin. Itseasiassa tajusin juuri että nykyiset Soliferin tankissa olevat bensat ovat normi 98:a ja ainakin 5v vanhat ja aina ekalla tai tokalla käyntiin.
 
Viimeksi muokattu:
Antaa mennä vaan. Sekottelee sitten vaikka vähittellen muihin tankillisiin. Puhutaan että 98:n ei pitäisi toimia edes ruohonleikkurissa vaan olla paksua mössöä jo talvessa, hyvin se ruohonleikkuri tai viritelty Solifer lähtee käyntiin vanhoillakin. Itseasiassa tajusin juuri että nykyiset Soliferin tankissa olevat bensat ovat normi 98:a ja ainakin 5v vanhat ja aina ekalla tai tokalla käyntiin.

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia 98:n kanssa. Ruohonleikkuriin jää tankkiin mitä jää kauden jälkeen. Tuoretta niskaan ja kovaa ajoa.
 
Leuto talvi, ja moottorikelkassa parisenkymmentä litraa noin 3 kk seissyttä bensaa (98). Uskaltaako imaista pois ja työntää auton tankkiin, vai tykkääkö auto kyttyrää? Kuulemma nykybensa vanhenee nopeasti.

Kelkka lähti käyntiin ongelmitta.
Mulla seisoo prätkä 7kk bensat tankissa ja laakista käyntiin. Toki seisoo lämpimässä tallissa.

3kk ei näy vielä 98 bensassa vaikka ulkonakin olisi.
 
Mulla seisoo prätkä 7kk bensat tankissa ja laakista käyntiin. Toki seisoo lämpimässä tallissa.

3kk ei näy vielä 98 bensassa vaikka ulkonakin olisi.
Juu saman verran oli MX-5 tallissa ja avaimen hipaisusta käynnistyi. Talli plussalla mutta thats it. Koomisinta että tällä hetkellä omistamistani laitteista, uusin eli viimevuotinen Hondan prätkä on huonoin käynnistyjä/pitää pyörittää pisimpään kylmänä aamuna. Kaikki laitteeni syövät 98:a firman Corollaa lukuunottamatta.
 
Juu saman verran oli MX-5 tallissa ja avaimen hipaisusta käynnistyi. Talli plussalla mutta thats it. Koomisinta että tällä hetkellä omistamistani laitteista, uusin eli viimevuotinen Hondan prätkä on huonoin käynnistyjä/pitää pyörittää pisimpään kylmänä aamuna. Kaikki laitteeni syövät 98:a firman Corollaa lukuunottamatta.

Tässä saattaa olla se, että bensasta haihtuu kevyitä osia pois, jolloin on vaikeampi saada käyntiin. Siinä lisää uutta bensiiniä sekaan
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 558
Viestejä
4 672 956
Jäsenet
76 642
Uusin jäsen
Matsee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom