Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Juu saman verran oli MX-5 tallissa ja avaimen hipaisusta käynnistyi. Talli plussalla mutta thats it. Koomisinta että tällä hetkellä omistamistani laitteista, uusin eli viimevuotinen Hondan prätkä on huonoin käynnistyjä/pitää pyörittää pisimpään kylmänä aamuna. Kaikki laitteeni syövät 98:a firman Corollaa lukuunottamatta.
Prätkät saattaa ottaa muutaman kierroksen ennen kuin ecu pääsee kärryille ja saa padan käyntiin.
 
Tai kyse on siitä että auton valmistajat testaa Lapissa että toimivat myös -30c pakkasessa mutta prätkävalmistajat ei näin jaksa tehdä ja ecuun ei ole ohjelmoitu riittävää rikastusta pakkaskäynistykseen.
 
Prätkät saattaa ottaa muutaman kierroksen ennen kuin ecu pääsee kärryille ja saa padan käyntiin.
Sama toistui ainakin syksyllä myös reilusti plussalla, kuten myös nyt keväälä +8c keleissä. Voihan se vain olla että on niin korkeaviritteinen että vaatii omat kikkansa. Ei tuo 90hp/750cc ole kuitenkaan toivoton litrateho vaparista ja voi siksi vaatia pari pyörähdystä lisää ja en vain ole tottunut moiseen.

@herra57 kyllä rikastus toimii, ainakin hajusta päätellen :D. Tuoksu, ei haju on kuin jotain vanhasta viriautosta kylmäkäynnistäessä.
 
Sama toistui ainakin syksyllä myös reilusti plussalla, kuten myös nyt keväälä +8c keleissä. Voihan se vain olla että on niin korkeaviritteinen että vaatii omat kikkansa. Ei tuo 90hp/750cc ole kuitenkaan toivoton litrateho vaparista ja voi siksi vaatia pari pyörähdystä lisää ja en vain ole tottunut moiseen.

@herra57 kyllä rikastus toimii, ainakin hajusta päätellen :D. Tuoksu, ei haju on kuin jotain vanhasta viriautosta kylmäkäynnistäessä.
Noh
 
Viimeksi muokattu:
Sivupeilin lasi otti ja irtosi taustastaan. Millä tuo kannattaa liimata takaisin ? Hyllystä taitaa löytyä kontaktiliimaa, epoksia ja Casco Superfixiä/xtremefixiä.

Yhden olen liimannut, en muista millä, mutta siinä jäi ilmeisesti sen verran rakoa väliin että lämmityksestä tuli tehoton.
 
Sivupeilin lasi otti ja irtosi taustastaan. Millä tuo kannattaa liimata takaisin ? Hyllystä taitaa löytyä kontaktiliimaa, epoksia ja Casco Superfixiä/xtremefixiä.

Yhden olen liimannut, en muista millä, mutta siinä jäi ilmeisesti sen verran rakoa väliin että lämmityksestä tuli tehoton.
Yhden liimasin kuumaliimalla ja kesti aikansa ja irtos uudelleen. Sittemmin olen vaan vaihtanu koko peilin(lasin) kun maksaa omaan kulkineeseen 25e ja vaihto on tosi nopea eli sitäkin vaihtoehtoa kannattaa miettii autosta riippuen.
 
No mulla on autossa 890cc, 130hv ja 215nm ja se käynnistyy heti.
Voipi olla, mutta jo pelkästään sylinterien määrä vaikuttaa, akun koko vaikuttaa jne jne. Itsellä se vanha akku oli kuolemassa, uusi akku on pienitehoinen ja halpis, pyttyjä kaksi vs 4 jne jne... Voi olla että aiheuttaa eroja, voi olla että ei. Noh, näkee sitten kun saan uuden japsi akun tilalle takuuseen. Voi olla että käynnistyy ärhäkämmin, tai voi olla että ei. Ehkä tyydyn tilanteeseen aka odota sekuntti pari pidempään ja jätän se teoriassa parempi akku varalle.

Plus onko tuo muka vapari noilla väännöillä? Turbollisessa kun on yleensä matalammat puristukset.
 
Yhden liimasin kuumaliimalla ja kesti aikansa ja irtos uudelleen. Sittemmin olen vaan vaihtanu koko peilin(lasin) kun maksaa omaan kulkineeseen 25e ja vaihto on tosi nopea eli sitäkin vaihtoehtoa kannattaa miettii autosta riippuen.

Halpojahan nämä ovat, mutta nyt meni tilaus tuotteeksi niin kestää 1-2viikkoa saada uusi.
 
Voipi olla, mutta jo pelkästään sylinterien määrä vaikuttaa, akun koko vaikuttaa jne jne. Itsellä se vanha akku oli kuolemassa, uusi akku on pienitehoinen ja halpis, pyttyjä kaksi vs 4 jne jne... Voi olla että aiheuttaa eroja, voi olla että ei. Noh, näkee sitten kun saan uuden japsi akun tilalle takuuseen. Voi olla että käynnistyy ärhäkämmin, tai voi olla että ei. Ehkä tyydyn tilanteeseen aka odota sekuntti pari pidempään ja jätän se teoriassa parempi akku varalle.

Plus onko tuo muka vapari noilla väännöillä? Turbollisessa kun on yleensä matalammat puristukset.
Juu, ei tietenkään ole vapari, 3syl bensa Turbo (9.5:1), mutta itse listasit tuossa hyviä syitä miksi prätkä käynnistyy hitaasti ja mitä itse prätkien kanssa ollut 30v tekemisissä, niin aina ne on hitaampia käynnistymään kuin auto.

Prätkässä mulla on 790cc,2syl, 9.2:1 puristukset ja se ei ilman kaasua edes käynnisty, toki on kaasari.
 
Viimeksi muokattu:
Onko mitään muuta mahdollisuutta saada tietoon auton kaukosäädinten toiminta kuin ostaa joku siihen tarkoitettu härpäke? Eihän se maksaisi kun sen 20 euroa, mutta eipä tuota paljoa tuon yhden kerran jälkeen tulisi käytettyä.
 
Onko mitään muuta mahdollisuutta saada tietoon auton kaukosäädinten toiminta kuin ostaa joku siihen tarkoitettu härpäke? Eihän se maksaisi kun sen 20 euroa, mutta eipä tuota paljoa tuon yhden kerran jälkeen tulisi käytettyä.

Selkee kysymys.. Eikö sulla ole säätimiä vai epäiletkö niiden vaan olevan kuolleita, jälkimmäisessä tapauksessa puhelimen kameralla näät lähetteleekö se säädin mystisiä säteitä kun sojotat sillä kameraan ja painat kaken nappia.
 
Onko mitään muuta mahdollisuutta saada tietoon auton kaukosäädinten toiminta kuin ostaa joku siihen tarkoitettu härpäke? Eihän se maksaisi kun sen 20 euroa, mutta eipä tuota paljoa tuon yhden kerran jälkeen tulisi käytettyä.

Itse menin ihan marmorille ja kysyin että onko patteri loppu. Ei ollut vaan jotain muuta häikkää kun ei seurustellut auton kanssa. Ei maksanut mitään.
 
Onko mitään muuta mahdollisuutta saada tietoon auton kaukosäädinten toiminta kuin ostaa joku siihen tarkoitettu härpäke? Eihän se maksaisi kun sen 20 euroa, mutta eipä tuota paljoa tuon yhden kerran jälkeen tulisi käytettyä.
Wj? Kiinnostaa kanssa, omassa ei toimi myöskään. Tutkin asiaa jossain välissä ja jostain syystä avaimien lähetysteho menee huonoksi ajan mittaan. Vänkärin ovessa on vastaanottimen boksi, siihen ovat tehneet lisäantennin piuhasta.
 
Wj? Kiinnostaa kanssa, omassa ei toimi myöskään. Tutkin asiaa jossain välissä ja jostain syystä avaimien lähetysteho menee huonoksi ajan mittaan. Vänkärin ovessa on vastaanottimen boksi, siihen ovat tehneet lisäantennin piuhasta.
Kakaran beNari ongelmatapauksena.

Tilasin nyt tuommoisen testerin noita kaukosäätimiä varten. Onpahan sitten semmoinenkin tallissa.
 
E61. Johdot on kunnossa, joten nyt sitten pitäisi saada tietää, onko antennivahvistin vai kaket hajalla.

Itse vaihtanut omaani nuo molemmat. Kuuluukos radio normaalisti? Kaukosäätimiä on varmaankin kokeiltu myös siinä kontin lipan keskellä painella?

Se on suhteellisen helppo ottaa esille se antennivahvistin, ja tarkistaa kunto. Sen voi avata ja yrittää putsailla hapettumia. Jotkut ovat saaneet nuita elvytettyä, itsellä ei auttanut.
 
E61. Johdot on kunnossa, joten nyt sitten pitäisi saada tietää, onko antennivahvistin vai kaket hajalla.
Minulla oli jo kuuteen kertaan korjattu/uusittu johtosarjat takakontille ja kaukosäädöt toimi pakkasella, kesällä ei. Vahvistin oli ehjä ja vaihdettu samoin kuin avaimet. Radio kuului myös silloin kun kaukosäädöt oli pimeänä.

Johdoista yhteyttä mittailemalla vikaa ei löytynyt mutta niissä kait se oli pakko olla.

Tämä nyt ei varsinaisesti helpottanut ongelmaasi:D
 
Itse vaihtanut omaani nuo molemmat. Kuuluukos radio normaalisti? Kaukosäätimiä on varmaankin kokeiltu myös siinä kontin lipan keskellä painella?

Se on suhteellisen helppo ottaa esille se antennivahvistin, ja tarkistaa kunto. Sen voi avata ja yrittää putsailla hapettumia. Jotkut ovat saaneet nuita elvytettyä, itsellä ei auttanut.

Minulla oli jo kuuteen kertaan korjattu/uusittu johtosarjat takakontille ja kaukosäädöt toimi pakkasella, kesällä ei. Vahvistin oli ehjä ja vaihdettu samoin kuin avaimet. Radio kuului myös silloin kun kaukosäädöt oli pimeänä.

Johdoista yhteyttä mittailemalla vikaa ei löytynyt mutta niissä kait se oli pakko olla.

Tämä nyt ei varsinaisesti helpottanut ongelmaasi:D
Tuo on kyllä yksi helevetti tuo systeemi.
Radio kuuluu normaalisti ja yritetty kliksutella siinä antennin vieressä kaukosäädintä. Myyjän mukaan patterit vaihdettu molempiin säätimiin, mutta ei silti toimi. Mutta kun nyt ei ole edes tietoa, että onko nuo säätimet milloin viimeksi toimineet.
Meinasin ottaa tuon vahvistimen uudestaan auki ja putsata ne kiinnitysruuvien kohdat. Intterswebukan mukaan tuo on joillain toiminut viimeisenä keinona.
 
Tuo on kyllä yksi helevetti tuo systeemi.
Radio kuuluu normaalisti ja yritetty kliksutella siinä antennin vieressä kaukosäädintä. Myyjän mukaan patterit vaihdettu molempiin säätimiin, mutta ei silti toimi. Mutta kun nyt ei ole edes tietoa, että onko nuo säätimet milloin viimeksi toimineet.
Meinasin ottaa tuon vahvistimen uudestaan auki ja putsata ne kiinnitysruuvien kohdat. Intterswebukan mukaan tuo on joillain toiminut viimeisenä keinona.


Itsekkin taistellut pitkän aikaa tuon kanssa ja motivaatiohan se lopun viimein loppui. Kaukosäätimet toimii itselläni, mutta radio taasen ei. Onneksi puhelimen kautta saa kaiken kuuluumaan niin eipä tuolla niin väliä. Ja nykyään on aivan järkyttävän hintaisia nuo antennivahvistimet, käytettynäkin.
 
Onko normaalia, että ohjauspylväs on lievästi vinossa oikealle (auto: Focus Mk1)?

Autossa on uusi raidetangonpää ja koiranluu vasemmalla puolella ja auto on suunnattu sen jälkeen. Ihmettelin, kun ohjauksen keskikohta on siirtynyt aavistuksen oikealle (ehkä 12:15-12:30). Sittemmin huomasin, että tuossa asennossa ratti on suorassa ohjauspylvään yläosan suhteen. Eli ehkä sen mukaan suuntaajakin tehnyt?

Nyt kiinnostaisi tietää, miksi se ohjauspylväs on vinossa oikealle? Maallikkodiagnoosina tulee mieleen, että oikea etunurkka on jostakin syystä hieman alempana, mutta ei kai siellä mitään katkennutta jousta tms. voine olla, kun vastikään katsastettukin? Ja tämä siis yksin autossa istuessa, joten ei luulisi luonnollisen painojakaumankaan olevan oikealla. Mietin, että voiko tuo koiranluu vaikuttaa asiaan? Että vasemmalla on uusi ja kireä, ja oikealla on vielä alkuperäinen?
 
Onko normaalia, että ohjauspylväs on lievästi vinossa oikealle (auto: Focus Mk1)?

Autossa on uusi raidetangonpää ja koiranluu vasemmalla puolella ja auto on suunnattu sen jälkeen. Ihmettelin, kun ohjauksen keskikohta on siirtynyt aavistuksen oikealle (ehkä 12:15-12:30). Sittemmin huomasin, että tuossa asennossa ratti on suorassa ohjauspylvään yläosan suhteen. Eli ehkä sen mukaan suuntaajakin tehnyt?

Nyt kiinnostaisi tietää, miksi se ohjauspylväs on vinossa oikealle? Maallikkodiagnoosina tulee mieleen, että oikea etunurkka on jostakin syystä hieman alempana, mutta ei kai siellä mitään katkennutta jousta tms. voine olla, kun vastikään katsastettukin? Ja tämä siis yksin autossa istuessa, joten ei luulisi luonnollisen painojakaumankaan olevan oikealla. Mietin, että voiko tuo koiranluu vaikuttaa asiaan? Että vasemmalla on uusi ja kireä, ja oikealla on vielä alkuperäinen?
En keksi mitään syytä miksi katkennut jousi tai uusi koiranluu voisi vaikuttaa että ohjauspylväs olisi vinossa. Raidetanko kuitenkin on kiinni suoraan pyörän navan alapuolelle, ymmärsin että koko ratti tankoineen olisi viistosti hieman oikealle? Ratti siis on suorassa? Kokeilitko liikuttaa rattia, että vapauttaa sen ja asettaa sopivaan kohtaan? Muutama nivelhän siinä ohjaustangossa on, kun menee ratista ohjausakselille.

Tuskin kuitenkaan tarkoitit että ratti olisi vinossa kuin kääntyisi loivasti oikealle, kun auto menee suoraan?
 
En keksi mitään syytä miksi katkennut jousi tai uusi koiranluu voisi vaikuttaa että ohjauspylväs olisi vinossa. Raidetanko kuitenkin on kiinni suoraan pyörän navan alapuolelle, ymmärsin että koko ratti tankoineen olisi viistosti hieman oikealle? Ratti siis on suorassa? Kokeilitko liikuttaa rattia, että vapauttaa sen ja asettaa sopivaan kohtaan? Muutama nivelhän siinä ohjaustangossa on, kun menee ratista ohjausakselille.

Tuskin kuitenkaan tarkoitit että ratti olisi vinossa kuin kääntyisi loivasti oikealle, kun auto menee suoraan?

Juuri noin on asia. Kun istuu kuljettajan paikalle ja lähtee ajamaan suoraan, niin näkee, että ratin "Ford"-logo ei ole ihan vaaterissa, vaan lievästi kallellaan oikealle. Mutta samaan aikaan ratti on suorassa suhteessa ohjauspylvääseen. Eli sekä ratti että ohjauspylväs ovat molemmat ikään kuin kääntyneet aavistuksen verran myötäpäivään.

Kokeilin tuoreeltaan vapauttaa ratin etäisyys- ja korkeussäädön ja lukita ratin uudelleen paikalleen, mutta se paransi tilannetta vain hieman. En tosin hirveästi liikutellut, että pitänee vielä vähän enemmän runkkailla rattia joka suuntaan ja kammeta ohjauspylvästä kunnolla vasemmalle samalla kun lukitsee ratin, niin ehkä se sitten tulee suoraan?
 
Juuri noin on asia. Kun istuu kuljettajan paikalle ja lähtee ajamaan suoraan, niin näkee, että ratin "Ford"-logo ei ole ihan vaaterissa, vaan lievästi kallellaan oikealle. Mutta samaan aikaan ratti on suorassa suhteessa ohjauspylvääseen. Eli sekä ratti että ohjauspylväs ovat molemmat ikään kuin kääntyneet aavistuksen verran myötäpäivään.

Kokeilin tuoreeltaan vapauttaa ratin etäisyys- ja korkeussäädön ja lukita ratin uudelleen paikalleen, mutta se paransi tilannetta vain hieman. En tosin hirveästi liikutellut, että pitänee vielä vähän enemmän runkkailla rattia joka suuntaan ja kammeta ohjauspylvästä kunnolla vasemmalle samalla kun lukitsee ratin, niin ehkä se sitten tulee suoraan?
Eli ratti on vinossa silloinkun ajat suoraan? jos noin niin silloin suuntaaja on säätänyt kulmat niin että ratti on ollut vinossa. Eihän ratin ja ohjauspylvään suhde toisiinsa siinä muutu vaan kulmat on säädetty ja ratti on syystä tai toisesta ollut vinossa niin silloin se jää vinoon. Takaisin suuntaajalle jos häiritsee.
 
Katsotaanpa mitä paikallinen liikenteenvalvonta asiaan sanoo, mutta kysynpä mielenkiinnosta myös ensin täällä.

pysakointi01.jpg


Onko punaisella merkittyyn kohtaan pysäköinti sallittua invalapulla? Ruutupaikkahan tuo ei ole, mutta invalapun omistajan mukaan liikkumisesteisen pysäköintitunnus kumoaa tämän, mikä ilmeisesti on ihan totta. Enemmän askarruttaa tuo pääovien läheisyys. Olen käsittänyt, että ovet ovat rinnastettavissa pelastusteihin ja kulku niiden läheisyydessä tulee säilyttää esteettömänä. Hälytysajoneuvojen toimintaa henkilöauto tällä paikalla mielestäni haittaisi mahdollisesti jonkin verran, mutta invalapun haltijan mielestä tämä ei pidä paikkaansa ja auton saa jättää vaikka jalkakäytävälle.
 
Katsotaanpa mitä paikallinen liikenteenvalvonta asiaan sanoo, mutta kysynpä mielenkiinnosta myös ensin täällä.

pysakointi01.jpg


Onko punaisella merkittyyn kohtaan pysäköinti sallittua invalapulla? Ruutupaikkahan tuo ei ole, mutta invalapun omistajan mukaan liikkumisesteisen pysäköintitunnus kumoaa tämän, mikä ilmeisesti on ihan totta. Enemmän askarruttaa tuo pääovien läheisyys. Olen käsittänyt, että ovet ovat rinnastettavissa pelastusteihin ja kulku niiden läheisyydessä tulee säilyttää esteettömänä. Hälytysajoneuvojen toimintaa henkilöauto tällä paikalla mielestäni haittaisi mahdollisesti jonkin verran, mutta invalapun haltijan mielestä tämä ei pidä paikkaansa ja auton saa jättää vaikka jalkakäytävälle.
Itse olen myös ymmärtänyt että invalapulla saísi periaatteessa pysäköidä minne vain. Pelastustienä oman käsityksen mukaan tuota ei enää katsota, kun jalkakäytävä jatkuu esteettömänä sivuille. Korjatkaa toki jos olen ymmärtänyt väärin, en itse invalappua omista mutta useampi tuttava kyllä kun tuolilla liikkuvat (se on muuten veikeää ajaa autoa käsikaasulla/jarrulla)
 
Eiks sen pitäs olla merkitty pelastustie (38 §), jotta vaikuttaa pysäköintiin? Vähän haastavaa autoilijan tietää muuten.

Tuossa on pysäköintikieltomerkki (C38). Punaiseen kohtaan saa pysäköidä invalapulla, koska vain tuo liikennemerkki sen kieltäisi. Jalkakäytävälle ei saa pysäköidä muutenkaan.

[Invalapulla] saa pysäköidä liikennemerkillä osoitetusta kiellosta tai rajoituksesta huolimatta:

1) maksulliselle pysäköintipaikalle maksua suorittamatta;
2) alueelle, jossa pysäköinti on kielletty tämän lain liitteen 3.3 mukaisella liikennemerkillä C38 tai C39;
3) rajoitusta pidemmäksi ajaksi alueelle, jossa pysäköinnin enimmäisaikaa on rajoitettu.
 
Katsotaanpa mitä paikallinen liikenteenvalvonta asiaan sanoo, mutta kysynpä mielenkiinnosta myös ensin täällä.

pysakointi01.jpg


Onko punaisella merkittyyn kohtaan pysäköinti sallittua invalapulla? Ruutupaikkahan tuo ei ole, mutta invalapun omistajan mukaan liikkumisesteisen pysäköintitunnus kumoaa tämän, mikä ilmeisesti on ihan totta. Enemmän askarruttaa tuo pääovien läheisyys. Olen käsittänyt, että ovet ovat rinnastettavissa pelastusteihin ja kulku niiden läheisyydessä tulee säilyttää esteettömänä. Hälytysajoneuvojen toimintaa henkilöauto tällä paikalla mielestäni haittaisi mahdollisesti jonkin verran, mutta invalapun haltijan mielestä tämä ei pidä paikkaansa ja auton saa jättää vaikka jalkakäytävälle.
Oleellista lienee se, onko tuossa pysähtyminen vai pysäköinti kielletty. Jos jälkimmäinen, niin invalapulla saa pysäköidä.
 
Kaupungin vastaava pysäköinnintarkastaja laittoi sähköpostivastauksessa samat litaniat mitkä olin jo lukenut netistä, mutta vastasi lauseen verran itsekin todetakseen, että kyseiseen paikkaan saa pysäköidä invalapulla. Yritin enmmänkin saada selvennystä tuohon ovien eteen jättämiseen, mutta koska tähän ei tullut mitään vastausta, kai sitä sitten voi jättää auton vaikka paraatipaikalle. Ainoa mikä tuossa on vähän tulkinnanvaraista on myyttinen "kohtuuton haitta", jota ei invapysäköinnilläkään saa aiheuttaa.
 
Kävin eilen katsastamassa Suzuki Swift mopoautoni. Meni läpi, mutta minähän en ollut edes ajatellut tsekata että myös etuparkkivalot toimivat, ja olihan siinä oikea etuparkki pimeänä. Autossa kun on valoautomatiikka ja lyhyet on aina päällä muutenkin. Tuli korjauskehoitus mutta ei tarvi mennä näyttämään. Ajattelin laittaa esim. tällaiset W5W T10 led-polttimot, samanlaiset jotka laitoin jo yli vuosi sitten rekisterivaloiksi kun en alituiseen jaksa olla noita perinteisiä vaihtamassa. Olen myös laittanut samanlaiset hayabusaan eikä ongelmia ole esiintynyt.

Kysymys: Onko kukaan saanut noottia tai vaihtokehotuksia kun näitä Motonetin tms. "Ei tieliikennekäyttöön" tarkotettuja pikkuledejä on ajoneuvoonsa asennellut? Tiedän että katsastaja tai virkavalta suhtautuu yrmeästi jos vaikka H4- tai H7-polttimot vaihtaa johinkin taivaalle sojottaviin ja vastaantulijoita häikäiseviin ledeihin, mutta miten nämä pienet lisävalot? Luulisi ettei olisi suurempaa väliä, vai onko sittenkin? Tavoitteena ei ole minkäänlainen tuning, yritän vaan minimoida polttimon vaihtotarvetta kun en omaa proktologin sormia ja noitten vaihto on ajoittain veemäistä touhua.
 
Kävin eilen katsastamassa Suzuki Swift mopoautoni. Meni läpi, mutta minähän en ollut edes ajatellut tsekata että myös etuparkkivalot toimivat, ja olihan siinä oikea etuparkki pimeänä. Autossa kun on valoautomatiikka ja lyhyet on aina päällä muutenkin. Tuli korjauskehoitus mutta ei tarvi mennä näyttämään. Ajattelin laittaa esim. tällaiset W5W T10 led-polttimot, samanlaiset jotka laitoin jo yli vuosi sitten rekisterivaloiksi kun en alituiseen jaksa olla noita perinteisiä vaihtamassa. Olen myös laittanut samanlaiset hayabusaan eikä ongelmia ole esiintynyt.

Kysymys: Onko kukaan saanut noottia tai vaihtokehotuksia kun näitä Motonetin tms. "Ei tieliikennekäyttöön" tarkotettuja pikkuledejä on ajoneuvoonsa asennellut? Tiedän että katsastaja tai virkavalta suhtautuu yrmeästi jos vaikka H4- tai H7-polttimot vaihtaa johinkin taivaalle sojottaviin ja vastaantulijoita häikäiseviin ledeihin, mutta miten nämä pienet lisävalot? Luulisi ettei olisi suurempaa väliä, vai onko sittenkin? Tavoitteena ei ole minkäänlainen tuning, yritän vaan minimoida polttimon vaihtotarvetta kun en omaa proktologin sormia ja noitten vaihto on ajoittain veemäistä touhua.

Jos lediä pakko saada, niin suosittelen alle 6000 kelvinin versioita, niin ei turhaan ole liian sinistä valoa.

Katsastaja ei ole koskaan maininnut Philips Ultinon Pro9100 HL +350%, H7 valoista mitään, eikä kukaan ole koskaan valoja vilkutellut, valokuviokin on sama kuin halogeenilla.
 
Kävin eilen katsastamassa Suzuki Swift mopoautoni. Meni läpi, mutta minähän en ollut edes ajatellut tsekata että myös etuparkkivalot toimivat, ja olihan siinä oikea etuparkki pimeänä. Autossa kun on valoautomatiikka ja lyhyet on aina päällä muutenkin. Tuli korjauskehoitus mutta ei tarvi mennä näyttämään. Ajattelin laittaa esim. tällaiset W5W T10 led-polttimot, samanlaiset jotka laitoin jo yli vuosi sitten rekisterivaloiksi kun en alituiseen jaksa olla noita perinteisiä vaihtamassa. Olen myös laittanut samanlaiset hayabusaan eikä ongelmia ole esiintynyt.

Kysymys: Onko kukaan saanut noottia tai vaihtokehotuksia kun näitä Motonetin tms. "Ei tieliikennekäyttöön" tarkotettuja pikkuledejä on ajoneuvoonsa asennellut? Tiedän että katsastaja tai virkavalta suhtautuu yrmeästi jos vaikka H4- tai H7-polttimot vaihtaa johinkin taivaalle sojottaviin ja vastaantulijoita häikäiseviin ledeihin, mutta miten nämä pienet lisävalot? Luulisi ettei olisi suurempaa väliä, vai onko sittenkin? Tavoitteena ei ole minkäänlainen tuning, yritän vaan minimoida polttimon vaihtotarvetta kun en omaa proktologin sormia ja noitten vaihto on ajoittain veemäistä touhua.

Kerran sain vaihtokehoituksen aikanaan. Nyt ollut lediparkit paikoillaan, eikä moitetta. Värinä kylmä valkoinen.
 
Tilasin elokuussa auton ja se toimitettiin joku viikko sitten, hinnastossa oli automaattisesti himmentyvä taustapeili jo alimmasta varustetasosta asti.

Nyt totesin ettei sitä löydy, laitoin viestin myyjälle, joka kysyi maahantuojalta asiasta. Vastaus oli että peili poistunut jossain vaiheessa tuotannosta, jos edes ollut. Erikseen jouduin kysymään hyvitystä ja maahantuoja ilmoitti peilin hinnaksi 100$, suostuvat korvaamaan 150€.

Ottaako tuo vai voinko vaatia taustapeiliä asennettavaksi?
 
Tilasin elokuussa auton ja se toimitettiin joku viikko sitten, hinnastossa oli automaattisesti himmentyvä taustapeili jo alimmasta varustetasosta asti.

Nyt totesin ettei sitä löydy, laitoin viestin myyjälle, joka kysyi maahantuojalta asiasta. Vastaus oli että peili poistunut jossain vaiheessa tuotannosta, jos edes ollut. Erikseen jouduin kysymään hyvitystä ja maahantuoja ilmoitti peilin hinnaksi 100$, suostuvat korvaamaan 150€.

Ottaako tuo vai voinko vaatia taustapeiliä asennettavaksi?

No paljonko se peili maksaa jos itse sellaisen hankit ja saako niitä edes muuten kuin purkuautoista?

Mä en jaksaisi tapella kun ei se kuitenkaan johda mihinkään.
 
No paljonko se peili maksaa jos itse sellaisen hankit ja saako niitä edes muuten kuin purkuautoista?

Mä en jaksaisi tapella kun ei se kuitenkaan johda mihinkään.
Uusi automalli, en ole katsellut onko purkuosia.

Eipä tuossa nyt tappelemista ole, kysyn maahantuojalta voivatko sen toimittaa. Ja jos ei onnistu, tyydyn rahakorvaukseen.
 
Vaihdoin renkaita ja huomasin kuskin ovessa suunnilleen peilin alla kuvan mukaisen naarmujen kokoelman.

1743105059107.png

Aluksi mietin että tuollainen viistoon menevä jälki voi syntyä vain jos olen ajanut vaikka jotain ramppia alas kääntyen vasemmalle ja törmännyt johonkin matalahkoon kynnykseen. Mutta... en ole. Eikä tuollaista huomaamatta synny. Jos joku ajaisi päin pitäisi jälkien olla vaakasuunnassa. Pienen pohdinnan jälkeen päädyin siihen että todennäköisintä että joku valopää on lähtenyt parkkipaikalla vasemmalta puoleltani peruuttamaan renkaat linkussa ja vauhdilla pamauttanut autooni. Kosketus olisi ollut pelkkä rengas kylkeen ilman peltiosumaa. Jälki olisi täydellisellä korkeudella sitä teoriaa vahvistaen ja suuntakin olisi aika hyvä. Kuva siis edestä taaksepäin otettu. Hiekkainen nastarengas niin tolta lopputulos voisi näyttää.

No sillä miten jälki on syntynyt ei sinänsä ole väliä. Auto on juuri täyttänyt 10v joten oven maalauttaminen ei tosiaan ole vaihtoehto. Yritin vähän Youtubesta katsella ohjeita ja tälläinen ei nyt erityisen vaikealta näytä:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Lähinnä huolestuttaa että tuo syvin ja levein naarmu on luonnollisesti tuossa kulman/pokkauksen kohdalla. Olisikohan turvallisempaa kiillottaa käsin vai onko koneella pienempi mahdollisuus tuhota lakkaa entisestään? Epäkeskoa tms. hiomakonetta ei ole, mutta videolla tekee ihan akkuporakoneella. Voiko tuollainen paikkaus oikeasti olla noin helppoa eli levitetään vähän maalia naarmuihin ja sitten käytännössä kiillotetaan?
 
Viimeksi muokattu:
Vaihdoin renkaita ja huomasin kuskin ovessa suunnilleen peilin alla kuvan mukaisen naarmujen kokoelman.

1743105059107.png

Aluksi mietin että tuollainen viistoon menevä jälki voi syntyä vain jos olen ajanut vaikka jotain ramppia alas kääntyen vasemmalle ja törmännyt johonkin matalahkoon kynnykseen. Mutta... en ole. Eikä tuollaista huomaamatta synny. Jos joku ajaisi päin pitäisi jälkien olla vaakasuunnassa. Pienen pohdinnan jälkeen päädyin siihen että todennäköisintä että joku valopää on lähtenyt parkkipaikalla vasemmalta puoleltani peruuttamaan renkaat linkussa ja vauhdilla pamauttanut autooni. Kosketus olisi ollut pelkkä rengas kylkeen ilman peltiosumaa. Jälki olisi täydellisellä korkeudella sitä teoriaa vahvistaen ja suuntakin olisi aika hyvä. Kuva siis edestä taaksepäin otettu. Hiekkainen nastarengas niin tolta lopputulos voisi näyttää.

No sillä miten jälki on syntynyt ei sinänsä ole väliä. Auto on juuri täyttänyt 10v joten oven maalauttaminen ei tosiaan ole vaihtoehto. Yritin vähän Youtubesta katsella ohjeita ja tälläinen ei nyt erityisen vaikealta näytä:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Lähinnä huolestuttaa että tuo syvin ja levein naarmu on luonnollisesti tuossa kulman/pokkauksen kohdalla. Olisikohan turvallisempaa kiillottaa käsin vai onko koneella pienempi mahdollisuus tuhota lakkaa entisestään? Epäkeskoa tms. hiomakonetta ei ole, mutta videolla tekee ihan akkuporakoneella. Voiko tuollainen paikkaus oikeasti olla noin helppoa eli levitetään vähän maalia naarmuihin ja sitten käytännössä kiillotetaan?


Tuohon ei tarvitse kuin hiekkaisella kengässä vähän osua, niin naarmut on valmiina.

Ennen kuin teet mitään, niin testaa yksi asia, onko se naarmu lakassa, vai maalissa!?

Kastele kohta ja jos naarmut häviää, on se vaurio vain lakassa, se lähtee ihan myllyttämällä pois.

Muussa tapauksessa vaatii isompaa korjausta.
 
Varmaankin vaihtelee korjaamoista se tapa lisätä öljyä moottoriin. Öljyn vaihdosta on vajaa viikko ja tänään mielenkiinnosta katsoin mittatikulla öljyn tasoa. Reilusti yli maksimi tason. Auto oli siis yön yli seissyt. Lämpimäksi ajattuna oli jo laskennut pikkuisen mutta edelleen yli maksimitason. Täytyy huomenna imuttaa osan öljyistä pois.
 
@Galaxy
Onko autossa pysäköinti-/parkkiturva? Menisi sillä vakuutuksen piikkiin.
Ei ole. Halvimmalla kaskolla mennään :)

Hinkkasin jälkeä hiomatahnalla ja mikrokuituliinalla. Näyttää jo paremmalta, mutta tuo alhaalla oleva syvä naarmu kaipaa kyllä maalia. Paikkamaaliakin jo löytyy, mutta näyttää pari vuotta sitten vanhentuneelta... Osuma on melko kova ollut kun peltikin on vähän vääntynyt, ei pelkästään naarmulla.
 
Varmaankin vaihtelee korjaamoista se tapa lisätä öljyä moottoriin. Öljyn vaihdosta on vajaa viikko ja tänään mielenkiinnosta katsoin mittatikulla öljyn tasoa. Reilusti yli maksimi tason. Auto oli siis yön yli seissyt. Lämpimäksi ajattuna oli jo laskennut pikkuisen mutta edelleen yli maksimitason. Täytyy huomenna imuttaa osan öljyistä pois.
Yleensä ne ajaa sen teknisen tilavuuden mitä itse päässyt näkemään, syöttää arvon vaikka 5.8l ja liipasin pohjaan kunnes pysähtyy. Toki jos ajo on pientä ja lyhyttä niin öljyn sekaan pääsee kohtuu helposti polttoainetta
 
Ostin biltemasta pyyhkijänsulan, ja ohjeessa oli mielenkiintoinen kohta. Pese tuulilasi huollisesti, ja sitten pyyhi uudella sulalla 3min. jotta lasiin tulee suojaava pinta. Onko joku koittanut, tai edes kuullut samasta ohjeesta muualla?
 
Ostin biltemasta pyyhkijänsulan, ja ohjeessa oli mielenkiintoinen kohta. Pese tuulilasi huollisesti, ja sitten pyyhi uudella sulalla 3min. jotta lasiin tulee suojaava pinta. Onko joku koittanut, tai edes kuullut samasta ohjeesta muualla?
No en ole kuullut ja nyt voisi ehkä kerto mikä sulka kyseessä?
 
Ihan vaan semmoinen perussulka.

Edit. Oli paketti vielä roskissa, onkin näköjään joku "water repallent"
1000067666.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
285 098
Viestejä
4 899 960
Jäsenet
78 917
Uusin jäsen
Brootaldood

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom