- Liittynyt
- 10.03.2017
- Viestejä
- 4 516
Tieturva - Tiepalvelu - Mekonomen Tieturva | Mekonomen 59€ ensimmäinen vuosi ja redgo tuonkin palvelun tarjoaaMikähän on halvin tieturvapalvelu nykyään? Redgo näyttäisi olevan nopealla etsinnällä edullisin 89€.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tieturva - Tiepalvelu - Mekonomen Tieturva | Mekonomen 59€ ensimmäinen vuosi ja redgo tuonkin palvelun tarjoaaMikähän on halvin tieturvapalvelu nykyään? Redgo näyttäisi olevan nopealla etsinnällä edullisin 89€.
Tieturva - Tiepalvelu - Mekonomen Tieturva | Mekonomen 59€ ensimmäinen vuosi ja redgo tuonkin palvelun tarjoaa
Mitä palveluita tältä haluat? Jos vaan hinausturva riittää, niin IFin osakasko taitaa sisältää sen kaiken ikäisiin autoihin.Mikähän on halvin tieturvapalvelu nykyään? Redgo näyttäisi olevan nopealla etsinnällä edullisin 89€.
Jos autossa on vakuutus mihin sisältyy hinauspalvelu/tiepalvelu niin veloittavat vakuutusyhtiöltä suoraan ne kulut. Kaikki noiden palveluthan ei sisälly vakuutukseen kuuluvaan palveluun. Ei vaikuta bonuksiin eikä ole omavastuuta.Mitä tää tarkottaa, vaikuttaako bonuksiin?
"Palveluntuottaja REDGO:lla on oikeus veloittaa autopalveluvakuutuksesta korvattavat kustannukset vakuutusyhtiöltäsi."
Mitä palveluita tältä haluat? Jos vaan hinausturva riittää, niin IFin osakasko taitaa sisältää sen kaiken ikäisiin autoihin.
Vaikuttaako liikennevakuutuksen bonuksiin sellainen tapahtuma, josta olen jo tehnyt vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöön syyllisenä osapuolena, mutta vastapuoli ilmoittaakin, että hänellä ei ole korvausvaateita, koska vahingot ovat niin pienet? Kyseessä auton ja ulkorakennuksen välinen "pusu". Eli mitään korvattavaa ei olekaan.
Vakuutusyhtiö vastailee hyvin hitaasti, siksi kysyn täältä.
Jos autossa on vakuutus mihin sisältyy hinauspalvelu/tiepalvelu niin veloittavat vakuutusyhtiöltä suoraan ne kulut. Kaikki noiden palveluthan ei sisälly vakuutukseen kuuluvaan palveluun. Ei vaikuta bonuksiin eikä ole omavastuuta.
Kannattaa tarkastuttaa onko umpioiden korkeussäädöt oikein sillä ne on saatettu säätää osoittamaan liian alas. Umpioista löytyy leimat paljonko valojen kallistuksen pitäisi olla.Autossa vakiona led ajovalot. Jos haluaa ajovalot halogeeni polttimoilla niin vissiin pitää vaihtaa koko umpio?
Tässä autossani valo on kirkas ja leveä ajovalot mutta tosi lyhyet. Perheen kakkosautossa H4 osramin night breaker polttimoilla ja valo kantaa huomattavasti pidemmälle kuin led valo. Itselleni toi valon heijastaminen pitemmälle on suurempi merkitys kuin toi leveys
Täytyy seuraavassa huollossa mainita asiasta, jos voisivat säätää sitä maksimi rajoille. Itselläni ei tietoa eikä taitoa. Perheen kakkosautossa on semmoinen kätevä korkeuden säätö nuppiKannattaa tarkastuttaa onko umpioiden korkeussäädöt oikein sillä ne on saatettu säätää osoittamaan liian alas. Umpioista löytyy leimat paljonko valojen kallistuksen pitäisi olla.
Huoh. Mazda 6 -08 ja tänään sytty keltainen moottorivalo. Mikähän tossa paskassa taas on? No, torstaina saa vikakoodinlukijaa. Kun ei hyytyis sitä ennen.
Koodinlukijalla katottu että: P0133 ja P2195 löytyi, eli happipakokaasuemmätiiä vikoja. Pitää nollata koodi ja katsoa tuleeko vielä uudelleen ja jos tulee niin pitää viedä lääkäriin josko siellä on lambda tai joku muu vaihtokunnossa.Ilman mitään oirekuvaa on näillä tiedoilla mahdoton sanoa mikä siinä on. Vikakoodien luvulla todennäköisesti viisastuu.
Monessa autossa on myös auton omat diagnostiikkatyökalut millä pystyy lukemaan "vikakoodeja". Tyyliin painat x + y + z nappuloita/polkimia tietyn aikaa niin auto vilkuttaa tiettyjä valoja tietyssä järjestyksessä = vikakoodi.
Ledeissä ja xenoneissa on yleensä automaattinen säätö. Se, että on manuaalisesti säädettävä rulla kabiniissa, ei meinaa että valo olisi yhtään sen oikeammin asennettu. Sekä manuaali-että automaattisäädön tehtävä on huomioida kuorman vaikutus, perussäätö pitäisi silti tehdä oikein asennusvaiheessa.Täytyy seuraavassa huollossa mainita asiasta, jos voisivat säätää sitä maksimi rajoille. Itselläni ei tietoa eikä taitoa. Perheen kakkosautossa on semmoinen kätevä korkeuden säätö nuppi
Se säätönuppi on kuormausta varten ja silläkin saa valoja vain alas päin. Lastattaessa autoon tavaraa tai enemmän ihmisiä, auton perä painuu alas ja nokka nousee ylös niin sillä nupilla saadaan laskettua valoja että ne osoittaisi oikeaan.Täytyy seuraavassa huollossa mainita asiasta, jos voisivat säätää sitä maksimi rajoille. Itselläni ei tietoa eikä taitoa. Perheen kakkosautossa on semmoinen kätevä korkeuden säätö nuppi
Niin, eikö ovi aukea, vai eikö lukko avaa ovea?Jos auton keskuslukitus jäätyy jokaisella kovemmalla pakkasjaksolla, niin missähän on vika ja miten korjata? Peugeot 308 vm. 2022 ja aamulla kun kävelin autolle, niin taaskaan yksikään ovi ei auennut, vain takakontti. Keskuslukituksen loksahdusta ei myöskään kuulunut kun avaimen nappeja rämppäsin.
Voiko lukkopesän lisäksi lukkomekanismiin suihkuttaa öljyävää lukkosulaa, kun ovet jälleen aukeaa, vai meneekö siellä mekanismissa jotain rikki öljystä?
Pitäisi ihan rehdisti öljytä, ei sulattaa ja "öljytä".Jos auton keskuslukitus jäätyy jokaisella kovemmalla pakkasjaksolla, niin missähän on vika ja miten korjata? Peugeot 308 vm. 2022 ja aamulla kun kävelin autolle, niin taaskaan yksikään ovi ei auennut, vain takakontti. Keskuslukituksen loksahdusta ei myöskään kuulunut kun avaimen nappeja rämppäsin.
Voiko lukkopesän lisäksi lukkomekanismiin suihkuttaa öljyävää lukkosulaa, kun ovet jälleen aukeaa, vai meneekö siellä mekanismissa jotain rikki öljystä?
Luulenpa, että lukko on ihan mekaanisesti jäätynyt. Eli voiko sinne lukitusmekanismeihin suihkuttaa öljyä, kun saan ovet auki?Niin, eikö ovi aukea, vai eikö lukko avaa ovea?
Toki, kaikki liikkuvat osat kaipaa voitelua, myös lukko, mutta usein käy niin että lukko kyllä aukeaa, mutta ovi on jäätynyt tiivisteistä kiinni.
Lukkojen ja saranoiden voitelu pitäisi olla jokaisen autoilijan rutiini, kerran vuodessa huollossa käyttäminen EI riitä.Luulenpa, että lukko on ihan mekaanisesti jäätynyt. Eli voiko sinne lukitusmekanismeihin suihkuttaa öljyä, kun saan ovet auki?
Ledeissä harvemmin on automaattista korkeudensäätöä elleivät ne ole jotkut erikseen ruksitut lisävarustemallit. Jos pesureita ei ole valoille niin ei ole sitä automaattista korkeudensäätöäkään.Ledeissä ja xenoneissa on yleensä automaattinen säätö. Se, että on manuaalisesti säädettävä rulla kabiniissa, ei meinaa että valo olisi yhtään sen oikeammin asennettu. Sekä manuaali-että automaattisäädön tehtävä on huomioida kuorman vaikutus, perussäätö pitäisi silti tehdä oikein asennusvaiheessa.
Se valotekniikka ei tosiaan merkitse mitään, vaan 2000lm valovoima, jonka yläpuolella tuo pesuri ja automaattinen tasonsäätö vaaditaan. Mikään ei tietysti kiellä laittamasta noita, ja esim vallonpesureita on kyllä monessa autossa vaikka laki ei niitä edellyttäisikään. Se automaattinen korkeudensäätö pelkästään ajovaloja varten on kyllä harvinaisempi "vapaaehtoisvaruste", en sitten tiedä käytetäänkö niitä esim matriisivalojen yhteydessä..Ledeissä harvemmin on automaattista korkeudensäätöä elleivät ne ole jotkut erikseen ruksitut lisävarustemallit. Jos pesureita ei ole valoille niin ei ole sitä automaattista korkeudensäätöäkään.
Tarpeeksi alhainen valoteho lyhyillä niin pesurit ja automaattinen korkeudensäätö eivät ole pakolliset, sattuneesta syystä oli niitä 25w xenoneitakin kun niissä jäi valoteho alle tuon rajan.
Koodi nollattu ja tuli sama vikakoodi uudelleen vuorokautta myöhemmin. Samoin muutaman kerran työmatkalla auto nyki näin maalaismaisesti sanottuna että vähän kuin meinais tukehtua kun paino kaasua mutta sitten tokeni ja taas meni hyvin. Kaks kertaa tota tehny vuorokauden sisään.Koodinlukijalla katottu että: P0133 ja P2195 löytyi, eli happipakokaasuemmätiiä vikoja. Pitää nollata koodi ja katsoa tuleeko vielä uudelleen ja jos tulee niin pitää viedä lääkäriin josko siellä on lambda tai joku muu vaihtokunnossa.
Vaihda lambda anturit, tai ainakin eka lambda.Koodi nollattu ja tuli sama vikakoodi uudelleen vuorokautta myöhemmin. Samoin muutaman kerran työmatkalla auto nyki näin maalaismaisesti sanottuna että vähän kuin meinais tukehtua kun paino kaasua mutta sitten tokeni ja taas meni hyvin. Kaks kertaa tota tehny vuorokauden sisään.
Pitää tänään käydä autolääkärillä kyselee koska ehtisivät kattoa, jotain siellä on nyt vikana vaikka ajaa pystyykin.
Mä en osaa vaihtaa edes kellonaikaa mikroon, autoista puhumattakkaan.Vaihda lambda anturit, tai ainakin eka lambda.
Ymmärsinkö oikein, että on olemassa kahta eri asiaa eli lambda anturi ja lambda?Vaihda lambda anturit, tai ainakin eka lambda.
Sama asia. Noita antureita on autossa aina useampia.Ymmärsinkö oikein, että on olemassa kahta eri asiaa eli lambda anturi ja lambda?
Tarttis pieni invertteri saada autoon, tupakinsytytin liitäntään. Saisi esim. Läppärin ladattua.
Riittääkö / sopiiko siihen tuollaiset halvemmat ihan? Harvemmin käyttöä ainoastaan.
Nedis PIM15012FGY invertteri, 12 V, 150 W, muokattu siniaalto 54,99
Muokattua siniaaltoa tuottava PIM15012FGY invertteri on on suunniteltu täyttämään liikkuvan elämäntyylisi monipuoliset virrantarpeet, sillä se tarjoaa 150 W:n jatkuvan lähtötehon.www.verkkokauppa.com
Ihan joku asuksen peliläppäri. Mutta tarkoitus olisi, että voisi tarvittaessa muutakin latailla sitten siitä. Ettei miljoonaa adapteria tartteOnko mikä käppäri kyseessä? Vaikuttaa vähän omituiselle kuviolle laittaa invertteri kun sopivalla adapterilla onnistuisi ilman sitä?
Nuo 100w tupakansytyttimestä saattaa toimia siihen saakka kun jotakin kärähtää kun mennään yli sen mitä tupakansytyttimen johdotus ja sulake on suunniteltu kestämään pitempään kuin sen pienen hetken kun oikea sytkäri lämpiää.
Jos haluaa turvallisen ratkaisun niin ostaa läppärin 65 tai 100w lataukseen tarkoitetun powerbankin jota voi täydentää usb-c liittimestä joko kotona ennen lähtöä tai koko sen ajoajan kun ollaan matkalla johonkin. Hinta tällaiselle on aikalailla samaa suuruusluokkaa kuin nuo sulakkeen ja johtosarjan kuormitustestausapparaatitkin.
Netti sanoo että sulake voi olla 5-20A ja netti myös sanoo että tupakansytyttimen varsinainen liitin siihen tökkeliin on täysin herran hallussa paljonko siinä on jännitehäviö ja joko se tökkeli tai runko voi tulla hyvin kuumaksi jos kosketus runko-osaan ei ole hyvä. En vaan oikein ymmärrä miksi powerbankki ei olisi ykkösvaihtoehto.
@tipu Kyllä minulla on mennyt jokainen eri mittainen Defan johto hyvin helposti kiinni auton päässä eli ei mitään ongelmaa. Pakkasella tahtoo vaan tuo johto kauhean jäykkää
Ulkoilman lämpötila?Auton pakokaasusta. Mikä selittäisi miksi autoni sylkee niin paljon pakokaasua? Väri on mielestäni normaalin näköistä eikä haise mutta sitä tulee paljon.
Tätä voit lisätä ainakin, kun tämä on sekoituskelpoinen kaikkien kanssa Polaric jäähdytinneste 3L käyttövalmisPakkanen paukkuu 20 asteessa ja parin tunnin piuhassa olon jälkeen käynnistin auton ja annoin pari minuuttia moottorin vielä pyöriä. Tulin takaisin autolle parin minuutin päästä niin auton tuuletin huutaa täysiä ja auton mittaristossa lämpötila näyttää maksimia... sammutin auton ja tarkistin jäähdytysnesteen niin alle minimin on... Onkohan tuo voinut ruveta vuotamaan? Eilen ajoin ja katselen aika usein tuota mittaria niin ei kohonnut korkealle (näin talvella kiva seurata missä ajassa moottirin lämpötila nousee sinne normaaliin). Mistä voin olla varma mitä jäähdytysnestettä lisätä? Nesteen väri taitaa olla vihreää, mutta netin mukaan värillä ei ole nykyään enää väliä. Ohjekirja neuvoo "käytä etyleeniglykolipohjaista ja fosfaattipitoista jäähdytysnestettä. Älä käydtä jäähdytysnestettä joka sisältää etanolia tai metalonia. Kia ceed 2019 malli kyseessä, jäähdytysnesteen säilyön korkissa ei lue mitä nestettä pitää käyttää.
Lienekköhän jäähdytysnesteet jäässä, silloin yleensä mittari hyppää tappiin kun neste ei kierrä.Pakkanen paukkuu 20 asteessa ja parin tunnin piuhassa olon jälkeen käynnistin auton ja annoin pari minuuttia moottorin vielä pyöriä. Tulin takaisin autolle parin minuutin päästä niin auton tuuletin huutaa täysiä ja auton mittaristossa lämpötila näyttää maksimia... sammutin auton ja tarkistin jäähdytysnesteen niin alle minimin on... Onkohan tuo voinut ruveta vuotamaan? Eilen ajoin ja katselen aika usein tuota mittaria niin ei kohonnut korkealle (näin talvella kiva seurata missä ajassa moottirin lämpötila nousee sinne normaaliin). Mistä voin olla varma mitä jäähdytysnestettä lisätä? Nesteen väri taitaa olla vihreää, mutta netin mukaan värillä ei ole nykyään enää väliä. Ohjekirja neuvoo "käytä etyleeniglykolipohjaista ja fosfaattipitoista jäähdytysnestettä. Älä käydtä jäähdytysnestettä joka sisältää etanolia tai metalonia. Kia ceed 2019 malli kyseessä, jäähdytysnesteen säilyön korkissa ei lue mitä nestettä pitää käyttää.
Lienekköhän jäähdytysnesteet jäässä, silloin yleensä mittari hyppää tappiin kun neste ei kierrä.
Lokakuussa mitanneet huollossa - 50 astetta.Lienekköhän jäähdytysnesteet jäässä, silloin yleensä mittari hyppää tappiin kun neste ei kierrä.
Netti on väärässä.netin mukaan värillä ei ole nykyään enää väliä
Suosituksia kunnollisesta kojelautakamerasta? Nyt ollut vaan halpa kiinalainen siinä. Hieman laadukkaampaa etinnässä.
Onko nuo garminit hyviä? Pitäisi ilmaiseksi saada tarkistettua / ladattua videot, ja mieluusti toimisi niin, että koko ajan videoi kun auto käynnissä. (ja korvaa vanhat tiedostot uudella. Loop recording? )