Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei niistä ole tarkoitus tulla ilmaa, vaan ilma menee noiden kautta ulosVm - 12 oleva mk6 golf variant.
En älyä millä ihmeellä noista taka-ikkunoiden aukoista ilmaa pitäs tullanna? Kun eihän ne kait koristeena vua ole.. Pelkällä puhalluksella millää asennolla ei tule ilmoo.
![]()
Tai painelaakeriAlkaakohan vauhtipyörä oireilemaan. Aamulla melkein esilämmitetty moottori, lähdinkin tuntia myöhemmin liikkeelle kuin ajastin oli loppunut (1.6duratec, manuaali ja 270tkm). Mutta parkissa tyhjäkäynnillä auto jännästi täristi/äänsi, ja se lakkasi kun painoi kytkimen pohjaan. Palasi kun vapautti kytkimen. Ajossa en huomannut mitään outoa eli ei ole tulpista johtuva, nekin johtoineen tosin uusittu 30tkm. Töiden jälkeen pitää hieman enemmän perehtyä, jos tuo toistuu
Mahdollisesti, voi tosin olla myös paineasetelman jouset tai jos on tasaisen kahiseva ääni niin yllämainittu painelaakeri.Alkaakohan vauhtipyörä oireilemaan. Aamulla melkein esilämmitetty moottori, lähdinkin tuntia myöhemmin liikkeelle kuin ajastin oli loppunut (1.6duratec, manuaali ja 270tkm). Mutta parkissa tyhjäkäynnillä auto jännästi täristi/äänsi, ja se lakkasi kun painoi kytkimen pohjaan. Palasi kun vapautti kytkimen. Ajossa en huomannut mitään outoa eli ei ole tulpista johtuva, nekin johtoineen tosin uusittu 30tkm. Töiden jälkeen pitää hieman enemmän perehtyä, jos tuo toistuu
Sain niin hyvän diilin 2018 Dacia Logan MCVstä, että semmoinen varmaan perjantaina tulee pihaan. Olikos se niin, että tuo 0.9 TCE on se parempi moottori kestävyydeltään, mitä se isompi 1.2 TCE?
isompi 1.2 TCE
1.2 tce oli se josta tuli pysyä kaukana.Sain niin hyvän diilin 2018 Dacia Logan MCVstä, että semmoinen varmaan perjantaina tulee pihaan. Olikos se niin, että tuo 0.9 TCE on se parempi moottori kestävyydeltään, mitä se isompi 1.2 TCE?
Höpsö.Oon kyllä niin paljon old skool että tää nauratti ihan ääneen..![]()
Mitä tarkoitat tuolla merkitsemisellä?Kuinka helposti polttoöljy merkitsee diiselin / suodattimen?
Traktorissa tulee sitä käyteltyä, mutta ajattelin, uskaltaako edes sitä samaa lappopumppua käyttää, jos tankkaa diiseliä kanisterista omaan autoon? (jos siellä pumpussa ehkä n. desi olisi polttoljyä, että merkitseekö se jo?)
Värjää punaiseksiMitä tarkoitat tuolla merkitsemisellä?
Kun lukkeepi, että se värjäisi dieselin / suodattimen punertavaksi jos käyttää polttoöljyä. Jos sattuis tarkistus tulloo, ettei helkutimoisia sakkoja sit tul..
"Henkilöautolla polttoöljyllä ajamisesta kiinni jäävä joutuu maksamaan polttoainemaksua 330 euroa päivältä 30 prosentilla korotettuna. Maksu voidaan määrätä enintään 20 päivältä, jolloin maksettavaa tulisi 8 580 euroa."
Kuinka helposti polttoöljy merkitsee diiselin / suodattimen?
Traktorissa tulee sitä käyteltyä, mutta ajattelin, uskaltaako edes sitä samaa lappopumppua käyttää, jos tankkaa diiseliä kanisterista omaan autoon? (jos siellä pumpussa ehkä n. desi olisi polttoljyä, että merkitseekö se jo?)
Viime vuonna kaksi kertaaEn ole kuullut kenestäkään yksityisautoilijasta koskaan, että olisi edes polttoaineen sisältöä tutkittu.
Eipä niistä noilla asetuksilla hirveesti tulekkaan ellei huudata puhallinta kovalla. Kesäsin tulee hiukka paremmin kun (ainakin auto asennossa) kaikki ilma tulee vain keskisuulakkeista.Vw golf mk6. Takapenkeille on omat ilmasuuttimet siinä keskikonsolissa. Ne on varmana oikeassa asennossa, että ilmaa pitäisi tullanna.
Mutta, sieltä tuntuu vain aikamoinen lehmän henkäys, eli ei mielestäni ilmaa tule melkein mitään...? Missä asennossa pitäisi oikein tarkalleen olla asennettuna, että ilmaa tullisi sieltä kunnolla myös? (säätimestä suoraan naamalle, jaloille tms?)
Nyt talvella vaan ikkunalle / ikkuna + jaloille tarvinnut, ettei män ikkunat huuruhun / jäädy. Koira matkustaa takapenkillä, niin olisi sinnekin mukava sitä puhallusta saada siitä keskeltä.
Et sä koiran kanssa mitään takaikkunoita auki pidä, vaikka kuinka puhallusta säädät. Suosittelen myös koiraa sinne takakonttiin.Vw golf mk6. Takapenkeille on omat ilmasuuttimet siinä keskikonsolissa. Ne on varmana oikeassa asennossa, että ilmaa pitäisi tullanna.
Mutta, sieltä tuntuu vain aikamoinen lehmän henkäys, eli ei mielestäni ilmaa tule melkein mitään...? Missä asennossa pitäisi oikein tarkalleen olla asennettuna, että ilmaa tullisi sieltä kunnolla myös? (säätimestä suoraan naamalle, jaloille tms?)
Nyt talvella vaan ikkunalle / ikkuna + jaloille tarvinnut, ettei män ikkunat huuruhun / jäädy. Koira matkustaa takapenkillä, niin olisi sinnekin mukava sitä puhallusta saada siitä keskeltä.
Esim Toyotassa saa, mutta menee kuulema esim navi myös.Saako nykyajan autoista ärsyttävän kirjautumisen mitenkään pois vai onko pakkokirjautuminen jälleen Juuroopan Unionin tai VAG konsernin älynväläyksiä?
Onko korjaamolla vastuuta epäonnistuneesta vianetsinnästä? He ovat muutaman kerran yrittäneet korjata vikaa osia vaihtamalla, hinta noussut tuhansiin euroihin mutta vika on joka kerta palautunut. Minä kyllä hyväksyin ne osien vaihdot, ja kai niissä jotain vikaakin oli kun kerran vaihtoivat, mutta kai tässä jotain voi vaatia?
Jos autot ei voi tehdä tilaa ajamalla ihan tien reunoihin kiinni molemmilla kaistoilla, että keskelle tulisi auton mentävä väli niin ei se kiellettyä ole punaisia päin ajaa, mutta turvallisuutta ei saa vaarantaa. Huonoimmassa tapauksessa se hälytysajoneuvo voi joutua odottamaankin siellä perässä jonossa ellei se pääse vastaantulijoiden kaistan kautta ohittamaan jonoa tai jalkakäytävän kautta.Jos risteysvaloissa molemmat kaistat(toinen oikealla tai vasemmalle kääntyvä) ovat punaisissa, jonossa pitkät autoletkat ja sireeniauto perässä huutaa punaisena niin miten siinä pitäisi virallisesti toimia?
Punaisia päin pitää ajaa, jos se on tarpeellista tien antamiseksi ja sen voi tehdä turvallisesti.Jos autot ei voi tehdä tilaa ajamalla ihan tien reunoihin kiinni molemmilla kaistoilla, että keskelle tulisi auton mentävä väli niin ei se kiellettyä ole punaisia päin ajaa, mutta turvallisuutta ei saa vaarantaa. Huonoimmassa tapauksessa se hälytysajoneuvo voi joutua odottamaankin siellä perässä jonossa.
No mitä siinä viestissäni lukee? Ettei se ole kiellettyä ajaa punaista päin edellyttäen, että se on turvallista. Suurinosa ei silti osaa toimia oikein tuommoisessa tilanteessa.Punaisia päin pitää ajaa, jos se on tarpeellista tien antamiseksi ja sen voi tehdä turvallisesti.
Tämmöisistä tilanteista olisi viranomaisen hyvä tehdä ohjeistusvideo. Vastaavaa on jo ja laitettu valtakunnan mediaan levitettäväksi, mutta kyseinen video on vain suoralla tiellä (ajossa oleva)ajavalle.No mitä siinä viestissäni lukee? Ettei se ole kiellettyä ajaa punaista päin edellyttäen, että se on turvallista. Suurinosa ei silti osaa toimia oikein tuommoisessa tilanteessa.
Jos autot ei voi tehdä tilaa ajamalla ihan tien reunoihin kiinni molemmilla kaistoilla, että keskelle tulisi auton mentävä väli niin ei se kiellettyä ole punaisia päin ajaa, mutta turvallisuutta ei saa vaarantaa.
No ei, punaisia päin ei saa ajaa. Autoilijan on annettava tietä siinä määrin kuin se on mahdollista TLL:n puitteissa mutta ei autoilija saa ruveta sooloilemaan vastoin liikennesääntöjä.Punaisia päin pitää ajaa, jos se on tarpeellista tien antamiseksi ja sen voi tehdä turvallisesti.
?No ei, punaisia päin ei saa ajaa. Autoilijan on annettava tietä siinä määrin kuin se on mahdollista TLL:n puitteissa mutta ei autoilija saa ruveta sooloilemaan vastoin liikennesääntöjä.
Eikö liikennevalot laiteta keltavilkulle, kun on hälyautoja liikkeellä? Silloin voi tietenkin väistää myös eteenpäin.
Ennalta-arvaamaton sooloilu on vaarallista kaikille, koska kukaan ei voi ennakoida mitä joku toinen saattaa tehdä.?
Et voi olla tosissasi. Miksi et väistäisi hälytysajoneuvoa?
Ja TLL 10 § 1 momentin alku kuuluu:Ennalta-arvaamaton sooloilu on vaarallista kaikille, koska kukaan ei voi ennakoida mitä joku toinen saattaa tehdä.
Siksi hälyautolle annetaan tietä mutta vain TLL:n puitteissa.
Mites meinasit tuon "modauksen" kantavuuden korotuksen suhteen tehdä? Maahantuoja on ainakin aika nihkeä mitään lappusia kirjoittamaan. Ja jos auton kokonaismassa on papereissa alle 3500kg ni etsi suosiolla 2500 alustalla oleva.Mahdollisesti tyhmä kysymys auton tuontiin liittyen:
Jos haluaisin esim. tuoda tämän auton Suomeen ja rekisteröidä sen N2-luokan kevytkuorma-autoksi autoveron välttämiseksi, niin mikä on oikea tapa toimia jos autoa joutuu kuitenkin ennen muutostöitä ajamaan Suomen puolella? Auton kokonaismassa on tällä hetkellä alle 3500kg, eli vaatii modaamista (kantavuuden lisäys).
Tällä hetkellä ymmärtäisin asian näin: Suomen puolella pakko tehdä käyttöönottoilmoitus henkilöautona (M1) ja ottaa esim. siirtokilvet+vakuutus pajalle ajamista varten. Käyttöönottoilmoitus ei kuitenkaan tässä tapauksessa johda autoveron maksuun, koska autoa ei koskaan tulla rekisteröimään verolliseen käyttöön, vaan verottomana kuorma-autona (N2). Menikö oikein?
Mahdollisesti tyhmä kysymys auton tuontiin liittyen:
Jos haluaisin esim. tuoda tämän auton Suomeen ja rekisteröidä sen N2-luokan kevytkuorma-autoksi autoveron välttämiseksi, niin mikä on oikea tapa toimia jos autoa joutuu kuitenkin ennen muutostöitä ajamaan Suomen puolella? Auton kokonaismassa on tällä hetkellä alle 3500kg, eli vaatii modaamista (kantavuuden lisäys).
Tällä hetkellä ymmärtäisin asian näin: Suomen puolella pakko tehdä käyttöönottoilmoitus henkilöautona (M1) ja ottaa esim. siirtokilvet+vakuutus pajalle ajamista varten. Käyttöönottoilmoitus ei kuitenkaan tässä tapauksessa johda autoveron maksuun, koska autoa ei koskaan tulla rekisteröimään verolliseen käyttöön, vaan verottomana kuorma-autona (N2). Menikö oikein?
Tarkoitus oli käyttää Palvelut - N2 Import Service tai muuta vastaavaa toimijaa, joka hoitaisi muutokset, rajoittimen asennuksen ja muut hommat "avaimet käteen" periaatteella. Hyvin hatarilla tiedoilla itse tässä tosiaan liikenteessä kun ei ole autojen kanssa tullut räpellettyä, mutta tuolla sivuilla on kyllä erikseen mainittu Suburbanit...Mites meinasit tuon "modauksen" kantavuuden korotuksen suhteen tehdä? Maahantuoja on ainakin aika nihkeä mitään lappusia kirjoittamaan. Ja jos auton kokonaismassa on papereissa alle 3500kg ni etsi suosiolla 2500 alustalla oleva.
Nykyisestä käytännöstä en tiedä, mutta aiemmin akselimassat on ollu ne mitkä auton tiedoissa on ollut. Niitä ei ole muutettu yksityisen toimesta grammaakaan mihinkään suuntaan.Mun käsittääkseni kokonaispainon muutokset välillä 3499-3501kg menevät ihan heittämällä joka suuntaan teknisessä mielessä, koska oikeastihan mikään massa ei muutu, muttta jos kokonaispaino on esim 3300kg, niin silloin se on mekaanisesti vahvistettava ja kaikki vaadittavat dokumentaatiot tuosta tehtävä.. Vähän samaan tapaan kuin TruckMasters tekee esim Hiluxien kanssa.
Joo, mutta kokonaismassa ei ole välttämättä akselimassojen summa.Nykyisestä käytännöstä en tiedä, mutta aiemmin akselimassat on ollu ne mitkä auton tiedoissa on ollut. Niitä ei ole muutettu yksityisen toimesta grammaakaan mihinkään suuntaan.
No mistäs se sitten lasketaan jos viet ulkomailta tuodun auton leimalle, joka menee yli 3500kg?Joo, mutta kokonaismassa ei ole välttämättä akselimassojen summa.
Enpä luottaisi menneen oikein. Autoverovelvollisuus alkaa auton käyttöönotosta eikä rekisteröinnistä. Kannattaisi melkein kysyä viranomaiselta tai ehkä mieluummin autoverotusta ymmärtävältä lakimieheltä.Tällä hetkellä ymmärtäisin asian näin: Suomen puolella pakko tehdä käyttöönottoilmoitus henkilöautona (M1) ja ottaa esim. siirtokilvet+vakuutus pajalle ajamista varten. Käyttöönottoilmoitus ei kuitenkaan tässä tapauksessa johda autoveron maksuun, koska autoa ei koskaan tulla rekisteröimään verolliseen käyttöön, vaan verottomana kuorma-autona (N2). Menikö oikein?
Tuollaisen lapun saa varmasti haettua, mutta sen myöntäminen EI takaa sitä, etteikö ajoa kuitenkin voitaisi tulkita verolliseksi.Miksi pitäisi tehdä käyttöönottoilmoitus?
Teet ilmoituksen verottomasta käytöstä. Määrätylle ajalle ja määrätylle reitille ja haet tälle samalle käytölle tarrat konttorilta
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.